Paras lähtötapa?

tämäolitässä

Mietin tässä rauhaksiin, mikä olis paras tapa päästä täältä. Elämäni on ohi. Olen viisikymppinen, lapset elävät omia elämiään, minua ei täällä enää kukaan kaipaa eikä tarvitse. En kelpaa enää parisuhteeseen, tällainen vanha raasku. Kyllähän miehet muka tämänikäisiä hakee...mutta keskusteluissa tulee hyvin pian esiin että olen liian vanha.Pitäisi olla kuulemma sen 18-25 v. että kelpaisi. No, ei siinä mitään. Helpompikin yksin suunnitella lähtöään, ei ole ketään jarruttelemassa.
Lääkkeet olis paras keino, vois vain nukahtaa pois. En kuitenkaan halua että minut löydetään ulosteet alla mätänemistilassa. Voi olla että lojuisin kuukaudenkin ennen kuin kukaan keksisi lähteä etsimään täältä asunnostani. Olisi mentävä syvälle erämaahan ettei minua enää löydy. Ikäänkuin vain olisin kadonnut. Mutta mistä lääkkeet?

22

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloajarohkeuttaelämään

      Hämmästyin aika paljon.
      Viisikymppisenä se elämä vasta alkaa!

      Lapset ovat muuttaneet kotoa ja sinun ei tarvitse enää huolehtia.
      Kohta saattaa tulla tupsahtelemaan niitä lapsenlapsia, - ja se vasta on onnellista!
      Vaikka ovat muuttaneet pois kotoa, niin sinua tarvitaan vielä pitkään, ja entäs ne lapsenlapset!
      Eikös heillä olekaan mummua sitten?

      Mitä tulee miehiin, niin ole hyvilläsi että olet päässyt eroon!
      Kai sinä osaat seisoa omilla jaloilla, ei siihen miestä tarvita.
      Elän itse sinkkuna ja en vaihtaisi kyllä osaani. Saa tehdä just mitä ite tykkää eikä tartte kenenkään kalsareita pestä ja kurmeesapuskoita laitella jollekin ukonköriläälle.

      Luulenpa tietäväni että sinulla on ihan tavallinen depressio meneillään, sinua jännittää ja ehkä pelottaa tulevaisuus vain. Niin on monella muullakin, mutta sitä vain komiasti porskutellaan eteenpäin.

      Ukkojen perään ei kannata juosta!
      Hanki mieluumin itsellesi uusi harrastus!
      Käy juttelemassa lääkärin kanssa jos kovasti painaa.

      Et sinä voi jättää sen takia lapsiasi ja ihania tulevia lastenlapsiasi vain sen takia että haikailet miesten perään!

      Ei kun häntä reippaasti pystyyn ja eteenpäin.
      Ihana kesä! No nyt on kyllä liikaa hellettä, mutta kyllä se tästä viilenee.

      Lue vaikka googelilta "miten tulen onnelliseksi", mene metsään kävelemään, sieltä saat voimaa ja iloa!

      Ihanaa kesää sinulle!

      • Tämäolitässä

        Voi voi tuota sinun yltiöintoasi! Minulla on jo lapsenlapsi ja isovanhemmuuden ovat ottaneet hoitaakseen toisen puolen mummo ja pappa. He ovat muutenkin täydellisiä koska heitä on kaksi: mummo JA pappa. Minä taas olen tällainen yksinäinen epäonnistuja, kummajainen joka ei kelpaa esim lapsenlasta hoitamaan. Hienoa hei että sinä et tarvitse etkä kaipaa miestä. Minä sen sijaan kaipaan. Sen verran iso juttu parisuhde, toisen ihmisen lämpö ja arjen jakaminen ovat minulle. Olen ainakin yrittänyt...siitä en voi itseäni vanhainkodissa syyttää, yrittämisen puutteesta. Vaan kun en kelpaa niin sitten en. Ja ei, en ole masentunut. Olen vaan kohdannut ja hyväksynyt elämäni tosiasiat. Että elämäni oli tässä. Että oikeastaan minua ei enää edes ole olemassa. Olen näkymätön. Ainoa mitä enää toivon on että olisi rohkeutta enemmän päättää päiväni. Toivottavasti luonto sentään hoitaa sen ajallaan. Joka kymmenes meistä sairadtuu syöpään ja sitä toivon osakseni joka päivä.


    • iloajarohkeuttaelämään

      Sinulla on sitten itsetunnon puute.
      Kun sinä et ole mikään kummajainen.
      Sellaista sattuu monelle että on tuollaista. Puhupa lastesi kanssa. Kerro miltä sinusta tuntuu, että niin pahalta että et meinaa jaksaa. Kerro myös että ovat puolueellisia kun et saa hoitaa lapsenlapseasi ja että järjestetään vähän oikeudenmukaisemmin asiat.

      Se että kaipaat miestä, on ihan luonnollista.
      Moni muukin sinun ikäinen kaipaa.
      Samoin nuoremmatkin. Mutta harvoin sattuu kohdalleen. Jospa menisit varttuneitten tansseihin?
      Nettipalstoilta harvoin löytää.

      No huomenna on päivä parempi!
      Aurinko paistaa huomenna sinunkin risupesään!

    • Sporttinenikisinkku

      Kyllä treffipalstoilta pitäisi löytyä viisikymppisille naisille 60vuotiaita miehiä pilvin pimein ellei sitten ole raskaasti ylipainoinen itsesäälissä kieriskelijä ja sehän on sitten taas ihan oma valinta jos on itsensä lihottanut turvoksiin..
      Mutta sun ei parane valittaa, nimittäin sporttiset fiksutkin miehet joutuvat elämään koko elämänsä yksin kun ei löydy omantasoista naista parisuhteeseen..Naiset kun ovat hypergamisia ja etsivät lähinnä omaa tasoaan ylempää, joten ollaan kaikki yksin sitten.

      • Epäurheilullinen.nussija

        No ei se nyt jonkun onnettoman viisikymppisen vika sentään ole, jos sinä et saa naista.

        Kokeile harrastaa vähemmän sporttia ja arvostaa vaikka erilaisia ihmisiä, niin josko se siitä? Ainakin oloa voi parantaa.


    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilaneestasi tänne! Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on raskasta ja aikaisemmilta kirjoittajilta saitkin jo joitakin hyviä vinkkejä.

      Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki voi olla hyvä voimavara, se voisi antaa myös uusia näkökulmia ja helpottaa jaksamista.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Tässä muutamia:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Kiireellisessä tilanteessa voit aina ottaa yhteyttä myös paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen.

      Voimia tilanteeseesi!

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • tämäolitässä

      Kiitos kriisikeskukselle huolenpidosta. Liikuttavaa, että joku sellaistakin tällaiselle kummajaiselle osoittaa. Tosin se ei paljoa auta kun kaikki on ohi. Ja ne hyvät vinkit....onko ne tuollaisia, kuin "sporttinenikisinkku" esittää: hänen mukaan olen itseni turvottanut raskaasti ylipainoinen mätisäkki?

      (Hänelle muuten tiedoksi: olen myös sporttinen. Salia 4-5 krt/vko, aerobista 4 x vko ja fyysinen työ. Rasvaprosentti noin 20-25. Penkistä nousee 55 kg, takakyykyssä 75 kg. Jotka mielestäni tämän ikäiselle ovat ihan hyväksyttävän hyvät tulokset. Mutta SILTi olen siis miesten mielestä turvonnut mätisäkki. Ymmärrän. Se on se ikä, mikä minusta sen heille tekee. Jos olisin 20 v ja 30 kg ylipainoinen, taikka laihaläski, olisi se ihan jees?)

      Liikun, koska se on jäänyt minulle tavaksi ja on ainoa asia josta saan hyvää oloa. Se ei tosin tähän tosiasiaan auta, että elämäni on auttamattomasti ohi. Voin jatkaa tätä latua hiihtäen loppuun asti, vielä parikymmentä vuotta. Henkisesti pystyyn kuolleena, sisältä tyhjänä. Tai sitten lopettaa tämän kaiken kärsimyksen oma-aloitteisesti. Jälkimmäinen on houkuttelevampi vaihtoehto.

      • Sporttinenikisinkku

        Joo, no minä en tiedä millainen mätisäkki siellä on jos ei sitä ole kerrottu, joten oletin niin kun sanoit, että seuraa ei löydy.
        Hyvin mielellään voisin antaa sinulle palautetta kuvastasi jos sen näkisin. Näen heti kuvasta, että mistä kiikastaa jos ei miestä löydy, tosin melkeempä veikkaan, että et ole ketään etsinytkään. Ongelma lienee se, että sitä miestä ei ole kukaan kantanut kotiovellesi..


      • Epäurheilullinen.isäsi

        Menes nyt peilin eteen runkkaamaan siitä, "sportteilija", olet pässinä väärässä paikassa. :D Heti, ennemmin kuin myöhemmin.


    • Dewss

      En ymmärrä tuollaisia että hommataan lapsia ja sitten ollaan tappamassa itseään. Sellaisen taakan haluat jättää lapsillesi. Häpeäisit. Terapiassa saisit työkaluja ja voimavaroja jatkaa elämää. Oppisit löytämään ilonaiheita elämääsi. Älä sysää ongelmiasi lastesi harteille. Sitä varten on ammattilaiset auttamassa. Ja harjoittele ihmissuhdetaitojasi. Ensin täytyy oppia rakastamaan itseään , jotta pystyy rakastaa muita. Myös lapsiaan. ..

      • Pystyy.rakastaa.sillee

        Olen kovasti rakastellut itseäni, mutta sinunlaisiasi viisaudenoppaita en silti ole oppinut arvostamaan hirveästi. Töitä vielä tehtävänä. Häpeäisit silti.


    • kylläsesiitä

      Olen samaa mieltä, vaikka olisi joskus kränää lasten kanssa (kaikilla on) niin olisi se kauheaa lapsille, että äiti tekisi niin.

      Ota yhteyttä ehdottomasti verkkokriisikeskukseen, saat muuta ajateltavaa ja seuraakin. Joku huolehtii sinustakin.
      Voisiko olla syynä tuo yksipuolinen kuntoilu työn lisäksi? Jääkö sinulle muuhun aikaa?
      Vaihdapa harrastuksia vähän.
      Lue kirjoja, katso asiaohjelmia, seuraa mitä yhteiskunnassa tapahtuu, mitä maailmalla, entäs luonto, mene konserttiin ja kuuntele musiikkia!
      Voithan lenkkeillä luonnossa, katsella miten on kaunista, saat raitista ilmaa ja rauhaa.
      Ei tarvitse koko ajan suorittaa. Vaikutat aika stressaantuneelta

    • Helleum

      Puhdas helium tai typpi inhalaationa (ks. esim. googlesta suicide bag / exit bag maskin valmistaminen [ei ole vaikeaa]) ja kuolema tulee todella nopeasti, kivuttomasti ja varmasti. Jos pelottaa, ota esim. bentsoa esilääkkeeksi. Kun olo on rauhallinen, asetut vain pitkällesi, laitat maskin kunnolla ja avaat kaasun (eli joko He tai N -inertti kaasu siis) ja se on sit siinä. Hyvää matkaa.

      • Hy543

        Mistä tiedät?
        Puhutko haudan takaa?


      • Helleum

        En puhu (enkä kirjoita) mutta tiedän jotakin fysiologiasta ja farmakologiasta. Eli jos ap. oikeita neuvoja kaipaa eikä klisesistä vatvontaa, niin sellaisen esitin. Lisään vielä sen edun ko. menetelmään, että koska He ja N ovat inerttejä kaasuja, ei aivoissa synny hyperkapnian provosoimaa tukehtumisen tunnetta / pakokauhua. Tajuttomuus tulee n. 3-5 sekunnissa ja kuolema samaa ”vauhtia” kuin muutenkin kun aivot jäävät hapetta jne. Mutta se etenee sitten itsestään (kuten kuolemalla on ”tapana”, sehän sinänsä kestää tunteja mutta ei ihminen siinä vaiheessa enää ole ”täällä”) kuten entropia muutenkin eli kohti tasapainotilaa.


      • Luonnontieteikäs.tyhmyys

        Aika ulkokohtaisia vaikuttavat olevan "tasapainotilasi", sanotaan vaan.


      • uteliasoonrg

        Tuohon "exit bagiin" ei liity kipuako? Sitä pelkään ehkä eniten. Kiitti menetelmän perusteluista.


    • kaunistaihanaakesää

      Lopettakaa jo!

      Ihana kesäpäivä. luonto kauneimmillaan!
      Kaikki ulos luontoon kokemaan kesää ja nauttimaan elämästä!

      Mutta täällä haudotaan ylläolevia juttuja, - mitä kumman märehtijiä ja pahanilmanlintuja olette?

      Sinä aloittaja olet nyt saanut hyviä neuvoja ja sinua on autettu, tee nyt neuvojen mukaan ja käännä kelkkasi kohti mukavaa elämää ja iloa!

      Itsehän me määräämme asenteemme!
      Jos joku ihminen on onnellinen, niin se on hänen asenteensa että ei koko ajan lietso itsareita ja kielteisiä ajatuksia.

      Siis aloittaja, - juttelemaan, opettele rakastamaan itseäsi, lapsiasi, toisia ihmisiä ja kaikkia!
      Kunhan sen ensin opit, niin toivottavasti löydät jonkun rinnallesi!
      Jos et, niin, niin ole onnellinen sinkku!
      Sinkkuja on niin paljon, Päätä olla onnellinen sinkku.

      • Onnea.vaan

        Helle on pehmittänyt knuppisi
        Mene varjoon ja juo vettä


      • Nykyihmisyys

        Paskoja moralisoivia neuvoja lähinnä. Tai tieteellisen epäinhimillisiä. Noistako jonkun pitäisi elämänuskoa saada? Tampiot...


    • sinnetanne

      Viisikymmentä ja vähän yli ei ole vielä ikä eikä mikään! itse aloitin sen ikäisenä työn ihan uudella alalla ja ammatissa ja voi veljet, kun olin innostunut! Sen jälkeen kehitin ammattitaitoani työn ohessa ja työskentelin toistakymmentä vuotta, nykyisin olen valitettavasti vanhuuseläkkeellä. Vapaa-aikana matkustelin ulkomailla, koska palkka, vaikka pienehkökin, sen mahdollisti. Lisäksi olen harrastanut yhtä sun toista, mikä milloinkin on sattunut kiinnostamaan.

      Parisuhde ei ole mikään autuaaksi tekevä asia. Onhan se hetken aikaa mukavaa, mutta kaikki se oheiskrääsä, sukujuhlat, toisten huolto ja holhous ja muu vastaava. en jaksaisi pitkää aikaa, että joku roikkuisi minussa. Niin ja kyllä yli viisikymppinen löytää miehen jso haluaa, erityisesti jos on varustettu "elämän kauneimmilla perusarvoilla" eli jaksaa sitä huoltoa ja hoitoa ja sukujuhlia.

      Itse olen ajatellut veilä katsella tätä maailmaa. Vaikka periaatteessa olen sitä mieltä, että ihmisellä on oiekus omaan kehoonsa ja oikeus lähteä kun huvittaa eikä se saisi olla niin kauhean vaikeaa. Esimerkiksi kahdeksankymppisten saatavilla pitäisi olla kansalaispilleri. Ymmärrän kyllä, että se aiheuttaisi ongelmia: vanhoja ei arvosteta ja joillekuille voisi tulla painetta, kun eivät haluakaan sitä pilleriä ottaa.

      Mutta ei viisikymmentä vielä mitään ole. Eikä kuusikymmentäkään. Itsestään täytyy pitää huolta, niin vanheneminen on helpompaa. Arvelisin, että noin 75-vuotiaaksi mennään ja porskutetaan. Sen jälkeen ei ehkä pysty niin hyvin liikkumaan itsenäisesti. Toki taloudellinen puoli voi olla ongelma esimerkiksi kun joutuu kitkuttamaan pienellä eläkkeellä epäinhimillisissä oloissa ja seinän takana huumekundit tappelevat. Jos minä vanhemmiten otan hengen itseltäni, niin se tapahtuu tällaisten konkreettisten asioiden seurauksena, asioiden joihin ei löydy ratkaisisua.

      • hei1111

        Mikä ala mahtoi olla tämä, mistä paljon pidit?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe