Laput silmilllä

Kun tulin uskoon, niin hain apua elämääni, jonka synti oli pilannut. En uskonut kuoleman jälkeiseen elämään enkä etsinyt sellaista. Tahdoin vain raitistua ja saada hajonneen perheeni jälleen yhteen. Koin tuolloin suurta syyllisyyttä ja aiheesta, minkä synnin sain sitten anteeksi uskottuani Jumalaan. Tätä seurasi valtava tiedon jano ja totuuden etsintä, mikä ei ole päättynyt vieläkään.

Kun olin nuori uskova, niin en osannut kyseenalaistaa saarnaajien sanoja. Luulin heidän puhuvan aina totta, koska eihän uskova ihminen voi mitään muuta puhua kuin totta! Pidin siitä huolimatta varani enkä uskonut sokeasti saarnaajien esittämiin väitteisiin. Tässä on muutama sellainen väite, jotka ovat tarkoituksellista valhetta sen sijaan, että olisivat totuuden sanan saarnaa.

Sulo Pärssinen kertoi, että Jeesus oli tehnyt Afrikassa luomisihmeen, jonka seurauksena sokea oli saanut puuttuvan silmämunan ja näkökyvyn Herralta. Toinen uskova mies oli saanut rampaan jalkaansa jänteet ja lihakset, niin että hän pystyi jälleen kävelemään. Muuan kuollut oli herännyt eloon, koska uskovat omaiset olivat rukoilleet sitä asiaa tapahtuvaksi. Tällaisia asioita kerrottiin seurakunnassa ja kuulijat pitivät niitä epäilemättä totuutena. Totuus on se, että kyse on valheista, joita jotkut henkilöt kuten Sulo Pärssinen ovat esittäneet totuutena saadakseen itselleen rahaa ja mainetta. Joonas Kelottijärvi oli samankaltainen valehtelija, joka käytti hyväkseen yleisiä tekniikoita, joita uskollaparantajat yhä vielä käyttävät. Jos puhuisin Guy Peh'sta ja muista huijareista, niin tämän foorumin tila ei riittäisi siihen.

Tärkeää tässä asiassa on se, että lukija ymmärtäisi sen, että häntä on voitu johtaa harhaan, vaikka hän on kokenut aidosti syntien anteeksisaamisen ja mielenmuutoksen, johon se johtaa. Minä olen kokenut sen kaiken ja uskon vakaasti siihen, että kaikkeuden luoja on sen kokemuksen takana. En voi kuitenkaan pitää enää totena joitakin sellaisia asioita, joita aiemmin totena pidin, enkä osannut edes kyseenalaistaa niitä, koska minulla oli uskon laput silmilläni. Uskoni esti minua ajattelemasta järkevällä tavalla ja tekemästä oikeita johtopäätöksiä aineistosta, joka on selvästi kristinuskoa vastaan. Olen alkanut ymmärtää näitä asioita vasta nyt, kun olen avannut mieleni ja sydämeni ottamaan vastaan minkä tahansa asian, joka paljastuu totuudeksi.

29

1216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuntelin äsken Sulo Pärssisen saarnaa netistä. Kova ja viekas ääni. Ei tule juosta kaiken maailman saarnaajien ja ihmeiden perässä vaan juurtua Kristukseen.

      Paavo Ruotsalaisen sanoin: Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki - Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunto. Ei ollut Paavonkaan elämä mallikelpoista, mutta tyhmempänäkin löysi mikä on uskossa tärkeintä.

      • Paavo siis löysi olemattoman?

        Eihän hänellä ollut tietysti käytettävissä nykyisin helposti saatavilla olevaa todistusaineistoa jeesuksen olemattomuudesta, joten paavonkin kokemukset osoittavat jumalan asuvan vain vähämielisen uskonharhaisen pään sisällä.


      • Pyhpyh kirjoitti: «Paavo Ruotsalaisen sanoin: Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki - Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunto.»

        Tuota ei sanonut Paavo Ruotsalainen, vaan Jaakko Högman Paavolle.


      • v.aari kirjoitti:

        Pyhpyh kirjoitti: «Paavo Ruotsalaisen sanoin: Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki - Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunto.»

        Tuota ei sanonut Paavo Ruotsalainen, vaan Jaakko Högman Paavolle.

        Hyvä kun korjasit, eli seppä Högman sanoi tuon Paavolle. Saarnaajat ovat myös sielunvihollisen hyökkäysten kohteena. Siksi monet lankeavat. Tulee olla Kristuksen sisällinen tunto niin oma usko ei hetkahda skandaaleissa.

        Autuaita ovat hengessä köyhät, sillä heidän on Taivasten valtakunta.


      • Anonyymi
        Pyhpyh kirjoitti:

        Hyvä kun korjasit, eli seppä Högman sanoi tuon Paavolle. Saarnaajat ovat myös sielunvihollisen hyökkäysten kohteena. Siksi monet lankeavat. Tulee olla Kristuksen sisällinen tunto niin oma usko ei hetkahda skandaaleissa.

        Autuaita ovat hengessä köyhät, sillä heidän on Taivasten valtakunta.

        Paavoahan kutsuttiin täälläpäin Löyhkä-Paavoksi.
        Hänen juttua olivat niin sekavia.


    • Uskonnot.ovat.tätä

      Meidän on vain hyväksyttävä se, että määrätyn tyyppiset ihmiset ovat alttiimpia kusetukselle. Heihin uppoaa huuhaa ja uskonnolliset harhat ehdoitta ja lahkojen valtaapitävät nauravat makeasti heidän tyhmyydelleen. Lahkojen pölvästit vielä rahoittavat kusettajien makoisan ja helpon elämän.

      • Näinkin voi olla, eritoten USA:n supersaarnaajien ja evankelistojen kohdalla. Tai uskollaparantajien. On silti fakta, että suuri osa kristillisten yhteisöjen johtajista itsekin uskoo vilpittömästi niihin asioihin, joita he totuutena muille opettavat ja he myös pyrkivät elämään niiden ohjeiden mukaan, joita Uudesta testamentista löytyy.


      • poleemikko kirjoitti:

        Näinkin voi olla, eritoten USA:n supersaarnaajien ja evankelistojen kohdalla. Tai uskollaparantajien. On silti fakta, että suuri osa kristillisten yhteisöjen johtajista itsekin uskoo vilpittömästi niihin asioihin, joita he totuutena muille opettavat ja he myös pyrkivät elämään niiden ohjeiden mukaan, joita Uudesta testamentista löytyy.

        Tuosta herää kysymys, missä määrin vilpittömästi uskovat kristillisten yhteisöjen johtajat eläisivät samojen moraalisten periaatteiden mukaan myös ilman tuota uskontoa.

        Ne tuntemani tapaukset, joissa uskontokunnan aktiivinen jäsen luopuu kokonaan jumalauskostaan, viittaavat siihen suuntaan, että moraali säilyy, vaikka uskonto jää pois.


      • v.aari kirjoitti:

        Tuosta herää kysymys, missä määrin vilpittömästi uskovat kristillisten yhteisöjen johtajat eläisivät samojen moraalisten periaatteiden mukaan myös ilman tuota uskontoa.

        Ne tuntemani tapaukset, joissa uskontokunnan aktiivinen jäsen luopuu kokonaan jumalauskostaan, viittaavat siihen suuntaan, että moraali säilyy, vaikka uskonto jää pois.

        Varmasti poikkeuksiakin esiintyy eikä tästä asiasta ole tietääkseni tehty tutkimuksia. Vapaissa suunnissa monet ovat tulleet uskoon syvältä synnistä, päihteiden väärinkäytöstä ja siveettömästä elämästä, jopa rikollisuudesta. Kun tällainen henkilö sitten luopuu uskostaan ja "palaa maailmaan", niin se johtaa usein entisten elämäntapojen mukaiseen elämään synnissä (siveetön ja moraaliltaan alhainen elämä). Jos joku lapsesta asti uskossa ollut luopuu uskostaan, niin sekin voi johtaa ns. kiellettyjen asioiden tekemiseen uutena elämäntapana (esim. haureus ja päihteet). Mutta niin kuin sanoin: poikkeuksiakin esiintyy eikä asiasta ole tietääkseni tehty tutkimuksia ja tilastojen puuttuessa puheet ovat mutu-pohjalla. Kokemukseni puhuvat kuitenkin sen puolesta, mitä kerroin vapaan kristillisyyden edustajista ja siitä uskonnosta luopuneista henkilöistä. Adventisteista minulla ei ole kokemusta, joten en voi puhua heistä tässä mielessä tietoon tai kokemukseen pohjautuvalla tavalla.


      • poleemikko kirjoitti:

        Varmasti poikkeuksiakin esiintyy eikä tästä asiasta ole tietääkseni tehty tutkimuksia. Vapaissa suunnissa monet ovat tulleet uskoon syvältä synnistä, päihteiden väärinkäytöstä ja siveettömästä elämästä, jopa rikollisuudesta. Kun tällainen henkilö sitten luopuu uskostaan ja "palaa maailmaan", niin se johtaa usein entisten elämäntapojen mukaiseen elämään synnissä (siveetön ja moraaliltaan alhainen elämä). Jos joku lapsesta asti uskossa ollut luopuu uskostaan, niin sekin voi johtaa ns. kiellettyjen asioiden tekemiseen uutena elämäntapana (esim. haureus ja päihteet). Mutta niin kuin sanoin: poikkeuksiakin esiintyy eikä asiasta ole tietääkseni tehty tutkimuksia ja tilastojen puuttuessa puheet ovat mutu-pohjalla. Kokemukseni puhuvat kuitenkin sen puolesta, mitä kerroin vapaan kristillisyyden edustajista ja siitä uskonnosta luopuneista henkilöistä. Adventisteista minulla ei ole kokemusta, joten en voi puhua heistä tässä mielessä tietoon tai kokemukseen pohjautuvalla tavalla.

        Tausta varmasti vaikuttaa paljon siihen, mitä uskosta luopumisesta seuraa.

        Minulle tutuin joukko ovat adventistikotiin syntyneet.


      • v.aari kirjoitti:

        Tuosta herää kysymys, missä määrin vilpittömästi uskovat kristillisten yhteisöjen johtajat eläisivät samojen moraalisten periaatteiden mukaan myös ilman tuota uskontoa.

        Ne tuntemani tapaukset, joissa uskontokunnan aktiivinen jäsen luopuu kokonaan jumalauskostaan, viittaavat siihen suuntaan, että moraali säilyy, vaikka uskonto jää pois.

        "Ne tuntemani tapaukset, joissa uskontokunnan aktiivinen jäsen luopuu kokonaan jumalauskostaan, viittaavat siihen suuntaan, että moraali säilyy, vaikka uskonto jää pois."

        Joo, aivan sama kokemus minullakin on heistä.

        Rehellisten ja hyvien ihmisten kohtalo on olla rehellisiä ja hyviä.


    • Ja kuitenkin usko on uskoa NÄKYMÄTTÖMIIN TODELLISUUKSIIN:

      Ei minua rahastus häiritse, vaan jonkin verran jotkut opit joissa on pakon eikä vapauden makua esim. kolminaisuusoppi. Uskonnossa ei ole mitään pakkoa opettaa Koraani ja Apostoli Paavali vakuuttavasti JUmalan nimessä väitti: KIristäjät eivät pääse Jumalan valtakuntaan.

      Miksi ihmeessä kiristetään ja pakotetaan uskomaan. Ei Paavalikaan halunnut määrätä kenenkään uskosta.

    • Thotus

      Hurjia väitteitä Sulo Pärssisestä, nimenomaan vanhan linjan helluntaisaarnaajasta. En itse ikimaailmassa laskisi häntä huijarisaarnaajien joukkoon. Olen ollut muutamassa hänen kokouksessaan vuosina 2007-2010 enkä koskaan törmännyt siihen, että hän olisi kerännyt itselleen rahaa tai kenellekään muullekaan. Hän oli hyvin kaukana niistä, jotka tyypillisiä karismaattisia rahankerääjiä ovat.

      Se että hän on kertonut parantumisihmeitä Afrikasta, mikset uskoisi? Olitko itse paikalla toteamassa että asiaa ei tapahtunut? Tunnetko jonkun joka voi todistaa että nämä väitteet eivät pidä paikkansa?

      • Anonyymi

        On omia hyvin läheisiä kokemuksia Pärssisestä. Ei ole sellainen yksityiselämässään, kuin ulospäin voisi luulla. On tekoja, joista ei ole kannettu vastuuta. En kirjoita enempää edesmenneestä ihmisestä. Kai ne on hänelle anteeksiannettu.


    • Hahhaa

      Kyllä sinulla nyt on laput silmillä enemmän kuin ennen uskoon tuloa.

    • Anonyymi

      Adventistit palstalla seilaa helluntai ja körtitkin,koska palstalla aiheessa pysytään?

    • Anonyymi

      "Ne tuntemani tapaukset, joissa uskontokunnan aktiivinen jäsen luopuu kokonaan jumalauskostaan, viittaavat siihen suuntaan, että moraali säilyy, vaikka uskonto jää pois."

      Kun erosin adventtikirkosta, voin sanoa, että se oli elämäni parhain päätös ja se, että ylipäätään liityin adventtikirkkoon, oli elämäni huonoin päätös, jonka oikeastaan tekivät vanhempani, en minä itse.

      Adventistina tai pikemminkin paikallisseurakunnan jäsenenä ollessani, olin samanlainen kuin muutkin seurakunnan adventistit. Söin sekaravintoa, johon kuului mm. ruokajuomana maito tai piimä sekä tavallinen kotiruoka, johon kuuluivat kanamunat, naudan - ja kanan liha sekä maitotaloustuotteet kuten juustot.

      Kun erosin adventtikirkosta, elämäni muuttui heti parempaan suuntaan. Luovuin kaikista eläinkunnan tuotteista, enkä myöskään käytä enää mitään eläinkuntaan viittaavia korvikkeitakaan, kuten monet vegaanit tekevät.

      Jumaliin en usko, koska näen, kuinka jumalien nimissä tehdään vain vääryyttä ja rahanahneet kirkkokunnat haluavat ihmisiltä ainoastaan maallista hyvää. Uskonnollisten yhteisöjen valtaapitävien kieroutuneisuutta ei tarvinne ihmetellä, koska kirkkojen tehtävänä on yksinomaa lihottaa omia 'varastohuoneitaan', tehden sen niiden kustannuksella, jotka ovat herkkäuskoisuudessaan langenneet ansaan, jonka uskonnollista nimeä kantavat ja markkinointiin koulutetut kaksinaamaiset ja petolliset kirkonmiehet ovat virittäneet saalistaan varten.

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi

        Sinusta on siis tullut paholaisen puolelle mennyt entinen Jumalan lapsi, jolla ei enää ole pelastusta.


      • Anonyymi

        Minun kokemukseni on ollut täysin päinvastainen. Adventtikirkkoon liittyminen on ollut paras päätös koskaan.


      • Anonyymi

        Oletko tutustunut Karpalo Projekti netistä voi lukea lisää

        Vetäjänä Taneli Pirskanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tutustunut Karpalo Projekti netistä voi lukea lisää

        Vetäjänä Taneli Pirskanen.

        Tutustuin kyllä aikanaan karpaloprojektiin.
        Vanha äitini nimittäin usein sanoi, että karpaloita on nyt alushousujen sisällä.
        Hän tarkoitti sellaisia melko pyöreitä paskakarpaloita, jotka olivat päässeet peräaukosta pidätysvaikeuksien ja myös demantian vuoksi hänen alushousuihinsa.
        Muistan elävästi, kuinka sitten peseskelin niitä housuja ja jouduin poimimaan niitä karpaloita sieltä housuista.
        En siis luota mihinkään karpaloprojekteihin ja annan karpaloiden olla nykyään omissa olloissaan. Karpalo on muutenkin mielestäni paskamarja.


    • Anonyymi

      Jatkoin avoimesti totuuden etsimistä kaikista asioista. Rakastan totuutta ja luulin löytäväni sen Raamatusta ja kristinuskosta. Toisin kävi.

      Löysin vakuuttavat todisteet siitä, että ikuisen piinahelvetin oppi on lainatavaraa pakanauskonnoista ja kreikkalaisesta filosofiasta. Hylkäsin sen.

      Tajusin, että Jeesus ei ole Jumala vaan ihminen. Uskoin sen.

      Huomasin, että Raamatun Jumala on paha ja lakkasin uskomasta siihen.

      Minusta tuli deisti.

      Lopulta huomasin, ettei korkeammasta voimastakaan ole mitään näyttöä.

      Olen nyt ateisti.

      Tähän rakkaus totuuteen on minut johtanut.

      ap.

    • Anonyymi

      Jatkoin avoimesti totuuden etsimistä kaikista asioista. Rakastan totuutta ja luulin löytäväni sen Raamatusta ja kristinuskosta. Toisin kävi.

      Löysin vakuuttavat todisteet siitä, että ikuisen piinahelvetin oppi on lainatavaraa pakanauskonnoista ja kreikkalaisesta filosofiasta. Hylkäsin sen.

      Tajusin, että Jeesus ei ole Jumala vaan ihminen. Uskoin sen.

      Huomasin, että Raamatun Jumala on paha ja lakkasin uskomasta siihen.

      Minusta tuli deisti.

      Lopulta huomasin, ettei korkeammasta voimastakaan ole mitään näyttöä.

      Olen nyt ateisti.

      Tähän rakkaus totuuteen on minut johtanut.

      ap.

    • Anonyymi

      Jatkoin avoimesti totuuden etsimistä kaikista asioista. Rakastan totuutta ja luulin löytäväni sen Raamatusta ja kristinuskosta. Toisin kävi.

      Löysin vakuuttavat todisteet siitä, että ikuisen piinahelvetin oppi on lainatavaraa pakanauskonnoista ja kreikkalaisesta filosofiasta. Hylkäsin sen.

      Tajusin, että Jeesus ei ole Jumala vaan ihminen. Uskoin sen.

      Huomasin, että Raamatun Jumala on paha ja lakkasin uskomasta siihen.

      Minusta tuli deisti.

      Lopulta huomasin, ettei korkeammasta voimastakaan ole mitään näyttöä.

      Olen nyt ateisti.

      Tähän rakkaus totuuteen on minut johtanut.

      ap

      • Anonyymi

        Olet eheytynyt uskonharhoista ja se on aina positiivinen asia, kun ymmärtää sen, miten uskontojen tarkoituksena on pelkästään alistaa, nöyryyttää ja kusettaa ihmisiä.
        Uskonnoissa raha ja mammona sekä niiden kartuttaminen uskontojen valtaapitävien taskujen täytteeksi on se heidän ainoa motivaattori.
        Kaikki muu on heille yhdentekevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet eheytynyt uskonharhoista ja se on aina positiivinen asia, kun ymmärtää sen, miten uskontojen tarkoituksena on pelkästään alistaa, nöyryyttää ja kusettaa ihmisiä.
        Uskonnoissa raha ja mammona sekä niiden kartuttaminen uskontojen valtaapitävien taskujen täytteeksi on se heidän ainoa motivaattori.
        Kaikki muu on heille yhdentekevää.

        Noin on ehkä joidenkin kirkkojen johtajien mielestä, jotka eivät itsekään usko. Mutta on myös monia, jotka uskovat täysillä ja panevat kaiken toivonsa Jeesukseen. Tunnen sellaisia. Sen sijaan että he rahastaisivat muita maksavat he muiden kulut - kirkkonsakin.

        ap


    • Anonyymi

      Ja omaiset jäävät rahoja paitsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe