Miten antaa anteeksi?

Millä keinoin voitte antaa anteeksi niille, jotka teitä loukkaavat? Vai kiristelettkö hampaita pitkän aikaa tai märehdittekö itsesäälissä?

10

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Kuinka anteeksianto vaikuttaa sinuun? Rabbi Schneider kertoo kuinka anteeksiantamattomuus avaa oven demoneille, jotka aiheuttavat meille kärsimystä. Henget, joilla ei ole oikeutta olla meissä, on ajettava pois. Opi kulkemaan armossa ja anteeksiannossa, parantumaan traumasta ja lopettamaan harhailu." Alla olevasta rabbi Schneiderin videosta.

      https://www.youtube.com/watch?v=UTml_cc8QIQ

      Suosittelen.

    • Ei-ole-heille-sovitusta

      Adventtikirkko järjestönä ei ansaitse anteeksiantoa, koska sen hallinto ja henkilöstö ovat paatuneita ja paaduttaneet sydämensä tekemään syntiä ja pettämään ihmisiä. He eivät voi saada anteeksi tahallisen ja tarkoituksellisen toistuvan väärintekemisensä vuoksi.

      • Valoisampaa mieltä sinulle!


    • TonttuToljanteri

      Jos olisin Jumala, niin voisin esimerkiksi tapattaa ainokaisen poikani anteeksiantona muiden typeryyksistä. Tai sitten tappaisin jonkin muun. Näin siis jumalana.

      Tai sitten uhraisin elukoita. Jos vaikka naapuri loukkaisi minua, niin naapurin pitäisi pistää pukki köpsöttelemään kuolemaan autiomaahan, niin homma olisi sitä myöten anteeksi annettu.

      Väkivallan käyttö on ainakin jumalien keskuudessa hyvä keino antaa anteeksi teko kuin teko, niin mikä sopii jumalille, sopinee meille ihmisillekin. Tapetaan joku eläin tai ihminen niin taas menee hetki hyvin ja sopuisasti.

      • Jonkun täytyy aina uhrautua hyvän asian puolesta?

        Taikauskoiset beduiinit aikanaan saduissa päättelivät, että ilman verta ja sen vuodattamista ei olisi mahdollista antaa ja saada anteeksi. Eli aina kun joku teki pikku virheen, veri lensi.
        Verenhimo luonnollisesti 'kasvoi syödessä'.

        Raamatun saduissa eräs beduiinipopulaatio harhaili erämaassa 40 vuotta ja vaikka ihmisille ei ollut erämaassa ruokaa ja vettä, niin niille uhrattaville eläimille, joita teurastettiin järjetön määrä joka päivä jumalien lepyttämiseksi ja beduiinien ravinnoksi, niille kyllä riitti vettä ja ravintoa.

        Raamatun sadussa tosin se eläinten ravintopuoli on jätetty kokonaan kertomatta, mutta niinkuin hyvin kaikki tietävät, satujen ei tarvitsekaan olla loogisia, ne ovat vain viihdettä ja huvia.


      • Adventtiairut kirjoitti:

        Jonkun täytyy aina uhrautua hyvän asian puolesta?

        Taikauskoiset beduiinit aikanaan saduissa päättelivät, että ilman verta ja sen vuodattamista ei olisi mahdollista antaa ja saada anteeksi. Eli aina kun joku teki pikku virheen, veri lensi.
        Verenhimo luonnollisesti 'kasvoi syödessä'.

        Raamatun saduissa eräs beduiinipopulaatio harhaili erämaassa 40 vuotta ja vaikka ihmisille ei ollut erämaassa ruokaa ja vettä, niin niille uhrattaville eläimille, joita teurastettiin järjetön määrä joka päivä jumalien lepyttämiseksi ja beduiinien ravinnoksi, niille kyllä riitti vettä ja ravintoa.

        Raamatun sadussa tosin se eläinten ravintopuoli on jätetty kokonaan kertomatta, mutta niinkuin hyvin kaikki tietävät, satujen ei tarvitsekaan olla loogisia, ne ovat vain viihdettä ja huvia.

        << niille uhrattaville eläimille, joita teurastettiin järjetön määrä>>

        Jumala opetti omalle kansallensa sen, että viattoman veri sovittaa. Tämä on niin syvässä juutalaisilla, että holokaustin aikana joku rabbi oli huutanut ennen kuolemaansa Jumalan puoleen, että anna minun vereni sovittaa. Juutalaiset nykyäänkin ajattelevat, että holokausti oli se, että juutalaiset sovittivat maailman. Siis viattoman veri sovittaa. Tämän ovat ymmärtäneet Messiaaniset juutaliset oikein nimittäin että Jeshuan veri sovitti. Mutta tämän siis ymmärtävät täydellisesti vain juutaliset. Kristityiltä yleensä ei voi odottaakaan kummempaa ymmärrystä kuin Adventtiairut-nimimerkiltä.


    • Vakavasti pohdittuna; tämä on suuri kysymys useimmille kristityille.

      Vaikka minulla nuorena kristittynä - siis alkaen noin 40 vuotta sitten - on ollut asian kanssa tullut painittua moneen kertaan , pitkään ja hartaasti, loppujen lopuksi kysymys on varsin yksinkertainen.

      En vain yksinkertaisesti jaksa vihata ketään. Anteeksianto on kenties vaikeaa, jos anteeksiannon motiivina on pelko siitä ettei Jumala antaisi anteeksi minulle. Mutta olen päässyt siitä yli. Olen vain talsimassa täällä, katselemassa ja toteamassa miten maailma makaa ja etenee, ihmiset toimivat ja silleen, ja miksi minä lähtisin ottamaan murhetta siitä että eri ihmisillä on erilaiset motiivit toimilleen ???

      Jos oma maallinen omaisuus tai muut sen sellaiset ovat jollekin niin tärkeitä, niin pitäköön minkä haluavat vääryydellä ottaa. I just don't care.

      Se, mikä minulle on tärkeää, on sellaista, jota minulta ei voida ottaa pois.

      • Minulla oli vaikea antaa anteeksi kerran, kun joku levitti vääriä juoruja. Puitiin asiaa ystävien kanssa, mikä oli väärin. Olisi pitänyt antaa heti anteeksi, Asia ei loppujen lopuksi kovin iso ollut, Olen tuosta oppinut sen, miten tärkeää on antaa anteeksi. Paholaisen tarkoitus on ettemme anna anteeksi vaan jauhamme ja jauhamme asiaa. Aina löytyy ystäviä, jotka jauhavat asioita mukana vaikka tappiin asti. Mutta se ei ole tarkoitus, vaan se anteeksianto. Kun asian antaa anteeksi, niin se on anteeksiannettu. Paholainen järjestää kyllä kaiken maailman juttuja, jotta saisi meidät surullisiksi, mutta on aina hyvä muistaa, että Jeesus on suurempi ja että Jeesuksen nimessä on voima. Kun ajamme Jeesuksen nimessä paholaisen pois mielestämme, niin saamme rauhan.


      • Advis

        Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku minusta ajattelee tai puhuu. Mutta jos joku tulee syyttä minua syyttämään jostakin, niin se vaivaa kauan. Annan kyllä anteeksi heti kun olen päässyt sen yli. Tai muutenkin, jos joudun todistamaan väärinkäytöksiä, jotka kohdistuvat minuun ja yleensä syyttä, niin ne stressaavat minua kauan. Olen stressiherkkä. Mutta olen jo tottunut siihen, että ne on vain tunteita eiä niistä pidä välittää ihan hirveästi. Tunteet tulee ja menee mutta minä olen se henkilö, joka päätän ajatella niitä ajatuksia, joita todella itse päätän ajatella, joten moiset ajatukset joutavat romukoppaan.


      • Advis kirjoitti:

        Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku minusta ajattelee tai puhuu. Mutta jos joku tulee syyttä minua syyttämään jostakin, niin se vaivaa kauan. Annan kyllä anteeksi heti kun olen päässyt sen yli. Tai muutenkin, jos joudun todistamaan väärinkäytöksiä, jotka kohdistuvat minuun ja yleensä syyttä, niin ne stressaavat minua kauan. Olen stressiherkkä. Mutta olen jo tottunut siihen, että ne on vain tunteita eiä niistä pidä välittää ihan hirveästi. Tunteet tulee ja menee mutta minä olen se henkilö, joka päätän ajatella niitä ajatuksia, joita todella itse päätän ajatella, joten moiset ajatukset joutavat romukoppaan.

        Minulle Jumala on sallinut erinäisiä vastoinkäymisiä, joilla Hän on halunnut vahvistaa minun henkistä kanttia. En hermostu helposti, mutta valitettavasti ahdistun turhan pienistä asioista. No Jumalan koulussa ollaan ja Hän armossaan meidän uskoamme vahvistaa. Se, mikä on heikko kohtamme, siihen paholainen yleensä iskee. Silloin kun ymmärrämme jättää itsemme täysin Jumalalle, niin Hän tasoittaa tiemme ja saamme rauhan. Voimme vedota Raamattuun, sillä onhan Hän luvannut sanassaan, ettei meille anneta suurempaa kuormaa kuin jaksamme kantaa. Kun olemme yhden ja toisenkin vastoinkäymisemme voittaneet Jumalan avulla, niin olemme siitä kokemuksesta jälleen sen verran rikkaampia ja vahvempia kohtaamaan jälleen uuden koettelemuksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe