Jos se ois helppoo oisin tehnyt sen jo..

Avataansvähängalluppi

Mikä tekee asioista niin vaikeita?
Miksi on niin vaikeaa esim. ottaa yhteyttä kaivattuunne?
Minkä vuoksi puhuminen on vaikeaa?
Mikä tekee kohtaamisesta vaikean?
Vai onko sellaista?

50

1520

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raastaviatunteita

Epävarmuus, pelko siitä, että on aina kuvitellut kaiken ja tunteet ovat täysin yksipuolisia. Tunteita on liikaa tilanteeseen nähden.

• kuulostaatutulta

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon.
        Ihan joka lause..

• sellaistaseon
        kuulostaatutulta kirjoitti:

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon.
        Ihan joka lause..

Jos sä et vain muista kirjoittaneesi. ;)

• kuulostaatutulta
        sellaistaseon kirjoitti:

Jos sä et vain muista kirjoittaneesi. ;)

Kyllä muistan ja tiedän etten ole kirjoittanut tuota vaikka voisinkin kirjoittaa juuri noin.

• ylieuroja

jos olisi 1 euro rahaa niin sijoittaisin jo!

• universumivittuilee

Kyllä mä meinasin seuraavalla kerralla jotain ehdottaa jos tilanne sen vaan suo. Tosin viimeksi kun olin päättänyt saman niin eipä nähty pitkiin pitkiin aikoihin...

• kokemuksella

Harva haluaa ehdoin tahdoin satuttaa itseään asettamalla itsensä alttiiksi sille mahdollisuudelle, että toinen hylkääkin. Varsinkin mitä suuremmat tunteet ja odotukset ovat, niin sitä enemmän niitä haluaa vain välttää, jotta ei mitään särkyisi. Mutta epävarmuus kuuluu aina alkuun. Ja mikäli ei ole koskaan aiemmin tuntenut samalla tavalla ketään toista kohtaan, voi kokemus olla pelottava. Riskiä ei uskalla ottaa, vaikka se voisi johtaakin paratiisiin. Ihminen epäilee ennen kaikkea omaa kykyään toipua pettymyksistä.

• Juuriniin

Niin vältät pettymyksen, mutta aiheutat toiselle sen?

• kokemuksella
        Juuriniin kirjoitti:

Niin vältät pettymyksen, mutta aiheutat toiselle sen?

Nimenomaan. Hannaajat eivät ajattele, että toinen voi kamppailla myös samojen pelkojen kanssa. Kumpikin saattaa pelkää aivan yhtä paljon.

• Näinkäsitin

Mutta jos toinen ei yhtään tule vastaan, niin eikö se tarkoita juuri sitä, ettei oikeasti mitään haluakaan?

• kokemuksella
        Näinkäsitin kirjoitti:

Mutta jos toinen ei yhtään tule vastaan, niin eikö se tarkoita juuri sitä, ettei oikeasti mitään haluakaan?

Ainoastan puhumalla voi asiat selvitä. Luulo ei ole tiedon väärti.

• Näinkäsitin
        kokemuksella kirjoitti:

Ainoastan puhumalla voi asiat selvitä. Luulo ei ole tiedon väärti.

Totta tuo. Mutta kyllä tästä tilanteesta on paratiisin portit aika kaukana. Enkä sellaista nyt lähtis odottamaankaan.

• suojassa

En pysty enää. Hän on polkenut kaikki tunteeni maahan ja sydämen jonka annoin tallonut jalkoihinsa ja särkenyt pieniin paloihin.

Hän petti, pyöritti monia naisia samaan aikaan, ei vastannut viesteihin, teki ohareita, kertoi miten arvoton ihmisenä hänestä olen, kuinka kaikki muut naiset parempia

Hän yksinkertaisesti löi minut ihan rikki. Yritin antaa anteeksi. Niellä pahaa oloa. Ymmärtää et hänellä on huono itsetunto ja hän on epävarma
      Selitellä hänen puolestaan itselleni hänen loukkauksia. Ajatella että kyllä se lopettaa vielä.

Sitten en enää jaksanut. Sattui liikaa. Liian monet valvotut yöt, liian paljon kyyneliä, liian paljon epäilyjä että onkohan tuo edes rakkautta mitä tuo tuntee kun noin kohtelee.

Suojauduin ja juoksin hänen loukkauksia pakoon jotta en enää tuntisi pahaa oloa...

• Kysymyyys

Puhu kädelle

• Mikä tekee asioista niin vaikeita? menneet, mitä tapahtui joskus
      Miksi on niin vaikeaa esim. ottaa yhteyttä kaivattuunne? epävarmuus, nykyinen tilanne kummallakin
      Minkä vuoksi puhuminen on vaikeaa? en tiedä, niitänäitänärhenpäitä voidaan puhella, muttei mitään oikeita asioita. Koska toinen ei avaudu yhtään, en uskalla minäkään. Jos vaikka olen ymmärtänyt ihan väärin, menetän nämä nykyisetkin hetket hänen kanssaan. Siihen en pysty.
      Mikä tekee kohtaamisesta vaikean? Muut ihmiset, kumpikin meistä ja ympäristö. Ne jotka tietävät taustat.
      Vai onko sellaista? On. Liikaa. Haluaisin niin olla tuntematta mitään kaveruutta kummempaa. Silti. Joka kerta haluaisin halata ja tehdä hänestä onnellisemman.

• virheellinenyliinssi

Mitä et ole itse suunnitellut ja rakentanut itse.... selkeä suunnitteluvirhe tuossakin...

• lflflflfl

Menneisyys ja se ettei tiedä toisesta enää mitään.

• en.tiedä

jotenki sitä menee vaan lukkoon, vaikka oikeesti haluis vaan päästä halaamaan.

• Sitämiettii

Ehkä liikaa sitä mahdollisuutta että onkin kuvitellut liikaa/kaiken. Entäs jos ne kohtaamiset onkin ollut aina täysin sattumaa? Mitäs jos hän ei olekkaan kiinnostunut pätkän vertaa? Että joutusko naurunalaiseksi? Ei varmasti. Onko hän edes sinkku? En tiedä. Kelpaisinko sittenkään? Hyväksyiskö minut, menneisyyteni ja taustani? Vaikuttaa mukavalta, on varmasti tosi hieno ihminen, ei taatusti naurais mutta ja silti sitä vaan pelkää "pieni" ihminen, vaikka kaipais niin hirveästi ihmistä vierelle. Monesti olen lisännyt hänen numeronsa puhelimeeni ja kohta poistanut, etten nolaisi itteäni. Monesti aikonut pysähtyä vastaantullessa. Keksinyt valmiiksi kysyttävää. Vaan ei vaan pysty eikä kykene.(n->m)

• mieskysyy

Oletko S,kirjaimella alkava nainen?

• Eiosunu
        mieskysyy kirjoitti:

Oletko S,kirjaimella alkava nainen?

En ole, vaan A-kirjaimella.

• SSSSSIIIIII

Ihan kun minä olisin kirjoittanut tuon,

• Jalisään

Eipä olla koko kesänä nähtykkään...

• ettyttötaidatietää

Epävarmuus. Olenko tulkinnut häntä väärin? Jos olen, niin miten voidaan jatkossa pyöriä samoissa kuvioissa? Minä ehkä voisin elää asian kanssa, mutta entä hän?
      Niin, ja tämä pelkkä työntekijä-esimies asetelma tekee tilanteesta melko hasardin.

• voihwiechg

Niin tuota... meidän porukaa.... ketä ovammekin, ei tarvitse tyttöjen pelätä lainkaan, vain päinvastoin me voimme pelätä tyttöjä jos emme ole riittävän kohteliair.... JOO nappis saekoaa.. airä on aw UAX-arNShrh.

• KylTyttöTietää

ettyttötaidatietää: Samoja ajatuksia olen pyöritellyt. Ja tiedoksesi, voisin myös sen asian kanssa elää. Eikä tuo esimies-alainen asetelmakaan enää häiritse, ainakaan minua.

• ettyttötaidatietää
        KylTyttöTietää kirjoitti:

ettyttötaidatietää: Samoja ajatuksia olen pyöritellyt. Ja tiedoksesi, voisin myös sen asian kanssa elää. Eikä tuo esimies-alainen asetelmakaan enää häiritse, ainakaan minua.

J-nainen?

• KylTyttöTietää

En ole J

• janoisatnappulat

Olisi hyvä microsofinkin ohjeistuksena: jos napit eivät toimi:

On janoisa näppäimistö, sen päälle pitää laittaa janojuomaa...

• uudenpäiväntoivotus

Hyvä että sait unen ja nukut kohti uusia kivoja asioita joita tapahtuu kun heräät.

• Mäenkyllä

ymmärrä tuollaista, aina jos olen tarpeeksi ollut jostain kiinnostunut niin olen yhteyttä ottanut, tavalla tai toisella vaikka nainen olenkin. Mieluummin otan selvää ja tiedän kun elän jossain kuvitelmissa ja epätiedossa. Ongelmiakin tullut kun yhden jutun pitänyt olla jo selvää ja siirtynyt eteenpäin, niin ei ole ollutkaan loppujen lopuksi selvää ja siinä solmussa nyt ollaan... Että ehkä se olisikin parempi vaan haaveilla ja olla tekemättä mitään konkreettista.

• sekintäytyykäsittää

aina ei voi tehdä miten vain itse haluaa, otettava muitakin huomioon

• Mäenkyllä
        sekintäytyykäsittää kirjoitti:

aina ei voi tehdä miten vain itse haluaa, otettava muitakin huomioon

kyse olikin niin yksinkertaisesta asiasta kun selvittää onko jollain muullakin tunteita, kiinnostusta. Kyllä on tullut takkiinkin, joku ollut varattu joku tunnevammainen tai mitä ikinä, mutta ei ole tarvinnut jäädä jossittelemaan. Eikä kukaan ainakaan ole päin naamaa nauranut yms.

• Ihmettele

Mitä sillä tiedolla teet

• Eikaimuuauta

Joo , ei tää mikään pakollinen galluppi ole.
        Että jos ei vastaa niin viedään saunan taakse..😉

• sivusta.kommetti

Tällä saa aineistoa anonyymeihin aloituksiin kun itellä ei ole muuta elämää!

• Nuorenahaudassa

Haudassa

• Elämä_on

Annoin tunteiden kasvaa ja varmasti oli myös toisella puolella jotain tunteita. Se vaan kun tajusin pari tuntia sitten, että on naimisissa... Se tekee asioista mun mielestä aika vaikeita. Enpä ole hetkeen tuntenut itseäni näin tyhmäksi.

• kaikenmoisiinpaskoihinsi

Se on ikävä juttu, että ihastus on valhetta jo alkumetreistä lähtien ja käyttää hyväksi sun hyväntahtoisuuttasi, että saa sinulta huomiota, mitä ei saa puolisoltaan. Älä viitsi antaa käyttää itseäsi hyväksi, ei se tule eroamaan.

• Silmät_auki
        kaikenmoisiinpaskoihinsi kirjoitti:

Se on ikävä juttu, että ihastus on valhetta jo alkumetreistä lähtien ja käyttää hyväksi sun hyväntahtoisuuttasi, että saa sinulta huomiota, mitä ei saa puolisoltaan. Älä viitsi antaa käyttää itseäsi hyväksi, ei se tule eroamaan.

Ei se elämä aina noin yksinkertaista ole..
        Eroja tapahtuu.

Silmät_auki kirjoitti:

Ei se elämä aina noin yksinkertaista ole..
        Eroja tapahtuu.

Se on vain ikävää, että niihin eroihin käytetään viattomia ihmisiä, eroamassa oleva ei ole valmis mihinkään ja sitten kun on, niin voikin sanoa hyvästit sille, joka on ollut erossa tukena ja apuna irtipääsyssä.

• Silmät_auki
        kaikenmoisiinpaskoihinsi kirjoitti:

Se on vain ikävää, että niihin eroihin käytetään viattomia ihmisiä, eroamassa oleva ei ole valmis mihinkään ja sitten kun on, niin voikin sanoa hyvästit sille, joka on ollut erossa tukena ja apuna irtipääsyssä.

Mistä helvetissä sinä voit tietää toisten ihmisten sielunelämästä yhtään mitään.
        Ihmiset on erilaisia. Jos sulla on käynyt noin tai jollakin tutullasi niin ei se tarkoita että automaattisesti kaikilla muillakin käy noin. Toiset ihmiset on valmiita eroamaan.
        Ja haluavat hoitaa asiat paremmin.

Silmät_auki kirjoitti:

Mistä helvetissä sinä voit tietää toisten ihmisten sielunelämästä yhtään mitään.
        Ihmiset on erilaisia. Jos sulla on käynyt noin tai jollakin tutullasi niin ei se tarkoita että automaattisesti kaikilla muillakin käy noin. Toiset ihmiset on valmiita eroamaan.
        Ja haluavat hoitaa asiat paremmin.

Millä tavoin paremmin asioita sitten hoidetaan, jos ei olla edes ensin erottu? Aika huonosti hoidetulta vaikuttaa kaikkiin osapuolia ajatellen.

• nytjaksaa

Arkuus ja aikaan saamattomuus se se on. Eilen samoihin aikoihin kun näin kun pieni valkoinen kihara turri talutti kahta kaunotarta kylän ympäri oli kaunista katsottavaa. Piti ajaa kunniakierros kylän ympäri.

• Yhteyttä ei ole vaikea ottaa kun sitä tekee joka päivä, mutta itse tapaaminen rennoissa merkeissä jännittää sekä se että tulee olemaan ns ihan kahdestaan.
      kalvaa menneisyys takana en tunne sitä että joku vois oikeastikin tykätä.
      Olen usein antanut tunteeni kuolla kun ollut monesti hyödytöntä kertoa.
      Tulee epätietoisuuden tunteita silloin tällöin ja pelkotiloja.
      Haluis sanoa vaikka mitä mutta ahdistaa ettei tunne olekaan molemminpuolinen.
      Olisikin helppoa sanoa mitä ajatuksissa on mutta loppujen lopuksi tyhjentää ennen kuin lähettää. 😅

• Romaaninmittainen

En jaksa selittää eikä kukaan jaksa lukea

• hastalavistab

pelot ja aavistukset, jotka ovat joskus aivan oikeita.

• Näinseonvaan

..Tai voi taphtua myös tulkintavirhe..
        Ei pidä olettaa asioita ennen kuin faktat ovat pöydässä..

• ejmikään

ketjun aloituksen aikoihin ongelmia ei ollut, vaan päivittäinen kanssakäyminen sujui luontevasti. Nyt tilanne ei olekaan enää ihan yhtä yksinkertainen. ;-(

• saakokysyä

Mikä on sitten muuttunut ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5625
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      2971
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2611
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2459
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      23
      2299
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1774
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      60
      1358
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1243
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1165
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90