Helle hellii työttömiä

Onnenpekkatäällä

Aivan ihana aika olla työttömänä. Mahtava kesä ja vapaus tehdä mitä haluaa. Olla rannalla, istua kesäkahviloissa, olla vaan kotona ja vaellella pitkin maita ja mantuja.
Nyt vasta ymmärtää sen, miten työlliset jaksavat paasata ja haukkua työttömiä, kun joutuvat raatamaan useinkin sisätiloissa mahtavilla ilmoilla kun voisi tehdä muutakin. Ovat niin äärettömän kateellisia.
Kaikki ei ole aina rahasta kiinni. Rannalla voi olla vaikka koko päivän ilmaiseksi, tai mennä vesipuistoon pienellä maksulla koko päiväksi.
Kesä on varsinaista luksusta työttömälle.

Aivan mieletöntä ja ylevää olla työtön kesällä, varsinkin tälläisillä helteillä, meillä aamulla oli jo 23 ja nyt mittarissa jo 28, mitä se on keskipäivällä, yli 30 aah ihanaa.
Työttömät onko kovaa onko kivaa??? No ei ole varmaan,

juu tuleehan siitä rahaa, se on totta, mutta sekään ei korvaa sitä mitä on olla vapaalla. Jopa henkisesti parasta aikaa kun ei tarvi helteellä paiskia duunia.
Tykkään!

PS: ihan kohta lähden sinne vesipuistoon, on evät ja on sidukkaa, limua ja kaikkea kivaa ....

38

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apinalomilla

      Ny ollaan lomilla apina ettäs sen tiedät.

    • bmnnbvbn

      Kesälomilla ollaan heinäkuussa, kuten varmaan puolet työssäolevista. Ja lomahan on palkallinen, eli sen lisäksi että rannalla voi olla ilmaiseksi, siitä juoksee loma-ajan palkka. Ja tulihan niitä lomarahojakin.

      • kdkjdklslask

        Työtön saa työttömyyskorvausta mulla ansiosidonnaista, joillaan on palkkakin huonompi kuin mulla ansiosidonnainen, ja toiset saa tt tukea, asumistukea, mä en kun on niin hyvä ansiosidonnainen etten ole edes hakenu. Mahtavaa olla työttömänä, helle helle meitä.

        Työttömänä on niin helppo olla, se on tosi kivaa.


      • kyllästyy

        Ei ole helppoa jos sitä jatkuu vuosia.


      • työhäiritsee
        kyllästyy kirjoitti:

        Ei ole helppoa jos sitä jatkuu vuosia.

        Riippuu ihmisestä. Mulla riittää kyllä tekemistä koko päiväksi kotona. Mua on aina haitannu työnteko vieraalla, sillä en ole päässyt harrastamaan enkä tehdä kotona omia juttuja.
        Työ hankaloittaa harrastuksia, ei jaksa enää työnpäivän jälkeen lähtä muuta kun maata sohvalla. Sama on kotitöitä ei jaksa tehdä eikä omia juttuja kotona.


        Tykkään maalata vanhoja huonekaluja joita haen kirppikseltä, kudon ja ompelen paljon. Mutta jos olisin töissä, en jaksaisi enää tehdä mitään- Siksi on hyvä et oon työtön.

        Töissä oleessa vaan kotiin tultua söin jos jaksoin, usein kävin sohvalle ja sitten nukkumaan.

        Oli tosi kurjaa, ei ollut kivaa kun ei nauttinut omista jutuista. Toivon mukaan olen kauan taas työtön.


    • loppuuaikanaann

      Ansiosidonnainen päiväraha loppuu aikoinaan ni hurraa sen jälkeen kun se loppuu. Älä älä totu joutenoloon kun ei hyvää seuraa.

      • eitöitäkiitos

        No niin olppuu ja työllisillä joskus palkanmaksukin! Kun ansiosidonnainen loppuu niin sitten tt tukea saa ja asumistukea, joten ei se sen kummempaa ole.


    • lomallaollaan

      Työtön on vaan kateellinen työssäkävijöille. Nythän on loma-aika, joten työllisetkin pyörivät samoissa vesipuistoissa ym helteellä.
      Entäs sitten kun tulee halla ja vesisateet.
      Työtön nuolee näppejään kun työssäolijat nostavat kunnon liksaa.
      Painu sinäkin aloittaja töihin valittamasta.

      • enmeetöihin

        No käy käy, mutta työlliset ei pääse sinne samoin kuin työttömät. Me voimme olla vaikka joka päivä aamusta iltaan niin kauan kun on kesää! Teillä se loma loppuu ja aikaa on vaan iltaisin ja viikonloppuisin. Meillä on vapaus mennä ja tulla mielemme mukaan minne vaan.

        No talvella voimme olla sisällä, ei tarvi mennä pakkaseen, lumeen eikä pimeään jos ei tahdo. Työlliset joutuu!
        En mene töihin. Joten oletpa kateellinen kun huutelet että mee töihin!!! Häh hää.


    • töytön

      Näin kuumalla ei oikein jaksa tehä töytä,eikä kylmälläkän ja niiden väliltä.

    • eipäpoikanennnn

      Eipä poikanen oikeen taida tietää edes mikä liitonraha on kun se loppuu aikananaan jos ei töitä löydy.
      Monella loppunut henkseleiden paukuttelu siihen kun siirrytään kelanrahoille. Aloittaja on tuleva makaronien keittelijä.
      Äkkiä työnhakuun hus hus.

      • Voikunootkateellinen

        Sää et tiedä mistä puhut, arvailet vaan. Mulla on kuule mies joka on töissä, olemme aina eläneet yhteisesti, rahat on yhteiset, emme osta omia ruokia, toinen pihiviä ja toinen makaroonia, jos toinen on työttömänä. Olemme yhteistaloudessa olleet siitä asti kun yhteen muutettiin,
        Toiseksi meillä ei ole yhtään lainaa, on oma talo on molemmilla autot. Ja kolmanneksi olen sen ikäinen että on muhkea perintö jonka olen sijoittanut, emme käytä sitä elämiseen vaan hankintoihin, oli se mökkiin uusia rakennuksia tai sijoituskämppiä, ym. Lapsiinkin ollaan sijoitettu. E meiltä rahat lopu, vaikka sitä toivot. Ja jos loppuu, mitä sitten? Sitten loppuu. Turha siitä sun on iloita katkerana, miten meillä on asiat.
        Ansiosidonnainen juoksee vielä kauan kauan, jäin vasta äsken työttömäksi, joten sillä porskutetaan vielä pitkään.
        Töihin tuskin enää meen. On eläkevarallisuutta tallessa.


      • kiitoskiitos
        Voikunootkateellinen kirjoitti:

        Sää et tiedä mistä puhut, arvailet vaan. Mulla on kuule mies joka on töissä, olemme aina eläneet yhteisesti, rahat on yhteiset, emme osta omia ruokia, toinen pihiviä ja toinen makaroonia, jos toinen on työttömänä. Olemme yhteistaloudessa olleet siitä asti kun yhteen muutettiin,
        Toiseksi meillä ei ole yhtään lainaa, on oma talo on molemmilla autot. Ja kolmanneksi olen sen ikäinen että on muhkea perintö jonka olen sijoittanut, emme käytä sitä elämiseen vaan hankintoihin, oli se mökkiin uusia rakennuksia tai sijoituskämppiä, ym. Lapsiinkin ollaan sijoitettu. E meiltä rahat lopu, vaikka sitä toivot. Ja jos loppuu, mitä sitten? Sitten loppuu. Turha siitä sun on iloita katkerana, miten meillä on asiat.
        Ansiosidonnainen juoksee vielä kauan kauan, jäin vasta äsken työttömäksi, joten sillä porskutetaan vielä pitkään.
        Töihin tuskin enää meen. On eläkevarallisuutta tallessa.

        Voikunootkateellinen se vatsa hauskoja kirjoitteleekin.

        Sattumoisin on juuri jäänyt työttömäksi, joten kaikki ansiosidonnaisen päivät ovat vielä edessä.

        Sattumoisin oma talo ilman laina aja vielä molemmille autotkin.

        Sattumoisin on muhkea perintö, jonka on sijoittanut.

        Sattumoisin on eläkevarallisuutta tallessa.

        Kiitos päivän nauruista ;DDDD


      • Hymyilesekinauttaa
        kiitoskiitos kirjoitti:

        Voikunootkateellinen se vatsa hauskoja kirjoitteleekin.

        Sattumoisin on juuri jäänyt työttömäksi, joten kaikki ansiosidonnaisen päivät ovat vielä edessä.

        Sattumoisin oma talo ilman laina aja vielä molemmille autotkin.

        Sattumoisin on muhkea perintö, jonka on sijoittanut.

        Sattumoisin on eläkevarallisuutta tallessa.

        Kiitos päivän nauruista ;DDDD

        Ole hyvä vaan. :D On hienoa että olet iloisella päällä kaikesta huolimatta, vaikka sinulla menee hyvin huonosti, myös sillä psyykkisellä puolella, huomaan. Et jaksa ymmärtää että kaikki ei ole kuin sinä. Kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä.
        Enpä tosin uskonutkaan että ymmärtäisit, tiesin tuon tulevan reaktiosi, ja en yllättynyt lainkaan. Mutta se ei meitä haittaa eikä minua, koska vain me tiedämme meidän asiat, sinä voit vain arvella kaikkien asioita, ja elää sen mukaan mitä oletat. Sekään ei haittaa, että olet iloisella päällä, päinvastoin on hyvä että ongelmistasi huolimatta jaksat nauraa ja kuvitella että kaikki on samassa suossa kuin sinä. Hyvää jatkoa sinulle, en toivo sinulle pahaa, vaan sitä että saat asiat järjestykseen ja voit iloita myös niistä ja iloita myös toisten asioista, katkeroitumatta.


      • mitenon
        Hymyilesekinauttaa kirjoitti:

        Ole hyvä vaan. :D On hienoa että olet iloisella päällä kaikesta huolimatta, vaikka sinulla menee hyvin huonosti, myös sillä psyykkisellä puolella, huomaan. Et jaksa ymmärtää että kaikki ei ole kuin sinä. Kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä.
        Enpä tosin uskonutkaan että ymmärtäisit, tiesin tuon tulevan reaktiosi, ja en yllättynyt lainkaan. Mutta se ei meitä haittaa eikä minua, koska vain me tiedämme meidän asiat, sinä voit vain arvella kaikkien asioita, ja elää sen mukaan mitä oletat. Sekään ei haittaa, että olet iloisella päällä, päinvastoin on hyvä että ongelmistasi huolimatta jaksat nauraa ja kuvitella että kaikki on samassa suossa kuin sinä. Hyvää jatkoa sinulle, en toivo sinulle pahaa, vaan sitä että saat asiat järjestykseen ja voit iloita myös niistä ja iloita myös toisten asioista, katkeroitumatta.

        Oletko ihan varma, että et myös käy panemassa sitä 20 vuotta nuorempaa yh-äitiä?


      • pösilököoot
        mitenon kirjoitti:

        Oletko ihan varma, että et myös käy panemassa sitä 20 vuotta nuorempaa yh-äitiä?

        .. heheeee. no en käy kyllä mää naisena miehiä katselen ennemmin kuin naisia, ja toiseksi ei tarvi ees katella niitä miehiäkään kun on oma ollu jo vuoskymmeniä. Kattele sie vaan ketä haluut. hihiiii voi sun juttuis....heheee...


    • lopettakaa_jo

      Helle tainnu sekoittaa ihmisten päät. Täälläkin köyhyys-palstalla kirjoittelee sijoituksilla pullistelevat tekorikkaat.
      Saahan sitä haaveilla, se ei nääs maksa mitään.
      Mutta työssäkäyvä saa silti paremmat tulot, ja kas kummaa, jopa lomarahakin tulee. se jota ennen sanottiin lomaltapaluurahaksi.
      Työtönkö saisi paluurahan? Mistä?

      • idioottiolet

        Mikään raha ei korvaa ihmisen omaa aikaa, sitä vapautta jonka työtön saa. Raha tekee ihmiset just tuommoisiksi idiooteiksi, joilla ei ole muuta virkaa kuin mollata vähävaraisia. Se on erittäin huono piirre ihmisissä, arvostella muita ja haukkua heitä.

        Raha säätelee vaitettavasti huonosti monen ihmisen elämää, silloin tulee se kusipää, joka luulee että vain rikas on ihminen muita saa haukkua ja alistaa mielin määrin. Raha on pahe ei hyve.


      • hfghfghfh
        idioottiolet kirjoitti:

        Mikään raha ei korvaa ihmisen omaa aikaa, sitä vapautta jonka työtön saa. Raha tekee ihmiset just tuommoisiksi idiooteiksi, joilla ei ole muuta virkaa kuin mollata vähävaraisia. Se on erittäin huono piirre ihmisissä, arvostella muita ja haukkua heitä.

        Raha säätelee vaitettavasti huonosti monen ihmisen elämää, silloin tulee se kusipää, joka luulee että vain rikas on ihminen muita saa haukkua ja alistaa mielin määrin. Raha on pahe ei hyve.

        Jos se työttömän vapaus tarkoittaa, että TE-toimiston käskystä voi joutua kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun, miettimään miten aktiivimallien ehdot täyttää, selvittämään tulojaan ja menojaan Kelalle ja öitten valvomista miettien millä laskut maksetaan, niin pitäkää vapautenne. Ja jos raha on pahe, niin miksi työttömät valittavat työttömyyskorvausten leikkauksista?


      • rdftfg
        hfghfghfh kirjoitti:

        Jos se työttömän vapaus tarkoittaa, että TE-toimiston käskystä voi joutua kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun, miettimään miten aktiivimallien ehdot täyttää, selvittämään tulojaan ja menojaan Kelalle ja öitten valvomista miettien millä laskut maksetaan, niin pitäkää vapautenne. Ja jos raha on pahe, niin miksi työttömät valittavat työttömyyskorvausten leikkauksista?

        Vapautta on myös taloudellinen vapaus, jonka Suomessa saavuttaa helposti alle keskituloisenakin. Kun menee kauppaan, voi ostaa mitä haluaa. Asumismuoto on mieluisa. Voi harrastaa mitä haluaa eikä miettiä, onko mulla nyt tuohonkin varaa. Jos tulee joku taloudellinen isompi meno yllätyksenä, ei se romuta taloutta.


      • voivoivoi
        hfghfghfh kirjoitti:

        Jos se työttömän vapaus tarkoittaa, että TE-toimiston käskystä voi joutua kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun, miettimään miten aktiivimallien ehdot täyttää, selvittämään tulojaan ja menojaan Kelalle ja öitten valvomista miettien millä laskut maksetaan, niin pitäkää vapautenne. Ja jos raha on pahe, niin miksi työttömät valittavat työttömyyskorvausten leikkauksista?

        Kuntouttavaan työtoimintaan tai kuntouttavaan joutuvat he, joilla on ongelmia alkoholin kanssa tai huumeiden tai muuten elämä on riepottanu, ei sinne kaikki työttömät joudu. Se on heille joilla elämässä menee erittäin heikosti joita kukaan ei huoli palkkalistoille. Ne n sossun lähetteellä ja valvonnassa siellä.

        Ne jotka on kelan päivärahalla tai ansiosidonnaisella, heitä ei sinne oteta.

        Raha on pahe, siinä on selvästi kerrottu miksi raha on pahe. Lue ennen kuin kommentoit.

        Raha, jos sitä on liikaa tulee ylimielinen ja kusipää, joista hyvä esimerkki on kansanedustajat ja ministeri. Raha tekee pahaa ihmisille. Sitä pitää olla sen verran että tulee toimeen, jos ei ole tt tuki auttaa.
        Haluisit provosoida ja halusit tahallasi ymmärtää väärin.
        Mutta ota asioista selvää ennenkuin otat kantaa asioihin joista et tiedä.


    • SyksyäOotan

      No jaa, minä en tykkää tästä painostavasta helteestä yhtään, kämppä kuin sauna. Onneksi pääsee huomenna töihin siellä kunnollinen ilmastointi.

      • kunnonpalkkaeimuuten

        Mä taas rakastan helteitä, mitä kuumepi sen parempi. Ihanaa olla rannalla, uida ja juoda kylmää limua... voi tätä onnea. En olis töissä mistään hinnasta. No jaa.... Ellei tulisi 10 000 e palkkaa kuussa.


      • sjdjtgtrtrj
        kunnonpalkkaeimuuten kirjoitti:

        Mä taas rakastan helteitä, mitä kuumepi sen parempi. Ihanaa olla rannalla, uida ja juoda kylmää limua... voi tätä onnea. En olis töissä mistään hinnasta. No jaa.... Ellei tulisi 10 000 e palkkaa kuussa.

        Teillä maahanmuuttajilla tuo saattaa pitää paikkaansa, mutta kantasuomalaiset eivät ole tottuneet kuumuuteen, eikä työn välttelyyn.


    • mielimuuttuuuu

      Kyllä se mieli vielä muuttuu niin turhaa reteilet heh heh aikas paljon porukkaa lomilla ja paljon rahaa käytössä.

    • iyuggyuiigyuig

      Työtön ei tule ainakaan koskaan muuttamaan mihnkään ,sekin on sitä kullinupin idiotismia kun pää on sekaisin.

    • KESÄfilosofiaaOLKAAhyvä

      Voi jekku sentään, meillä mittarissa 32 lämmintä, ja meitsi työtön! Mikä ihana olotila. Just tulin rannalta kotio ja kohta uudelleen. Siis voiko parempaa olla kun mahtava kesä, ja työtön!!! Ei voi. Ei ihme et työlliset kiukuttelee ja huutelee täällä kun joutuvat oleen kesän arhaimman ajan töissä!!!!! Sooooooooooooooooooriiiiiiiiiiiiiiii... Koht grillaamaan pihvejä ja uusia pottuja tillin kanssa, rauhallista olemista, ei kiire minnee.
      Huomeen järvelle veneileen....aaaaaaaaaaaaahhhh...

    • lomajatkuuuuu

      Loma jatkuu vielä ja syksymmällä töissä uusia haasteita joita odotan innolla, niimpä niin ei kaikille nössöille ole töitä ja joutuvat kituuttaan sossun rahoilla.
      Naurettavaa reteillä jollakin työttömyydellä kun kuitenkin vanne kiristää pään ympäirillä.

    • työtönmies-42

      Olen ollut rannalla ja veneilemässä joka päivä. Kävin saaressa uimassa kolme kertaa omalla veneellä, mahtavaa ollut ja olen kalastellut myös, oon herännyt 04.00 kalaan, saanut kuhaa ja ahventa. Ainakin viikon vielä nää hellekelit jatkuu, huomen aamulla menen kalaan taas aamu neljältä.

      • Kysynphänvaan

        Ja kuka sanoo et työtön makoilee sohvalla ja kännäilee???? Kuin moni työläinen herää 4 aamulla vapaaehtoisesti ... ei kukaan!

        On se katkeraa haukkua työttömiä laiskoiksi, mutta kun ei tiedetä niin v..lu on kivaa.


      • lämmäs

        Puhumattakaan jos tekeekin vielä 3-vuorotyötä niin he he. Tai jos teet jotain työmatkaa jonnekin 80km päähän etkä osaa tehdä asialle mitään vaan suostut kiltisti siihenkin.


    • enmisthinnast

      En mistään hinnasta olis työtön vaikka kuinka hienoa keliä nyt niin kyllä reteilyt loppuu kun mennään syksyä kohti niin hitto osa pelkää jo töitä.

    • shtrhh

      Kertositko vielä että mitä töitä.

      • olkaa_hyvä

        Mollissa on nyt 19 167 työpaikkailmoitusta. Osa niistä ilmoittaa useampaa työpaikkaa, joten sanotaan, että vapaita paikkoja olisi pyöreästi 20 000. Siinä on mistä valita.

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/


      • aikapösilöoot
        olkaa_hyvä kirjoitti:

        Mollissa on nyt 19 167 työpaikkailmoitusta. Osa niistä ilmoittaa useampaa työpaikkaa, joten sanotaan, että vapaita paikkoja olisi pyöreästi 20 000. Siinä on mistä valita.

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/

        Joo olkoon vaikka mijoona paikkaa. Mutta ymmärrätkös että et voi hakea lääkärin paikkaa jos et ole pätevä, et voi tehdä lentäjän työtä jos et osaa lentää. Äly hoi..... siellä saattaa olla yksi tai kaksi paikkaa jota voi hakea. Kaikista ei ole kaikkeen jos ymmärrät. Et varmaan.
        Kun itse katsoin, minun ammattia oli yksi ainoa ja siihenkin oli 30 v ikäraja. Katsoppas tarkkaan kuin monta sinun ammattia on tarjolla. Ennenkuin alat huutelee älyttömyyksiä.
        Taidanpa hakea lääkärin virkaa, kuin mun käy, saanko sen? Tulisitko potilaaksi, koulutusta ei ole mutta mitä väliä, onhan siellä yli 19 000 avointa paikkaa, niinkuin sanoit. Sen kun hakemaan vaan.


      • Utopistinenajatussulla
        olkaa_hyvä kirjoitti:

        Mollissa on nyt 19 167 työpaikkailmoitusta. Osa niistä ilmoittaa useampaa työpaikkaa, joten sanotaan, että vapaita paikkoja olisi pyöreästi 20 000. Siinä on mistä valita.

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/

        Kiitos vaan! Montako paikkaa hait itse? Haitko kaikkia 19.000???


    • EnTykkää

      Olen köyhä vaan en työtön, joten työhön en voi mennä. Mua tympii tämä helle vuokraluukussa, jossa on ihan v*itun kuuma. Ollapa ilmastointi. Onneksi ranta on lähellä, mutta siitäkään ei ole kuin hetken helpotukseksi.

    • täsmälääkeeee

      Täsmälääke velttouteen niin karenssi ja alennettu toimeentulotuki ni ei kehuta työttömyydellä. Oletko vähän ylpiä työtön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2369
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1784
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      165
      1497
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      889
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      175
      766
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe