Psykopaatti

Dualkreativetkivettet

Noh mites tän nyt sanois haluaisin pientä selvennystä että olenko psykopaatti tai jotain sinne suuntaan alotetaa eli esim jos nään jonkun ihmisen itkevän en tunne mitää tai jos nään äitini itkevän en tunne mitään ja jos äidin mies ystävä ja äiti riitelee niin haluan sen loppumaan ja toisaalta en koska jostain syystä nautin siitä olen hyvä valehtelemaan ja aikalailla valehtelen jos tarve on tai että hyödyn siitä tai jos varastan jotain en tunne syylisyyttä esim nii ja kun olin pieni niin jostain syystä aina tein siskolle ku se oli 4-5v niin tyynyy sen naaman päällä et mä tiesin et se ei saanu happee mut halusin silti tehä nii ja olin joku 12 mut ei siis sille ei käy nii mitää mut nii ja oon vasta tasan 14 täytin 2kk sit ja joskus en vaa osaa reigoida mihinkää joten esitän reagoivani en tiiä oks tää normaalia ei ainakaa kuulosta siltä

5

590

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dressing

Et ole psykopaatti, koska ymmärrät että tekemäsi jutut eivät ole eettisesti oikein. Jostakin syystä voit huonosti ja empatian kykysi ei ole päässyt kehittymään. Puhu huolestasi jollekin turvalliselle ja luotettavalle aikuiselle, olet arvokas ja hyvä ihminen.

• Yäk

Olet täysin se..

• 4rk1sto

Et ole, koska tiesit, että tekemäsi asiat ovat väärin. Se ei silti takoita, etteikö joku olisi vikana. Suosittelen käymään psykiatrin luona. Saat ammattilaisen mielipiteen. Mutta et ole psykopaatti

• terve-kuin-pukki

Psykopaatti ei edes mieti asioita tai kyseenalaista omaa näkemystään saati kirjoittele siitä mihinkään.Eli normi nuori jolla murrosiän identiteettikriisi päällä

• kovakuori

Mulla on ollu samanlaisia asioita nuoruudessa ja osiltaan on nykyäänkin. Näen tuon empatian puuttumisen lähinnä puolustuskeinona huonoa elämää vastaan. Tai ei sen elämän tarvitse välttämättä olla huono, mutta kuitenkin siellä pohjalla on huonoja tunteita jostakin asioista, joita ei ole vaan käsitellyt.

Puhut äidin miesystävästä, mutta et mainitse isääsi, Isäsuhteissa on monesti sellaista vikaa, joka aiheuttaa tuollaista empatian puuttumista. Esimerkkinä vaikka jos ei ole koskaan saanut kaipaamansa hyväksyntää tai tukea vanhemmilta.

Itselläkin äiti kuoli kun olin 13-vuotias, eikä isän kanssa koskaan puhuttu asioista jonka takia sitä sulkee kaikki vaan sisäänsä ja kasvattaa kovan ulkokuoren, ei välitä muista ihmisistä tai asioista jottei joutuisi enään koskaan pettymään tai ettei kukaan voisi satuttaa. Elämästä tulee helposti välinpitämätöntä, koska ei välitä mistään asioista. Valonpilkahduksia voi tulla jos vaikka ihastuu johonkuhun tai on ystäviä joiden kanssa voi pitää hauskaa, mutta muulloin koulunkäynnistä ja muista asioista voi tulla hankalia suorittaa.

Psykiatrit ja psykologit on hyviä, jos siellä vain päästään asian ytimeen eli osataan selvittää juurta jaksain mistä asiat johtuvat, koska sitä ei välttämättä tiedä itsekkään. Huonona puolena se vain on hyvin pitkäaikainen prosessi varsinkin julkisella puolella, kun jutusteluaikoja ei välttämättä saa jokaiselle viikolle, vaan niitä voi olla 1-4 viikon välein ja jos se kestää vain tunnin niin asioiden käsitteleminen on hidasta kun aika menee melkein siihen puhumiseen, että miten on noiden keskusteluiden välillä sujunut.

Katsoin syksyllä docventureksessa esitetyn dokumentin The Work, joka miehet puhuvat tunteistaan ja tuo avasi itselläkin todella paljon näkökantoja ja sai tämmöisen kovan ulkokuoren omaavan miehenkin kyynelehtimään monessa kohtaa. Valitettavasti tuota ei näytä enään yle areenasta löytyvän, ainoastaan docventureksen esittelyt ja talk show osiot, mutta kannattaa katsoa se jos sen löytää jostain muualta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6604
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4492
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3168
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1566
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1359
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1283
    Aihe