Lidlin Grillimaisteri ohukaisjauho

Onko palstalaiset kokeilleet Lidlin ohukaijauhoja joihin lisätään vain 4 dl maitoa ja taikina on valmis paistettavaksi?

Jauho on muovipurkissa johon lisätään maito, suljetaan korkki, ja sitten sekoitellaan. Helppoa ja hyvää.

21

4931

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollikka

      Voi, Ziisuz. Kai sulta munien rikkominen, suolan (ripaus sokeria), maidon ja jauhojen sekoittelu sentään vielä onnistuu?
      Ostakaa coctailravistin vaikka tuppervaran lanseerama mallia, ovat kopioineet sen jossain ja halpamyynnissä 3€, 6-7 dl muovitörppö, jossa lättytaikinan tekee kädenkäänteessä, ilman suurempia tiskejä.
      Helppoa/siistiä kaataa myös korkin kautta pannulle ja paistaa vaikka grillissä valurautapannulla lättyjä. Näissä kaikenmaailman valmista helpolla aineksissa on mukana säilöntäaineita enemmän mitä ravintoaineita... tiedät kai sen?

      • Ainahan multa lettutaikinan teko on onnistunut, mutta nyt ei tarvi tehdä perinteiseen tyyliin.

        Ei letuissa ole muutenkaan mitään ravintoaineita, joten miksei voi tehdä tuosta ohukaisjauhosta? Tottakai voi tehdä.


      • trollikka
        Ananias kirjoitti:

        Ainahan multa lettutaikinan teko on onnistunut, mutta nyt ei tarvi tehdä perinteiseen tyyliin.

        Ei letuissa ole muutenkaan mitään ravintoaineita, joten miksei voi tehdä tuosta ohukaisjauhosta? Tottakai voi tehdä.

        Aha, siis luonto äidin kehittämä omassa pakkauksessaan oleva MUNA esim. ei sinusta ole ravintoaines? Älä mies puhu läpiä päähäsi!
        Se on muuten tärkein noista lättyjen ravintoaineista, ja ainakin minä käsitin ettei munia tarvita tuohon valmisjauheeseen. Eli oletettavasti se muna/hyydyttävä valkuaisaihes on jauheena... kysymys on millaisena jauheena; sisältäen mitä?

        Sanoit ett tarvitaan vain maito... Maidon nyt kehittää vaikka Valion maitojauheesta ja vedestä, ilman suurempia seremonioita, munia pitäisi löytyä jokaisesta taloudesta.(paitsi muna allergisten) jauhoiksi käy aika monikin... vehnä- tattari- sekä maissijauhot... joita ainakin mä suosin.
        Ja paistamiseen VOIta. joka sekin on tärkeä ravintoaines... sekä kotimainen, yleensä.

        Totta hitossa sä voit tehdä... ihan mistä itse haluat lättys.
        Mä vaan en hirveesti innostu noista pakatuista tuotteista, niiden sisältämien lisäaineiden vuoksi.
        Jossain vaelluksella Lapin palkisilla, niille löytyy ehkä käyttöä, maitopulverin tapaan.
        Sekä vaikka tuollainen Care Plus WATER FILTER, niin saat juomakelpoista vettäkin erämaassa.


      • trollikka kirjoitti:

        Aha, siis luonto äidin kehittämä omassa pakkauksessaan oleva MUNA esim. ei sinusta ole ravintoaines? Älä mies puhu läpiä päähäsi!
        Se on muuten tärkein noista lättyjen ravintoaineista, ja ainakin minä käsitin ettei munia tarvita tuohon valmisjauheeseen. Eli oletettavasti se muna/hyydyttävä valkuaisaihes on jauheena... kysymys on millaisena jauheena; sisältäen mitä?

        Sanoit ett tarvitaan vain maito... Maidon nyt kehittää vaikka Valion maitojauheesta ja vedestä, ilman suurempia seremonioita, munia pitäisi löytyä jokaisesta taloudesta.(paitsi muna allergisten) jauhoiksi käy aika monikin... vehnä- tattari- sekä maissijauhot... joita ainakin mä suosin.
        Ja paistamiseen VOIta. joka sekin on tärkeä ravintoaines... sekä kotimainen, yleensä.

        Totta hitossa sä voit tehdä... ihan mistä itse haluat lättys.
        Mä vaan en hirveesti innostu noista pakatuista tuotteista, niiden sisältämien lisäaineiden vuoksi.
        Jossain vaelluksella Lapin palkisilla, niille löytyy ehkä käyttöä, maitopulverin tapaan.
        Sekä vaikka tuollainen Care Plus WATER FILTER, niin saat juomakelpoista vettäkin erämaassa.

        Ainoa luontoäidin kehittämä tärkeä ravintoaines omassa pakkauksessaan on tisumaito, ja siitä on pian 50 vuotta aikaa kun sellaista tarvitsin. Myönnän maistaneeni sitä kun exäni imetti esikoistamme, mutta maku ei miellytä viskiin ja sikareihin tottunutta makuhermostoa.

        Teen lettuja vain tyttärilleni, enkä nykyään edes kuukausittain. Lidlin ohukaisjauho on hyvä juttu, taikina syntyy nopeasti, ei sotke astioita ja on hyvän makuista.

        Voi potutkin itse kasvattaa, mutta sen pari kertaa viikossa mitä jonkun pottusen tarvitsen, ostan mieluummin kaupasta.


      • Anonyymi
        trollikka kirjoitti:

        Aha, siis luonto äidin kehittämä omassa pakkauksessaan oleva MUNA esim. ei sinusta ole ravintoaines? Älä mies puhu läpiä päähäsi!
        Se on muuten tärkein noista lättyjen ravintoaineista, ja ainakin minä käsitin ettei munia tarvita tuohon valmisjauheeseen. Eli oletettavasti se muna/hyydyttävä valkuaisaihes on jauheena... kysymys on millaisena jauheena; sisältäen mitä?

        Sanoit ett tarvitaan vain maito... Maidon nyt kehittää vaikka Valion maitojauheesta ja vedestä, ilman suurempia seremonioita, munia pitäisi löytyä jokaisesta taloudesta.(paitsi muna allergisten) jauhoiksi käy aika monikin... vehnä- tattari- sekä maissijauhot... joita ainakin mä suosin.
        Ja paistamiseen VOIta. joka sekin on tärkeä ravintoaines... sekä kotimainen, yleensä.

        Totta hitossa sä voit tehdä... ihan mistä itse haluat lättys.
        Mä vaan en hirveesti innostu noista pakatuista tuotteista, niiden sisältämien lisäaineiden vuoksi.
        Jossain vaelluksella Lapin palkisilla, niille löytyy ehkä käyttöä, maitopulverin tapaan.
        Sekä vaikka tuollainen Care Plus WATER FILTER, niin saat juomakelpoista vettäkin erämaassa.

        Jos ei pärjää erämaassa ilman valmiita vesifilttereitä, kannattaa pysyä ihan vaan keittiölieden ja kunnallisveden ääressä. Tosi eränkävijöt meinaan nauraa noille.

        Silti itse olen käyttänyt välillä valmislettutaikina-aineksia, ne on todella käteviä moneen tilanteeseen. En lähtisi itse ottamaan kananmunia mukaan esimerkiksi ultrapitkälle vaellukselle.


      • Anonyymi
        trollikka kirjoitti:

        Aha, siis luonto äidin kehittämä omassa pakkauksessaan oleva MUNA esim. ei sinusta ole ravintoaines? Älä mies puhu läpiä päähäsi!
        Se on muuten tärkein noista lättyjen ravintoaineista, ja ainakin minä käsitin ettei munia tarvita tuohon valmisjauheeseen. Eli oletettavasti se muna/hyydyttävä valkuaisaihes on jauheena... kysymys on millaisena jauheena; sisältäen mitä?

        Sanoit ett tarvitaan vain maito... Maidon nyt kehittää vaikka Valion maitojauheesta ja vedestä, ilman suurempia seremonioita, munia pitäisi löytyä jokaisesta taloudesta.(paitsi muna allergisten) jauhoiksi käy aika monikin... vehnä- tattari- sekä maissijauhot... joita ainakin mä suosin.
        Ja paistamiseen VOIta. joka sekin on tärkeä ravintoaines... sekä kotimainen, yleensä.

        Totta hitossa sä voit tehdä... ihan mistä itse haluat lättys.
        Mä vaan en hirveesti innostu noista pakatuista tuotteista, niiden sisältämien lisäaineiden vuoksi.
        Jossain vaelluksella Lapin palkisilla, niille löytyy ehkä käyttöä, maitopulverin tapaan.
        Sekä vaikka tuollainen Care Plus WATER FILTER, niin saat juomakelpoista vettäkin erämaassa.

        Jospas siinä on kuivattua munajauhoa? Tosin vastaava myllyn paras on munaton ja maidoton.

        Siksi minuakin hieman epäilyttää tuollaiset tuotteet.

        >simiti<


    • 2egee

      Jos tekee lättyjä noin kerran kaksi vuodessa/vielä harvemmin, niin ei kannata ostaa jauhosäkkejä. Pirkan kaurapitoinen lättyseos tarvitsee vain 7 dl vettä! Veden lisääminen on oma rasituksensa samoin kuin voissa paistaminen optimaalisen pitsireunaisiksi suussasulaviksi räiskäleiksi... mutta se on sen arvoista.

      • Täytyypä painaa mieleen siltä varalta jos kaupassa ei olisi joku kerta tuota ohukaisjauhojuttua.


      • Etsäsit mitää muuta jauhosta tee?


      • Anonyymi

        Miksi muuten se ensimmäinen räiskäle menee aina pilalle?

        >simiti<


    • Karvamies

      Karvamiestä ketuttaa.

      Lettutaikina tehdään kun litranmaidosta kaadetaan n. 2/3 kulhoon johon lisättään 1 1/2 dl vehnäjauhoa sekä 1/2 dl sämpyläjauhoa. Sekoitetaan nopeasti tasaiseksi ja lisätään loppu 1/3 l maitoa sekä yksi kananmuna. Ripsautetaan 15 ml sokeria sekä 15 ml suolaa ja vatkataan käsin puolikovaksi vaahdoksi (siis se taikina eikä mulkunnuppia). Lisätään maunmukaan taikka mitä kaapista löytyy sopivasti mm, kardemummaa, vanilliinisokeria, rommirusinoita ( ei niitä hiirenpapanoita). Koittakaa älyjuniorit tajuta jottei noita kaikkia lisäkkeitä tarvita vaan yksikin niistä riittää.

      Siihen itse päistamisoperaatioon en nyt jaksa kiinnittää huomiota.

      • No voihan kehveli.

        Olen aina tehnyt itse ruokani (slow food) ja leiponut, ohukaisetkin on syntyneet käden käänteessä itse tehdystä ohukaistaikinasta.

        Tuo ohukaisjauho on vain uusi keksintö mulle, ja pidän siitä ettei operaatiosta synny tiskiä vaan voin viskata tyhjän purnukan roskiin ja syödä sen jälkeen maistuvia ohukaisia.


      • Karvamies

        Ranskalaistyylisiin crepetteihin lisätään kourallinen raastettua sitruunankuorta (niinköpaljon), sekä 30 ml Cointreau-likööriä. namnam... ,


      • Karvamies kirjoitti:

        Ranskalaistyylisiin crepetteihin lisätään kourallinen raastettua sitruunankuorta (niinköpaljon), sekä 30 ml Cointreau-likööriä. namnam... ,

        Liekitä ohukaisesi Strohilla niin saat niihin makua. Namnam..


      • Anonyymi
        Ananias kirjoitti:

        Liekitä ohukaisesi Strohilla niin saat niihin makua. Namnam..

        Nyt on asiaa. Rommiviina on hyvää.

        >simiti<


    • Anonyymi

      Tein äskein helppo ja hyvä

    • Anonyymi

      Tarviiko edes maitoa? Itse käyttänyt maidon tilalle vettä ja hyvää on vedenkin kanssa ravistettuna ja mansikkahillon kera tietenkin. Suosittelen!

    • Anonyymi

      Mä syön proteiinilettuja lisään vain veden tai maidon.

    • Anonyymi

      Loistava keksintö varsinkin jos haluaa helposti jälkiruoan vähän isommalle porukalle, esim grillajaisten yhteyteen tai metsänuotiolle. Vaikea ymmärtää purinisteja, jotka ajattelee että kaikki pitää tehdä itse, ja kuitenkin käyttävät puhelimia joita ei ole varmasti olleet itse kehittämässä. Savumerkit on käteviä, mutta mieluummin käytän tietokoneita ja sivelluksia viestinvälitykseen. Mutta meitä on jokaiseen junaan ja se sallittakoon!

    • Anonyymi

      itse kun kokeilin ensimmäistä kertaa laitta, no niin meksikon pata-ainespussiin soija-rouhe, tummaa kasvi proteiinia, jopas tuli tukevaa ateriaa.

      Water-Filter, niin jos olette lukeneet original painoksen kirjasta 007 ja Kultasormi, tietäisitte että Jameksen suosikkitupakkamerkki: Camel Non-filter.

    • Anonyymi

      En ole, mutta olen katsellut sitä pakeettia. Epäilen että siinä on joku outo kemiallinen maku ja liian lirua. Pidän ohuemmista, reunoiltaan rapeistaja ja sopivan suolaisista. Ainesuhteita täytyy aina hienovirittämää, jotta saa juuri sellaisia kun itse haluaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe