B-vitamiini ja omega-3?

pilleri

En tiedä mitä tämä on, mutta olen kolmisen kuukautta syönyt omega-3:a, (jokin Vapaakierto) ja sitten tavallista B-vitamiinia. En tiedä kummasta johtuu vaiko kummastikin mutta hiustenlähtö on lakannut täysin! Yli kuukausi on mennyt jo niin, että irtonaista hiusta saa oikein etsiä päästä. Ei edes pesussa jää mitään käteen.
Lisäksi olen syönyt pari muuta vitamiinivalmistetta kausiluontoisesti jo pitkään, mutta niiden vaikutukseksi en tätä osaa katsoa. En alun perin alkanut vitamiineja edes syömään hiusten vuoksi, vaan muuten vain pysyäkseni pirteämpänä kaamosaikaan.
Ennen lähti hiuksia, ei nyt hirveästi, mutta mielestäni normaalia enemmän, niin että hiuksia pestessä niitä oli aina jonkin verran käsissä ja suussa. Tätä oli jatkunut jo vuosia ja nyt tyssäsi aivan seinään. Hiukset näyttävät heti tuuheammilta ja voivat paremmin. Mitään varsinaisia alan lääkkeitä en ole ikinä kokeillut.
Tiedän toki että kaljuuntumisen varsinainen syy ei ole siinä että hiukset lähtevät, vaan siinä etteivät ne kasva. Kasvu hidastuu hitaasti mutta tappavasti päälaelta niin minullekin on käynyt. Päälaki alkaa ikään kuin latistua, ymmärrätte varmaan.
Silti hiustenlähdön päättyminen on kohentanut kuontaloa kummasti, varsinkaan kun olen vielä ollenkaan kalju vaan vasta menossa sitä kohti.
Tietääkö kukaan mitään aiheesta?

28

12706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja nyt kun tilanne on korja...

      Kasvaako sinulla nyt myös enemmän uutta hiusta? Jos ravitsemistilanne on ollut huono niin uusi hiuskaan ei välttämättä ole jaksanut "päätään" nostaa :)

    • EX-kalju

      Kirjoitin jo kuukausi samasta aiheesta.
      Omega vitamiinit ja kalju on alkanut kasvamaan
      pientä karvaa..hentoa mutta kuitenkin.

      Lisäksi olen parantanut ruuansulatusta
      omanaviinietikalla.

      Kokeilkaa itse ennen kuin tuomitsette...

      • omegaa ja ketoa

        vuoden 2012 tehdyn tutkimuksen mukaan kaljuuntuneella alueella on suuremmat tulehdusarvot kuin sillä alueella, jossa on hiuksia. johtui rasvahaposta, d2 tai jotakin ... omega 3 taas alentaa tätä tulehdusvaikutusta ... auttaako nizoral myös sen vuoksi hiusten kasvuun.


    • harveneva

      Olen myös kuullut käyttäjäkokemuksina että omega rasvahapoilla olisi suotuisa vaikutus hiustenlähdön pysäyttämiseen. Täytyypä kokeilla.

      • pilleri

        En osaa sanoa kasvaako uutta, koska muutoksesta on vähän aikaa. En ole tarkkaillut kaljuuntumista, koska olin jo luovuttanut, vaikka paljasta kohtaa ei vielä olekaan. En oikein ole uskaltanut tarkkailla päälakeani peilistä, vaan yrittänyt unohtaa koko asian. Jos ymmärrätte. Kun nyt rohkenin vilkaisemaan, ei mielestäni näytä ainakaan huonommalta kuin puoli vuotta sitten.

        Mutta yleisvaikutelmana voin sanoa, että hiukset näyttävät paremmilta ja tuntuvat tuuheammilta kuin viime syksynä. Pidän tätä pienenä ihmeenä, kun hiuksia on lähtenyt tasaisen tappavasti niin kauan kuin muistan.
        Katsotaan nyt eteenpäin ja varmistetaan ettei ole kyse jonkinlaisesta "kausivaihtelusta", mutta en oikein usko.
        En ole edes ottanut tätä Vapaa kiertoa kuin kerran päivässä, vain purkin mukaan pitäisi ottaa kaksi. Silti tepsii, tai sitten kyse on B-vitamiinista. Ei väliä, aion syödä molempia jokatapauksessa. Sanottakoon lisäksi, että olen aina syönyt suhteellisen terveellisesti ja olen muutenkin hyväkuntoinen.


      • B-mies
        pilleri kirjoitti:

        En osaa sanoa kasvaako uutta, koska muutoksesta on vähän aikaa. En ole tarkkaillut kaljuuntumista, koska olin jo luovuttanut, vaikka paljasta kohtaa ei vielä olekaan. En oikein ole uskaltanut tarkkailla päälakeani peilistä, vaan yrittänyt unohtaa koko asian. Jos ymmärrätte. Kun nyt rohkenin vilkaisemaan, ei mielestäni näytä ainakaan huonommalta kuin puoli vuotta sitten.

        Mutta yleisvaikutelmana voin sanoa, että hiukset näyttävät paremmilta ja tuntuvat tuuheammilta kuin viime syksynä. Pidän tätä pienenä ihmeenä, kun hiuksia on lähtenyt tasaisen tappavasti niin kauan kuin muistan.
        Katsotaan nyt eteenpäin ja varmistetaan ettei ole kyse jonkinlaisesta "kausivaihtelusta", mutta en oikein usko.
        En ole edes ottanut tätä Vapaa kiertoa kuin kerran päivässä, vain purkin mukaan pitäisi ottaa kaksi. Silti tepsii, tai sitten kyse on B-vitamiinista. Ei väliä, aion syödä molempia jokatapauksessa. Sanottakoon lisäksi, että olen aina syönyt suhteellisen terveellisesti ja olen muutenkin hyväkuntoinen.

        Miten paljon B-vitamiinia syöt päivässä?

        Itse napsin monivitamiinivalmistetta, jossa päivittäiseksi määräksi B1:stä tulee 1,4 mg ja B2:sta 1,6 mg, B6:sta 1,5 mg sekä vielä jotain B12:sta 2 mg (purkin kyljessä olevan etiketin mukaisesti).

        Voisin lisätä itsekin Omega-3:n listalleni, tuskinpa siitä haittaakaan on.


      • pilleri
        B-mies kirjoitti:

        Miten paljon B-vitamiinia syöt päivässä?

        Itse napsin monivitamiinivalmistetta, jossa päivittäiseksi määräksi B1:stä tulee 1,4 mg ja B2:sta 1,6 mg, B6:sta 1,5 mg sekä vielä jotain B12:sta 2 mg (purkin kyljessä olevan etiketin mukaisesti).

        Voisin lisätä itsekin Omega-3:n listalleni, tuskinpa siitä haittaakaan on.

        Syön myös tavallista monivitamiinia, jossa tuota B6:tta ja B12:sta on vähän enemmän sinulla. Sen lisäksi toisesta purkista B-vitamiinivalmistetta, jossa on aivan samat määrät samoja B-vitamiineja. Eli syön tupla-annoksen.
        Niasiiniakin tulee samalla aika reippaasti. Muistaakseni sillä on jotain vaikutusta pintaverenkiertoon ainakin oikein suurina annoksina.
        B-vitamiinit omega-3:n kanssa ovat vaikuttaneet myönteisesti. Olen hyvin tyytyväinen ja en voi kuin suositella tuollaista 3 kuukauden kokeilukuuria.


    • Jerma

      Yleisesti ottaen tiedetään, että B12-vitamiinin imeytymishäiriö on eräs hiusten lähdtöön ja hiusten kuntoon vaikuttava tekijä. Häiriö voi olla niin lievä, että ainoat vaikutukset oireilevat juuri esim. hiusten kautta, eikä mitään erikoisempaa lääkehoitoa tarvita. Sekin tiedetään, että Omega-3 valmisteet edesauttavat B (12) -vitamiinien imeytymistä. Tämä on siis yksi vaihtoehto, mutta ei välttämättä yksin selitä hiusten lähtöä.

    • Hyvää tietoa kalaöljystä

      http://www.biovita.fi/suomi/tuotteet/kalaoljy_lt.html

      Ja yks hyvä ravintoaineiden lähde on kananmuna. Eli ei muuta ku kananmuna kattila kiehumaan :)

      Itse kans olen perehtynyt hiustenlähtöön ja tullut siihen tulokseen että juuri Omegat ja B-ryhmän vitamiinit on hyvä ase lähtä korjaan tilannetta.

      • Vielä unohtui...

        Että esim. stressi kuluttaa elimistön B-vitamiinivarastoja. Toki myös alkoholilla on sama vaikutus joten siksikään ei tule liikaa sitä käyttää. Ja jos haluaa varmistaa omat B-ryhmän vitamiinit niin verikokeilla ne voi tsekata onko niit riittävästi.


      • pilleri
        Vielä unohtui... kirjoitti:

        Että esim. stressi kuluttaa elimistön B-vitamiinivarastoja. Toki myös alkoholilla on sama vaikutus joten siksikään ei tule liikaa sitä käyttää. Ja jos haluaa varmistaa omat B-ryhmän vitamiinit niin verikokeilla ne voi tsekata onko niit riittävästi.

        Kiitos. B12 imeytymisen häiriö oli aivan uutta. Olen joskus aiemmin nappailut vain yhtä monivitamiinia, mutta en ole tehnyt sitä riittävän säännöllisesti, joten se ei ehkäissyt hiustenlähtöä.
        En edes ajatellut kärsiväni vitamiinien puutteesta. Hiuksia on lähtenyt tasaisesti koko aikuisiän ja lähes 10 vuotta mielestäni enemmän kuin mitä voi pitää normaalina. Pidin lähtemistä miehen kohtalona, olen keski-ikäinen.
        Alkujaan suhteellisen tuuhea tukka on kärsinyt kovia. Nyt tuntuu sekä hyvältä ja oudolta, kun mitään ei jää käteen vaikka miten kiskoisi. Huvittavinta on moukantuuri. Omega-3 ja B-vitamiinien runsas syönti tuli aloitettua vahingossa. Omega-3 oli lähinnä vaimon käyttöön ja vielä viime marraskuussa minä suorastaan naureskelin kalaöljykapseleille, mutta ajattelin että kai niistä on iloa nivelille, siinä ne menee muiden kaamosmasennusta ehkäisevien piristyspillereiden seassa.
        Työstressin ja viikonlopputissuttelun myönnän, mutta kananmunan jätän väliin, en laita sitä suuhun enkä päähän. Mieluimmin kalju kuin infarkti;)
        Sanottakoon vielä, että tämä ei välttämättä estä minua lopulta kaljuuntumasta, mutta hidastaa prosessia paljon, koska hiuksia kumminkin kasvaa.
        Itsetunnolle asialla on iso merkitys, psyykkinen olo on parempi kuin aikoihin. Vasta nyt tunnen ymmärtäväni ongelmasta kärsiviä ja heidän tarvettaan tehdä asialle jotain.


      • Mika
        pilleri kirjoitti:

        Kiitos. B12 imeytymisen häiriö oli aivan uutta. Olen joskus aiemmin nappailut vain yhtä monivitamiinia, mutta en ole tehnyt sitä riittävän säännöllisesti, joten se ei ehkäissyt hiustenlähtöä.
        En edes ajatellut kärsiväni vitamiinien puutteesta. Hiuksia on lähtenyt tasaisesti koko aikuisiän ja lähes 10 vuotta mielestäni enemmän kuin mitä voi pitää normaalina. Pidin lähtemistä miehen kohtalona, olen keski-ikäinen.
        Alkujaan suhteellisen tuuhea tukka on kärsinyt kovia. Nyt tuntuu sekä hyvältä ja oudolta, kun mitään ei jää käteen vaikka miten kiskoisi. Huvittavinta on moukantuuri. Omega-3 ja B-vitamiinien runsas syönti tuli aloitettua vahingossa. Omega-3 oli lähinnä vaimon käyttöön ja vielä viime marraskuussa minä suorastaan naureskelin kalaöljykapseleille, mutta ajattelin että kai niistä on iloa nivelille, siinä ne menee muiden kaamosmasennusta ehkäisevien piristyspillereiden seassa.
        Työstressin ja viikonlopputissuttelun myönnän, mutta kananmunan jätän väliin, en laita sitä suuhun enkä päähän. Mieluimmin kalju kuin infarkti;)
        Sanottakoon vielä, että tämä ei välttämättä estä minua lopulta kaljuuntumasta, mutta hidastaa prosessia paljon, koska hiuksia kumminkin kasvaa.
        Itsetunnolle asialla on iso merkitys, psyykkinen olo on parempi kuin aikoihin. Vasta nyt tunnen ymmärtäväni ongelmasta kärsiviä ja heidän tarvettaan tehdä asialle jotain.

        Vanhentunutta tietoa. Kanan munan syönti ei lisää korestoroolin määrää.


    • Jauhopeukalio

      Mistäs näitä vitamiinejä kannattaa hankkia? Millä nimellä niitä myydään ja missä? Kalliitakin?

      anteeksi epäomatoimisuuteni.

      • samasama

        Kuinka paljon popsitte päivässä, eli monta pilleriä kutakin?


      • qwert

        Multivita Plus -vitamiinitapletteja!
        Niissä on jopa foolihappoa!
        Ota ainakin kaksi taplettia päivässä!


    • Mikko_

      Itse en usko, että omega-3:lla tai vitamiineilla on juuri mitään vaikutusta miestyypin hiustenlähtöön. Toki monipuolinen ravinto antaa hiuksille hyvät kasvuedellytykset, mutta jos sairastaa miestyypin hiustenlähtöä, niin ei sitä millään kalaöljyllä kyllä paranneta.

      Itse kyllä syön runsaasti vitamiineja, ravintolisiä ja kalaöljyä ihan yleisen hyvinvoinnin tukemiseksi. MSM:llä on luultavasti pieni, mutta ihan konkreettinenkin vaikutus hiusten kasvun nopeuttajana. Ulkoisesti käytettynä myös mekaanisena paksuntajana.

      Pälvikaljuus ja muut hiustenlähdön tyypit ovat sitten asia erikseen. Näitä sairastaville monipuolisesta ravinnosta on varmaankin enemmän hyötyä kuin miestyypin hiustenlähtöä sairastaville.

      • Blixt

        Mikkol on ollu taas huono päivä! Kaljuuntuminen monen "unknown variable":in summa. Liityen terveyteen ja perinnölliseen taipumiseen. Jakakaa kokemuksia mutta älkää laukoko "totuuksia". Omien kokemuksien perusteella ei voi yleistää vaikka kuinka vittumaisia tahansa. Mun isällä rupesi lähtemään ohimolt ja päälaelta hiuksia 20 vuotiaana. Hän oli varma että han on kaljuuntumassa isänsä lailla mutta 24 vuotiaana se pysähtyi ja jatkui vasta 45 vuotiaana. Mikkon teorian mukaan kaljuuntumisen olisi pitänyt "selättää" faija jo 20 vuotta sitten mutta niin ei vaan käynyt. Isän tapauksessa oli kyse oli ravinnon puutteesta (sotakorvaus ajanjakso -köyhästä perheestä) ja perinnöllisistä seikoista.Mikko tarvitsee ammattiapua!


      • pilleri

        Jokainen voi puolestani uskoa mihin haluaa, jopa Mikko.
        Joku kyseli B-vitamiineistani. Niitä saa lähikaupasta. Ne ovat peräti Pirkka-laatua;) ei siis edes luontaistuotemyymälän tai jonkun "noitatohtorin" mainostamaa tuotetta. Syömäni omega-3 on norjalainen Vapaa Kierto -niminen tuote. Sitä ei saa lähikaupasta. Muistaakseni tuotteella on omat nettisivut.


      • Mikko_
        pilleri kirjoitti:

        Jokainen voi puolestani uskoa mihin haluaa, jopa Mikko.
        Joku kyseli B-vitamiineistani. Niitä saa lähikaupasta. Ne ovat peräti Pirkka-laatua;) ei siis edes luontaistuotemyymälän tai jonkun "noitatohtorin" mainostamaa tuotetta. Syömäni omega-3 on norjalainen Vapaa Kierto -niminen tuote. Sitä ei saa lähikaupasta. Muistaakseni tuotteella on omat nettisivut.

        Itse muuten syön noin 20-30 kertaa vahvempaa B-vitamiinivalmistetta kuin mitä Suomesta saa mistään kaupasta... Olen syönyt jo kohta vuoden. Vaikutus hiustenlähtöön on mielestäni plusmiinus nolla, mutta syönkin kyseistä valmistetta muuhun tarkoitukseen.


      • Mikko_
        Blixt kirjoitti:

        Mikkol on ollu taas huono päivä! Kaljuuntuminen monen "unknown variable":in summa. Liityen terveyteen ja perinnölliseen taipumiseen. Jakakaa kokemuksia mutta älkää laukoko "totuuksia". Omien kokemuksien perusteella ei voi yleistää vaikka kuinka vittumaisia tahansa. Mun isällä rupesi lähtemään ohimolt ja päälaelta hiuksia 20 vuotiaana. Hän oli varma että han on kaljuuntumassa isänsä lailla mutta 24 vuotiaana se pysähtyi ja jatkui vasta 45 vuotiaana. Mikkon teorian mukaan kaljuuntumisen olisi pitänyt "selättää" faija jo 20 vuotta sitten mutta niin ei vaan käynyt. Isän tapauksessa oli kyse oli ravinnon puutteesta (sotakorvaus ajanjakso -köyhästä perheestä) ja perinnöllisistä seikoista.Mikko tarvitsee ammattiapua!

        Jokainen toki uskoo mihin haluaa, ja kyllähän lujalla uskollakin voi sairauksia parantaa...

        Itselläni on sen verran tietoa ravintolisistä ja myöskin omakohtaista kokemusta vuosien ajalta, että en usko, että niillä yleisesti ottaen on kovin kummallista vaikutusta miestyypin hiustenlähtöön.

        Mitä isääsi tulee, niin on aika normaalia, että nuorelta mieheltä vetäytyy ohimot nopeaan tahtiin ja kaljuuntuminen näyttää väistämättömältä, mutta sitten tilanne rauhoittuu joksikin aikaa. Kaljuuntumisen eteneminen on hyvin yksilöllistä, mutta en usko ravinnolla olevan juurikaan merkitystä, jos syö normaalisti.


      • .........
        Mikko_ kirjoitti:

        Itse muuten syön noin 20-30 kertaa vahvempaa B-vitamiinivalmistetta kuin mitä Suomesta saa mistään kaupasta... Olen syönyt jo kohta vuoden. Vaikutus hiustenlähtöön on mielestäni plusmiinus nolla, mutta syönkin kyseistä valmistetta muuhun tarkoitukseen.

        Mainitse syövänsä perinnölliseen hiuslähtöön niitä ravintolisiä! Hei ymmärtäkää nyt et esim. tolla alkuperäisellä ei edes alunperinkään ollut perinnöllisestä kyse vaan huonosta ravitsemuksesta joka lähtee sit korjaantuun kun ravinto muuttuu peremmaks.


      • Mut tuli vahingossa Mikolle_
        ......... kirjoitti:

        Mainitse syövänsä perinnölliseen hiuslähtöön niitä ravintolisiä! Hei ymmärtäkää nyt et esim. tolla alkuperäisellä ei edes alunperinkään ollut perinnöllisestä kyse vaan huonosta ravitsemuksesta joka lähtee sit korjaantuun kun ravinto muuttuu peremmaks.

        .........


      • pilleri
        ......... kirjoitti:

        Mainitse syövänsä perinnölliseen hiuslähtöön niitä ravintolisiä! Hei ymmärtäkää nyt et esim. tolla alkuperäisellä ei edes alunperinkään ollut perinnöllisestä kyse vaan huonosta ravitsemuksesta joka lähtee sit korjaantuun kun ravinto muuttuu peremmaks.

        Korjataan vielä yksi asia: Minulla on meneillään ns. "tyypillinen miestyypin kaljuunmisen" prosessi. Enkä väittänyt että se päättyisi vitamiinien ansiosta, vaan hiustenlähtö lakkasi mikä sinällään hidastanee prosessia.
        Ja mikolle: En usko että tolkuttomasta, 20-kertaista, yliannostuksesta on 20-kertaista hyötyä. Vähempi yliannostus riittäisi. Liika on liikaa, ei elimistö pysty käyttämään sitä kaikkea hyödykseen. Ehkä vitamiinit eivät auta sinulle, toivottavasti joillekin auttaa.
        Keskustelu on osaltani päättynyt.


      • Mikko_
        pilleri kirjoitti:

        Korjataan vielä yksi asia: Minulla on meneillään ns. "tyypillinen miestyypin kaljuunmisen" prosessi. Enkä väittänyt että se päättyisi vitamiinien ansiosta, vaan hiustenlähtö lakkasi mikä sinällään hidastanee prosessia.
        Ja mikolle: En usko että tolkuttomasta, 20-kertaista, yliannostuksesta on 20-kertaista hyötyä. Vähempi yliannostus riittäisi. Liika on liikaa, ei elimistö pysty käyttämään sitä kaikkea hyödykseen. Ehkä vitamiinit eivät auta sinulle, toivottavasti joillekin auttaa.
        Keskustelu on osaltani päättynyt.

        Miten määrittelet "yliannostuksen"?

        Monien B-ryhmään kuuluvien vitamiinien saantisuositukset Suomessa eivät varsinaisesti perustu mihinkään. Vitamiinien kulutus elimistössä on lisäksi yksilöllistä.

        Joissain tilanteissa on selvää hyötyä siitä, että nauttii vitamiinia enemmän kuin mitä suomalaiset konservatiivit suosittelevat.

        B-vitamiini on myös vesiliukoista, joten kovin suurta vaaraa sen runsaastakaan nauttimisesta ei ole.


    • täti

      Yhden teorian mukaan miestyyppinen hiustenlähtö on liikakasvua, sitä että tukka kasvaa liian nopeasti pois, tulee liian aikaisin tiensä päähän. D vitamiinin sanotaan hillitsevän liikakasvua ja sitähän kalan rasvassa on. Tavalliset D vitamiinilisät ei sisällä samaa D vitamiinia eikä niistä ehkä ole samaa hyötyä. Kuulemma Tolosen E-EPA imeytyy parhaiten (saman portaalin Luontaistuote keskusteluista huomasin).
      Kalan rasvan sanotaan myös vähentävän kolesterolia ja koska hormonit valmistuu kolesterolista, niin varmaan vähempi kolesteroli on silloin hiustenlähdönkin kannalta parempi.

      Toisaalta tukkasi on saattanut tuuheentua muistakin syistä.
      Ihmisenkin tukka ehkä tuuheentuu talveksi (minulla ainakin!), turkiseläimille pimeän tuoma melatoniinin nousu aiheuttaa talvikarvan kasvamisen ja ihmiselläkin melatoniini nousee, kun pimeä vuodenaika alkaa.
      Lisäksi ainakin naisilla hiustenlähtöön kuuluu kausia, jolloin lähteminen lakkaa ja tukka välillä vahvistuu.

    • uunoy

      Toivottavasti te syötte luonnollisisti lähteistä otettuja b-vitamiinivalmisteita. Synteettiset valmistetaan ties mistä jätteistä ja se näkyy kyllä hinnassa, en suosittele syömään.

    • Ems

      Hius tarvitsee päänahan alla hiustuppeen rasvaa ja B-vitamiinia kasvattaakseen hiusta. Myös A-, B-, ja E-vitamiinit auttavat myös tähän. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      457
      3358
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      443
      3213
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      133
      2899
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2232
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2090
    6. 182
      1430
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1236
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      85
      1228
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe