Yritän sopeutua palstan vallitsevaan tyyliin

Jokainen, joka kirjoittaa kommentin tähän avaukseen, on valehtelija ja joutuu suoraa päätä helvettiin.

Mutta tietäkää, että valheenne ei minua hetkauta.

20

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TuomionJumala

      Näistä ei paljon puhuta...

      1. Jumalan tuomiosta kansakunnille tässä ajassa Jes. 3:13.
      2. Kansa nousee kansaa vastaan Jes. 3:5.
      3. Puheet ja teot Herraa vastaan Jes. 3:8
      4. Julkisyntisyys ja jumalattomuus Jes. 3:9,11.
      5. Eksytykset poliittisesta hengelliseen Jes. 3:12.
      6. Seuraukset Jes. 3:24,25.

    • pyhpyh23984798234

      No älä sitten odota kommentteja avaukseesi.

      • Näin.se.on

        Tunnustit pyhpyh olevasi valehtelija ja siinä kerrankin olit oikeassa.


    • hyhhyh35785644

      v.aari on saanut liikaa aurinkoa ja on sekaisin kuin wanha käkikello. Kukukkuu..kukkuuu..
      Nyt hän kuvittelee jakavansa paikkoja helvettiin.

      • Näin.se.on

        Tunnustit hyhhyh olevasi valehtelija ja siinä kerrankin olit oikeassa.


      • m.uori

        Sekaisin olevat vaarit yms. jakavat helvettipaikkoja.
        Onko tämä totta vai valhetta?
        Onko v.aari pers. neitsyt?


      • kerettiläinen-
        m.uori kirjoitti:

        Sekaisin olevat vaarit yms. jakavat helvettipaikkoja.
        Onko tämä totta vai valhetta?
        Onko v.aari pers. neitsyt?

        Totta se on. Vakuutan, että v.aari on aivan pätevä jakamaan helvettipaikkoja. Pers.neitsyydestä en sitten tiedä. Palstalla ei ole tähän mennessä ollut kuin yksi hotellinpitäjä, joka on katsonut aiheelliseksi tiedottaa oman anuksensa tilasta julkisesti, mutta ehkäpä nyt muutkin helvettiin matkaajat hänen esimerkkinsä innoittamina rohkaistuvat omalta osaltaan avautumaan tästä tuiki tärkeästä lukijoita kiinnostavasta asiasta... Todisteeksi kannattaisi laittaa selfie omasta anuksestaan.


    • EmpiirinenKoe

      Täällä ollaan, huusi Mooses pensaasta.
      Nyt jään katsomaan, kuinka se suoraa päätä toteutuu ja millä aika-akselilla. Lähden tästä uimaan. Ans katsoa, tulenko enää takaisin.

      • totta.mooses

        Älä huku. Tule huomenna Adventtikirkkoon niin pelastut.


      • AaroninSauvaHaaroissa
        totta.mooses kirjoitti:

        Älä huku. Tule huomenna Adventtikirkkoon niin pelastut.

        En hukkunut. Tosin nämä helteet voivat olla esimakua helvetistä, mutta ne taitavat koskea kaikkia suomalaisia.

        Taitaa aloittaja olla väärä rohveetta. Pitäisi kivittää pois kuleksimasta.


      • MirjaminMinihame
        AaroninSauvaHaaroissa kirjoitti:

        En hukkunut. Tosin nämä helteet voivat olla esimakua helvetistä, mutta ne taitavat koskea kaikkia suomalaisia.

        Taitaa aloittaja olla väärä rohveetta. Pitäisi kivittää pois kuleksimasta.

        Uskallauduin iltapäivällä auton rattiin. Ei vieläkään natsannut. Alan kohta epäillä koko aloitusta.


      • AaroninSauvaHaaroissa kirjoitti:

        En hukkunut. Tosin nämä helteet voivat olla esimakua helvetistä, mutta ne taitavat koskea kaikkia suomalaisia.

        Taitaa aloittaja olla väärä rohveetta. Pitäisi kivittää pois kuleksimasta.

        Et tiedä päivää etkä hetkahdusta, milloin tämä suorapäisyys toteutuu.

        Selittämisen mestareilta on oppi saatu ja aina löytyy takaportti.


    • Aloituksessa antamasi lupaukset ovat kiistämättä luotettavammalla pohjalla kuin yksikään adventtikirkon opinkohdista.

      Nyt kun olen kommentin kirjoittanut, voisitko ystävällisesti selvittää miten helvettiin joudutaan "suoraa päätä" ? Tarkoittaako se sitä, että lähetä-nappia painettuani, alan olla grillijuhlien ytimessä ? Vai sitäkö, että vain kohtaloni on nyt sinetöity, ja pääni tulee olemaan suorassa kun sinne kokojyvävehnään minut heitetään (hel vete).

      Jos valheeni ei sinua hetkautakaan, niin eipä sen puoleen sinun vastauksesikaan. Mutta siinä ei liene mitään uutta auringon alla... Mutta kahvilla voisi Espressohousessa käydä, jos ennen helvettiä vielä kerkeäisi. Minä tarjoan.

      • Ilmeisesti tämä helvettiin joutuminen on jotakin muuta kuin välitöntä grillautumista. Se voisi olla jotakin sen suuntaista kuin tulkinnat 1 Moos 3 luvun maininnasta “älkäät syökö siitä, ja älkäät ruvetko siihen, ettette kuolis”. Käytän vuoden 1776 käännöstä, koska se on tietenkin hiukan jumalallisemmin totta kuin myöhemmät käännökset. Perusteluja voi kysyä siltä keskustelijalta, joka nakkelee näitä Biblian lainauksia oudon satunnaisen oloisiin paikkoihin.

        Yksi mahdollisuus on tietenkin, että helvettiin joutuminen tapahtuukin taivaassa. Ai ettei ole mitään järkeä? Hyvänen aika, syvällisen totuuden kuuluukin vaikuttaa järjettömältä.

        “Suoraa päätä” tarjoaa myös mahdollisuuden rikkaaseen tulkintakulttuuriin. Pää voi tarkoittaa niin monta asiaa ja suoruus myös. Vielä voisi todeta, että italian sana “suora” tarkoittaa nunnaa.

        Miten olisi “Ciao! Caffè” vaihteeksi? Minua ärsyttää heidän hinnastonsa nimikkeiden Baabelin tyylinen kielten sekasotku, mutta kahvi on ihan kohtuullista.

        Hauskaa, että leikittelet tuolla hel-vete jutulla. Minä olen lapsilleni tuota hassutellut ja sitä kautta vitsi on levinnyt lapsenlapsille ja muuallekin sosiaaliseen verkostoon.

        Joskus ammoin, niin sanoakseni eKr, olin jonkin aikaa Hultafors sanatoriumissa hommissa, kuten niin moni suomalainen adventistikodissa kasvanut nuori. Kun ruokalistalla oli “biffar av helkornsvete”, käytin siitä nasevoitettua nimitystä “helvetesbiffar”. Suomalaisia se nauratti, ruotsalaisia ei. Ylipäänsä ruotsalaiset olivat kovin nurjamielisiä sanoilla leikittelyä kohtaan. Standardifraaseita poikkeamiseen piti olla hyvät perusteet, joita ei tule vastaan ihan jokapäiväisessä elämässä.


      • v.aari kirjoitti:

        Ilmeisesti tämä helvettiin joutuminen on jotakin muuta kuin välitöntä grillautumista. Se voisi olla jotakin sen suuntaista kuin tulkinnat 1 Moos 3 luvun maininnasta “älkäät syökö siitä, ja älkäät ruvetko siihen, ettette kuolis”. Käytän vuoden 1776 käännöstä, koska se on tietenkin hiukan jumalallisemmin totta kuin myöhemmät käännökset. Perusteluja voi kysyä siltä keskustelijalta, joka nakkelee näitä Biblian lainauksia oudon satunnaisen oloisiin paikkoihin.

        Yksi mahdollisuus on tietenkin, että helvettiin joutuminen tapahtuukin taivaassa. Ai ettei ole mitään järkeä? Hyvänen aika, syvällisen totuuden kuuluukin vaikuttaa järjettömältä.

        “Suoraa päätä” tarjoaa myös mahdollisuuden rikkaaseen tulkintakulttuuriin. Pää voi tarkoittaa niin monta asiaa ja suoruus myös. Vielä voisi todeta, että italian sana “suora” tarkoittaa nunnaa.

        Miten olisi “Ciao! Caffè” vaihteeksi? Minua ärsyttää heidän hinnastonsa nimikkeiden Baabelin tyylinen kielten sekasotku, mutta kahvi on ihan kohtuullista.

        Hauskaa, että leikittelet tuolla hel-vete jutulla. Minä olen lapsilleni tuota hassutellut ja sitä kautta vitsi on levinnyt lapsenlapsille ja muuallekin sosiaaliseen verkostoon.

        Joskus ammoin, niin sanoakseni eKr, olin jonkin aikaa Hultafors sanatoriumissa hommissa, kuten niin moni suomalainen adventistikodissa kasvanut nuori. Kun ruokalistalla oli “biffar av helkornsvete”, käytin siitä nasevoitettua nimitystä “helvetesbiffar”. Suomalaisia se nauratti, ruotsalaisia ei. Ylipäänsä ruotsalaiset olivat kovin nurjamielisiä sanoilla leikittelyä kohtaan. Standardifraaseita poikkeamiseen piti olla hyvät perusteet, joita ei tule vastaan ihan jokapäiväisessä elämässä.

        "Yksi mahdollisuus on tietenkin, että helvettiin joutuminen tapahtuukin taivaassa. Ai ettei ole mitään järkeä? Hyvänen aika, syvällisen totuuden kuuluukin vaikuttaa järjettömältä."

        Kun tähän yhdistää sen, että taivasten valtakunta olisi sisällisesti ihmisissä, niin eiköhän se helvettikin sitten ole ihmiselämässä konkreettisesti mukana, sisällisesti meissä ? Toisinaan asia vaikuttaa varsin todelliselta.

        Tämähän konkretisoituu jopa lisää, kun muistetaan, ettei Jeesus opettanut maan päältä lähtemistä, vaan ihmisen pojan paluuta maan päälle hallitsemaan Israelia ja tuomitsemaan kansoja, kuten koko apokalyptinen juutalaisuus ja VT:n profetiatkin selkeästi opettivat.


    • "Jokainen, joka kirjoittaa kommentin tähän avaukseen, on valehtelija ja joutuu suoraa päätä helvettiin."

      Tuossa voisi tietysti olla hivenen konkreettisempikin. Sopisi hyvin esittää profetia, että mikä se rangaistus on ennen sitä helvettiä, kun kommentoi 'tahtomattaan' aloitusta?

      Jahve itse käski/käskytti Raamatun tarujen mukaan useissa kohdin tappamaan kaikki kaupungin asukkaat ja ne poloiset piti vielä vihkiä tuhon omaksi?
      Miten lie se vihkiminen suoritettu, mutta helvetin kirous siihen ilmeisesti liittyi?

      Jahven esittämä ilmaisu vihmimisestä sisälsi siis AINA verenvuodatusta?
      Tuliko käsite siitä, että kun neitsyt vihittiin, niin verihän sen seurauksena kuului 'lentää'. Neitokainen ei voinut olla neitsyt, ellei verta ilmaantunut hepin varteen. Kuukautisten aikana naiskentelu kun oli kiellettyä ja nainen oli siinä tilassa saastainen.

      Suoraa päätä helvettiin? Mielenkiintoinen ilmaisu jo sinänsä?

      • Mietiskelyn-paikka

        Suoraa päätä helvettiin?

        ilmaisu on hivenen hankala ymmärtää?

        Ymmärrän kyllä, jos nainen huutaa suoraa kurkkua.

        Nykyään kaupoista ei enää kovin helposti saa käyriä kurkkuja, koska niiden pakkaaminen on hankalaa ja ne vievät pakattuina enemmän tilaa. Kurkun kuuluu olla siis suora.

        Suora pää on kuitenkin sitten kinkkisempi juttu ja hyvin tulkinnanvarainen ilmaisuna?


      • Mietiskelyn-paikka kirjoitti:

        Suoraa päätä helvettiin?

        ilmaisu on hivenen hankala ymmärtää?

        Ymmärrän kyllä, jos nainen huutaa suoraa kurkkua.

        Nykyään kaupoista ei enää kovin helposti saa käyriä kurkkuja, koska niiden pakkaaminen on hankalaa ja ne vievät pakattuina enemmän tilaa. Kurkun kuuluu olla siis suora.

        Suora pää on kuitenkin sitten kinkkisempi juttu ja hyvin tulkinnanvarainen ilmaisuna?

        Käyrät kurkut maistuvat paremmilta kuin suorat. Ohut kurkku on myös parempi kuin paksu.

        Ja kuitenkin ne laitetaan kakkoslaatuun ja niitä saa halvemmalla kuin priimaa.

        Tämän minulle neuvoi upea ihminen, suurperheen äiti Aili Sälke, joka työskenteli pitkään Merivuoren kauppapuutarhalla Toivonlinnan tien varressa.


      • “Vihkiä tuhon omaksi” on vuoden 1933 suomennoksen kummajainen. Vuonna 1776 käännös käyttää “tuhoamista” ja vuoden 1992 käännös useimmiten mainitsee vain “surmaamisen”.

        Kuningas Jaskan käännös käyttää ilmaisua “destroy utterly”.

        Mutta tämä hiukan vaihtelee eri jakeissa, joissa 1933 käännös käyttää tuota ilmaisua. 3 Moos 27:29 on kiintoisa tapaus:

        1933 käännös: “Ihmistä, ketä hyvänsä, joka on tuhon omaksi vihitty, älköön lunastettako, vaan hänet surmattakoon.”
        1992 käännös: “Herralle tuomittua ihmistä ei voi lunastaa vapaaksi, vaan hänet on surmattava.”
        King James: “None devoted, which shall be devoted of men, shall be redeemed; but shall surely be put to death.”

        Jonkinlainen rituaalinen tuomio siis oli olemassa, jonka jälkeen tuomittu oli henkipatto.


      • Suoraa-kurkkua
        v.aari kirjoitti:

        Käyrät kurkut maistuvat paremmilta kuin suorat. Ohut kurkku on myös parempi kuin paksu.

        Ja kuitenkin ne laitetaan kakkoslaatuun ja niitä saa halvemmalla kuin priimaa.

        Tämän minulle neuvoi upea ihminen, suurperheen äiti Aili Sälke, joka työskenteli pitkään Merivuoren kauppapuutarhalla Toivonlinnan tien varressa.

        Toivonlinnan tien varressa oli kaksikin puutarhaa tai paremminkin viljelysaluetta.
        Merivuoren 'kurvin' kohdalla on pitkään ollut kasvihuoneet ja (Garden center) Merivuoren Puutarha, joissa tiloissa toisiaan kasvatettiin/kasvatetaan mm. kurkkuja ja tomaatteja. Käyrää ja nystyistä kurkkua sai ainakin ennen edullisesti ostaa puutarhasta.

        http://www.puhtaastikotimainen.fi/tuottajat/100puutarhaa/merivuoren-puutarha-oy/

        Sitten lähempänä itse Toivonlinnan kristillistä koulua on pitkään ollut nykyinen Arboretum Yltöinen (kasvitieteellinen puutarha)

        https://www.luke.fi/tietoa-luonnonvaroista/vierailukohteet/arboretum-yltoinen/

        Molemmat ovat olleet paikallaan ainakin 50 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe