Olemmeko me Jumalan valtakuntaa?

Vanhollinen_minäkin

Onko totta se, mistä puhujamme puhuvat, että me olemme Jumalan valtakunta/ Jumalan Kuningaskunta maan päällä?
Selailin Raamattua hieman ja silmiini sattui Roomalaiskirjeen 14 luku ja jae 11. Siinä sanotaan; Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
Onko siis jokaisen alettava palvomaan Jumalan valtakuntaa, eli meitä?
Haluan kannanottoja viisaimmilta veljiltä.

65

826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emme ole.

Olemme jumalien luojia, siis jumalien isiä sekä äitejä.

• SRK_tuki

Näin on. Kaikkien tulee polvistua edessämme.

• samaalajia90prossaa

Eli aloittaja on mukana veeällissä mnutat ei tiedä Raamatusta mitään.

miten se niin on päässyt käymään, kerrotko salaisuutesi?

• älä.jää.äänettömäksi

Jakeen loppu, vaihtoehtoinen käännös:
      "ja jokainen kieli tulee avoimesti tunnustamaan Jumalan"
      Ei kannata vilkuilla toisen uskoa.

• R_Ehottaja

"
      Vaikka jumalattomat rehottavat kuin ruoho, vaikka väärintekijät nyt kukoistavat, he tuhoutuvat, katoavat ikiajoiksi. Ps. 92:8

• UskoTaiElä

Niin me kaikki. Hyvä huomio. Ei auta jeesustelu.

• Havaintoja

Olet sekoittanut kaksi asiaa taitavasti. Joko vahingossa tai tietoisesti asetettuna ansana.

• niinon

Ei kannata lisätä mitään Raamatun sanaan.

• EnUskoTaruolentoihin

Olette yhtä paljon jumalan valtakuntaa kuin Korkeimman Totuuden tai Mansonin perheen jäsenet.

• ainoa.oikeako

Jokainen uskonsuunta pitää itseään valittuna joukkona. Ei monikaan halua tunnustaa, että ne jotka ajattelevat toisin, voisivat myös pelastua.
      Sama juttu useimmissa ryhmittynissä!
      Katolisen kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta. Jehovan todistajat ovat ainoat oikeassa. Adventistit ovat jäännöskansa. Helluntailaisilla on armolahjoja todisteena siitä että he ovat aina oikeassa. Luterilaisilla on puhdistettu oppi. Buddhalaiset tietävät oikean tien pelastukseen. Shia- ja sunnimuslimit ovat kumpikin sen oikean uskon edustajia ja toinen on ehdottomasti väärässä. Tooran korottajat ovat tietysti aina oikeassa.

Joten laestadialaiset ovat hyvässä seurassa ainoan oikean opetuksensa kanssa!
      Onkohan heitä lukemattomia? Onkohan heitä paljon kiinalaisten ja afrikkalaisten joukossa? Montakohan kieltä he puhuvat?

Ilm.7;9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
      10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

• Roskaa

"Jokainen uskonsuunta pitää itseään valittuna joukkona."

Täyttä roskaa.

• Perustelujavailla

Kyllä se niin on. Jos pidät sitä roskana, niin perusteleppa!

• Roskaa
        Perustelujavailla kirjoitti:

Kyllä se niin on. Jos pidät sitä roskana, niin perusteleppa!

Vain valheopit pitävät itseään ainoana oikeana ja valittuna joukkona.

Näitä ovat katolilaisuus, jehovalaisuus, vanhoillislestadiolaisuus jne.

• vanh.lest.saarnoja

""Onko totta se, mistä puhujamme puhuvat, että me olemme Jumalan valtakunta/ Jumalan Kuningaskunta maan päällä?""

Edellä oleva on OKSETTAVAA PAS*AA!!

Sitä saarnataan vl-rauhanyhdistyksillä.

