3 syytä olla adventisti

3omavanhurskastasyytä

Onko sapatti ainut syy olla adventisti?
Onko muita syitä olla adventisti?

34

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adventisti

Ei ole.

• adventisti_7

Sunnuntain pyhittäminen on Babylonista ja pedonmerkki.

• kun.kerran.kysyt

Tässä kolme syytä.

1. Adventismi on paras Raamatun selitys.
      2. Adventismi on paras tapa elää.
      3. Paras syy on se, että Jeesus oli seitsemännen päivän adventisti.

• Advis

No Jeesus ei todella ollut adventisti. Adventisti ei olisi muuttanut vettä viiniksi vaan joksikin alkoholittomaksi. Adventisti ei olisi tarjonnut leipiä ja kaloja vaan vegaaniruokaa. Adventisti ei hyväksyisi pelastettujen joukkoon muita kuin toisia adventisteja, Jeesus hyväksyi syntisetkin lähellensä. Jeesus auttoi vähäosaisia ja sairaita. Hän pyysi vierailemaan sairaiden, leskien ja vankien luona. Harva adventisti tekee niin. Suurin osa ei ollenkaan.

• pyhpyh234723984
        Advis kirjoitti:

No Jeesus ei todella ollut adventisti. Adventisti ei olisi muuttanut vettä viiniksi vaan joksikin alkoholittomaksi. Adventisti ei olisi tarjonnut leipiä ja kaloja vaan vegaaniruokaa. Adventisti ei hyväksyisi pelastettujen joukkoon muita kuin toisia adventisteja, Jeesus hyväksyi syntisetkin lähellensä. Jeesus auttoi vähäosaisia ja sairaita. Hän pyysi vierailemaan sairaiden, leskien ja vankien luona. Harva adventisti tekee niin. Suurin osa ei ollenkaan.

Olet vain valehteleva panettelija.

• kun.kerran.kysyt
        Advis kirjoitti:

"No Jeesus ei todella ollut adventisti."

No olipas hän. Jeesus pyhitti sapatin ja opetti faktat toisesta tulemuksestaan.

• Advis
        pyhpyh234723984 kirjoitti:

Olet vain valehteleva panettelija.

Jeesus ei mitenkään voinut olla adventisti. Odottiko hän omaa tulemustaan, niin kun adventistit tekevät? Oliko adventisteja olemassa ennen 1800-lukua?

Missä kohtaan muka valehtelin?

Onko totuuden kertominen panettelua?

• pyhpyh234789234
        Advis kirjoitti:

Jeesus ei mitenkään voinut olla adventisti. Odottiko hän omaa tulemustaan, niin kun adventistit tekevät? Oliko adventisteja olemassa ennen 1800-lukua?

Missä kohtaan muka valehtelin?

Onko totuuden kertominen panettelua?

Olet panettelija ja valehtelet. Jeesus kertoi hyvin seikkaperäisesti omasta tulemuksestaan ja vielä odotti sitä asettaessaan ehtoollisen.

• Polkr
        pyhpyh234789234 kirjoitti:

Olet panettelija ja valehtelet. Jeesus kertoi hyvin seikkaperäisesti omasta tulemuksestaan ja vielä odotti sitä asettaessaan ehtoollisen.

Voi jumalauta?

• sekopäidenklubi

Yksi syy on se ettei meitä sekopää advareita huolita muualle.
      Siksi meidän joukkoomme mahtuu skitsot, perfektionistit, psykopaatit, ja varsinkin narsismin kaikki muodot.
      Tervetulleita on myös itsestään kaikin tavoin suuria luulevat.
      Normaalit tervemieliset ihmiset ei joukossamme kauaa viihdy.

• Pastori.Helsingistä

"... joukkoomme mahtuu skitsot, perfektionistit, psykopaatit, ja varsinkin narsismin kaikki muodot."

Siitä syystä pastorin virka minua kiinnostaa ja on aina kiinnostanut suunnattomasti. Nautin siitä, että maan matoset=rivijäsenet tulevat joka lauantaiaamu kuuntelemaan minua ja nyökyttelemään hyväksyvästi päätään puheilleni ja jotkut jopa innostuvat lausumaan aamenta puheeni aikana.

Se lämmittää minua kuitenkin kaikkein eniten, kun saarnan jälkeen eteisaulassa vanhus sujauttaa 50€ puvuntakkini taskuun. Kaikkien pitäisi ymmärtää se, että hyvästä saarnasta pastori tulee palkita boonuksilla.

• pyhpyh2394729384
        Pastori.Helsingistä kirjoitti:

"... joukkoomme mahtuu skitsot, perfektionistit, psykopaatit, ja varsinkin narsismin kaikki muodot."

Siitä syystä pastorin virka minua kiinnostaa ja on aina kiinnostanut suunnattomasti. Nautin siitä, että maan matoset=rivijäsenet tulevat joka lauantaiaamu kuuntelemaan minua ja nyökyttelemään hyväksyvästi päätään puheilleni ja jotkut jopa innostuvat lausumaan aamenta puheeni aikana.

Se lämmittää minua kuitenkin kaikkein eniten, kun saarnan jälkeen eteisaulassa vanhus sujauttaa 50€ puvuntakkini taskuun. Kaikkien pitäisi ymmärtää se, että hyvästä saarnasta pastori tulee palkita boonuksilla.

Et ole mitään muuta kuin ateisti, joka panettelee valheillaan itseään parempia ihmisiä.

• Hei_

Minä en ole kirjoilla Adventtikirkossa. Tiedän kuitenkin että ihmiset jotka löytävät Jeesuksen -että heitä on "adventisteinakin" miljoonia.

Adventtikirkon kansainväliset teologit ovat Raamatun tutkimuksen huipulla. 1800 luvun alussa uskonpuhdistusliike sai vankat hengellisesti terveet juuret.

• Minä en ota jäsenyyttä järjestöihin ja näiden seurakuntiin -On turhaa unelmoida johtajuudesta minuun. Organisaatio-johtajien ainoat alaiset löytyvät organisaatioiden palkkahenkilöstöistä.
        Yhdistystoiminnoissa jäsenien itsenäinen toimivalta on = äänestyslappu, -ei johtajuus toiseen jäseneen. Esimiesaseman suhteessa toiseen ihmiseen saa vain jos alaisella on työsopimus. Työsopimuksesta päätellään alaistaito-vaatimukset, -muutoin ollaan joka toisen ihmisen mielivallan armoilla. Demokratian aiheuttamat luottamustehtävät ovat aina toimielimen alaisuudessa, -ei esimiesasemaa suhteessa toiseen persoonaan. _ Olen työelämästä eroon päässyt, -ei toista työelämää johtajinee, pleace.

• sekopäidenklubi

Siinä yksi esimerkki.

• Eikös tämä Jari Laurila ole yksi hyvä ja pätevä syy olla olematta adventisti?
      Hänen esimerkkinsä ja kokemuksensa kun vahvasti puoltavat sitä, että ei kannata olla adventisti?

• Minä en kuulu palstalle henkilönä. >>>> Osaat toivottavasti ymmärtää että Adventtikirkossa on miljoonia onnellisia "adventisteja." Että ihmisten kokemukset ja tyytyväisyys on yksilöllisesti monin tavoin erilainen mahdollisuudet tyytyväisyyteen ja tyytymättömyyteen. Minä olen erossa liikarasitus syistä. Minulla oli tusina luottamustehtäviä hengellisessä yhdistystoiminnassa, kunnallisessa hallinnossa, sekä suuren asuntoyhtiön asukasdemokratian asukastoiminnassa.
        En nyt voi ryhtyä Sinun malliesimerkiksi uskonpuhdistusliikettä -protestanttista globaalia kirkkoa vastaan. Ihmisten onnistumiset joka paikassa ovat yksilöllisiä asioita aina, ja ovat monenlaisista asioista kiinni. Siellä missä on ihmisiä on aina myös ristiriitojakin sillä tavalla ettei kokonainen globaali kirkko ole asiassa syyllinen.- Ihmisiä elää erossa Adventtikirkosta myös maantieteellisistä syistä, sillä seurakuntia ei ole joka nurkalla. Ei tuo ihmeellinen asia ole jos joku ei olekaan Adventtikirkossa.
        Kannattaa etsiä jotakin hyödyllistä tekemistä Sinunkin ettei kytätä täällä kaikkea mahdollista millä voisi mätkyttää kokonaista kristillistä kirkkoa vastaan.

• Olen-lahkon-orja

1. Olen adventisti, koska olen syntynyt adventistiperheeseen.
      2. Olen vieläkin adventisti, koska vanhempani määräävät uskonvakaumukseni.
      3. Olen adventisti, eikä minulla ei saa olla esim. kilpaurheiluun tähtäävää toimintaa. En voi olla missään urheiluseurassa, koska harkat on pääsääntöisesti lauantaina ja monet matsit on myös lauantaina. Kyllä vituttaa!

• pyhpyhjo234792348

Eli vihaat Jumalaa ja olet pelkkä jumalaton pakana.

• Advis
        pyhpyhjo234792348 kirjoitti:

Eli vihaat Jumalaa ja olet pelkkä jumalaton pakana.

Häpeä pyhpyh! Sinä et osaa asettua toisen saappaisiin. Ilmiselvästi kysyjä ei vihaa Jumalaa vaan päin vastoin: häntä huolettaa se, että hän rikkoisi Jumalaa vastaan eikä haluaisi sitä. Hän on epävarma tästä ongelmastaan. Hän ei ole vielä sisäistänyt sitä, mitä rakkaus Jumalaan merkitsee. Mutta sinä tyypilliseen tapaasi tuomitset ihmisiä. Sinä et ole vielä oppinut, että Pyhä Henki opettaa itse kutakin omaan aikatauluunsa ja kaikille on annettava mahdollisuus oppia. Sinä et halua muiden olevan itseäsi huonompia uskovia vaikka itsekin horjuit alkuaskelissasi suuntaan jos toiseen.

Sinulla olisi kyllä nöyrtymisen paikka.

• LöyhässäHirressä

Tansimme pastorin pillin mukaan ja uskomme sinisilmäisesti Tutkivaan Tuomioon ja sapattiin sinettinä.

Adventismia voi verrata löyhässä hirressä olemiseen ja uskoa että Egw on oikea profeetta.

• pyhpyh23847983247

Olet pelkkä jumalaton räyhääjä. Tuomiopäivänä kohtaat valintasi seuraukset.

• Lahkon.orjan.kohtalo

"3 syytä olla adventisti"

1. Olen pölvästi
      2. Olen idiootti
      3. Enkä kehtaa myöntää, että olen molempia edellä mainitsemiani.

• pelkkääperinnäis

Jeesus tapettiin sapattirikkomusten vuoksi. Sapatisti juutalaiset alkoivat tavoitella häntä tappakseen hänet kun hän oli parantanut sairaan sapattina.

Adventistitkin ovat tuomitsevinaan juutalaisten sapatinvieton, että siinä oli liikkaa perinnäissääntöjä. Muttei ilman niitä voi viettää sapattia. Jeesus kun ei antanut siihen ohjeita eikä apostolit, vaikka muuten antoivat kaikenlaisia ohjeita, esim. naisille. Siksi jos viettää sapattia, niin täytyy olla aivan omat perinnäissäännöt miten sitä viettää koska ei ohjeita löydy Jeesuksen opetuksista eikä apostolien kirjeistä. Ei kerrota että olisi täytytty hengellä sapattina tai puhuttu kielillä sapattina. Tai jos ei ole omia perinnäissääntöjä sapatin viettämiseen, ei ole sapattiakaan, koska sen pitämiseen ei ole Raamatullisia ohjeita mitä saa tehdä ja mitä ei muuta kuin ne juutalaiset perinnäissäännöt, jotka ovat aivan mahdoton pitää ja niiden vuoksi Jeesus ristiinnaulittiin. Niistä emme voi tehdä itsellemme oikeaa uskoa.

• Mielestäni Jeesusta ei ristiinnaulittu Talmudin sapattisääntöjen rikkomisesta. Paremminkin siksi, koska ylipapit ja fariseukset pelkäsivät asemansa puolesta sillä kansa uskoi Jeesuksen olevan Messias. He eivät ymmärtäneet myöskään kirjoituksia sillä Jeesus oli sanonut olevansa Minä olen, mikä tarkoittaa JHWH:ta.

• oikeausko

Jeesus meni taas synagogaan. Siellä oli mies, jonka käsi oli surkastunut. Fariseukset pitivät silmällä, parantaisiko Jeesus miehen sapattina, sillä he tahtoivat nostaa syytteen häntä vastaan. Jeesus sanoi miehelle, jonka käsi oli surkastunut: "Astu esiin", ja kysyi sitten fariseuksilta: "Kumpi on sapattina luvallista, tehdä hyvää vai tehdä pahaa, pelastaa ihmishenki vai tappaa ihminen?" He eivät vastanneet mitään. Jeesus loi heihin vihaisen katseen; hän oli murheissaan heidän sydämensä kovuudesta. Hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi." Mies ojensi kätensä, ja se tuli ennalleen. Mutta fariseukset menivät ulos ja ryhtyivät heti Herodeksen kannattajien kanssa suunnittelemaan, miten saisivat Jeesuksen raivatuksi pois tieltä. Matt. 3;1-6

Raamatussa selkeästi sanotaan miten juutalaiset sapatistit olivat uskonnollista kiihkoa täynnä kun Jeesus paransi sapattina. Ja juuri tämän sapattirikkomuksen vuoksi he alkoivat suunnitella Jeesuksen tappamista. Heitä ärsytti tietenkin muutkin Jeesuksen sapattirikkomukset. Heissä oli sitä samaa uskonnollista kiihkoa kuin mitä meissä tänä päivänä. Nyt vain yhteiskunta ei enää mahdollista tappamista noin vain jos sattuu olemaan uskonnollisia erimielisyyksiä.

Virallisesti juutalaiset eivät voineet tuomita Jeesusta sapattirikkomuksesta koska he olivat Roomalaisten alaisia kuten tekstistä käy ilmi. Roomalaiset olivat nauraneet päin naamaa heidän sapattirikkomuksilleen. Eikä Jeesusta lopulta edes tuomittu mistään, vaan Pilatus antoi hänet tuomittavaksi miellyttääkseen juutalaisia sapatinviettäjiä. On aivan selvää että Jeesusta vastustettiin sapattirikkomusten vuoksi ja siinä uskonnollisessa kiihkossa unohdettiin kaikki se mitä Jeesus puhui eikä voitu uskoa Häntä. Aivan kuten tänäänkin.

On hyvin vaarallista ikuisuuselämän kannalta jos oma uskomme perustuu uskonnollisiin valheisiin ja joudumme väittelemään selvistä Raamatussa olevista asioista. Jos joudumme etsimään esim. sapatin viettämiselle perusteita siitä että miten Jeesus lepäsi sapatin haudassa. Siinä olisi meille uskonnollinen esimerkki. Menisimme jopa sapatti hautaan ja nousimme Sunnuntaina ylös haudasta.

Raamattua tulisi uskaltaa lukea kuten se on kirjoitettu eikä sepittää siitä taruja omaan korvasyyhyynsä.

• Uususkonnoista
        Yksi_usko kirjoitti:

Mielestäni Jeesusta ei ristiinnaulittu Talmudin sapattisääntöjen rikkomisesta. Paremminkin siksi, koska ylipapit ja fariseukset pelkäsivät asemansa puolesta sillä kansa uskoi Jeesuksen olevan Messias. He eivät ymmärtäneet myöskään kirjoituksia sillä Jeesus oli sanonut olevansa Minä olen, mikä tarkoittaa JHWH:ta.

Jeesus ei ole
        Jehova ja eikä Mikaeljeesus.
        Adventismi
        on saatanallista harhaa ja eksytystä.

Jehovan todistajat
        ovat syntyneet adventismin pohjalta on historiallinen totuus.

• Uususkonnoista kirjoitti:

Jeesus ei ole
        Jehova ja eikä Mikaeljeesus.
        Adventismi
        on saatanallista harhaa ja eksytystä.

Jehovan todistajat
        ovat syntyneet adventismin pohjalta on historiallinen totuus.

Jeshua Messias on JHWH. Jehovan todistajat sen sijaan eivät sen sijaan usko Jeshuan olevan JHWH. Joten turha verrata adventisteja ja Jehovan todistajia.

• oikeausko kirjoitti:

Jeesus meni taas synagogaan. Siellä oli mies, jonka käsi oli surkastunut. Fariseukset pitivät silmällä, parantaisiko Jeesus miehen sapattina, sillä he tahtoivat nostaa syytteen häntä vastaan. Jeesus sanoi miehelle, jonka käsi oli surkastunut: "Astu esiin", ja kysyi sitten fariseuksilta: "Kumpi on sapattina luvallista, tehdä hyvää vai tehdä pahaa, pelastaa ihmishenki vai tappaa ihminen?" He eivät vastanneet mitään. Jeesus loi heihin vihaisen katseen; hän oli murheissaan heidän sydämensä kovuudesta. Hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi." Mies ojensi kätensä, ja se tuli ennalleen. Mutta fariseukset menivät ulos ja ryhtyivät heti Herodeksen kannattajien kanssa suunnittelemaan, miten saisivat Jeesuksen raivatuksi pois tieltä. Matt. 3;1-6

Raamatussa selkeästi sanotaan miten juutalaiset sapatistit olivat uskonnollista kiihkoa täynnä kun Jeesus paransi sapattina. Ja juuri tämän sapattirikkomuksen vuoksi he alkoivat suunnitella Jeesuksen tappamista. Heitä ärsytti tietenkin muutkin Jeesuksen sapattirikkomukset. Heissä oli sitä samaa uskonnollista kiihkoa kuin mitä meissä tänä päivänä. Nyt vain yhteiskunta ei enää mahdollista tappamista noin vain jos sattuu olemaan uskonnollisia erimielisyyksiä.

Virallisesti juutalaiset eivät voineet tuomita Jeesusta sapattirikkomuksesta koska he olivat Roomalaisten alaisia kuten tekstistä käy ilmi. Roomalaiset olivat nauraneet päin naamaa heidän sapattirikkomuksilleen. Eikä Jeesusta lopulta edes tuomittu mistään, vaan Pilatus antoi hänet tuomittavaksi miellyttääkseen juutalaisia sapatinviettäjiä. On aivan selvää että Jeesusta vastustettiin sapattirikkomusten vuoksi ja siinä uskonnollisessa kiihkossa unohdettiin kaikki se mitä Jeesus puhui eikä voitu uskoa Häntä. Aivan kuten tänäänkin.

On hyvin vaarallista ikuisuuselämän kannalta jos oma uskomme perustuu uskonnollisiin valheisiin ja joudumme väittelemään selvistä Raamatussa olevista asioista. Jos joudumme etsimään esim. sapatin viettämiselle perusteita siitä että miten Jeesus lepäsi sapatin haudassa. Siinä olisi meille uskonnollinen esimerkki. Menisimme jopa sapatti hautaan ja nousimme Sunnuntaina ylös haudasta.

Raamattua tulisi uskaltaa lukea kuten se on kirjoitettu eikä sepittää siitä taruja omaan korvasyyhyynsä.

Kumpi mahtoi olla ylipappien mukaan suurempi rikkomus Talmudin sapattisäännösten rikkominen vai itsensä sanominen JHWH:ksi? Mutta mikä johti lopulta Jeshuan kuolemaan? Olisiko se ollut fariseusten mafia ja pelko siitä, että kun kansa uskoo Jeshuaa, niin he menettäisivät asemansa?

• KolmeAdventistiKäsitystä

Adventistit itse määrittelevät syyt näin (tosin eri sanoilla ja monimutkaisilla selityksillä, mutta sisältö on tämä):

1. Sapatti
      2. Syöminen
      3. Tutkiva Tuomio

Näistä jos yksikin osoittautuu vääräksi uskomukseksi, niin adventismi romahtaa sisältä päin. Käytännössä kaikki nämä ovat vain harhaa, kannattaisi hankkia tietoa adventismin ulkopuolelta...

• pyhpyh23984732894

Valheesi ei hetkauta.

• ihan.sama.mitä.väitätte

Adventtikirkon uranuurtajat esittivät viisi opillista syytä olla adventisti sen sijaan että olisi jotain muuta.

1. Second Coming = Jeesuksen paluu
      2. State of Dead = Kuolleiden tila
      3. Sanctuary = Pyhäkkö
      4. Sabbath = Sapatti
      5. Spirit of Prophecy = Profetian Henki

Nuo ovat ja pysyvät.

• Näin.se.on

Tarvitaan kolme keksittyä syytä olla adventisti, mutta yksi hyvä, oikea ja todellinen syy riittää olla olematta adventisti.

• Mielestäni adventisti on se, joka odottaa Jeshua Messiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      207
      5250
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3716
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      67
      3613
    4. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      21
      3551
    5. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      43
      3159
    6. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2360
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2356
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      31
      2204
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      76
      2140
    10. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      92
      2079
    Aihe