Mitä taivaassa tehdään?

Olisisekivatietää

Niin että jos pääsee taivaaseen ja siellä vietetään koko ikuisuus niin mitä siellä siis tehdään päivästä toiseen? Ja onko siellä esim yötä ollenkaan?

136

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.se.menee

      Taivasten valtakunta tulee maanpäälle ja sinä vietät siellä iäisyytesi jos olet Jeesuksen oma.
      Kaikki asetetaan ennalleen ja paratiisi palaa maan päälle kuten alussa oli.

      • Ei kai siellä ollut kuin Aadami ja Eeva, ja Jahve käyskentelemässä joskus.
        Käärme, tuo kedon kavalin eläin, myös välillä käveli (huom!), kedolla ilmeisesti.


      • taikauskonnoton
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ei kai siellä ollut kuin Aadami ja Eeva, ja Jahve käyskentelemässä joskus.
        Käärme, tuo kedon kavalin eläin, myös välillä käveli (huom!), kedolla ilmeisesti.

        Ehkäpä Jahve laittaa sinnekin kärmeksen, jotta taivaassa olisi edes jotain aktiviteettia. Muutenhan sielläolo okis yhtä helvettiä.

        Mukavaa taivaassa on ilmeisesti se, että siellä ei ole lainkaan fundisuskiksia, sillä heillähän ei ole mitään mahdollisuutta päästä sinne.

        Pitäiskö silti pyytää Jahvelta, että taivas ja helvattu olisivat nettiverkolla yhdistetty. Kuluis se ikuisuus sielläkin fundisuskiksille netissä irvaillen.


    • 7722

      Siellä eletään periaatteessa sanoin kuin täällä maan päälläkin. Ilmapiiri on kuitenkin erilainen. Ihmisten ei tarvitse pelätä toisiaan tai mitään. Elämä on monipuolisempaa kuin täällä.

      Raamattu sanoo, että siellä on jotain sellaista, mikä ei ole koskaan tullut ihmisten mieleenkään täällä maan päällä.

      Paljon puhutaan laulamisesta ja virsien veisaamisesta mutta ei siellä ketään pakoteta laulamaan. Ne jotka laulavat, laulavat sydämensä kyllyydestä vapaaehtoisesti.

      • Olisisekivatietää

        Siellä siis käydään töissä ja vietetään kesälomia ynnä viikonloppuja kuten nytkin? Ja mitä siellä ei tarvitse pelätä? Mitä minun pitää pelätä juuri nyt? Ja ketä? Ynnä miten elämä on monipuolisempaa? Plus vielä että minkä ikäisiä ihmiset ovat taivaassa? Ovatko lapset siellä ikuisesti lapsia? Ovatko vanhukset vanhuksia? Vai miten tämä menee?


      • 7722
        Olisisekivatietää kirjoitti:

        Siellä siis käydään töissä ja vietetään kesälomia ynnä viikonloppuja kuten nytkin? Ja mitä siellä ei tarvitse pelätä? Mitä minun pitää pelätä juuri nyt? Ja ketä? Ynnä miten elämä on monipuolisempaa? Plus vielä että minkä ikäisiä ihmiset ovat taivaassa? Ovatko lapset siellä ikuisesti lapsia? Ovatko vanhukset vanhuksia? Vai miten tämä menee?

        Jotain siellä kyllä tehdään mutta ei mitään pakkotyötä kuitenkaan.
        Terrorismia siellä ei tarvitse pelätä eikä tulvia tai maanjäristyksiä eikä omituisia ihmisiä.

        En tiedä noista lapsista ja vanhuksista.


      • Olisisekivatietää
        7722 kirjoitti:

        Jotain siellä kyllä tehdään mutta ei mitään pakkotyötä kuitenkaan.
        Terrorismia siellä ei tarvitse pelätä eikä tulvia tai maanjäristyksiä eikä omituisia ihmisiä.

        En tiedä noista lapsista ja vanhuksista.

        No miten täällä Suomessa jollain syrjäseudulla tai vaikka kesämökillä, jossa juuri nyt olen, pitää pelätä terrorismia? Tai miten terrorismia pelätään esim Grönlannissa? Tai miten täällä kesämökillä / Grönlannissa pitää pelätä tulvia tai maanjäristyksiä? Kun ei sellaisia ole koskaan aikaisemminkaan ollut? Tai mitä ovat "omituiset" ihmiset? Ketä he ovat ja miksi heitä pitää pelätä?


      • 7722 kirjoitti:

        Jotain siellä kyllä tehdään mutta ei mitään pakkotyötä kuitenkaan.
        Terrorismia siellä ei tarvitse pelätä eikä tulvia tai maanjäristyksiä eikä omituisia ihmisiä.

        En tiedä noista lapsista ja vanhuksista.

        >Jotain siellä kyllä tehdään mutta ei mitään pakkotyötä kuitenkaan.

        Minkähän takia tehdään?

        Ainakaan mitään henkistä työtä ei tarvitse tehdä, tieteellisestä puhumattakaan. Jumalallahan on vastaukset kaikkeen, eikä Taivaassa edes ole meidän tuntemiamme luonnonlakeja vaan jotain ihan muuta.

        Kuulostaa oikeastaan painajaismaiselta tuo tilanne jossa kaikki on aina samanlaista eikä mikään kehity – ja jopa ikuisuuden ajan! Ajallisen nykyihmisen psyyke ei sellaista kestäisi alkuunkaan, mutta ehkäpä selitys onkin se että Taivaassa ei ylisummaan ole paljonkaan tieteellisesti orientoituneita ja kehityksestä innostuvia ihmisiä, vaan he ovat pääsääntöisesti löylypuolella nauttimassa palkkaa joka heille heidän uteliaisuudestaan ja kriittisyydestään kuuluu.


      • Saako taivaaseen ottaa mukaan lemmikkieläimiä, kuten koiria (pieniä edes?), kissoja, kaneja tai hamstereita? Elävätkö nämäkin siellä ikuisesti?


      • Olisisekivatietää kirjoitti:

        No miten täällä Suomessa jollain syrjäseudulla tai vaikka kesämökillä, jossa juuri nyt olen, pitää pelätä terrorismia? Tai miten terrorismia pelätään esim Grönlannissa? Tai miten täällä kesämökillä / Grönlannissa pitää pelätä tulvia tai maanjäristyksiä? Kun ei sellaisia ole koskaan aikaisemminkaan ollut? Tai mitä ovat "omituiset" ihmiset? Ketä he ovat ja miksi heitä pitää pelätä?

        >Terrorismia siellä ei tarvitse pelätä eikä tulvia tai maanjäristyksiä eikä omituisia ihmisiä.

        En pelkää noista mitään. Te ilmeisesti pelkäätte, koska olette uskomassa? Eikö asian pitäisi olla ihan päinvastoin?


      • kaaprieli
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jotain siellä kyllä tehdään mutta ei mitään pakkotyötä kuitenkaan.

        Minkähän takia tehdään?

        Ainakaan mitään henkistä työtä ei tarvitse tehdä, tieteellisestä puhumattakaan. Jumalallahan on vastaukset kaikkeen, eikä Taivaassa edes ole meidän tuntemiamme luonnonlakeja vaan jotain ihan muuta.

        Kuulostaa oikeastaan painajaismaiselta tuo tilanne jossa kaikki on aina samanlaista eikä mikään kehity – ja jopa ikuisuuden ajan! Ajallisen nykyihmisen psyyke ei sellaista kestäisi alkuunkaan, mutta ehkäpä selitys onkin se että Taivaassa ei ylisummaan ole paljonkaan tieteellisesti orientoituneita ja kehityksestä innostuvia ihmisiä, vaan he ovat pääsääntöisesti löylypuolella nauttimassa palkkaa joka heille heidän uteliaisuudestaan ja kriittisyydestään kuuluu.

        Ainakin siellä on paja, enkelithän ovat varustettu miekoilla.


      • kaaprieli kirjoitti:

        Ainakin siellä on paja, enkelithän ovat varustettu miekoilla.

        On myös oltava rauta- ja hiilikaivokset miekkojen materiaalia varten.

        En tosin yhtään ymmärrä, mitä enkeli tekee miekalla.


      • ”Siellä eletään periaatteessa sanoin kuin täällä maan päälläkin.”

        Tämä on yksi haavekuva. Mielestäni kun asiaa sitten tarkemmin ajattelee, ei ikuinen elämä voi olla samanlaista näiden lainalaisuuksien muodossa kuin nyt.


      • taikauskonnoton
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jotain siellä kyllä tehdään mutta ei mitään pakkotyötä kuitenkaan.

        Minkähän takia tehdään?

        Ainakaan mitään henkistä työtä ei tarvitse tehdä, tieteellisestä puhumattakaan. Jumalallahan on vastaukset kaikkeen, eikä Taivaassa edes ole meidän tuntemiamme luonnonlakeja vaan jotain ihan muuta.

        Kuulostaa oikeastaan painajaismaiselta tuo tilanne jossa kaikki on aina samanlaista eikä mikään kehity – ja jopa ikuisuuden ajan! Ajallisen nykyihmisen psyyke ei sellaista kestäisi alkuunkaan, mutta ehkäpä selitys onkin se että Taivaassa ei ylisummaan ole paljonkaan tieteellisesti orientoituneita ja kehityksestä innostuvia ihmisiä, vaan he ovat pääsääntöisesti löylypuolella nauttimassa palkkaa joka heille heidän uteliaisuudestaan ja kriittisyydestään kuuluu.

        »Ainakaan mitään henkistä työtä ei tarvitse tehdä, tieteellisestä puhumattakaan.»

        Ehkäpä taivaasta haaveilevatkin juuri ne, jotka eivät millään haluaisi käyttää päätään ainakaan ajatteluun.


      • taikauskonnoton kirjoitti:

        »Ainakaan mitään henkistä työtä ei tarvitse tehdä, tieteellisestä puhumattakaan.»

        Ehkäpä taivaasta haaveilevatkin juuri ne, jotka eivät millään haluaisi käyttää päätään ainakaan ajatteluun.

        >Ehkäpä taivaasta haaveilevatkin juuri ne, jotka eivät millään haluaisi käyttää päätään ainakaan ajatteluun.

        Päivänselvästi asia on juuri näin.

        Kyllä minuakin virikkeellinen, vaihteleva ja älyllisesti haastava taivasikuisuus kiinnostaisi, mutta vielä ei kukaan ole sellaista tullut kauppaamaan, vaan vain tuota Helvetin kevytversiota.


    • jooh

      Oikeassa taivaassa tehdään yleishyödyllistä palvelutyötä. Harvemmin palvotaan ketään tai lomaillaan tumput suorina.

      • Olisisekivatietää

        Mitähän tämä "yleishyödyllinen" työ oikein on? Saako siitä palkkaa? Kuka toimiin työnjohtajana? Kuka jakaa työt?


      • ennalleenasetus

        Siellä eletään kuten elettiin paratiisissa ennen syntiinlankeemusta.


      • Olisisekivatietää
        ennalleenasetus kirjoitti:

        Siellä eletään kuten elettiin paratiisissa ennen syntiinlankeemusta.

        Siellä ei ole siis esim sähkö ollenkaan ja kaikki kulkevat ynnä työskentelevät alasti? Mutta minkä ikäisiä taivaassa ollaan? Ovatko lapset ikuisia lapsia ja minkä ikäisiä ovat esim yli 100-vuotiaina kuolleet?


      • 7722
        Olisisekivatietää kirjoitti:

        Siellä ei ole siis esim sähkö ollenkaan ja kaikki kulkevat ynnä työskentelevät alasti? Mutta minkä ikäisiä taivaassa ollaan? Ovatko lapset ikuisia lapsia ja minkä ikäisiä ovat esim yli 100-vuotiaina kuolleet?

        Ei olla alasti vaan ihmisillä on valkoinen kauhtana, joillakin voi olla jopa viittakin.


      • Olisisekivatietää
        7722 kirjoitti:

        Ei olla alasti vaan ihmisillä on valkoinen kauhtana, joillakin voi olla jopa viittakin.

        Kuka saa laittaa päälleen valkoisen kauhtanan ja kuka viitan? Kuka tämän oikein ratkaisee?


      • ennalleenasettaminen
        Olisisekivatietää kirjoitti:

        Siellä ei ole siis esim sähkö ollenkaan ja kaikki kulkevat ynnä työskentelevät alasti? Mutta minkä ikäisiä taivaassa ollaan? Ovatko lapset ikuisia lapsia ja minkä ikäisiä ovat esim yli 100-vuotiaina kuolleet?

        Sähköä ei siellä tarvita. On esitetty, että siellä kaikki ovat n. 30-vuotiaista kuten Jeesus kun sai uuden kirjastusruumiinsa.


      • 7722
        Olisisekivatietää kirjoitti:

        Kuka saa laittaa päälleen valkoisen kauhtanan ja kuka viitan? Kuka tämän oikein ratkaisee?

        Se viitta tulee sen kauhtanan päälle. Vähän niinkuin Zorron viitta mutta valkoinen.


      • Olisisekivatietää
        ennalleenasettaminen kirjoitti:

        Sähköä ei siellä tarvita. On esitetty, että siellä kaikki ovat n. 30-vuotiaista kuten Jeesus kun sai uuden kirjastusruumiinsa.

        Siis että nuorena kuolleet lapset olisivat 30-vuotiaita ja yli 100-vuotiaana kuolleet olisivat hekin 30-vuotiaita? Miten sitten kun noilta lapsilta jää se paras osa elämästä elämättä? Se lapsuuden aika?

        Ynnä miten sitten kun kuitenkin joku ateisti on joutunut helvettiin mutta hänen uskova äitinsä on taivaassa, niin eikö tämä äiti koskaan kaipaa lastaan? Eikö hän koskaan murehdi että miten hän voi?


      • Olisisekivatietää
        7722 kirjoitti:

        Se viitta tulee sen kauhtanan päälle. Vähän niinkuin Zorron viitta mutta valkoinen.

        Ketkä sitten saavat sen viitan? Mitä "ansioita" pitää olla?


      • ennalleenasettaminen
        Olisisekivatietää kirjoitti:

        Siis että nuorena kuolleet lapset olisivat 30-vuotiaita ja yli 100-vuotiaana kuolleet olisivat hekin 30-vuotiaita? Miten sitten kun noilta lapsilta jää se paras osa elämästä elämättä? Se lapsuuden aika?

        Ynnä miten sitten kun kuitenkin joku ateisti on joutunut helvettiin mutta hänen uskova äitinsä on taivaassa, niin eikö tämä äiti koskaan kaipaa lastaan? Eikö hän koskaan murehdi että miten hän voi?

        Mitään sen parempaa ei ole kuin olla Jeesuksen luona.
        Taivaassa ei edes muisteta helvetin olemassa oloa. Jos joku on huolissaan läheistensä helvettiin joutumisesta sen eteen kannattaa toimia nyt ja julistaa heille evankeliumia,


      • jooeisitäjeesustataas
        ennalleenasetus kirjoitti:

        Siellä eletään kuten elettiin paratiisissa ennen syntiinlankeemusta.

        Jaa että munasillaan ihan kahdestaan. No eipä ole sitten pahemmin todennäköisyyttä päästä teilläkään. Ei kannata edes koettaa - tuo arpa ei voita.
        Sitäpaitsi iäisyys, yli kymmenen minuuttia uskovaisten seurassa, se olisi yhtä helvettiä se. Musiikki ja joutilaisuus ei miellytä. Sitäpaitsi uskovaiset tappelee keskenään niin ettei ole sen siunaaman rauhaa. Saako siellä edes panna niitä herranenkeleitä?


      • ennalleenasettaminen
        jooeisitäjeesustataas kirjoitti:

        Jaa että munasillaan ihan kahdestaan. No eipä ole sitten pahemmin todennäköisyyttä päästä teilläkään. Ei kannata edes koettaa - tuo arpa ei voita.
        Sitäpaitsi iäisyys, yli kymmenen minuuttia uskovaisten seurassa, se olisi yhtä helvettiä se. Musiikki ja joutilaisuus ei miellytä. Sitäpaitsi uskovaiset tappelee keskenään niin ettei ole sen siunaaman rauhaa. Saako siellä edes panna niitä herranenkeleitä?

        Ei se ollut Aadamille ja Eevallekaan mikään ongelma ennen syntiinlankeemusta.


      • 7722
        Olisisekivatietää kirjoitti:

        Ketkä sitten saavat sen viitan? Mitä "ansioita" pitää olla?

        Tästä asiasta ei ole kovin tarkkaa tietoa Raamatussa. Yleisesti arvellaan että ne, jotka ovat hyvin palvelleet Jumalaa ja joiden kautta monet ovat päässeet sisälle iankaikkiseen elämään saavat viitan.


      • joontulevaisuusteillä
        7722 kirjoitti:

        Tästä asiasta ei ole kovin tarkkaa tietoa Raamatussa. Yleisesti arvellaan että ne, jotka ovat hyvin palvelleet Jumalaa ja joiden kautta monet ovat päässeet sisälle iankaikkiseen elämään saavat viitan.

        Ja muutko, hieman vähemmän hyvin palvelleet ovat nakupelleinä?
        Mikseivät kaikki saa viittoja? Haluaako Jeesus tosiaan viettää ikuisuuden katselen kun ihmiset kelteisillään laulavat hänelle ylistystä? Jos joku innostuu vähän ylistäessään hyppimäänkin niin näky ei ole kovin mieltä ylentävä. Tai mistä mekin Herran mieltymykset tiedämme jos ei kerran kaikille anna viittaakaan.


      • Olisisekivatietää
        7722 kirjoitti:

        Tästä asiasta ei ole kovin tarkkaa tietoa Raamatussa. Yleisesti arvellaan että ne, jotka ovat hyvin palvelleet Jumalaa ja joiden kautta monet ovat päässeet sisälle iankaikkiseen elämään saavat viitan.

        Mutta tästä voi siis päätellä että ne joilla on viittaa ovat vähän parempaa porukkaa kuin ne joilla ei ole viittaa? Eli he ovat tasa-arvoisempia kuin toiset? Näinkö se menee?


      • cottonclot
        7722 kirjoitti:

        Ei olla alasti vaan ihmisillä on valkoinen kauhtana, joillakin voi olla jopa viittakin.

        Puuvillakehräämö ja kangaskutomo sieltä löytyy.


      • ennalleenasettaminen kirjoitti:

        Mitään sen parempaa ei ole kuin olla Jeesuksen luona.
        Taivaassa ei edes muisteta helvetin olemassa oloa. Jos joku on huolissaan läheistensä helvettiin joutumisesta sen eteen kannattaa toimia nyt ja julistaa heille evankeliumia,

        Eli ihmiset ovat Jeesuksen luona vain tahdottomia robotteja.

        Kokonaiskuvanne Taivaasta nyt ei vain täsmää. Kuvailette paikkaa jossa itse viihtyisitte paratiisimaisesti, tajuamatta että sellainen olisi jokaiselle älykkäälle ja tiedonhaluiselle ihmiselle täysi helvetti heti kun hän ymmärtää reunaehdot.


      • ennalleenasettaminen kirjoitti:

        Sähköä ei siellä tarvita. On esitetty, että siellä kaikki ovat n. 30-vuotiaista kuten Jeesus kun sai uuden kirjastusruumiinsa.

        "On esitetty, että siellä kaikki ovat n. 30-vuotiaista..."

        Erikoisia haaveita?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eli ihmiset ovat Jeesuksen luona vain tahdottomia robotteja.

        Kokonaiskuvanne Taivaasta nyt ei vain täsmää. Kuvailette paikkaa jossa itse viihtyisitte paratiisimaisesti, tajuamatta että sellainen olisi jokaiselle älykkäälle ja tiedonhaluiselle ihmiselle täysi helvetti heti kun hän ymmärtää reunaehdot.

        "Kuvailette paikkaa jossa itse viihtyisitte paratiisimaisesti, tajuamatta että sellainen olisi jokaiselle älykkäälle ja tiedonhaluiselle ihmiselle täysi helvetti heti kun hän ymmärtää reunaehdot."

        Näihän se helposti käy. Jo sen käsittäminen, mitä ikuisuus on ja miltä se kenties tuntuisi, ei olekaan niin helppoa. Ikävystyminen seuraisi nopeasti, sillä kuka jaksaa tehdä yhtä ja samaa vaikka 50 vuotta?


      • mummomuori kirjoitti:

        "On esitetty, että siellä kaikki ovat n. 30-vuotiaista..."

        Erikoisia haaveita?

        30-vuotiaita, ei seksiä? Kuulostaa helvetiltä...


      • mummomuori kirjoitti:

        "Kuvailette paikkaa jossa itse viihtyisitte paratiisimaisesti, tajuamatta että sellainen olisi jokaiselle älykkäälle ja tiedonhaluiselle ihmiselle täysi helvetti heti kun hän ymmärtää reunaehdot."

        Näihän se helposti käy. Jo sen käsittäminen, mitä ikuisuus on ja miltä se kenties tuntuisi, ei olekaan niin helppoa. Ikävystyminen seuraisi nopeasti, sillä kuka jaksaa tehdä yhtä ja samaa vaikka 50 vuotta?

        Ei siitä mihinkään pääse, että "uskovien" kuvaukset Taivaasta ontuvat pahasti molempia jalkojaan. Suht sivistyneen taviksen vinkkelistä tuntuu siltä kuin tarjolla olisi vain kaksi helvettiä, joissa kidutetaan eri tavoin. Nyt tarvittaisiin kokoomusta ja lisää valinnanvapautta. Iäisyys Attendolla?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei siitä mihinkään pääse, että "uskovien" kuvaukset Taivaasta ontuvat pahasti molempia jalkojaan. Suht sivistyneen taviksen vinkkelistä tuntuu siltä kuin tarjolla olisi vain kaksi helvettiä, joissa kidutetaan eri tavoin. Nyt tarvittaisiin kokoomusta ja lisää valinnanvapautta. Iäisyys Attendolla?

        " Nyt tarvittaisiin kokoomusta ja lisää valinnanvapautta. Iäisyys Attendolla? "

        :D No joo...


      • taikauskonnoton

        Kreationismipalstan jyri ainakin ois onnessaan kun sais olla alasti alastomien poikien kanssa. Tosin hänellä ei sinne ole pääsyä.

        Mutta miten on Helvatussa? Ollaanko sielläkin alasti?


    • JesusIsTheBest

      Niin korkealla kuin on taivas maata on minun tieni korkeammalla teidän teitänne
      Ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. Jes. 55:9

      • JeesusThePest

        Minnoon ollu monesti pilvien päällä. Ei taida paimentolaispoika pistää sen paremmaksi.


    • SanaTuliLihaksi

      "...Niin korkealla kuin on taivas maata on minun tieni korkeammalla teidän teitänne
      Ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. Jes. 55:9 .."

      Jes.55: 6. "...Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. 7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta. 8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. 9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. 10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän, 11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin. 12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä. 13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.."

      Ehkä näin Jesajan ajasta eteenpäin?
      Jes.55:11"... niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin..." Joh.1:1."...Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2. Hän oli alussa Jumalan tykönä........ 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta...." Gal. 4: 4. "..Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, 5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan. 6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" 7. Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta..."

      Jesajan julistus oli ensisijassa kohdistettu lakiliiton , eli Israelin kansalle joka oli Jahven palveluksesta kääntynyt epäjumalien palvontaan ja syntiensä tähden joutunut pois maastaan pakkosiirtolaisuuteen ( 3.Moos.26:14.-45.) .Jesaja kehoitti kansaakääntymään takaisin Jahven palvelukseen. Jes.55:6".Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. 7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.."

      "..2. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä. .." Lähtö sen aikaisesta pakkoksiirtolaisuudesta kohti Israelin maata ,Jerusalemia.

      • Olisisekivatietää

        No tuosta nyt käy ilmi että siellä taivaassa viljellään maata. Mutta eikös juuri se ole kovaa työtä? Varsinkin jos ei saa käyttää mitään apuvälineitä vaan pitää homma hoitaa amissi-tyyliin? Edelleenkään ei käy selville se, että minkä ikäisiä ihmiset taivaassa oikein ovat?


      • ennalleenasettaminen
        Olisisekivatietää kirjoitti:

        No tuosta nyt käy ilmi että siellä taivaassa viljellään maata. Mutta eikös juuri se ole kovaa työtä? Varsinkin jos ei saa käyttää mitään apuvälineitä vaan pitää homma hoitaa amissi-tyyliin? Edelleenkään ei käy selville se, että minkä ikäisiä ihmiset taivaassa oikein ovat?

        Ei maata tarvitse viljellä se kasvaa ihan itsestään.
        Vasta syntiinlankeemusken jälkeen ihmisen pitä alkaa syömään leipänsä otsa hiessä.


      • Olisisekivatietää
        ennalleenasettaminen kirjoitti:

        Ei maata tarvitse viljellä se kasvaa ihan itsestään.
        Vasta syntiinlankeemusken jälkeen ihmisen pitä alkaa syömään leipänsä otsa hiessä.

        Niinhaän se tekee nytkin. Kasvaa ihan itsestään. Mutta sen korjuu on kovaa hommaa. Kukas sen tekee ja millä se tehdään?


      • ennalleenasettaminen
        Olisisekivatietää kirjoitti:

        Niinhaän se tekee nytkin. Kasvaa ihan itsestään. Mutta sen korjuu on kovaa hommaa. Kukas sen tekee ja millä se tehdään?

        Ei se ole kovaa hommaa koska kaikki osallistuvat siihen. Nyt naailmassa vain pieni murto-osa ihmisiä kasvattaa ja korjaa miljardien ihmisten ruoat.


      • jooeisitäjeesustataas

        Onko siellä edes puimakonetta? Tietääkseni taivas on kylmä, kolkko, autio ja vihamielinen paikka mitään kasvatella. Taitaa tulla vaan nälkä ja armoton vitutus.
        Tietysti jos "Sana Tuli Lihaksi" niin silloinhan voi pitää grillibileet! Ainaskin alakerrassa on tarinan mukaan hiilos valmiina.
        "Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja" - Ei tainnut kirjoittajalla olla oikein ilmastomallit hallussa.


      • lue.Raamattua
        jooeisitäjeesustataas kirjoitti:

        Onko siellä edes puimakonetta? Tietääkseni taivas on kylmä, kolkko, autio ja vihamielinen paikka mitään kasvatella. Taitaa tulla vaan nälkä ja armoton vitutus.
        Tietysti jos "Sana Tuli Lihaksi" niin silloinhan voi pitää grillibileet! Ainaskin alakerrassa on tarinan mukaan hiilos valmiina.
        "Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja" - Ei tainnut kirjoittajalla olla oikein ilmastomallit hallussa.

        Lue Raamattua niin huomaat, että on kolme taivasta. Nyt puhutaan siitä kolmannesta, eli siitä missä Jumala asuu.


      • Olisisekivatietää
        ennalleenasettaminen kirjoitti:

        Ei se ole kovaa hommaa koska kaikki osallistuvat siihen. Nyt naailmassa vain pieni murto-osa ihmisiä kasvattaa ja korjaa miljardien ihmisten ruoat.

        Ja nekö muut eivät sitten tee mitään jotka eivät osallistu nykyään korjuuseen? Lisäksi korjuu on todella kovaa puuhaa jos sen pitää suorittaa käsipelillä. Kai sinä tämän tunnustat? Ainakin aikanaan kun pikkupoikana olin mummon kanssa pellolla niin kyllä siinä mummon selkä väsyi kun leikkasi sirpillä viljaa.


      • Olisisekivatietää
        lue.Raamattua kirjoitti:

        Lue Raamattua niin huomaat, että on kolme taivasta. Nyt puhutaan siitä kolmannesta, eli siitä missä Jumala asuu.

        Niin ja kysytään että mitä siellä oikein tehdään? Olisko sinulla tietoa?


      • ennalleenasettaminen
        Olisisekivatietää kirjoitti:

        Ja nekö muut eivät sitten tee mitään jotka eivät osallistu nykyään korjuuseen? Lisäksi korjuu on todella kovaa puuhaa jos sen pitää suorittaa käsipelillä. Kai sinä tämän tunnustat? Ainakin aikanaan kun pikkupoikana olin mummon kanssa pellolla niin kyllä siinä mummon selkä väsyi kun leikkasi sirpillä viljaa.

        Tekevät toki, mutta nykymaailassa tehdään paljon selaista mitä ei enää taivasten valtakunnassa tarvitse tehdä.
        Siellä ei kukaan ole mummo eikä muukaan raihnainen. Kaikki ovat terveitä 30-vuotiaita.


      • ennalleenasettaminen kirjoitti:

        Tekevät toki, mutta nykymaailassa tehdään paljon selaista mitä ei enää taivasten valtakunnassa tarvitse tehdä.
        Siellä ei kukaan ole mummo eikä muukaan raihnainen. Kaikki ovat terveitä 30-vuotiaita.

        >Siellä ei kukaan ole mummo eikä muukaan raihnainen. Kaikki ovat terveitä 30-vuotiaita.

        Eli seksuaalisesti erittäin aktiivisia. Harmi että seksi on Taivaassa kielletty. Ehkä tästä himokkuudesta kuitenkin syntyy jotain säpinää, etteivät kaikki Taivaan "päivät" ole ikuisesti täysin samanlaisia.


    • Takapenkkiläinen

      Vähän kieli poskessa tässä asiaa käsitellään, mutta aihe on ihan miettimisen arvoinen. Olen kauan jo ihmetellyt, miksi meidän tulisi saada ikuinen elämä? Miksi olemme niin arvokkaat, että poisnukkumisen jälkeen henkemme siirtyy uuteen olotilaan ja elää ikuisesti? Ja missä vaiheessa se tapahtuu. Pappi sanoo arkun äärellä: . . . ja on sinut VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ herättävä. Missä olemme siihen asti? Viimeinen päivä voi tulla miljardin vuoden kuluttua.
      Lähiomaiseni uskoi kuoleman jälkeiseen elämään vakaasti. Hän ihan odotti sinne pääsyä. häntä oli jo käyty tervehtimässäkin ja hän tiesi, että edesmenneet rakkaat odottivat hänen tuloaan.
      Tovion, että hänen ei tarvinnut pettyä.

      Olen näillä uskontopalstoilla joskus kysynytkin, miten olemme niin arvokkaita, että henkemme on kuolematon, vaikka olemuksemme lahoaa ja muuttuu maaksi. Taivaassa on miljardeja ihmisiä, sillä uskon, että sinne otetaan vastaan myös muiden uskontojen edustajat, joiden elämä on ollut Jumalalle otollinen. En voi uskoa, että Jumalamme vaatii määrätynlaista uskontoa, ennen kuin päästää meidät luokseen, sillä onhan maita, joissa ei kritinuskoa lainkaan tunneta. Miksi heidät olisi siitä syystä jätetty ikuisen elämän ulkopuolelle?

      • 4r44

        Apt 10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

        Kuitenkin Pietari julisti niille ihmisille evankeliumia ja sen vastaanotettuaan he pelastuivat.


      • "En voi uskoa, että Jumalamme vaatii määrätynlaista uskontoa, ennen kuin päästää meidät luokseen, sillä onhan maita, joissa ei kritinuskoa lainkaan tunneta. "

        Sattumoisen eilen keskustelin erään ystäväni kanssa tästä. Usko, silloin kun se vilpitön, on usko. Jumala kyllä näkee meidän jokaisen sydämeen. Miksi joku ihmisen kehittämä uskonto voisi Häneen vaikuttaa?


    • Ongelma on sama kuin Helvetin suhteen: loputtomasti jatkuva onni ja autuus eivät lopulta tunnu enää miltään.

      • ole.onnellinen

        Onneksi sinä et joudu turhautumaan taivaassa.


      • ole.onnellinen kirjoitti:

        Onneksi sinä et joudu turhautumaan taivaassa.

        Vastaustesi turhuus, typeryys ja pyrkimys ärsyttää ovat niin ilmiselviä, että vastoin aikaisempia aikomuksiani kommentoin nyt tämän kerran. Nauti siitä!


      • ole.onnellinen
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Vastaustesi turhuus, typeryys ja pyrkimys ärsyttää ovat niin ilmiselviä, että vastoin aikaisempia aikomuksiani kommentoin nyt tämän kerran. Nauti siitä!

        Sinä olet kummallinen Räyhis. Kun vapautan sinut taivaasta, sekään ei sinulle kelpaa.


      • ole.onnellinen kirjoitti:

        Sinä olet kummallinen Räyhis. Kun vapautan sinut taivaasta, sekään ei sinulle kelpaa.

        En usko, että Sinulla olisi mitään oikeuksia määritellä ihmisiä sen kummemmin Taivaaseen kuin sieltä poiskaan - jos Taivas olemassa on.

        Toiseksi, minua kiinnostavat ihmisten näkemykset Taivaasta, eivätkä Sinun joutavat juttusi. Ole siis ystävällinen ja puhu aiheesta tai etsiydy muihin ketjuihin. Kiitos.


      • mitä-twistaat
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        En usko, että Sinulla olisi mitään oikeuksia määritellä ihmisiä sen kummemmin Taivaaseen kuin sieltä poiskaan - jos Taivas olemassa on.

        Toiseksi, minua kiinnostavat ihmisten näkemykset Taivaasta, eivätkä Sinun joutavat juttusi. Ole siis ystävällinen ja puhu aiheesta tai etsiydy muihin ketjuihin. Kiitos.

        Et kai sinä kuitenkin halua sinne taivaaseen? Kyllä vai ei.


      • mitä-twistaat kirjoitti:

        Et kai sinä kuitenkin halua sinne taivaaseen? Kyllä vai ei.

        En oikeastaan, koska en usko siihen. Jos kuoleman jälkeen pn pelkkää tyhjyyttä, se sopii minulle. En näe siinä mitään pelättävää.

        Jos Taivaassa on pelkkiä fundamentalisteja, en todellakaan kaipaa sinne. Mutta, kuten sanoin, en usko Taivaaseen sellaisena kuin mitä siitä väitetään.


      • mitä-twistaat
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        En oikeastaan, koska en usko siihen. Jos kuoleman jälkeen pn pelkkää tyhjyyttä, se sopii minulle. En näe siinä mitään pelättävää.

        Jos Taivaassa on pelkkiä fundamentalisteja, en todellakaan kaipaa sinne. Mutta, kuten sanoin, en usko Taivaaseen sellaisena kuin mitä siitä väitetään.

        Hienoa, ei kukaan sinua sinne haluaiskaan. Kaikki on sitten hyvin.


      • mitä-twistaat kirjoitti:

        Hienoa, ei kukaan sinua sinne haluaiskaan. Kaikki on sitten hyvin.

        Eipä ollut kovin kristillinen kommentti.


      • mini.hame
        mitä-twistaat kirjoitti:

        Hienoa, ei kukaan sinua sinne haluaiskaan. Kaikki on sitten hyvin.

        Tarkoitatko, että sinun päätökselläsi joku pääsee tai ei pääse jonnekin?
        Minusta kaikki ei ole hyvin, jos päätöksentekijä on ihminen joka on iloinen ettei joku toinen ihminen pääse Taivaaseen.


      • mini.hame kirjoitti:

        Tarkoitatko, että sinun päätökselläsi joku pääsee tai ei pääse jonnekin?
        Minusta kaikki ei ole hyvin, jos päätöksentekijä on ihminen joka on iloinen ettei joku toinen ihminen pääse Taivaaseen.

        Tuon ihmisen ongelmat ovat muutenkin moninaiset.


      • ole.onnellinen kirjoitti:

        Onneksi sinä et joudu turhautumaan taivaassa.

        "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta." (Jeesus Luukkaan ev. 6:37)


      • Tipale kirjoitti:

        "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta." (Jeesus Luukkaan ev. 6:37)

        Siinäpä lausahdus, jota patmoslaiset eivät välitä muistaa Raamatussa olevankaan.


    • kuvitteluonvajaata

      Jo tässä vajaassa maailmassa ihmisillä on hetkeä rakastettunsa tai jonkun muun asian kautta, että kumpa tämä hetki jatkuisi ikuisuuden.

      Ja kun taivaan olosuhteissa näitä hetkiä eri tavoin tulee loputtomiin, niin vähän voi kuvitella asiaa. Harrastemahdollisuuksiakin on rajattomasti. Jopa rajoittuneessa maailmassakin joku viulunsoittaja on todennut, että ei koskaan valmistu niin hyväksi kuin olisi mahdollisuus. On satoja miljoonia galakseja, joissa on miljardeja tähtiä, joissa voi olla kymmeniä planeettoja - - on siinä tutustumista ja matkailua, kun yhden mitättömän kokoisen maapallonkin paikkojen tutkimiseen ja luontoretkeilyyn menisi satoja vuosia. Ja sitten se rakkaus - - on satoja miljoonia rakastettuja joiden kanssa voi aikaa viettää vaikka "ikuisuuden" jonkun järven rannalla makkaraa ym. grillaten ja saunoen eikä olisi kukaan moralisti räkyttämässä ....

      Tässä nyt näin vahvasti rajoittunein kuvitelmin .... me emme saata nyt edes kuvitella mitä kaikkea muuta iankaikkisuus pitää sisällään.

      • rästit_pois

        Taivaassa tehdään kaikkee sitä, mikä jäi maanpäällä eläkeläisenä tekemättä, koskapa sitä "sitku mä jään eläkkeelle" päivää ei tullut koskaan KIKY-loikan pituuden takia.


    • valitettavaa

      "Mitä taivaassa tehdään?"

      No sielä taivahassa vihataan ja kadehditaan vääräuskoisia ja erifärisiä. Jotkut vihaa juutalaisiakin muttei kuitenkaa ihan kaikki, vaikka juutalaiset vihaa ja halveksii kristittyjä

      Muslimit vei niiren hörhöjen naiset, sen marttyyrien neitsyt pykälän perusteella ja kristityt in ny siitäki happamina. Eikä niitä neitsyitä eres kaikille muslimeillekaan riittäny, kun nykyään pikkutytöilläkin on tapana jakaa persettä jo ennen kymmentä ikävuotta.

    • TaivaaseenIkävä

      Taivaassa tehdään samaa kuin maan päällä, mutta siellä työ on kivaa eikä raskasta, Taivaassa myös varmasti jää aikaa myös hauskan pitoon jota ei maan päällä uskalla tehdä

      • Orjuus_jatkuu

        "rästit_pois
        9.7.2018 16:14

        Taivaassa tehdään kaikkee sitä, mikä jäi maanpäällä eläkeläisenä tekemättä, koskapa sitä "sitku mä jään eläkkeelle" päivää ei tullut koskaan KIKY-loikan pituuden takia."

        Orjuus jatkuu. Taivaassa palvotaan edelleen Jumalaa, mutta suuremalla intensiteetillä, eikä aikaa jää mihinkään muuhun. Olet Jumalan orja ikuisesti ja siellä hän on sinua rankaiseva ja kiduttava aiankaikkisesti. Et tee mitään oikein, et niin mitään. Esimiehiksesi Jumala asettaa valitsemansa sadistiset ja fasistiset juutalaiset, jotka inhoavat ja vihaavat sinua.


      • Tutkijat ja tieteilijät, siis ne harvat jotka eivät paistu, eivät varmasti tee Taivaassa samaa kuin Maan päällä, koska heidän työnsä pyrkii ihmiskunnan tiedon kasvattamiseen, mitä staattisessa Taivaassa ei mitenkään voida tarvita, koska Jumala tietää kaiken ja tarvittaessa piirtää ja kertoo lapsilleen kuin Kylli-täti.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tutkijat ja tieteilijät, siis ne harvat jotka eivät paistu, eivät varmasti tee Taivaassa samaa kuin Maan päällä, koska heidän työnsä pyrkii ihmiskunnan tiedon kasvattamiseen, mitä staattisessa Taivaassa ei mitenkään voida tarvita, koska Jumala tietää kaiken ja tarvittaessa piirtää ja kertoo lapsilleen kuin Kylli-täti.

        "...eivät varmasti tee Taivaassa samaa kuin Maan päällä, koska heidän työnsä pyrkii ihmiskunnan tiedon kasvattamiseen, mitä staattisessa Taivaassa ei mitenkään voida tarvita,..."

        Ihan hyvä näkökulma tämäkin. Tosiaan, mitä se olisi ,jos pitäisi olla jotain tekemistä? Yllättäen moni tekeminen olisi mahdotonta.


    • Kaikkiaikanaan

      Jokainen saa tehdä sitä, mitä on aina halunnut tehdä maan päällä.
      Samalla odottelevat rakkaitaan.

      • Monelle tuo tarkoittaisi kiihkeää seksiä uskomattoman upean partnerin kanssa.

        Jaa mutta sellaisiahan ei Taivaaseen pääsekään...


    • fhiufhwigig

      Tulee olemaan karmeaa aikaa. Se jouten oleminen. Ei ole tietokoneita, televisioita, autoja, mopoja, veneitä.... Yhtä tyhjäntoimittamista voimatta tehdä yhtään mitään.

      • kuiniin

        Mistä tiedät, ettei ole?


      • fhiufhwigig
        kuiniin kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettei ole?

        Ei tietenkään ole. Kun ei ole ihmisillä kehoa ei ole mitään mitä keho voisi käyttääkään. Joten seksin ja syömisenkin voit unohtaa kokonaan saman tien, puhumattakaan juomisesta.
        Olin joskus siirtymässä ja oli keittiö jossa noutajaa odotellessa nainen tarjosi jäätelöä. Oli täysin mautonta ja vielä lämmintä. Jo siinä totesin ettei edes jäätelöa saa enää kylmänä. Keittiön ikkunasta näkyi kun noutaja saapui ilmassa leijuen hakemaan oli musta puku ja silinterihattu. Oli salaman nopeasti ovella ja kysyi vieläkö on jotain missä pitäisi käydä ennen lopullista poistumista.
        Siirryin samantien koirieni luokse, jotka koirat olivat vielä tässä maailmassa.
        Näin koirien kanssa nukkumassa myös edesmenneen koirani.
        Koiria ei voinut jättää joten palasin takaisin tänne.
        Jos olisi noutajan matkaan lähtenyt olisi seuraavaksi joutunut suunnattoman suureen ihmismassaan seistä toljottamaan ja odottamaan jotakin. Odottaminen olisi voinut kestää kirjaimellisesti ikuisuuden. Se mitä siellä odotetaan on epäselvempi juttu.
        Saattaa olla että voi tulla paluu tähän maailmaan johonkin uuteen kehoon. Tai siirtyminen jonnekin ties minne. "Paratiisiin" tai "Helvettiin".
        Odottajia on äärettömän paljon joten jono on pitkä ja jonossa eteneminen kestää kirjaimellisesti ikuisuuden.


      • fhiufhwigig
        fhiufhwigig kirjoitti:

        Ei tietenkään ole. Kun ei ole ihmisillä kehoa ei ole mitään mitä keho voisi käyttääkään. Joten seksin ja syömisenkin voit unohtaa kokonaan saman tien, puhumattakaan juomisesta.
        Olin joskus siirtymässä ja oli keittiö jossa noutajaa odotellessa nainen tarjosi jäätelöä. Oli täysin mautonta ja vielä lämmintä. Jo siinä totesin ettei edes jäätelöa saa enää kylmänä. Keittiön ikkunasta näkyi kun noutaja saapui ilmassa leijuen hakemaan oli musta puku ja silinterihattu. Oli salaman nopeasti ovella ja kysyi vieläkö on jotain missä pitäisi käydä ennen lopullista poistumista.
        Siirryin samantien koirieni luokse, jotka koirat olivat vielä tässä maailmassa.
        Näin koirien kanssa nukkumassa myös edesmenneen koirani.
        Koiria ei voinut jättää joten palasin takaisin tänne.
        Jos olisi noutajan matkaan lähtenyt olisi seuraavaksi joutunut suunnattoman suureen ihmismassaan seistä toljottamaan ja odottamaan jotakin. Odottaminen olisi voinut kestää kirjaimellisesti ikuisuuden. Se mitä siellä odotetaan on epäselvempi juttu.
        Saattaa olla että voi tulla paluu tähän maailmaan johonkin uuteen kehoon. Tai siirtyminen jonnekin ties minne. "Paratiisiin" tai "Helvettiin".
        Odottajia on äärettömän paljon joten jono on pitkä ja jonossa eteneminen kestää kirjaimellisesti ikuisuuden.

        Ne jotka tulevat "kummittelemaan" ovat noita odottajia, jotka eivät vielä ole edenneet jonossa suuntaan eikä toiseen, mutta ovat menettäneet täkäläisen kehonsa johon palata, lopullisesti.
        Kummittelijoilla voi olla jotain jota jäi kesken tässä maailmassa.
        Joka tapauksessa karmeaa tulee olemaan aika kun tämän maailman joutuu jättää. Yhtä odottamista ja toljottamista voimatta tehdä yhtään mitään.


    • antakeeanteeksi

      Paratiisissa ihminen oli alasti ja tietämätön hyvästä ja pahasta, toisin sanoen hänen silmänsä eivät olleet avautuneet ja hän oli eläimen kaltainen ilman omaatuntoa. Käärmeen avulla ihminen alkoi kehittyä ja nyt ollaan jo käyty kuussakin ja tiedetään ,että maa on pyöreä ja maa kiertää aurinkoa eikä päinvastoin.
      Sitten tulivat Jumalan pojat maan päälle ja aiheuttivat ongelmia väkivallallaan ja Jumala tuhosi ihmiskunnan vedenpaisumuksen avulla. Onneksi kunnollinen Noah selvisi ja ihminen jatkoi sukua , ihmisen luku tuli täyteen ja nyt ovat jälleen ongelmat edessä: liikakansoitus, saasteet ja sodat.

      • nn9

        Mistä sinä keksit tuon "ilman omatuntoa".


      • nn9 kirjoitti:

        Mistä sinä keksit tuon "ilman omatuntoa".

        Jos ei tiedetä tai arvella mitään eroa hyvälle ja pahalle eikö silloin olla kuin vailla omaatuntoa?


    • heh-heh-heh-heh

      Muunmuassa Abraham oli saavuttanyt 175 v:n korkean iän, ennekuin kuoli. Ilmeisesti penisilliini oli jo silloin keksitty, vai miksi Abraham ei ollut saanut jotain tartuntaa tai tulehdusta, johon yleensä on vielä 1900 luvun alkuneljänteen asti kuoltu.

      Paljonko esim. miesten keski-ikä oli noina Abrahamin aikoina? Epäilen ettei paljoa 25 v:sta poikkea korkeimmillaankaan. Mitä sanoo kiihkouskovaiset?

      • kiihkoateistille

        Ihminen rappeutuu koko ajan. Aabraham ei ollut vielä niin rappeutunut kuin ihmiset 1900-luvulla.


      • Olisikivatietää
        kiihkoateistille kirjoitti:

        Ihminen rappeutuu koko ajan. Aabraham ei ollut vielä niin rappeutunut kuin ihmiset 1900-luvulla.

        Ja samaan aikaa lääketiede ottaa pitkiä harppauksia eteenpäin ja ihmisten elinikä pitenee koko ajan. Kun se vielä sata vuotta sitten oli hädin tuskin 50 vuotta niin nyt joka toinen Suomessa syntyvä tyttö elää yli 100 vuotiaaksi. Jos hän elää terveellisen elämän ja pitää liikunnasta huolta. Naisten eli-ikä keskimäärin alkaa olla 80- vuotta ja miesten 77-vuotta tämän päivän Suomessa. Melkoista rappeutumista ...


      • Penis-Liini
        kiihkoateistille kirjoitti:

        Ihminen rappeutuu koko ajan. Aabraham ei ollut vielä niin rappeutunut kuin ihmiset 1900-luvulla.

        Ihmisten keski-ikä on noussut voimakkaasti 50 viime vuoden aikana, ollen nyt jo lähes puolitoistakertainen viidenkymmenen vuoden takaisiin keski-ikään verraten.


      • kiihkoateistille
        Olisikivatietää kirjoitti:

        Ja samaan aikaa lääketiede ottaa pitkiä harppauksia eteenpäin ja ihmisten elinikä pitenee koko ajan. Kun se vielä sata vuotta sitten oli hädin tuskin 50 vuotta niin nyt joka toinen Suomessa syntyvä tyttö elää yli 100 vuotiaaksi. Jos hän elää terveellisen elämän ja pitää liikunnasta huolta. Naisten eli-ikä keskimäärin alkaa olla 80- vuotta ja miesten 77-vuotta tämän päivän Suomessa. Melkoista rappeutumista ...

        Ei ihmisen elinikä mihinkään pitene. Ilman lääkkeitä ja lääketieteellisiä toimenpiteitä ihmisen keski-ikä olisi alle 40 vuotta.


      • Ihmisyys_katoamassa

        Näin on ja eläkeiän nosto on pelkkää kusetusta kun moni kuolee juuri päästessään eläkkeelle tai hieman ennen sitä. Maanpäällä on vain petosta petoksien perään.


      • kiihkoateistille kirjoitti:

        Ei ihmisen elinikä mihinkään pitene. Ilman lääkkeitä ja lääketieteellisiä toimenpiteitä ihmisen keski-ikä olisi alle 40 vuotta.

        Toki pitenee myös sillä, että työsuojelu torjuu entisaikaan yleiset tappavat tapaturmat, nälänhätiä ei tunneta vaan ruokaa on aina kaikille suomalaisille ja sotiakaan ei täällä ole ollut lainkaan 73 vuoteen (naapurissamme Ruotsissa yli 200 vuoteen). Ja henkirikokset, niihin kuolee aniharva verrattuna takavuosisatoihin. Yksinäiset äiditkään eivät hylkää vauvojaan "susille" kuten vielä 1800-luvulla...


      • fdgfdhfgdj

        Aatami ja muutama sukupolvi hänen jälkeensä elivät yli 900-vuotiaiksi ja olivat paljon meitä kookkaampia. Nooan vaimoksi päätellyn naisen hauta on löydetty Araratin vuorilta. Hän oli kolmisen metriä pitkä, muistaakseni.

        Aatami sai täydellisen geenistön Jumalalta. Siitä lähtien geenistö on rappeutunut. Jos jatkaisimme kituuttamista täällä, rappeutvat geenimme olisivat osaltaan vaikeuttamassa elämäämme. Onneksi elämme ihan lopun aikoja.


      • fdgfdhfgdj kirjoitti:

        Aatami ja muutama sukupolvi hänen jälkeensä elivät yli 900-vuotiaiksi ja olivat paljon meitä kookkaampia. Nooan vaimoksi päätellyn naisen hauta on löydetty Araratin vuorilta. Hän oli kolmisen metriä pitkä, muistaakseni.

        Aatami sai täydellisen geenistön Jumalalta. Siitä lähtien geenistö on rappeutunut. Jos jatkaisimme kituuttamista täällä, rappeutvat geenimme olisivat osaltaan vaikeuttamassa elämäämme. Onneksi elämme ihan lopun aikoja.

        >Nooan vaimoksi päätellyn naisen hauta on löydetty Araratin vuorilta. Hän oli kolmisen metriä pitkä, muistaakseni.

        Näytäpä lähteesi niin tarkastellaan vähän.

        Ihmiselle ei planeettamme oloissa ole mitään hyötyä valtavasta koosta. Mm. kaatumisherkkyys kasvaa tavattomasti ja seuraavat vammat myös. Elinajanodote on lyhyt.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Nooan vaimoksi päätellyn naisen hauta on löydetty Araratin vuorilta. Hän oli kolmisen metriä pitkä, muistaakseni.

        Näytäpä lähteesi niin tarkastellaan vähän.

        Ihmiselle ei planeettamme oloissa ole mitään hyötyä valtavasta koosta. Mm. kaatumisherkkyys kasvaa tavattomasti ja seuraavat vammat myös. Elinajanodote on lyhyt.

        Niin, ihmistä ei todellakaan ole suunniteltu pitkäksi, jo pelkkä pystyasento tuo paljon ongelmia.


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, ihmistä ei todellakaan ole suunniteltu pitkäksi, jo pelkkä pystyasento tuo paljon ongelmia.

        Ei. Ihmisen tulisi olla suhteellisen lyhyt ja lantioltaan rasvainen, jotta ikääntymisen mukana uhkaavat kaatumiset jäisivät vähiin ja niiden seuraukset lieviksi. Neliraajakävelyyn ei käsivarsiemme lyhyyden takia ole valitettavasti paluuta.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei. Ihmisen tulisi olla suhteellisen lyhyt ja lantioltaan rasvainen, jotta ikääntymisen mukana uhkaavat kaatumiset jäisivät vähiin ja niiden seuraukset lieviksi. Neliraajakävelyyn ei käsivarsiemme lyhyyden takia ole valitettavasti paluuta.

        Samoin kaikki selkävaivat johtuvat väärästä asennosta, eli pystyasennosta.


    • skippaan

      Vaikuttaa todella tylsältä ja tylsistyttävältä paikalta. UH!

      • ole.huoleti

        Ole huoleti, sinua ei sinne väkisin viedä.


      • seitsenvuotiset.häät

        Ei kerkeä olla tylsää, jotkut opettavat, että vain seitsemän vuotta ovat taivaassa häissä. Adventistit taas ovat taivaassa 1000-vuotta, ei mikää pikkuinen aika.


    • AimoMatinpoika

      Ikuisuus tarkoittaa että aika on pysähtynyt, jos nyt juuri ikuisuus alkaisi eläisimme tätä hetkeä pelkästään. Toivotaan että ikuisuus alkaa kun elää mukavaa hetkeä.

      • AimoMatti

        Augustinus kirjoitti, että aika on olemassa vain luodussa maailmankaikkeudessa, joten Jumala on ajan ulkopuolella; Jumalalla ei ole menneisyyttä tai tulevaisuutta, vaan ainoastaan ikuinen nykyisyys. Kuitenkaan ei tarvitse uskoa mihinkään jumalaan uskoakseen vastaavaan käsitteeseen: Esimerkiksi ateistinen matemaatikko voi kannattaa filosofista oppia, jonka mukaan numerot ja niiden suhteet ovat ajan ulkopuolella ja ovat siten siinä mielessä ikuisia.


    • Johanneksen ilmestys 21: 1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
      6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
      7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
      8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
      9. Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
      10. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
      11. ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspis-kivi;
      12. siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
      13. idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
      14. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
      15. Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
      16. Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
      17. Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
      18. Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
      19. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
      20. viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
      21. Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
      22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
      23. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
      24. Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
      25. Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
      26. ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
      27. Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

      Esim. näin Raamattu kuvaa asiaa...

    • RukousOnTekemistä

      Ilm.21:22.".. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa..." Ef. 2:19. "..Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, 20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, 21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; 22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä..." 1.Kor.3:16.".. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..."

      Hepr. 8:1."..Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, 2. tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen..." Room. 8:26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. 27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä. ..................... 34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme. ..."

    • Pitäisikö tuokin asia tietää etukäteen? Mitä teet vuoden kuluttua?

    • 12____13

      Ikuiseen elämään pääsee vanhurskaat, joten siellä tehdään vanhurskautta, rakastetaan toisia kuten Raamattu kehottaa. :)

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään".
      Mat. 25:46

    • Sionisti_FASISTIT

      "No sielä taivahassa vihataan ja kadehditaan vääräuskoisia ja erifärisiä. Jotkut vihaa juutalaisiakin muttei kuitenkaa ihan kaikki, vaikka juutalaiset vihaa ja halveksii kristittyjä

      Muslimit vei niiren hörhöjen naiset, sen marttyyrien neitsyt pykälän perusteella ja kristityt in ny siitäki happamina. Eikä niitä neitsyitä eres kaikille muslimeillekaan riittäny, kun nykyään pikkutytöilläkin on tapana jakaa persettä jo ennen kymmentä ikävuotta."

      Tuotahan siellä tehdään. Mihinkäs kiihkosionisti karvoistaan pääsee.

    • evita-ei.kirj

      Luodaan uusi taivas ja maa, missä ei ole pahuutta eikä vajavaisuutta. ei kipua eikä kärsimystä. Siellä eletään ihan normaalia elämää, mutta kaikki se puuttuu,mikä ihmistä on aikaisemmin vaivannut täällä nykyisessä maailmass., Onni ja ilo täyttää mielen.
      Siellä tehdään vain hyvää, koska pahuutta ei enää ole.

      • Et ole tullut ajatelleeksi sitä, että lopulta mikään ei miltään enää tunnu, jos kaikki on vain loputonta euforiaa?


      • evita-ei.kirj
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Et ole tullut ajatelleeksi sitä, että lopulta mikään ei miltään enää tunnu, jos kaikki on vain loputonta euforiaa?

        Miten sellaista osaa kaivata mitä ei enää ole. Luulenpa että ihmiset siellä olevat ovat saaneet jo kyllikseen kaikenlaisesta pahuudesta, kivusta ja kärsimyksestä, ettei niitä edes haluta enää kokea.
        Siellä eletään samoin kuin paratiisissa ennen syntiin lankeemusta. Hyvinhän silloinkin pystyttiin elämään, vaikkei tarvinnutkaan itkeä eikä valittaa.


      • evita-ei.kirj kirjoitti:

        Miten sellaista osaa kaivata mitä ei enää ole. Luulenpa että ihmiset siellä olevat ovat saaneet jo kyllikseen kaikenlaisesta pahuudesta, kivusta ja kärsimyksestä, ettei niitä edes haluta enää kokea.
        Siellä eletään samoin kuin paratiisissa ennen syntiin lankeemusta. Hyvinhän silloinkin pystyttiin elämään, vaikkei tarvinnutkaan itkeä eikä valittaa.

        Et taida ymmärtää.

        Taivaaseen ilmeisesti pääsee koko joukko sellaisia ihmisiä, joiden asiat ovat olleet eläessään hyvin. He ovat hurskaita uskovia, jotka ovat eläneet ONNELLISTA elämää. Tai, niin ainakin luulisi.

        Sitä me EMME tiedä, millaista oli lopulta elämä Paratiisissa. Siitä kerrotaan hyvin vähän. Tai, siis mehän tiedämme: koko juttu on kuvitelmaa.

        PIENI ongelma ovat esimerkiksi ne lapset, jotka ovat kuolleet jo ennen syntymäänsä. Hehän eivät ole eläneet yhtään minkäänlaista elämää!

        Koko Taivas on käsitteenä niin lapsellisenoloinen ja omituinen, että pidän kummallisena sitä, kun nykyihmiset oikeasti haihattelevat aiheen tiimoilta vaivautumatta AJATTELEMAAN!


      • evita-ei.kirj
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Et taida ymmärtää.

        Taivaaseen ilmeisesti pääsee koko joukko sellaisia ihmisiä, joiden asiat ovat olleet eläessään hyvin. He ovat hurskaita uskovia, jotka ovat eläneet ONNELLISTA elämää. Tai, niin ainakin luulisi.

        Sitä me EMME tiedä, millaista oli lopulta elämä Paratiisissa. Siitä kerrotaan hyvin vähän. Tai, siis mehän tiedämme: koko juttu on kuvitelmaa.

        PIENI ongelma ovat esimerkiksi ne lapset, jotka ovat kuolleet jo ennen syntymäänsä. Hehän eivät ole eläneet yhtään minkäänlaista elämää!

        Koko Taivas on käsitteenä niin lapsellisenoloinen ja omituinen, että pidän kummallisena sitä, kun nykyihmiset oikeasti haihattelevat aiheen tiimoilta vaivautumatta AJATTELEMAAN!

        Noinkohan, luulempa että suurin osa ihmisistä on tullut uskoon sen vuoksi kun on nähnyt maailman mielettömyyden.
        Kun hyvin menee, tuskin silloin edes haluaa minkään muuttuvan.

        1. "Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." (Johanneksen ilmestys)


      • evita-ei.kirj kirjoitti:

        Noinkohan, luulempa että suurin osa ihmisistä on tullut uskoon sen vuoksi kun on nähnyt maailman mielettömyyden.
        Kun hyvin menee, tuskin silloin edes haluaa minkään muuttuvan.

        1. "Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." (Johanneksen ilmestys)

        Yksi uskontojen syntysyistä on tuntemattoman selittäminen. Toinen on kuolemanpelon selättäminen ja kristinusko on tyyppiesimerkki siitä.

        Yksi syy, miksi kristinusko alunperin lähti leviämään niin nopeasti Rooman valtakunnassa oli se, että uskovaiset auttoivat toinen toistaan,, mutta toinen - ja vähintään yhtä tärkeä syy - oli se, että kreistinusko lupasi lohtua edes kuoleman jälkeen kovissa oloissa eläville köyhille. Oiva markkinarako siis!

        Lainauksesi Raamatusta ei sisällä oikein mitään. Kauniita sanoja, mutta siihen se sitten jääkin. Asioita luvataan, mutta jokainen huomaa kyllä halutessaan sen, että kauniita korulauseitahan tuossa rakennellaan vain. Taivaasta luotu kuva on lapsellinen: Jumala kävelee uskovaisten "kanssa". Liikkuu heidän keskellään? Henkiolento, joka on kaikkitietävä ja kaikkialla yhtä aikaa, onkin yhtäkkiä ihmisten "keskellä" Taivaassa?

        Ihmisilläkö on ruumiit? Entä niillä lapsilla, jotka eivät ikinä syntyneet tai kuolivat jo alkioasteella?

        Kaunis satuhan Taivas on, mutta kyllä järkeäkin pitäisi VÄHÄN edes käyttää.


      • evita-ei.kirj kirjoitti:

        Noinkohan, luulempa että suurin osa ihmisistä on tullut uskoon sen vuoksi kun on nähnyt maailman mielettömyyden.
        Kun hyvin menee, tuskin silloin edes haluaa minkään muuttuvan.

        1. "Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." (Johanneksen ilmestys)

        >Noinkohan, luulempa että suurin osa ihmisistä on tullut uskoon sen vuoksi kun on nähnyt maailman mielettömyyden.

        Ja halunnut sille yksinkertaisen ja heposti tajuttavan selityksen, joka oikeasti ei selitä mitään mutta lupaa ihania juttuja, kuten ikuisuuden jossa – lopultakin – mikään ei koskaan muutu piiruakaan.

        Todellinen maailman ymmärtäminen mielekkyyksineen ja "mielettömyyksineen" on paljon vaikeampi polku eikä ehkä lainkaan mahdollista niille päänupeille, jotka ovat fundisuskoon tulleet tai tulollaan. Se on kuitenkin ainoa tie, joka tuottaa jotain todellista ja tässä maailmassa käyttökelpoista pääomaa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Et taida ymmärtää.

        Taivaaseen ilmeisesti pääsee koko joukko sellaisia ihmisiä, joiden asiat ovat olleet eläessään hyvin. He ovat hurskaita uskovia, jotka ovat eläneet ONNELLISTA elämää. Tai, niin ainakin luulisi.

        Sitä me EMME tiedä, millaista oli lopulta elämä Paratiisissa. Siitä kerrotaan hyvin vähän. Tai, siis mehän tiedämme: koko juttu on kuvitelmaa.

        PIENI ongelma ovat esimerkiksi ne lapset, jotka ovat kuolleet jo ennen syntymäänsä. Hehän eivät ole eläneet yhtään minkäänlaista elämää!

        Koko Taivas on käsitteenä niin lapsellisenoloinen ja omituinen, että pidän kummallisena sitä, kun nykyihmiset oikeasti haihattelevat aiheen tiimoilta vaivautumatta AJATTELEMAAN!

        ”Koko Taivas on käsitteenä niin lapsellisenoloinen ja omituinen…”

        Kyllä ainakin silloin, jos paikkaa pidetään konkreettisesti samanlaisena, kuin mitä elämä on nyt. Ajatus on kaunis, mutta tarkemmin tarkasteltuna siinä on monta kohtaa, jotka eivät ole millään tasolla mahdollisia. Siksi kai tässä kohtaan siirrytään maagiseen ajatteluun, jotta se olisi paremmin ihmisjärjellä edes jotenkin ymmärrettävissä?

        Ehkä taivas on todella aivan uusi paikka – jota emme nyt edes kykene hahmottamaan?


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Koko Taivas on käsitteenä niin lapsellisenoloinen ja omituinen…”

        Kyllä ainakin silloin, jos paikkaa pidetään konkreettisesti samanlaisena, kuin mitä elämä on nyt. Ajatus on kaunis, mutta tarkemmin tarkasteltuna siinä on monta kohtaa, jotka eivät ole millään tasolla mahdollisia. Siksi kai tässä kohtaan siirrytään maagiseen ajatteluun, jotta se olisi paremmin ihmisjärjellä edes jotenkin ymmärrettävissä?

        Ehkä taivas on todella aivan uusi paikka – jota emme nyt edes kykene hahmottamaan?

        Jos noin on, herää kysymyksiä: MIKSI Raamatussa ei sitten kerrota siitä Taivaasta tarkemmin? Luulisi TAASKIN, että Jumala olisi koko touhun päämärästä halunnut kertoa selkeästi?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Jos noin on, herää kysymyksiä: MIKSI Raamatussa ei sitten kerrota siitä Taivaasta tarkemmin? Luulisi TAASKIN, että Jumala olisi koko touhun päämärästä halunnut kertoa selkeästi?

        ”Luulisi TAASKIN, että Jumala olisi koko touhun päämärästä halunnut kertoa selkeästi?”

        Taidan olla väärä henkilö vastaamaan, sillä en usko Raamattuun vaan Jumalaan. Raamatun ovat ihmiset kirjoittanee sillä ymmärryksellä, mikä heillä silloin oli, ja ne ovat käsityksiä siitä, mitä Jumala on tai tahtoo. Mielestäni Jumala vain ei mahdu kirjoitettuun tekstiin, vaan on paljon muuta ja suurempi.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Luulisi TAASKIN, että Jumala olisi koko touhun päämärästä halunnut kertoa selkeästi?”

        Taidan olla väärä henkilö vastaamaan, sillä en usko Raamattuun vaan Jumalaan. Raamatun ovat ihmiset kirjoittanee sillä ymmärryksellä, mikä heillä silloin oli, ja ne ovat käsityksiä siitä, mitä Jumala on tai tahtoo. Mielestäni Jumala vain ei mahdu kirjoitettuun tekstiin, vaan on paljon muuta ja suurempi.

        Sinä oletkin täällä kirjoittavista uskovista lähe ainoa, jota arvostan keskustelijana. Sinä pysyt asiassa ja et piikittele eri mieltä olevia. Lisäksi kirjoitat asiaa. Pisteet Sinulle!!


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Koko Taivas on käsitteenä niin lapsellisenoloinen ja omituinen…”

        Kyllä ainakin silloin, jos paikkaa pidetään konkreettisesti samanlaisena, kuin mitä elämä on nyt. Ajatus on kaunis, mutta tarkemmin tarkasteltuna siinä on monta kohtaa, jotka eivät ole millään tasolla mahdollisia. Siksi kai tässä kohtaan siirrytään maagiseen ajatteluun, jotta se olisi paremmin ihmisjärjellä edes jotenkin ymmärrettävissä?

        Ehkä taivas on todella aivan uusi paikka – jota emme nyt edes kykene hahmottamaan?

        >Ehkä taivas on todella aivan uusi paikka – jota emme nyt edes kykene hahmottamaan?

        Kyllä minusta Taivaan tsäänssi on juuri siinä, että emme tiedä siitä mitään emmekä ehkä pystyisi ymmärtämään vaikka tietäisimmekin. Iäisyys on niin mahdoton rojekti kuvitella, että ainakaan minä en pysty tajuamaan miten se sujuisi ilman murhaavaa pitkästymistä paikassa jossa mikään ei koskaan muutu. Ja kuitenkin sen on sujuttava, jos Taivas on totta.

        Tietysti jos sinne pääsisivät vain usein aika yksinkertaisilta vaikuttava "uskovat", myös "vaatimustaso" olisi paljon matalampi. Olen kuitenkin _täysin_ varma, että sellaista Taivasta ei ole olemassa jota he meille kauppaavat.


    • Jobinpostia

      Saarn.1:4 Ps.104:5 Ps.119:90

    • Huvittavinta tässä tietysti on se, että ostetaan tuote, jonka saa vasta kuoleman jälkeen, koska kukaan ei tule kertomaan, että pitikö se paikkansa mitä luvattiin.

      Kukaan ei näe sitä, että Israel tavallaan kuoli, kun sille annettiin toinen nimi, eli Palestiina, mutta nyt kolmannella vuosituhannella se on syntynyt uudelleen. Sen voi jokainen nähdä, se pitää paikkansa, mutta raivostuttaa monia.
      Juutalasille se on taivaallinen, koska se on oma, ei tarvitse vaeltaa vieraissa vainottavana.

      Kristityt eivät sitä ymmärrä, koska eivät ole vielä olleet vainon alla, vaan vainoajina. Jos Jumala haluaa heidän ymmärtävän, toisinsanoen jos Jumala rakastaa heitä, ja haluaa korjata heitä, heidän täytyy itse kokea vainon alla oleminen.

      Ihminen tajuaa vain sitä, mitä on itse kokenut.

    • gb6

      Saatana ja riivahenget joutuvat tietysti helvettiin joten taivaassa ei ole niiden vaikutusta.

      Saatanahan hallitsee tällä hetkellä maailmassa hyvin pitkälle ja hänen vaikutuksensa näkyy tälläkin palstalla selvästi.

      • ei.olisi.kannattanut

        Jumala on luovuttanut Saatanalle maailman hallinnan, ja voi olla ettei saa sitä enää Saatanalta takaisin. :(


    • tupuna10

      Taivas on kaunis paikka. siellä kukatkin puhuvat ja laulavat.

      • tupuna10

        voin allekirjoittaa tämän. minulla oli eräs kukka täällä kotona. no sitten muutettiin, niin se kuoli tai ei se heti kuollut, mutta sen geenit meni sekaisin sen pakkasen takia ja se alkoi puskemaan ihan oudon näköistä kukkaa tilalle. enne tuota tapahtumaa puhuin sille paljon ja se kasvoi kovasti.sitten se meni sekaisin, kun se paleltui. hävitin se lopulta.uskon, että kukat ymmärtävät kasvattajan puhetta. osa kukista käyttäytyy siten.


      • Niin. Ehkä. Mutta tuo mielikuva kuulostaa oudolta. Tuleeko kukistakin ihmisiä?


    • Luetaan sikäläistä suoli25 palstaa johon eräs nimimerkki, joka alkaa u, välissä on piste ja loppuu n, kirjoittaa ikuisesti viestejä ikuisesti eri nickillä: muut taivaaseen joutuvat arvuuttelevat ikuisesti kenestä kyse!

    • kui2

      Mitä on se "Jota silmä ei ole nähnyt eikä korva ole kuullut", - sitä ei voi tietää.

    • Mitä teidän mielestänne Jeesus tarkoitti tällä?

      Matteuksen evankeliumi:
      22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
      22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
      22:31 Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
      22:32 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."

      • Rakkausvallitsee

        Ensinnäkin nykyliberaalit tosiaan eksyvät, koska eivät enää tunne kirjoituksia, tuntevat vain omat tulkintansa. Ja toiseksi vain Jumalan voiman eli Jumalan Hengen kautta kaikki se tarpeellinen tulee Sanan ymmärtämiseen, evankeliointiin, lähimmäistyöhön ja elämään muutenkin.

        Miten ymmärrän tuon ylösnousemuksen, jossa ei enää avioiduta, niin ajattelen, että silloin kaikki rakastavat kaikkia. Jokainen voi olla kaikkien kaaaaaa :)

        Eli suoranainen rakkauksien ja rakkaussuhteiden kirjo ja jopa tulva hyökyy ylitsemme aivan mahtavina rakkauksineen eikä mustasukkaisuuksia enää ole. Tämä ajatteluni on kuitenkin maallisen järjen kautta hahmoteltua eli aivan varmasti on vielä jotain ihanampaa mitä emme voi vielä edes kuvitella.

        Jumala on elävien Jumala eli Kristuksessa olevat emme koskaan kuole. Ruumiimme kuolee ja maatuu, mutta me itse elämme. Maallisesti ajatellen se "minä", mikä meissä on niin se "minä" elää iankaiken.

        Ja kaiken tämän yllä on rakkaus, suurin kaikista.


      • Rakkausvallitsee kirjoitti:

        Ensinnäkin nykyliberaalit tosiaan eksyvät, koska eivät enää tunne kirjoituksia, tuntevat vain omat tulkintansa. Ja toiseksi vain Jumalan voiman eli Jumalan Hengen kautta kaikki se tarpeellinen tulee Sanan ymmärtämiseen, evankeliointiin, lähimmäistyöhön ja elämään muutenkin.

        Miten ymmärrän tuon ylösnousemuksen, jossa ei enää avioiduta, niin ajattelen, että silloin kaikki rakastavat kaikkia. Jokainen voi olla kaikkien kaaaaaa :)

        Eli suoranainen rakkauksien ja rakkaussuhteiden kirjo ja jopa tulva hyökyy ylitsemme aivan mahtavina rakkauksineen eikä mustasukkaisuuksia enää ole. Tämä ajatteluni on kuitenkin maallisen järjen kautta hahmoteltua eli aivan varmasti on vielä jotain ihanampaa mitä emme voi vielä edes kuvitella.

        Jumala on elävien Jumala eli Kristuksessa olevat emme koskaan kuole. Ruumiimme kuolee ja maatuu, mutta me itse elämme. Maallisesti ajatellen se "minä", mikä meissä on niin se "minä" elää iankaiken.

        Ja kaiken tämän yllä on rakkaus, suurin kaikista.

        "Eli suoranainen rakkauksien ja rakkaussuhteiden kirjo ja jopa tulva hyökyy ylitsemme aivan mahtavina rakkauksineen eikä mustasukkaisuuksia enää ole."

        Melkoista hippimeinikiä siis? Toisaalta, rakkaus kyllä mutta tuskin kovin fyysisenä.


    • pirullinen_juoni

      >Nooan vaimoksi päätellyn naisen hauta on löydetty Araratin vuorilta. Hän oli kolmisen metriä pitkä, muistaakseni. <

      Ihmiset olivat aikojen alussa pidempiä siksi että voivat poimia kiellettyjä hedelmiä korkeammalta. Jumala oli sen niin suunnitellut siksi, että pääsee sitten rankaisemaan noita tomppeleita.

      • :D Ehkä sentää eivät olleet. Eikä ollut kiellettyjä hedelmiä vaan vain se yksi puu, jonka hedelmiä ei saanut syödä.


    • Totta_totisesti

      Vihataan ja kadehditaan vääräuskoisia.

    • rtgyhjkl

      Siellä marssitaan kultaisia teitä pitkin soittaen ja laulaen ylistysta Pojalle maailman tappiin asti. Maasto on sellaista kuin Israelissa, eikä siellä koskaan sada.

      • marssi_rumpua_lyöden

        Maasto on sellaista kivistä autiomaata kun Israelissakin, mutta joku jutku on pölliny sen kultapinnoitteen, koska se oli löytänyt autiomaasta sellaset pyhät rullat että Jumala oli joskus humalapäissään luvannut sen sille.
        Sielä ei koskaan sada ja jano on aivan helvetillinen kun ei kertakaikkiaan vettä ole missään. Sitä riittää sitten ikuisesti tuota kuivasuu marssimista.

        "Pikku Rumpu

        Ensimmäisenä pelastettiin suutari Andersson
        sitten räätäli Gustafsson ja maalari Eriksson
        Halleluja synneistä pois
        Sulle pelastusta pikku rumpu soi

        Niin kuin valtameren pauhu
        kaikuu ääni karitsan
        Helvetistä nousee musta sauhu
        siellä palaa valta Saatanan
        PERKELEET!

        Onko sielusi sun lumivalkoinen
        Ootko synneistä päässyt pois
        HÄH MITÄ!
        Halleluja synneistä pois
        Sulle pelastusta pikku rumpu soi

        Onko sielusi sun lumivalkoinen
        Ootko ystävä lapsien sä
        HÄH MITÄ!
        Halleluja synneistä pois
        Sulle pelastusta pikku rumpu soi"


    • saatanan_viirusilmät

      "Jumala tuhosi ihmiskunnan vedenpaisumuksen avulla. Onneksi kunnollinen Noah selvisi ja ihminen jatkoi sukua , ihmisen luku tuli täyteen ja nyt ovat jälleen ongelmat edessä: liikakansoitus, saasteet ja sodat."

      Nooa oli se, josta mm. homoseksuaalit ja mongoloidit periytyvät. Niin ja juutalaiset ja mielisairaat persut ja muut rajakit. Siitä jätkästä ei lohjennut mitään hyvää tähän maailmaan. Meni koko Jumalan suuri puhdistus niin päin helvettiä, kun se tuon vajakin valitsi sukurutsaamaan maaailmaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe