Matkalla Pääterveysasemalle Norjaan

Pääterveysasematkalainen

Olin lähdössä matkalle, tai oikeastaan vain liikkeelle jonkun ryhmän kanssa. Ryhmä oli minulle jotensakin tuttu mutten saanut selvää kenenkään heidän henkilöllisyydestä, heitä oli noin 10 henkeä. Olimme kaikki jollain aukealla paikalla joka oli silti ikäänkuin tilan tuntuinen alue, muttei kuitenkaan sisätila(kuten yleensä aina minun unissa joka on siis aina sisä- ja ulkotilan väimuoto).

Pyöriskelin tässä tilassa maassa, tai matalassa lumisohjossa joka ei kuitenkaan kylmännyt minua ollenkaan, tämä vähän ihmetytti. Pyöriskellessäni siinä lämpimässä lumisohjossa alhaalla maassa joku sanoi ääneen että me ryhmäläiset saamme mukaan matkalle "evästä"; tämä eväs oli pari kunnon snapsia terävää kirkasta sekoitettuna erikoisen muotoiseen ja näköiseen snapsilasiin. Paukku koostui kahdesta terävästä, dry vodkasta ja toisesta täysin kirkkaasta, olisikohan ollut koskenkorva vodkaa, jotain sen kaltaista kallista ainetta. Lasi johon aloin kaatamaan sanpsia oli kapea, noin kolme senttiä halkaisijaltaan, ja 8 senttiä korkea, ja siinä oli ihmeellisiä ulokkeita ja siinä oli hiekkapuhallettua aluetta, eikä se miellyttänyt minun muotoilijasilmiäni ollenkaan, koska se oli ihan sekava, eikä se näyttänyt toimivankaan ollenkaan muotoilun puolelta snapsilasina(tuli lähinnä mieleen inhoamani Yrjö Kukkapuron muotoilemat esineet tästä lasista). Sormiin lasi tuntui silti sopivan hyvin koska se oli halkaisijaltaan vain kolmisen senttimetriä. Lasi oli kirkasta ja miellytti hiekkapuhalluksineen silti minun silmiä jollain lailla. Se tuntui sopivan kuin nakutettuna siihen tilanteeseen kuitenkin unessa, tämän kunnon ison terävän paukun kiskaisemiseen tämä erikoisen ripellyksenomaisesti muotoiltu lasi tuntui sopivan vallan mainiosti.

Joku jostain vasemmalta sivusta , en nähnyt kuka, heitti meille pullon dry vodkaa jonka nappasin ilmasta kiinni varmasti. Kaadoin siitä snapsilasiini toisen osan ja toinen osa sitten siitä toisesta kirkkaasta; ne muut ryhmäläiset seurasivat minua minun ympärillä ylhäällä seisten, eivät puhuneet mitään, tuntuivat hyväksyvän kaiken toimintani siinä alhaalla lämpimässä lumisohjossa isoa terävää drinkkiä sekoitellen(uneni merkitys alkaa jälleen tulla selväksi kun sitä kirjoittaa ylös ja esille mielen monimerkityksellisestä sisäavaruudesta!)

Kun me, noin kymmenen ryhmä, lähdimme sitten matkaan, niin meille ilmaantui jostain jokaiselle yksi videokasetti. Minä sain 1.kasetin, ne oli ilmeisesti paremmuusjärjestyksessä, ja se oli jokin astronautti-elokuva, kannessa oli astronautti valkoisessa astronautin puvussa. Videokasetit olivat vanhan vhs-kasetin kokoisia, mutta ne ei silti olleet ihan samanlaiset kuoriltaan(kuten unissa kaikki aina muistuttaa jotain muutakin kuin alkuperäistä muotoa ja mallia), ne muistutti myös kirjoja, ne oli tasasivuisia, ikäänkuin paketteja joita ei suoriltaan saanut näköjään auki.
Lähdimme siis matkaan, kävelemään kohti terveysasemaa. Isosiskoni näytti ilmaantuvan esille joukosta, hän sanoi minulle vähän halveksien että etkö edes tiedä missä terveyden tms. pääasema on? En muista mitä vastasin, en siis tainnut tietää, mutta sen jälkeen ilmaantui eteeni ilmaan silmien korkeudelle näkyville iso risuaita- tunnus jonka perässä luki "#Pääterveysasema" ja silloin selvisi että tämä pääterveysasema jonne me kävellen peräkanaa olimme lähdössä matkalle, tämä pääterveysasema oli Norjassa.

Tähän uni alkoi pikkuhiljaa sitten loppua ja aloin heräillä pikkuhiljaa, ihanaa Suomen kesäaamuun noin kello viiden aikoihin aamuvarhaisella.

Ps. Vaikka kirjoitinkin unen etupäässä itselleni, linkitän sen silti nyt tällä kertaa tänne. Koska. Mielestäni unien tulkinta on hyvin henkilökohtaista aina, kukaan ei pysty tulkitsemaan unta niin hyvin kuin unen näkijä itse(jos hän siis viitsiten osaa). Sain aika monta tulkintaa jo itselleni jo silloin kun kirjoitin unta ylös, näinhän aina käy, jokainen vähänkin unien kanssa töitä tehnyt tietää tämän tosiasian.
Mutta jos jollain palstan lukijalla tulee mieleen jotain erityistä unen muodosta ja rakenteesta tms. joka ei aina saata avautua itse unen näkijälle, otan toki vastaan tällaisen minulta pois jääneen erilaisen näkökulman.

Lähden rannalle; hyvää kesän jatkoa palstalaisille!

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tärkeä kysymys!

        Haluatko sinä, mies, minut?
        Ikävä
        91
        1325
      2. Asiallinen lähestyminen

        Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
        Sinkut
        151
        1076
      3. En tiedä..

        Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
        Ikävä
        74
        869
      4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

        Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
        Suomalaiset julkkikset
        15
        797
      5. Vedalainen metafysiikka

        Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
        Hindulaisuus
        290
        716
      6. Mitäs nainen

        Meinaat tehdä viikonloppuna.
        Ikävä
        60
        715
      7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

        Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
        Ikävä
        107
        708
      8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

        Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
        Ikävä
        39
        691
      9. Suhde asiaa

        Miksi et halua suhdetta kanssani?
        Ikävä
        60
        678
      10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

        Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
        Ikävä
        43
        655
      Aihe