En halua laittaa tätä parisuhde-keskustelun puolelle, mutta "kysymys" kuuluu.....
Olen ollut yhdessä miehen kanssa vuoden ja olemme lähes sielunkumppaneita, sama huumorintaju ja arvot sekä ajatukset tulevan suhteen. Seksi on taivaallista, siis parasta ikinä ja mies tuntuu täydelliseltä vastakappaleelta fyysisesti. Ongelma on miehen kasvot. Kaikki muu siis toimii paitsi kasvot, mies ei ole mielestäni järin hyvän näköinen...hampaineen ehkä 4,5 kympin asteikolla ja itse olen (valehtelematta) 7,5-8. Kasvojen ja miehen hiuksettomuuden takia en halua ns. repiä hänen vaatteitaan pois päältä, mutta olen aina halukas seksiin...no tietenkin jos se toimii täydellisesti.
Mitä teen, kasvan tämän ulkonäköasian yli annan koko vouhotuksen olla, vai alan etsiä kuumempaa kollia, joka on (vähintään) yhtä mahtava sängyssä ja likimain sielunkumppani...onko sellainen edes mahdollista? Painotan siis vielä, että KAIKKI muu toimii, paitsi kasvot...ne eivät vaan sytytä. Miten te muut naiset olette tällaisen asian kanssa toimineet/ kamppailleet?
Voiko seksi olla suhteen suurin liima?
11
777
Vastaukset
- Kikkeliskok
Kasva asian yli. Näin hieman asiasta kokemusta hankkineena sanoisin, että äärimmäisen kauniit kasvot naisella ei takaa oikeastaan muuta kuin että hän on.. ei sopiva, ainakaan minulle. Tuollainen yleisellä mittapuulla tunnustettu "haluttu ominaisuus" tuo kokemukseni mukaan tietynlaista vääränlaista ylpeyttä ja koppavuutta, ajatuksen että kaikkien täytyy palvoa henkilöä hänen ulkoisen kauneutensa takia. Ja vaikka tosiasia on se, että me kaikki rupsahdamme jossain vaiheessa, sen ulkoisen kauneuden ylläpitämiseksi käytetään valtavasti aikaa ja energiaa, joka on pois jostain muusta. Eli parisuhdevinkkini on, että kannattaa hankkia kumppaniksi "riittävän viehättävä", mutta ei liian viehättävä. Ainakaan naisten ollessa kyseessä seksi ei tunnu yhtään sen paremmalta missikasvoisen kanssa. Se tuntuu parhaimmalta muilla yhteensopivuusmittareilla täydellisen vastakappaleen kanssa. Luonnollisesti hoidettavissa olevat asiat, kuten hammashygienia, hoidetut hiukset ja hoidettu/ajettu parta kannattaa edellyttää kumppanilta. Raadolta haiseva kumppanin suu on varmasti kaikille melkoinen turn off. En nyt tosin tiedä, että arvosanasi 4,5, tarkoittaisiko se minun mittarilla todella vastenmielisen näköistä ihmistä. Sellaisesta voi olla vaikea kiihottua.
- hyväruma
Elikkä sinä tahdot täydellisen miehen itsellesi,usko huviksesi se on mahdoton tehtävä.Jos tuo ulkonäkö on ainoa asia mikä ei miellytä niin pidä mies itselläsi.Seuraava voisi olla komea mutta olisiko seksi ja kaikki muu yhtä hyvää kun tuon miehen kanssa.Syksy tulee ja illat pimenee,laita valot pois kun rakastelette jos et tahdo kasvoja nähdä.Pikkuhiljaa kohteliaasti vinkkaat miehelle että hän voisi tehdä jotain ulkonäölleen,vaikka laittaa ne hampaat kuntoon.
- Kulttuurin.kääntöpuoli
Miten sitten ylipäätään pystyit aloittamaan suhteen miehen kanssa, jos hänen kasvonsa häiritsevät sinua niin valtavasti? Jos kumppanin ulkonäkö on "huonontunut" iän myötä niin se on aivan tavallista ja normaalia. Kaikki me vanhenemme.
Ratkaisevinta olisi että kysyisit nyt itseltäsi, rakastatko yhä puolisoasi? Rakastatko sen näköistä miestä? Jos et, niin ei auta muu kuin laittaa mies vaihtoon.
Jos rakastat, voit joskus antaa miehellesi syntymäpäivä- tai yllätyslahjana jonkin hemmottelupaketin, johon kuuluisi kasvohoitoa, hiustenlaittoa jne. Jos mies kaipaa selitystä lahjalle, voit tarvittaessa kertoa rehellisesti että kaipaat vaihtelua ja muutosta tylsään arkeen. Tietenkin plussaa olisi, jos osallistuisit myös itsekin muodonmuutokseen. - väärä.kysymys
<<Voiko seksi olla suhteen suurin liima?>>
Aivan hyvin voi olla, ja voi olla olemattakin. Suhteet ovat erilaisia. Tällä asteikolla suhteen arvioiminen on turhaa. Tärkeämpi on asteikko hyvä-huono. Seksi voi olla perisuhteen suurin liima, mutta kovin vahvalla pohjalla parisuhde ei ole, koska seksi hiipuu jossain vaiheessa kuitenkin ja sitten pitäisi löytyä jotakin muuta yhteistä.
Teillä ilmeisesti on, koska viittaat teidän olevan sielunkumppaneita. Jos taas vaihtoehtoina ovat vain komea naama tai hyvä seksi, en tiedä kumpi on parempi valita. Toinen toimii makuuhuoneessa ja toinen sen ulkopuolella.
Mietin vain, että miten olette sänkyyn päätyneet, jos et pidä miehesi ulkonäöstä.- Vesimies84
Annetaan liikaa painoarvoa seksille, eikö muutakin ole parisuhteessa
kuin se suureen ääneen rummutettu 'seksi'.
Täytyy nostaa hattua heille jotka olleet yhdessä 30-60 vuotta. - tamppi
Vesimies84 kirjoitti:
Täytyy nostaa hattua heille jotka olleet yhdessä 30-60 vuotta.Kiitos hatunnostosta 52 v
- päärynä
Vesimies84 kirjoitti:
Täytyy nostaa hattua heille jotka olleet yhdessä 30-60 vuotta.Anteeksi nyt vaan mutta ihan tutkimusten mukaan isovanhempamme ovat harrastaneet seksiä enemmän kuin nuoret aikuiset nykyään. Toki hyvään suhteeseen pitää olla jotain muutakin yhteistä, vaikka samanlaiset elämänarvot. Mutta kyllä hyvä seksi saa kestämään ne huonommatkin päivät liitossa. Olin naimisissa 21 vuotta.
- varsinainenkimma
Arvioit ulkonäkösi 7,5-8lla. Mikä omaa ulkonäköäsi rasittaa - lisäksi et arvioi ollenkaan sitä miten miehesi nähdäksesi arvottaa sinun ulkonäkösi. Oletko miettinyt että sinun ulkonäössäsi jonka arvioit subjektiivisesti lähes tuplaten miehesi ulkonäköä paremmaksi voi olla seikkoja jotka häiritsevät miestäsi?
Esim lyhytkasvuisuus, ulkonevat ylähampaat, homssuisuus, hoitamaton iho jne voivat muodostua joillekin miehille ajan mittaan töönoffeiksi. Ei toki kaikille.
Seksi voi olla parisuhteen suurin liima ja kohdallasi niinkin että saatat joutua tekemään myönnytyksiä miehellesi myös seksissä joilla ”avitat” parisuhteenne jatkumista joskun miehesi ei sinua ulkonäkösi takia jatkossa muutoin jaksaisi(!). Uusia juttuja kehiin...
Näkisin että miehesi ulkonäkö ei ole tässä keskiönä vaan sinun ulkonäkösi. Ehkä miehesi jo nyt käy omilla reissuullaan tai on vajaan ulkonäkösi takia hylkäämässä koko naissukupuolen ja kallistumassa vähä vähältä... homouteen?
Tsenpit - miten voisit täydentää ulkonäkösi? Skaalattuina olette nyt oletettavasti miehesi kanssa ”peilikuvat” mikä ei valitettavasti riitä suhteessa naiselle.... - Vesimies84
Hohhoijaa mitä stereotypista lässynlässyä teidän juttelunne on taas.
- tummatulikukka
Minun täytyy sanoa, että tapailin miestä josta en alkuun pitänyt ulkonäöllisesti kovin paljon, etenkin hänen silmät olivat kuin sialla, anteeksi nyt vaan, mutta tosi pienet ja vielä yleensä viirulla niin etten alkuun tiennyt minkä väriset hänen silmät olivat. No, silmät siis minulle tärkeä juttu. Kuitenkin meillä oli mukavaa ja rentoa jutella ja hän sai minut lopulta sänkyyn ja se oli kyllä ihanaa, jaksoi monta kertaa päivässä pitkäänkin. Mutta minä en vaan päässyt yli niistä silmistä eikä hän kylläkään ollut mikään sielunkumppani. Aikaisemmin seurustelin minua reilusti vanhemman miehen kanssa joka oli ylipainosta huolimatta tosi komea, kunnes avasi suunsa. Hampaat olivat ihan kauheassa kunnossa. Mutta seksi oli hyvää, todella hyvää. Ja koska meillä oli paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja viihdyimme tehden kaikenlaista niin olisin kestänyt ne hampaat. Hänellä oli kuitenkin upeat silmät ja vahva tukka ja miehekkäät kädet. Ja kyllähän hammaslääkäri olisi jotain voinut hampaille tehdä, asentaa puuttuvien tilalle implantit. Eli seksi olisi toiminut liimana. Mutta hän jäi kiinni pettämisestä ja häivyin saman tien edes keräämättä tavaroitani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132031
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120996Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87955Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937