Kerron yksinkertaisesti mitä Euroopan unioni on.

Puhutaan vaikka näin aluksi. Kaikki muistaa, kun venäläisille haluttiin maan
ja kiinteistöjen ostokieltoa. (Tämä on käytössä vain köyhissä maissa. )

Venäläisille puuhattu maan ja kiinteistöjen ostokieltoa. Kuinka moni maanomistaja
oli tämän kannalla ja kuinka moni kiinteistönomistaja oli tämän kannalla ?
Millainen kiinteistönomistaja oli sen kannalla. Sellainen kiinteistönomistaja oli sen
kannalla joka ei ymmärtänyt sen asian merkitystä hänen omalle kiinteistölle. Kun
hän sen ymmärryksen sai, niin voit olla varma, että sellaisen ostorajoituksen naamailija
ei hänen eteensä uskalla tulla, sillä se olisi saanut häneltä lättyyn. Sama tapahtuu nyt
myös Britannian Brexitissä.

Näissä tapauksissa tulee kuvaan kaupan lait. Eli kysyntä ja tarjonta . Silloin, kun
tarjontaa on enemmän kuin kysyntää, niin hinnat laskee. Tämä sama tarkoittaa myös
talouselämää ja tuotantoa ja rahoitusta ja lainoitusta. Eli pankki ei lainaa jos
vakuuksien arvo laskee ja tuotanto ei pysty vastaamaan kuluihin. Seuraavassa poliittisessa
väännössä se on lyötävä persujen ja väyrysten naamalle tämä asia selkeänä ja
yksinkertaisesti selitetty ja vastuu tästä on myös järkevillä puolueilla.

Jos täällä vielä tämän selonteon jälkeen räkisee tästä samasta asiasta, niin onko se
umpiluuta se kallo vai onko siinä jotain vikaa... Huom. nämä nimimerkit älyäläjtä,
joku abullaho ym ym.

Jos sitten ryhdytte puhumaan vasemmistosta ja ääri kommunismista ja valtiosta
joka jakaa sosiaaliapua ja niistä, joilla ei ole omaisuutta. Puhukaa suoraan persuista
ja väyrysistä äärivasemmistona ja äärikommunistisena puolueena. Silloin tiedämme
mistä puhumme äläkä sekoita puoluettasi maanomistajiin etkä yrittäjiin etkä
finanssi ja rahoitus ja talouselämän ihmisiin.

Tämä selonteko on hyvä tehdä niin, että tämä käsittää persut äärivasemistona
perseaukisten puolueena ja valtion määkijöinä rahasta ja pakolaiselle jaetun
sosiaaliavun kadehtijana täysinä perslä*** tukka kaljuksi ajettuna porukkana.

18

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsokaa " TÄMÄN ARTIKKELIN KOMMENTTEJA ! "

Edes minä en pysty vastaamaan tähän ja silti oli hurjasti vastauksia ja tuntuu, kuin
      olisi hurjasti professori tason henkilöitä.... Eikö moni tee itseään naurunalaiseksi ?
      Kuka uskaltaa omalla nimellä lähteä tällaista analysoimaan.... ?
      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005771323.html

90 % näistä on tyhmiä yksinkertaisia persuja, jotka on poistaneet cookiet koneestaan ja
      peukuttaneet useaan kertaan. Aivan samoin pressanvaalien kallubit.

Niillä ei ole minkäännäköistä tieto mistä tässä artikkelissa yleensä edes puhuttiin, saatika
      heillä olisi ollut 28 maan tarkat taloustiedot ja elinkeinorakenteet.
      Ihan niin kuin muuten vain sanoin tämän... Silti heillä oli vahva mielipide, siis vahva mielipide.
      Minä voisin kumota jokaikisen ja osoittaa, että sun kannattaa tarkistaa mistä puhutaan.
      Tai tiesitkö edes mitä nämä asiat tarkoittaa.... ?

Nyt kun Te ymmärrätte mistä minä puhun, niin tää on aika hurjaa, että persuja yleensä
      on valtion talousjohdossa ilman mitään koulutusta ja sillä älymäärällä. Kuten rasvapää
      ilman ruotsinkielentaitoa ja sivistystä, viitaten ruotsin metsäpalot.

• älyäläjätä

Ota Risiiniöljyä koska se auttaa myös kirjoitus
      ripuliin ja moniin muihin vaivoisiisi joista
      etupäässä on raivo ja vaino sairautesi.
      Jos joku ilmaisee mielipiteensä niin
      ei hän ole paha henkilö jota pitää solvata.
      Ilmeisesti olet EU linjalla sana vapauden vastustajana?

• Taisit-itse

ottaa yliannoksen, älyn jättämä?
        Ei silti tehonnut?

• älyäläjätä
        Taisit-itse kirjoitti:

ottaa yliannoksen, älyn jättämä?
        Ei silti tehonnut?

Ilmeisesti olet itseopiskellut kun et osaa
        kirjoittaa minun nimi merkkiäni oikein.
        Kun olet lusikalla saanut niin ei voi kauhalla vaatia?

• HyväTrump

Ui ui kun liitovaltio pöyristyi kun Hurri iski faktoja pöytään. Se minua ihmetyttää että moni ei tajua sitä faktaa että Saksa saavutti rahalla sen mitä se ei aseilla saavuttanut. Ei eurossa ole valuvikaa vaan se yksinkertaisesti palvelee Saksan etua.

• HyväTrump
      28.7.2018 16:15

UUSI
      Ui ui kun liitovaltio pöyristyi kun Hurri iski faktoja pöytään. Se minua ihmetyttää että moni ei tajua sitä faktaa että Saksa saavutti rahalla sen mitä se ei aseilla saavuttanut. Ei eurossa ole valuvikaa vaan se yksinkertaisesti palvelee Saksan etua.
      _________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Pitääkö sinulle kirjoittaa talousoppikin uusiksi ?

Et sinä millään markalla saa mitään vientiä etkä taloutta jos sinulla ei ole mitään
      tuotetta mitä sinä viet ulos maasta...... Se on numero yksi, siis yksi. Silloin sinun
      vientiartikkelit on kuin venäjällä raaka-aineet. Suomen ainoa raaka-aine on PUU
      PUU PUU... Siitä valmistetaan sellua ja suomi on maailman suurimpia sellun viejiä.

Suomi sai nyt vielä EU:n kautta vapaakauppasopimuksen Japaniin ja sillä markalla
      ei kyllä ja tässä ja nyt ja tässä tapauksessa ole merkitystä, koska puuta viedään jo
      niin paljon, kuin sitä vain metsistä irti saadaan. EIKÖ SILLOIN JUNTIN JA LUUNAHKA
      päähän mahdu, että se on hyvä jos saadaan ostovoimaisia EUROJA EUROJA !

Toinen asia mikä on tullut kaupassa vastaan on Verkkokaupat !!!
      Tarkoittaa, että tavaran jakeluketju tulee suoraan tehtaan varastolta ja siinä välissä
      ei ole jakelun tuomia kuluja ja kuluttajat saavat tuotteet halviten ja kuluttajat
      valitsevat myös edullisimman tuotteen 99% paitsi persut ja väyryset !! Valmistajalla
      ei myöskään tule materiaalikuluja, koska he näkevät tilauskannan suoraan ja voivat
      ennakoida... tästä muodostuu myös tehokkuus kaupassa.

Tajuaako Persu ja väyrynen, että maailma on siirtynyt onlineen ja tehokkuus on
      kilpailuvaltti ja markkinoiden hallinta vapaakauppasopimuksineen. Sinä saat
      vääntää sitä markkaas aika mutkalle ja solmuun jos sä luulet sen vaikuttavan tähän
      asiaan merkittävästi. Suomen raaka-aineet on ainoastaan puu puu puu Marja ja pottu.

Silloin jos halutaan myydä muuta, niin on oltava tuotteet ja kilpailukykyä esim. matkailu
      ja silloin pitää valion vähentää kuluja, eli veroja, niin lentoliikenteestä, kuin muusta
      siihen kuuluvasta toiminnasta. Esim. on saatava halpakorkoista lainaa....

• EiHelvetti

"Ui ui kun liitovaltio pöyristyi kun Hurri iski faktoja pöytään. Se minua ihmetyttää että moni ei tajua sitä faktaa että Saksa saavutti rahalla sen mitä se ei aseilla saavuttanut. Ei eurossa ole valuvikaa vaan se yksinkertaisesti palvelee Saksan etua."

- Hurri on tavallaan oikeassa. Mutta eikö sama päde kaikissa valtioissa ja valtioliitoissa? Yksilöiden tulojen suhteissa on valtavia eroja. Toisille 100 e on rahaa, toisille se on sama kuin 1 e toisille.

Hurri ei myöskään huomioi sitä, että myös USAssa eri osavaltiot tuottavat eri verran. Louisianan vertaaminen Californiaan on yhtä hölmöä kuin Suomen vertaaminen Saksaan. Dollari on tuotannosta riippumatta kaikkien osavaltioiden valuuttaUSA:ssa: joitain osavaltioita dollarin arvo tukee enemmän kuin toisia.

Mun mielestä Hurri veti taas kerran mutkat aika suoriksi. Se mitä hän sanoi on totta, mutta ei koko totuus. Totuus on jälleen harmaammalla vyöhykkeellä.

• EiHelvetti

Ja vielä sekin, että Euroopassa köyhimpien talouksien kasvu on nopeinta. Erot tasoittuvat pikkuhiljaa köhempien ja rikkaampien alueiden välillä. Sehän on yksi EU:n keskeinen tavoite.

• Fartface

Aloittajavajakki hermostui selvästi kun pamautettiin hieman faktoidia päähän.

Euro on perseestä ja vääristää taloutta sekä luo epäterveitä ilmiöitä talouteen.

Aloittajavajakki sössöttää jostain puun viennistä ja euroista vaikka puuta vietiin jo markka-aikaan tosin aloittajavajakki ei silloin ollut vielä syntynyt sillä aloittajvajakilla on aivan selvästi 14 vuotiaan aloittajavajakin ulosanti.

Aloittajavajakki ei tajua sitä että EU:ssa alkaa tulonsiirrot rikkailta köyhille joten aloittajavajakki riemuitsee siitä että Suomi makselee köyhien EU maiden velkoja ja infraa. Aloittajavajakkien vuoksi Suomessa suljetaan reumahoitolat ja maksellaan mielummin Kreikka ja Portugalivajakkien velkoja !

EU ei tuo Suomelle mitään lisäarvo. Toki lisäarvoksi voidaan laske passintarkastuksessa säästetty 30 sekuntia. Euroopan ulkopuolelle on tosin yhtä helppo matkustaa kuin EU:n sisällä. Toivotaan että Italia irtautuu seuraavaksi paskaliitosta ja pieraisee euvostoliiton suuntaan viestipierun eli GOOOODBYYYYYEEEEEBRAAAAAAAAT.........................................

• EiHelvetti

Kansalaisaloite Britanniassa kerää allekirjoituksia. Kolmas päivä menossa ja yli 337 500 toivoo uutta kansanäänestystä brexitistä. Samaan aikaan Totnes niminen pikkukaupnki Englannin Devonissa julistautui itsenäiseksi kaupunkivaltioksi ja Englannin osaksi, joka on kuuliainen Euroopan unionille. Kaupungin asukkaat naulasivat itsenäisyysjulistuksen sekä uskollisuudenvalan EU:lle vanhan kiltatalon oveen aivan kuten Martti Luther naulasi teesinsä Wittenbergin kirkon oveen.

Tämä symbolinen tempaus saanee jatkoa muullakin Englannissa.

• Muista aina mainita, että puhun persukommunistien ja äärivasemmiston suulla.
      Niiden suulla, jotka määkii valtioa ja siltä sosiaaliapuja ja kilpailevat pakolaisten
      kanssa talousasioista.
      Silloin osaamme luokitella puheesi oikein, niin kuin tässä lainauksessa:

" Suomi makselee köyhien EU maiden velkoja ja infraa. "

Sä taas toit tämän saman asian ilmi ja se sinun muu kommentti oli jo ihan pask****
      Ei me sulta edes odotettu muuta. Sen me olemme myös hyvin tuoneet esille eikö ?

• älyäläjätä

Olet ilmeisesti että olet niitä pyöreän seinän hulluja koska
      pyöreässä seinässä ei ole alkua eikä loppua.
      Ja enkeli vastasi kysymykseen mistä kaikki on
      tullut ja mihin se päättyy:
      Se on kuin ympyrä jossa ei ole alkua eikä loppua.
      Liittovaltion ympyrä on niin pieni että hänestä
      voi tulla omakätinen homo jos hän juoksee
      tarpeeksi nopeasti?

• Fartface
      28.7.2018 16:24

Olen matkustanut todella paljon enkä ikinä ole kosulaatteja tarvinnut. Kovin on ohuet nämä eu kansalaisuuden tarjoamat edut ! Kyllä Suomessa on mukavampi elää ja toimi kuin jossakin ylimielisten Fransmannien parissa !
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Huomaatteko, miten Fartface valehtelee, pisti heti silmään, että tää ei ole totta.

Huomaatteko missä valhe käy julki ?
      a) Ensimmäinen lähtökohta matkustella paljon, eli hänellä oli kiinnostus ja intohimo.
      b) Fransmanni ... Sellainen joka on matkustanut paljon on huomannut, että ihmiset
      ovat yksilöitä kaikki ja kukaan ei ole samanlainen ei kukaan ja identtistä ihmistä ei ole.
      c) "Kyllä Suomessa on mukavampi elää ja toimi kuin jossakin ylimielisten " Missä tällaisen
      lauseen voisi kuulla ja millaista tapausta se edustaa ?
      - Kyllä ranskassa on paljon kivoja paikkoja ja ihmisiä myös. Mutta jos verrataan suomalaiseen,
      niin tulee mieleen känninen ryysyinen, sivistymätön juntti. Sinulla on vain kommunisti-suomen
      antama kuva muiden maiden ihmisistä ja olet unohtanut, että ihmiset on tasa-arvoisia ja
      todellisuudessa sinä olet heidän silmissään monesti köyhä ja sivistymätön ei muuta.
      - Hän oli myös luokitellut hänen omat kaverinsa sinne suomalaisina ja varmasti helsinki olisi
      hänelle myös liikaa ja nekään ei täyttäisi hänen suomalaistaan. eikö Juntti ?

Todennäköisesti edesmennyt vaimosi on ollut hänelle matkaoppaana.... Aurinkomatka poika.

• iughgb

Kirjoittelija "liittovaltio" on yksinkertainen,ja inha yhdenaatteen umpiluupäinen kehuskelija,,,samaa sontaa jokaisessa sepustuksessa! Hyi Helvetti mikä pösilö!
      Pahempi hölmö kuin so1ninveli - ja se on jo todellakin hirveä tapaus.

• Fartface

Liittovaltio on joku avohoitotapaus sillä muuten ei tuollaisia satuja edes nuivanniemen suljetun osaston pahin vajakki. Littovaltiovajakille vaan tiedoksi että olen työni puolesta sahannut ympäri maailmaa ja fakta on että kansallisuuksissa on paljon eroja. Esim Jenkeissä kysellään tavan mukaan mitä kuuluu vaikka heitä ei paskaakaan kiinnosta mitenkä sinulla menee. Saksalaiset ovat kylmäkiskoisia niuhottajia jotka aamiaispöydästä tekevät hotelleissa päivän eväät. Ranskanvajakit taas eivät puhu muuta kuin ranskaa ja menevät puku päällä hitsaamoon töihin pitäen suomalaisia sivistymättöminä moukkina. Huomaa että liittovaltiovajakki on tässä se aurinkomatkojen "hankala tapaus".

Suomalainen suoraselkäisyys ja täsmällisyys verrattuna Italialaisen cincco minute opettaa ymmärtämään miksi euro ja EU on idiotismia. Tullaksemme EU:n kaltaiseksi maaksi meidän pitää oppia valehtelemaan, kusettamaan, väistelmään töitä, jättää velkamme maksamatta........

• EiHelvetti

"Suomalainen suoraselkäisyys ja täsmällisyys verrattuna Italialaisen cincco minute opettaa ymmärtämään miksi euro ja EU on idiotismia. Tullaksemme EU:n kaltaiseksi maaksi meidän pitää oppia valehtelemaan, kusettamaan, väistelmään töitä, jättää velkamme maksamatta........ "

Suomalainen suoraselkäisyys ja täsmällisyys,.. Sä oletkin humoristi tai sitten asut fantasiamaailmassa. Kuka suomalainen poliitikko on osoittanut suoraselkäisyyttä ikinä tai olut täysin rehellinen? Mulle ei tule äkki mieleen ketään. Luultavasti sekin on EU:n syy - vai?

Kaikki ihmiset valehtelevat joskus. Jos jossain on elänyt täysin rehellinen ihminen, hänet on varmasti poltettu roviolla tai ammuttu kadulle. Töiden väistely on jälleen ihmeellinen argumentti: italialaiset ja kreikkalaiset painaa huomattavasti pidempää päivää ja siirtyy eläkkeelle myöhemmin kuin suomalaiset. Suomessa työajat ovat Euroopan lyhyimpiä.

Tunnen pari ranskalaista ja olen pariin otteen kiertänyt Ranskaa; mun on vaikea löytää tuosta karikatyyristäsi mitään ranskalaista. Mielestäni ranskalaiset ovat niitä, jotka työntävät kätensä paskaan ja jos työntekijöiden tai maanviljelijöiden etuja leikataan, ne pistävät moottoritiet poikki ja peittävät kaupungit lantaan. Ranskalaiset - enemmän kuin kukaan muu - taistelevat oikeuksiensa ja omiensa puolesta. En myöskään ole törmännyt yhteenkään niuhottavaan saksalaiseen yhtään sen enempää kuin Uuno Turhapuroa muistuttavaan suomalaiseen. Nuo ovat karkeita karikatyyrejä. Jenkit on kulttuurien sulatusuuni ja osavaltioiden välillä on valtavia eroja. Los Angelesin ja New Yorkin etäisyys on vastaava kuin Lissabonin ja Moskovan välinen etäisyys - myös henkisesti. Raamattu- ja ruostevyöhykkeen jenkit eivät ole kuin bostonilaiset tai miamilaiset.

On älyllisesti hyvin köyhää tehdä yleistyksiä kansalaisuuden perusteella. Eivät kaikki saksalaiset muistuta toisiaan, eivätkä kaikki suomalaiset muistuta toisiaan.

EU ja euro muistuttavat taloudellisesti USA:a ja dollaria. Suomi on kooltaan, asukasmäärältään ja taloudeltaan Louisianan kokoinen, Ruotsi on Michiganin ja Ranska Californian kokoinen. Pitäisikö USA:n hajota ja menestyisivätkö yksittäiset osavaltiot paremmin itsenäisinä valtioina. Voi olla, että California pärjäisi ihan hyvin; se on maailman viidenneksi suurin talousalue. Pärjäisikö Louisiana? Tuskin, jos rajoille tulisi tullit ja tariffit.

• " Suomalainen suoraselkäisyys ja täsmällisyys verrattuna "
      Minä olen syntynyt suomessa ja minä olen varmasti hyvin liukas liero enkä
      todellakaan ole minkään valtion tai työn orja, en ole koskaan ollut.
      Minun lajitovereita on tälläkin palstalla hurja määrä ja niin niitä oli pressan
      vaaleissa myös. Minä olen valmis vetämään sinut viemäriputkesta perämereen
      ja minä edustan suomalaista vai ?

Tämä on mielenkiintoinen tämä sinun kirjoitus:

" Suomalainen suoraselkäisyys ja täsmällisyys verrattuna "
      Kuvitteletko, että jos sinä nuohoat toisten pers****, niin meidän pitää tehdä samoin vai ?
      Kuvitteletko sinä oikeasti sellaisia asioita ja että me tekisimme samoin vai ?
      Ehei poika, täällä jokainen ottaa minkä irti saa ja varmasti jokainen yrittää saada sen
      parhaimman näköisen tai tuntoisen naisen kanssa. Sinun suomalainen tarkoittaa siis
      orjaa ja metsätyöläistä ja sellaista yksinkertaista vai oletanko oikein... Luokittelit myös
      eurooppalaiset omaan osastoon ja tästä syystä tämä vertaus... Jotta pääsen käsiksi
      sinun järjen juoksuusi.

• Fartface
      29.7.2018 14:47

Sinä olet kommunisti äärivasemmisto on todennäköisesti tämä sinun pääsi ?
      Sen vuoksi sä puhut näistä asioista noin, mitä yksikään täysijärkinen ei puhisi.
      Eihän kukaan ryhdy tekemään toisille omaisuutta, muu kuin kommunisti ja siksi
      sinä laitoit tämän kirjoituksen ... Ymmärsinkö oikein ?

" Suomalainen suoraselkäisyys ja täsmällisyys verrattuna "
      Te olette äärivasemmistoa kaikki persut ja siksi te Määkitte kuin lehmät valtioa ?
      Siksi sinä kirjoitat noin, koska olet lukenut kaiken Yleltä ja Lehdistä ... Eikö ?
      Eihän kukaan joka on itse tehnyt. Kirjoita ulkopuolelta, niin kuin sinä vaan hän käyttää
      kokemus ja minä olin ja minä tein...

Te olette siis kommunisteja siis ääri vasemmisto ja ihmettelinkin jo mihin se oli hävinnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      271
      5870
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      1929
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1730
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1221
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      13
      1171
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      156
      1057
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1036
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      951
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      49
      931
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      922
    Aihe