Miksi toinen tarvitsee uskoa

Sitä.vain

Kun toinen tulee toimeen ilman ja hänen elämänsä on tasapainoista,

35

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin.vain.on

      Ei ole mitään merkkejä että jumala olisi olemassa, kuka kieltää kuvittelemasta.
      Jos jumala olisi oikeasti olemassa olisi elämä maapallolla hallinnassa, elämä etenee evoluution mukaisesti,

    • Uskonharhainen pelkuri tarvitsee henkiset kainalosauvat, koska ei kestä ajatella oman muka korvaamattoman elämänsä päättymistä.

      • Henkisetkainalosauvat

        Moi he-ma! Joo tosissaan olin koulukiusattu lapsena ja nyt on ihanaa kun on Jeesus turvana.Mä ihan oikeasti tarvin hengellisen turvan Jeesuksen niinkuin sinä kuvailit henkiset kainalosauvat. Tosi, mä oon vieläkin pelkuri jossain asioissa, mutta Jeesus silloinkin apuna.


      • suunvuorotaijotain
        Henkisetkainalosauvat kirjoitti:

        Moi he-ma! Joo tosissaan olin koulukiusattu lapsena ja nyt on ihanaa kun on Jeesus turvana.Mä ihan oikeasti tarvin hengellisen turvan Jeesuksen niinkuin sinä kuvailit henkiset kainalosauvat. Tosi, mä oon vieläkin pelkuri jossain asioissa, mutta Jeesus silloinkin apuna.

        NYT kun lopetit vihdoin ja viimein omalle itsellesi vastaamisen,niin tuli vaan mieleen mainita, että kannattaisiko etsiä paremmin,koska JUMALA ON olemassa!


      • suunvuorotaijotain kirjoitti:

        NYT kun lopetit vihdoin ja viimein omalle itsellesi vastaamisen,niin tuli vaan mieleen mainita, että kannattaisiko etsiä paremmin,koska JUMALA ON olemassa!

        Joulupukista ja saunatontuista puhumattakaan.


    • haluantaivaaseen

      Tasapainoinen suruton lepo voi koitua sielun iankaikkiseksi tuhoksi. Jumala sallii koviakin koetuksia vaikka tappavan sairauden, jotta sielu pelastuisi. Mitä se merkitsee vaikka voittaisi koko maailman aarteet, mutta päätyisi iankaikkiseen helvettiin.

      • Faktoja.esiin

        Ai raamattuko todistaa taivaaseen pääsyn, kukaan ei ole tullut sietä kertomaan että taivas olisi olemassa...entä jos ei ole.


      • Taivasonolemassa

        Jeesus tuli kertomaan, että taivas on olemassa.Hän sanoi,että hänelle on annettu kaikki valta TAIVAASSA ja maanpäällä.


      • Faktaapuhuujeesus
        Faktoja.esiin kirjoitti:

        Ai raamattuko todistaa taivaaseen pääsyn, kukaan ei ole tullut sietä kertomaan että taivas olisi olemassa...entä jos ei ole.

        Kysy rakas ihminen Jeesukselta onko taivas olemassa.Siitä se keskustelu alkaa hänen kanssaan.Siunattuja hetkiä sulle Jeesuksen kanssa.


      • sellaista-se-on
        Faktaapuhuujeesus kirjoitti:

        Kysy rakas ihminen Jeesukselta onko taivas olemassa.Siitä se keskustelu alkaa hänen kanssaan.Siunattuja hetkiä sulle Jeesuksen kanssa.

        JA MITENKÖ se tehdään??? No, rukoilemallahan se juttu kuin Jeesuksen kanssa jutteleminen toimii, mutta kun se on sellainen uskon asia, että se olet sinä joka puhut Jeesukselle, ja on Jumalasta kiinni, vastaako Hän sinulle. Mutta koska on mahdollista ottaa siitä selvää, niin tajuatkohan sinä sitten ottaa siitä sitä selvää...???


      • Faktaapuhuujeesus

        Kun rukoilee Jeesusta. Jeesus vastaa.Hyvä havainto.Niin sitä pitää.


    • Jeesus-nimessä-amen

      Hebr 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen;
      sillä sen,
      joka Jumalan tykö tulee,
      täytyy uskoa,
      että Jumala on
      ja että hän palkitsee ne,
      jotka häntä etsivät.

      • tyhjäkoura

        Mitä palkkioita saa.


      • Jeesuksentyönansiosta

        Jeesuksen työn ansiosta palkkio on syntien anteeksi saaminen ja iankaikkinen elämä.Ihanaa.


      • Jeesuksentyönansiosta kirjoitti:

        Jeesuksen työn ansiosta palkkio on syntien anteeksi saaminen ja iankaikkinen elämä.Ihanaa.

        Iänkaikkinen elämä Taivaassa, jonka kaikki kuvaukset kertovat paikasta jossa viihtyy mainiosti lähinnä jos äo vastaa kengännumeroa. Tiedonhaluiselle, uteliaalle, älykkäälle ja järkevälle ihmiselle helvetti.


      • oliko.kivaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Iänkaikkinen elämä Taivaassa, jonka kaikki kuvaukset kertovat paikasta jossa viihtyy mainiosti lähinnä jos äo vastaa kengännumeroa. Tiedonhaluiselle, uteliaalle, älykkäälle ja järkevälle ihmiselle helvetti.

        Sinun mielikuvituksessasi lautakin vääntyy torveksi, koska sinä ajattelit että olisit sellainen älykäs ihminen vai mitä?


      • Kiinnostavataivastie
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Iänkaikkinen elämä Taivaassa, jonka kaikki kuvaukset kertovat paikasta jossa viihtyy mainiosti lähinnä jos äo vastaa kengännumeroa. Tiedonhaluiselle, uteliaalle, älykkäälle ja järkevälle ihmiselle helvetti.

        Joo taivaassa viihtyy, sillä siellä on Jeesus ja taivaallinen isä.Ihanaa.Jos jaksan kilvoitella armosta loppuun asti pääsen sinne.Tulkaa mukaan rakkaat lähimmäiset.Jeesus haluaa pelastaa teidät.


      • Kiinnostavataivastie kirjoitti:

        Joo taivaassa viihtyy, sillä siellä on Jeesus ja taivaallinen isä.Ihanaa.Jos jaksan kilvoitella armosta loppuun asti pääsen sinne.Tulkaa mukaan rakkaat lähimmäiset.Jeesus haluaa pelastaa teidät.

        Mutku en ikinä halua sellaiseen Taivaaseen jota sinä ja muut "uskovat" kauppaatte. Ja tietysti omaa valloittavaa seuraanne siinä sivussa, apuu-va.


    • Eikiitosjeesus

      Täytyy hyväksyä elämän lopullisuus ja se ettei kaikelle ole olemassakaan ns.järjellistä loogista selitystä. Tähän tunteeseen helppoheikit kauppaa uskontojaan tilkkeeksi, täydelliseksi selitykseksi.
      Esimerkiksi se että olet näitä kyselemässä ei ole johdatusta tai suunnitelmaa vaan loputon jono epätodennäköisyyksiä. Jos tätä epäilet niin ota tippa siemennestettä mikroskooppiin ja arvaa mahdollinen voittajakandidaatti. No niistä kaikki valui hukkaan, konkreettisesti.
      Sattuma on suurin kaikkivaltias.

      • Suurinkaikkivaltiaan

        Taivaallinen isä on suurin kaikkivaltias.💗


    • paskastasyntyypaskaa

      Perimä ohjaa uskonasiat, ateistien jälkeläiset pärjäävät ilman mielikuvitus jumalaa.

      • Rakkaatlähimmäiset

        Mäkin olen sitä mieltä että pärjätään ilman mielikuvitus jumalaa mutta mä en ainakaan pärjää ilman Taivaallista isää enkä Jeesusta.On ihana taas todeta se tänäpäivänä.Siunattua päivän alkua kaikille rakkaille lähimmäisilleni.


      • Kiitosjeesus

        Jeesus ohjaa uskonasiat tänäänkin.Kiitos Jeesus.


      • meomiemme

        Olette vain omienne puolella ja se on sitä evoluutiota.


      • esi-merkki
        meomiemme kirjoitti:

        Olette vain omienne puolella ja se on sitä evoluutiota.

        Professorien mielikuvituksessa apinakin muokkaantuu aina sillointällöin ihmiseksi, vai mitä?


    • Aloittajan usko on ettei hän tarvitse uskoa siinä mielessä mitä hän uskolla tarkoittaa.
      Mitä joku Toinen uskolla tarkoittaa se pitää kysyä siltä Toiselta.
      Aloittajan uskoa en kyseenalaista, mutta voiko hän sanoa ettei usko omaan käsitykseensä.... sanasta usko

    • Sitä.vain

      Jos jumala on olemassa niin eihän sen pitäisi vaikuttaa elämääni, miksi pitäsi rukoilla ja palvoa häntä okei elän elämääni kuin tähänkin asti ja se riittää minulle. Vaatiiko jumalanne jotain erikoista jotta pääsisin taivaaseen, rukoilemistako ? Onko se minun vikani jollen usko jumalaan, enkä varmaan tule uskomaan sillä olen jo vanha, oikeesti aika vanha.

      • siitäpä hyvinkin
        Ehkä olen täyspakana kun suvaitsen ihmetellä mitä sinulta pitää vaatia. Minun jumalakäsitykseni mukaan minun Luojani ei vaadi minulta mitään.
        Se on eri juttu jos ja kun ymmärrän oman osani samoin kuin Luojani, sitä en koe vaatimukseksi pikemminkin armoksi.
        Ilmeisesti ajatteluni poikkeaa kristinuskon jumalakäsityksestä... ja … sinun?


      • Sitä.vain

        Mikä on pakana, onko se haukkuma nimi.
        Vaatiiko uskoon tuleminen omanlaisensa ajatusmaailman, se ettei pysty tulemaan uskoon taas omanlaatuisen.


      • Sitä.vain kirjoitti:

        Mikä on pakana, onko se haukkuma nimi.
        Vaatiiko uskoon tuleminen omanlaisensa ajatusmaailman, se ettei pysty tulemaan uskoon taas omanlaatuisen.

        En pysty ajattelemaan muulla kuin omalla käsitykselläni. En tunne muunlaista ajatusmaailmaa


      • Kiitosjeesus

        Ei meidän tarvite vikoilla, jos ei usko Jeesukseen ja taivaalliseen isään Jeesus ANTAA LAHJANA USKON ILMAN ETUKÄTEEN USKOMISTA. Jos haluat uskoa syntisi anteeksi Jeesukselta, ano häneltä usko lahjana.Siinä kaikki. Jeesus on jo tehnyt kaiken valmiiksi.Sovitti synnit, kuolleen ristillä, jotta me saisimme elää.IhanaJeesus💖


      • Kiitosjeesus

        Siis kuollen ristillä


      • Kiitosjeesus
        Sitä.vain kirjoitti:

        Mikä on pakana, onko se haukkuma nimi.
        Vaatiiko uskoon tuleminen omanlaisensa ajatusmaailman, se ettei pysty tulemaan uskoon taas omanlaatuisen.

        Pakana ei ole mikään haukkumanimi


      • Sitä.vain

        Mitkä syntini, olen elänyt nuhteetonta elämää eikä siihen ole tarvittu jeesusta.
        Varmaan ymmärrät ettei ihmiset voi tulla uskoon vaikka yrittäisi, se vaatisi uskoa jumalaan ja jeesukseen, kun ei pysty uskomaan heitä todellisina vaan jonkinlaisina fiktioina.


      • Sitä.vain kirjoitti:

        Mitkä syntini, olen elänyt nuhteetonta elämää eikä siihen ole tarvittu jeesusta.
        Varmaan ymmärrät ettei ihmiset voi tulla uskoon vaikka yrittäisi, se vaatisi uskoa jumalaan ja jeesukseen, kun ei pysty uskomaan heitä todellisina vaan jonkinlaisina fiktioina.

        " uskomaan heitä todellisina vaan jonkinlaisina fiktioina."

        Milloin ajatus on todellinen, milloin ajatus on fiktio
        Onko urheiluseurasta tilattu Joulupukki todelinen vai fiktio, aivan huumorina tarkoitan.

        Ajatus eli mieli on kaikki muu on seurausta ajatuksesta. Tosin ateistin ajatus? sanoo että ensin on jotain muuta, on kuitenkin ateistin ajatus ensin ja sitten se ajattelee "jotain muuta"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe