saunottiin vanhus kuoliaaksi

sanateiriitä

Kuinka kauan pitää ihmistä pitää kuumassa saunassa että palaa sisuksetkin.Miten tälläistä yleensä saa tapahtua.Eikö suihkussa käynti olis ihan riittävä puhdistautumiselle.Ottakaa ihmiset kantaa ihmisen polttamisesta elävältä kuin natsi saksassa .

7

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViimeinenKertaKunSanotan

Miksi ihmeessä vanhuksia pitää saunottaa? kuka vaatii ja miksi? Raskasta puuhaa ilman että yhtään mitään hyötyä. Sitten kun ei omatoimisesti voi saunoa on saunominen lopetettava ja vain pestävä. Kerran ollessani palvelutalossa töissä Parkinssonia sairastava vanhus vaati että pääsee saunaan. No vein. Hän heitti ja heitti löylyä. Vaati aina vaan lisää vettä. lopulta kun hänen piti tulla portaita alas niin ei kyennytkään vaan jalat pettivät. Hän oli jo niin liukas ja limainen että juuri ja juuri sain hänet alas. Se oli sitten viimeinen kerta kun suostuin saunottamaan jonkun.

• Omamoka

Sinä olit se henkilö, jonka olisi pitänyt huolehtia löylyn heittämisestä ja liiallisen heittämisen rajoittamisesta.

• PyhäSylviSentään
        Omamoka kirjoitti:

Sinä olit se henkilö, jonka olisi pitänyt huolehtia löylyn heittämisestä ja liiallisen heittämisen rajoittamisesta.

Ja sinä olit se tytär joka vaati että minun on saunotettava! Kun sinun äiti on aina niin tottunut saunaamaan!

• Itsemääräämisoikeus

Meirän muori saunoo vieläkin yksin, 83-v. Sitten kun hän ei enää kykene, osaan arvioida onko hän saunakuntoinen vai ei ja oletan, että hän osaa kertoa sen itsekin.

Kaikissa tapauksissa ammattitaitoinen hoitaja osaa hoidella iäkkään, terveydentilaltaan alentuneen ihmisen saunottamisen jos hän itse lämmittelemään haluaa. Pane paino sanalle ammattitaito.

• Aikansakävi

Mä käytin omaistani niin pitkään saunassa, kun hän pystyi käymään siellä. Tykkäsi kovasti. Mutt viimeisellä kerralla häntä ei meinannut saada alas lauteilta, kun pelkäs niin kovasti alaspäin kiipeämistä. Hän sairasti Alzheimeria. Kun ei enää saunassa käynyt, niin suihkutin ja pesin hänet ja tykkäs siitäkin. Annoin hänen pestä itseään, kun vielä pystyi jonkin verran tekemään itse sitä. Myöhemmin hän tarvitsi kaikessa peseytymisessä apuja ja kun jalat ei en kantanut tarpeeks asti, niin hän istui suihkussa käydessä pesutuolilla.

• 80onvanhus

Ei se mikään vanhus ollut 67 vuotias olen saman ikäinen ja vielä työelämässä , ehkä sairas tai muistisairas, mutta ei vanhus.

• Iltalehtikö

Samaa ihmettelin minusta ei 67 v ole vanhus, jos nyt oli kysymys tän päivän iltalehden jutusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1328
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1164
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1023
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      280
      938
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      303
      926
    Aihe