Tappoiko fariseusten "mafia" Jeshuan?

Ylipapit neuvottelivat keskenään siitä, että jos Jeesus saa jatkaa tehden ihmeitä ja parantaen kaikki, niin koko kansa uskoo Häneen. Toisin sanoen kansa ei usko enää fariseuksia ja ylipappeja. Tämän vuoksi he tappoivat Jeshuan. Fariseukset olivat varakkainta ja rikkainta kansanosaa ja he olisivat menettäneet oman erityisasemansa.

43

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt alan tajuamaan. Eikö ollutkin niin, että fariseusten jälkeläisetkin olivat fariseuksia? No, koska fariseukset ja ylipapit olivat tappaneet Jeshuan, niin tietenkin tämä heijastui näiden jälkeläisiinkin. Olisivatko he tämän vuoksi jättäneet synagogassa lukematta Jesaja 53:n, jotta juutalaiset (siis kansa) eivät näkisi tässä luvussa Jeshuaa? Erittäin mielenkiintoinen tuo video ja se antaa paljon ajateltavaa...

      • KimmoPökäle

        Kiitos Jumalle, Hallelujaaa, että tajusit että farisksen pesästä lähtee vain fariksia eikä harakoita tai rastaita


      • " Eikö ollutkin niin, että fariseusten jälkeläisetkin olivat fariseuksia? "

        Oletko noin pihalla.

        Onko persujen lapset persuja, maailman tappiin asti ? Luuletko oikeasti, että fariseukset olivat jokin etninen sukukunta ???

        Voi hellanlettas vaan taas...


      • Jos jeesus oli olemassa ja fariseukset hänet tappoivat, ei jeesus silloin tehnyt yhtään ihmetekoa. Kukaan täysijärkinen ei lähtisi ihmetekoja tekevää tappamaan.

        jeesuksen olemassaolosta ei ole muita lähteitä kuin raamatun sadut, jotka kirjoitettiin vuosikymmeniä väitetyn jeesuksen väitetyn kuoleman jälkeen. Näinollen pitäisi olla selvää, ettei jeesusta ollut ooemassakaan, eikä hän siis voinut tehdä taikoja.


      • he-ma kirjoitti:

        Jos jeesus oli olemassa ja fariseukset hänet tappoivat, ei jeesus silloin tehnyt yhtään ihmetekoa. Kukaan täysijärkinen ei lähtisi ihmetekoja tekevää tappamaan.

        jeesuksen olemassaolosta ei ole muita lähteitä kuin raamatun sadut, jotka kirjoitettiin vuosikymmeniä väitetyn jeesuksen väitetyn kuoleman jälkeen. Näinollen pitäisi olla selvää, ettei jeesusta ollut ooemassakaan, eikä hän siis voinut tehdä taikoja.

        Joh. 11:50

        Jeesus päätetään surmata
        45 Monet niistä juutalaisista, jotka olivat tulleet Marian luo ja nähneet, mitä Jeesus teki, uskoivat häneen. 46 Mutta muutamat heistä menivät fariseusten puheille ja kertoivat, mitä Jeesus oli tehnyt.
        47 Ylipapit ja fariseukset kutsuivat neuvoston koolle ja kysyivät siltä: "Mitä meidän pitäisi tehdä? Se mies tekee paljon tunnustekoja. 48 Jos annamme hänen jatkaa näin, häneen uskovat kohta kaikki, ja silloin roomalaiset tulevat ja ottavat meiltä sekä tämän pyhän paikan että koko kansamme." 49 Silloin yksi heistä, Kaifas, joka oli sinä vuonna ylipappina, sanoi: "Te ette ymmärrä yhtään mitään. 50 Ettekö te käsitä, että jos yksi mies kuolee kansan puolesta, se on teille parempi kuin että koko kansa joutuu tuhoon?" 51 Tämä ei ollut hänen oma ajatuksensa, vaan sen vuoden ylipappina hän lausui ennustuksen: Jeesus oli kuoleva kansan puolesta, 52 eikä vain sen kansan puolesta, vaan kootakseen yhteen kaikki hajallaan olevat Jumalan lapset.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Joh. 11:50

        Jeesus päätetään surmata
        45 Monet niistä juutalaisista, jotka olivat tulleet Marian luo ja nähneet, mitä Jeesus teki, uskoivat häneen. 46 Mutta muutamat heistä menivät fariseusten puheille ja kertoivat, mitä Jeesus oli tehnyt.
        47 Ylipapit ja fariseukset kutsuivat neuvoston koolle ja kysyivät siltä: "Mitä meidän pitäisi tehdä? Se mies tekee paljon tunnustekoja. 48 Jos annamme hänen jatkaa näin, häneen uskovat kohta kaikki, ja silloin roomalaiset tulevat ja ottavat meiltä sekä tämän pyhän paikan että koko kansamme." 49 Silloin yksi heistä, Kaifas, joka oli sinä vuonna ylipappina, sanoi: "Te ette ymmärrä yhtään mitään. 50 Ettekö te käsitä, että jos yksi mies kuolee kansan puolesta, se on teille parempi kuin että koko kansa joutuu tuhoon?" 51 Tämä ei ollut hänen oma ajatuksensa, vaan sen vuoden ylipappina hän lausui ennustuksen: Jeesus oli kuoleva kansan puolesta, 52 eikä vain sen kansan puolesta, vaan kootakseen yhteen kaikki hajallaan olevat Jumalan lapset.

        Johanneksen evankeliumi kirjoitettiin n. 90 jaa

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan

        Kyseessä on satu, jolla ei ole mitään tekemistä jumalan tai jumalan pojan kanssa. Huomioi erityisesti kirjoitusajankohta! Kyseessä on satu.



      • Yksi_usko kirjoitti:

        Höpsis.

        Et siis ymmärrä lukemaasi?

        Onko jotenkin hankala sisäistää sitä tosiasiaa, että palvot epäjumalaa?


      • he-ma kirjoitti:

        Et siis ymmärrä lukemaasi?

        Onko jotenkin hankala sisäistää sitä tosiasiaa, että palvot epäjumalaa?

        Höpsis. Sisältö on tärkein. Pyhä Henki on ohjannut kirjoittajaa.

        Laitan esittelyn eräästä aihetta käsittevästä videosta (huom! googlesuomennos): "http://www.facebook.com/godnewevidence. Raamatussa on neljä kertomusta Jeesuksen elämästä - neljä evankeliumia. Mikään niistä ei anna meille kirjoittajan nimeä, mutta perinteisesti heitä kutsutaan Matteuksen, Markin, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumeiksi. Mutta viimeisten sadan vuoden aikana epäilevät tutkijat ovat hylänneet nämä nimet. He ovat sanoneet, että nämä luultavasti lisättiin myöhemmin antamaan uskottavuutta asiakirjoille, joiden tekijät olivat tuntemattomia. Emme tiedä varmasti, kuka kirjoitti evankeliumit. On paljon sanottavaa perinteisten kirjoittajien tueksi. Mutta vaikka nämä nimet eivät olekaan oikeita, evankeliumit perustuvat edelleen luotettaviin todistuksiin. Sarjasta "Jeesus-myyttejä" tutkitaan nykyaikaisia ​​myyttejä Jeesuksesta. Osallistumalla: professori Richard Bauckham, St. Andrewsin yliopisto; Professori Craig Blomberg, Denverin teologinen seminaari; Professori Darrell Bock, Dallas teologinen seminaari"

        Tässä linkki: https://www.youtube.com/watch?v=DHo_TuWqIcQ


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Höpsis. Sisältö on tärkein. Pyhä Henki on ohjannut kirjoittajaa.

        Laitan esittelyn eräästä aihetta käsittevästä videosta (huom! googlesuomennos): "http://www.facebook.com/godnewevidence. Raamatussa on neljä kertomusta Jeesuksen elämästä - neljä evankeliumia. Mikään niistä ei anna meille kirjoittajan nimeä, mutta perinteisesti heitä kutsutaan Matteuksen, Markin, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumeiksi. Mutta viimeisten sadan vuoden aikana epäilevät tutkijat ovat hylänneet nämä nimet. He ovat sanoneet, että nämä luultavasti lisättiin myöhemmin antamaan uskottavuutta asiakirjoille, joiden tekijät olivat tuntemattomia. Emme tiedä varmasti, kuka kirjoitti evankeliumit. On paljon sanottavaa perinteisten kirjoittajien tueksi. Mutta vaikka nämä nimet eivät olekaan oikeita, evankeliumit perustuvat edelleen luotettaviin todistuksiin. Sarjasta "Jeesus-myyttejä" tutkitaan nykyaikaisia ​​myyttejä Jeesuksesta. Osallistumalla: professori Richard Bauckham, St. Andrewsin yliopisto; Professori Craig Blomberg, Denverin teologinen seminaari; Professori Darrell Bock, Dallas teologinen seminaari"

        Tässä linkki: https://www.youtube.com/watch?v=DHo_TuWqIcQ

        Lue ajatuksen kanssa!

        Yksikään jumala tai jumalan kolmasosa ei edes kännissä pystyisi noin huonoa tarinaa innoittamaan.

        Jumalasi on epäjumala, eikä kukaan jeesusta huomioinut hänen eläessään tai kuollessaan.


      • he-ma kirjoitti:

        Lue ajatuksen kanssa!

        Yksikään jumala tai jumalan kolmasosa ei edes kännissä pystyisi noin huonoa tarinaa innoittamaan.

        Jumalasi on epäjumala, eikä kukaan jeesusta huomioinut hänen eläessään tai kuollessaan.

        Jumala on ohjannut Pyhän Hengen kautta Raamatun kirjoittajia, keitä he sitten ovatkin. Luultavasti Luukas kuitenkin on kirjoittanut Luukkaan evankeliumin ja Apostolien teot. Mutta kaikki Raamatun Kirjoitukset ovat harmonisia ja yhtenäinen kokonaisuus. Tämä siksi, että Pyhä Henki on ohjannut kirjoittajia. Minulle tärkeintä on se, että minulla on nyt tänä päivänä Raamattu, jota voin lukea ja että Pyhä Henki voi sen kautta vaikuttaa. Olen itse tullut uskoon Raamattua lukemalla, joten usko on omakohtainen. Jumala puhutteli Raamatun kautta niin, että jokainen jae oli kuin minulle tarkoitettu. Kyyneleet valuivat pitkin poskiani. Olin Pyhän Hengen puhuttelussa. Samoin kävi lapselleni (nyt jo aikuinen), joka tuli uskoon nuorena. Nämä ovat sellaisia kokemuksia, että vaikka saatana kuinka yrittäisi vesittää Herran Sanaa, niin se ei vesity. Herra Jeshua elää ja asuu meissä Pyhän Henkensä kautta. Tämä on tosi.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Jumala on ohjannut Pyhän Hengen kautta Raamatun kirjoittajia, keitä he sitten ovatkin. Luultavasti Luukas kuitenkin on kirjoittanut Luukkaan evankeliumin ja Apostolien teot. Mutta kaikki Raamatun Kirjoitukset ovat harmonisia ja yhtenäinen kokonaisuus. Tämä siksi, että Pyhä Henki on ohjannut kirjoittajia. Minulle tärkeintä on se, että minulla on nyt tänä päivänä Raamattu, jota voin lukea ja että Pyhä Henki voi sen kautta vaikuttaa. Olen itse tullut uskoon Raamattua lukemalla, joten usko on omakohtainen. Jumala puhutteli Raamatun kautta niin, että jokainen jae oli kuin minulle tarkoitettu. Kyyneleet valuivat pitkin poskiani. Olin Pyhän Hengen puhuttelussa. Samoin kävi lapselleni (nyt jo aikuinen), joka tuli uskoon nuorena. Nämä ovat sellaisia kokemuksia, että vaikka saatana kuinka yrittäisi vesittää Herran Sanaa, niin se ei vesity. Herra Jeshua elää ja asuu meissä Pyhän Henkensä kautta. Tämä on tosi.

        Maapallosta ei tule litteää, vaikka väitteen esittäjä sanoisi väitettä todeksi.

        Tosiväittelijä manaisi esiin todisteet jeesuksesta, mutta niitähän ei vielä kukaan ole pystynyt esittämäön.

        Jeesuksesi on yhä satua, jumalasi epäjumala ja sinä valehtelija.


      • he-ma kirjoitti:

        Maapallosta ei tule litteää, vaikka väitteen esittäjä sanoisi väitettä todeksi.

        Tosiväittelijä manaisi esiin todisteet jeesuksesta, mutta niitähän ei vielä kukaan ole pystynyt esittämäön.

        Jeesuksesi on yhä satua, jumalasi epäjumala ja sinä valehtelija.

        Sinä olet oppisi valinnut joten minulla ei ole sinulle asiasta sanottavaa. Minulle toki riittää todisteeksi Jeshuan olemassaolosta, että olen saanut kokea henkilökohtaisen uskoon tulon.

        Tässä videossa David Pawson käsittelee evankeliumeja: https://www.youtube.com/watch?v=gO9mdZIJYbU

        Jotta sinun ei turhaan tarvitsisi avata linkkiä, hän ei käsittele evankeliumien kirjoittajia vaan sisältöä. Erittäin mielenkiintoinen video, niin kuin kaikki Pawsonin videot.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Sinä olet oppisi valinnut joten minulla ei ole sinulle asiasta sanottavaa. Minulle toki riittää todisteeksi Jeshuan olemassaolosta, että olen saanut kokea henkilökohtaisen uskoon tulon.

        Tässä videossa David Pawson käsittelee evankeliumeja: https://www.youtube.com/watch?v=gO9mdZIJYbU

        Jotta sinun ei turhaan tarvitsisi avata linkkiä, hän ei käsittele evankeliumien kirjoittajia vaan sisältöä. Erittäin mielenkiintoinen video, niin kuin kaikki Pawsonin videot.

        Pawsonilla ei ole esittää todisteita mielikuvitusjumalastaan eikä sinulla.

        Epäjumalanpalvontasi on melkolailla iljettävä mielentila, josta voi kyllä parantua sopivalaa lääkityksellä tai ajattelemalla.

        Edellä esittämääni et ole ymmärtänyt, joten ajattelemaan et pysty. Suosittelen siis hakeutumaan päälääkärille.


      • he-ma kirjoitti:

        Pawsonilla ei ole esittää todisteita mielikuvitusjumalastaan eikä sinulla.

        Epäjumalanpalvontasi on melkolailla iljettävä mielentila, josta voi kyllä parantua sopivalaa lääkityksellä tai ajattelemalla.

        Edellä esittämääni et ole ymmärtänyt, joten ajattelemaan et pysty. Suosittelen siis hakeutumaan päälääkärille.

        Mikä sinä olet jakamaan diagnooseja? Yritä vain pitää oma pääsi kunnossa.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Mikä sinä olet jakamaan diagnooseja? Yritä vain pitää oma pääsi kunnossa.

        Harhaisen ihmisen huomaa helposti, koska perustellut vastaväitteet eivät aiheuta katsantokannan korjausliikettä.

        Päälääkäri määrää sinulle dropit, joilla uskonharha saadaan hallintaan ja sinustakin yhteiskuntakelpoinen kansalainen, jota ei tarvitse kanssaihmisten pelätä mahdollisten jumalisten tuhoamiskäskyjen toteuttajana.


      • he-ma kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi kirjoitettiin n. 90 jaa

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan

        Kyseessä on satu, jolla ei ole mitään tekemistä jumalan tai jumalan pojan kanssa. Huomioi erityisesti kirjoitusajankohta! Kyseessä on satu.

        "Johanneksen evankeliumi kirjoitettiin n. 90 jaa"

        Tsop, tsop, He-ma !!!

        AIKAISINTAAN 90 jKr. ei suinkaan edes välttämättä lähin vuosikymmen ollut 90, vaan kenties 100.

        Otteesi lipsuu. Koetahan taas tsempata.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Jumala on ohjannut Pyhän Hengen kautta Raamatun kirjoittajia, keitä he sitten ovatkin. Luultavasti Luukas kuitenkin on kirjoittanut Luukkaan evankeliumin ja Apostolien teot. Mutta kaikki Raamatun Kirjoitukset ovat harmonisia ja yhtenäinen kokonaisuus. Tämä siksi, että Pyhä Henki on ohjannut kirjoittajia. Minulle tärkeintä on se, että minulla on nyt tänä päivänä Raamattu, jota voin lukea ja että Pyhä Henki voi sen kautta vaikuttaa. Olen itse tullut uskoon Raamattua lukemalla, joten usko on omakohtainen. Jumala puhutteli Raamatun kautta niin, että jokainen jae oli kuin minulle tarkoitettu. Kyyneleet valuivat pitkin poskiani. Olin Pyhän Hengen puhuttelussa. Samoin kävi lapselleni (nyt jo aikuinen), joka tuli uskoon nuorena. Nämä ovat sellaisia kokemuksia, että vaikka saatana kuinka yrittäisi vesittää Herran Sanaa, niin se ei vesity. Herra Jeshua elää ja asuu meissä Pyhän Henkensä kautta. Tämä on tosi.

        "Jumala on ohjannut Pyhän Hengen kautta Raamatun kirjoittajia, keitä he sitten ovatkin. "

        No voi hellanlettas sentään TAAS sinun kanssasi. Siis mistä ihmeestä aiot löytääå perustelun tuolle väitteellesi ???

        Edesw Raamatussa ei ole yhden yhtäkään perustelua tuolle. Se on puhtaasti keksittyä tarinaa, jolla yritetään antaa painoarvoa kirjoituksille, joiden tekijöistä emmme tiedä YHTÄÄN mitään, emmekä oikeasti faktapohjaisesti siitäkään, mikä oli kirjoittajien todellinen lähde. Oikeastaan ainoa josta voidaan olla varma on se, että nuo neljä evankeliumia ovat keskenään niin karkeasti ja peruuuttamattomasti ristiriitaiset, että edes se 1000 promillen känninenkään PH ei ole voinut tuollaista soppaa suoltaa.

        Ota nyt itsekin järki käteen ! Eihän tuo missään tapauksessa ole minkään jumalan kaukaisen sukulaisen kummi9n kaimankaan innoittamaa, koska evankeliumit ovat 100% ristiriidassa keskenään. Jos siis lopetat vastaan haraamisen, huomaat itsekin.


    • Jumalat-ovat-keksittyjä

      Jeshuat ja Jeesukset ovat mielikuvitusolentoja ja esiintyvät vain Raamatun satukirjassa.
      Yhtä ainoata todistetta ei ole olemassa Jeesuksesta tai Jeshuasta. Ei missään eikä milloinkaan.
      Se niistä harhoistasi.

      • Juutalaiset. Siksi sielunvihollinen on yrittänyt tuhota heitä, jotta tätä elävää todistetta ei olisi.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Juutalaiset. Siksi sielunvihollinen on yrittänyt tuhota heitä, jotta tätä elävää todistetta ei olisi.

        Silminnäkijöiden jälkeläiset ovat yhä juutalaisia, eivätkä kääntyneet jesusianisteiksi.

        Onko parempaa todistetta olemattomasta ihmeidentekijästä?


      • he-ma kirjoitti:

        Silminnäkijöiden jälkeläiset ovat yhä juutalaisia, eivätkä kääntyneet jesusianisteiksi.

        Onko parempaa todistetta olemattomasta ihmeidentekijästä?

        Ensimmäinen seurakunta oli juutalainen. Historia kertoo, miten kirkko ja juutalaiset hengelliset johtajat saivat erotettua juutalaiset "kristityt" ja pakanakristityt ja syntyi kaksi uskontoa. Tosin juutalaisissa on aina ollut jäännös, joka on uskonut Jeshua Messiaaseen.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Ensimmäinen seurakunta oli juutalainen. Historia kertoo, miten kirkko ja juutalaiset hengelliset johtajat saivat erotettua juutalaiset "kristityt" ja pakanakristityt ja syntyi kaksi uskontoa. Tosin juutalaisissa on aina ollut jäännös, joka on uskonut Jeshua Messiaaseen.

        Aivan tyypillistä uskonnoille. Nykyisinkin lestadiolaisuus on hajonnut tulkintaerimielisyyksien takia, samoin koko kristikunta on tuhansina palasina.


      • he-ma kirjoitti:

        Aivan tyypillistä uskonnoille. Nykyisinkin lestadiolaisuus on hajonnut tulkintaerimielisyyksien takia, samoin koko kristikunta on tuhansina palasina.

        Siis mitä?


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Siis mitä?

        Et siis taaskaan ymmärrä lukemaasi?

        Jos oikea jumala olisi antanut ihmiskunnalle sanoman, ei yksikään ihminen sitä lähtisi tulkitsemaan, koska siihen ei olisi tarvetta. Olisihan se sanoma sentään maailmojen luojalta.

        Jumalasi on ja pysyy epäjumalana. Valmistaudu epämiellyttävään yllätykseen jos oikean jumalan joskus vastoin kaikkea todennäköisyyttä kohtaat.


      • he-ma kirjoitti:

        Aivan tyypillistä uskonnoille. Nykyisinkin lestadiolaisuus on hajonnut tulkintaerimielisyyksien takia, samoin koko kristikunta on tuhansina palasina.

        Se. että lestadiolaisuus tai kristillisyys on "tuhansina palasina" ei merkitse minulle muuta kuin, että ne ovat väärässä. Jeshua toi yhden ainoan uskon ja se on Jeesuksen usko. Tämä usko kirjoitetaan Pyhän Hengen avulla jokaisen todellisen uskovan sydämeen. Josta todella rakastavat Jeshuaa, he tekevät Hänen tahtonsa.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Se. että lestadiolaisuus tai kristillisyys on "tuhansina palasina" ei merkitse minulle muuta kuin, että ne ovat väärässä. Jeshua toi yhden ainoan uskon ja se on Jeesuksen usko. Tämä usko kirjoitetaan Pyhän Hengen avulla jokaisen todellisen uskovan sydämeen. Josta todella rakastavat Jeshuaa, he tekevät Hänen tahtonsa.

        Koko kristinuskonharha on hajonnut yli 30 000 lahkoon ja kulttiin. Sama on tapahtunut muillekin tuhansille ihmisen luomille uskonnoille.

        Yksikään jumala ei edes yrittäessään voisi tuottaa niin huonosti muotoiltua sanomaa, että se hajottaisi seuraajansa päreiksi. Noh, ehkä Loki piruuttaan.

        Olet epäjumalanpalvoja ja kohtalosi jää nähtäväksi. Sinuna olisin hyvin huolestunut.


      • he-ma kirjoitti:

        Koko kristinuskonharha on hajonnut yli 30 000 lahkoon ja kulttiin. Sama on tapahtunut muillekin tuhansille ihmisen luomille uskonnoille.

        Yksikään jumala ei edes yrittäessään voisi tuottaa niin huonosti muotoiltua sanomaa, että se hajottaisi seuraajansa päreiksi. Noh, ehkä Loki piruuttaan.

        Olet epäjumalanpalvoja ja kohtalosi jää nähtäväksi. Sinuna olisin hyvin huolestunut.

        Olen varma uskostani elävään Jumalaan, joka elää ja vaikuttaa.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Olen varma uskostani elävään Jumalaan, joka elää ja vaikuttaa.

        Niin ovat kaikki ISISin jäsenetkin, samoin talebanit.

        Heilläkin on henkilökohtainen suhde jumalaansa ja varmasti tietävät sen olevan olemassa.

        Vertaa omia todisteitasi talebanin jumalaan ja ne ovat ihan yhtä tyhjiä, onttouttaan kumisevia valheita.


      • outoheppu
        he-ma kirjoitti:

        Koko kristinuskonharha on hajonnut yli 30 000 lahkoon ja kulttiin. Sama on tapahtunut muillekin tuhansille ihmisen luomille uskonnoille.

        Yksikään jumala ei edes yrittäessään voisi tuottaa niin huonosti muotoiltua sanomaa, että se hajottaisi seuraajansa päreiksi. Noh, ehkä Loki piruuttaan.

        Olet epäjumalanpalvoja ja kohtalosi jää nähtäväksi. Sinuna olisin hyvin huolestunut.

        Kait siinä joku perä on kun 2000 vuotta samaa tarinaa vaan kerrotaan.


      • outoheppu kirjoitti:

        Kait siinä joku perä on kun 2000 vuotta samaa tarinaa vaan kerrotaan.

        Vanhempiakin tarinoita yhä kerrotaan ja osa niistä on kopioitu raamattuunkin.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Akkadin_Sargon


        Mooses on kopio Sarganista eikä ainoa vanha tarina, joita raamatun sadut ja tarinat sisältävät.

        Jeesusksen satu on niin selvä sepitelmä, ettei kukaan ajattelukykyinen siihen usko.


      • he-ma kirjoitti:

        Niin ovat kaikki ISISin jäsenetkin, samoin talebanit.

        Heilläkin on henkilökohtainen suhde jumalaansa ja varmasti tietävät sen olevan olemassa.

        Vertaa omia todisteitasi talebanin jumalaan ja ne ovat ihan yhtä tyhjiä, onttouttaan kumisevia valheita.

        Outo vertaus.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Outo vertaus.

        Argumenttisi on käsittämättömän riittämätön edes mielikuvitusjumalan inspiroimaksi.

        Kuten usein näemme, on maailmojen luoja valinnut taas puolustajakseen yksilön sieltä alykkyyttä mittaavan Gaussin köyrän vasemmasta laidasta.


    • Otakoppieikirj

      Matt 26:65 "Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa"

      Mieti tätä, että MIksi teki näin ja että milloin ylimmäisen papin kuului tehdä näin?
      Siinä on sinulle vastaus ilman "mafia" salaliittoteorioita.

    • infoa-kosmoksesta

      Näin se on; Yksi_usko on epäjumalan palvoja. Hän seuraa kuvitteellisen Jeesuksen oppia, joka on pimeyden versio lihallisen Jeshuan opetuksista. Jeshuan oikeaa oppia ei ole ihmiskunnalle negatiivisten esto-toimesta johtuen annettu, joten ette voi tietää edes vihjeitä totuudesta.

      Sisäinen (Itsen)tie on ainoa oikea virusvapaa tie totuuteen. "Vain Itse riittää minulle. Mikään muu ei riitä. Se on kaikki mitä tarvitsen."

      Koodaajana tiedän, että Yksi_uskon kohtalo tämän hetken tilanteen mukaan on jatkaa kärsimyksen polkua, kunnes hän ymmärtää päästää irti negatiivisesta järjestelmästä. Häntä ei varsinaisesti rangaista, vaan hän saa uusia tilaisuuksia vapauttaa itsensä tulevassa jälleensyntymien ketjussa. Hän voi kokea kärsimyksen jatkon rangaistuksena, koska haaveena oleva ylösnousemus jää toteutumatta, mutta negatiiviseen järjestelmään sitoutuminen ei voi koskaan johtaa positiiviseen lopputulokseen; ylösnousemukseen. Tämäkin kohtalo on oma vapaa valinta.

      • Uskomme on niin eri tasolla, että turhapa alkaa väittelemään. Sinulla on sinun usko ja minulla Jeesuksen usko.


      • Hinduko

        Oikeaa Jeesuksen oppia ei paljolti sellaisenaan voi levittää kun se kuuluu äiti-isä trans-humanoidijumaluuksineen enempi ufouskonnon tai hindulaisuuden puolelle.


    • "Ylipapit neuvottelivat keskenään siitä, että jos Jeesus saa jatkaa tehden ihmeitä ja parantaen kaikki, niin koko kansa uskoo Häneen. Toisin sanoen kansa ei usko enää fariseuksia ja ylipappeja. Tämän vuoksi he tappoivat Jeshuan. Fariseukset olivat varakkainta ja rikkainta kansanosaa ja he olisivat menettäneet oman erityisasemansa."

      Historiallisesti, Fariseukset olivat ylipappien valtaa vastaan ja kannattivat juutalaisuuden "demokratisointia". Esimerkkinä juutalaisuudessa joka on jäänyt heistä jälkeen on se, että jos rabbia ei voi saada paikalle voi kuka tahansa juutalainen hoitaa esimerkiksi vihkimisen.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Pharisees#Practices

      Toinen virhe viestissäsi oli etteivät Fariseukset olleet sitä "rikkainta kansanosaa" vaan kyseessä oli ajan populistipuolue. Taisit sekoittaa tässä Fariseukset Saddukeuksiin, jotka olivat konservatiiveja ja olivat ajan rikkaita?
      https://en.wikipedia.org/wiki/Sadducees

      • <<Esimerkkinä juutalaisuudessa joka on jäänyt heistä jälkeen on se, että jos rabbia ei voi saada paikalle voi kuka tahansa juutalainen hoitaa esimerkiksi vihkimisen. >>

        Käsittääkseni juutalaisuudessa vihkiminen ei ole kuulunutkaan rabbeille, toisin kuin kristinuskossa, jossa kirkko on hamunnut tuonkin itselleen. Voi olla että olen väärässä.

        <<Toinen virhe viestissäsi oli etteivät Fariseukset olleet sitä "rikkainta kansanosaa" >>

        Sanotaan sitten, että fariseukset olivat varakkaita.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Esimerkkinä juutalaisuudessa joka on jäänyt heistä jälkeen on se, että jos rabbia ei voi saada paikalle voi kuka tahansa juutalainen hoitaa esimerkiksi vihkimisen. >>

        Käsittääkseni juutalaisuudessa vihkiminen ei ole kuulunutkaan rabbeille, toisin kuin kristinuskossa, jossa kirkko on hamunnut tuonkin itselleen. Voi olla että olen väärässä.

        <<Toinen virhe viestissäsi oli etteivät Fariseukset olleet sitä "rikkainta kansanosaa" >>

        Sanotaan sitten, että fariseukset olivat varakkaita.

        "Käsittääkseni juutalaisuudessa vihkiminen ei ole kuulunutkaan rabbeille, toisin kuin kristinuskossa, jossa kirkko on hamunnut tuonkin itselleen. Voi olla että olen väärässä."

        Se kuului rabbeille ennen Fariseuksia ja tämän ajan Saddukeukset yrittivät pitää sen samanlaisena. Mutta ajan myötä fariseukset saivat yleisen pappeuden aikaan jolloin pappiskastin valta vähentyi huomattavasti

        "Sanotaan sitten, että fariseukset olivat varakkaita."
        Sekoitat taas Saddukeuksiin jotka olivat pääosin sekä pappiskastia tai esim. kauppiaita.

        Tänä aikana oli itseasiassa kolme isompaa ryhmää juutalaisuudessa jotka vaikuttivat pari tuhatta vuotta sitten sekä politiikassa että uskonnossa:

        A) Fariseukset (Suurin ryhmä ja olivat enemmän kansanläheisempiä ja yrittivät vähentää valtaa muilta)
        B) Saddukeukset (Toiseksi suurin ryhmä ja Fariseusten suurin vastustaja, he olivat aikansa hyvätuloisia konservatiiveja jotka yrittivät pitää kiinni vanhoista traditioista)
        C) Essealaiset (Pienempi ääri-fundamentalistiliike jotka uskoivat että aiemmat kaksi ryhmää eivät ottaneet uskontoa tarpeeksi tosissaan)


      • Oudoksuva kirjoitti:

        "Käsittääkseni juutalaisuudessa vihkiminen ei ole kuulunutkaan rabbeille, toisin kuin kristinuskossa, jossa kirkko on hamunnut tuonkin itselleen. Voi olla että olen väärässä."

        Se kuului rabbeille ennen Fariseuksia ja tämän ajan Saddukeukset yrittivät pitää sen samanlaisena. Mutta ajan myötä fariseukset saivat yleisen pappeuden aikaan jolloin pappiskastin valta vähentyi huomattavasti

        "Sanotaan sitten, että fariseukset olivat varakkaita."
        Sekoitat taas Saddukeuksiin jotka olivat pääosin sekä pappiskastia tai esim. kauppiaita.

        Tänä aikana oli itseasiassa kolme isompaa ryhmää juutalaisuudessa jotka vaikuttivat pari tuhatta vuotta sitten sekä politiikassa että uskonnossa:

        A) Fariseukset (Suurin ryhmä ja olivat enemmän kansanläheisempiä ja yrittivät vähentää valtaa muilta)
        B) Saddukeukset (Toiseksi suurin ryhmä ja Fariseusten suurin vastustaja, he olivat aikansa hyvätuloisia konservatiiveja jotka yrittivät pitää kiinni vanhoista traditioista)
        C) Essealaiset (Pienempi ääri-fundamentalistiliike jotka uskoivat että aiemmat kaksi ryhmää eivät ottaneet uskontoa tarpeeksi tosissaan)

        <<Sekoitat taas Saddukeuksiin jotka olivat pääosin sekä pappiskastia tai esim. kauppiaita. >>

        En sekoita mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe