Meikäläisen ukkokulta on kuudennen polven stadilainen, kirkonkirjoista tarkastettu. Ja veljenpoikansa 7:nnen polven.
Muistan joskus vuosia sitten olleen joku kilpailukin Helsinki-päivien yhteydessä, kellä pisimmät sukujuuret.
Löytyyks näin, forumin kautta, muita jotka juurensa tuntee?
6:nnen polven stadilainen!
5
742
Vastaukset
- Tölikan_kundi
Hienoa! Omatjuuret ei sentään noin montaa polvea ole ollut. Onko tuo muuten Helsingin nykyisten rajojen mukaan laskettu vai miten tuohon on päästy? Sodan jälkeenhän Helsinki kasvoi kunnolla ja sitä kautta paljasjalkasia tuli läjäpäin lisää. Mutta jos on vanhojen rajojen mukaan, niin sitten tuo on jo kyllä todellinen saavutus.
- Muita hakusessa
Yks mieheni sukulainen teki sukututkimusta, johon idea itse asiassa tuli Arabian astioista. Tämän suvun jäsenet olivat olleet enemmän tai vähemmän sidoksissa tehtaan työhön. Duunareita vaan, ei suunnittelevia taiteilijoita.
Jos laskennan ei tarvitse olla "isästä isään ja pojasta poikaan" vaan saa vaihdella jommankumman vanhemman mukaan, niin siten tulee 6 polvea. Yksi isoäideistä oli ottanut miehen Helsingin maalaispitäjästä, joka nyttemmin Vantaan Tammistona tunnetaan. Isoäiti itse oli ehta stadilainen.
Vanhassa kaupungissa ovat asuneet, lähellä tehtaita, tietty.
- pulla
Pitääkö molempien vanhempien olla stadilaisia? Jos pitää, en ole stadilainen ollenkaan. Jos ei pidä olen neljättä polvea.
- aika pitkä
Tiedän suvun, joka on pääkaupunkilaisia 17. polvessa. Ensin Turussa, sen jälkeen Helsingissä. Helsingin polvia en tunne, oletettavasti Turun palosta lähtien.
Tuli joskus sattumalta puheeksi, ei niiden omasta mielestä mitenkään merkittävä asia. - Minni
Palvon sinua! Olet muiden yläpuolella!!!!! Kyllä se polvi siitä vielä ehtii hakoteille eksyä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179