Millainen Profeetta Muhammad (rauha hänelle) oli?

MillainenProfeetta

Profeetta (rh) oli ujompi kuin hunnutettu neitsyt tyttö.
(Bukhari)

Palveluspoika kertoi:
"Palvelin Profeettaa 10 vuotta, eikä hän koskaan sanonut minulle 'uf' (osoittaen kärsimättömyyttä), eikä koskaan syyttänyt minua sanomalla: 'Miksi teit niin tai miksi et tehnyt niin?'"
(Bukhari)

Profeetta (rh) oli kaikkein anteliain kaikista ihmisistä.
(Bukhari)

Allahin lähettiläs (rh) ei koskaan löytänyt vikaa ruoasta, jota hänelle tarjoiltiin. Jos hän piti jostain, hän söi sen ja jos hän ei pitänyt, hän jätti sen.
(Muslim)

Profeetan (rh) seuralaiset sanoivat: "Oi, Allahin lähettiläs! Vitsailet kanssamme?" Hän sanoi: "Totisesti, en [vitsailusta huolimatta] sano muuta kuin mikä on totta."
(Jami` at-Tirmidhi)

Profeetta (rh) ei koskaan lyönyt ketään palvelijoistaan, vaimoistaan, eikä hänen kätensä koskaan lyönyt mitään.
(Sunan ibn Majah)

17

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qzwdr

Mielenkiinnosta kysyn: miksi te muslimit jatkuvasti kehutte kuinka moraalisesti täydellinen ja virheetön luonteeltaan teidän profeettanne on? Mitä se merkitsee millainen hän oli henkilönä?

Raamattu on ainakin rehellinen kirja eikä salaile mitään, koska siinä on kirjattu monien uskonsankareiden heikkoudet ja puutteet ja synnit: Nooa joi itsensä humalaan ja sekoili, Loot päätyi humalassa naimaan tyttäriään luolassa, Daavid lankesi pahaan syntiin Batseban kanssa, Mooses huitaisi erään egyptiläisen kuoliaaksi, Abraham ei malttanut odottaa Jumalan lupausta vaan hankki lapsen orjattaren Hagarin kanssa, jne jne.

• On ymmärrettävä, mitä tarkoittaa sana "profeetta". Profeetta ei ole kuka tahansa opettaja tai ohjaaja, vaan Jumalalta tehtävän ja velvoitteen saanut sanansaattaja, pelkästään Jumalan sanaa eteenpäin vievä, ilman omia mielipiteitä uskonnosta. Jos muslimit eivät ottaisi vakavasti Muhammadin (rauha hänelle) profeettiutta, ongelmia ja epäselvyyttä tulisi jo päivittäisten rukousten suorittamisessa: emme tietäisi, miten meidän pitää rukoilla, ellei meillä olisi siihen profeetan esimerkkiä - Jumalalta tulleen, puhtaasti Jumalan sanan mukaan opettaneen.

Koraanikin tunnustaa, että inhimillisiä ihmisiä olivat: Joona (rauha hänelle) suuttui kansalleen ja lähti heidän luotaan hyläten profeetan velvollisuutensa. Koraani vihjaa, että Jumala olisi ollut ankara, ellei Joona (rh) olisi niellyt kärsimättömyyttään ja itsepäisyyttään.

• Niin entä keitä vielä lisäät tuohon OLEMATTOMIEN "OTUSTEN" kerhoon. Oliko Mooseskin olematon, entä Aabraham ja Joosef, Nebukadnessar, Sokrates, Luther, Rousseau jne. Pelkään pahoin, että kerhosta tulee melko suuri teidän toimestanne.

Vaan olette siinä oikeassa, että kalifista sanotaan, että hänen pitää olla niin synnitön, että kykenee kävelemään vihollisten keskellä ilman aseita pelkäämättä mitään, koska ei ole vääryyttä tehnyt.
      Mutta Profeetta Aamos ja Jeremia ovat toteutumassa ja Aamoksen kertoma ikuinen sota on sytytetty. Emme voi sille mitään, että Jumala sytytti ikuisen tulen ja sodan. Varmasti kaikki tahtoivat rauhaa ja rauhan tilan jatkuvan.

Monet ovat Suomessakin kääntymässä lakihenkisiksi näiden tapausten johdosta. Kun kerran olette vilpitön ja totuuteen pyrkivä niin toivon teidän itsenne alituiseen olevan parempi kuin arvostelemanne henkilöt ja täysin vapaa heidän tekemistään virheistä ja pahoista teoista.
      Synnittömyys on hieno asia, mutta vanhurskas älköön hänkään langetko.

• Niin raamattu on tarkoitettu viisauden saamiseen ja Koraani ymmärryksen ja ongelmien ratkaisuun. Mutta raamattu ei sinänsä toimi tarkoittamallaan tavalla, vaan se tekee viisaan asemesta yleensä ihmisestä hullun. Oletteko kuitenkin tietoinen, että on sellainen ilmaisu kuin: SEITSEMÄN KERTAA PUHDISTETTU KULTA JA SEITSEMÄN KERTAA PUHDISTETTU HOPEA. Kulta viittaa viisauteen ja raamattuun ja hopea Koraaniin. ON kansoja joilla on puhdistettuna nuo teokset kuten Jehovan todistajat ja Ahmadiyya movement. Vasta kun aloin kuunella Jehovan todistajien opetuksia niin hulluuteni Raamatun johdosta VÄHENI. Vielä kun olin Vapaakirkossa vuoden 2002 tuo hulluus säilyi, mutta Jehovan todistajilta sain puhtaan sanan.

Pitää saada Sana seitsemän kertaa puhdistettuna.

• Tuo, että vanhurskas seitsemästi kaatuu , mutta myös seitsemästi kohoaa jaloilleen on ihan hieno asia. Nuo teokset opettavat vanhurskautta eli esim. evankeliumi olemaan väkivallaton kaikkia kohtaan ja niin säästyy ihmishenkiä sekä Koraani antamaan almuja yms. Niissä on vanhurskauteen johtavia periaatteita.

Mutta jos etsitte pyhää teosta ja totisempaa näkökulmaa niin: 1. Antiikin filosofia ja nykytiede 2. Hindulaisuus 3. Juutalaisuus 4.. Islam 5. Kristinusko 6. AVesta ja confutse.

• Se siitä vapaasta keskustelusta, faktojakaan ei saa esiin tuoda.

Kertaan vielä, että raamatun tarinat ovat aikaisemmilta kulttuureilta kopioituja satuja, kuten Mooseksen tarina, joka on kopio Akkadin Sargonin tarusta.

Jeesuksen tarina on kopio Mithraksesta.

Linkit jätän pois.

Surullinen on 'vapaan keskustelun' tila tällä saitilla.

• Miten voit olla varma, että asia ei ole toistapäin. Sillä hinduilla on ajaton Kala-taivas, jossa aikamatkailu on mahdollista. Ja vielä on kauan ollut mahdollista, että tulevaisuudesta jälleensyntyy menneistyyteen henkilöitä, jotka tuntevat tulevaisuuden asiat. Entä jos Sargon kuuli Mooseksen tarun ennen sen tapahtumista ja kopio tulevan tapahtuman menneisyyteen. ENtä jos MIthras kultilla oli voimakas TIEDON SANOJEN ARMOLAHJA. Tiedon sanat ovat tulevien tapahtumien ja oppien esittämistä ennen aikojaan menneisyydessä esim. Descartes mielestäni ennakoi esim. Freudin ja Kierkegaard sukellusveneen keksimisen yms. Uskonnot tuntevat aikaan liittyviä käsitteitä kuten IKIAIKA JA AJATTOMUUS.

Lineaarinen aikakäsitys on toki ihan o.k. mutta se rajoittaa totuuden tuntemusta sillä Henki on totuus raamatun mukaan. Totuus ei ole sidottu materiaan tai aikaan.

• Joo, skitsofreniahan mulla jo onkin. Alko lapsena pyhäkoulussa kun Kerubi-Jumala rupesi vastustamaan kiiltokuvia, joissa oli hevosia ja enekeleitä ja joita pyhäkoulun opettaja jakoi lapsille houkutellakseen heitä seuraavalle tunnille. Sanoin sille, että Laki on näin: Älkää tehkö itsellenne Jumalankuvia, mutta ei sano, että ei saa ottaa vastaan kuvia tai ostaa kuvia.

Tunsin itse lain paremmin kuin kerubi Jumala ja siitäkös Jumala rupesi heittämään helttaa ja kiroomaan minua. Seurakunta on kykenevä opettamaan enkeleitä, mutta nuo enkelit vastustavat. Jumalilla ei ole toivoa selvitä minun tuomioistuimessani. Ettekö tiedä että te tulette tuomitsemaan enkeleitäkin. Henki ja liha ovat ikuisessa sodassa keskenään. Väitän että enkelit tulevat tuomion alaisiksi , mutta en minä silti hylkää uskoani, vaikka vaellan pahojen enkelten keskellä. Koraanin mukaan enkeleihin tulee uskoa silti. En ikinä luovu sanasta vaikka se johtaa skitsofreniaan.

Olen itse Ylijumala joka jumalten kokouksessa tulee tuomitsemaan enkeleitä.

Ymmärän hyvin jos vastustat asennettani, mutta mulla on heikot elämän eväät joka tapauksessa. En pyri suosioon naisten, opettajien, viranomaisten tai kenenkään silmissä, vaan etsin yksin JUmalaa. Huolimatta siitä millainen hän on. Sää ehkä pyrit saamaan suosiota naisilta tms. ja siksi olet tervejärkisyyden kannalla.

• tupuna10

jo on palsta. täällä totisesti saa lukea tuhannen ja yhden yön tarinoita.

• mistätässänytkiistellään

Jos nyt vihjaat että aloitusviestin kertomukset ei olisi totta, niin ne on autenttisia eli todettu historiallisesti paikkansapitäviksi.

• tupuna10
        mistätässänytkiistellään kirjoitti:

Jos nyt vihjaat että aloitusviestin kertomukset ei olisi totta, niin ne on autenttisia eli todettu historiallisesti paikkansapitäviksi.

no luepa itsekin nuo viestit läpi niin tulet samaan tulokseen kun minä.

• Anonyymi

Viimeinen profeetta on esimerkki moraalinen kompassi kaikille muslimeille
      Näin meidän täytyy toimia miten profeetta eli, kunnioitus, myötätunto, armo, lämmin sydän

• Anonyymi

>>> Varhainen Elämä muhammedintarina wix.com

Tuolla googlaten löytyy totuutta tuhon voimista, mista länsi nyt kärsii ...

• Anonyymi

Jumala korottaa alhaiset ja alentaa ylhäiset.
      On paljon raamatussa viittauksia siihen millaisia alhaisia, kelvottomia ja väheksyttyjä henkilöitä Jumala ottaa palvelijoikseen.

He eivät ole täydellisiä.

Profeetasta Jumala kuitenkin sanoo : Minun rakastettuni, Beloved.....

Ja Jeesuksesta hän sanoo Minun pyhä palvelijani.

Heitä kahta on sen tähden tapana korottaa ja ylentää. Totuus on vasta kuudennella sijalla raamatun teemoista. Pyhyys, rakkaus, toivo, usko yms. Ovat tärkeämpiä.

Ylistys, kiitos ja kunnia ovat raamatussa tuhat kertaa keskeisemmät kuin Totuus.

• Anonyymi

Raamatun JUMALA on elämän lahjoittaja ja luo jären meihin ja sisäiset tunteet
      - HÄN luo sen mikä on elämää ja liikuu niinsanotusti vetten päällä

EI LIHA MUUTEN ELÄISI JA HÄNELLÄ ON IKUISEN ELÄMÄN AVAIMET ELÄMÄN POLKUINEEN KUIN KIINTYMYKSETKIN

TAIVAAN MITOIN HÄN PITÄÄ ELÄMÄÄ YLLÄ AJASTA AIKAAN NYT JA AINA

AINA LÄSNÄOLEVA

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe