Täällä sanotaan usein, että Jeesus ja Paavali opettivat eri oppia.
Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Pitää nimittäin huomioda, että Jeesus opetti ja puhui juutalaislle jotka tunsivat Mooseksen kirjat ja muut VT:n kirkoitukset.
Paavali taas opetti pakanoita joilla ei ollut mitään tietoa VT:n kirjoituksista.
Jeesus siis opetti ja puhui kuin lukiolaisille ja Paavali kuin esikoululaisille.
Tottakai opetuksen taso oli täysin eri.
Jeesuksen opetukset ja Paavalin opetukset
82
728
Vastaukset
Luepa vaikka Matteuksen evankeliumi ja Paavalin kirjeet niin huomaat eron.
- mage69
Kerro sinä se koska minä en huomaa sitä.
- osaatko.keskustella
Olet kummallien möläyttelijä. Et koskaan pysty esittämään mitään todisteita möläytyksillesi.
osaatko.keskustella kirjoitti:
Olet kummallien möläyttelijä. Et koskaan pysty esittämään mitään todisteita möläytyksillesi.
Jospa kirjoittaisitte edes rekatuilla niin voisin joskus vastatakin.
- osaatko.keskustella
sage8 kirjoitti:
Ja möläytykset jatkuvat, nyt alkoi tuttu nikkijankutuksesi.
Joko nyt olet valmis perustelemaan väitteesi? osaatko.keskustella kirjoitti:
Ja möläytykset jatkuvat, nyt alkoi tuttu nikkijankutuksesi.
Joko nyt olet valmis perustelemaan väitteesi?Ja paskat minä tuommoselle runkkarille ala mitään todistamaan.
- Runkulle
sage8 kirjoitti:
Ja paskat minä tuommoselle runkkarille ala mitään todistamaan.
Eikö muijasi anna enää ja joudut runkaam niin, että paska lentää?
- osaatko.keskustella_
sage8 kirjoitti:
Ja paskat minä tuommoselle runkkarille ala mitään todistamaan.
Kannataisi vain myöntää, ettet pysty keskusteluun.
- Obadja151cm
sage8 kirjoitti:
Qwertyilija on kanssa huudellut vastaavia kapinahuutojaan kykenemättä perustelemaan rehellisesti totuudessa.
Obadja151cm kirjoitti:
Qwertyilija on kanssa huudellut vastaavia kapinahuutojaan kykenemättä perustelemaan rehellisesti totuudessa.
Qwerty on perustellut väitteensä yleensä aina hyvin ja olen samaa mieltä hänen kanssaan melkein kaikista asioista.
- muikunpäälle
sage8 kirjoitti:
Qwerty on perustellut väitteensä yleensä aina hyvin ja olen samaa mieltä hänen kanssaan melkein kaikista asioista.
qwertyilija on samanlainen paskatykki kuin sinäkin. Ainoa mitä osaatte on uskovien rääpiminen.
muikunpäälle kirjoitti:
qwertyilija on samanlainen paskatykki kuin sinäkin. Ainoa mitä osaatte on uskovien rääpiminen.
Mikä uskovainen sinäkin olet muuta kuin omasta mielestäsi. Nimittelijä ja kyttääjä olet viimesen päälle.
- muikunpäälle
sage8 kirjoitti:
Mikä uskovainen sinäkin olet muuta kuin omasta mielestäsi. Nimittelijä ja kyttääjä olet viimesen päälle.
Etkö parempaan pysty,mpaskatykki-runkkaari?
Pitää myös huomata, että kaikki sanat satujen ja tarinoiden jeesuksen suuhun on pantu paljon puavalin jälkeen.
- ma-he
Kannattaisi tutustua milloin mikin on kirjoitetti.
ma-he kirjoitti:
Niinpä!
Jospa osoittaisit vääräksi ajoitukseni?- ma-he
he-ma kirjoitti:
Niinpä!
Jospa osoittaisit vääräksi ajoitukseni?Käytä Googlea , minä en sinulle ala postata.
ma-he kirjoitti:
Käytä Googlea , minä en sinulle ala postata.
Olisin todellakin yllättynyt, jos olisit epäjumalaasi puolustaaksesi edes yrittänyt jotain esittää.
Tyypillisen uskonharhaisen valehtelijan tapaan et kuitenkaan siihen pysty, kuten ei vielä yksikään jesusianisti ole koskaan pystynyt.- ma-he
he-ma kirjoitti:
Olisin todellakin yllättynyt, jos olisit epäjumalaasi puolustaaksesi edes yrittänyt jotain esittää.
Tyypillisen uskonharhaisen valehtelijan tapaan et kuitenkaan siihen pysty, kuten ei vielä yksikään jesusianisti ole koskaan pystynyt.Niin, jos et osaa käyttää Googlea niin tuskin se Jumalan tai jumalien vika on.
ma-he kirjoitti:
Juu. Paavali ei puhu mitään helvetistä. Mutta taistelusta taivaan pahuuden henkivaltoja vastaan.
Jeesus puhui toisin.- ma-je
torre12 kirjoitti:
Juu. Paavali ei puhu mitään helvetistä. Mutta taistelusta taivaan pahuuden henkivaltoja vastaan.
Jeesus puhui toisin.Helvetti, kadotus, imuinen ero Jumalasta. Miten ne eroavat toisistaan?
Jeesus puhui saatanasta ja jopa kamppaili saatanan kanssaan. ma-je kirjoitti:
Helvetti, kadotus, imuinen ero Jumalasta. Miten ne eroavat toisistaan?
Jeesus puhui saatanasta ja jopa kamppaili saatanan kanssaan.Paavali "rankaisee" sillä, ettei peri Jumalan valtakuntaa. No se ei haittaa, eikä ole mikään rangaistus.
Kukaan ei ollut näkemässä Jeesuksen kamppailua saatanan kanssa.- ma-he
torre12 kirjoitti:
Paavali "rankaisee" sillä, ettei peri Jumalan valtakuntaa. No se ei haittaa, eikä ole mikään rangaistus.
Kukaan ei ollut näkemässä Jeesuksen kamppailua saatanan kanssa.Helvettiin joutuva ei todellakaan peri Jumalan valtakunataa. Ihan sama asia.
Toki tuon kamppailun näki Jumala ja kaikki henkivallat joista Paavalikin kertoo. ma-he kirjoitti:
Helvettiin joutuva ei todellakaan peri Jumalan valtakunataa. Ihan sama asia.
Toki tuon kamppailun näki Jumala ja kaikki henkivallat joista Paavalikin kertoo.Paavalin rangaistus on, ettei peri Jumalan valtakuntaa. Muuta hän ei osaa sanoa.
Ai jaa. Jumala ei vaan ole kertonut mitään siitä kamppailusta. Eikä henkivallat.- ma-he
torre12 kirjoitti:
Paavalin rangaistus on, ettei peri Jumalan valtakuntaa. Muuta hän ei osaa sanoa.
Ai jaa. Jumala ei vaan ole kertonut mitään siitä kamppailusta. Eikä henkivallat.Mitä muuta pitäis sanoa, koska hän tietää varsin hyvin mitä Jeesu oli sanonut helvetistä?
Eikö riitä, että se lukee Raamatussa? ma-he kirjoitti:
Mitä muuta pitäis sanoa, koska hän tietää varsin hyvin mitä Jeesu oli sanonut helvetistä?
Eikö riitä, että se lukee Raamatussa?Heh. Eli Paavali ei varoittanut ketään helvettiin joutumisesta. Miksi? Oli uusia seurakuntia, joissa ei tiedetty välttämättä mitään Jeesuksen puheista, jotka olivat joskus vuosikymmeniä sitten.
- ma-he
torre12 kirjoitti:
Heh. Eli Paavali ei varoittanut ketään helvettiin joutumisesta. Miksi? Oli uusia seurakuntia, joissa ei tiedetty välttämättä mitään Jeesuksen puheista, jotka olivat joskus vuosikymmeniä sitten.
Ihan sama joutuuko ihminen helvettiin vai eroon Jumalasta.
ma-he kirjoitti:
Ihan sama joutuuko ihminen helvettiin vai eroon Jumalasta.
Onhan siinä suuri ero. VT:n mukaan muutumme maaksi jälleen. Ei kovin paha sekään.
Ero Jumalasta on parasta mitä voi olla.- ma-he
torre12 kirjoitti:
Onhan siinä suuri ero. VT:n mukaan muutumme maaksi jälleen. Ei kovin paha sekään.
Ero Jumalasta on parasta mitä voi olla.Ruumiisi muuttuu maaksi tai tuhkaksi. Mutta sielusi joutuu eroon Jumalasta eli helvettiin jos et tee parannusta.
ma-he kirjoitti:
Ruumiisi muuttuu maaksi tai tuhkaksi. Mutta sielusi joutuu eroon Jumalasta eli helvettiin jos et tee parannusta.
En takuulla tee parannusta. Tulen tekemään lopun ikäni jokaisena lepopäivän arkisia hommia.
Sielusta ja helvetistä ei ole mitään todisteita.
Ero Jumalasta ei ole sama kuin olla helvetissä. En usko sellaista olevan Raamatussa. En kyllä haluaisi olla Jumalan kanssa missään tekemisissä. Se olisi yhtä helvettiä.- dznhzdt
torre12 kirjoitti:
En takuulla tee parannusta. Tulen tekemään lopun ikäni jokaisena lepopäivän arkisia hommia.
Sielusta ja helvetistä ei ole mitään todisteita.
Ero Jumalasta ei ole sama kuin olla helvetissä. En usko sellaista olevan Raamatussa. En kyllä haluaisi olla Jumalan kanssa missään tekemisissä. Se olisi yhtä helvettiä.Sinä et ole tehnyt hommmia enää kahteenkymmeneen vuoteen.
Juuri näin. Tarinoiden Jeesus saarnasi arameaksi, mutta kristinusko syntyi kreikaksi Paavalin (joka ei ollut Jeesusta koskaan ollut kuulemassa) ja hänen seuraajiensa toimesta. Opetuspset jotenkin sivuutettiin (jos heitäkään edes oli).
Oletetun Jeesuksen saarnatessa Tanak (eli Vanha Testamentti) ei ollu vielä vakiintunut, joten ei tuonaikaisilla juutalaisilla edes voinut olla tarkkaa kuvaa mitä kaikkea "kirjoituksissa" sanottiin. Evankeliumien kirjoittajilla sen sijaan lienee ollut käytössä Tänäkin kreikankielinen käännös, joka oli vakioitu 70 jaa jälkeen.
- PyhäHenkiOpettaa
Jeesus lähetti Pyhän Hengen opettamaan kaiken mitä meidän tulee tietää. Paavali myös sai tätä varten Pyhän Hengen ja tietenkin kun kerran on opettamisesta kyse, niin Paavali tavallaan jatkoi siitä mihin Jeesus jäi. Koko ajan itseasiassa tulee uutta opetusta yhä.
- kuka.seuraava
Ja sitten Leo Meller jatkoi siitä mihin Paavali jäi.
- lslslel
kuka.seuraava kirjoitti:
Ja sitten Leo Meller jatkoi siitä mihin Paavali jäi.
Lexa ei kirjoita Raamattua mutta opettaa siitä todella hyvin.
lslslel kirjoitti:
Lexa ei kirjoita Raamattua mutta opettaa siitä todella hyvin.
Olenpa kuullut hänen opettavan jopa täysin väärin Raamattua. Vaimonsa pettäjä.
- Isisls
torre12 kirjoitti:
Olenpa kuullut hänen opettavan jopa täysin väärin Raamattua. Vaimonsa pettäjä.
Mitä on opettanut vastoin Raamattua?
Ja tuon törkeän syytöksesi varmaan pystyt todistamaan? Isisls kirjoitti:
Mitä on opettanut vastoin Raamattua?
Ja tuon törkeän syytöksesi varmaan pystyt todistamaan?Esimerkiksi sen, että homoseksuaali on "kuoleman ansainnut". Raamatussa ei ole sellaista.
Valheet paljastuvat aina.- Isisls
torre12 kirjoitti:
Esimerkiksi sen, että homoseksuaali on "kuoleman ansainnut". Raamatussa ei ole sellaista.
Valheet paljastuvat aina.Laitatko linkin noihin Melelrin sanoihin, kiitos.
Juu, jäit taas kiinni valheestasi. - MiltäTuntuuNyt
torre12 kirjoitti:
Esimerkiksi sen, että homoseksuaali on "kuoleman ansainnut". Raamatussa ei ole sellaista.
Valheet paljastuvat aina.Miltä tuntuu nyt kun Jamppa pakkasi kamansa ja lähti?
Isisls kirjoitti:
Laitatko linkin noihin Melelrin sanoihin, kiitos.
Juu, jäit taas kiinni valheestasi.Nämä sanat on kuultu radiossa. Ne jäivät mieleen, koska hän käytti dramaattista äänensävyä ja taukoja.
Minä en koskaan valehtele, mutta mieleen jää yhtä sun toista.
Se olin minä joka pakkasin ja lähdin Suomesta. Tänään hän sanoi aikovansa ostaa minulle lentolipun Suomeen. Koita pysyä tosiasioissa, ettet joutuisi aina häpeämään.Tähän asti olen ollut tunnettu lapsesta asti henkilönä, joka puhuu aina niin kuin asiat ovat. Eipä ihmisen perusluonne muutu.
Kummankaan tarkoituksena ei ollut käännyttää pakanoita täyteen juutalaisuuteen?
- suuntausmummo
Missä Raamatussa puhutaan käännyttämisestä?
suuntausmummo kirjoitti:
Missä Raamatussa puhutaan käännyttämisestä?
Vastaat kysymykseen kysymyksellä.
- suuntausmummo
inti kirjoitti:
Vastaat kysymykseen kysymyksellä.
Kyllä, koska kysyt sellaista mitä ei ole.
- Obadja151cm
Liberaaliteologian valheopin kannattajien olen huomannut tätä inhottavaa eksyttämään ja tottelemattomuuden kapinaan yllyttäväistä valhetta Paavalin opetuksen erottamisesta Jeesuksen opetuksista harjoittavan. Miten kukaan antaa itsensä eksyttää noin heppoisin valhein kuin liberaaliteologia monia sastasynnin hyväksyjiä on eksyttänyt !.
Jeesus antoi täydet valtuudet Paavalille Jeesuksen apostolina. Se lukee Raamatussa selvästi.- Mslwlwl
torre12 kirjoitti:
Puhut siitä mitä Paavali Raamatun mukaan koki. Mikä siitä tekee tosiasian?
Onko sinun kokemukseksi valheita?
Mslwlwl kirjoitti:
Onko sinun kokemukseksi valheita?
Raamattu on kirja, jossa kaikki ei ole totta. Siksi sitä joutuu aina epäilemään.
Israelin kansan lukumäärä ei ole vieläkään kuin "taivaalla tähtiä".- Msmsmsms
torre12 kirjoitti:
Raamattu on kirja, jossa kaikki ei ole totta. Siksi sitä joutuu aina epäilemään.
Israelin kansan lukumäärä ei ole vieläkään kuin "taivaalla tähtiä".Sinä olet ihminen joka valehtelee koko ajan.
Taivaan tähtiä ei voida lukea eikä sitä kuinka paljon juutalaisia on ja on ollut. Msmsmsms kirjoitti:
Sinä olet ihminen joka valehtelee koko ajan.
Taivaan tähtiä ei voida lukea eikä sitä kuinka paljon juutalaisia on ja on ollut.Vähän yli 100 vuotta sitten heitä oli alueella noin 15 000. Tähtiä taivaalla on satoja miljardeja.
- taidatko.laskea
torre12 kirjoitti:
Vähän yli 100 vuotta sitten heitä oli alueella noin 15 000. Tähtiä taivaalla on satoja miljardeja.
Oli ja sillä alueella. Entä nyt paljonko heitä on taivaassa ja maailmassa?
En itse näe Jeesuksen ja Paavalin opetuksissa ristiriitaa. Enkä tiedä mikä se eri oppi olisi. Oikeastaan en ole tainnut huomata selitettävänkään sitä miten Jeesuksen ja Paavalin opetus olisi erilaista.
torre12 kirjoitti:
Kyllä he puhuvat aivan eri asioista. Ei uskoisi heidän olevan samaa jengiä.
Minun on taas helppo uskoa, että ovat samaa jengiä.
Voitko kertoa jonkun esimerkin miten Jeesus ja Paavali opettavat eri tavalla?
- rffffrfrffrfdede
Paavali ei ollut koskaan edes tavannut Jeesusta persoonana joten hänen oli keksittävä uskottava tarina omalle toiminalleen joka oli Jeesuksen jumalallistaminen pakanoiden uskonnolliseen tiedonkuvaan. pakanoille nuo Jeesus/jumala teurasuhri jutut olivatkin aivan tuttua koska heillä oli ollut jo samanlaisia puolijumalia ennestäänkin. juutalaiset eivät noita tarinoita uskoneet eivätkä usko nykyäänkään.
- evita-ei.kirj
Minusta Jeesus ja Paavali puhuvat samasta asiasta, mutta eri tavoin. Paavali oli Jeesuksen lähettiläs, jonka tarkoitus oli viedä evankeliumia pakanoille. , Mista hänen lisänimi "pakanain apostolikin " tulee. (Pakana on ei-juutalainen).
- evita-ei.kirj
Tässä linkissä on käsitelty asiaa tarkemmin.
Lisään vielä sen, että Jumala varjelee sanaansa, ettei Raamattuun tule muuta sanomaa kuin siihen on tarkoituskin tulla. Ja koska se on ollut siinä jo kautta aikain, niin se on samanlaista Jumalan Sanaa kuin muukin teksti. Pitäis olla hyvillään, että evankeliumin sanoma hänen ansiostaan oli mahdollista koskea myös meitä pohjan perukoilla olevia.
http://materiaalit.internetix.fi/fi/opintojaksot/2uskonto/ortodoksi/paavali/02_pakanain Omasta mielestään Paavali saattoi olla Jeesuksen lähettiläs mutta ainakaan hänestä Jeesus ei koskaan puhunut mitään eikä hänestä ollut mitään profetioita.
- SinäEtYmmärrä
sage8 kirjoitti:
Omasta mielestään Paavali saattoi olla Jeesuksen lähettiläs mutta ainakaan hänestä Jeesus ei koskaan puhunut mitään eikä hänestä ollut mitään profetioita.
Kyllä Jeesus puhui Paavalista, mm Apt 9:15 Herra puhui Ananiakselle sen jälkeen, kun Jeesus oli kohdannut Sauluksen Damaskon tiellä
"Mutta Herra sanoi hänelle: (Ananiakselle) "”Mene, sillä hän on minun valittu aseeni viemään minun nimeäni pakanakansojen ja kuninkaiden ja Israelin lasten eteen."
Ja sitten se, puhuiko Paavali eri oppia kuin Jeesus, niin ei puhunut, vaan Paavali puhui sen evankeliumin mitä Herra hänelle oli ilmoittanut, Gal 1: 11-12
"Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista.
Enhän minä ole sitä keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta." - sage8.ei.kirj
SinäEtYmmärrä kirjoitti:
Kyllä Jeesus puhui Paavalista, mm Apt 9:15 Herra puhui Ananiakselle sen jälkeen, kun Jeesus oli kohdannut Sauluksen Damaskon tiellä
"Mutta Herra sanoi hänelle: (Ananiakselle) "”Mene, sillä hän on minun valittu aseeni viemään minun nimeäni pakanakansojen ja kuninkaiden ja Israelin lasten eteen."
Ja sitten se, puhuiko Paavali eri oppia kuin Jeesus, niin ei puhunut, vaan Paavali puhui sen evankeliumin mitä Herra hänelle oli ilmoittanut, Gal 1: 11-12
"Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista.
Enhän minä ole sitä keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta."Paavalin mielestä Jeesus puhui hänelle Damaskoksen tiellä mutta missä ovat todisteet että näin olisi todella tapahtunut? Profetioita niin suuresta tapahtumasta ei ainakaan ollut.
Paavali oli epätasapainoinen josta on selvä todiste kristittyjen murhiin osallistuminen. - sftyj
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Paavalin mielestä Jeesus puhui hänelle Damaskoksen tiellä mutta missä ovat todisteet että näin olisi todella tapahtunut? Profetioita niin suuresta tapahtumasta ei ainakaan ollut.
Paavali oli epätasapainoinen josta on selvä todiste kristittyjen murhiin osallistuminen.Mikä sinulle riittäisi siitä todistukseksi?
Paavali teki parannuksen ja oli Jeesuksen luottomies.
Roskaa! Ei opetuksen tasoissa mitään eroa ollut. Kreikkalaisilla oli huikea, yliopistotasoinen filosofiansa, jonka Paavali oli opiskellut. Muutoin hän ei olisi tavoittanut kreikkalaista sydäntä.
Sanoisin pikemminkin että Jeesus puhui ammattikoululaisille ja Paavali yliopiston opiskelijoille.- HMM___
Esimerkiksi piinahelvettiä Paavali ei julistanut. Jeesuksen julistuksesta se on löydettävissä. Jehovantodistajat ovat siinä suhteessa paavalilaisia kristittyjä.
Ja Paavali suhtau halveksivasti naisiin toisin kuin Jeesus joka antoi arvon kaikille ihmisille sukupuolesta riippumatta.
sage8 kirjoitti:
Ja Paavali suhtau halveksivasti naisiin toisin kuin Jeesus joka antoi arvon kaikille ihmisille sukupuolesta riippumatta.
....suhtautui...se piti olla.
- zsgfdjr
sage8 kirjoitti:
Miten Paavali halveksui naisia?
- HMM___
zsgfdjr kirjoitti:
Lue mitä Paavali sanoi naisista. Selvinnee sitten sinullekin.
- oletpa.avuton
zsgfdjr kirjoitti:
Jos et osaa lukea, pyydä joku lukutaitoinen avuksesi. Paavalin kirjeet löytyvät Raamatusta ja sieltä Uudesta testamentista.
- luterilainen
zsgfdjr kirjoitti:
Kannattaisi lukea itse mitä Paavali on kirjoittanut. Kalevi Lehtisen jorinoilla et pärjää keskusteluissa.
zsgfdjr kirjoitti:
Paavalin mukaan naiset eivät olleet tasa-arvoisia nykykäsityksen mukaan monestakin syystä.
- raamatunlukija
sage8 kirjoitti:
Paavalin mukaan naiset eivät olleet tasa-arvoisia nykykäsityksen mukaan monestakin syystä.
Nainen rinnastetaan mm. kotieläimiin.
Katekismus: "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen." eli
Raamattu: "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen." raamatunlukija kirjoitti:
Nainen rinnastetaan mm. kotieläimiin.
Katekismus: "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen." eli
Raamattu: "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen."Nii'in, kyllä tuonkin mukaan saa selvästi käsityksen, että nainen oli silloin alempaa "kastia."
Heprealaisessa raamatussa on monen monta profeettaa, Jeesus ja Paavali kavaltavat heiltä ja te sanotte, että se on Paavali kun sanoo, tai Se on Jeesus kun näin sanoo, vaikka se olisi ollut esim. Jesaja.
Eikö tätä voi sanoa ryöstösaaliin jakamiseksi.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841662
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88898- 8862
- 54852
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56849Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58793Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html189779Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80735Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41730Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172720