Miten olet selvinnyt helteistä?

Minua ei helle ulkona haittaa, mutta asunnossa taas on kurjaa kun on tukalan kuuma.. Muutama tuuletin on käytössä, auttaa edes vähän.. Vettä juon paljon ja lepään tarvittaessa.

45

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tolkvist

Minuakaan ei helle haittaa. Mutta kun on niin saakelin kuuma. Nukkuakkaan ei voi. Ei haittaa ei.

• Kokeile laittaa tuuletin yöpöydälle, sängyn viereen?

• Sun_flower

Alkaa tympiä toi kuumuus, ei viittis muuta kuin olla vaan ja odottaa iltaa. Hiton hankalaa öisin nukkua kun kämppä on kuin uuni:(

• Joo, ei se kivaa ole kun asunnossa on liian kuuma... Läkähtyy kun tekee vähän kotihommia.. Pakko pitää taukoja ja istua tuulettimen ääreen. Kokeile sinäkin laittaa tuuletin yöpöydälle sängyn viereen? Se auttaa ainakin minua nukahtamaan.

• Sun_flower
        Chihuahua-81 kirjoitti:

Joo, ei se kivaa ole kun asunnossa on liian kuuma... Läkähtyy kun tekee vähän kotihommia.. Pakko pitää taukoja ja istua tuulettimen ääreen. Kokeile sinäkin laittaa tuuletin yöpöydälle sängyn viereen? Se auttaa ainakin minua nukahtamaan.

Koitettu on mutta tuulettimen surina käy hermoille, kai menen ensi yöksi nurmikolle nukkumaan:D

• AitoTOSIrealisti
        Sun_flower kirjoitti:

Koitettu on mutta tuulettimen surina käy hermoille, kai menen ensi yöksi nurmikolle nukkumaan:D

Hah, eihän tämän ihanampaa säätä osaa edes toivoa. Laittakaa taloonne lämmön talteenottojärjestelmä, ParmaIivari (vast), joka ottaa talteen kaiken lämmön mm lattialämmön, saunan- ja takkalämmön jakaen sen tasaisesti huoneisiin. Olen säätänyt tuuletusjärjestelmän näillä helteillä lähes -nollaan. Iivari ottaa ulkoilman imumoottorilla, ja suodattaa sen alumiinirunkoisen kennojärjestelmän kautta ja jakaa putaanraikkaan ilman puhallinmoottorilla tuuletuskanaviin. Makuuhuoneemme lämpö on aina vakio, -18 astetta, kesät ja talvet.
        Vihjeeksi teille helteistä valittajat. Nukkukaa yönne autotallissa, kellarissa jne, ja heittäkää "vittuun" kaikki pöytäpuhaltimet, jotka aiheuttavat vain nuhaa, yskää, päänsärkyä, kuivaa ilmaa, limakalvojen kuivumista, korvien huminaa ja tinnitusta, hikoilua, ihon kuivumista ja jopa riippuvuutta, hah hah haaa!!!...

• Sun_flower kirjoitti:

Kyllä se tuuletin meteliä pitää, se on totta.. Heh, laita teltta yöksi pihalle ja sinne nukkumaan?😃

• AitoTOSIrealisti
        Chihuahua-81 kirjoitti:

Joo, ei se kivaa ole kun asunnossa on liian kuuma... Läkähtyy kun tekee vähän kotihommia.. Pakko pitää taukoja ja istua tuulettimen ääreen. Kokeile sinäkin laittaa tuuletin yöpöydälle sängyn viereen? Se auttaa ainakin minua nukahtamaan.

Tulehan Chihua Sissisi kanssa viereiseen tyhjään "petiin", kun tuo oma "sissini" viihtyy kuukausia muualla. Tosin hän lienee isänsä, appiukkoni omaishoitaja, ja siinä samalla passaa nuorempaa siskoaan, jolle se varsinainen hoitajuus kuuluisi. Mutta ei ole ihmekään. Ämmä (se nuorin tytöistä) ei ole koskaan siivonnut, saati laittanut ruokaa, auttanut vanhempiaan jne, ei missään eikä koskaan. Ei ole ihmekään, että "akka-annen" noin 25 vuotta kestänyt avoliitto kariutui, ja mies muutti Kauhavalle.
        Onneksi liitosta ei jäänyt jäljelle lapsia, vain paskainen pieru Halsuan suuntaan - Jyrkänsuvulle, sanoisi nykyinen Lapualainen Pekka, hah hah haaa!!!...

• TolloRealisti
        AitoTOSIrealisti kirjoitti:

Hah, eihän tämän ihanampaa säätä osaa edes toivoa. Laittakaa taloonne lämmön talteenottojärjestelmä, ParmaIivari (vast), joka ottaa talteen kaiken lämmön mm lattialämmön, saunan- ja takkalämmön jakaen sen tasaisesti huoneisiin. Olen säätänyt tuuletusjärjestelmän näillä helteillä lähes -nollaan. Iivari ottaa ulkoilman imumoottorilla, ja suodattaa sen alumiinirunkoisen kennojärjestelmän kautta ja jakaa putaanraikkaan ilman puhallinmoottorilla tuuletuskanaviin. Makuuhuoneemme lämpö on aina vakio, -18 astetta, kesät ja talvet.
        Vihjeeksi teille helteistä valittajat. Nukkukaa yönne autotallissa, kellarissa jne, ja heittäkää "vittuun" kaikki pöytäpuhaltimet, jotka aiheuttavat vain nuhaa, yskää, päänsärkyä, kuivaa ilmaa, limakalvojen kuivumista, korvien huminaa ja tinnitusta, hikoilua, ihon kuivumista ja jopa riippuvuutta, hah hah haaa!!!...

Et kai sä tollo saunaa lämmitä näillä helteillä, kun muutenkin on kämppä, kuin sauna ja saunaa lämmittämällä lämmitä lämpöä samalla.

• AitoTOSIrealisti kirjoitti:

Tulehan Chihua Sissisi kanssa viereiseen tyhjään "petiin", kun tuo oma "sissini" viihtyy kuukausia muualla. Tosin hän lienee isänsä, appiukkoni omaishoitaja, ja siinä samalla passaa nuorempaa siskoaan, jolle se varsinainen hoitajuus kuuluisi. Mutta ei ole ihmekään. Ämmä (se nuorin tytöistä) ei ole koskaan siivonnut, saati laittanut ruokaa, auttanut vanhempiaan jne, ei missään eikä koskaan. Ei ole ihmekään, että "akka-annen" noin 25 vuotta kestänyt avoliitto kariutui, ja mies muutti Kauhavalle.
        Onneksi liitosta ei jäänyt jäljelle lapsia, vain paskainen pieru Halsuan suuntaan - Jyrkänsuvulle, sanoisi nykyinen Lapualainen Pekka, hah hah haaa!!!...

Voisitko jättää minut rauhaan, olen sanonut jo että olen onnellisesti naimisissa!

• AitoTOSIrealisti
        Chihuahua-81 kirjoitti:

Voisitko jättää minut rauhaan, olen sanonut jo että olen onnellisesti naimisissa!

No hyvä on kultaseni. Voisit olla Kokkolan ihanimman miehen kumppani, ja Kokkolan ihanimman talon emäntä. Kun halusin auttaa hätää kärsivää, niin heti lyödään luu kurkkuun, ja märkä vittu heitetään päin pläsiä. Jos ei kelpaa, niin viettäkää loppuelämänne vanhanpiian katkeraa "kuivaa vittumaailmaa"...
        Kevennys 1: Mikään ei ole niin turhaa kuin vanhanpiian vittu, ja paavin pallit, hah hah haaa!!!..
        Kevennys 2: Eräs kaveri, silloin 69- vuotias pilkkikaveri kertoi pilkkijäillä 2008. "Sairastuin eturauhassyöpään vuonna 1992. Lääkäri kertoi diagnoosin, ja sanoi: "Mikäli haluatte elää vielä muutaman vuoden, niin teidän pitää naida mahdollisimman paljon, sillä se on paras lääke eturauhassyöpään. Tein työtä käskettyä, ja olen jo 69- vuotias ukko ja vielä hengissä"...

No hyvä on kultaseni. Voisit olla Kokkolan ihanimman miehen kumppani, ja Kokkolan ihanimman talon emäntä. Kun halusin auttaa hätää kärsivää, niin heti lyödään luu kurkkuun, ja märkä vittu heitetään päin pläsiä. Jos ei kelpaa, niin viettäkää loppuelämänne vanhanpiian katkeraa "kuivaa vittumaailmaa"...
        Kevennys 1: Mikään ei ole niin turhaa kuin vanhanpiian vittu, ja paavin pallit, hah hah haaa!!!..
        Kevennys 2: Eräs kaveri, silloin 69- vuotias pilkkikaveri kertoi pilkkijäillä 2008. "Sairastuin eturauhassyöpään vuonna 1992. Lääkäri kertoi diagnoosin, ja sanoi: "Mikäli haluatte elää vielä muutaman vuoden, niin teidän pitää naida mahdollisimman paljon, sillä se on paras lääke eturauhassyöpään. Tein työtä käskettyä, ja olen jo 69- vuotias ukko ja vielä hengissä"...

En ole koskaan antanut sinulle huomiota, en ole kultasesi, enkä haluakaan olla! En hypi vieraissa, enkä sellaisia ihmisiä arvosta!

Ymmärrätkö että käytöksesi on epämiellyttävää, olen naimisissa vaalean, ja 183 cm pitkän komean miehen kanssa. Hän on rehellinen ja luotettava, on insinööri ja tekee töitä. On kohta vasta 40v. On aina välittänyt ja huolehtinut minusta.❤

Miksi haluaisin vanhan, punakan, lihavan ukon? Ja joka vielä on narsisti?! Sellaiset jotka puhuu vaan itsestään ovat himskutin tylsiä!

Ja tuo käytöksesi miten kohtelet naisia, ollaan kultaisia, mutta ku ei kiinnosta, niin ollaan kuivia vanhojapiikoja?! Tuolla tyylillä ei kunnon naisia saa, kuten minua! Olen 37-vuotias, ja kuulemma nuoremman näköinen, en todellakaan mikään ikäloppu!

Hoida parisuhteesi kuntoon! Ja jätä minut rauhaan kiitos!

• AitoTOSIrealisti
        Chihuahua-81 kirjoitti:

No hyvä on Väinö. Kun minä paljasihoinen intiaani en muuta voi, niin pysykäämme asiassa, kiitos...

• TOSIrakastajaRaju
        Chihuahua-81 kirjoitti:

Voi anteeksi. Olen aina rakastanut "sissi-tisuja". Tavataan...

• AitoTOSIrealisti
        Chihuahua-81 kirjoitti:

En ole koskaan antanut sinulle huomiota, en ole kultasesi, enkä haluakaan olla! En hypi vieraissa, enkä sellaisia ihmisiä arvosta!

Ymmärrätkö että käytöksesi on epämiellyttävää, olen naimisissa vaalean, ja 183 cm pitkän komean miehen kanssa. Hän on rehellinen ja luotettava, on insinööri ja tekee töitä. On kohta vasta 40v. On aina välittänyt ja huolehtinut minusta.❤

Miksi haluaisin vanhan, punakan, lihavan ukon? Ja joka vielä on narsisti?! Sellaiset jotka puhuu vaan itsestään ovat himskutin tylsiä!

Ja tuo käytöksesi miten kohtelet naisia, ollaan kultaisia, mutta ku ei kiinnosta, niin ollaan kuivia vanhojapiikoja?! Tuolla tyylillä ei kunnon naisia saa, kuten minua! Olen 37-vuotias, ja kuulemma nuoremman näköinen, en todellakaan mikään ikäloppu!

Olet rakas ja kaunis nainen. Olen aina halunnut naida tosivarmoja ja itsetuntoisia naisia, jotka eivät turhia höpötä, vaan menevät suoraan asiaan tosimiehen kanssa. Muista rakas, että James Bondit ovat vain pellejä. Tosimiehet ovat asia erikseen, kuten Kokkolan TOSIrealisti, nyrkkeilyn Suomen mestari...

• AitoTOSIrealisti
        Chihuahua-81 kirjoitti:

Olet aina rakas kun kiukuttelet. Tykkään sinusta. Meillä on paljon yhteistä.
        Tule kahville.

• Sun_flower
        Chihuahua-81 kirjoitti:

Hitto toi ukko on seko, yrittääkö se ottaa sut väkisin? Ei hyvää päivää:/

• Valotpäälle
        Sun_flower kirjoitti:

Näköjään teitä on helppo huijata luulemaan noita realistin kirjoittamiksi. Sokea reettakin tajuaa nuo vääriksi.

• Valotpäälle kirjoitti:

Näköjään teitä on helppo huijata luulemaan noita realistin kirjoittamiksi. Sokea reettakin tajuaa nuo vääriksi.

Laita itse valot päälle! Tiedän että nimimerkin takana voi olla ressukka tai joku muu, mutta kuitenkin, sairasta ryhtyä minulle tuollaista kirjoittamaan!!

Kittie ei edes asu Kokkolassa. Joten jätä Kittie rauhaan.

• Chihuahua-81 kirjoitti:

Mahtavasti napautit takaisin. Hyvä Kittie!

Olet aina rakas kun kiukuttelet. Tykkään sinusta. Meillä on paljon yhteistä.
        Tule kahville.

Kittie ei asu Kokkolassa. Joten jätä Kittie rauhaan

• Sun_flower kirjoitti:

Tyhmät ihmiset kirjoittelee tuollaista..

• ilmannimiiä kirjoitti:

Kittie ei edes asu Kokkolassa. Joten jätä Kittie rauhaan.

❤ Kiitos!

• Mohamed25

Minä rakasta helle! Kuin kotimaa Somalia.
      Ainoastaan juntti voi pitää kylmästä.

• Kulmaa

Kuka se helle on? Onko somalainennainen.
      Voiko sä osta autoon webbasto

• Missäs muut rekatut piileskelee?

• KokkolanRealisointi

Kuumaa on, tukalan kuumaa.
      Kaupassa käynnin vastaa illalla, kun toho on painunut alas tohottamasta.
      Ilma on muutenkin tukalan lämmintä ilman tohoakin.
      Sipsejä kannattaa syödä, niin suolatasapaino säilyy ja juoda myöskin.
      Iltasella kannattaa vasta avata ikkunat, kun on vähän viileämpää.

• Juu, syön jotain suolaista joka päivä ja juon paljon vettä. Ja parvekkeen ovi, sekä ikkunat on yöllä auki. Mutta kämppä kyllä lämpenee aamupäivällä nopsaan..

• Mulla on melko tukala olo, koska en voi käyttää tuuletinta, sillä mulla kuivuu vedossa silmät päähän. Iltaisin on ollut kyllä tosi ihanaa käydä uimassa... :))

• Tiedän että tuuletin voi kuivattaa mm. silmiä ja ihoa, mutta pakko käyttää, kun ei kerrostalo asuntoon ole muuta helpotusta.. No, käytän kosteuttavia silmätippoja ja ihovoidetta. Joo, uiminen varmasti viilentää mukavasti. Harmi kun en itse osaa uida..

• Sun_flower

Tuon Artsin kaa kun olet ollut?:)

• Ai silloin ku mä oon ollu pitelemäs pyyhettä? ;)

• Mihin esim, Tinttu Tonttu Ilmannimi ja muut ovat kadonneet?

• kademielellä

Keskimmäisellä lienee puuhaa neitosensa parissa?

• Sokkorakkautta_näemmä
        kademielellä kirjoitti:

Keskimmäisellä lienee puuhaa neitosensa parissa?

Partahemmo haukkui turkoosipimua satuhahmoksi. Tämä paljastaa sen etteivät edes ole nähneet vielä toisiaan.

• perään_kuolannut
        Sokkorakkautta_näemmä kirjoitti:

Partahemmo haukkui turkoosipimua satuhahmoksi. Tämä paljastaa sen etteivät edes ole nähneet vielä toisiaan.

Hyvä niin, partahemmon pumppu pettää tuon neitokaisen seurassa.

• Vanha_pieru
        perään_kuolannut kirjoitti:

Hyvä niin, partahemmon pumppu pettää tuon neitokaisen seurassa.

Neitokaisen pumppu saattaa pettää järkytykseen kun tajuaa että on iskenyt harmaapäisen ja harvahampaisen vaarin.

• Sadetutka

Lämmitän ulkosaunan. Sieltä 90-asteesta kun tulee ulkosalle vilvoittelemaan, niin 30-astetta tuntuu oikeasti vilpoiselta. Paljussa on vilpoista vettä, jossa voi sitten käväistä pulahtamassa, ja taas eikun saunaan. Tätä kierrosta kun tekee muutaman kerran, ja juo oluen päälle, niin jo on raikas olo, ja voi istua hikoilematta hetken aikaa ulkosalla.

Tosin sisällä on ilmalämpöpumppu, ja sisälämpötila noin 23 asteessa, mikä on oikein sopiva.

• No kyl mä hengis oon. Duunis on viileetä ja illat mä oon ollu biitsillä... :)

• Kiva kun tupsahdit käymään.😊 Minulla aika mennyt kotitöiden parissa, sekä koiraa hoitaessa..😊

• ilmannimiiä

Kuuma. Ni töissäkin taas huomenna.

• Chihuahua-81 kirjoitti:

Kiva kun tupsahdit käymään.😊 Minulla aika mennyt kotitöiden parissa, sekä koiraa hoitaessa..😊

Nyt menen nukkumaan. Öitä

• KokkolanRealisointi

Olisi aika järkyttävää, jos täällä olisi samanlaiset tappohelteet, mitä Espanjaan on tulossa viikonlopuksi 50 paahtavan kuoleman helle.
      Nyt siellä on 40 kuumaa.
      Sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka joutuu tappohelteet kouriin, eikä ole se leikin asia.

• tättäräätättärää

Onhan nämä aivan järkyttäviä nämä helteet. Ei meinaa jaksaa :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8179
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2191
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2082
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1708
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      28
      1163
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1081
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe