San Hedrinin 71 henkilön suuren neuvoston kokous kokoontuu. He ovat puoliympyrässä ja oppilaat taaempana seuraavilla riveillä odottaen tulevaisuudessa lähentymistä eturiviin. Paavali fariseuksena jo melkein eturivissä ja kertoo: "edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani." Gal 1:14
Myös Fil 3:6:ssa Paavali kertoo olevansa "lain vanhurskauteen nähden nuhteeton"
Mutta kuitenkin samainen Paavali sanoo... tämä ei riitä... ja toteaakin 1 Tim 1:15:ssa "Kristus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin"
Ja kuten tiedämme Paavalin silmät olivat sittemmin uudestisyntymisessä avautuneet ja jatkaa 1Kor 15:9 "minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
Huomatkaa siis tämä , Jumalan Pyhä Henki tekee Kristuksen kautta ihmeitä vielä tänäkin päivänä. Elämäsi suunta voi muuttua toiseksi. Ja näinhän kävi Paavalillekin "entinen pilkkaaja, vainooja ja väkivallan tekijä", joka "vainosi ja hävitti" Jumalan seurakuntaa "epäuskossaan" muuttui "uudeksi luomukseksi" Kristuksessa!
Ja näin hyvin koulutetusta hyvin lain tuntevasta fariseuksesta Paavalista tuli tärkeä "valittu ase" Jumalan käyttöön.
Iloitkaamme myös hänestä. :)
Paavali "syntisistä suurin" !
27
334
Vastaukset
- Otakoppieikirj
Ja mitäpä se Jeesus sanoikaan Paavalille:
" Minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukosta." Ap.teot 26:18Edes Aabrahamia ei katsottu vanhurskaaksi uskomalla JumalaaN, vaan nimenomaan uskomalla Jumalaa.
Kenties Paavali kuuli väärin ?- Otakoppieikirj
Exap kirjoitti:
Edes Aabrahamia ei katsottu vanhurskaaksi uskomalla JumalaaN, vaan nimenomaan uskomalla Jumalaa.
Kenties Paavali kuuli väärin ?"Saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi"
Miten on sinun jakauksesi laita? Otakoppieikirj kirjoitti:
"Saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi"
Miten on sinun jakauksesi laita?Jakaukseni on kunnossa, toisin kuin logiikkasi. Paavali ei kehottanut uskomaan Jeesuksen opetusta, vaan "häneen".
Exap kirjoitti:
Jakaukseni on kunnossa, toisin kuin logiikkasi. Paavali ei kehottanut uskomaan Jeesuksen opetusta, vaan "häneen".
Tässä herää väkisin kysymys, tarkoittiko Paavali tuolla ilmaisullaan jotakin järjellistä vai oliko se jo alkujaan sekopäistä horinaa.
- Otakoppieikirj
Exap kirjoitti:
Jakaukseni on kunnossa, toisin kuin logiikkasi. Paavali ei kehottanut uskomaan Jeesuksen opetusta, vaan "häneen".
"Uskomalla minuun ("Jeesukseen Kristukseen")synnit anteeksi"
Room 4:1-4 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan. Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista mutta ei Jumalan edessä. Sillä mitä Raamattu sanoo ? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi". Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa ARMOSTA, vaan ANSIOSTA". - Otakoppieikirj
Otakoppieikirj kirjoitti:
"Uskomalla minuun ("Jeesukseen Kristukseen")synnit anteeksi"
Room 4:1-4 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan. Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista mutta ei Jumalan edessä. Sillä mitä Raamattu sanoo ? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi". Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa ARMOSTA, vaan ANSIOSTA".Kannattaa myös ehken lukea Gal 3 luku huolella tähän liittyen. En viitsi sitä kokonaisuudessaan tähän kirjoittaa.
v.aari kirjoitti:
Tässä herää väkisin kysymys, tarkoittiko Paavali tuolla ilmaisullaan jotakin järjellistä vai oliko se jo alkujaan sekopäistä horinaa.
"vai oliko se jo alkujaan sekopäistä horinaa."
Sekopäistä horinaa. Paavali halusi tarjota markkinoille uskonnon, joka lyö laudalta kaikki muut.
Iankaikkinen elämä ilman mitään muutosta omaan toimintaan. Ihan vaan uskomalla. Vau !- Otakoppieikirj
Exap kirjoitti:
Sekopäistä horinaa. Paavali halusi tarjota markkinoille uskonnon, joka lyö laudalta kaikki muut.
Iankaikkinen elämä ilman mitään muutosta omaan toimintaan. Ihan vaan uskomalla. Vau !"Ilman mitään muutosta omaan toimintaan"
Mitä horiset....Voi voi...
Paavali puhuu "uudesta luomuksesta" uudessa Hengen tilassa. Tämä on tietysti uudestisyntymättömälle epäuskoiselle täyttä "hepreaa"... Niin myös oli "vainooja"-Paavalillekin aluksi. Exap kirjoitti:
Iankaikkinen elämä ilman mitään muutosta omaan toimintaan. Ihan vaan uskomalla. Vau !Jeesus ei tällaista opettanut. Luepa vaikka vuorisaarna ja vuohet ja lampaat.
- Otakoppieikirj
Exap kirjoitti:
Jeesus ei tällaista opettanut. Luepa vaikka vuorisaarna ja vuohet ja lampaat.
Höpöhöpö
Höpöhöpö
Ovatko nuo Matt kohdat mielestäsi höpöhöpöä ?
Ja Paavali sitten oli ainoa oikea auktoriteetti, vähät välittäen mitä Jeesus opetti ?
Just juu...- Otakoppieikirj
Höpöhöpö
Luepa vaikka Fariseus ja Publikaani vertaus Luuk 18:9-14 ja ota opiksi siitä.
- Otakoppieikirj
Tähän asiaan liittyen ehkä kannattaisi jokaisen joka tätä lukee, niin tutustua tähän blogikirjoitukseeni:
https://otakoppi.webnode.fi/news/oletko-sina-hurskas-/ Otakoppieikirj kirjoitti:
"Luepa vaikka Fariseus ja Publikaani vertaus Luuk 18:9-14 ja ota opiksi siitä."
Kerropa, alkoiko tuo publikaani uskoa Jeesukseen ja sitä kautta vapautui taakastaan kuin koira veräjästä, vai uskoiko hän Jeesuksen sanoja, ja kääntyi Isän puoleen, pyytäen anteeksiantoa ?
Joo, otan siis opikseni. Otapa sinäkin, veliseni.- Otakoppieikirj
Exap kirjoitti:
"Luepa vaikka Fariseus ja Publikaani vertaus Luuk 18:9-14 ja ota opiksi siitä."
Kerropa, alkoiko tuo publikaani uskoa Jeesukseen ja sitä kautta vapautui taakastaan kuin koira veräjästä, vai uskoiko hän Jeesuksen sanoja, ja kääntyi Isän puoleen, pyytäen anteeksiantoa ?
Joo, otan siis opikseni. Otapa sinäkin, veliseni.En pidä sinua veljenäni kristillisen opetuksen perusteella.
En pidä sinua veljenäni kristillisen opetuksen perusteella.
Siis sen katolisen perinnäisopin perusteella, johon niin sokeasti uskot, vaikka itse voit lukea muuta ?
Nooh, ihan niin kuin haluat, veliseni.- Otakoppieikirj
Exap kirjoitti:
Siis sen katolisen perinnäisopin perusteella, johon niin sokeasti uskot, vaikka itse voit lukea muuta ?
Nooh, ihan niin kuin haluat, veliseni.Jos tarkoitat sanalla "katolinen" sitä alkuperäistä Kristuksen ja myös apostolien opetukselle perustuvaa universaalia raamatullista kirkkokuntien yläpuolella olevaa ekklesiaa eli Jumalan seurakuntaa ="maailmasta ulos kutsutut", niin silloin siinä tapauksessa kyllä.
Roomalaiskatolisilla "perinnäisopeilla" johon vihjaat en pidä samaa arvoa. Otakoppieikirj kirjoitti:
Jos tarkoitat sanalla "katolinen" sitä alkuperäistä Kristuksen ja myös apostolien opetukselle perustuvaa universaalia raamatullista kirkkokuntien yläpuolella olevaa ekklesiaa eli Jumalan seurakuntaa ="maailmasta ulos kutsutut", niin silloin siinä tapauksessa kyllä.
Roomalaiskatolisilla "perinnäisopeilla" johon vihjaat en pidä samaa arvoa."Jos tarkoitat sanalla "katolinen" sitä alkuperäistä Kristuksen ja myös apostolien opetukselle perustuvaa universaalia raamatullista kirkkokuntien yläpuolella olevaa ekklesiaa eli Jumalan seurakuntaa ="maailmasta ulos kutsutut", niin silloin siinä tapauksessa kyllä."
Sanoin katolinen, ei roomalaiskatolinen.
Se on se oppi, joka alkoi kristuksen jumalana pitämisestä ja Paavalin opetuksen arvostuksesta, jatkui lopulta kolmiyhteyteen.
Eli se oppi, joka oli Jeesukselle vieras.
Minulle on ihan yksi ja sama, mitä osaa siitä et usko, kun kuitenkin olet nielaissut koukun siimoineen. Se on katolisten isien opetusta, se.- nähtyon
Exap on vain kiistakysymysten kipeä! Turha häneen tuhlata energiaa.
- Otakoppieikirj
Exap kirjoitti:
"Jos tarkoitat sanalla "katolinen" sitä alkuperäistä Kristuksen ja myös apostolien opetukselle perustuvaa universaalia raamatullista kirkkokuntien yläpuolella olevaa ekklesiaa eli Jumalan seurakuntaa ="maailmasta ulos kutsutut", niin silloin siinä tapauksessa kyllä."
Sanoin katolinen, ei roomalaiskatolinen.
Se on se oppi, joka alkoi kristuksen jumalana pitämisestä ja Paavalin opetuksen arvostuksesta, jatkui lopulta kolmiyhteyteen.
Eli se oppi, joka oli Jeesukselle vieras.
Minulle on ihan yksi ja sama, mitä osaa siitä et usko, kun kuitenkin olet nielaissut koukun siimoineen. Se on katolisten isien opetusta, se.Ei vaan Jeesus koukutti minut "tyhjän astian" 30 vuotta sitten "umpimetsästä" ilman kirkkoja ja ooettajia. En siis ole saanut oppejani keltään "kasvatuskristillisesti". Minut vaan otettiin kiinni ja kiitos siitä yksin Jeesukselle elävän Jumalan Pojalle.
Omatoimisen sanan tutkimisen (johon Kristuksen Hengen johdatuksesta minua neuvottiin) jälkeen olen oppinut ymmärtämään Jumalan tarkoitusperiä meitä syntisiä ihmisiä kohtaan.. ja monesti olen ollut tosi kiitollinen siitä kaikesta mitä hyvää Jumala on saanut elämässäni tehdä... - Otakoppieikirj
Ei vaan Jeesus koukutti minut "tyhjän astian" 30 vuotta sitten "umpimetsästä" ilman kirkkoja ja ooettajia. En siis ole saanut oppejani keltään "kasvatuskristillisesti". Minut vaan otettiin kiinni ja kiitos siitä yksin Jeesukselle elävän Jumalan Pojalle.
Omatoimisen sanan tutkimisen (johon Kristuksen Hengen johdatuksesta minua neuvottiin) jälkeen olen oppinut ymmärtämään Jumalan tarkoitusperiä meitä syntisiä ihmisiä kohtaan.. ja monesti olen ollut tosi kiitollinen siitä kaikesta mitä hyvää Jumala on saanut elämässäni tehdä...Sinun opetuksissasi exap en kuule Paimenen ääntä,vaan jotain muuta.
Sinun opetuksissasi exap en kuule Paimenen ääntä,vaan jotain muuta.
Kas, kun olen pyrkinyt nimenomaan selvittämään sitä, mitä Jeesus opetti, ja jättämään huomioon sen, miten hänen kuolemansa jälkeiset oppi-isät muuttivat hänen opetustaan.
Exap kirjoitti:
Kas, kun olen pyrkinyt nimenomaan selvittämään sitä, mitä Jeesus opetti, ja jättämään huomioon sen, miten hänen kuolemansa jälkeiset oppi-isät muuttivat hänen opetustaan.
... jättämään huomiotta... , siis.
Paavali oli jo kohdussa pyhän hengen kutsuma oman Benjaminin heimonsa vanhimmaksi. Hän siis jatkoi niiden leirissä pyhän hengen saaneen 70 miehen virkaa, jotka Mooseksen aikana kutsuttiin apuun lainkäytön ja tuomarin vallan suhteen. Eihän hän muuten olisi luultavasti kelvannut kirjoittamaan tai sanelemaan raamatun tekstiä.
Stefanos oli Naftalin heimoa eikä Benjaminin. Mutta laki sanoo, että kun tulee uusi profeetta niin kulkaa häntä elämänne tähden. Jeesus oli sen kannalla että esivaltaa ei pidä kumota. Tulee kuunnella fariseuksia kaikessa, jotka ovat Mooseksen Istuimen haltijat. Stefanos profetoi, että tulee mies joka opettaa lain kumoamista. Fariseukset tunsivat niiden miesten ajatukset ja sanat jotka nousivat haudoista Jeesuksen tähden. Ehkä he itse olivat tehneet päätöksen että Kristusta tulee yksin kiittää kunnioittaa ja ylistää kuolleiden tuomarina.
Paavali oli siis täyttänyt kaiken vanhurskauden vaatimuksen . Ja hänellä oli tukea työlleen. Joka noudattaa lakia eniten on SUURIN ja Kristuksen sana kävi toteen Paavalin kohdalla. Paavali oli suurin apsotoleista."Paavali oli siis täyttänyt kaiken vanhurskauden vaatimuksen . "
Mielenkiintoista, millaista kuvaa maalailet Paavalista. Eihän tuollainen mies sitten mitään pelastajaa tarvinnutkaan, jos kuvasi olisi totuudellinen. Pyhimyshän tuo olisi.- Otakoppieikirj
Hölynpölyä puhut alfa mikä lie....vrt 1 Kor 15:9
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli5110263Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.1206088"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn684565Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul73422Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1433190Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji2813026Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1502829Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota652758Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait312117- 201777