Kahdenlaisia kepulaisia

hihhulipuolue

On lestadiolaisia kepulaisia ja ei-lestadiolaisia kepulaisia. Tiedän, että ei-lestadiolaiset äänestäessään katsovat, ettei heidän äänestämänsä ehdokas ole lestadiolainen.
Ja lienee ilmiselvää, että lestadiolaiset kepulaiset äänestävät aina lestadiolaista kepun ehdokasta.
Tässä tulee nyt kepussa sellainen tilanne, että lestadiolaiset valloittavat pakostakin puolueen, koska lestadiolaiset sikiävät siimahäntien tavoin ja lestadiolaisorganisaatio levittäytyy yhteiskunnan päättäviin elimiin kepun kautta. Keskusta on lestadiolaispuolue ja lestadiolaisten poliittinen vaikutuskanava.
Mitä siihen sanoo ei-lestadiolaiset kepulaiset? Te, jotka jäätte koko ajan vähemmistöksi kepussa.

50

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kepulaisena sanon että avauksen kaltaiseen älyttömään trollaukseen ei ole mitään syytä vastata.

      • tartuithetikoukkuun

        Asiaahan tuo oli. Mutta saa kai siihen olla vastaamattakin:)


      • ei-kepulainen

      • hmmmmmm

        Vastailit silti itse tähän ketjuun monta kertaa. Mutta viestisi on jostain syystä poistettu.


      • gonsigliere

        Mikä sinä olet antamaan neuvoja tällaisella palstalla? Mokomakin mekkomies.


      • gonsigliere kirjoitti:

        Mikä sinä olet antamaan neuvoja tällaisella palstalla? Mokomakin mekkomies.

        Voi kun omaperäistä. Oikeinko ajattelit että sait moisen hengentuotoksen aikaan?


      • pallopaitahaiskahtaa
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Voi kun omaperäistä. Oikeinko ajattelit että sait moisen hengentuotoksen aikaan?

        Ensin neuvot, älkää vastatko ja sitten vastailet itse. Viestejäsi poistettiin ketjusta ainakin kaksi. Miksi? Jäit niissä selityksinesi "tappiolle", siksikö? Siinä meni nekin viestit, joissa sinun mielipiteesi tyrmättiin asia-argumentein.

        Aika outoa muutenkin nuo mielipiteesi aiheista, joista ei saisi kirjoittaa, kun huomioi palstalla nytkin olevia kirjoituksia. Kumma kun et niihin mene neuvomaan:))) Taidat itse rustata niitä.


      • seeiolevelvollisuus

        Voit ihan vapaasti olla vastaamatta. Kysymys on kuitenkin täysin asiallinen.


      • kepuonlestapuolue

        Olet kirjoittanut uskonvapaudesta ja siitä, että uskonasiat on jokaisen henkilökohtainen asia eikä liity politiikkaan. Kuitenkin kerrotaan Neuvostoliiton, Arvo Korsimon pyynnöstä, rahoittaneen hanketta, jolla lestoja ohjattiin Maalaisliiton kannattajiksi. Eikö siinäkin ole jo hieman poliittisia sävyjä mukana?

        ps. Kuinka missivaimosi voi?


    • Kiitoskepun

      Olet taas tapaisi mukaan kanootin ulkopuolella.... Millään muulla uskonlahkolla ei ole vastaavaa poliittista painoarvoa kuin lestadiolaisilla!

      • kommariPellet

        Vasurit uskovat kommunismiin, mutta heillä ei taas ole valtaa yhtään!!


    • Maalaismies49

      Valitettavasti meillä keskusta on täysin ko. liikkeen hallussa, ketään ei valita julkisiin virkoihin ellei heillä ole lestadilaistaustaa. Mielestäni olisi jo aihetta tehdä asiasta julkinen.

    • Kapi.tasoa

      Kapilla pistooli ja Lestalla puukko.
      Siinä pääministeriä uhkaillaan.

      • onkohanuhkailtu

        Uhkailut tosiaan voisi jättää pois. Ei kepulestadiolaisiakaan sentään pidä alkaa ampumaan tai puukottamaan. Ja miksipä lesta lestaa puukottaisikaan?


      • KostoTarjoillaanPerCceen

        Lestat voisivat hyvinkin puukottaa hyvillä mielin Sipilää ja sukulaisiaan perseeseen...


    • Lestarynnistys

      Niille yhdenlaisille keskustalaisille toivotan vain kaikkea hyvää ja mahdollisimman lestakepulismista pois kääntyvää elämää...

    • Roisii

      Onhan Sipilän varallisuus toki peräisin lestadiolaisveljien myötävaikutuksella tapahtuneista hyvin onnistuneista suhmuroinneista, Seura-lehden mukaan

    • pääpiirteittäinnäin

      Kaikki kepulaiset ei ole lestoja, mutta kaikki lestadiolaiset ovat kepulaisia. Koko ajan enenevässä määrin.

      • vassutollo

        Kaikki vasurit ovat typeriä. Koko ajan enenevässä määrin.
        Tämäkin totuus sattuu....


      • Irjakaksitoistavee

        Onko totta, että lestat salaa seksuaalirikollisuuden.


      • kepussaenitenlestoja
        Irjakaksitoistavee kirjoitti:

        Onko totta, että lestat salaa seksuaalirikollisuuden.

        Rikoksen viranomaisilta salaamispyrkimys on sinänsä rikolliselta ymmärrettävää toimintaa. Mutta lestadiolaisuudessa salaaminen on kollektiivista, mikä tekee salaamisesta vieläkin tuomittavampaa. Käsittämätöntä toimintaa lestadiolaispiireissä.


      • niinpä_niin
        vassutollo kirjoitti:

        Kaikki vasurit ovat typeriä. Koko ajan enenevässä määrin.
        Tämäkin totuus sattuu....

        Tästä voidaankin vetää johtopäätös, että olet itse vasuri.


    • Antti..Rinne

      Meissä demareissa ei ole kuin yhdenlaisia : Ahneita. Minä olen jopa kavaltanut taloyhtiön varat saadakseni muiden rahat itselleni.

      • Itsekäs.mutta.Ahnes

        Ahneus on meissä kaikissa, eroja löytyy vain siinä, missä määrin pystymme sitä hillitsemään


    • Katokorvauksia_odotelles

      Minä olen keskustalainen ja olen kavaltanut koko korttelin taloyhtiöiden rahat itselleni. Nyt on pakko vaihtaa korttelia kun tämä on jo loppuun kaluttu.
      Kaluamisen opin jo kotitilalla jonne vesipää veljeni jäi kun se ei ikinä oppinut lukemaan, eikä päässyt eroon yökastelusta. Mutta nyt se pärjää ihan hyvin maataloustuilla ja elää leveästi runkaten ja ryypäten kuten muutkin naapurien maanviljelijät.

      • Antti..Rinne

        Älä valaehtele. Minä olen todistetusti kavaltanut taloyhtiön varat. Toveri Riku kehuu julkisesti vievänsä vaikka leivän lapsen suusta varastaessaan vuokralaisten omaisuuden.


      • röh.röh.bää.bää
        Antti..Rinne kirjoitti:

        Älä valaehtele. Minä olen todistetusti kavaltanut taloyhtiön varat. Toveri Riku kehuu julkisesti vievänsä vaikka leivän lapsen suusta varastaessaan vuokralaisten omaisuuden.

        Ei saatana, sä olet sen vesipään veljen vajakkikaveri, veljen josta nimimerkki "Katokorvauksia_odotelles" juuri kertoi. Onko sitä taas päivä vietetty lampolassa? Sikalaan jo saitkin porttikiellon, kun teurastamolta tuli valituksia ettei luonnonsuolia voineet enää käyttää makkarantekoon.


    • Eipäs unohdeta kepulaisten lajittelusta vieläkään K-linjalaisia ja V-linjalaisia!

      • kepupettääkuitenkin

        Piruako niitä lajittelemaan.


      • Miten.se.nyt.petti
        kepupettääkuitenkin kirjoitti:

        Piruako niitä lajittelemaan.

        Eikö pedilläsi sipilä yöllä istunutkaan ? kun oli istumajälki tullut nukkuessa.
        Kun eilen oli puhetta, että harhoja kun näet, niin sekin mahdollista.


      • LESTOILTAPÄÄSYKIELLETTY
        Miten.se.nyt.petti kirjoitti:

        Eikö pedilläsi sipilä yöllä istunutkaan ? kun oli istumajälki tullut nukkuessa.
        Kun eilen oli puhetta, että harhoja kun näet, niin sekin mahdollista.

        KEPU PETTÄÄ AINA JA PAHITEN SE PETTÄÄ, KUN SE EI PETÄ, SILLÄ SITÄ EI OSAA KUKAAN ODOTTAA.

        P. PAASION SANAT.


    • lestatkaappaakepun

      Kepussa on meneillään lestasoluttautuminen. Ja se on taivaan tosi, että kepun kannattajissa on sellaisia, jotka eivät suin surminkaan äänestä lestakepulaista ehdokasta. Mutta lestapopulaation koko ajan kasvaessa kepussa ei-lestakepulaisille tulee tiukat paikat.

    • Että_sellaista

      Hallitusneuvotteluissa todettiin, että eläkeläisillä on "laiskaa rahaa" 8 miljardia € ja se pitää saada liikkeelle tavalla tai toisella. Sen jälkeen mobilisoitiin lestadiolaiset yrittäjät ovelta ovelle kampanjaan ja kyllä niitä huijareita onkin omakotitalon omistavien eläkeläisten ovilla riittänyt. Paras mitä olen kuullut on kun tekivät 10 800€ tarjouksen työstä jonka paikallinen yrittäjä sitten teki 3500€:lla

      • vasuri.helvetin.edustaja

        hehe, kyllä on vasurit taas sairaalloisen kaunaisia ja katkeria....

        Paras mitä olen kuullut, kun vasurit lupasivat 1917 työläisille paratiisin ja kaikki päätyivät helvettiin samantien!


      • kepussalestojaeniten
        vasuri.helvetin.edustaja kirjoitti:

        hehe, kyllä on vasurit taas sairaalloisen kaunaisia ja katkeria....

        Paras mitä olen kuullut, kun vasurit lupasivat 1917 työläisille paratiisin ja kaikki päätyivät helvettiin samantien!

        Lestaopin mukaan helvettiin joutuu KAIKKI, jotka eivät ole lestoja.


      • Lapsen_suusta
        kepussalestojaeniten kirjoitti:

        Lestaopin mukaan helvettiin joutuu KAIKKI, jotka eivät ole lestoja.

        Naapurin lapsilta kuultua, joutuu tulimereen jos äänestää Halosta.Tämä silloin presidentin vaalien aikaan.


      • kasvaahyviälestoja
        Lapsen_suusta kirjoitti:

        Naapurin lapsilta kuultua, joutuu tulimereen jos äänestää Halosta.Tämä silloin presidentin vaalien aikaan.

        Lestat "opettaa" lapsiaan noilla metodeilla.


    • eisaakepuleiltavastausta

      "Mitä siihen sanoo ei-lestadiolaiset kepulaiset? Te, jotka jäätte koko ajan vähemmistöksi kepussa.
      "

      Avauksen lopussa on selkeä kysymys. Siihen ei vastata, mutta muuta mutinaa tulee senkin edestä.

      Tuo kysymys voitaisiin aivan aiheellisesti esittää vaikka televisiossa kepun päättäjillekin. Samoin kannattajille. Vastaisivatko hekin samoin kuin tämän palstan kepulaiset? Eli puhuisivat ummet ja lammet ihan muista asioista ja antaisivat itsestään julkisesti, tieten tahtoen, idioottimaisen kuvan?

    • pallopeenanonyymipuolue

      "Mitä siihen sanoo ei-lestadiolaiset kepulaiset? Te, jotka jäätte koko ajan vähemmistöksi kepussa."

      Pallopaituli änkeytyisi tietenkin siihenkin solkkaamaan.


      "Ei kepulaisena sanon että kysymyksen kaltaiseen älyttömään trollaukseen ei ole mitään syytä vastata. "

    • Maalaismies49

      Kuinka monta kuntaa on Pohjois-Suomessa joissa kunnan tai kuntayhtymien työpaikkoja ei saa muut kuin lestadiolaiset. Minä tiedän monta sellaista.

    • Kepuliajatollah

      Unohdit islamistikepulit.

      Islamilaisen teologian opetus alkaa Helsingissä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe