Maailmassa tunnetaan n. 320 miljoonaa jumalaa. Mikä niistä loi maailmankaikkeuden ja elämän? Millä perusteella juuri se? Mikä todistaa, ettei se ollut jokin toinen jumala?
320 miljoonaa jumalaa
9
202
Vastaukset
Maailmankaikkeuden ja elämän luominen olivat pikkujuttuja, jotka oikea Jumala asetti lankeamiselle taipuvaisten enkelten tehtäväksi. Allah eli Genesiksen Elohim loi taivaat ja maan, mutta yhä kaikki vaikka hän on Korkein Herra niin ei hän ole täydellisen sielun takana.
Serafim enkeli Krishna eli Korkein Jumala loi tiettävästi elämän. Mutta vaikka hän ehkä noin 500 miljoonaa vuotta sitten niin teki ei hän kyennyt kuolemaa yms. voittamaan.
Visnnu hallitsee Karman lain mukaan ja on luonut maailmat kidutuspaikoiksi yms.
Jehovakin saattaa osottautua vain Hari enkeliksi. On lukematon määrä enekeleitä, mutta kaikki suurimmat niistä julistavat että Jumala on Yksi. Tuntematon, piiloutunut, näkymätön jne.
Siunaukset, joita enkeleiltä saa ovat jo ne suuria. Mutta Jumala , Yksi on vain enkelten välittämien kirjojen avulla vähän tajuttavissa.- enkelintappaja
Minä ammun enkeleitä, höyhenet vain pöllyävät.
- Eikiitosjeesus
"Alussa ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen" Ei ihme että niitä riittää joka lähtöön.
Kannattaa siis mieluummin lotota kuin kääntyä johonkin uskoon. Kyllä ketuttaa jos on ollut ikänsä nihilistinen kristitty ja sitten taivaan portilla onkin virnuilemassa Thor, Shiva tai läski Budha.Krishna tietoisuuden kirjoista olen saanut sellaisen vinkin, että SE , JOTA ENITEN AJATTELEE KUOLEMAN HETKELLÄ määrää sen minne seuraavaksi joutuu. Jos ajattelee kuoleman hetkellä pelkästään Krishnaa niin pääsee Vaikuntha planeetoille tai hänen kotiplaneetalleen. Mutta jos ajattelee koiraa niin jälleensyntyy koiraksi. Tämä on tietenkin uskon varainen oppi myös.
Mutta voisi ajatella, että ITSE OMASSA SYDÄMESSÄÄN LUO OMAN TULEVAISUUTENSA USKON AVULLA. Mikä on mielessä ja sydämessä niin se paikka on se, jonne päätyy?
- 12____13
> Maailmassa tunnetaan n. 320 miljoonaa jumalaa.
En usko.
> Mikä niistä loi maailmankaikkeuden ja elämän? Millä perusteella juuri se? Mikä todistaa, ettei se ollut jokin toinen jumala?
Itse uskon Raamatun Jumalan luoneen, koska Raamatussa annetaan oikea kuvaus maailmasta ja maapallon rakenteesta ja toiminnasta ja myös ihmisestä, hyvästä ja pahasta ja tulevaisuudesta.- kysyvää_eksytetään
Ei se ole uskon asia, vaan tietoa. Sun uskonnollasi on näet kilpailijoita, joissa jokaisessa väitetään, että "meidän jumala on oikea jumala, teidän jumala on väärä jumala". Se on about jokaisen uskonnon vakiosääntö, että seuraamansa uskonnon vastaiset opit ja tiedot tulee kieltää. Ja niinhän sä hartaana uskovaisena toimitkin.
Mihin perustuu tieto, että raamatussa annettu kuvaus on oikea? Oletko varma, ettei jokin toinen uskonto ole antanut vielä oikeampaa? Raamatun kuvaukset nimittäin ei edes ole kristinuskoon liittyvää omaa uniikkia tietoa, vaan paljon varhaisempaa sellaista. Kristinuskohan on vain tietyistä tunnetuista uskomuksista koostettu suljettu järjestelmä. Jos sallisit itsellesi pienen tutkimussession, niin löytäisit raamatussa esitettyjä asioita tuhansia vuosia vanhempien kultuurien jäämistöistä. Jumalia on arkeologisten löydösten perusteella palvottu jo n. 30 000 vuotta sitten. Oletko varma, ettei tuolloin esitetty sitä ainoaa oikeaa kuvausta, miten olevainen toimii ja mistä se on tullut?
- 12____13
> Raamatun kuvaukset nimittäin ei edes ole kristinuskoon liittyvää omaa uniikkia tietoa, vaan paljon varhaisempaa sellaista.
Millä perusteella?
> Jumalia on arkeologisten löydösten perusteella palvottu jo n. 30 000 vuotta sitten.
Ehkä niin. Ihmisillä on tosiaan taipumus pitää monia asioita jumalana. On esim. pidetty kultaista vasikkaa jumalana. Sellainen on epäilemättä olemassa, mm. Wall Streetillä. Itse en pitäisi Jumalanani mitään mieletöntä ja typerää, jolla ei ole mitään viisasta sanottavaa. Ainoa jumala, jolla on merkittävä tieto ja viisaus, on Raamatun Jumala, muut ovat lähinnä vasemman jalan saappaan tasolla. Ymmärrän, että ateisti voisi pitää vasemman jalan saapasta jumalana, mutta minun mielestäni se on järjetöntä.- ettänäin
Miten niin millä perusteella? Tietenkin sillä perusteella että samoja tarinoita on kerrottu jo aiemmin ja niitä on vain lainattu raamatun tarinoihin. Raamatun tarinat eivät siis ole niitä vanhimpia ja alkuperäisiä.
- 12_____13
ettänäin kirjoitti:
Miten niin millä perusteella? Tietenkin sillä perusteella että samoja tarinoita on kerrottu jo aiemmin ja niitä on vain lainattu raamatun tarinoihin. Raamatun tarinat eivät siis ole niitä vanhimpia ja alkuperäisiä.
> Miten niin millä perusteella? Tietenkin sillä perusteella että samoja tarinoita on kerrottu jo aiemmin ja niitä on vain lainattu raamatun tarinoihin. Raamatun tarinat eivät siis ole niitä vanhimpia ja alkuperäisiä.
Ikävä juttu sinun kannalta, ettet voi todistaa noita väitteitäsi. Ja minä en näe yhtään järkevää syytä uskoa, että Raamattu olisi kopioitu,.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728