Psykopaatti

Dualkreativetkivettet

Noh mites tän nyt sanois haluaisin pientä selvennystä että olenko psykopaatti tai jotain sinne suuntaan alotetaa eli esim jos nään jonkun ihmisen itkevän en tunne mitää tai jos nään äitini itkevän en tunne mitään ja jos äidin mies ystävä ja äiti riitelee niin haluan sen loppumaan ja toisaalta en koska jostain syystä nautin siitä olen hyvä valehtelemaan ja aikalailla valehtelen jos tarve on tai että hyödyn siitä tai jos varastan jotain en tunne syylisyyttä esim nii ja kun olin pieni niin jostain syystä aina tein siskolle ku se oli 4-5v niin tyynyy sen naaman päällä et mä tiesin et se ei saanu happee mut halusin silti tehä nii ja olin joku 12 mut ei siis sille ei käy nii mitää mut nii ja oon vasta tasan 14 täytin 2kk sit ja joskus en vaa osaa reigoida mihinkää joten esitän reagoivani en tiiä oks tää normaalia ei ainakaa kuulosta siltä

5

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dressing

Et ole psykopaatti, koska ymmärrät että tekemäsi jutut eivät ole eettisesti oikein. Jostakin syystä voit huonosti ja empatian kykysi ei ole päässyt kehittymään. Puhu huolestasi jollekin turvalliselle ja luotettavalle aikuiselle, olet arvokas ja hyvä ihminen.

• Yäk

Olet täysin se..

• 4rk1sto

Et ole, koska tiesit, että tekemäsi asiat ovat väärin. Se ei silti takoita, etteikö joku olisi vikana. Suosittelen käymään psykiatrin luona. Saat ammattilaisen mielipiteen. Mutta et ole psykopaatti

• terve-kuin-pukki

Psykopaatti ei edes mieti asioita tai kyseenalaista omaa näkemystään saati kirjoittele siitä mihinkään.Eli normi nuori jolla murrosiän identiteettikriisi päällä

• kovakuori

Mulla on ollu samanlaisia asioita nuoruudessa ja osiltaan on nykyäänkin. Näen tuon empatian puuttumisen lähinnä puolustuskeinona huonoa elämää vastaan. Tai ei sen elämän tarvitse välttämättä olla huono, mutta kuitenkin siellä pohjalla on huonoja tunteita jostakin asioista, joita ei ole vaan käsitellyt.

Puhut äidin miesystävästä, mutta et mainitse isääsi, Isäsuhteissa on monesti sellaista vikaa, joka aiheuttaa tuollaista empatian puuttumista. Esimerkkinä vaikka jos ei ole koskaan saanut kaipaamansa hyväksyntää tai tukea vanhemmilta.

Itselläkin äiti kuoli kun olin 13-vuotias, eikä isän kanssa koskaan puhuttu asioista jonka takia sitä sulkee kaikki vaan sisäänsä ja kasvattaa kovan ulkokuoren, ei välitä muista ihmisistä tai asioista jottei joutuisi enään koskaan pettymään tai ettei kukaan voisi satuttaa. Elämästä tulee helposti välinpitämätöntä, koska ei välitä mistään asioista. Valonpilkahduksia voi tulla jos vaikka ihastuu johonkuhun tai on ystäviä joiden kanssa voi pitää hauskaa, mutta muulloin koulunkäynnistä ja muista asioista voi tulla hankalia suorittaa.

Psykiatrit ja psykologit on hyviä, jos siellä vain päästään asian ytimeen eli osataan selvittää juurta jaksain mistä asiat johtuvat, koska sitä ei välttämättä tiedä itsekkään. Huonona puolena se vain on hyvin pitkäaikainen prosessi varsinkin julkisella puolella, kun jutusteluaikoja ei välttämättä saa jokaiselle viikolle, vaan niitä voi olla 1-4 viikon välein ja jos se kestää vain tunnin niin asioiden käsitteleminen on hidasta kun aika menee melkein siihen puhumiseen, että miten on noiden keskusteluiden välillä sujunut.

Katsoin syksyllä docventureksessa esitetyn dokumentin The Work, joka miehet puhuvat tunteistaan ja tuo avasi itselläkin todella paljon näkökantoja ja sai tämmöisen kovan ulkokuoren omaavan miehenkin kyynelehtimään monessa kohtaa. Valitettavasti tuota ei näytä enään yle areenasta löytyvän, ainoastaan docventureksen esittelyt ja talk show osiot, mutta kannattaa katsoa se jos sen löytää jostain muualta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe