Tapasin rehellisen miehen

Tapasin rehellisen miehen. Hän ei ollut ateisti.

35

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnTunneMiestä

Mitä ihmettä sinä tiedät rehellisyydestä? Et sinä tuntisi rehellistä miestä vaikka sellainen purisi sinua pakarasta. Ja ehkä on purrutkin.

• Rehellinen mies tunnustaa sen, että ei tiedä totuutta sellaisissa asioissa, joissa kukaan ihminen ei totuutta tunne. Rehellinen mies tunnustaa sen, että minä rakastan omaa vaimoani, koska sanon niin, eikä hän epäile lainkaan sanojani tässä asiassa. Rehellinen ihminen tunnustaa elämässä arvokkaimmaksi asiaksi sen, että ihmiset rakastavat toisiaan ja ovat jopa valmiit uhraamaan oman elämänsä muiden ihmisten hyväksi. En ole löytänyt ateistien joukosta yhtään rehellistä ihmistä.

• poleemikko kirjoitti:

Rehellinen mies tunnustaa sen, että ei tiedä totuutta sellaisissa asioissa, joissa kukaan ihminen ei totuutta tunne. Rehellinen mies tunnustaa sen, että minä rakastan omaa vaimoani, koska sanon niin, eikä hän epäile lainkaan sanojani tässä asiassa. Rehellinen ihminen tunnustaa elämässä arvokkaimmaksi asiaksi sen, että ihmiset rakastavat toisiaan ja ovat jopa valmiit uhraamaan oman elämänsä muiden ihmisten hyväksi. En ole löytänyt ateistien joukosta yhtään rehellistä ihmistä.

Oletko ajatellut että jokainen viesti jossa "todistelet" asioita ateisteista jotka eivät ole totta tai päde ateisteihin vähentävät sinun omaa rehellisyyttäsi muiden silmissä?

• poleemikko kirjoitti:

Rehellinen mies tunnustaa sen, että ei tiedä totuutta sellaisissa asioissa, joissa kukaan ihminen ei totuutta tunne. Rehellinen mies tunnustaa sen, että minä rakastan omaa vaimoani, koska sanon niin, eikä hän epäile lainkaan sanojani tässä asiassa. Rehellinen ihminen tunnustaa elämässä arvokkaimmaksi asiaksi sen, että ihmiset rakastavat toisiaan ja ovat jopa valmiit uhraamaan oman elämänsä muiden ihmisten hyväksi. En ole löytänyt ateistien joukosta yhtään rehellistä ihmistä.

Sinä nyt tuossa vain luettelet omia kummallisia käsityksiäsi siitä millainen on rehellinen mies/ihminen.

Eikö se voisi olla sellainenkin, joka vastaasi tullessaan sanoo rehellisesti inhoavansa sinua ja rehellisesti mottaa kuonoon?

• tryr6556
        poleemikko kirjoitti:

Rehellisyys on siis sitä, että pitäisi vain luottaa siihen kun sanot, että rakastat vaimoasi? Jotenkin ylimielinen ajattelutapa. Jos kuitenkin paljastuu, että pieksät eukkoasi viikonloppuisin kännissä turpaan, niin mitä se sitten kertoisi rehellisestä miehestä ja sinusta?

Rehellinen mies olisi silloin hyväuskoinen hölmö ja sinä valehtelija. Miten ratkaisisit tilanteen? Myöntäisit olevasi kusimulkku joka oikeasti hakkaakin vaimoaan? Vai syyllistätkö rehellistä miestä? Hän uskoi puheesi vaimon rakastamisesta hyväksyen samalla, että hakkaat vaimoasi?

• Rikollisuuteen liittyy epärehellisyys. Vankien joukossa on ateisteja huimat 0,1%. Tämä kertoo selkeästi sen, että ateistit ovat rehellisempiä kuin uskovaiset. Jo uskovaisten myyttien sovittaminen nykymaailmaan vaatii älyllistä epärehellisyyttä.

• 777777

Edelleenkin ketkä lasket uskoviksi ? Minusta se ei riitä että ihminen sanoo uskovansa.

• 777777 kirjoitti:

Edelleenkin ketkä lasket uskoviksi ? Minusta se ei riitä että ihminen sanoo uskovansa.

Klassinen notruescotsman -argumentti sinulla.

• 777777 kirjoitti:

Uskovilla on erilaisia laskutapoja. Kun puhutaan kristinuskon puolesta, mainitaan usein se, että maailmassa on n. 2,4 miljardia kristittyä. Silloin kelpaavat kaikki.
        Kun taas lukee kristittyjen uskonsuuntien palstoja, oikeiden kristittyjen määrä romahtaa dramaattisesti. Ilmeisesti esimerkiksi Esikoiset RY katsoo, että vain heidän uskonsuunnassaan ihminen pelastuu. Samanlaisia "ainoita oikeita uskonsuuntia" on tietysti lukuisia.

• 777777
        agnoskepo kirjoitti:

Uskovilla on erilaisia laskutapoja. Kun puhutaan kristinuskon puolesta, mainitaan usein se, että maailmassa on n. 2,4 miljardia kristittyä. Silloin kelpaavat kaikki.
        Kun taas lukee kristittyjen uskonsuuntien palstoja, oikeiden kristittyjen määrä romahtaa dramaattisesti. Ilmeisesti esimerkiksi Esikoiset RY katsoo, että vain heidän uskonsuunnassaan ihminen pelastuu. Samanlaisia "ainoita oikeita uskonsuuntia" on tietysti lukuisia.

Etkö tiedä , että uskonto ilman tekoja on täysin mitätön. "Älä varasta" ihminen joka varastelee ja sanoo että on uskossa, ei uskonto auta silloin mitään.

• 777777 kirjoitti:

Etkö tiedä , että uskonto ilman tekoja on täysin mitätön. "Älä varasta" ihminen joka varastelee ja sanoo että on uskossa, ei uskonto auta silloin mitään.

En ole koskaan varastanut ..enkä piittaa siitä mitä raamatussa lukee tai kehotetaan tekemään. On vain olemassa sellaisia kristittyjä, jotka varastavat silti vaikka raamatussa käskyissä kielletään tekemästä siten, joten tekopyhää paskaa on koko raamatun täytteinen elämäntapanne!

• 777777 kirjoitti:

On ollut kautta aikojen kristittyjä, jotka ovat tappaneet vastoin raamattua. Oli eräs piispa henrik tai pyhä henrik (sellainen "oikea kristitty") Ruotsista käymässä Suomessa pariinkin otteeseen, joka tappoi ja mestautti viattomia suomalaisia jotka eivät alkaneet uskomaan kristinuskoon.
        Onneksi oli olemassa Lalli, joka tappoi tämän ihmisten mestaajan Köyliönjärven jäällä!

• AteistiVaan

Tunnen rehellisiä teistejä sekä ateisteja. Mikä ihme on aloittajan pointti?

• Lapsellinen trollaus?

Mistä muusta aloitus ja Poleemikon kommentti kertoo kuin joko henkisestä jälkeenjääneisyydestä tai älyllisestä epärehellisyydestä.
        Onneksi olen aikoinani tuntenut myös lahjakkaita ja rehellisiä uskovia. Muuten menisi luottamus koko porukkaan. Nyt menee vain näihin pahnanpohjimmaisiin palstan remeltäjiin.

• agnoskepo kirjoitti:

Lapsellinen trollaus?

Mistä muusta aloitus ja Poleemikon kommentti kertoo kuin joko henkisestä jälkeenjääneisyydestä tai älyllisestä epärehellisyydestä.
        Onneksi olen aikoinani tuntenut myös lahjakkaita ja rehellisiä uskovia. Muuten menisi luottamus koko porukkaan. Nyt menee vain näihin pahnanpohjimmaisiin palstan remeltäjiin.

Voisiko kyseessä olla älyllinen rehellisyys sen sijaan, että kyse on älyllisestä epärehellisyydestä? Jos olisin älyllisesti epärehellinen, niin se todistaisi minun käyttävän älykkyyttäni pahuuteen. Jos käytän älyäni sellaisen asian todistamiseen, jota pidän vilpittömästi totena, vaikka se ei totta olisi, niin silloin kyse ei ole älyllisestä epärehellisyydestä vaan älykkyyden väärin käytöstä, koska uskonto on sumentanut mielen ja estää järkevän ajattelun näissä asioissa.

• poleemikko kirjoitti:

Voisiko kyseessä olla älyllinen rehellisyys sen sijaan, että kyse on älyllisestä epärehellisyydestä? Jos olisin älyllisesti epärehellinen, niin se todistaisi minun käyttävän älykkyyttäni pahuuteen. Jos käytän älyäni sellaisen asian todistamiseen, jota pidän vilpittömästi totena, vaikka se ei totta olisi, niin silloin kyse ei ole älyllisestä epärehellisyydestä vaan älykkyyden väärin käytöstä, koska uskonto on sumentanut mielen ja estää järkevän ajattelun näissä asioissa.

Uskonnon tolkuttomimpien oppien omaksuminen edellyttää joko perin heikkoa ajattelua tai älyllistä epärehellisyyttä.
        Väite, ettei ateisti voisi olla rehellinen siinä kuin uskovakin, on joko tahallista valehtelua tai totaalista typeryyttä. Itse olen ollut fundamentalistiuskova ja nyt ateistina olen vähintään yhtä rehellinen kuin silloinkin. Sanoisin, että jopa rehellisempi. Silloin piti hymistellä mukana sellaisissakin väitteissä, jotka tiesi tokuttomiksi.

• Vai olet ollut miehen kanssa, joka oli sinulle uskollinen. Eikös homoudesta joudu helvettiin? :( Olet ev.lut enkelinnussija? Tai muuten vain maallistunut vajakki ?

• Olen ollut tekemisissä kaltaistesi hyvin käyttäytyvien ja korkeasti oppineiden ateistien kanssa, joten olen itse asiassa vakuuttunut siitä, että ateismi on moraalisesti korkealla tasolla olevien eettisesti hyvin ihmisten valinta. Vain pahat uskovaiset välttyvät ihanalta ateismilta.

• T..Mirka

Vankilamme on käytännössä täynnä uskovaisia.

Jos aloittajan mainitsema henkilö ei ole ateisti ja uskovainenkaan se ei voi olla. Hmmmm... Sen on oltava Agnostisismi.

• Avaajan järki jäänyt seisomaan mutta nyt ei alkanut toimimaan.Pääsulakkeet ja piuhat kannattaa käydä läpi. ehkä on jo nahkaremmit käynytkin tutuksi :D

• olet.huijari

En ole koskaan tavannut rehellisiä uskovaisia, koska heidän oppinsa perustuu huijaukseen.

• JHONNE

Ateistit ovat maailman rehellisimpia ja luotettavampia ihmisiä.

• Minulla muotoutui juuri sellainen hypoteesi, että kaikki rehelliseen analyyttiseen ajatteluun kykenevät tervejärkiset aikuiset ovat agnostikkoja (riippumatta siitä, uskovatko teistiseen jumalaan vaiko eivät).

• nyt.sen.tapasin

Tapasin rehellisen uskovaisen. Hän sanoi, että oikeasti Jeesus ei ole Herra vaan Rouva. Jostain syystä uskon tuohon mieheen.

• Tottakai

Aito uskova joka ei ole pelkkä nimikristitty on aina rehellinen. Jeesus sanoo: Minä olen tie, TOTUUS ja elämä. Jumalassa ei ole sijaa valheelle vaan Hän on TOTUUDEN henki aina ja ikuisesti. Hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja valheen, siksi kukaan ei voi itseään millään puolustaa.

• Jos uskot jeesukseen niin valehtelet!

• Tietysti

Jumala on silkkaa pötypuhetta.

• Jeesus.elää
        ateisti1982 kirjoitti:

Jos uskot jeesukseen niin valehtelet!

Mitä sinä täällä valehtelet ateisti1982?
        Huijaatte pelkästään itseänne. Jokainen on kerran viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä. Valheet tulee paljastumaan, valheenne jotka ovat otteessaan itse kutakin pitäneet. Totuus on maailmalle kerrottu mutta jokainen joutuu vastaamaan vain oman elämänsä valheet iankaikkisen totuuden edessä. Häpeäksi ja kauhuksi se tulee Jumalan pilkkaajille.

• Jeesus.elää kirjoitti:

Huijaatte pelkästään itseänne. Jokainen on kerran viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä. Valheet tulee paljastumaan, valheenne jotka ovat otteessaan itse kutakin pitäneet. Totuus on maailmalle kerrottu mutta jokainen joutuu vastaamaan vain oman elämänsä valheet iankaikkisen totuuden edessä. Häpeäksi ja kauhuksi se tulee Jumalan pilkkaajille.

Sinä täällä valehtelet siitä jeesuksesta kaiken aikaa että moinen on ollut joskus olemassa! Millä todistat sen? Siihen ei riitä maininta raamatussa todisteeksi tai näytöksi! Jos jeesuksenne olisi ollut olemassa niin takuuvarmasti sen haudalle kristityt tekisivät "pyhiinvaellusmatkoja", kuten esimerkiksi Elviksen haudalle Elviksen fanit ja muut ihmiset. Mistään jeesuksen haudasta ei ole havaintoa eikä minkäänlaista näyttöä. Ainoa maininta jeesuksestanne on vain teidän sekopäisessä raamatussa ja yhtä sekopäisessä päässänne!

• Jeesus.elää kirjoitti:

Sellaiselle viimeiselle tuomiolle ei joudu ketään muu kuin korkeintaan sun kaltainen uskon sekoittama aivoroso ja sekin tapahtuu korkeintaan vain sun omassa päässäs!

• Jeesus.elää kirjoitti:

"Totuus on maailmalle kerrottu mutta jokainen joutuu vastaamaan vain oman elämänsä valheet iankaikkisen totuuden edessä. "

Kaikki raamatussa väitetty on kyetty kumoamaan, joten sen totuuden löydät jostakin muualta kun viitsit käyttää omia aivojasi joita sun mielikuvituksen luoma jumalasi on sua kieltänyt käyttämästä!

Ihminen on luonut jumalan, eikä jumala ole luonut ihmistä!

• Ei hän sitten ollut rehellinen sillä hänen elämä perustui täysin valheelle!

• näinhän.se.on

Totta. Uskovaisten mielestä on kivaa huijata muita, koska he ovat itsekin menneet halpaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      70
      1664
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1275
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1038
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1030
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      884
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe