loma-Lappajärvellä taas

strömperinkatupoika

kiitos asialliset maanviljelijät
tänä kesänä maisemat täällä lapsuudenkotipitäjässä aivan toisenlaiset kuin ennen
muovisina kiiluvat heinäpaalit on lähestulkoon hävinneet maisemasta
on komeata kahtella lapsuudenmaisemia oikeeta maalaismaisemaa
laajoja aukeita niin kauas kuin silmä kantaa, eikä pökkää rumiin ikävännäköisiin muovipaaleihin
tämä aihe ollut esillä meilläkin päin ja nykyisilläkin alueillamme on ne maisemanpilaajat lähes hoidettu poies
Isot kiitokset, fiksua väkeä ei muuta voi sanoa!

35

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuutikkIL

      Tere tulemast pitäjään! Nauttikaapa lomasta, kelit hienot ja järvi kaunis myös, hyvää Lomaa!

    • Xzlll

      Lappajärven köyhät maanviljelijät lahjoitaneet heinät evijärven viljelijöille,evijärven rikkaat maanviiljelijät ajoivat paalit evijärvelle

      • Anonyymi

        Luin tämän nyt, mitä tuo oikein pitää sisällään, en ihan ymmärrä?


    • maalaiseetos

      Maalaismaisemaan kuuluu myös ripuloivat mullikat!

      • hhhhhhhhhhhhhhhhh

        Myös kylähullut kuuluvat maalaismaisemaan


    • apelsinn

      Onko Lappajärven kaupoissa myytävänä oman järven kalaa, vai mistä sitä voi ostaa?

      • eeewrrrwwg

        "Onko Lappajärven kaupoissa myytävänä oman järven kalaa, vai mistä sitä voi ostaa? "
        osuuskaupassa kai on.


      • viinän
        eeewrrrwwg kirjoitti:

        "Onko Lappajärven kaupoissa myytävänä oman järven kalaa, vai mistä sitä voi ostaa? "
        osuuskaupassa kai on.

        on muikkua ainakin jossain.


    • maaseutulehtinen

      aihe:
      vaikka kolhoosiasuminen on tietty hankalaa, muiden pitäisi hyväksyä sellaista mitä joku hommaillee, mutta kyl se joku voisi ajatella yhteistä etua, monenlaista hankaluutta tullee yhetisasumisessa ja kuiteskin olisivaikee asua kaukana muista ihmisistä, asumiskeskittymiä on.. ei se maalaisjärkikää aina auta eikä riitä, on nii eri makuja ja haluaja ja näkemyksiä. joku on hyvinkin hienotunteinen toisia kohtaan ja ei aiheuta ikinään mitään huono !kolhoosissa, toiset ei ees tajua haittaa tekeväsämennään vain oma nenä eellä, kuin siat vatukoissa.Joku viksu näkee sen kuuluisan mehtän puilta, joku toinen näkee myös-- mutta ei välitä. Mutta tackas niille jotka hienotuneisia ja ystävällisiä!
      Eipä myö haluta opettaa muita aikasia ihmisiä, kyllä jokainen ymmrtää itsekin aivan hyvin ajatellaan näin

    • tarkisluokka

      no kyllä on nisssissä maisemassa tien lähellämuovipaalia ruman näköstä#

    • suvaki

      on niitä tarvolassa ja muuallakin asukkaiden maisemassa jätetty

      ilikiän näköstä
      kaameeta kahtoa

    • viita

      Meidän lähelle ei ole jätetty, ollaan siitä hyvillään, kaikilla ei ole asiat näin mukvasti, rauhallista seesteistä peltomaisemaa siltiki ympärinsän

    • ramboo

      ilkeyttä ja vetelyyttä se on joka jättää toisen talon l'helle tuollaosia rumia juttuja
      jouluksi jopa jossain jätettynä.on siin kahtomista.

      tärkee asja!

    • kauasnäkkyy

      Meilläpäin tällaista ei ole tapahtunut koskaan, niin rauhaisaa laakeaa maalaismaisemaa talomme ympärillä, kauas melekein kuin silimä siintää-olemme kyllä näitä huomanneet muualla, iloisia hilijaa oltu kun meillä itellä maisemat miellyttävinä.

    • santerijasal

      Tänäpäivänä lehessä joku kuntalainen Halakosaarisuunnitelmisa
      puhui aika hyvin.kritisoi niitä siltoja sillai että pitää tulla sitte maisemaan sopiviksi.Niinpä maisemallsiet asiat on tärkeitä tänä pänä erityisesti net matkailijat ei tule kummallsisuuksia tai ikävän näköistä katselemaan toista kertaa tahi ei ne ainakaan viihy niin hyvin kuin tyyylikkäissä näkymissä ja maisemissa.sen tietää itsestäänkin jokainen. oli aika hyvä kirjoitus suunnitelmista lehessä. aika viisas mies ja edistyksellien ja ymmärsi palijon asioista.

    • similä

      tehhään vaa rumia näkymiä paitti että ihtelle on hienon näköstä siitä omasta talosta kun kahtoo akkunoista näkyy hienoa mutta muista ei väliä.

      • Sanonkoettä

        Kaikkien jotka omistaa rantakiinteistön kannattaa vastustaa rantarakentamista. Oman arvo nousee. ;)


    • tuulat

      hyvä kirjotus! Ei mitää sellaista maisemaan mitä ei mukava ktsella, ei rumaa maisemaa meille.

      • Anonyymi

        Kyllä Itäkylä kunnostautui näistä aloituksen jutuissa kuuluisuutta tullutnähtävyys! ◽☣️


    • vikkiv

      juupitää sitte olla silimää ja makua ei sitä taho olla

    • sinikkalt

      coolei siltoja tulossa

      • tanel

        Minne tehdään siltoja missä lehessä ollut?


    • Sanonkoettä

      Toivottavasti päättäjissämme on sen verran ymmärrystä, ettei halkosaaren lounaisosaa tärvellä. Jotkut ajattelevat vain ja ainoastaan rahaa. Millään muulla ei ole mitään arvoa.

    • antttti

      ainakain kannattaa aatella nii että kauniita maisemia jokka sit ihmisille ilahduttavia kahtella nehän on ja pysyy siellä sitten kun ne laitettaan.

      • Ykgygiygukgulug

        Tuon tekstin vois joku kääntää suomen kielelle.


      • hoplas

        Ei kun minä itte, paskat muista ihmisistä.minun muovit tuuaan sinne minne minä haluan ne on minun paaliani, kahtelkaat niitä ensi kesään akkunoistanna!Minä olen minä, ja muut ihmist on jotain muuta.


      • Anonyymi
        hoplas kirjoitti:

        Ei kun minä itte, paskat muista ihmisistä.minun muovit tuuaan sinne minne minä haluan ne on minun paaliani, kahtelkaat niitä ensi kesään akkunoistanna!Minä olen minä, ja muut ihmist on jotain muuta.

        Ei ole enää tollasta. Niitä ei enää tehdä kuin joku, ja huomattu täälläpäin että maanviljelijät kyllä hieno sti huomioivat naapurit. Ovat aikahienotunteisia voi jopa sanoa. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole enää tollasta. Niitä ei enää tehdä kuin joku, ja huomattu täälläpäin että maanviljelijät kyllä hieno sti huomioivat naapurit. Ovat aikahienotunteisia voi jopa sanoa. 😊

        Täällähoodeilla, missä nykyään asun, pois muuttanut, Nurmi heinä korjataan heti kohta poos ei enää palata pitkin maisemaa hallihtemaan, ihmiset vaikuttaneet käytänteisiin, ei ikkunanäkymä häävi ole jos noi muovipaalit siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällähoodeilla, missä nykyään asun, pois muuttanut, Nurmi heinä korjataan heti kohta poos ei enää palata pitkin maisemaa hallihtemaan, ihmiset vaikuttaneet käytänteisiin, ei ikkunanäkymä häävi ole jos noi muovipaalit siinä.

        Ei täälläkään enää niitä paljon oo.
        Ennen oli paljon, hiukka takapajusta oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täälläkään enää niitä paljon oo.
        Ennen oli paljon, hiukka takapajusta oli.

        Kyllä kauniit maisemat on lappajärvellä. Kierämme lappajärven joka kesä, tänä kesänä jo kolmekertaa, vaimoni ottaa kuvia kauniista järvimaisemista .Kivitippu on hyvä ruokapaikka käydä syömässä , ja jatkaa edeleen matkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kauniit maisemat on lappajärvellä. Kierämme lappajärven joka kesä, tänä kesänä jo kolmekertaa, vaimoni ottaa kuvia kauniista järvimaisemista .Kivitippu on hyvä ruokapaikka käydä syömässä , ja jatkaa edeleen matkaa.

        Hyvä.


    • Anonyymi

      Teille jotka jaksatta kitistä ja narista heinäpaaleista voisi sanoa että olkaa tyytyväisiä että jotkut vielä tekee paaleja,hoitaa kantturoita tai muuta karjaa ja pitää näin omalta osaltaan maaseutua elävänä.Pienet on murheet jos paalit häiritsee kun niitä ei enää edes näe kaikilla paikkakunnilla.

      • Anonyymi

        Kyllä net muovipaalit kärrättynä naapurin ikkunan viereen niistä saakin olla kiitollinen, niinkö olet oikeesti mieltä.
        Kylmä totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä net muovipaalit kärrättynä naapurin ikkunan viereen niistä saakin olla kiitollinen, niinkö olet oikeesti mieltä.
        Kylmä totuus.

        Yleensä ovat kaukana naapurin ikkunoista,harmi jos teillä on näin.Jo pelkästä paalien olemassaolosta valitetaan oli ne missä hyvänsä.


    • Anonyymi

      Täällä tiluksilla tänäåänä siivotaan ympäristöjä-tervetuloa turistit - myös ite viihdymme hyvin - monet asiat on paljon paremmin kuin menne inä vuosina.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe