Luopiot pilkkaavat uskovia

Olen ihmetellyt sitä, miksi entiset fanaattiset kristityt kääntyvät uskovien pilkkaajiksi sen jälkeen, kun ovat huomanneet itse tulleensa vedätetyiksi ja huijatuiksi uskontojen syviin syövereihin. Miksi entiset fanaattiset fundamentalistit alkavat pilkata entisiä uskonveljiään ja sisariaan?

Voisivatko adventismista luopuneet henkilöt kertoa meille sen, minkä vuoksi te pilkkaatte entisiä uskon veljiä ja sisaria tai miksi te yleensä suhtaudutte heihin halveksuen ja inhoa tuntien?

14

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaan heillä on sydämessään tyhjiö, jota he täyttävät nyt pilkkaamalla.

    • huomattuon

      Minä luulen, että adventismista luopuneet ovat ensin oppineet väärän tavan uskoa ja sitten eivät tiedä muusta. Sukurasite aiheuttaa myös katkeruuksia.

    • Uskonnot.ovat.tätä

      "minkä vuoksi te pilkkaatte entisiä uskon veljiä ja sisaria."

      Ei kukaan heitä pilkkaa, vaan heitä käy sääliksi.
      Lahkon kusetuksen alla oleminen on säälittävä tila.
      Se on rinnastettavissa kaikkeen muuhun huijaukseen, kuten esim. pankkihuijaukseen, jossa sinulta urkitaan tunnusluvut ja salasanat ja sitten sinulta tyhjennetään pankkitilit.

      Adventtikirkolla on aivan sama pyrkimys kuin rikollisilla yleensäkin. Ensin sinulle kerrotaan satuja ja sitten sinulta viedään omaisuutesi lahjakirjoja ja testamentteja tehtailemalla ja luvataan niitä vastaan ikuista elämää. Huijaus pahimmasta päästä.

    • «Voisivatko adventismista luopuneet henkilöt kertoa meille sen, minkä vuoksi te pilkkaatte entisiä uskon veljiä ja sisaria tai miksi te yleensä suhtaudutte heihin halveksuen ja inhoa tuntien?»

      Omalta osaltani vastaan, että samasta syystä kuin sinä syöt koivuhalkoja.

      Aina ennen kuin kysyy “miksi”, pitäisi tarkistaa kysymys “onko näin”.

    • Jaa, itse vielä pari vuotta sitten vaahtosin, että Karitsa on ainoa hyvä ja että hänen sanansa on totinen. Mutta sitten aloin tajuta täällä foorumeilla esiintyvien näkökantaa siihen, että entä jos ollaankin höynäytetyt ja entä jos Jumala onkin paha kauttaaltaan sekä vallan turmelema. Sillä ajatus siitä, että hän toimii tuomarina ja rankaisina helvetin ikuiseen kidutukseen saakka oli ennen minulle o.k. kun ajattelin että hän on kaikkivaltias ja kaikkitietävä. Mutta sitten toisaalta kun muistelin VT:n ihmeellistä veristä mässäilyä tappamisella ja muulla aloin tajuta, että Jumala luultavasti on kaikkea muuta kuin sopiva tuomariksi tai ylipäänsä mihinkään korkeaan virkaan.

      Minun oli alettava pitämään itseäni teistisesti Jumalana. Kyse on siis siirtymisestä naturalismista ja kirkon sekä pappien vakuutteluun ja uskotteluun uskomisesta TEISMIIN ja sen tunnustamiseen, että onkin ITSE PÄTEVÄ TEKEMÄÄN RATKAISUJA, PÄÄTÖKSIÄ JA TUOMIOITA. Muutuin siis lapsen uskosta AIKUISEN IHMISEN USKOON. Oli aika aikuistua ja hylätä lapselliset puheet ja lapselliset ajatukset.

      • woe3

        entäs jos saatana on valheen isä ja puhuu valhetta Jumalasta, niin mikä mahtaisi olla hänen propagandansa? Eikö tuo sinun kirjoituksesi.


      • Enpä tiedä tuosta teismistä. Ehkä se on hataralla pohjalla, mutta toisaalta se on myös laajalti hyväksytty monin paikoin. Esim. islamilla on suufilaisuus. Krishnoilla on myös osittain positiivinen käsitys teismistä. Jeesus sanoi joka tekee taivaallisen Isän tahdon on minun veljeni jne. Apostoli Paavalin kirjeessä Teklalle eräs autaaksi julistuksista on : TEistä tulee Jumalan enkeleitä. jne. Eli teismi on ehkä eräille lohdutus, eräille jopa enemmän, mutta oli niin tai näin se on joidenkin mielestä autuasta. Antaa isnpiraatiota ja tekee hyvää kehon toiminnoille ja virkeydelle.


    • Ade

      Tuo muutos pois kristitnuskosta tapahtuu samasta syystä kuin tuo pilkaaminenkin. Molempien aiheuttaja on sama paha olo. Pilkkaajilla on sama motiivi kuin koulukiusaajilla vaikkakin ikää on todennäköisesti enemmän. Ei siihen auta muu kuin, että pilkkaaja tajuaa olevansa loukkaavia muita kohtaan ja tajuavat sen, että miltä tuntuisi itseään kohtaan vastaavanlainen pilkka. Mutta uskonnon pilkkaamisella ja koulukiusaamisella on se ero, että toisin kuin koulukiusatulla, uskontopilkatulla ei jää negatiivinen olo pilkkauksesta, sillä pilkka ei kohdistu itseen vaan Jumalaan.

      • Ex-adventisti-onneksi

        Henkilökohtaisesti voin kyllä sanoa rehellisesti ja avoimesti, että minulle tuli valtavan hyvä olo siitä, kun sain sen verran viisautta 'silmävoidetta', että erosin adventtikirkosta 10 vuoden jäsenyyden jälkeen, joka aika sen yhteisön piiirissä näin jälkeenpäin ajateltuna oli täysin hukkaan heitettyä.
        Adventtikirkosta ei minulle jäänyt yhtäkään hyvää muistoa. Ei yhden yhtä. Kaikki mitä sen yhteisön piirissä tapahtui oli negatiivista.
        Jopa ne ns. 'ystävät', joita yhteisön piirissä ollessa tapailin ovat vain kaukainen muisto ja heistä ei ole kuulunut yhtä pierun pihausta. Ilmeisesti adventtikirkon johto ja pastorikunta ovat varoittaneet jäseniään/'hurskaitaan' olemasta missään tekemisissä 'luopioden' kanssa, joiksi adventtikirkko eronneitaan nimittää.

        Valitettavasti monet altistavat itsensä uskonnolliselle huijaukselle liittyessään johonkin lahkoon. Itse olin aikanaan yksi heistä.


      • pyhpyh982728934
        Ex-adventisti-onneksi kirjoitti:

        Henkilökohtaisesti voin kyllä sanoa rehellisesti ja avoimesti, että minulle tuli valtavan hyvä olo siitä, kun sain sen verran viisautta 'silmävoidetta', että erosin adventtikirkosta 10 vuoden jäsenyyden jälkeen, joka aika sen yhteisön piiirissä näin jälkeenpäin ajateltuna oli täysin hukkaan heitettyä.
        Adventtikirkosta ei minulle jäänyt yhtäkään hyvää muistoa. Ei yhden yhtä. Kaikki mitä sen yhteisön piirissä tapahtui oli negatiivista.
        Jopa ne ns. 'ystävät', joita yhteisön piirissä ollessa tapailin ovat vain kaukainen muisto ja heistä ei ole kuulunut yhtä pierun pihausta. Ilmeisesti adventtikirkon johto ja pastorikunta ovat varoittaneet jäseniään/'hurskaitaan' olemasta missään tekemisissä 'luopioden' kanssa, joiksi adventtikirkko eronneitaan nimittää.

        Valitettavasti monet altistavat itsensä uskonnolliselle huijaukselle liittyessään johonkin lahkoon. Itse olin aikanaan yksi heistä.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Hetkauttaa.se
        pyhpyh982728934 kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Sinun kaltaisia pyhpyh tulee varoa ennen muuta.


      • Ex-adventisti-onneksi kirjoitti:

        Henkilökohtaisesti voin kyllä sanoa rehellisesti ja avoimesti, että minulle tuli valtavan hyvä olo siitä, kun sain sen verran viisautta 'silmävoidetta', että erosin adventtikirkosta 10 vuoden jäsenyyden jälkeen, joka aika sen yhteisön piiirissä näin jälkeenpäin ajateltuna oli täysin hukkaan heitettyä.
        Adventtikirkosta ei minulle jäänyt yhtäkään hyvää muistoa. Ei yhden yhtä. Kaikki mitä sen yhteisön piirissä tapahtui oli negatiivista.
        Jopa ne ns. 'ystävät', joita yhteisön piirissä ollessa tapailin ovat vain kaukainen muisto ja heistä ei ole kuulunut yhtä pierun pihausta. Ilmeisesti adventtikirkon johto ja pastorikunta ovat varoittaneet jäseniään/'hurskaitaan' olemasta missään tekemisissä 'luopioden' kanssa, joiksi adventtikirkko eronneitaan nimittää.

        Valitettavasti monet altistavat itsensä uskonnolliselle huijaukselle liittyessään johonkin lahkoon. Itse olin aikanaan yksi heistä.

        <<Ilmeisesti adventtikirkon johto ja pastorikunta ovat varoittaneet jäseniään/'hurskaitaan' olemasta missään tekemisissä 'luopioden' kanssa, joiksi adventtikirkko eronneitaan nimittää.>>

        Adventtikirkon johto tai pastorit eivät varoittele jäseniään "luopioista". Päinvastoin. Eiköhän heidän puolesta rukoilla niin kuin muidenkin, ehkä vielä ahkerammin. Eikä adventtikirkossa ihmiset erottele juurikaan niitä, jotka kuuluvat omaan kirkkoon tai muuhun uskonnolliseen yhdyskuntaan. Niiden puolesta seurakuntalaiset rukoilevat, jotka ovat täysin hyljänneet Jeesuksen eivätkä usko enää. Tämä on minusta hyvin kaunista.


      • Näin.se.on
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Ilmeisesti adventtikirkon johto ja pastorikunta ovat varoittaneet jäseniään/'hurskaitaan' olemasta missään tekemisissä 'luopioden' kanssa, joiksi adventtikirkko eronneitaan nimittää.>>

        Adventtikirkon johto tai pastorit eivät varoittele jäseniään "luopioista". Päinvastoin. Eiköhän heidän puolesta rukoilla niin kuin muidenkin, ehkä vielä ahkerammin. Eikä adventtikirkossa ihmiset erottele juurikaan niitä, jotka kuuluvat omaan kirkkoon tai muuhun uskonnolliseen yhdyskuntaan. Niiden puolesta seurakuntalaiset rukoilevat, jotka ovat täysin hyljänneet Jeesuksen eivätkä usko enää. Tämä on minusta hyvin kaunista.

        "Eiköhän heidän puolesta rukoilla niin kuin muidenkin, ehkä vielä ahkerammin."

        Ja paskat rukoillaan.
        Adventistien rukoukset tiedetään satuolentojen puoleen kääntymisenä, eikä satuolennoilla ole mitään mahdollisuutta vastata mihinkään rukouksiin.
        Tästä todisteena se, että eipäs niitä luopioita ole liiemmin sinne adventtikirkon piiriin takaisin tullut ja syykin on hyvin selvä.
        Siinä eivät lahkon muodolliset satuolentojen puoleen kääntymiset auta yhtään mitään.


    • Näin.se.vain.on

      "minkä vuoksi te pilkkaatte entisiä uskon veljiä ja sisaria?"

      Eivät ilmeisesti olleet aitoja veljiä ja sisaria? Tuskin ketään kiinnostaa heidän pilkkaamisensa, koska lahkosta eronneelle on täysin yhdentekevää sen epäaidon sisaren tai veljen tilanne muutenkin.

      Itse olen aina hyvin pian luopunut sellaisista ihmisistä ja heidän ns. 'ystävyydestä', jotka olen havainnut olevan kavereita silloin, kun olen heidän kanssaan samaa mieltä ja nyökytän heidän jutuilleen hyväksyvästi päätä.

      Minulla on vain muutama todella hyvä ystävä, jotka eivät välitä siitä, minkälainen maailmankatsomus minulla on tai mihin uskon tai en usko. He ovat parhaita ystäviäni ja heidän kanssaan on hyvä olla, koska voi olla täysin sitä mitä on, eikä tarvitse teeskennellä olevansa jotain muuta, kuten monet uskovaiset joutuvat tekemään näyttääkseen paremmilta ihmisiltä ja saadakseen niitä 'pisteitä' näennäisesti pyhästä elämästään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe