epärehelliset yrittäjät?

-klup-

144

31059

    Vastaukset

    • Listalle saa laittaa melkein kaikki pikku yrittäjät ja suuren osan noista isoistakin työnantajista.

      • Vaikeeta se on nykyisillä rahtihinnloilla täysiä tilejä maksella,oli firma mikä tahansa.


      • luuseri paska marisijalta. Ei ole duunarin tehtävä, toimia epäpätevän narsistin orjana.


      • Itse_kuulostat kirjoitti:

        luuseri paska marisijalta. Ei ole duunarin tehtävä, toimia epäpätevän narsistin orjana.

        En oo ollu kuljetusalalla enää 12 vuoteen. Pikkasen myöhään kommentoit. Vain 14 vuotta vanha kirjoitus.


    • Siis mikä lasten hiekkalaatikko tämä palsta on?.. Toinen kuski haukkuu firman ja toinen sanoo että on ok??.. Kuka puhuu totta?. Taitaa olla niin että haukkujat ovat osaksi itse syyllisiä huonoon "työsuhteeseen" eikä vika olekaan siinä firmassa. Tai sitten kehujat eivät erota hyvää ja huonoa firmaa toisistaan..

      Jos jätetään mielipiteet sikseen ja kerrotaan vaan FAKTOJA firmoista. Esim jos joku firma maksaa palkan aina viikon kaks myöhässä yms. Sellaisesta on hyvä informoida muitakin, niin tietää varoa sellaisia firmoja..

      Turhaa täällä huutaa ja haukkua kaikki firmat ilman faktoja.. vika voi myöskin olla kuskissa. Ehkä hän ei ole ymmärtänyt mitä on sovittu firman kanssa tms.

      Joillekin kuskeille huonon firman "merkki" on esimvanhat autot.. Mielestäni sellainen on hyvä merkki. Siellä firmassa rahat eivät mene karjapuskureihin yms ja myöhemmin konkurssipesän taskuun!!

      • kyllä suurin osa firmoista on asiallisia.
        silloinkuin ei työt maita alkaa kova haukkuminen ja vaihdetaan tallia ja hetken kuluttua sama toistuu taasen. kyllä vika on tekijässä eikä maksajassa. mikään ei nykyään riitä.


      • lahtari kirjoitti:

        kyllä suurin osa firmoista on asiallisia.
        silloinkuin ei työt maita alkaa kova haukkuminen ja vaihdetaan tallia ja hetken kuluttua sama toistuu taasen. kyllä vika on tekijässä eikä maksajassa. mikään ei nykyään riitä.

        just kattelen uudelta isännältä saatua ensimmäistä tilinauhaa eikä tästäkään saa muuta selvää kun yli 100€ puuttuu.


      • mutkia kirjoitti:

        just kattelen uudelta isännältä saatua ensimmäistä tilinauhaa eikä tästäkään saa muuta selvää kun yli 100€ puuttuu.

        Hyvä että isäntä pitää talonpuolta tuskinpa hän sitä omaan tilinauhaansa on siirtänyt?

        Aina olen kehoittanut niitä renkejä, jotka eniten valittaa ja neuvoo kuinka hommat tulisi hoitaa oikein yrittäjiksi, aina joku on ryhtynytkin ja hyvin lyhyen kapitalistisen uran jälkeen monet asiat aukenevat. Näin entisestä v mäisestä työnantajasta on muodostunut täysin uusi kuva.


      • kysympävain kirjoitti:

        Hyvä että isäntä pitää talonpuolta tuskinpa hän sitä omaan tilinauhaansa on siirtänyt?

        Aina olen kehoittanut niitä renkejä, jotka eniten valittaa ja neuvoo kuinka hommat tulisi hoitaa oikein yrittäjiksi, aina joku on ryhtynytkin ja hyvin lyhyen kapitalistisen uran jälkeen monet asiat aukenevat. Näin entisestä v mäisestä työnantajasta on muodostunut täysin uusi kuva.

        kuin omaan pussiinsa.isännällä tarkotin tietysti omistajaa.


      • muualle kirjoitti:

        kuin omaan pussiinsa.isännällä tarkotin tietysti omistajaa.

        kuljetusliike niin pääset nauttimaan samoista eduista.Niitä on myytävänä paljon konepörssissä.


      • sinäkin kirjoitti:

        kuljetusliike niin pääset nauttimaan samoista eduista.Niitä on myytävänä paljon konepörssissä.

        kannata niin lappu luukulle.turha se on kusettaa palkoissa kuskia.


      • ajot kirjoitti:

        kannata niin lappu luukulle.turha se on kusettaa palkoissa kuskia.

        Ajelin useamman vuoden R.V Lehtosella,tilit tuli aina ajallaan,reilu peli,22% auton tuotosta,ikina en vaan saanut tietaa auton tuottoa..ei kuulemma kuulu kuskille,paivarahat Vahennettiin liksasta,oli kuulemma edullisempaa kuskille..ja saihan siella konttorilla vittuilua kuunnellessa kahvia..joululahjaa ei kertaakaan,mut hieno kortti tuli postissa.Sinne vaan "viirusilman"puikkoihin!!


      • Lyypekin Rolf kirjoitti:

        Ajelin useamman vuoden R.V Lehtosella,tilit tuli aina ajallaan,reilu peli,22% auton tuotosta,ikina en vaan saanut tietaa auton tuottoa..ei kuulemma kuulu kuskille,paivarahat Vahennettiin liksasta,oli kuulemma edullisempaa kuskille..ja saihan siella konttorilla vittuilua kuunnellessa kahvia..joululahjaa ei kertaakaan,mut hieno kortti tuli postissa.Sinne vaan "viirusilman"puikkoihin!!

        Olen minäkin ajanut useampia vuosia Lehtosella. Kun menin konttoriin kysymään lainaksi pakettiautoa pidemmälle keikalle, oma muutto, sain sen veloituksetta. Eikä vittuiltu, sain kahvia. Kyllä minä ainakin tiesin mistä palkkani laskettiin.


      • kysympävain kirjoitti:

        Hyvä että isäntä pitää talonpuolta tuskinpa hän sitä omaan tilinauhaansa on siirtänyt?

        Aina olen kehoittanut niitä renkejä, jotka eniten valittaa ja neuvoo kuinka hommat tulisi hoitaa oikein yrittäjiksi, aina joku on ryhtynytkin ja hyvin lyhyen kapitalistisen uran jälkeen monet asiat aukenevat. Näin entisestä v mäisestä työnantajasta on muodostunut täysin uusi kuva.

        joo mut jos palkka asiat kusee niin että 20e puuttuu,ni paskapaikka ja otan lopputilin samantien... se mikä luvataan se pidetään. kumpaankin suuntaan tottakai!!!! moni isäntä ei suomen maassa sitä ymmärrä!!!


      • mutkia kirjoitti:

        just kattelen uudelta isännältä saatua ensimmäistä tilinauhaa eikä tästäkään saa muuta selvää kun yli 100€ puuttuu.

        Mulla eka tilistä puuttui 760ekee Otin samantien loparit.Rahat sain jälkeen päin


      • sinäkin kirjoitti:

        kuljetusliike niin pääset nauttimaan samoista eduista.Niitä on myytävänä paljon konepörssissä.

        HÖH,kuka nyt niin hullu on!ETTÄ ostamaan kuljetusliikettä.Miks panna ittiänsä
        kuseen???????????????


      • Auto saa olla vaikka 30-vuotta vanha kunhan se toimii niinkuin auton kuuluu.
        Luetettavuus on tärkein Kriteeri. Mieluummin kunnon liksa vanhalla autolla
        kuin keplottelua uudella liisarilla. kiitos


      • mutkia kirjoitti:

        just kattelen uudelta isännältä saatua ensimmäistä tilinauhaa eikä tästäkään saa muuta selvää kun yli 100€ puuttuu.

        pILKKUVIRHE,isäntä vaan testaa,että osaakko sinä laskee ?


    • Niinpä,seuraavaksi lista ;Epärehelliset Kuljettajat:

      • ptn kuljetus


      • .Kuskit.laittakaa oma k-auto,ja ottakaa kuljetta-
        ja,jolle maksatta tes,ym lisät,ja työ-aika
        tietysti olisi klo8-15.lomat pitkiä.auto hyvä
        ym.
        kysynki seuraavaksi:millä hintaa tarjoatte au-
        toanne töihin.?


      • LAADITAAN LISTA MIS NÄKYY NÄMÄ TÖRPÖT:JOKAINEN OSAA NARISTA MUT KUKA OSAA TEHDÄ TÖITÄ........


      • KYLLÄSTYNY TÖRPÖIHIN kirjoitti:

        LAADITAAN LISTA MIS NÄKYY NÄMÄ TÖRPÖT:JOKAINEN OSAA NARISTA MUT KUKA OSAA TEHDÄ TÖITÄ........

        Kuskit on ammattimiehiä ainakin niitten omia juttuja kuunteloo.


      • nalle10 kirjoitti:

        .Kuskit.laittakaa oma k-auto,ja ottakaa kuljetta-
        ja,jolle maksatta tes,ym lisät,ja työ-aika
        tietysti olisi klo8-15.lomat pitkiä.auto hyvä
        ym.
        kysynki seuraavaksi:millä hintaa tarjoatte au-
        toanne töihin.?

        Eiköhön se työ ja siitä saatava hyvitys, vasta kerro kannattaako laittaa autoa, saati sitten kuskia. Jos tulot tulee riittämään autoon ja muihin pakollisiin menoihin, mutta ei kuskiin, niin pitää ajaa itse, jos meinaa puljun pystyyn laittaa.


      • Ajatusta_Ei_kusetusta kirjoitti:

        Eiköhön se työ ja siitä saatava hyvitys, vasta kerro kannattaako laittaa autoa, saati sitten kuskia. Jos tulot tulee riittämään autoon ja muihin pakollisiin menoihin, mutta ei kuskiin, niin pitää ajaa itse, jos meinaa puljun pystyyn laittaa.

        Meinaatko, että Nalle10 lukee kommenttisi vielä 14 vuotta myöhemmin kun on oman kommenttinsa tänne kirjoittanut?


    • voitaisi laittaa kaikki jotka ajattaa halpoja virolaisia, niinkuin esim. eklöf ja uusitalo. Verot jää kuskien maksettaviksi, oikee porsaanreikä, ei mikään ihme että esim dhl takasi uusitalon mersut...ku kilometriliksatkin on sitten halpoja.
      Onko kukaan muuten huomannut miten virolaiset ajaa letkassa italiaan ja takaisin, joka maanantai ja tiistai 10 autoa perätysten, mahtaakohan joku odotella toista...ja miten naftaa häviää autoista, luulisi joku tolkku olevan
      ..pimeellä kadulla päähän tuommosia

      • eihän se tietämättömien kuskien vika ole jos joku kusettaa ,uhkaa pakottaa täytyyhän virolaistenkin elää näitten riistokapitalistien jutut on moninaiset


      • no mutta kirjoitti:

        eihän se tietämättömien kuskien vika ole jos joku kusettaa ,uhkaa pakottaa täytyyhän virolaistenkin elää näitten riistokapitalistien jutut on moninaiset

        Palkansaajilta (rekkakuskeilta) vaan tuppaa unohtumaan oma rooli ja itsekritiikki haukkuessa työnantajiaan!
        Miten menee töissä? Paljonko on rikottu kalustoa,suksitettu asiakkaita vittuun sekä solvattu julkisesti aina ja jokapaikassa nykyistä työnantajaa ja sen kuvioita!?Jatkuvasti,sanon minä.

        Isäntä antaa rengille anteeksi kokoajan sen töppäyksiä ja niistähän EI PUHUTA!
        Juopporokulit,poltetut kytkimet,kyljelleen menot,vittuilut asiakaille,kolhitut ja revityt ja sotketut ohjaamot,varastetut naftat,salaa ajetut omat ajot,varastetut tarvikkeet,veivatut tunnit,yölliset kottipuhelut isännälle!Ja sata muuta!
        EIHÄN NIISTÄ PUHUTA! Puhutaan vaan paskoista työnantajista........


      • Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        Palkansaajilta (rekkakuskeilta) vaan tuppaa unohtumaan oma rooli ja itsekritiikki haukkuessa työnantajiaan!
        Miten menee töissä? Paljonko on rikottu kalustoa,suksitettu asiakkaita vittuun sekä solvattu julkisesti aina ja jokapaikassa nykyistä työnantajaa ja sen kuvioita!?Jatkuvasti,sanon minä.

        Isäntä antaa rengille anteeksi kokoajan sen töppäyksiä ja niistähän EI PUHUTA!
        Juopporokulit,poltetut kytkimet,kyljelleen menot,vittuilut asiakaille,kolhitut ja revityt ja sotketut ohjaamot,varastetut naftat,salaa ajetut omat ajot,varastetut tarvikkeet,veivatut tunnit,yölliset kottipuhelut isännälle!Ja sata muuta!
        EIHÄN NIISTÄ PUHUTA! Puhutaan vaan paskoista työnantajista........

        isäntä on niin mulkku mies, että miksi en sitä haukkuisi. Asiakkaat kanssa suurilta osin täysiä kusiaisia kaikki. Ja autohan nyt tuppaa vähän kolhiutumaan ahtailla pihoilla veivatessa, jos sattuu osumaan jonkun toisen autoon yritän tietty karkuun, joskus ovat saanneet kilven ylös ja sitä kautta akesta isännän numeron ja soittaneet sille perään. Jumalauta että se paskiainen kävi kuumana. Kaatoa en kyllä viellä ole saannut aikaiseksi, mutta saa nähdä mitä talvi ja liukkaat tuo tullessaan.. Maanantaisin tuppaa välillä olo olemaan sellainen, ettei töihin ole menemistä, ammattimiehellä ammattimiehen taudit nääs. Onneksi isännällä ei ole muita menoja niin ajakoot saatana ite sen maanantain. Omia ajoja en muuten kyllä ole juuri ajanut, kun ei tolla saatanan paska rohjolla mahdu minnekkään missä pitäisi asioita hoidella.


      • ykkösrahti-kuningas kirjoitti:

        isäntä on niin mulkku mies, että miksi en sitä haukkuisi. Asiakkaat kanssa suurilta osin täysiä kusiaisia kaikki. Ja autohan nyt tuppaa vähän kolhiutumaan ahtailla pihoilla veivatessa, jos sattuu osumaan jonkun toisen autoon yritän tietty karkuun, joskus ovat saanneet kilven ylös ja sitä kautta akesta isännän numeron ja soittaneet sille perään. Jumalauta että se paskiainen kävi kuumana. Kaatoa en kyllä viellä ole saannut aikaiseksi, mutta saa nähdä mitä talvi ja liukkaat tuo tullessaan.. Maanantaisin tuppaa välillä olo olemaan sellainen, ettei töihin ole menemistä, ammattimiehellä ammattimiehen taudit nääs. Onneksi isännällä ei ole muita menoja niin ajakoot saatana ite sen maanantain. Omia ajoja en muuten kyllä ole juuri ajanut, kun ei tolla saatanan paska rohjolla mahdu minnekkään missä pitäisi asioita hoidella.

        Mulla kans samat sävelet, hoitakoon homo hommansa.

        Mukava vloppuisin ajella sukulaisten ja naapurian hommia, pimeenä tietty ja omaan pussiin kaikki! Pyhisin pikku "taakissa" muuttokuormaa kiikuttaa porista treelle tai takasi, viiskybää sivu.


    • Täällä sitä kuskit ja isännät tappelevat keskenään. Tyhmiä molemmat... Palkkataulukot ovat kyllä kaikkien nähtävillä esim. AKT:n sivuilla. Tyhmät tekee halvemmalla ("hyvillä" urakoilla ja kilometreillä) ja tyhmät isännät polkee hintoja niin ettei oo "varaa" maksaa TESsin palkkoja ja/tai sitten ostellaan hienoja kromiputkia ja paljon parkkivaloja ni kyllä ne pojat ajaa vähän halvemmallakin. Onkohan tässä maassa jotain muuta alaa jossa on näin paljon ongelmia palkanmaksussa, ei voi olla???

      • Koko ala.Hölmöjä riittää.


      • 1 hölmö kirjoitti:

        Koko ala.Hölmöjä riittää.

        Oikeasti te rengit ette tiedä talouselämästä mitään!!!
        Pörisette siellä autossa ja kuvittelette olevanne jumalia!?

        Te olette DUUNAREITA ja AUTOKUSKEJA!!! Piste!
        Ette te päätä mistään muusta kuin omasta omasta työpanoksestanne!!
        Koeajat,hiillostaminen,asiakkaiden arvostelu!? Missä se näkyy? Työsuhteen kestossa!

        Elvistelkää ja haukkukaa,teille nauretaan!Kaikki sen tietää,alalla olevat!!!


      • Annan autoksi KATSASTETUN,TOIMIVAN,TYÖHÖN SOVELTUVAN Renault Ford,ym eksoottinen?auton!?

        Mitä,KUSKI teet!? Huudat kuula punaisena että mä HALUUN SCANIAN!!!!

        Maksan TESSIÄ,työt tulee,lomat tulee,maksetaan ISÄNNÄN pussista kaikki PÖPELTÄMIMINEN,mitä SÄ teet!!?

        Ja autoksi kelpaa vain SCANIA,MESE tms!!?
        Suksikaa vaikka jonnekin ,minkä seriffi hyväksyy....!!??


      • Vie kuskit pikkujouluun bussilla. vaikkapa Kalastajatorpalle vaimoineen,,
        tyttöystävineen ja yöpyminen hotellissa.Sittenhän nämä sompasankarit
        ajavat yhden kuukauden vaikka puoleen liksaan.


    • Siinähän sulla elämäntehtävää..!Listaa kaikki muut paskat,paitsi älä itseäsi!!!

      • Saatana on nää kuskivetelykset sitten idiootteja. Oon ajattanu parikyt vuotta ja aina vaan huononee. Nyt nää vitun veltot ja turhapurot vaatii "lain mukaisia" palkkoja!!!! Ei vittu, ollaan parin yrittäjätutun kanssa naureskeltu. REKKAPENALLE YLI KYMPPI TUNNISTA RATIN VEIVAAMISESTA!!!!! AJATELKAA NYT HEI HIEMAN!!!

        Nooh, kyllä siinä menee kuskijullikan suu kummaan virneeseen kun huomenna ilmoitan että hänet on irtisanottu. Tilalle tulee luultavasti venäläinen kuski, osaavat meinaan korjata auton tienpäällä ja muutenkin ovat työtä pelkäämättömiä EIKÄ HEILLE TARTTE MAKSAA MITÄÄN VITUN "LAIN MÄÄRÄÄMIÄ", IHAN AMERIKKA-PALKKOJA!!!!! SAATTE KENKÄÄ KAIKKI!!!!!!!


      • kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Saatana on nää kuskivetelykset sitten idiootteja. Oon ajattanu parikyt vuotta ja aina vaan huononee. Nyt nää vitun veltot ja turhapurot vaatii "lain mukaisia" palkkoja!!!! Ei vittu, ollaan parin yrittäjätutun kanssa naureskeltu. REKKAPENALLE YLI KYMPPI TUNNISTA RATIN VEIVAAMISESTA!!!!! AJATELKAA NYT HEI HIEMAN!!!

        Nooh, kyllä siinä menee kuskijullikan suu kummaan virneeseen kun huomenna ilmoitan että hänet on irtisanottu. Tilalle tulee luultavasti venäläinen kuski, osaavat meinaan korjata auton tienpäällä ja muutenkin ovat työtä pelkäämättömiä EIKÄ HEILLE TARTTE MAKSAA MITÄÄN VITUN "LAIN MÄÄRÄÄMIÄ", IHAN AMERIKKA-PALKKOJA!!!!! SAATTE KENKÄÄ KAIKKI!!!!!!!

        SINUN juttusi varmaan ovat provoa, siis kaikki ,mutta jos näin ei ole ,nimimerkin takaa löytyy varmasti omistaja,ja koska todistus aineistoa löytyy voinemme ilmoittaa nämä kaikki työsuojeluviranomaisille,koska on sitten niin paljon härskejä laittomuuksia ,työsyrjintää työaikarikkomuksia ym muuta paskaa sinun jutuissasi


      • rahti-kanjakuski kirjoitti:

        SINUN juttusi varmaan ovat provoa, siis kaikki ,mutta jos näin ei ole ,nimimerkin takaa löytyy varmasti omistaja,ja koska todistus aineistoa löytyy voinemme ilmoittaa nämä kaikki työsuojeluviranomaisille,koska on sitten niin paljon härskejä laittomuuksia ,työsyrjintää työaikarikkomuksia ym muuta paskaa sinun jutuissasi

        Transport Lindqvist kotka! Takuulla kovin kusettajahuijari mikä alalta löytyy!


    • Mietityttää tässä vaan,että jos kerta autot ei tuota,niin minkä helvetin takia niitä pitää sitten puoli ilmaiseksi pistää ajamaan. Joku vuosi sitten isäntä valitti ku ei auto tuota ja miinusta näyttää..ajoin kuitenkin sen mitä laki antoi periksi,kunnes yksi kaunis päivä isäntä joutui ajamaan kyseistä keikkaa,jota ei ollut koskaan ajanut,eli massatavara logistiikka,jonka jälkeen kun oli viikon ajanut sain häneltä puhelin soiton ja anteeksi pyynnön,että oli valittanut minulle ja syytellyt minua,että siitä,että auto ei tuota.Viikon ajamisen jälkeen isäntäni ymmäri miksi auto ei tuottanut vaikka kerroin selvästi syyt siihen.Tämän jälkeen loppui valitus ja auto saatiin tuottavaan ajoon. Valitettavasti tämä on yleistä,isännät hankkivat ajoja ja jos auto ei tuota niin vika on aina kuskissa=Väärin! Olisi hyvä jos isännät tekisivät edes viikon niitä hommia mitä haalivat,ehkäpä äänensävy ja syyttelykin silloin loppuisi!

      • Blaa blaa blaa, itse olet sössinyt jotain mitä isäntäsi ei ole huomannut! Näin se menee. Renkirötkötteet hääräilevät ja duunailevat omiaan niin siinä menee kannattavuus! Tämä on fakta.


    • mene isofyrkka jo hoitoon :)

    • Meillä tulee hyvinkäällä joka toinen viikko palkka melkeen viikon myöhässä, siinä on kiva maksella vuokrat sun muut sitten tasaseen tahtia myöhässä.

    • Ihme touhua, kun teidän pitäisi vain kertoa yrityksen nimi, ja mikä mättää palkanmaksussa, tähän malliin:

      Turun rahtiväylä - pitkiä päiviä, jopa 03:45-18:00 ei maksa ylitöitä, ei maksa pekkaspäiviä vedoten siihen, että maksaa ne aina, oli ne pyhänä tai arkena

      Turun rahtipolku - pitkiä päiviä, palkatonta odotus/päivtystysaikaa, ei maksa pekkaspäiviä, vedoten siihen että maksaa ne aina pyhäpäiviltä

      Kuljetusliike T peltonen oy - ei maksa yölisää tai ylitöitä, eikä pekkaspäiviä eikä arkipyhäkorvauksia

      Kyytimies oy - ei maksa ylitöitä eikä yölisiä

      Kuljetusliike E, järvinen - ei maksa ylitöitä eikä yölisää, vedoten hieman isompaan peruspalkkaan, joka kattaa nämä kulut.

      Kuljetus Kankare oy - ei maksa ylitöitä, ja opetuspäivät palkattomia.

      Install oiva t:mi - ei maksa ylitöitä, eikä yölisää, saati lauantailisää vaikka tulee lauantaitöitä, pekkaspäivistä puhumattakaan.

      Sitten posiitivisiä kokemuksia

      Kuljetusliike A. Lauren, maksaa kaiken kuten pitää, ja ihan peruspalkallakin voi päästä pitkälti yli kahteen tonniin kahdessa viikossa

      • Lauantailisä?


      • bnaäb kirjoitti:

        Lauantailisä?

        Niin, kuljetusalalla on tämä "lauantailisä" siinö mieless kiva, että sellaista ei ole, mutta viikon kuudennelta ja seitsemänneltä päivältä maksetaan tuplapalkka kaikkien muiden lisien lisäksi.

        Eli jos ajaa pelkkää viikonloppua, ei saa mitään lisiä.

        Mutta jos ajaa esim ma-la niin lauantailta tuleekin jo tuplapalkka viikkoylityötunnit, ja jos ajaa ma-su niin lauantailta tuplapalkka viikkoylityöt ja sunnultailta triplapalkka viikkoylityöt.

        Eli parhaimmillaan sunnuntaivuorosta tienaa 50€ tunnilta yölisät.

        Eli kyllä tohon hintaan voi SILLOINTÄLLÖIN pilata viikonlopun.

        Mutta ihan hyvä, että ne jotka ajaa pelkkää lauantaita, ei saa mitään lisiä, kun kerran saa koko viikon huilia


      • LAUKAAN RAHTIAUTOT PALKKA MAKSETAAN KM KORVAUKSINA.ENNEN VANHAAN OISKO NYKYÄÄN MUUTTUNUT:TYTÄR TULLUT REMMIIN:ISUKKI ON TOSI HARRASTANUT IKÄNSÄ FILUNKI PELIÄ:ET TÄNNE VAAN PITKÄLLE LINJALLE,SITÄ RIITTÄÄ.


      • Taitaa olla pikemmin tapa kuin poikkeus Turun seudulla ettei ylitöistä makseta mitään lisiä? Yölisistä puhumattakaan.. Töitä tarttis kyllä tehdä niinkuin työaikalakia ei olisikaan. Onko Turussa muuta rehellistä firmaa kuin Lauren?


      • Yli kaksitonnia kahdessa viikossa, peruspalkka kohillaan, vajaa kolmekymppiä tunti.


      • 87k kirjoitti:

        Niin, kuljetusalalla on tämä "lauantailisä" siinö mieless kiva, että sellaista ei ole, mutta viikon kuudennelta ja seitsemänneltä päivältä maksetaan tuplapalkka kaikkien muiden lisien lisäksi.

        Eli jos ajaa pelkkää viikonloppua, ei saa mitään lisiä.

        Mutta jos ajaa esim ma-la niin lauantailta tuleekin jo tuplapalkka viikkoylityötunnit, ja jos ajaa ma-su niin lauantailta tuplapalkka viikkoylityöt ja sunnultailta triplapalkka viikkoylityöt.

        Eli parhaimmillaan sunnuntaivuorosta tienaa 50€ tunnilta yölisät.

        Eli kyllä tohon hintaan voi SILLOINTÄLLÖIN pilata viikonlopun.

        Mutta ihan hyvä, että ne jotka ajaa pelkkää lauantaita, ei saa mitään lisiä, kun kerran saa koko viikon huilia

        Oho, enpäs tämmösestä tiennynnä mitään (omaa hölmöyttä). Eria asia sitten että maksaisko työnantajani tommosii lisiä... Vittu kun pari kertaa olen erehtynyt sunnuntaina menemään töihin, tuplapalkasta ei tietoakaan, pelkkä "sunnuntaikorvaus" laskettu perus palkan päälle. Oliskohan ollut jopa 10€ ylimäärästä kuuden tunnin sunnuntai-ajosta. Tiedustelin sitten että mitäs vittua kun ei tullut palkka 100% korotettuna, vastaus oli että kyllähän sää sen sunnuntaikorvauksen sait :) Näin täällä Lahdessa...


      • Suurinosa näistä näyttäis olevan keskon kuskeja. Ja en yhtään ihmettelekkään etteivät maksa mittään lisijä, kyllä saatana tyhmemmänkin ajomatkat pitenis ja nopeudet ja työajat venyis jos maksettais ylimäärästä? Nimenomaan tällä se vältetään. T. peltosen ja E.järvisen touhussa ei ole mitään moitittavaa. Autot tulee ajallaan ja homma on lepposaa. Palkkakin on varmasti kohdillaan. Homma pyörii homma pyörii. Tämän takia voivat nirpistelijät vetää lisänsä perseeseen että seuraava kuski saa auton kun tarvii. Että paskaa voit sitten jauhaa pubitovereillesi.


      • Keke itse kirjoitti:

        Oho, enpäs tämmösestä tiennynnä mitään (omaa hölmöyttä). Eria asia sitten että maksaisko työnantajani tommosii lisiä... Vittu kun pari kertaa olen erehtynyt sunnuntaina menemään töihin, tuplapalkasta ei tietoakaan, pelkkä "sunnuntaikorvaus" laskettu perus palkan päälle. Oliskohan ollut jopa 10€ ylimäärästä kuuden tunnin sunnuntai-ajosta. Tiedustelin sitten että mitäs vittua kun ei tullut palkka 100% korotettuna, vastaus oli että kyllähän sää sen sunnuntaikorvauksen sait :) Näin täällä Lahdessa...

        Ei sunnuntailta kuulu edes maksaa 100%..


      • no huh huh kerro miten sinne pääsee töihin a.laurenille.


      • soime oy ei tiedä tessistä mitään,jättää palkat maksamatta ja muutenkin sählää ihan miten sattuu.
        klavus yrittää kans kusettaa palkassa.


    • Siis mietin noit juttui.
      Joo onhan näit kaikenlaisii firmoi ja jokanen maksaa tavallaan?
      Ketään täs nyt enempii haukkumatta?

      Mut sit mietin, miten firma voi olla kuljettajalle velkaa??
      Siis kyl mul ainakin asia on niin et auto ei liiku metriäkään jos ei tilit tulee ajoissa. ja sovittun päivän.
      Ni ei sen autonkaa tarvii niin ajoissa liikkua.

      • Edellisessä työpaikassa hoidin myös palkkojen laskemista sillointällöin.

        Tililausi aina päättyi jokatoinen sunnuntai, ja maksupäivä oli sitä seuraava perjantai.

        Kerran yksi työntekijä soitto perjantaina 15:00 kun ei palkka näkynyt tilillä, johon totesin vain "niin, se palkan laskeminehan saa kestää kolme viikko, sovitaan siis että palkka on tilillä sulla kahden viikon päästä perjanataina 00:00"

        Eipä ole tämän jälkeen kukaan valittanut että palkka ei tule ajallaan


    • hmmm.....

    • Eihän kuljetusalalla mitään viikkoylitöitä ole vaan 2viikkojakson (80h jälkeen) ylityöt.TES:n mukaan.Tietysti jos saat viikossa menemään 80h rikki,mutta eipä ole enää ajo- ja lepoaikalain mukaista...

      • Taidat olla enempi palkanLaskija. Tuossa ylempänä kerrotaan toiminta jos viikossa tehdään yli viitenä päivänä töitä


      • +grebnpi kirjoitti:

        Taidat olla enempi palkanLaskija. Tuossa ylempänä kerrotaan toiminta jos viikossa tehdään yli viitenä päivänä töitä

        Monet tosiaan koittaa luistaa tosta vapaapäivätyölisäsästä esim siten, että antaisi seuraavan maanantain vapaaksi, jos tekee lauantain, mutta tämähän ei onnistu, koska silloin viikossa tulee se kuusi päivää, tosin sitten seuraavana lauantaina ei pidä maksaa VP lisää koska lauantai onkin vasta viides työpäivä koska maanantai oli vapaa.

        Eli työntekijän kannalta paras, ja vähiten rasittavin keino olisi tehdä töitä jokatoinen viikko ti-pe ja jokatoinen viikko ma-la


    • Voisko tuonne lisätä vaikka AKT.n. Maksaneeko edes TESSUN mukaista liksoo?

      • Eikös näillä ay-porukoilla ole Näitä yksiöitä ja ryyppy- ym.kämppiä palakan päälle
        ympäri maan.


    • JMK logistic Eura. Kalusto ok, isäntä jauhaa työntekiöittensä asioita/ paskaa pisinkylää vielä työsuhteenpäättymisenjälkeenkin, kusettaa työntekiöitänsä ajamaan minimipalkalla. Ei selkärankaa sanoa mitään suoraan, ainoastaan seläntakana mm 1 kuljettaja menetti kortinsa ni isäntä ei suvainnu vastata edes puhelimeen tapahtuman jälkeen vaan seuraavaksi rupesi väittää että työntekiä otti loparit.

      Kuljetuspalvelu Kaskisto Rauma. Kalusto hyvä, palkat aina 1-2viikkoo myöhässä.
      Palkka tessi ilman lisiä.
      Työaika ma-pe jos erikseen ei sovita vkl:töitä, mutta jos isäntä sattuu soittamaan la aamust klo 10 ja ei olla ajokunnossa niin täydethaukut saa.

      Konepalvelu Rautakorpi Hyvinkää. Kalusto ok, palkat sop.mukaan. Isäntä pitää aidosti kuljettajanpuolta ja muutenkin ajattelee muidenkin tarpeita kuin vaan omaansa.

      Eli jos molemmat ovat tyytyväisiä hommaansa, tuottoon jne ni hommat toimii ja rahaa tulee.

      • No, eikös autokuski, jolla ei ole korttia, ota loparit.
        Semmoiselle vähempi käyttöä tieliikenteessä.


      • ei mulla ainakaan ollu mitään valittamista (jmk-logistics), palkka tuli kuten olimme sopineet autot hyviä, sai tehdä niinkuin halus, ei isäntä ollu selän takana häsläämäs vaan antoi ite suunnitella hommat. Palkat tuli tilipäivänä ja voin sanoa etten missään ole yhtä hyvin tienannut, kaduttaa kun lähdin ja vaihdoin pytty hommiin.Takas meen heti kun vaan paikka vapautuu.


    • Velj.Holm Lievestuore Ei edes tessiä.Juoppojen ja eläkeukkojen pulju.Mut pomon emäntä kyllä anto palakan korotusta hallilla.Ilman housuja ja estoja.

    • Yhteenvetona voisi todeta, että ei niitä rehellisiä yrittäjiä juurikaan ole, joten kannattaako noita kaikkia käydä yksityiskohtaisesti läpi.

    • Millainen palkanmaksaja on K.Ingman jolla on näitä hakeautoja?

    • Transport savikko on hyvä talo kaikin puolin. Sanokoon muut mitä sanoo...

    • taksi yhtiö antero tiainen ei maksa palkkoja ajallaan helsinki

    • Kuljetusliike Kaukolampi Oy, siinä täysi kusipää. Maksaa palkat miten sattuu, ei mitään lisiä yms yms. Ehkä yksi kovimmista huijareista.

    • Mielestämme saimme epäasiallista palvelua, kuski sanoi lähellä osoitettamme että 'en jaksa kuunnella 10v:n juttuja'. Ymmärrän, että kuskilla on vaikeuksia kuskata päihtyneitä, mutta toisaalta...03:55 kuten kuitissamme sanotaan, luulisi tämä olevan itsestäänselvyys-pe iltana! Siis ei 10-vuotiaden kuskaus-vaan hieman päihtyneiden asiakkaiden kuskaus. Kuulen jo siellä taxiyhtiössä sanottavan että; ' 'No, ne oli niin kännissä että ulos eivä edes löytäneet...'-aivan sama. Kuljettajanne tehtävä on saada asiakas perille rodusta tai rahatilanteesta huolimatta. Mielestäni tämä oli TÖRKEÄÄ asiakaspalvelua. Onnea teille TMI Rissanen asiakkaidenne valinassa.

    • Kyllä se monesti on niin että kun oma elämä on kunnossa niin ne työtkin maistuu ihan eri tavalla ja se vitutuksen kohdistamisen tarve älyttömiin kohteisiin kuten nuorempiin kuskeihin tai työnantajaan vähenee tai häviää kokonaan. Tietty jos saa väärin liksat tai vittuilua tai muuta epäasiallista kohtelua niin sitten asia on erikseen mutta normityöt ei vituta jos tekee vähän muutakin kun töitä eli liikkuu ja harrastaa. Monesti näkee kuskeja huoltiksilla ja satamissa ja aika kaukaa tunnistaa "ammattilaisen" kun keskikessi roikkuu polvissa ja naama on kun kaks pakaraa, kyllähän tollaseen kuntoon ittensä päästäneen päässä vituttaa vaikka ei kuski olisikaan, sanoohan sen järkikin perkele. Miehen pitää kyetä lisääntymään ja jos on maha polvissa niin ei nää edes muniaan. Kyllähän se vitutttaa ja kohteena on tietty aina muut kun tämäkin tuntuu niin niiden syyltä. ELI pidä huoli fyysisestä ja henkisestä kunnostasi ennenkuin asiat menee niin pahaksi että vituttaa niin etteti veri kierrä. Silloin ne ongelmat alkaa ja siitä kierteestä on vaikea päästä pois. Ajoissa!!!

      • Kunis tarina hienoja havantoja ,olet varmasti entinen mr.suomi ! mikä sinä olet arvostelemaan, kenen maha roikkuu missäkin ja kasvoista puhumattakaan ?


      • Jos ei ole alalla niin ei pitäisi kommentoida.Kyseessä on sellainen ala ettei
        sitä kannata kommentoida sillä aina menee vituiksi olit sitten mitä mieltä vain.


    • miksi k grahn on tuolla listalla??olisi hauska tietää

      • k.grahnilta aika monta kuskia lähteny ovet paukkuen , syystä tai toisesta


    • Laitetaan sitten seuraavaksi listalle epärehelliset kuljettajat.

      • 100 Täys!


      • Ping! kirjoitti:

        100 Täys!

        Suurin ala kokemuksen mukaan, missä on laskutaidottomia yrittäjiä..
        Väärin työntekijän palkasta ottaa, jos ei osaa hinnoitella ajojaan niin, että pystyy maksaa lisät niin kuin kuuluu..
        Onneksi on niitäkin jotka osaa tuottavuus laskelmat..
        Meillä pitemmpien matkojen auton kilsa hinnat pyörii 2.30€/km
        Kuullu että jotku ajaa, alle euron kilometri??
        Ja ihmettelee, kun auto ei tuota..
        Onneks on talkoot alkamassa, hinnan polkijat pois alalta..
        Sellaset vaan kauppaan hinnoittelee juustoja, mitkä on jo valmiiksi hinnoiteltu.
        Jos väittää, ettei oikeilla hinnoilla saa autoa ajoon, niin itseään voi syyttää neuvottelu taidoista, tuskin isot asiakkaat haluaa tukea tällaista palkan polkemista, mikä kuljetus alalla vallitsee.


      • Aapo kirjoitti:

        Suurin ala kokemuksen mukaan, missä on laskutaidottomia yrittäjiä..
        Väärin työntekijän palkasta ottaa, jos ei osaa hinnoitella ajojaan niin, että pystyy maksaa lisät niin kuin kuuluu..
        Onneksi on niitäkin jotka osaa tuottavuus laskelmat..
        Meillä pitemmpien matkojen auton kilsa hinnat pyörii 2.30€/km
        Kuullu että jotku ajaa, alle euron kilometri??
        Ja ihmettelee, kun auto ei tuota..
        Onneks on talkoot alkamassa, hinnan polkijat pois alalta..
        Sellaset vaan kauppaan hinnoittelee juustoja, mitkä on jo valmiiksi hinnoiteltu.
        Jos väittää, ettei oikeilla hinnoilla saa autoa ajoon, niin itseään voi syyttää neuvottelu taidoista, tuskin isot asiakkaat haluaa tukea tällaista palkan polkemista, mikä kuljetus alalla vallitsee.

        mihinkä voin laittaa auton ajoon 2,30/e km pitemmille matkoille,jos kerran ajoa on tuohon hintaan,niin annappa osoite.Ruvetaan neuvottelemaan.


      • autoja on kirjoitti:

        mihinkä voin laittaa auton ajoon 2,30/e km pitemmille matkoille,jos kerran ajoa on tuohon hintaan,niin annappa osoite.Ruvetaan neuvottelemaan.

        mä tuun 2,20/e..


      • autoja on kirjoitti:

        mihinkä voin laittaa auton ajoon 2,30/e km pitemmille matkoille,jos kerran ajoa on tuohon hintaan,niin annappa osoite.Ruvetaan neuvottelemaan.

        Osaa esittää, paljon pitää saada, niin onhan niitä.. Ketkä polkee hintoja, niin ne pellet saakin mennä konkkaan ja rosikseen maksamattomista palkoista..

        Markka aikaan -80 luvulla,jako auto tienannu moninkertaisesti, mitä valta osa, autoista tienaa tänä päivänä.

        Kiitos heidän, joiden joku helvetin pakko päästä yrittäjäksi, hinnalla millä hyvänsä. Siinä on loppu tulos, että vaikea monen saada, auto tienaamaan.. Oletteko miettiny, paljon autoillanne on kate? Ja sen jälkeen miettiny, onko kannattavaa?

        Jotku ajaa 0.90-0.95 centtiä kilometri puolikkaalla.. Sehän ei edes kata kuluja, jos maksaa kaikki niinkuin pitää.


      • shinepol kirjoitti:

        mä tuun 2,20/e..

        kyl mää voin ajaa 2,0€/km ku ajan itte(enkä tarvii palkkaa, vaimo hyvissä hommissa)


      • Aapo kirjoitti:

        Suurin ala kokemuksen mukaan, missä on laskutaidottomia yrittäjiä..
        Väärin työntekijän palkasta ottaa, jos ei osaa hinnoitella ajojaan niin, että pystyy maksaa lisät niin kuin kuuluu..
        Onneksi on niitäkin jotka osaa tuottavuus laskelmat..
        Meillä pitemmpien matkojen auton kilsa hinnat pyörii 2.30€/km
        Kuullu että jotku ajaa, alle euron kilometri??
        Ja ihmettelee, kun auto ei tuota..
        Onneks on talkoot alkamassa, hinnan polkijat pois alalta..
        Sellaset vaan kauppaan hinnoittelee juustoja, mitkä on jo valmiiksi hinnoiteltu.
        Jos väittää, ettei oikeilla hinnoilla saa autoa ajoon, niin itseään voi syyttää neuvottelu taidoista, tuskin isot asiakkaat haluaa tukea tällaista palkan polkemista, mikä kuljetus alalla vallitsee.

        Kilometritaksa on kielletty koko EU alueella. Jos tee rikosilmoituksen niin
        työnantajasi lukee tillenpäitä. Näin se vaan menee... Onneksi.


    • Niinpä niin, sanoit juuri sen mikä on se suurin ongelma todennäkösesti. Ei kaikki maksa valtion velvotteita ja hommalle käy aikanaan niinkuin tv-maksulle et hinta on 123 000 euroa per lärvi ja maksajia on kolme suomessa.

    • huomasin juuri ettei teljän-miehillä ole edelleenkään aikaa jauhaa paskaa pitkin palstoja. niiltä ei siis ole vieläkään loppunu nämä "oikeat hommat" ja palkkaa näyttävät saavan. hallin pihat bemaria ja audia puolillaan

      • jossain on paskaa jauhettu urakalla ku yhteiskunnalle jäi vähän piikkiin :-) pitäs nährä kaitsun ilme ku kysyy et mitäs meitin veronmaksajien firmalle ny kuuluu??


    • Olisi hyvä tietää ketkä sitten enää jää esim. Varsinais-suomeen olemaan hyviä yrittäjiä ? Kauhean pitkiä listoja oli vaan tuolla huonojen puolella. Tuntuu että jos yrittäjä menettää kilpailutuksen vuoksi työpaikan hän on aivan käsittämättömän huonossa asemassa esim. työntekijään nähden. Ei tule rahaa nimittäin mistään. Se on aika liukas loppu. Eikä näy töitä sitten olevan täälläpäin missään yli 20-vuotta alan työtä tehneelle kuskille. Mitäs sitte tehdä ? onko jollain hyviä neuvoja. Pettuleipää varmaan pitää alkaa tekemään.

    • voiko ihminen tosiaan jäädä työttömäksi yli 20 v kuljetusalan kokemuksesta ja yrittämisestä huolimatta? Onko niin että A) kuljettajia ei enää tarvita Turun alueella B) on itsessä vikaa ? Onko jollain neuvoa, rahat alkaa olla lopussa. yrittäjänä ei saa edes työttömyyskorvausta, mikä on aika väärin.

    • Ei muuta kun laittamaan työhakemuksia erilaisille työnhakupalstoille ja yhteystiedot ja CV kaikkiin työtä välittäviin firmoihin, monster, oikotie, ym. Jeesiä saa näistä firmoista miten tiedot annetaan kullekin. Niin ja työvoimatoimisto jeesaa yhtälailla työnhaussa, ei kannata jäädä lumeen makaamaan, itsekin olen joskus joutunut ilman hommia ja siitä se uusi liaani löytyy tarzanille heti kun on niinsanotusti soittanut viidakkorumpua itsestään eli kertonut mahdollisimman moneet paikkaan että nyt tarttis hommia. Ei kannata arkailla työnhaussa vaan niin paljon työnhakuilmotuksia kun mahdollista, jos tulee liikaakin tarjouksia niin sittenhän tilanne on vaan hyvä, saa valita, työnhaussa omakehu ei haise eikä kannata itseään alkaa milläänlailla vähätellä. Se on se perisuomalainen tapa että tuijotetaan varpaita ja sanotaan että mä nyt vaan oon tällanen, oisko tällaselle nyt ees jotain. Moniko yrittäjä palkkaa jos meet liikaa lyttäämään itteäs? Ei kukaan eli ihan reippaasti uskaltaa mennä, se on jopa paljon parempi.

    • hjuva firma perala kaiki hjuva

    • Transpoint Hosike. Ei makseta tessin mukaisia palkkoja. Työajat sattuvat olemaan mitä ovat. Muutoinkin autot jo vanhoja.

      • ihan pikku kysymys että mitä tekemistä transpointilla on hosikkeen kanssa? onko sillä autoja sielläkin ajossa?


    • Ainakin riverside trans Vantaa yrittää kusettaa Tessissä..

      • Riverside Trans jättää kaikki lisät maksamatta. Ei varmaan yksikään työntekijä saa palkkaa yli 13€/tunti. Nyt alkanut kuulemma palkanmaksu tökkimään. Olisikohan konkurssi tulossa???


    • ilmoitelkaa ny perkeleet missä näitä läpitunti hommia sais tehdä, olisin heti vapaana töihin ja mulle kyllä sopii toi läpituntipalkka, en enempää koskaan ole edes pyytänyt ja aina saanu noin 3500-4000 kuussa käteen. silläkin kyllä tienaa ihan riittävästi jos tahtoo työtä tehdä. Työnantajat huom olen ollut alalla 27 vuotta ja tottunut asumaan autossa.asun porissa.

    • Moi vaan kaikille orjille ja riistäjille! Eihän kuljetusala ole enää mikään bisnes. Tulee mieleen kun 70-luvun lopulla aloitin ajamaan Containershipsin kontteja ja nuoresta jätkästä se oli miehekästä ja komeeta. Olin mielestäni puolireilun työnantajan palveluksessa ja urakalla ajettiin karkeesti laskien keskituntipalkka oli 1,5 x tes!! Puolikasmiehet voi multa kysyä ENTÄS NYT? Nyt ajetaan 64-tonnisella täysperävaunulla bulkkia ja tulee nippanappa tes! Ei onneks montaa vuotta enää jäljellä, nuoremmat vois opiskella jotain muuta alaa!

    • Onhan niitä riistäjiä meet firmaan kuskiksi ni joudut kuokkiin pottuja maalaan talon aitaa tai hakkaan halkoja ja jumatsuikka jos erehyt sanoon asiasta ni oot palkatta sivussa pari päivää noh sotkin aidan tylsytin kirveen lirautin pottuihin ku oli se paripäivää ylimäärästä nyt uudessa firmassa ja kaikki maksetaan ajallaan ja oikein lomat pyörii ja firman mökki lapissa välillä perheen loma reissulla käytössä nyt on semmonen isäntä että itse venyn varmasti jos tarvetta ilmenee ja sen oon pomolle myös sanonut ja juuri tänään tuli hieno joululahja eli toivotaan että se aurinko paistais muillekkin joskus..

    • myllymäenkuljetus ei maksaa palkat työntekijöilleen aina keplutellen!!!

      • Tarkoitatko KM-rahtia ent.myllymäki?


      • Vanhaan kysymykseen vastaus, mutta KM Rahti on yksi alan parhaista taloista, joten siitä tuskin on kyse.


    • Neliöx Oy ei maksa ylitöistä kuin perustunut palkan ja yö tai iltalisikään ei tunneta.

    • Kuljetus A. järvimäki jättää aina jotain maksmatta ja saa tapella palkoista

      • Huijarit pois. kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Lisäys vielä että ei maksa palkkoja ollenkaan saatikka hoida muitakaan asioita joita työnantajan pitäisi hoitaa.


    • Samspedillä nyt 3 päivää palkka myöhässä.

    • Tänään soitto työsuojeluun samspedistä, että ei maksa palkkoja. Lupasit puuttua asiaan. Varokaa tosiaan kyseistä firmaa.

    • Goodfast oy on kuningas.

    • Pitemmiltä matkoilta 2,30 e km.... jotkut näköjään lämpimikseen vaan kirjoittelee vaikka ei ole hinnoista lainkaan perillä hahhah...2,30

      • 2,30 kuulostaa erikoiskuljetuksen kilsahinnalle tai säiliö tms. täysperän juoksuhinnalle. Ei yksikään tavan puolikas tollasia saa eikä oo 30 vuoteen saanu. Puolikkaat saa 0,80-1,2 paikkeilla kilsa , riippuen onko omaa kärryy vai ei . laske siitä sitten auton vuos ansiot , kun ajat sillä 100 000 - 150 000km ja soppaa menee 28-40litraa sadalla . Iso haarukka johtuu taas siitä mitä vedetään ja montako akselia alla on. Kaikki vaikuttaa kulutukseen. Just ohjelmoitiin yks Scania ja kulutus putos 8 litraa sadalla. 4 litran hinnan pidän itse ja toisen 4 annan kuljettajallemme kun osaa pitää huolen kulutuksesta . Etelän poikia ei meille enää tule, vain oikeita suomalaisia otan töihin. Niinpaljon edullisemmaksi käy pitkässä juoksussa , kun ei ole kielenymmärrys vaikeuksia ja asiat menee kerrasta oikein. Yhdyn siinä edelläoleviin, että ei kuljettajan palkasta voi itselleen katetta ottaa. Kannattaa oikeasti joko lopettaa tai sitten ajaa vain itse. Sehän on kyllä koettu, että suomalaisen pahin vihollinen on toinen suomalainen. Ryhtiä yrittäjät !


    • Tämä se on oikein mielenkiintoinen palsta. Kitistään työnantajien huonoudesta kilpaa. Olisiko asenne pielessä jo töihin mennessä valittajilla, kattokaas niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tuollaiset sonnypruitit on yleensä olevinaan niin niin maailmanparhaita kuskeja. Autoilla ajetaan nilkka suorana ja asiakkailekaan ei ymmärretä olla vittuilematta. Ei kannata sitten ihmetellä jos ei työnantajaa kiinnosta pitää urputtajaa tyytyväisenä , voi olla että tilin vajauksen syynä onkin juuri se, että ymmärtäisivät lähteä. Kun työt vähenee niin ensimmäisenä saa monoa jos ei kerran työpaikka kelpaa.

    • Jussijoo, et ole kyllä mikään yrittäjä. Eikä säiliöhommistakaan saa tuollaisia kilsa hintoja, tai saa jos ajat tarpeeksi lyhyttä väliä, kilpailu pitää huolen taksoista. Ja mitä tulee ns. etelän kuljettajiin niin ei se suomi poikakaan ymmärrä aina mitä sanotaan, tai ei edes halua, katsoo vaan omaan napaan..

    • Kyllä suurimpia huijareita on keskisuomalainen MS polymereja maahantuova AAA:han jo yli 20v kuuluva yritys.Henkilöstö vaihtuu ja yritys menestyy.

    • Transport Hosike. Rikkoo työaikalakia. Ei maksa tessin mukaista palkkaa. Firmalla menee huonosti mutta johtoporras ei itse suostu tinkimään mistään ettei vaan oma elintaso kärsisi ja kulissit kaatuisi.. Ahneella on paskainen loppu. Tv. ihan kohta entinen Hosikkeen orja

      • kuljetus-ammatilainen hyvää Juhannus sinullekin. En tiedä mitä ajattelet tai oletko mielestäsi kaltoinkohdeltu ihminen kyseisen yrityksen palveluksessa.Olet siis kyseisen yrityksen henkilöstöä näin ymmärsin kuitenkin kirjoituksestasi. Tutkin kaikki saatavilla olevan taloustietoja sisältävä materiaalin (nehän on lainmukaan jokaisen kansalaisen saatavilla.)Jos vaan viitsii etsiä netistä. Talousluvuthan on ihan kohdillaan.Omavaraisuusaste on kasvussa,liikevaihto on kasvussa ja yrityksen tulos on positiivinen ja kasvussa. Talouskasvu on paremmalla tolalla kuin Suomen valtiolla.Ja näin on ollut jo useamman vuoden ajan. Tämä on virallista tietoa eikä mitään musta tuntuu. Kyseisen yrityksen nettisivulla firman ykkösasia on henkilöstön viihtyvyys " koska työntekijä on yrityksen tärkein voimavara" En tunne koko yritystä enkä tiedä miksi teillä on henkilöstössä jokin kriisi päällä.,,mutta talousasioista se ei ainakaan johdu.


    • Niin yritys työllistää 31 henkilöä joista varmasti suurin ryhmä on kuljettajat. Kyllä kai kuljettajilla on luottamusmies valittu.Hänen tehtäviin kuuluu valvoa,että työehtosopimuksia noudatetaan.
      Työsuojelupiiri on se paikka on jonne voi ilmoittaa räikeät työaikarikkomukset . Kaikki asiat hoituvat kun on se henkilö joka ottaa vastuun ja hoitaa asiat kuntoon. Näillä foorumeilla asiat eivät tule kuntoon koskaan. Näillä sivustoilla on vain tarkoitus mustamaalata yrittäjiä. Aiheesta tai sitten aiheettomasti. Kai nyt sentään suurin osa kuljettajistanne on AKT:n jäseniä. Jos ette ole niin voi voi. eipä taida kukaan auttaa teitä.

    • Hosike?

      Varokaa,,, Kohta tulee tänne PÄÄ Hosike huutamaan ja silloin olette lirissä.
      Hosikkeen kuljettajan vuosipalkka on 70000€. Ei kaikki maksa niin hyvin.

    • Hyvä fghhh! Näinhän arvelinkin kun noita talouslukuja tutkin. Firmalla menee hyvin ja tulosta syntyy. Silloin kun yrityksen tuloskunto on sellaista hyvää tasoa kuin Hosikeella niin on päivän selvää ettei palkka-asioissa kursailla.70 000 eur vuosituloihin päästän kun hieman joustetaan työaikalaista,mutta entä sitten. Nuoret miehet jaksavat painaa pitkää päivää. Itsekin olen nuorena
      maksanut isot asuntolainat ennätysajassa eikä tarvinnut kuunnella vauvojen itkua kotona.Kun nuorena painaa pitkää päivää niin keski-iässä voi ottaa rennommin. Ei siitä perhe-elämä kärsi kun sitten vapaa-ajalla ei lotraile viinan kanssa vaan todella viettää laatuaikaa lasten ja muijan kanssa.
      Ei PÄÄHosike tule yhtään mitään huutelemaan eiköhän tämä asia ole loppuun käsitelty.
      Yritys on ihan O.K

    • Juu Hosike on OK ja maksaa 70.000e kuskeille vuodessa:D. Kai on kohta perkolat konkassa kun varmaan ajaa niidenki ajot. Hah hah. Täysjärkiset ymmärtää minun pienen sarkasmin tästä viestistä. Ps, --konkassa 2020 menessä--. Ei siis perkola vaan hosike;)

    • Valehtelet.
      Perkola maksaa 30% enempi kuin Hosike, kertovat talossa olijat. Siis Perkola maksaa kuljettajalle vuodessa 99000€.
      Uskottava on, sana riittää. Miksi mollaat hyvää taloa.

    • perkola hot hosike not. . . jaana sorry. et saa enäääään

      • Perkola on runkareitten talo, pysy kaukana.


      • Käteen.Veto kirjoitti:

        Perkola on runkareitten talo, pysy kaukana.

        Onko teillä siellä Perkolassa jokin tietty paikka missä tumputatte vai tumputtaako jokainen oman ajokkinsa hytissä pelkästään?


    • Racing engines helsinki oy...älä mene edes työhaastatteluun,kierrä kaukaa...mitään ei noudateta...

      • Linjakuljetus OY Tampere on toshyvä firma, palkka tulee ajalaan lisineen.


      • VOLVO.F89 kirjoitti:

        Linjakuljetus OY Tampere on toshyvä firma, palkka tulee ajalaan lisineen.

        Hui hai me Tamperelaiset avasimme sinulle F89 ihan oman keskustelufoorumin. Kiitos siitä,että olet jaksanut olla kommentoimassa kuljetusalaa jo yli 10 vuotta. Se on pitkä aika toden totta.


      • Linjakuljetus OY Tampere on toshyvä firma, on komia tiilitalo ihan näsijarven rannassa, sauna lämpiää jokailta.


    • Pahin kusetus firma ikinään racing engines helsinki oy...palkat jää varmasti saamatta...eikö kukaa saa aisohin kusettajaa

      • Vielä pahempi kusetusfirma on Linjakuljetus OY, olkaa varovaisia.


    • Miksi haikailette yrityksen linjakuljetus Oy:n perään joka on mennyt konkurssiin jo vuonna 2008.
      Onko tämä jotain teekkarivedätystä vai mistä on kyse. Miksi ette tartu oikeisiin aiheisiin ja keskustele esimerkiksi Lempäälän autokuljetuksesta Tampere kotipaikka Lempäälä. Valtavan kokoinen kuljetusyritys Suomen mittakaavassa eli yli 100 autoa. Mutta kyseisen yrityksen henkilöstöpolitiikka on jostain menneestä maailmasta jossa esimiehet tietävät kaiken ja kuskit ovat sitä perustyhmää joukkiota. Heille ei oikeasti anneta sitä arvoa joka ammattimiehelle oikeasti kuuluisi antaa.Heitä kyykytetään pääsääntöisesti mennen tullen ja työilmapiiri on huono ja henkilöstön vaihtuvuus on todella suurta. Ihan uudet autot menevät heti uutena huonoon kuntoon kun kukaan ei välitä
      omasta työpaikasta??? Ei mitään väliä .............. Kyllä näin pitkänlinjan kuljettajana yli 30 vuotta alalla niin ei voi muuta sanoa kuin näinkö hoidetaan ja johdetaan menestyvää kuljetusyritystä. Ja tämä kirjoitus ei perustu omiin mielipiteisiin vaan kyseisen yrityksen työntekijät näin kertovat tuolla kentällä minulle. ja se on hyvin surullinen uutinen.

    • Niin on aika harvoin sellainen tilanne,että omat työntekijät moittivat omaa työnantajaa.
      Ehkä Tampereella ollaan varsin tyytyväisiä,mutta täällä etelässä pääkaupunkiseudulla on joukko kuljettajia jotka ovat kyseisen yrityksen eli Lempäälän autokuljetuksen palkkalistoilla ja heidän vuodatus ei ole mitään mukavaa kuunneltavaa.Kun ammattitovereita ollaan niin asiat puhutaan halki.
      Tämähän on nimenomaan kuljettajien sivusto. Ei ole vakio autoja,joka päivä vaihtuu auto. Joka kuski laittaa auton viat kiertämään seuraavalle. Lauantaina töitä ja todella usein on kaikenlaista extraa jotka venyttävät työpäivää. Ajojärjestely on ihan syvältä kun pitäisi mahtua paljon enemmän kuin on mahdollista autoon saada mahtumaan ja kun ei mahdu niin on luuseri. Kiitos tästä kaikesta...... voi että kuljetusala on ihan syvältä nykypäivänä.

    • Näin on Lempäälän pojat puhuneet,moni jaksaa pidempään ja monen hommat tyssää alkumetreihin.
      jokaisen pitää tässä vaiheessa muistaa ettei kyse ole palkoista.Kyseinen firma noudattaa työehtosopimuksia,mutta se asennevammaisuus työnjohdolta työntekijöitä kohtaan kaikki kuskit on "alkukantaisia apinoita" ...anteeksi.... ihmisiä joiden pitää ansaita paikka yrityksen hierarkiassa..Ei vakio autoja ja illalla tulee viestiä mikä auto ja niin edelleen. Js on toiveita työpäivän suhteen niin arvotaan suosiiko onni vai ei. Suomi 2019 ei ole sellainen maa,ei todellakaan.

    • Tässä taas malli esimerkki työpaikasta jossa yrityksen johto ja alemmantason esimiehet eivät osaa ajatella siten kun nykymaailmassa kuuluisi ajatella. Eletään edelleen sitkeästi 1980 lukua ja kuljettajat ovat kuljettajia ja esimiehet esimiehiä.Kuljettaja vain ajaa ja esimies hoitaa kaiken ajattelun kuljettajan puolesta. Kerran vuodessa järjestetään saunailta jossa kuskin pää sekoitetaan viinalla ja kaljalla. Tällä yrityksen johto luulee kuittaavansa,että tämä on hyvä työpaikka jossa kannattaa olla. Mutta ei se näin mene. Ne hyvät kuljetusyritykset joilla kuljettajat pysyvät vuosikymmenet panostavat tosissaan vastuun jakamista itse kuljettajille. He luottavat omaan henkilökuntaansa ja mitään kyttäyskulttuuria ei tarvita.Kun vastuuta työn onnistumisesta annetaan paljon myös työn suorittavalle osapuolelle niin jokainen fiksu kuljettaja ottaa myös mielellään tämän vastuun harteilleen. Mikään ei ole työntekijälle tärkeämpää kuin se ,että esimiehet luottavat omiin alaisiinsa ja onnistutaan omassa työssä. Suomi on täynnä menestyviä kuljetusyrityksiä joilla henkilöstön vaihtuvuus on ihan olematon juuri siksi,että jaetaan sitä vastuuta myös kuljettajalle. Työssä onnistumisen tunne on tärkeä asia ihan kaikille meille perusduunareille. Ihan aikuisten oikeasti näin on.Se erottaa meidät ihmiset apinoista.
      Kantola ja Koramo Kuusamo tai vuoden kuljetusyritys Lauren Hämeenlinna ja monia malliyhtiöitä
      näitä kyllä riittää ja mikä parasta heidän kuljettajat tekevät aina töitä hymyssä suin.

    • Hyvä kirjoitus ja monia hyviä asioita otit esille. Tällaiseen pitäisi tietysti pyrkiä jokaisessa työpaikassa.
      Totuus on kuitenkin sellainen,että suurinosa porukkaa tietää kyllä mitkä ne hyvät työpaikat ovat,mutta kun se vaihtuvuus on lähes 0 niin niihin ei pääse vaikka oma asenne olisi kohdallaan.
      Sivusta seuranneena voin kyllä sanoa ettei kaikkien kuljettajien henkiset taidot ole sillä tasolla ,että heille voisi paljon vastuuta antaa. Kas kun me suomalaiset emme ole vuoltu samasta upeasta koivusta vaan joku toinen on vuoltu myös siitä roskapuusta ja sillekin pitäisi niitä ajohommia löytyä.
      Itse olen tehnyt upean uran kuljetusalla ja nyt olen lopputaipaleella ja kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti niin jokaisen kuljettajan unelma on se,että saa mahdollisimman vapaat kädet tehdä työnsä hyvin. Silloin voi sanoa ,että on oman elämänsä taiteilija. tekee työnsä siten kuin itselle tekisi.Silloin se on viimeisen päälle tehty.

    • Minua näin vanhana äijänä on alkanut ottaa päähän kuten nuoriso sanoo se seikka,että parhaat kuskilupaukset ovatkin nykyään nuoria naisia. En sano tyttöjä sillä silloinkin joku viisas sanoo,että luon hyvin halventavaa kuvaa naisista. Hyvä on ,sanon nuoria naisia on tullut alalle ja yllättävän paljon heitä näkee hommassa kuin hommassa eteenkin täysperärekan ratissa. Pituusta 150 cm naisella ja autossa silti tuon lain salliman määrän pituutta. lastaus trukilla sujuu kuin jäätanssikilpailussa kaikki on sulavaa ja mallikasta ilman kiirettä ja auto on täynnä tavaraa hetkessä. Iloinen meininki ja aina muutama mukava sana myös vanhalle jermulle. Kaikki nuoret miehet oletteko katoava laji kuljetusalalla tulevaisuudessa. Naiset vievät tämänkin työn kun miehen euro on naisen euro tällä alalla. Ja tämän seikan ovat nuoret naiset huomanneet.

      • on ihan naisten hommaa koko rekan ajo työ muutenkin, niin ei se ihme ole että naiset siinä pärjää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        on ihan naisten hommaa koko rekan ajo työ muutenkin, niin ei se ihme ole että naiset siinä pärjää.

        Miehet on tosi ammatilaisia,mutta on myös sanottava,että suurella joukolla alalle tulleet pääsääntöisesti nuoret naiset hoitavat annetut työtehtävät särmästi ja huolellisesti. Lastaus sujuu mallikkaasti . Autot pysyvät ehjinä ja ajotyyli on taloudellinen. Ajetaan kuten on opetettu. Ei ole tarve näyttää.Nuorilla miehillä on se "näyttämisen tarve" ajotapa ei ole niin taloudellinen ja riskejä otetaan turhaankin jopa huonoissa ajokeleissä. Rekan ajo ei ole nykyään voimaa vaativa ammatti vain ajettelu ja järjen käyttö on se suurin voimavara pärjäämisessä työssä..


    • Niin todella fiksua porukkaa nuo nuoret naiset.Heidän läsnäolo yrityksessä luo sellaisen rauhallisen ilmapiirin jossa kaikki haluaa olla kaikkien ystäviä. Tämä ei ole klisee vaan näin on jos äijäporukkaan tulee nuori nainen tai jopa 2 naista niin työyhteisön ilmapiiri paranee ratkaisevasti.Se on todella hyvä asia ja siitä varmasti kaikki ovat samaa mieltä tässä asiassa. Kaikki ovat tämän jälkeen kaikkien kavereita ja on mukava olla töissä firmassa jossa on myös töissä tosi hyvän näköinen nuori nainen.
      mies on mies ja hän ajettelee "sillä" .. no pääasia ,että työssä on hauskaa.............se on nyt kuitenkin niin suuri osa elämää.

    • Näin se nyt vain menee. Nuori nainen joka on määrätietoinen ja hyvän näköinen(eli ihan perus lyyli) varmalla hyvällä esiintymisellä koska työpaikan todella haluaa ottaa myös sen työpaikan,koska kaikki mieskokelaat ovat asenteella,että mä nyt vaan olen tällainen duunarin tollo. Öh Öhöh anteeksi,että olen olemassa. On niin saakelin mukavaa tehdä työtä naiskolleegojen kanssa. kaikki asiat sujuvat ja yhdessä voidaan sopia kaikkia asiat ja jos tulee ongelmia niin heti saa apua puolin ja toisin.
      Minulla ei ole mitään naiskuskeja vastaan. Tervetuloa ajalle. Jokainen työpäiväni on ollut paljon parempi sen jälkeen kun työpaikalle palkattiin naiskuljettajia.

      • Nainen ratissa on reikä ratissa.


    • Vai reikä ratissa. Kun tässä vielä muutama vuosi mennään niin nuorten naisten osuus vain kasvaa,kasvaa ,koska he ovat niin pro-kuskeja ja mieleisiä työnantajille ja koko työyhteisölle. Työilmapiiri paranee valtavasti firmassa jo yhdestä naiskuskista.
      Nuoret naiset tulevat mielellään miesvaltaiselle alalle jossa heitä kohdellaan hyvin.
      Monissa naisvaltaisissa ammateissa on käsittämätöntä naisten välistä kissatappelua työpaikalla kokoajan. Ihan noin yleisellä tasolla moni nainen on sanonut tekevänsä mieluiten työtä miesten kanssa,koska duunissa tehdään työtä ja on hyvä meininki päällä kokoajan eikä puhuta pa..kaa selän takana. Kun nainen olen niin en halua mieskuskeista mitään ilkeää iskulausetta laittaa tänne. Kaikki tuntemani mieskuskit ovat tosi herramiehiä.

    • Kusettamalla pärjään hyvin!

    • Kuljettajat ovat isoäänisiä ja epäsiistejä nenänkaivajia

    • Oulussa ainakin iso ongelma nämä työnantajat. Muutama iso firma maksaa tessin mukaan ja Loput kusettaa. En ymmärrä miksi helvetissä pitää väkisin yrittää, jos kerta kilpailu on niin kovaa. Kuljettajan palkka ja lisät on helppo katsoa Tessistä ja laskea, että onko varaa maksaa. Jos ei ole varaa maksaa, niin ei varmaan kannata kyseistä sopimusta mennä tekemään.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Loppu tulee

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/de4f134c-da1b-45ba-88bd-47c1c70283ec Vihdoinkin Umpilla on tajuttu Jämsän heikon sijainnin merkitys bisnekselle. Vi
      Jämsä
      60
      1339
    2. Stefun sisko ja Sofia parhaat ystävät

      Stefun sisko laittanut ig storyyn videon Sofiasta sydämillä. Sofia laittoi ig storyynsa Stefun siskosta videota, Rapumestari ja pusuhymiö. Stefun sisk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      1328