Pelastuksen menettänyt

Luopio

Olin jonkin aikaa uskossa, se oli vaikeaa ja sellasta taistelun aikaa, niin pikkuhiljaa tunsin kun sydämessäni luovuin Jumalasta. Tunnen kuin minut olisi laskettu pois toisenlaiseen olotilaan, uudestisyntymääni edeltävään aikaan, tuntui myös että rinnan päälle tuli semmoinen paino mikä tuntui tosi pahalta. Yritin tulla takaisin jumalan luo, mutta yhteyttä ei enää ollut. Raamatusta avattiin paikka missä sanotaan että jos on saanut maistaa sitä taivaallista hyvää ja kuitenkin luopunut niin ei voi enää uudestaa ristiinnaulita kristusta:

Hebr. 6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet 5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, 6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

Hebr 10:26-27 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

Niinpä tiedän että olen matkalla kadotukseen ja kuolema pelottaa todella paljon koska tiedän mitä tuleman pitää. ei sanat riitä kertomaan miten pahalta tuntuu, koska Jumalalla oli aivan toisenlainen ajatus minunkin suhteeni.

23

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkatoverisi

      Hei!

      Yritän tämän vähän varovaisesti sinulle sanoa ettet käsitä väärin... -mielestäni olet käsittänyt väärin tuon hebrealaiskirjeen kohdan itsellesi vääräksi tuomioksi. Apostoli kyllä puhuu kovan kuuloisen puheen siitä miten ennen parannukseen ja uskoon tulleita, heidän taas langettuaan uudelleen -on "mahdotonta uudistaa parannukseen", mutta tätä puhetta ei ole ymmärrettävä siten ettei heitä (meitä) olisi JUMALAN PUOLESTA mahdollista uudistaa, vaan Jumala tarkoittaa tällä varoittaa vakavasti että monesti ko. tilaan joutuneet ovat ITSE niin paatuneita ettei heille enää Jumalan armo kelpaa vaan hylkäävät sen epäuskolla pois. Näinhän se valitettavasti useimmiten on.

      Mutta niin kauan kun tunnet rinnassasi Jumalan lain soimauksia ja pahaa omaatuntoa, voit olla varma ettei sitä ääntä sydämeesi tule sielunvihollisesta sillä lain tehtävä on ajaa langennutta ihmistä takaisin parannukseen ja uskoon. Laki näyttää tosin synnin todeksi ja sen todistuksen edessä olemme itse omassa varassamme sanattomia. Miten usein se tapahtuukaan että pikkuhiljaa ikäänkuin luisumme uskosta pois ja kohta huomaamme että meillä ei ole rauhaa vaan levottmuus ja kuolemanpelko. Olen elänyt samanlaisen vaiheen kuin sinä. Sitä luopumusta kesti n. vajaat 10 vuotta ja luulin etten enää ikinä tule takaisin uskovaiseksi.

      Toisin kuitenkin kävi. Niin on sinunkin kohdallasi, sillä sinä etä ole vielä siinä määrin paatunut että olisit iankaikkisesti hylännyt Jumalan armon, vaikkakin olet nyt tilassa jossa itsekin olin, kaikki muu kiinnostaa elämässä paitsi jumalisuus. Maailman houkutukset on nyt voittaneet ja taisteluväsymys on vienyt maahn asti. Matkaa ei jaksa enää taivaltaa.

      Mutta usko pois, -jos se että sinulla on sisäinen murhe tästä kaikesta, osoittaa ettet sinä vielä kuulu niihin joista hebrealaiskirje puhuu, nimittäin jotka ovat siihen asti paatuneet etteivät enää halua koskaan kääntyä takaisin Isän luo. Sinä kuitenkin murehdit tilasi ja tunnustat itsesi ja Jumalan edessä kaiken tämän. Et sinä ole Kristusta hylännyt, sinä olet väsynyt. Me kaikki väsymme toisinaan, emme ole mitään uskon sankareita tai mestarikilvoittelijoita.

      ---------------------------

      Annan sinulle nyt omakohtaisen neuvon, omasta kokemuksestani rakas ystäväni taistelussa:

      Niin kauan kuin heräät aamulla ja avaat silmäsi, niin kauan kuin uusi päivä sinulle avautuu, ei Jumala ole ottanut armoaan pois sinulta, vaan jos Hän olisi sinut jo peräti hyljännyt, sinä et enää täällä olisi. Armon päivä tämä on ja niin on jokainen päivä jona sinun annetaan vielä nousta uuteen aamuun. Isä dodottaa sinua sinua. me kaikki odotamme sinua takaisin, älä jää tien sivuun makaamaan vaan nouse ja käy, sinun kaikki syntisi annetaan sinulle anteeksi Kristuksen maahan vuotaneen veren tähden! Jumala on pitkämielinen ja armossa suuri, Hän antaa aikaa, särjettyä suokoa ei Hän muserra eikä murtunutta sydäntä hylkää sillä niin kauas kuin taivas on maasta, niin kauas Hän siirtää sinun syntisi, Poikansa piinan ja kärsimisen tähden.

      Nyt sinä vielä makaat, sinä olet väsynyt. Lepää nyt rauhassa, mieti asiaa ja koettele Jumalan armoa, se on jo sinulla. Olet kuin profeetanoppilas joka vuorella hätäili peläten joutuvansa perikatoon, jolle Elia sanoi: Herra, avaa hänen silmänsä näkemään sillä niitä jotka ovat meidän kanssamme, on paljon enemmän kuin niitä jotka ovat pahojen kanssa!"

      Jumalan Isänkädellä saa levätä, Kristuksen haavat on leopaikka väsyneelle matkamiehelle, sillekin jonka sauva tuntuu jo pudonneen kädestä ja voimat ovat rauenneet. Sinä olet nyt oppinut että omin voimin et jaksa matkaa tehdä, mutta et ole kaatunut muualle kuin Jumalan kädelle, nouse siis ja käy! Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi Kristuksen maahanvuotaneen veren tähden!

      Matkassa ei ole kyse omasta voimasta, siksi me lankeamme. Armo kannattaa matkamiestä, armon varassa, jotka riittävät tulevienkin matkan vikojen ja syntien varalle, -sinä tulet perille! Armo kantaa! Sinua ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus. Minä haluan tavata sinut kerran perillä. Jättäytykäämme armon varaan.

      • Jeesusarmahda

        En ole aloittaja, mutta kiitos kirjoituksestasi. Itse olin uskoontultuani palava uskossa, sitten menin työelämään ja olin 10 vuotta maailmassa, en uskosta luopunut milloinkaan, mutta syntejä kuten tv ja alkoholi tuli pikkuhiljaa elämään ja samaan aikaan petyin seurakuntaan. Nyt olen tekemässä täyskäännöstä, olen jättänyt synnit pois, ja yritän lukea raamattua päivittäin, olen jopa todistanut ja jakanut traktaatteja. Nyt minusta tuntuu ettei mikään riitä ,etten kelpaa Jumalalle, iltaisin pelkään kadotukseen joutumista, pelkään rukoilla koska uskon olevani kadotettu. Jos jotain toivoa minulla olisi otan sen pienenkin vastaan.


      • jumala-kanssamme
        Jeesusarmahda kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta kiitos kirjoituksestasi. Itse olin uskoontultuani palava uskossa, sitten menin työelämään ja olin 10 vuotta maailmassa, en uskosta luopunut milloinkaan, mutta syntejä kuten tv ja alkoholi tuli pikkuhiljaa elämään ja samaan aikaan petyin seurakuntaan. Nyt olen tekemässä täyskäännöstä, olen jättänyt synnit pois, ja yritän lukea raamattua päivittäin, olen jopa todistanut ja jakanut traktaatteja. Nyt minusta tuntuu ettei mikään riitä ,etten kelpaa Jumalalle, iltaisin pelkään kadotukseen joutumista, pelkään rukoilla koska uskon olevani kadotettu. Jos jotain toivoa minulla olisi otan sen pienenkin vastaan.

        Tuntuu siltä, että olet väkevässä paholaisen puhuttelussa.
        En ole lukenut vastauksia tässä ketjussa mutta oletan että
        olet jo saanut hyviä rohkaisevia vastauksia joihin Jumalan
        Henki panee oman aamenensa.

        Mutta minäkin tahdon rohkaista sinua ja todistaa sinulle,
        että et ole menettänyt pelastusta. Jumala on kanssasi.
        Rohkaisen sinua seuraavalla tekstillä
        https://www.jumala-kanssamme.se/439645359


    • Näinseasiaon
    • Aika huono yritys, trolli.

      • Luopio

        Mikä tässä nyt trollausta on?


      • Luopio kirjoitti:

        Mikä tässä nyt trollausta on?

        Yksikään uskonsa menettänyt ei usko että joutuu helvettiin.


      • Luopio
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Yksikään uskonsa menettänyt ei usko että joutuu helvettiin.

        Sinäkö sen päätät?


      • Luopio kirjoitti:

        Sinäkö sen päätät?

        Jos uskoo helvetin olemassa oloon ei ole menettänyt uskoaan. Vain hihhulit uskovat taivaaseen ja helvettiin. Vai päätätkö sinä mihin minä uskon ja mihin en?


      • Luopio

        Olen kyllä siinä mielessä "hihhuli" että uskon että raamattu on totta, mutta tiedän myös etten kuulu pelastuvien joukkoon. Mikä tässä on niin vaikeaa käsittäää?

        Taitaa se trolli löytyä sieltäpäin.


      • Luopio kirjoitti:

        Olen kyllä siinä mielessä "hihhuli" että uskon että raamattu on totta, mutta tiedän myös etten kuulu pelastuvien joukkoon. Mikä tässä on niin vaikeaa käsittäää?

        Taitaa se trolli löytyä sieltäpäin.

        Eli luulet raamatun olevan totta ja samalla tiedät että se on valetta?

        Aika ristiriitainen kaveri olet.


      • Luopio

        Raamattu on totta. Olen tietoisesti elänyt synnissä ja näin menettänyt pelastuksen. Oliko tarpeeksi yksinkertaisesti selitetty?


      • Luopio kirjoitti:

        Raamattu on totta. Olen tietoisesti elänyt synnissä ja näin menettänyt pelastuksen. Oliko tarpeeksi yksinkertaisesti selitetty?

        Syntisi on se ettet usko jumalan olemassa oloon. Joten miksi uskoisit raamattua jos et usko oikeastaan mitään mitä siinä väitetään? Ja raamatussahan sanotaan että kaikki synnit saa anteeksi.


      • Luopio

        Uskon kyllä Jumalan olemassaoloon. Raamattu ei missään kohtaa anna uskoville oikeutta elää miten haluaa saaden kaiken anteeksi. Luitko edes aloitusviestin kokonaan ja viitatut raamatunkohdat?


      • Luopio kirjoitti:

        Uskon kyllä Jumalan olemassaoloon. Raamattu ei missään kohtaa anna uskoville oikeutta elää miten haluaa saaden kaiken anteeksi. Luitko edes aloitusviestin kokonaan ja viitatut raamatunkohdat?

        Jokainen ihminen tekee syntiä joten jokaisen pitäisi mennä helvettiin. Aika kumma että itsekkin tiedät raamatun olevan täysin päätön muttet siltikään suostu myöntämään sitä.


      • Luopio

        No olkoot. Idiootin kanssa on turha vääntää peistä.


      • Luopio kirjoitti:

        No olkoot. Idiootin kanssa on turha vääntää peistä.

        Ei ihmekkään ettet pääse taivaaseen.


    • kauanuskossa

      Moi aloittaja ja toinenkin kaveri. Ei ole vielä heitetty pyyhettä kehään teidän puolesta. Ette ole ainakaan tehneet Pyhän Hengen pilkkaa kun ajattelette uskoasioista. Jos pelastus olisi teidän kohdalla suljettu, niin ette enää edes ajattelisi uskonasioista. Tuhlaajapojalle, - ja -tytölle riittää armo. Aloittaja pyydä vain rukouksessa anteeksi Jeesukselta ja Taivaan Isältä, että olet poikennut pois. Pyydä että saisit tulla takaisin Jumalan valtakuntaan. Mene ihmeessä johonkin elävään, neuvon hellareihin tai vapikseen ja pyydä rukousta ja juttele tilanteestasi. Sinulle joka koet että mikään ei riitä. Tuo on sielunvihollisen saarnaa. Kun olet tullut Jeesuksen luo, niin saat olla varmaan että se kaikki riittävä on jo tehty puolestasi. Ei tieidän tarvitse mennä helvettiin. Sekin on saatanan paksu valhe.

    • tottakauttajumalan

      Pelastus ja toivo ei toimi tässä maailmassa. Ne ovat jäänteitä.

    • Jumalan.sanaako

      Kuuntelin radiosta maineikkaan raamatun tutkijan selontekoa, hänen mukaan raamatussa on totta osin historilliset kohdat, muuten ovat vain kertomuksia, jeesus on hänen mukaan saattanut olla olemassa ihmisenä muttei raamatullisena.
      Raamattua voidaan pitää eepoksena joita on monissa kulttuureissa,

      • kauanuskossa

        Ihan turha tuollaiset " maineikkaat raamatuntutkijat". Kun ei tunne Jumalaa ja Pyhää Henkeä, ei tunne mitään. On täysin hengellisesti sokea. Ihan selvästi saatana on nyt huolissaan ja hänen asemat horjuvat aloittajan suhteen. Ole rohkea aloittaja ja tukeudu vain nyt Kristukseen. Sinä tiedät, että Jumala on.


    • Mally

      Mulle kävi samoin, lisäksi tuli pahoja henkiä

    • kaunauskossa

      Myös Mally, sinulle on kaikki mahdollista ja pahat henget irrottavat otteensa Jeesuksen nimessä ja veressä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1669
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1618
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1475
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1158
    Aihe