GNLD?

Rekisteröidynkö, JM

Olin toissa iltana GNLD:n liike-esittelyssä. Pikaisesti homma kuulosti hyvälle, ainakin oikeudenmukaiselle. ei rahaa sielläkään tule, jos ei tee kovasti töittä, mutta rahaa saa jos saa lähtijöitä ja käyttää itse tuotteita.
Onko kokemuksia? en halua kuunnella niiltä, jotka eivät ole tehneet töitä tosissaan. Mulla aikomus lähteä johonkin tällaiseen mukaan. tää kuulostaa ekalle kohtuullisen rehelliselle.

Odotan kommentteja.

51

9679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddddddddd

      läheinen sukulaiseni on hommassa mukana, ei näytä oikein pyörivän bisnes ja sukulaisuussuhteet ovat olleet koetuksella, kun keskinkertaisia tuotteita ei haluta ostaa kalliilla.

      Sitten kysymys: eikös tuon verkostomarkkinoinnin tarkoitus ole se, että kun liiketiloja ym ei ole niin tuotteet olisivat edullisia? 200mk vitamiinipurkista ei ole mielestäni halpaa. Ostin sellaisen silloin markka-aikana, kyllä ne tuli syötyä mutta ainoa asia jonka huomasin oli että tunsin itseni hyvin väsyneeksi. Lopetin niiden syönnin ja virkistyis parissa viikossa, aloin taas syödä ja taas väsähdin. Sellaisia tumman vihreitä suht suuria 5-vitamiinia.

      Pesuaineet - voivat olla OK allergikoille, peruteho vaan ei säväytä. Hinta kylläkin.

      Touhu alkoi joskus -98 ja on siitä ikäänkuin vaiennut. Päästäksesi tienesteihin pitää verkon olla todella laaja, ja töitä saa tehdä kovasti se eteen. Helpommalla pääset kun hommaat grillikioskin.

    • PZQ

      Hinta-laatusuhde poskellaa, älä usko tiivistejuttuja. GNLD:n myyjä on meillekin yhtä kiva yllätys kuin paiserutto. Ja niitä piruja riittää 15 tusinaan.

    • Ahkera verkostoija

      Suurin osa niistä jotka ovat tehneet kovasti töitä ovat lopettaneet tai siirtyneet johonkin muuhun.
      Nämä tekijät ovat kyllä saaneet rahaa vähän aikaa... sit hiipuu.
      Suurin osa lopettaa hyvin pian aloittamisesta.
      Taitaa olla liian raskasta. Verkostoitumista voi tehdä halvemmalla ja helpommalla.

    • GNLD:ssä mukana oleva

      Olen ollut toista vuotta mukana GNLD:ssä ja tienannut siitä direktoriksi tulon jälkeen aina yli 1000 euroa.Parhaimmillaan tili on ollut pitkästi yli 2000 euroa. Teenb työtä sivutoimisesti viikosta riippuen 2 - 15 tuntia. Mielestäni tuntipalkka on kohtuullinen.

      Ja mitä tuotteisiin tulee. Niiitä käytin jo ennen GNLD:hen liittymistä eli ostin ne nykyiseltä sponsriltani. G1 -pesuaine yllätti tosi positiivisesti. Yhden konellisen hinnaksi tulee alle 10 senttiä, super 10 maksaa alle 0,70 senttiä suihkupullollinen (=½ litraa), ravinnonlisillä olen päässyt erilleen siitepölyallergiasta ja héinänuhasta, Omega 3:a käyttämällä äitini yli 75-prosenttisesti tukkeuneeet suonet ovat auenneet lääkärin tutkimustenkin mukaan.

      kannattaa kokeilla. Heikki Heimonen (paras tienesti yli 100000euroa/kk) sanookin, että mitä enemmän kokeilet sitä enemmän tienaat.

      Nyt olen lähdöss yrityksen rahoilla Las Vegasiin muutamaksi päiväksi maailmankongressiin.

      Ei tämä täyttä huijausta ainakaan ole!!!

      • PZQ

        Mitä järkeä maksaa ylihintaa tavarasta, jonka ainut myyntivaltti on näennäinen tehokkuus.


      • Ulla_GNLD

        Olen myös käyttänyt pesuaineita ainakin 20v. ja ovat todella hyviä mutta nyt olen päässyt seuraamaan sivusta tuttavien ja omien kokemuksieni kautta näitä luostaistuotteita ja kokemukset ovat aivan mahtavat.

        Vain kokeilemalla voi todentotta huomata mistä puhutaan. Minulla ei ollut mitään kokemusta näistä ravintolisistä ja kaikki muutokset ovat olleet todella positiivisia.

        Tuotteet ovat hyviä ja edullisia käytössä.

        Olen iloinen puolestasi GNLD:ssä mukana oleva sillä uskon vakaasti tuohon mitä sanot.

        Tässä vielä linkki liitteenä:
        http://goldenstore.weebly.com/index.html


    • pölöjä

      Olen itse tehnyt GNLD:tä ja yrityksessä sinäänsä ei ole mitään vikaa ja tuotteetkin ovat "ainankin super10" tosi hyviä, mutta työmäärä millä saisi vaikka sen 2000 euroa/ kk on todella kohtuuton verrattuna moneen muuhun verkosto yritykseen. Esimerkiksi yhtiöt jotka tarjoavat matkapuhelin liittymiä, sähköenergiaa, vakuutuksia jne.. tuotteita joita jokainen ihminen käyttää ja joita ei tarvitse erikseen myydä tai toimittaa joka kuukausi. Niistä saa sitten jatkuvaa tuloa niin pitkään kun asiakas pysyy sinun myymäsi tuotteen käyttäjänä. Tällaisia yrityksiä kyllä löytyy, siis en tarkoita ACN:nää tai SEVENIÄ. No joka tapauksessa pointti oli se että työmäärä GNLD:ssä on liian suuri palkkioihin nähden. Ja uusia jälleenmyyjiä on vaikea saada mukaan koska GNLD:llä on ikävä historia Suomessa muutamien vuosien takaa.

      • Älä nyt

        Noi tuotteethan on räikeästi ylihinnoiteltu, markkinahinta on alle puolet noiden hinnasta


    • Golden

      Kyllä se niin on, että GNLD eli GOLDEN on kirosana suomessa!
      Johtuu muutaman vuoden takaisesta tehokkaasta hypetyksestä ja suoraan sanottuna pissityksestä!
      SIITÄ JÄI MONELLE HUONO MAKU!

    • Pettynyt

      GNLD:ssa mukana olleet tyypit ovat oman kokemukseni mukaan hyvin päälle käyviä "pakkorekrytoijia" eli tuputtavat ja tuputtavat mukaan lähtemistä, että "kandee, kandee lähtee mukaan sillä ja sillä on uusi auto se sai sen just ja tienaa miljoonia!"

      Opetus:
      1) Ota selvää mitkä ovat riskit voitko lopettaa koska vaan
      2) Mitkä ovat aloituskustannukset, kuukausi minimi ostot ym.
      3) Onko vuosittaisia jäsenmaksuja ja kuinka paljon maksaa
      4) Onko konttori Suomessa
      5) Kuuluuko Suomen suoramarkkinointiliittoon ja noudattaako yhtiö myös niitä
      6) Paljonko maksaa posti- ja rahtikulut
      7) Kouluttaako yhtiö ja kuinka usein ja missä ja maksaako ja paljonko

      Eli mieti tarkkaan älä tee hätiköityjä johtopäätöksiä. Kysele kauemmin mukana olevilta hyvät- ja huonotpuolet.

      Onnea valitsemallesi uralle!

      • Amway

        Juuri näin eli vastaus on Amway


      • AnttiH

        Valitettavasti kuvailemasi kaltaista toimintaa jotkut GNLD-jälleenmyyjät harrastaa... Luvataan ummet ja lammet, sitten ihmiset pettyvät kun eivät saaneetkaan 10000 euron tuloja 2 kuukauden mukana olon jälkeen. Eli turha mitään pilvilinnoja rakentaa. Itselläni on tavoite tulla directoriksi 2 vuodessa ja tiiminjohtajaksi 5 vuodessa, siis todella hitalla vauhdilla, ja vaikkei noi toteutuiskaan olenhan mukavassa toiminnassa mukana.

        Tässä täytyykin muistaa että jälleenmyyjäthän tässä ovat luvanneet asioita, ei GNLD. Se lupaa ainoastaan laatutuotteet, tyytyväisyys takuulla ja antaa mahdollisuuden tehdä liiketoimintaa.

        Itse kerron vain perusfaktat yrityksestä ja kehoitan harkitsemaan päivän ennen kuin aloittaa toiminnan. Koska liian monesti ihmiset innostuvat jostain ja sitten eivät oo kiinnostuneita seuraavana päivänä. Tällöin jäävät jäljelle ne henkilöt ketkä oikeasti haluavat tehdä GNLD:tä. Yllättävän moni haluaa...

        Lisäksi itseäni vieroksuttaa rahasta puhuminen, ennemmin puhun tuotteista. Lisäksi uudet ystävyys suhteet joita GNLD:n kautta on tullut ovat tärkeitä itselleni.

        Vastaan myös Opetus kohtaan:

        1) tuotteilla on 100% palautus oikeus kunhan on eräpäivää jäljellä ja yli puolet tuotteesta käyttämättä. Ainoa riski liittyy aloitusmaksuun 65 eur.

        2)65 eur. aloitus, ei kuukausittaista ostopakkoa.

        3)54 euroa / vuosi

        4)Suomessa on konttori Turussa, lisäksi varastot Helsingissä, Turussa ja Oulussa.

        5)GNLD on suomen suoramarkkinointiliiton jäsen ja yhtiö noudattaa niitä.

        6) Tietyn pistemäärän ylittävät tilaukset rahdeitta, rahti muuten 14,95 eur.

        7) Säännöllisiä yrityksen koulutuksia on ollut tänä vuonna ympäri maata jo useita ja maksuttomia. Lisäksi jälleenmyyjien omia järjestämiä koulutus ja esittelytilaisuuksia. Jälleenmyyjien järjestämissä tilaisuuksissa kerätään muodollinen osallistumis-/kahvimaksu, jolla kustannetaan tilavuokra ja kahvit. maksu on 2-5 euroa paikasta riippuen.


      • PZQ
        AnttiH kirjoitti:

        Valitettavasti kuvailemasi kaltaista toimintaa jotkut GNLD-jälleenmyyjät harrastaa... Luvataan ummet ja lammet, sitten ihmiset pettyvät kun eivät saaneetkaan 10000 euron tuloja 2 kuukauden mukana olon jälkeen. Eli turha mitään pilvilinnoja rakentaa. Itselläni on tavoite tulla directoriksi 2 vuodessa ja tiiminjohtajaksi 5 vuodessa, siis todella hitalla vauhdilla, ja vaikkei noi toteutuiskaan olenhan mukavassa toiminnassa mukana.

        Tässä täytyykin muistaa että jälleenmyyjäthän tässä ovat luvanneet asioita, ei GNLD. Se lupaa ainoastaan laatutuotteet, tyytyväisyys takuulla ja antaa mahdollisuuden tehdä liiketoimintaa.

        Itse kerron vain perusfaktat yrityksestä ja kehoitan harkitsemaan päivän ennen kuin aloittaa toiminnan. Koska liian monesti ihmiset innostuvat jostain ja sitten eivät oo kiinnostuneita seuraavana päivänä. Tällöin jäävät jäljelle ne henkilöt ketkä oikeasti haluavat tehdä GNLD:tä. Yllättävän moni haluaa...

        Lisäksi itseäni vieroksuttaa rahasta puhuminen, ennemmin puhun tuotteista. Lisäksi uudet ystävyys suhteet joita GNLD:n kautta on tullut ovat tärkeitä itselleni.

        Vastaan myös Opetus kohtaan:

        1) tuotteilla on 100% palautus oikeus kunhan on eräpäivää jäljellä ja yli puolet tuotteesta käyttämättä. Ainoa riski liittyy aloitusmaksuun 65 eur.

        2)65 eur. aloitus, ei kuukausittaista ostopakkoa.

        3)54 euroa / vuosi

        4)Suomessa on konttori Turussa, lisäksi varastot Helsingissä, Turussa ja Oulussa.

        5)GNLD on suomen suoramarkkinointiliiton jäsen ja yhtiö noudattaa niitä.

        6) Tietyn pistemäärän ylittävät tilaukset rahdeitta, rahti muuten 14,95 eur.

        7) Säännöllisiä yrityksen koulutuksia on ollut tänä vuonna ympäri maata jo useita ja maksuttomia. Lisäksi jälleenmyyjien omia järjestämiä koulutus ja esittelytilaisuuksia. Jälleenmyyjien järjestämissä tilaisuuksissa kerätään muodollinen osallistumis-/kahvimaksu, jolla kustannetaan tilavuokra ja kahvit. maksu on 2-5 euroa paikasta riippuen.

        Tolla hinnalla mä tilaan tavaraa vaikka mistä.
        Ihme touhua.


      • AnttiH
        PZQ kirjoitti:

        Tolla hinnalla mä tilaan tavaraa vaikka mistä.
        Ihme touhua.

        Hyvin harvoin kukaan tilaa niin vähän tavaraa että joutuu rahtia maskaa.

        Mutta voihan sitä löytää kaikesta asioista jotain negatiivista, jos on sellainen luonne.


      • PZQ
        AnttiH kirjoitti:

        Hyvin harvoin kukaan tilaa niin vähän tavaraa että joutuu rahtia maskaa.

        Mutta voihan sitä löytää kaikesta asioista jotain negatiivista, jos on sellainen luonne.

        Paljonko pitää tilata, jotta säästyy rahtikuluilta? Kaikki tuotteet eivät lopu samanaiakaisesti, ja varastoinnin jätän miellelläni tukkuliikkeille.

        Mitä maksaa yksi litra esim lattianpesuainetta?

        Voiko tuotteet noutaa jostain?

        Jotta vaihtaisimme tuotetta, pitäisi ominaisuuksien olla parempi kuin nykyisen tuotteen tärkeimmät ominaisuudet:

        1 Saatavuus.

        2 Kotimaisuus

        3 Ekologisuus

        3 Hinta/laatusuhde


      • AnttiH
        PZQ kirjoitti:

        Paljonko pitää tilata, jotta säästyy rahtikuluilta? Kaikki tuotteet eivät lopu samanaiakaisesti, ja varastoinnin jätän miellelläni tukkuliikkeille.

        Mitä maksaa yksi litra esim lattianpesuainetta?

        Voiko tuotteet noutaa jostain?

        Jotta vaihtaisimme tuotetta, pitäisi ominaisuuksien olla parempi kuin nykyisen tuotteen tärkeimmät ominaisuudet:

        1 Saatavuus.

        2 Kotimaisuus

        3 Ekologisuus

        3 Hinta/laatusuhde

        Hei!

        Lähdin ihan miettimään kysymystäsi... Sanoisinko että lattianpesukerta maksaa n. 5 senttiä, itsellä on asuntona kaksio.

        Tilaukset voi tehdä myös noutotilauksina helsingistä, turusta ja oulusta.

        Sitten vastauksia lisäkysymyksiin.

        1. Tilauksen toimitusaika: 2-3 päivää
        2. Tuotteetteiden kotimaisuusaste: 0%, tuotteet valmistetaan Sveitsissä.
        3. Tuotteet ovat luonnossa täysin hajoavia
        4. Huippulaatuiset tuotteet, normaalihinnalla.


      • Nokidding
        PZQ kirjoitti:

        Paljonko pitää tilata, jotta säästyy rahtikuluilta? Kaikki tuotteet eivät lopu samanaiakaisesti, ja varastoinnin jätän miellelläni tukkuliikkeille.

        Mitä maksaa yksi litra esim lattianpesuainetta?

        Voiko tuotteet noutaa jostain?

        Jotta vaihtaisimme tuotetta, pitäisi ominaisuuksien olla parempi kuin nykyisen tuotteen tärkeimmät ominaisuudet:

        1 Saatavuus.

        2 Kotimaisuus

        3 Ekologisuus

        3 Hinta/laatusuhde

        Tuotteen kotimaisuus on tärkeämpää, kuin sen hinta/laatusuhde? Mitä lisäarvoa kotimaisuus tuotteelle antaa? Toki ymmärrän kotimaisuuden olevan sinällään positivista, jolloin se työllistää omalla alueella ja mahdollisesti myös tuotot jäävät omalle alueelle, mutta ei tuollaista syytä kovin merkittäväksi voi sanoa.


      • pesuaineita ei ole olemassa...
        Nokidding kirjoitti:

        Tuotteen kotimaisuus on tärkeämpää, kuin sen hinta/laatusuhde? Mitä lisäarvoa kotimaisuus tuotteelle antaa? Toki ymmärrän kotimaisuuden olevan sinällään positivista, jolloin se työllistää omalla alueella ja mahdollisesti myös tuotot jäävät omalle alueelle, mutta ei tuollaista syytä kovin merkittäväksi voi sanoa.

        ...kun mäntysuopakin myytiin ruotsalaisille.


    • AnttiH

      Hei!:)

      Varmaankaan nämä keskustelupalstat eivät ole oikea paikka kysellä GNDL:stä. Näillä keskustelufoorumeilla on liikaa niitä ihmisiä jotka tietävät kaikesta kaiken, vaikkei tiedäkkään mistään mitään. Osaavat ajaa formuloita kun ovat nähneet 2 GP:tä televisiosta. No se siitä.

      Itse olen käyttänyt tuotteita vuodesta 1997 lähtien. Viime huhtikuussa aloitin jälleenmyyjänä, koska halusin saada tuotteet tukkuhintaan. Itseasiassa minulla ei ollut tarkoitusta sen paremmin lähteä kasvattamaan verkostoa, kuitenkin mainitsin asiasta muutamalle tutulle, heitä ei liiketoimta kiinnostanut, jotkut ottivat tuotteita. Ajattelin että no kerron jatkossa vain tuotteista. Pahin skeptikko oli oma veljeni, hänellä oli ollut huonoja kokemuksia eräästä toisesta verkostomarkkinointiyrityksestä ja sanoi minulle että ei kannata mitään aloittaa mitään tuollaista. Kuitenkin minusta tuntui tää GNLD homma ihan kivalta joten jatkoin. Lokakuussa aloitin sitten paneutua enemmin GNLD:n. Ihan kivasti on mennyt, minulla on nyt 11 suoraa jälleenmyyjä ja organisaatiossani n. 20. Asiakkaita on 14. Veljeni aloitti jälleenmyyjänä joulukuussa, kun hänkin syksyllä suostui testaan tuotteita. Annetaan ihmisten rauhassa tutustua tuotteisiin ja liiketoimintaan. Kerrotaan tuotteista ja liiketoiminnasta mutta ei tuputeta, minä itse en inhoa mitään niin paljon kuin minulle tuputetaan jotain...

      Toimintaa kannattaa alkuun tehdä sivutoimisena. Itse käytän aikaa n. 3-6 tuntia viikossa eli 1 tai 2 iltaa viikossa. Nykyisin se on lähinnä omien jälleenmyyjien kouluttamista ja auttamista. Itse kerron 1-2 uudelle ihmiselle kuukaudessa GNLD:stä.

      Sen neuvon vielä annan että ei kannata tilata paljoa ylimääräista. Ekassa tilauksessa toki kannattaa tilata enemmin, saat pienen alkuvartaston, jotta sinulla on antaa tuotteita niitä tarvitseville.

      Siinä vähän ohjeita alkuun. Toivottavasti näämme tulevaisuudessa GNLD karkeloissa!:)

      Täällä oli vastauksissa ihmettelyä tuotteiden hinnoista. Voisin jotain kertoa miksi on näin?

      Tuotteista voin sanoa 7,5 vuoden kokemuksella että ne toimivat niinkuin on luvattu. Tuotteet ovat laadukkaita ja käyttäjät ovat olleet pelkästään tyytyväisiä. Ravintolisissä GNLD on ollut uranuurtaja SAB:n ansiosta.

      Ravintolisäthän eivät ole lääkkeitä, se tulee muistaa. Olen kuitenkin saanut niistä apua moneen minua vaivaaneeseen ongelmaan; ensimmäinen tuote jota käytin oli kal-mag siitä oon saanut apua jalka- ja selkäkipuihini, formula4 on antanut lisää pirkeyttä, viimeisempänä on ollut asidofilus maha vaivoihin, minulla oli muutaman vuoden poltetta mahassa. Täytyy sanoa että on mukava olo kun ei koske ja on pirtee... Tietty oisihan voinut käydä hakeen lääkkeitä yms. mutta onneksi ei tarvitse. Ja toivottavasti tulevaisuudessa ennalta ehkäistään ja piennetään riskiä sairastua oikeanlaisesn ravitsemuksen avulla. GNLD:n tiedemiehet tekevät tätä valistustyötä antamalla ravitsemukseen liittyviä luentoja lääkäreille maineekkaassa Stanfordin yliopistossa. Lisäksi suomessa monet lääkärit ovat alkaneet tajuta GNLD:n merkityksen ennaltaehkäisevässä terveydenhoidossa ja kehoittavat käyttämään näitä ravintolisiä. Minullakin on 2 asiakasta jotka kehoituksestani ovat kysyneet lääkärin kantaa näihin tuotteisiin ja ovat saaneet lääkäriltä kiitosta näiden tuotteiden käytöstä.

      Kun puhutaan ravintolisistä tulee huomata GNLD:n valmistusmekanismien erot ja laatuerot muihin vitamiinituotteisiin. Beetakaroteenia pystyy kuka tahansa valmistamaan ja myymään edullisesti sen sijaan GNLD:n Karoteeni valmisteessa on yli 600 karotenoidia. GNLD:llä on ainoana maailmassa oikeus valmistaa tätä tuotetta. Lisää http://www.carotenoidcomplex.com. E-vitamiinia saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista, niissä on 1-2 e-vitamiinia GNLD:llä niitä on 8 lajia omassa valmisteessaan. Markkinoilla on myös maitohappobakteerivalmisteita joissa on 1-3 maihtohappobakteeria. Asidophilus valmisteessa on 5 eri maitohappobakteerilaatua. Muut valmistajat jättävät tuotteensa vajaiksi, sensijaan GNLD valmistaa niin hyvät tuotteet kuin mahdollista. Tulee huomioida myös se että luontaistuotekaupan vitamiineissa ei tarvitse olla kuin 15% vitamiina. Apteekin vitamiinit ovat syntettisiä, siis eivät kuulu ihmisen ruokavalioon.

      Voisin jatkaa kuin paljon, mutta mikäli joku haluaa keskustella kanssani ravitsemuksesta, vaikka olisikin erimieltä kanssani voi mailailla minulle [email protected]

      • pakko

        On kysyä että jos sinulla on asiakkaita noinkin vähän, paljonko on oma myyntisi/liikevaihto?


      • AnttiH
        pakko kirjoitti:

        On kysyä että jos sinulla on asiakkaita noinkin vähän, paljonko on oma myyntisi/liikevaihto?

        Oma myynti pyörii reilussa 1000 eurossa ja siitä jää kuukausittain n. 300 euroa myyntikatetta. Toki kokonais kuukausituotto on suurempi kun bonuksia tulee myös organisaatiosta ja omista tilauksista.

        Antti


      • Nokidding
        AnttiH kirjoitti:

        Oma myynti pyörii reilussa 1000 eurossa ja siitä jää kuukausittain n. 300 euroa myyntikatetta. Toki kokonais kuukausituotto on suurempi kun bonuksia tulee myös organisaatiosta ja omista tilauksista.

        Antti

        Asiallista puhetta ja pääosin yhdyn mielipiteisiisi, mutta vielä vakuuttavimmiksi ne tulevat, kun opettelet yhdyssanat:)


      • AnttiH
        Nokidding kirjoitti:

        Asiallista puhetta ja pääosin yhdyn mielipiteisiisi, mutta vielä vakuuttavimmiksi ne tulevat, kun opettelet yhdyssanat:)

        Pitänee varmaan harjoitella kirjoittamista!:)


      • Koira

        Koiria koulutetaan. Ihmisiä johdetaan esimerkillä.


    • samppa

      Moi,

      olin mukana n. 7 vuotta ja täytyy sanoa että paljon tuli tehtyä ja nähtyä. Tuotteita menee ja asiakkaita riittää, jälleenmyyjiäkin saa kun kohdalle sattuu. Markkinointijärjestelmä mielestäni vanhanaikainen, hieman raskas ja ei niin hyvin palkitseva alkuunsa kuin pitäisi.

      [email protected]

      Kysy lisää voin kertoa oman tarinani.

      • Jeeeeee

        Kerroit saaneesi myytyäkin miten se on mahdollista?


    • sisilisko

      Kannattaa varmaan vertailla, käy esim Amwayn liiketoimintaesittelyssä. Tuotepohja laajempi. Maine rassaa GNLD:ä. Tämä haittaa jos aiot rakentaa verkostoa. Eräs ystäväni vihtoi GNLD:sta AMWAYhin. Hän on edelleen ystäväni vaikka on verkostomarkkinoija ollut vuosia! Siis osaa homman, ei tuputa.

      • petyin pahasti

        GNLD kuulosti aikanaan hyvältä hommalta ja uskoinkin siihen niin paljon että painoin töitä yötä myöten, omat asiakkaani ja jälleen myyjät löytyi kyllä ihan muualta kun kaveripiiristä... tuotteet olivat mielestäni oikeasti hyviä, mutta satuin olemaan mukana silloin kun homma suomessa kaatui eräiden "huijareiden" vuoksi... olin niitten bileissäkin jotka teki sumeena rahaa ja koulutuksetkin oli alan parhailta... ja palkinnot hienoja tuttuni pääsivät jopa Hawaijille limusiinilla etc..... mutta sitten homma kaatui ja heidänkin luksus elämänsä sen mukana... kova pudotus arkeen johon eivät limusiinit kuulu... pärjätä voi hyvinkin mutta ihan mielettömällä työllä ja etenkin nyt koska GNLD on menettänyt aikanaan maineensa... se on melkoinen SAMMAKKO kun sen sanan suustasi päästät voit olla varma että suurin osa on kuullut siitä ... ja suurin osa tietää ketkä aikanaan sillä rikastuivat ja myös että moni menetti paljon ... kandee miettiä tarkoin jos aiot jaksaa vetää homman omalta osaltasi menestyksekkäästi...


      • autolija
        petyin pahasti kirjoitti:

        GNLD kuulosti aikanaan hyvältä hommalta ja uskoinkin siihen niin paljon että painoin töitä yötä myöten, omat asiakkaani ja jälleen myyjät löytyi kyllä ihan muualta kun kaveripiiristä... tuotteet olivat mielestäni oikeasti hyviä, mutta satuin olemaan mukana silloin kun homma suomessa kaatui eräiden "huijareiden" vuoksi... olin niitten bileissäkin jotka teki sumeena rahaa ja koulutuksetkin oli alan parhailta... ja palkinnot hienoja tuttuni pääsivät jopa Hawaijille limusiinilla etc..... mutta sitten homma kaatui ja heidänkin luksus elämänsä sen mukana... kova pudotus arkeen johon eivät limusiinit kuulu... pärjätä voi hyvinkin mutta ihan mielettömällä työllä ja etenkin nyt koska GNLD on menettänyt aikanaan maineensa... se on melkoinen SAMMAKKO kun sen sanan suustasi päästät voit olla varma että suurin osa on kuullut siitä ... ja suurin osa tietää ketkä aikanaan sillä rikastuivat ja myös että moni menetti paljon ... kandee miettiä tarkoin jos aiot jaksaa vetää homman omalta osaltasi menestyksekkäästi...

        Keroisitko hieman lisää tästä limusiinilla tehdystä hawaijin matkasta? Verkostomarkkinoinnista en ole kiinnostunut, mutta valtameriä ylittävästä autosta kylläkin. Vai pitäisikö tässä tapauksessa puhua valtameren alittamisesta, sillä oletan, että matka on taittunut Atlanttin pohjaa pitkin. Olisin kovasti kiinnostunut itsekin käymään hawaijilla. Limusiiniin minulla ei ole varaa, sillä olen vain tavallinen työläinen enkä kaltaisesti biznezmiljönääri, joten luonnolliseszti suorittaisin matkan omalla Samarallani. Kiitos paljon jo etukäteen asiallisesta vastauksesta.


      • ...
        autolija kirjoitti:

        Keroisitko hieman lisää tästä limusiinilla tehdystä hawaijin matkasta? Verkostomarkkinoinnista en ole kiinnostunut, mutta valtameriä ylittävästä autosta kylläkin. Vai pitäisikö tässä tapauksessa puhua valtameren alittamisesta, sillä oletan, että matka on taittunut Atlanttin pohjaa pitkin. Olisin kovasti kiinnostunut itsekin käymään hawaijilla. Limusiiniin minulla ei ole varaa, sillä olen vain tavallinen työläinen enkä kaltaisesti biznezmiljönääri, joten luonnolliseszti suorittaisin matkan omalla Samarallani. Kiitos paljon jo etukäteen asiallisesta vastauksesta.

        Koetahan antaa vähän sympatiaa vm -liikebizinezz -miehelle.. :-) Valitettavasti keskiverto biziniz -mies ei todellakaan tiedä missä Hawaiji sijaitsee. Goolella saattavat löytää EHKÄ kuvan tai kaksi paikasta, mutta sijainnista ei monella ole hajuakaan.

        Sen sijaan heidän ON PAKKO kertoa näitä tarujuttuja ympärilleen, jos joku kaltaisensa sattuisi innostumaan bizineksestä...


    • Nokidding

      Itse tein opiskelun ohessa aktiivisesti GNLD-toimintaa vuosina 1999-2000. Kokemukset oli tosi positiivisia ja tapasin kavereita joihin ei muuten olisi päässyt tutustumaan. Olin Petteri Jussilan tiimissä ja elämys jo sinänsä tuntea kaveri. Tulosta en saanut aikaan merkittävissä määrin mutta sen pistäisin kokemattomuuden piikkiin. En kyllä tappiollekaan jäänyt. GNLD on yksi vanhimmista Suomessa toimivista verkostoyrityksistä, joten jotain ovat oppineet varmaan jo. Lähes yhtä tärkeää kuin yritys on se kenen kanssa lähdet töitä tekemään. Tietysti pitää tulla hyvin toimeen keskenään ja jos mahdollista lähde tekemään töitä jokun kanssa, joka on jo menestynyt GNLD jälleenmyyjänä.

      Onnea bisnekseen ja varaudu ahkeraan työskentelyyn, jos haluat tuloksia aikaiseksi. Tärkeintä ei ole kuitenkaan, miten paljon töitä teet, vaan mikä on työn laatu.

      • ...

        Eli tarinan opetuksena voi pitää tällaista kuviota: Ole typerä lammas, joka tekee hulluna hommia, jotta verovelkainen kusettaja pystyy olemaan muka rikas? Voi helvetti, oliko sinun bizineksen kohokohta se, että teit rahaa Petterille? Voi jumalation, en olisi uskonut että tänne joku tulee oikein tunnustamaan tuollaista. Otan osaa...


      • Nokidding
        ... kirjoitti:

        Eli tarinan opetuksena voi pitää tällaista kuviota: Ole typerä lammas, joka tekee hulluna hommia, jotta verovelkainen kusettaja pystyy olemaan muka rikas? Voi helvetti, oliko sinun bizineksen kohokohta se, että teit rahaa Petterille? Voi jumalation, en olisi uskonut että tänne joku tulee oikein tunnustamaan tuollaista. Otan osaa...

        Äskeiseen tarinaan ei ollut sisällytetty opetusta, se oli kertomus kokemuksista ja jokainen voi niistä oppia mitä haluaa.

        Selvästi et tunne/ymmärrä GNLD-verkostomarkkinoinnin palkkiojärjestelmää tai niitä yleisestikään. Homman ideahan on juuri siinä, että Petteri sai osan liikevaihdostani, koska olin hänen ryhmäänsä ja hän myös oli ottanut minut mukaan bisnekseen ja auttanut siinä. Tietysti Petteri ja kuka tahansa haluaa mahdollisimman suurta palkkiota ryhmänsä liikevahdosta, joka vaatii sitä että liikevaihto kasvaa ryhmässä. Kun liikevaihto kasvaa ryhmässä myös Petterin palkkiot ryhmän liikevaihdosta, ja samalla tietysti koko ryhmän palkkiot. Eli kuka tuossa hävijänä on? Jos et saa itse tuloja, niin ei saa ylälinjasikaan.

        Verkostomarkkinointi on vaativaa duunia, missä en nuorena poikana menestynyt. Omat tulot jäivät pieniksi ja näin ollen myös Petterin ja muun ylälinjan omalla kohdallani. Enemmän tuo noin 2 vuotta opetti, kuin koulut sitä ennen ja sen jälkeen. Kohokohtia oli useita ja ne ovat kokemuksia, joita ei muualta olisi voinut saada. Edelleen nykyään bisneksessä on hyötyä sen aikaisista kontakteista.


    • dj-Unski

      Asun solukämpässä, ja eräs kämppikseni (kutsuttakoon häntä Niinaksi) oli muuttanut pois. Jostain syystä hän oli ollut hieman kaunainen meitä muita kohtaan ja huuhtonut värjätessään hiuksensa vessan lavuaarissa. Tuloksena oli sininen lavuaari.
      Noh, sininen toi minusta kivaa väriä kylppäriin, mutta paikalle jäänyttä kämppistä (olkoon hän nimeltään Heidi) se alkoi ärsyttämään (meitä asui siis kolme samassa asunnossa, nyt vain kaksi). Hinkattiin saippualla ja pesuaineilla pitkään, eikä tulosta tullut, ei edes haalentunut. Sitten muistin, että äiti oli tuputtanut mukaan pesuainetta, joka varmasti kuulemma saisi lian pois. Kaadoin LDC-nimistä ainetta lavuaariin tasaisin välein reunan alkuuun hiukkasen, ihan vain testatakseni, ja jätettiin se vaikuttamaan ja unohdettiin. Illalla palasin kylppäriin ja siellä lavuaari oli raidallinen: sinistä ja alkuperäistä valkoista vierekkäin. Tuhlasin saman tien puolet pullosta lorottaessani lavuaarin reunoille ja kahdentoista aikaan meillä oli jälleen samanvärinen lavuaari kuin ennen Niinan muuttoa.
      Huuhtelin ainejämät viemäriin ja oli pakko tunnustella, josko pesuaine olikin ollut myrkkyä ja syövyttänyt pintaa. Ei ollut.
      Olin ihan äimistynyt, ja oli pakko myöntää että kyllä se toimi.

      Siitä on nyt vuosi aikaa, ei vain ole tullut kerrottua kellekään (paitsi mitä nyt äidille, joka innostui asiasta kovasti ja sanoi: "mitäs minä sanoin".

      Nyt sitten viime viikonloppuna olin tappoflunssassa, ja koska kirjoitukset (aloitan perjantaina äidinkielen ainereaalilla) tulossa, vedin napaani ravintolisiä (GNLD:ltä, äiti laittaa aina kuusi eri purkkia mukaani jos vaikka sattuisi tarvitsemaan).
      Näitä neljää käytin, jokaista 1 pkl/päivä paitsi C jota otin 3 kpl ihan vain varmuuden vuoksi:
      -formula IV (vitamiineja, kivennäisaineita, proteiineja ja lipidejä samassa ravintoainetiivisteessä)
      -Weath Germ Oil (E-vitamiini)
      -All C (C-vitamiini)
      -Carotenoid Complex (Karotenoidit = hedelmissä ja vihanneksissa esiintyviä ravintoaineita, joita yli 600)

      Lauantaina ja sunnuntaina nappasin tuollaisen annoksen kerran päivässä ja maanantaina olin terve.

      Huijaustako? EN USKO.
      Pitää varmaan liittyä sitten kun täytän 18 ihan vaan jotta saisi tuotteita halvemmalla. Opiskelijan kukkaro ei ole mikään maailman isoin, etenkään kun opintotukea saa valtiolta vain jos vanhemmat on eronneet tai alle keskituloisia.

    • Ulla GNLD kauppias

      Täytyy sanoa että tällä palstalla on ihan asiallinen meininki, kaikista vastaavan palvelun tarjoajan keskusteluista ei voi sanoa samaa.

      Muutoinkin ihmettelen miksi näitä tuotteita / organisaatiota haukutaan näin hirveesti. Tuotteet ovat todella hyviä, sen olen itse käytännössä havainnut. Yritys on myös kohdellut minua asiallisesti, bonukset on maksettu ja tavarat toimitettu kuten on sovittu.

      Sitten ikävimpänä seikkana se että olen saanut niskaani häirikön joka kirjoittelee toiminnastani asioita joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

      Kun lähdin tammikuussa toimintaan mukaan jotta saisin hieman sisältöä elämääni ja jos siinä sivussa tulisi vielä pikkasen tuloja niin se olisi kaikki tervetullutta. En voinut edes ikävämmässä painajaisessa arvata että saan niskaani henkilön joka kirjoittelee netissä julkisilla palstoilla minusta ikäviä asioita. Minua syytetään veronkierrosta yms. mikä ei pidä paikkansa.

      Olen selvittänyt kaikki asiat verottajan ja muiden virallisten tahojen kanssa, jos heillä ei ole mitään sanottavaa toiminnastani niin miten joku täysin asioista ilmiselvästi ei perillä oleva voi syytää sellasta potaskaa toisten niskaan millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

      Te jotka näette näitä epäasiallisia kirjoituksia verkkokaupastani, toivon hartaasti että jättäisitte ne ihan omaan arvoonsa ja antaisitte minulle tilaisuuden todistaa että panettelu jonka kohteeksi jouduin ei totta tosiaan ole totta.

      Henkilö joka näitä juttuja kirjoittelee ei ollut aikomuksissakaan tilaamassa mitään.

      Hän kyseli poistuneita tuotteita ja sain järkättyä ne hänelle toisen jälleenmyyjän kautta eri paikkakunnalta. Tämä henkilö ei kuitenkaan kertonut nimeään, osoitettaan tai määrää siitä millaisen erän hän näitä jo markkinoilta poistuneita tuotteita haluaa.

      On vaikeaa tehdä kauppaa henkilön kanssa jolla ei ole edes nimeä vaan joku anonyymi postilaatikko eikä kerro mitä haluaa ja kuinka paljon. Katsoin parhaaksi että tämä jälleenmyyjä jolta tuotteet saisin toimittaisi ne hänelle suoraan niin vaikealta tuntui tuo yhteistyö tuon henkilön kanssa.

      Tämä henkilö käyttäytyi kuitenkin niin epäasiallisesti että tämä toinen jälleenmyyjä katsoi parhaaksi sanoa ihan suoraan että sovitaan niin ettet olisi yhteydessä häneen enään.

      Henkilö pilasi itse mahdollisuutensa ja nyt kirjoittelee minusta ja tästä toisesta jälleenmyyjästä ikäviä juttuja.

      Tässäkö kiitos siitä että yrittää ihan tosissaan auttaa henkilöä ongelmassaan.

      Olen soitellut erinäisiä puheluja yms. saadakseni hänelle nämä jo markkinoilta poistuneet tuotteet. Tässäkö siis kiitos hyvästä tahdosta ja vilpittömästä halusta auttaa ihmistä hänen ongelmassaan.

      Verkkokauppani osoitteen te vaarmaan tiedättekin.

      Tervetuloa siis ostoksille!

      • Allu_DLNG

        Asiallisesti kirjoitettu puheenvuoro Ullalta, mutta oletko tullut ajatelleksi että saatat saada negatiivista palautetta osaksesi ihan siitä syystä että rikot jatkuvasti keskustelujen sääntöjä? Koska et varmaan ole niitä koskaan käynyt lukemassa tai sitten et vain välitä, poimin sinulle muutaman otteen niistä:

        Keskusteluissa ei saa:
        •Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa
        •Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.

        Oletko kysynyt luvan mainoksillesi Suomi24:ltä? Epäilen. Spämmäilet tuota verkkokauppalinkkiäsi milloin mihinkin keskusteluun. Kun viestisi poistetaan yhdestä keskustelusta, kaivat jonkun vanhan keskustelun esille ja laitat linkin sinne. Ainoa keskustelu, missä tuo linkkisi oli suht oikeassa paikassa oli keskusteu, jossa puhuttiin GNLD:n tuotteiden hinnoista.

        Eli jatkossa, osta kaupallesi mainostilaa täältä tai muualta ja lopeta tuo massapostittelu, niin saatat jatkossakin saada asiallista keskustelua aikaiseksi.


    • Mainosmies
    • Allu_DLNG

      Torilla toki saa tuotteitaan kaupitella, mutta sepä ei olekaan Suomi24:n KESKUSTELUalue vaan ihan oma osionsa - vaikkakin ulkoasultaan paljon keskustelua muistuttaakin. Torilla on kuitenkin ihan omat ohjeensa.

    • VMarkkinointiPOP

      Tässä vielä hieman faktaa siitä miksi tälläisiä verkostomarkkinointia niin vahvasti vastustavia kirjoituksia valitettavasti riittää:

      Taustalla siis ihmiset jotka ovat lähteneet mukaan nopeiden voittojen huumassa ja pettyneet kun ovat huomanneet että kovasti töitä pitää tehdä.

      Tässä linkki:
      http://fi.shvoong.com/internet-and-technologies/387836-antiverkosto-info-huijausta-vai-tapa/

      Muutoinkin kyseisen sivuston ylläpitäjä on ottanut kaikki verkostomarkkinointi-ihmiset hampaisiinsa tajuamatta että ne ketä hän vainoaa ovatkin juuri niitä joita hänen mielestään huijataan.

      Miksi siis vainota jo vainottuja?

      Moni sairas tms. on kyllä saanut itselleen mielekästä tekemistä ja siinä sivussa hieman tuloa.

      Tänäpäivänä kun duunit on katkolla lähes jokaisessa duunimestassa niin eikö olisi kaikille etu että nuo työttömät tms. keksisivät itselleen jotain hyödyllistä tekemistä?

      On ikävää että tälläistä yksipuolista häirintää harrastetaan julkisesti!

      • Feikki Lapi67

        Kaveri kirjoittelee perättömiä juttuja ihmisistä nettihuijarit sivustolle, hän purkaa ilmiselvästi omia patoutettuja tunteitaan ympäristöönsä.

        Kyllähän se ottaa päähän kun ei ole onnistunut verkostomarkkinointihommissa vaikka muut on rikastuneet kyseisien tuotteiden myymisellä.

        http://www.perfspot.com/profile.asp?uid=D6F5B3A7-4722-447F-A24A-FE6129E29C30

        Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!

        Tässä kaunan aihetta kerrakseen.
        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tarinat/jvikman.htm


      • Feikki Lapi67
        Feikki Lapi67 kirjoitti:

        Kaveri kirjoittelee perättömiä juttuja ihmisistä nettihuijarit sivustolle, hän purkaa ilmiselvästi omia patoutettuja tunteitaan ympäristöönsä.

        Kyllähän se ottaa päähän kun ei ole onnistunut verkostomarkkinointihommissa vaikka muut on rikastuneet kyseisien tuotteiden myymisellä.

        http://www.perfspot.com/profile.asp?uid=D6F5B3A7-4722-447F-A24A-FE6129E29C30

        Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!

        Tässä kaunan aihetta kerrakseen.
        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tarinat/jvikman.htm

        Tässä kuva tyypistä
        https://www.facebook.com/Lapi67


      • Kusetustako

    • 8a7sd89df7s89sdfdfsd

      Kyllä tuossa Jarin omassa tarinassa perusteltiin, että MIKSI verkostomarkkinointi ei onnistunut ja monet yksityiskohdat eivät olleet hänestä kiinni. On vain pirun ikävää, että joku paljastaa MIKSI verkostomarkkinointi ei välttämättä toimi OIKEAN ELÄMÄN ESIMERKEILLÄ. Ja sehän on myrkkyä kun pitäisi uusia värvätä ja sen takia häntä päätetään parhaansa mukaan vähätellä että oli hänen oma syynsä epäonnistumiseen. Ja sitten vielä yritetään EPÄTOIVOISESTI kääntää huomiota finanssikriisiin dokkarin muodossa kun ei millään haluta myöntää, että HARVA onnistuu rikastumaan verkostomarkkinoinnilla... koska oma rahantulo (uusien ihmisten huijaaminen mukaan tai myymällä ylihintaisia tuotteita) voisi loppua.

      Rahan himon takia puhutaan mitä vaan minkä oletetaan menevän läpi... kunhan vain edes huonosti sen perustelee tai kömpelöitä esimerkkejä käyttäen.

    • KäyttäjiäOn

      Ei voi rikastua jos ei koskaan edes aloita. Miettikääpä sitä. Ja jos asenne on se että kukaan ei osta tuotetta niin silloin sitä ei kyllä kukaan ostakkaan.

      Itse en ainakaan ostaisi mitään myyjältä joka ei itse usko myymäänsä tuotteeseen.

      Kaikki on valitettavasti itsestä kiinni. Ottakaa vastuu omasta hyvinvoinnistanne ihmiset.

      Fakla on se että jotkut ymmärtävät mistä on kyse ja millainen mahdollisuus on annettu ja on myös niitä jotka haluavat käyttää tuotteita.

      Meitä ihmisiä on monenlaisia, kuten vanha sanonta kuuluu yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

      Yksi tykkää Super 10.stä ja joku taas tolusta.

      Yksi tykkää istua konttorissa aamusta iltaan nälkäpalkalla ja joku toinen taas haluaa tehdä töitä kotoa käsin silloin kun itse haluaa.

    • Perus_pena_inginööri

      Ja kolmas vaan makaa vaikka sängyssä, ja raha tulee rahan luokse.

      Kannattaako noita lisätöitä tehdä, antaa omaisuuden tehdä työt, ensimmäisen pääomatuottoisen vuoden tuotto on ollut yli 1000€/kk verojen jälkeen.

      2013 odotan noin 1500€ kk käteen, kunhan lama jatkuu.

      Kauemmaksi en halua katsella.

      Antaa kivaa piristettä inginööri perheen harrastuksiin ja matkustamiseen.

      Tärkeintä on jatkuva businesten kehittäminen, pääomahan ei pankin hoivissa koskaan kukoista.

      Tietysti pitää olla sitä pääomaa ekana.

      • ValehtelijaNr_1

        Joo ja lehmätkin lentää Perus_pena_inginööri

        Osakekurssit ym. kuviot ovat tänäpäivänä sitä luokkaa että kaupan plussakortillakin saa paremmin palautettua rahaa itselleen.

        Kukaan ei usko noihin sun leveilyihisi.

        Kyllä täytyy jotain tehdä, ilmasta rahaa ei ole missään!!!!!!!!!

        On aika riskibusinesta nämä rahastot ym. kyllä sitten naurattaa kun yhen kerran teet väärän investoinnin ja menetät kaiken.


    • Ette vain pysty!!!

      Pitäkäähän nyt kattava ja avoin esitelmä toiminnasta kun täällä on monia jotka eivät hommaa ymmärrä JULKISESTI. Ei mitään "tuu kahden keskeiseen unelma kusetus tapaamiseen".

      Et taida pystyä???

    • TervetuloaTilaisuuks

      GNLD:llä on ihan julkisia tilaisuuksia joissa kerrotaan miten homma toimii ja mitä tienaa, kuten monella muullakin vastaavalla yrityksellä.

      Uskon kyllä että nämä vastarannankiisket eivät näihin tilaisuuksiin lähde.

      Kaikki on vapaaehtoista, liittyminen, tuotteiden käyttö ym. mutta on väärin niitä kohtaan jotka haluavat käyttää tuotteita että toiset tahot ovat ottaneet elämän tehtäväkseen vainota kauppiaita.

      On epäreilua käyttäjiä kohtaan että nämä vainoajat tekevät kaikkensa ettei kukaan saa näitä tuotteita mistään.

    • Anonyymi

      Neolife GLND:ssä mukana oleva tuttuni vei minut kokoontumis-showhun. Semmoseen energiseen rekry - tai esittelytilaisuuteen, joita GLND järjestää.

      Näin tyypillisen vitamiiniuskovien esitelmän, kerrottiin miten erityisiä ja mahtavia tuotteet ovat. Hohhoijaa...

      Kerrottiin myös, että miten hyvin hommalla tienaa kun on vaan ahkera. No niin tienaa palkkatyölläkin, että kiitos vaan. Ylihintaisia vitamiineja on vaikeaa myydä ihmisille, jotka ovat yhä kriittisempiä ja Googlettaen hankkivat tietoa.

      Joku välipomopuolen nainen selitti oman tarinansa. Voihan Neolifella joku soveltuva itsensä elättää, mutta minulle homma haiskahti turhan hehkutetulta ja monen heikäläisen homma on silkkaa puuhastelua.

      Omegakapselitkin kuulemma vain lohen parhaista kylkipaloista. Salli mun nauraa! Kukaan missään lohiöljytehtaalla erottele "parhaita paloja" ihan vaan öljyä varten. Oikeastihan käytetään koko kala perä silmän ympärystä myöten.
      Vähän kuin eineslihapullat, että kinnakkeet ja rääppeet jauhetaan sekaan.

      Vitamiinibisneksessä roikkuva tuttuni on tietenkin myös koronarokotekielteinen. Lisäravinnebisnes elää siitä, että lisäravinteiden voimaan uskotaan.
      GLND vitamiinit kuulemma suojelevat häntä, myös rokotettujen ihmisten läsnäolon vaikutuksilta. Kukin voi tehdä tästä omat päätelmänsä.

    • Anonyymi

      Ottakaa ONPASSIVEsta apua työhönne.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe