Mitä Jumala tekee ihmisillä? Mihin Jumala tarvitsee ihmisiä? Mitä hyötyä Jumalalle on ihmisistä?
Voisi luulla että kaikkeen pystyvälle jumalalliselle olennolle ihmsillä ei olisi mitään merkitystä vai kaipaako Jumala seuraa vai onko ihmisten touhut maapallolla niin kiinnostavaa seurattavaa että ihmiset oli luotava jonkinlaiseksi viihteeksi.
Jos olisin jokin yliluonnollinen kaikkeen pystyvä olento niin en tekisi ihmisillä yhtään mitään. Olisi varmasti aika masentavaa olla jokin jumala kun tietäisi kaiken jo etukäteen.
Hieman pohdintaa
20
392
Vastaukset
- Sanasoppaa
Ps.115:16 Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
- kela-gold
Miksi ei synnytä suoraan paratiisiin.
kela-gold kirjoitti:
Miksi ei synnytä suoraan paratiisiin.
Jumala antoi ihmiselle vapauden valita,elämän tai kuoleman,koska rasiti ihmistä kuvakseen kataisekseen luotua olentoa.
Ihminen on kuin enkeli yksi, joka silloin tällöin tekee joitakin merkittäviä palveluksia Jumalalle. Ei tosin mitään siihen verrattavaa kuin mitä varsinaiset Luoja enkelit ovat tehneet. Ihminen esim. synnyttää lapsia, jota Jumala saattaa pitää jonkin arvoisena tekona. Muitakin pieniä tekoja on ihmisen mahdollista tehdä. Ei ihmistä ole tarkoitettu taivaiden ja maan luomiseen, mutta uskon voimalla voidaan ehkä joskus jopa niin kuvitella.
- Eikiitosjeesus
Kristinuskon mukaan sadisti jumala pitää ihmisiä kuin muurahaisia terraariossa. Tykkää seurailla touhua. Nauttii eritysesti onnettomuuksista ja kärsimyksistä. Jollei muutoin viihdytä riittävästi niin järjestää vitsaauksia kuten paiseita ja muuttaa vedet vereksi. Säikyttelee pasuunalla ja nauraa paskasesti päälle.
Jotkut palvoo suuresti se kun on lupaillut niille paremman temperoidun terraarion muttei kylläkään ole tehnyt mitään asian eteen. - 12____13
> Mitä Jumala tekee ihmisillä? Mihin Jumala tarvitsee ihmisiä? Mitä hyötyä Jumalalle on ihmisistä?
Voi olla, ettei mitään. Jumala näyttää toimivan rakkaudesta:
"Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin".
Mat. 5:44-45 - Jumalan-rakkaus-Jeesus
Joh 3:16->Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään,
joka häneen uskoo,
hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa,
vaan sitä varten,
että
maailma
hänen
kauttansa
pelastuisi.
Joka uskoo häneen,
sitä ei tuomita;
mutta joka ei usko,
se on jo tuomittu,
koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mutta tämä on tuomio,
että valkeus on tullut maailmaan,
ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta;
sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Sillä jokainen,
joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen,
ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Mutta joka totuuden tekee,
se tulee valkeuteen,
että hänen tekonsa tulisivat julki,
sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle
ja oleskeli siellä heidän kanssaan
ja kastoi. - Mitä_sanotte
Kuten arvelinkin. Copypastea raamatusta ja vastauksien joukossa ainoastaan yksi viesti jossa oli sentään jotain muuta pohdintaa. Tuo muurahaisterraario oli kieltämättä varsin osuva vertaus. Tosin miksi nähdä edes sen vertaa vaivaa luoda yhtään mitään jos tietää jo kaiken etukäteen eikä ole tarvetta tehdä mitään.
Taitaa olla turha saada paria viestiä enempää mitään syvällisempää pohdintaa tästä asiasta. Uskovaisilta ei ainakaan kannata kysyä mitään.- Eikiitosjeesus
Koko maailmankaikkeus onkin todiste älyttömästä suunnittelusta. Surkea hyötysuhde ja materian ja energian käyttö.
- darvin-ei-auta
onnellinen se mies,
joka ei vaella jumalattomain neuvossa
Psa 1:1-> Autuas [onnellinen] se mies,
joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu,
kussa [missä] pilkkaajat istuvat,
vaan rakastaa Herran lakia
ja tutkistelee hänen lakiansa päivät
ja yöt!
Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä,
joka antaa hedelmänsä ajallaan
ja jonka lehti ei lakastu;
ja kaikki,
mitä hän tekee,
menestyy.
Niin eivät jumalattomat!
Vaan he ovat kuin akanat,
joita tuuli ajaa.
Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien,
mutta jumalattomain tie hukkuu.
http://www.tv7.fi/vod/player/61523/
- infoa-kosmoksesta
Ei tässä mitään pohdintaa, vaan selvää tietoa.
Korkeammissa maailmoissa vallitsee energioiden tasapaino. Ei ole siis voimaa eikä vastavoimaa, josta ponnistaa. Siellä ei saada aikaiseksi mitään uutta. Sama vanha osaaminen ja tieto pyörii siellä. Uudistumaton tieto johtaa ennen pitkää elämän taantumiseen ja lopulta kaiken elämän tuhoon. Tästä oli kyse, kun ihmiskunta maapallolle perustettiin. Haluttiin uutta tietoa, että koko luomakunnan tuho voitaisiin välttää. Uuden tiedon hankinta koko luomakunnan pelastamiseksi sälytettiin ihmisille. Jokainen ihminen on omalla tavallaan osallistunut luomakunnan pelastamiseen.
Alemmat maailmat, johon maapallokin kuuluu, on oikea voimien ja vastavoimien kiehuva kattila. Täällä synnytetään uutta osaamista ja tietoa koko luomakunnan tarpeisiin. Kehitystä eteenpäin vievät ratkaisut, jotka täällä tapahtuvat pienessä; yksilöiden välillä, perheissä, valtioissa ja valtioiden välillä, pätee myös suuressa eli koko luomakunnassa. Maapallolla ihmisten hankkima uusi tieto otetaan/on jo otettu käyttöön korkeammissa maailmoissa.- realitycheck
Mistä olet saanut tuollaiset "selvät tiedot"?
- arviointi
Hän on ajattelija/tietäjä joka lienee säveltänyt nuo jutut omasta päästään. Kuulunee oikeammin ns ufouskovaisiin, jos pitäisi määritellä.
- infoa-kosmoksesta
Mistäkö "selvät tiedot"?
Minä en ole pelkkä ihminen vaikka olenkin ihmiskehossa. Ajattelija/tietäjä -vaiheet ovat jo taakse jäänyttä. Olen 100%:sti ihminen ja 100%:sti mestari samanaikaisesti. Olen "ja"-tilassa. Mestarina kirjoittelen ja kerron teille Hengen hierarkiasta ja luomakunnan rakenteesta. Se on minun; mestarin, toimenkuvaan kuuluvia asioita olla niistä selvillä.
Teidän tulisi parantaa käsitystänne sanasta; ihminen. Ihminen on vain keho/ruumis, mutta sen asukas voi olla kuka tahansa ja mistä tahansa.
Onko teidän vaikea käsittää ja hyväksyä sitä, että ne suuret, jotka ovat ihmiskunnan historian aikana olleet planeetalla, ovat tällä hetkellä teidän keskuudessanne. - realitycheck
infoa-kosmoksesta kirjoitti:
Mistäkö "selvät tiedot"?
Minä en ole pelkkä ihminen vaikka olenkin ihmiskehossa. Ajattelija/tietäjä -vaiheet ovat jo taakse jäänyttä. Olen 100%:sti ihminen ja 100%:sti mestari samanaikaisesti. Olen "ja"-tilassa. Mestarina kirjoittelen ja kerron teille Hengen hierarkiasta ja luomakunnan rakenteesta. Se on minun; mestarin, toimenkuvaan kuuluvia asioita olla niistä selvillä.
Teidän tulisi parantaa käsitystänne sanasta; ihminen. Ihminen on vain keho/ruumis, mutta sen asukas voi olla kuka tahansa ja mistä tahansa.
Onko teidän vaikea käsittää ja hyväksyä sitä, että ne suuret, jotka ovat ihmiskunnan historian aikana olleet planeetalla, ovat tällä hetkellä teidän keskuudessanne.Että sellasta... hihhuli, kuten saattoi odottaakin ><
- kysyvielä
arviointi kirjoitti:
Hän on ajattelija/tietäjä joka lienee säveltänyt nuo jutut omasta päästään. Kuulunee oikeammin ns ufouskovaisiin, jos pitäisi määritellä.
Että sellasta... hihhuli, kuten saattoi odottaakin
Juuri niin ja sekin on raamatusta - sitä niittää mitä kylvää
Kun suorat lainaukset on typeryyttä ja omat oivallukset on typeryyttä jäljelle jää realitycheck
- seonilimojapielly
Korkeampiin voimiin uskominen on ollut kymmeniä (tai jopa satoja) tuhansia vuosia kiinteä osa ihmisen persoonallisuutta. Jumalat, enkelit yms. olennot, erilaiset valtakunnat jne. on vain sisäisten tunteiden pukemista sanoiksi ja käsitteiksi, unohtamatta tarvetta selittää kaikkeus ymmärrettäväksi. Tuntematon aina joko pelottanut tai kiinnostanut ihmistä, joka pitää selittää ja ymmärtää tavalla tai toisella. Tieteellinen teoria on periaatteessa samankaltainen mielen tuotos kuin muinainen uskomuskin.
- NäinhänSeMenee
Homma on toisin päin, eli ihminen tarvitsee jumalaa, ja siksi on sellaisia itselleen kehitellyt. Syitä tälläiseen käytökseen on lukuisia, yksi keskeisimmistä ainakin kristinuskon piirissä on toive ikuisesta elämästä.
Huomionarvoinen seikka on, että ihminen on todistettavasti "luonut" itse jumalansa, ja ihan itse keksinyt omasta päästään millainen tämä jumala on, mitä se tahtoo ja miten se ilmenee. Näin toimien saakin näppärästi juuri sellaisen jumalan kun itse haluaa. - Simppeliä
Ihminen on tarvinnut jumalaa, ja on keksinyt niitä aina kulloisenkin tarpeen mukaan. Tämä tarve juontuu yleensä siitä, että jumalan avulla on kyetty selittämään muutoin selittämättä jääneet asiat, kuten luonnonilmiöt ja elämän tarkoitus. Toinen merkittävä tarve jumalalle tulee oman ryhmän identiteetin rakentamisesta. Meidän jumalamme on parempi kuin teidän jumalanne.
- päähäntaottu
Kai ihmiset vähän voivat itsekin vaikuttaa Jumalan päätöksiin, kaikki ei ole automaattista ja kliseistä kuten näytelmässä.
Ihastukseni olivat ihmislapset, Raamatun tekstiä. Ehkä Jumala tahtoo osoittaa olevansa laupias ja oikeudenmukainen, vaikka monet uskovaisetkaan eivät uskoisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522075
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3301274Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.911156- 1301005
- 35928
- 67909
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31859Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta22793Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59787Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46739