apua tai neuvoja kaipaan

juujuuuuu

Olen nuori ihminen ja ulkonäkö ok mutta minulla on päihdeongelma. Olen ollut katkolla yms subun, pirin, bentsojen yms takia. Mutta nyt on ongelmana että saan raivokohtauksia jos en juo. Pakko juoda. Juon liikaa, en pysy pystyssä ja sammun.. muistikatkoksia on. Aa-kerhoon en minusta sovi, salaan juomiseni, pysyn sisällä asunnossani niin kauan kunnes näytän taas ihmiseltä, en ole pultsarin näköinen... pelkään ettei maksa tai kroppa ylipäätänsä kestä sekakäyttöä, olen alkanut kuulla ääniä, joudun välillä mennä kyykkyyn tai lattialle makaamaan kun pyörryttää, krapulassa on kuumetta yms. Vapina on pitkäaikainen seuralainen, propral auttaa..

En voi kertoa tästä koska menettäisin läheseni ja lääkkeeni. En tiedä mitä teen. Olen yrittänyt yksin taistella. Olin pitkään selvänä, se oli HELVETTIÄ.

30

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silläseparanee

      Ei muuta kuin kaljaa koneeseen. Kyllä se olo siitä kohenee.

    • juujuvy

      Nii no kaljaa en auheasti juo. Vaikka siinä onkin bvitamiinia. Mutta ei se edes imeydy alkoholisteilla. Näin siis kyllä olen itsekin osannyt asiat ja darrat ratkaistaettä juon monta päivää. En tiedä kumpi pelottaa enemmän; kulissien sortuminen vai kuolema. En muuten ole varma olenko raskaana. Olen pohtinyt ettei tällä menolla ainakaan sikiö säilyisi hengisssä; ilmainen ehköisykeino siis.

    • GoodLuck

      Tarvitset masennuslääkitystä ja terapiaa. Ota yhteyttä A-klinikkaan tai terveyskeskukseen, tiedät reitit varmaan itsekin.

      Luultavasti joudut ottamaan jotain lääkettä loppuelämäsi, mutta ei se ole mikään katastrofi. Katastrofi tulee, kun lääkitsee itse itseään esim. alkoholilla ja/tai järjettömällä määrällä bentsoja.

      En suosittele vanhemmuutta tähän kohtaan elämää. Se kuormittaa sinua vielä enemmän ja putoat entistä syvemmälle. Jotkut luulevat, että lapsen saaminen pelastaa päihteiltä ja ties mitä typerää. Ei pidä paikkaansa. Lapsi kärsisi tilanteestasi myös, ihan liikaa. Jokainen ansaitsee syntyä toivottuna ja tasapainoiseen tilanteeseen.

      Nyt sinun pitäisi päästä eroon häpeästä, koska sen kantaminen on raskasta ja pahentaa tilannettasi. Se estää myös hakemasta apua. Voimia!

    • juujuuuuu

      Syön jo lääkkitä ja olen pllut yhteyksissä kaikemaailman alkoholi ja pöihde mukamas joitoihin,-ei ole ollut apua

      • JuujuuTosiaan

        Minkäslaista apua ja neuvoja kaipaat?


      • Todella_väsynyttä

        Eli tarvitsit Fenix-klikoiden apua ja neuvoja. Olisit sanonut sen heti aloituksessa.


    • Uusielämäjavanha

      Hoitoja on olemassa. Sit kun haluat apua. Kun pääsee aineista eroon, selvänä on niin mukovaa, ettei halua sotkea millään sitä oloa. Ja se olotila paranee koko ajan.

    • äitisi33

      olet sellainen typerys ja vätys että sua saa aina hävetä. monestikko jo tässäkin kuussa oli paskat housuissasi

    • Joojoojustjuu

      Haista sinä äitisi33 vittu. Vaikka itse paskot housuusi, kaikki ei sitä tee; edes kännissä. Häpeä vaan ihan itse itseäsi. Ja kaikille tiedoksi tuskin edes mitään apua voin odottaa. Juon enkä voi lopettaa, minkäs sille voi. Valitsen alkoholin. Miettikääpä te miksi jäätte toisiksi. Niin ettette mahdu edes samaan aikaan elämääni alkoholin kanssa, tuhlaatte vain aikaani. Katkoilla ja hoidoissa olen jo ollut, ei apua. Lähinnä kaipasin konkreettisia neuvoja miten saan holin käytön kohtuuteen.

      • äitisi33

        voit toki paskat housuissa miettiä mikä on kohtuu käyttö senki nolo vätys. etkö edes halua tajuta että sulla pitää olla nolla toleranssi päihteisiin. tuliko jo housuun


    • Miksu2v

      Tuttuja aineita kaikki nuo, samoin yksin kämpässä juominen; sälekaihtimet kiinni ja ovikello irti seinästä. Sitä, miksi alkoholistilla selvänä olo on "helvettiä" kutsutaan kuivahumalaoireyhtymäksi ja se tulee silloin kun ollaan väkisin juomatta mutta ei raittiina. Yksin en itse pärjännyt alkoholismilleni vaikka vuosia yritin kikkakakkosia. Itse sain avun minnesotamallin hoidosta: www.fenix-klinikat.fi Kohta 2 vuotta raittiina eikä oo tehny edes tiukkaa, nyt kun tiedän millaista tautia sairastan ja miten mun pitää sitä hoitaa..

    • Juurihan

      Kiitos miksu, sait minut ajattelemaan ja lukemaan asioita. Aion hakea apua. Olenvasta ymmärtänyt et selvänä kokemani paha olo on alkoholismin yms syytä. Ja raivoaminen myös ehkä.

    • Aika_väsynyttä

      Oliko tämä ketju Fenix-klikoiden mainos?

    • äitisi33

      eihän tuollasta juoppoa kukaan kattele hengaat kännissä paskat housuissa. häpeisit edes

    • Korkkikierre

      Kunhan kehtaisit mennä AA:han, saisit sieä apua, mitä tarttet raitistumiseen.

    • pikkune

      Tsenmppiä sulle paljon! Älä välitä ilkeilijöistä. Joillain ihmisillä ei ilmeisesti ole muuta tekemistä, kun kiusata toisia :(

    • känässä

      Missä päin asut?

    • Raittiina32v

      Kun tulin uskoon Joensuun vapaakirkossa vuonna 1986 pääsin samalla alkoholista eroon.

    • Juujuuap

      Joo eipä tässä ole paljoa edistytty vaikka parempiakin jaksoja on ollut ja apua olen hakenut. Selvänä olo on kamala. Sydän hakkaa, paleltaa ja hikoiluttaa ja maha ihan sekasin, päähän sattuu eikä saa vuorokausirytmiä kohdilleen. Ihmisen kai pitäis tehdä muutakin kun valittaa peiton alla? Katkoilla ravattu jo niin paljon ettei kehtaa enää mennä. Kunto niin heikko etten jaksa edes tällä hetkellä päihteitä hankkia. Ainakaan itse. Tätä oloa on jatkunut jo niin kauan etten muista pitkäänkö olen ollut selvä. Siis melkein.. Olenhan bentsoja ja alkoholia käyttänyt lievittämään oloani mutta minimiannoksilla. Mielestäni. Sitäkin häpeän mutta olo on karmiva. Myös kaikenlaisia verenpaine ja vatsalääkkeitä syön niin paljon että kestääköhän maksakaan tätä touhua ja onko tässä ns. raittiudessa edes järkeä terveyteni kannalta.

    • kerranvieläkatko

      Pelkkä katko ei aina riitä. Mitäs jos yrittäisit kuitenkin kerran vielä katkaisua ja sen jälkeen siihen perään kuntoutusta? Kuntoutusta saa joillakin paikkakunnilla avokuntoutuksenakin, että voi asua kotona ja käydä pävällä kurssilla. Tehkää hoitajan kanssa kuntoutumissuunnitelma. AA-kerhon lisäksi on muitakin ryhmiä ,joihin ehkä voisit sopia paremmmin, vaikka A-kilta. Käy katsomassa.

      Toi raskausasiakin kannatta selvittää ajoissa! Jos olet raskaana ja jatkat juomista, niin sikiö kärsii, etkä sitten enää saa keskeytystä jos raskaus on jo pitkällä, ja joudut tekemään vammaisen lapsen.

    • Alkkis

      Tsemppiä. Katkolle ja siitä kuntoutukseen. Sun tilanteessa pääsee varmasti myös kuntoutuspuolella, riippuen toki asuinkunnasta ja päihdetyöntekijästäsi.

    • Juujuuapongelmissa

      Katkoa läheisenikin ehdottelevat. Tuntuu vaan että se on ihan yhtä pelleilyä. Kuntoutuksissakin olen ollut ja kesken ovat jääneet omien mokien takia. Nyt yritän olla selvä kun pelkään maksani puolesta kun tuli humalassa tehtyä pieni virhe lääkkeiden kanssa. Puoli vuorokautta olen siis ollut juomatta. Olen kyllä nukkunut koko sen ajan melkein. Kaljaa alkoi tehdä jo mieli mutta en aio nyt juoda, kunto on sen verran heikko että apua kai pitää huomenna jostain hakea. Onnistuin myös riitaantumaan katkon lääkärin kanssa ja toisenkin katkon. Heillä ei ole minulle enää paikkaa koskaan ja toisella katkolla olen käynyt monesti mutta viimeksi en ainakaan saanut paikkaa mistään kun yritin päästä sairaalaan kun jouduin. Minä en hallitse tätä ongelmaa enää yhtään. Kuitenkin mä yritän taistella vielä. Hengestäni..

    • Juyoooojajessulleenii

      Käytön olet itse ottanut elämääsi. Jokaisen kerran avatessa viinapulloa tai rapistellessa bentsoja paketista teet itse päätöksen valita sen. Sitten tulee aika jos tulee että sinä itse teet päätöksen että kestät mitä olet itsellesi tehnyt. Sehän tarkoittaa sitä että kohtaat ne fyysiset kaikki ihmeelliset kauheudet mitä aineiden lopetuksesta seuraa. Seuraavaksi kohtaat ne kaikki psyykkiset pulmat mitä aineiden lopetus tuo. Joudut hyväksymään oman osuuden elämän pois heittämiseen pelkkien aineiden takia.
      Sinä itse joudut tekemään sen kaiken työn pääsi sisällä. Se on rumaa. Mutta kannattaa!

      Ja se pyörre päässä ja suun kuivuminen kestää kestää kestää. Mutta eikös niin kun itse päätät sen kestää olet itsesi herra. Ja sekös se elämää on.

    • Juustniinjajeessulleenii

      Ja juo vettä se 3 litraa nyt päivässä et kehos huuhtoutuu saastasta mitä sinne tunget. Pönttö.

    • Niiniijustniijessullee

      Toivotaan myös että se sun maksas jaksais nyt vielä tän kerran luottaa suhun ettet myrkyttäis sitä jatkossa niin innokaasti.

    • Voitase

      Ja jos joudut olemaan ongelman kanssa kotona niin nuku vain mutta älä sorru juomaan alkoholia. Yritä myös välttää lääkkeiden ottamista. Sä pystyt! Taistele!

    • Voittaasesen

      Oikeastaan juuri se nukkuminen taitaa olla avain päihteettömään elämään. Nuku pois ne vierotusoireet! Itse. Ilman häpeää!

    • Juujuuaphengissä

      Olo on jo parempi kiitän luojaa että taas selvisin. Loput lääkkeet annoin pois ja nyt odottelen tietoa katkopaikasta. Kaduttaa jo kyllä vähän kun lääkkeet varmaan helpottaisivat oloani. Sekä tietenkin pitkittäisivät ongelmiani. Pönttö olen ja häpeä on valtava. Puolustelen muuten tuota päihteiden ottamista elämääni vähän, olin vasta 13 kun sen "päätöksen" tein. Ja sainkin muuten äsken tiedon että pääsen katkolle.

    • Juujuusejustnii

      Nyt vain tarmolla eteenpäin! Hoida itseäsi ja ota apu vastaan!

    • 3ikös

      Määrätyt lääkkeet tietenkin otetaan, mutta ei omia annostuksia. Eikö se niin mene.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe