Toimiiko usko?

polvillaanrukous

Vieläkö adventtikirkossa on käytössä polvirukoukset (miksi?) ja toimiiko kätten päällepanemistekniikka (uskossa?)?

Miksi Adventtikirkossa usko ei toimi mutta rahankeräys toimii?

15

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmetellä_täytyy

Tämäkin oli hauska aloitus. Aloittaja taitaa olla huumormiehiä.

• uskoeitoimi

Ei se usko adventtikirkossa toimi millään ilveellä ja eikä siinä jalkojenpesut auta.

• Mutta jos oikein lujasti uskossa pyytää ja anelee, niin eikö Jumala taivu silloin toteuttamaan ihmisen tahtoa? Eikös se Jeesus luvannut, että kaiken sen saa, mitä uskossa Jumalalta rukouksessa pyydetään? Onko toteututunut? Eikö?

• Petri_Helsinki

Kyllä toimii, mutta nykyään olen valikoivampi mitä rukouksessa pyydän. Parempi rukoilla, että tapahtukoon Herra sinun tahtosi.

Esim. edessä oli kuuden opintoviikon tentti, johon olin ehtinyt valmistautua vajaa kaksi viikkoa. Viimeisenä iltana ennen tenttiä kahlasin tenttikirjoja läpi ja huomasin sen toivottomaksi.

Sitten muistin, että etsikää ensin taivasten valtakuntaa niin teille annetaan kaikki. Aloin lukea loppuillan Raamattua tenttikirjojen sijasta rukoillen, että tapahtukoon Sinun tahtosi.

Tentin tulokset tulivat ja alinta hyväksyttävää läpipääsyrajaa oli laskettu 3 pisteellä, koska läpipäässeitä oli vain joka neljännes. Itse pääsin läpi juuri alimmilla pisteillä.

Kehuskelin muille miten olin vajaan kahden viikon lukemisella suorittanut tentin hyväksytysti. Sitten muistin mitä olinkaan viimeisenä iltana tehnyt ja kenelle kuuluu kiitos.

• laiskuutta.vain
        Petri_Helsinki kirjoitti:

Kyllä toimii, mutta nykyään olen valikoivampi mitä rukouksessa pyydän. Parempi rukoilla, että tapahtukoon Herra sinun tahtosi.

Esim. edessä oli kuuden opintoviikon tentti, johon olin ehtinyt valmistautua vajaa kaksi viikkoa. Viimeisenä iltana ennen tenttiä kahlasin tenttikirjoja läpi ja huomasin sen toivottomaksi.

Sitten muistin, että etsikää ensin taivasten valtakuntaa niin teille annetaan kaikki. Aloin lukea loppuillan Raamattua tenttikirjojen sijasta rukoillen, että tapahtukoon Sinun tahtosi.

Tentin tulokset tulivat ja alinta hyväksyttävää läpipääsyrajaa oli laskettu 3 pisteellä, koska läpipäässeitä oli vain joka neljännes. Itse pääsin läpi juuri alimmilla pisteillä.

Kehuskelin muille miten olin vajaan kahden viikon lukemisella suorittanut tentin hyväksytysti. Sitten muistin mitä olinkaan viimeisenä iltana tehnyt ja kenelle kuuluu kiitos.

Kiitit jumalaa ja itseäsi siitä, että olit ollut laiska?
        Jumala ei laiskoja auta, joten se, että pääsit tentistä läpi, oli vain sitä, että satuit muistamaan mitä aikaisemmin olit oppinut ja se tentissä nyt vain tuli mieleesi. Ei siinä jumalia tarvita.

• Petri_Helsinki
        laiskuutta.vain kirjoitti:

Kiitit jumalaa ja itseäsi siitä, että olit ollut laiska?
        Jumala ei laiskoja auta, joten se, että pääsit tentistä läpi, oli vain sitä, että satuit muistamaan mitä aikaisemmin olit oppinut ja se tentissä nyt vain tuli mieleesi. Ei siinä jumalia tarvita.

Sen itse tietää, kun on kysymys Jumalan johdatuksesta. Rukousvastauksista täyttyisi koko tämä palsta, jos niistä alkaisi kertomaan. Niitä on hankala toisille selittää, kun vain itse tuntee millainen tilanne on ollut päällä.

• Ei-ole-vastausta-tullut

Olen tässä jo kohta 50 vuotta rukoillut hartaasti ja hyvin palavasti joka päivä vähintään kolmesti, että Herra antaisi minulle Uskoa. Ei ole Uskoa näkynyt.
      Mikä nyt neuvoksi, kun polvet eivät enää anna mennä kontalleen? Ei seisomaankaan enää oikein lähde. Makuulla vaan olla tytyy ja rukoilla Uskoa.

• Petri_Helsinki

Joopa joo, pointtisi on ymmärretty.

• Petri_Helsinki

Olen itse huono rukoilemaan julkisesti ääneen. Kokouksissa jotkut rukoukset saattavat olla teennäisiä ja ennalta kirjoitettuja, jolloin ne eivät kaikkien kohdalla tule sydämestä.

Jalkojen pesun yhteydessä molemmat pitävät lyhyen rukouksen. Vanhemmistoveli yllättyi kuinka vilpitön minun rukoukseni Jeesukselle oli.

• Ei-jalkojen-pesulle

Eräänä sapattina ehtoollisella ollessani ja jalkojen pesua suorittaessani tunsin voimakasta urean, jalkahien sekä uslosteen hajua ollessani polviasennossa kohteeni polvien välissä.
        Rukoilin mielessäni hyvin hartaasti, että Herra poistaisi epämiellyttävän hajun. En niinkään välittänyt siitä, että silmiäni kieveli ja oksennuskin oli tulla. En kuitenkaan menettänyt hajuaistiani, vaan lemu jatkui sietämättömänä.

• Petri_Helsinki
        Ei-jalkojen-pesulle kirjoitti:

Eräänä sapattina ehtoollisella ollessani ja jalkojen pesua suorittaessani tunsin voimakasta urean, jalkahien sekä uslosteen hajua ollessani polviasennossa kohteeni polvien välissä.
        Rukoilin mielessäni hyvin hartaasti, että Herra poistaisi epämiellyttävän hajun. En niinkään välittänyt siitä, että silmiäni kieveli ja oksennuskin oli tulla. En kuitenkaan menettänyt hajuaistiani, vaan lemu jatkui sietämättömänä.

Eksyn aina välillä tälle palstalle ja huomaan joka kerta, millaisia pilkkaajia täällä on. No mutta en luovuta. Mukavia hellepäiviä jokaiselle!

• VääräValinta-adventismi

Eihän adventismi ole edes uskottavaa.

• Adventtiairut
        Petri_Helsinki kirjoitti:

Eksyn aina välillä tälle palstalle ja huomaan joka kerta, millaisia pilkkaajia täällä on. No mutta en luovuta. Mukavia hellepäiviä jokaiselle!

"Eksyn aina välillä tälle palstalle..."

Se kyllä on kohdallasi vielä hyvin vähäpätöinen eksyminen.
        Suurempi ja merkittävämpi eksyminen kohdallasi tapahtui silloin kun sinusta tuli lahkon aivopesemä orja=rivijäsen ja lahkosi pastoreiden helpon elämän maksaja.

• lueraamatusta

Käsien päällepaneminen - adventistipastori.
      Jo ajatuksenakin on kammottava.

• lihanrukoilemista

Yksi parhaista rukousesimerkistä on Tuntemattomassa Sotilaassa Riitaojan rukous, jossa hän erinäisesti pyytää suojelusta vähän jokaiselle, muttei niin kovin isoille herroille ja sitten lopettaa rukouksen pyyntöön etteivät Herrat löisi päätään karjan mäntyyn. Tarkoittaen sodan häviämistä.

Esimerkki siitä ettei rukoilemisemme olisi yhtä ihmislähtöistä, pelkkiä ihmisen toiveajatteluja ja enemmän komiikkaa kuin Hengen puhetta.

Linna on tässä oivallisesti kuvannut luterilaisten kirkon jumalkuvan naurettavuutta sekä pastorien toimintaa sotaolosuhteissa. Oikeasta tarpeesta huolimatta, se on ollut enemmänkin naurettavaa kun asiat tehty lihan mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      51
      5876
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4595
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4362
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4141
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      91
      3735
    6. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      62
      3283
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2453
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2349
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2089
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1219
    Aihe