• raamatusta

Luukas 17:
        20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

• Aivotuuletin

Olemmeko Herran ymmärtäväisiä palvelijoita? Järjen voi siirtää tekoälylle, mutta osaako se rakastaa j e kertoa rakkaudesta. Innostua ja ihailla Jumalan suurta viisautta ja rakkautta. Jeesu on yli Raamatun, mennen tullen.

• Eikiitosjeesus

Normaali äly, tekoäystä puhumattakaan tajuaa että jumalat, tontut ja keijut kuuluvat kansantarujen osastolle. Raamatun jumala ei kyllä ollut mitenkään erityisen viisas. Jos se narsisti halusi että ihmiset hänet tuntisivat jne. niin miksi piti tehdä niin kryptinen oppikirja. Miksi se vilisee täynnä osoitettuja virheitä. Miksi siinä ei selitetä mitään kovin oleellista vaan tiedemiesten on pitänyt itse kaikki keksiä.
        Luomakuntaan jumala ei keksinyt edes niin peruskeksintöä kuin pyörää. Fuusioenergiaan raamatussa ei edes viitata vihjeistä puhumattakaan. Varsinainen pihtari.

• Aivotuuletin
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

Normaali äly, tekoäystä puhumattakaan tajuaa että jumalat, tontut ja keijut kuuluvat kansantarujen osastolle. Raamatun jumala ei kyllä ollut mitenkään erityisen viisas. Jos se narsisti halusi että ihmiset hänet tuntisivat jne. niin miksi piti tehdä niin kryptinen oppikirja. Miksi se vilisee täynnä osoitettuja virheitä. Miksi siinä ei selitetä mitään kovin oleellista vaan tiedemiesten on pitänyt itse kaikki keksiä.
        Luomakuntaan jumala ei keksinyt edes niin peruskeksintöä kuin pyörää. Fuusioenergiaan raamatussa ei edes viitata vihjeistä puhumattakaan. Varsinainen pihtari.

Jumala loi maailmankaikkeuden, informaatio oli sisällä ja fuusioenergia, aurinko ja monta miljardeja. Ajatteli minkäinen luomus on aivot, ne oli aikojen alussa jo latensina, kuten sinä ja minäkin. Ei ole mikään uskon asia vaan tosi asia.

• Tietotuusjaelämä

Jeesus sanoi että Jumalan valtakunta on sisällisesti Teissä. Se koskee ainoastaan ja vain Pyhällä Hengellä täytettyjä. Ei se tarkoita sitä että joku uskonnollispoliittinen järjestö itse kutsuu itseään Jumalan valtakunnaksi. Se on kauheaa tahallista eksytystä johon ihmiset vielä uskovat. Se on pelkkä luulo!

• Teol.kand.BA

Voidaan kääntää kreikan alkutekstistä oikein kahdella tavalla. Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä. Toinen oikea käännös: Jumalan valtakunta on tiedän keskellänne.

• Teol.kand.BA kirjoitti:

Voidaan kääntää kreikan alkutekstistä oikein kahdella tavalla. Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä. Toinen oikea käännös: Jumalan valtakunta on tiedän keskellänne.

Vaikutta hienolta. Jeesushan sanoi lauseen juuri Fariseuksille, koska oli heidän keksellään.
        Mutta kysymykseen kumartamisesta. Vain raha kumartaa Kerhoa, ei normaalit ihmiset.

• Tietotuusjaelämä

Jollei ihmisellä ole Pyhää Henkeä hän ei ole hengellisesti yhtä Isän ja Pojan kanssa ja täten ei ole Jumalan valtakuntaan kuuluva. Jeesus tarkoitti sanoessaan keskellänne itseään koska hän oli ihmisten keskellä.

• Tarkennus, jos Ihmisellä ei ole armolahjoja, ei ole Henkeäkään.
        Kristyillä on lahjoja, kielillä puhuminen, parantaminen, yms Kerholla ei mitään, täysi 0.

• Tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Tarkennus, jos Ihmisellä ei ole armolahjoja, ei ole Henkeäkään.
        Kristyillä on lahjoja, kielillä puhuminen, parantaminen, yms Kerholla ei mitään, täysi 0.

Kielilläpuhuminen hellareissa on teennäistä siansaksaa. Se on jopa ehto seurakunnan johdon mielestä onko henkilöllä PH vai ei. Jollet soperra jotakin, PH puuttu.

• arveluttavaa

Eikö Kesitas ollut selällään kirkon lattialla? Joissain tube-videoissa heitä on ollut vatsallaankin ja laitettu käsiä pään päälle ja sitten kaatuvat. Ja hytkyvät jotenkin, jos kyseessä on jonkinkaltainen spiritismin muoto, se merkitsisi lihan tekoja ennemmin. Muistaakseni niissä tilaisuuksissa on kova meteli.

• hevosmiehettietää
        Tietotuusjaelämä kirjoitti:

Kielilläpuhuminen hellareissa on teennäistä siansaksaa. Se on jopa ehto seurakunnan johdon mielestä onko henkilöllä PH vai ei. Jollet soperra jotakin, PH puuttu.

mistä sait tietosi kerro kuulitko aabeeceellä vaiko raveissa!?

• kuinsammakot
        arveluttavaa kirjoitti:

Eikö Kesitas ollut selällään kirkon lattialla? Joissain tube-videoissa heitä on ollut vatsallaankin ja laitettu käsiä pään päälle ja sitten kaatuvat. Ja hytkyvät jotenkin, jos kyseessä on jonkinkaltainen spiritismin muoto, se merkitsisi lihan tekoja ennemmin. Muistaakseni niissä tilaisuuksissa on kova meteli.

eikös kaikissa kesäpileissä ole kova meteli ja hytkymistäkin esiintyy jopa päällekkäin oloa se on aika arveluttavaa eikö olekkin.

• rakkaudetoin
        Kesitas kirjoitti:

1 kor 1:
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. 2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. 3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

• arveluttavaa
        kuinsammakot kirjoitti:

eikös kaikissa kesäpileissä ole kova meteli ja hytkymistäkin esiintyy jopa päällekkäin oloa se on aika arveluttavaa eikö olekkin.

Sehän se onkin, miksi ne molemmat ovat lihan tekoja, jos tältä kantilta katsotaan kuin sanoit.

• etolekuinPaavali
        Kesitas kirjoitti:

Luettelepa ne armolahjasi. Palstalla kirjoituksistasi paistaa lähinnä saatanallinen panettelun ja irvailun armolahja.

• niiniiinin
        rakkaudetoin kirjoitti:

1 kor 1:
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. 2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. 3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

no joo miten tämä nyt liittyy taas ja mihin tässä kohtaa, onko tarkoitus sanoa että parempi kuin ei olekkaan armolahjoja kun kuitenkaan ei ole rakkauttakaan vai mitä ?!

• rakkaudetoin kirjoitti:

1 kor 1:

Niillä joilla on Henki, rakstavat ja saavat armolahjoja.
        Sen vuoksi ne uupuu kokonaan Kerholta.

• etolekuinPaavali kirjoitti:

Luettelepa ne armolahjasi. Palstalla kirjoituksistasi paistaa lähinnä saatanallinen panettelun ja irvailun armolahja.

Ne ei ole minun, vaan Jeesuksen, jota seuraan.
        Liian paksua Sinulle, et kuitenkaan tajua, koska et ole itse niitä koskaan nähnyt.

• Tietotuusjaelämä kirjoitti:

Se on, kuten koko Raamattu siansaksaa niille, jossa ei ole Henkeä.
        Oikeassa olet.

Ei lahja ole hellareiden, vaan uudestisyntyneiden kristittyjen ja niitä löytyy joka seurakunnasta ja niitä käytetään.
        Et ymmärrä, koska ei ole lahjoja.

• höpöukolle
        Kesitas kirjoitti:

Niillä joilla on Henki, rakstavat ja saavat armolahjoja.
        Sen vuoksi ne uupuu kokonaan Kerholta.

Kempeleen jerkele tulkitseva tuomari.

• Tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Ei lahja ole hellareiden, vaan uudestisyntyneiden kristittyjen ja niitä löytyy joka seurakunnasta ja niitä käytetään.

Liittykää hellariseurakuntaan joksikin aikaa. Kommentoikaa sitten minulle vuoden kuluttua kokemuksianne.

• niillämenet
        Kesitas kirjoitti:

No, ei siitäkään ole mitään hyötyä sinulle, kun lahjasi ovat isästä saatanasta.

Liittykää hellariseurakuntaan joksikin aikaa. Kommentoikaa sitten minulle vuoden kuluttua kokemuksianne.

Parempi kun teet parannuksen Jeesukseen ja opetuslapseutat itsesi, niin saat selville, eikä tarvi hellareita sekottaa asiaan.

• niillämenet kirjoitti:

No, ei siitäkään ole mitään hyötyä sinulle, kun lahjasi ovat isästä saatanasta.

Eikö. Isäni ei ollut saatana, vaan elävä isrelilaiseen heimoon kuuluva ihminen.
        Vaikuttaa, että olet itse lähellä Häntä, kun pitää päivittäin mainostaa.

• niillämenet
        Kesitas kirjoitti:

Vähintään puoliryssä. Hallelujaa.
        Edustathan sinäkin saatanaa päivittäin.

• niillämenet kirjoitti:

Vähintään puoliryssä. Hallelujaa.
        Edustathan sinäkin saatanaa päivittäin.

Missä, laita se näkyviin.

• mitämilloinkin
        Kesitas kirjoitti:

Aiemmin olet kertonut toisin. Jos äiti on juutalainen, niin lapsikin on juutalainen.

• niinsitäpitää
        Kesitas kirjoitti:

Onpas sulle saatana tärkeä, kun viittaat häneen isolla kirjaimella.

• mitämilloinkin kirjoitti:

Aiemmin olet kertonut toisin. Jos äiti on juutalainen, niin lapsikin on juutalainen.

Näin on, mutta on minulla Isäkin.

• Tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Parempi kun teet parannuksen Jeesukseen ja opetuslapseutat itsesi, niin saat selville, eikä tarvi hellareita sekottaa asiaan.

Pysytään nyt aiheessa Kesitas. Olen nähnyt kuinka sairasta voideltiin öljyllä ja luultiin että hän paranee. Hän kuoli. Ei toki öljyyn vaan sairauteensa.
        Uskonnoissa on ulkoisia muotomenoja joilla matkitaan alkuseurakunnan aikaisia asioita. Niihin kuuluu myös se siansaksa.
        Toki Kesitas tiedät että armolahjat katoaa ja jäljelle jää vain rakkaus.

Pysytään nyt aiheessa Kesitas. Olen nähnyt kuinka sairasta voideltiin öljyllä ja luultiin että hän paranee. Hän kuoli. Ei toki öljyyn vaan sairauteensa.
        Uskonnoissa on ulkoisia muotomenoja joilla matkitaan alkuseurakunnan aikaisia asioita. Niihin kuuluu myös se siansaksa.

Lue Raamatusta
        Mark. 6:13
        He karkottivat monta pahaa henkeä sekä voitelivat öljyllä sairaita ja paransivat heidät.

Olen voidellut ja minua on voideltu, ja parantumisia on tapahtunut.
        Kuollakin voi, mutta vika ei ole öljyssä, eikä voitelijoissa, mieti itse missä se voi olla?

Minä kyllä sen tiedän, että armolahjat katoavat, mutta tiedätkö Sinä milloin se tapahtuu.

Tosi hienoa, että tunnustat sen, että armolahjoja on vielä olemassa.

Kiitos.

Lue Raamatusta
        Mark. 6:13
        He karkottivat monta pahaa henkeä sekä voitelivat öljyllä sairaita ja paransivat heidät.

Olen voidellut ja minua on voideltu, ja parantumisia on tapahtunut.
        Kuollakin voi, mutta vika ei ole öljyssä, eikä voitelijoissa, mieti itse missä se voi olla?

Minä kyllä sen tiedän, että armolahjat katoavat, mutta tiedätkö Sinä milloin se tapahtuu.

Tosi hienoa, että tunnustat sen, että armolahjoja on vielä olemassa.

Kiitos.

• kunhanmietin

Jos ei veeällillä ole armolahjoja, miksi sitä pitää selitellä ja vängätä vaikka mihin suuntaan, mikä syy siihen on!?

sanokaa nyt yksi toimiva armolahja sieltä suurseuroista katsotaan sitten mikä se asia on ok!

• ei.nykyään

Niitä armolahjoja jotka toimivat ensimmäisellä vuosisadalla ei enää ole, ne täyttivät tarkoituksensa ja kuten Paavali sanoi, ne lakkasivat kun seurakunta kasvoi mieheksi.

• ei.nykyään kirjoitti:

Niitä armolahjoja jotka toimivat ensimmäisellä vuosisadalla ei enää ole, ne täyttivät tarkoituksensa ja kuten Paavali sanoi, ne lakkasivat kun seurakunta kasvoi mieheksi.

Ne katoavat vasta sitten, kun OIKEA Jumalan Valtakunta tulee Jumalan KANSSA Jerusalemiin, ei ennen sitä.
        Ne on nähtävissä vaikka TV7 kanavalla.

• 1111111
        Kesitas kirjoitti:

Ne katoavat vasta sitten, kun OIKEA Jumalan Valtakunta tulee Jumalan KANSSA Jerusalemiin, ei ennen sitä.
        Ne on nähtävissä vaikka TV7 kanavalla.

Tv7 on paholaisen asialla.

• 1111111 kirjoitti:

Tv7 on paholaisen asialla.

Onko JUmala sitten myös paholaisen asialla, kun tulee Jerusalemiin perustamaan oikean Jumalan Valtakunnan.

• yre

Jumala ei taivaasta tule minnekään maan päällä kirjaimellisesti, sula mahdottomuus, olisi jo aika lopettaa tuollaisen väittäminen. Kyllä sinä varmaan laitat sen Ilmestyskirjan 21. luvun kohdankin vielä esille, muttet tajua sen merkitystä. Älä tökkää sanoihin, vaan etsi ajatus ja oikea merkitys.
        Jos Raamattu sanoo, että 'Jumala on Kallio', niin ei Hän sitä kirjaimellisesti ole. Luo vain meille ihmisille välittävän ajatuksen, jolloin ymmärrämme paremmin asian hengellisesti.

• Tietotuusjaelämä
        yre kirjoitti:

Jumala ei taivaasta tule minnekään maan päällä kirjaimellisesti, sula mahdottomuus, olisi jo aika lopettaa tuollaisen väittäminen. Kyllä sinä varmaan laitat sen Ilmestyskirjan 21. luvun kohdankin vielä esille, muttet tajua sen merkitystä. Älä tökkää sanoihin, vaan etsi ajatus ja oikea merkitys.
        Jos Raamattu sanoo, että 'Jumala on Kallio', niin ei Hän sitä kirjaimellisesti ole. Luo vain meille ihmisille välittävän ajatuksen, jolloin ymmärrämme paremmin asian hengellisesti.

Aramean kielinen sana Keefas tarkoittaa kalliota ja se hengellinen kallio on Jeesus.

• ei.nykyään kirjoitti:

Niin Paavali sanoi, mutta myös sen, milloin ne loppuvat?
        Et varmaan tiedä, koska VL saarnaajatkaan eivät sitä tiedä, mutta se on tunnulleen ilmoitettu, milloin se tapahtuu.

• yre

No olisi pitänyt laittaa se tekstiyhteys, joka on Mooseksen puheesta Luvatun maan rajalla kansalle:
        5.Mooseksen kirja 32:1."Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni
        sanat!
        2. Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
        3. Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.
        4. Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on."

Mooses käyttää paljon vertauskuvia niin kuin Raamattu yleensäkin,taivaat ja maa kuulevat hänen sanansa, hänen opetuksen pisaroi sateena ja elävöittää ruohikon jne.

• yre kirjoitti:

Olipa tektiä Ilmestyksen 21 luvusta. Minä osaan lukea sen ja se on selvää, mitä siellä tapahtuu. Jumala tulee omistmaansa maahan ja sillä siiisti.
        Missä sanotaan, että jumala on kallio?

Mutta tämä sanotaan; 1. Kor. 10:4
        ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus

Tajusitko, se kallio on Jeesus.

• joppesta

No ei tässä nyt puhuta, lukisitko uudelleen.

• Neitokatsoolänteen

Jeesus ei pakota, Hän ei ole sadisti, Hän antaa ja ilmaiseksi, se on rakkauden periaate, muu on pervoo sa saatanasta.
      Maailma on kirottu sen tähden, hallitsevat jotka on jääneet pyyteetöntä äidinrakkautta vaille. Ne ei tunne pyyteettömyyttä sen tähden, ei ole resonassia aivoissa, eikä neuroverkkoja. Säälittävää jää anaali asteelle,: ei anna itsestään mitään, vaan ottaa vain kaiken mitä saada voi. Nauttii toisten puutteella. Kallonkuristajat voisi kertoa mistä on kyse, mutta ne on vaiti kuin kusi housussa. Selkäranka on ostettavissa, kuin iloiset linnut, miksi siis muista murhetta kantaa., laulu viini ja naiset, -täytyy tehdä vielä kilpailukykysopimus, eunukin ainoa toivo.

• epälesta

Miks joku haluais teitä palvoa? Onpa itsekästä. Aika monessa suomalaisessa seurakunnassa olen käynyt ja voin sanoa että ette ole ainoita uskovaisia tässä maassa. Uskotte niin vain yhteisöllisyyden tähden. Kaikki ootte sukua toisillenne, isot perheet, samat arvot. Niinhän se menee. Entäs sitten kun joudut oleen yksin? Osaatko enää uskoa? Sitte mennää maailmaan ja vihataa kaikkia koskan niihän ne epäuskoiset tekee. Ne on niin vailla armoa että. Mutta, on myös uskovaisia, minä olen uskovainen, minä en oo lesta. Ja on muitakin, jotka opettaa väärin mutta ne voi silti sydämessään uskoa. Yhteisö ei usko sun puolesta, usko ite jos oikeesti haluat pelastua.

• kysymyksenasettelu

Vie harhaan.

• Tietotuusjaelämä

Olen epälestan kanssa samaa mieltä. Kai jokainen ymmärtää sellaisen yksinkertaisen asian että ihminen itse on henkilökohtaisessa vastuussa uskostaan. Ei pidä luulla että kun kuulun uskonnolliseen järjestöön ME olemme pelastettuja. Viimeisellä tuomiolla jokainen vastaa henkilökohtaisesti teoistaan ja uskostaan.
      Se portti on ahdas ja tie kaita. Kuka on totuutesi, kenen sanaan olet toivosi laittanut, se ratkaisee.

• tosiaankin

Tietysti tässä puhutaan vain vanhoillislaestadialaista:

Ilm.7:9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

• Tietotuusjaelämä

Ikävää sinällään että ihminen luulee automaattisesti kuuluvansa suureen joukkoon kun kuuluu johonkin uskonnolliseen järjestöön. Niin se ei ole.
      Kai jokainen on lukenut Jeesuksen sanaa joka sanoo, hän kokoaa valittunsa neljältä ilmansuunnalta. Siis Jeesus itse valitsee valittunsa heidän uskonsa perusteella. Ei sinne valita järjestöjä eikä niihin kuuluvia. Jokainen vastaa henkilökohtaisesti omasta leiviskästään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1184
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      860
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      613
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      552
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe