Korkeasaari boikottiin ..

eitarvikäydä

Siellä jokin Suvakkitäti puollustelee rikollista toimintaa

37

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apinaa1

Korkeasaaren johtaja turhautui maahanmuuttokeskusteluun ja haistatteli Facebookissa - hallituksen puheenjohtaja: ”Ei hyvä Korkeasaaren imagolle”

Korkeasaaren säätiön hallitus keskustelee sosiaalisen median pelisäännöistä.

Korkeasaaren toimitusjohtaja Sanna Hellström otti voimakkaasti kantaa Facebookissa pakkopalautus- ja turvapaikanhakijakeskusteluun, joka heräsi vihreiden lainsäädäntösihteerin Aino Pennasen toiminnasta Finnairin lentokoneessa tiistaina. Pennanen ei suostunut istumaan paikalleen lentokoneessa, kun hän kuuli, että samassa koneessa on käynnissä ulkomaalaisen käännytystilanne. Itä-Uudenmaan poliisi on aloittanut tapauksesta esitutkinnan.

Hellström jakoi Pennasen päivityksen omalle Facebook-seinälleen kirjoittaen sen yhteyteen: ”Aino on todella rohkea. Haluaisin olla kuin hän, mutta en ehkä uskaltaisi. Toivon, että uskaltaisin kuitenkin nousta seisomaan hänen kanssaan. Ja haistakaa paska kaikki älämölö-tyypit hänen seinällään. Tehkää itse jotain!” hän kirjoitti viitaten Pennasen saamaan palautteeseen. Asiasta kertoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat.

Hellströmin päivityksen alla virisi vilkas keskustelu, jossa Hellström oli täysin eri linjoilla erään keskustelijan kanssa. Keskustelija katsoo, että lennon viivästymisestä kolmansien osapuolen vaurioiden arviointi on hieman vaikeaa, mutta hänestä kuusi kuukautta vankeutta olisi sopiva rangaistus Pennasen toiminnasta. Tähän Hellström kommentoi "Sä oot hullu". Myös myöhemmässä kommentissaan Hellström toisti pitävänsä kommentoijaa hulluna. Hellströmin päivitys on julkinen.

Hellström kertoo saaneensa paljon palautetta päivityksen yhteydessä esittämistään kommenteista sen jälkeen, kun HS uutisoi niistä. Palautteiden joukossa on ollut Hellströmin mukaan niin asiattomia, asiallisen kriittisiä kuin kiittäviäkin palautteita.

- Olen kyllä hyvin tietoinen siitä, että olen Korkeasaaren johtaja, enkä siitä roolista eroon pääse, vaikka minulla on tietysti oma yksityiselämä ja poliittisia mielipiteitä. Olen ottanut kantaa muihinkin asioihin kuin niihin, jotka liittyvät Korkeasaaren tehtäväkenttään. Jälkiviisaasti voi sanoa, että sen olisi voinut kirjoittaa toisin, Hellström toteaa Iltalehdelle.
      "Aika räväkästi on kirjoittanut"

Hellströmin mukaan Pennasen tapaus nosti esille turhautumisen isommassa kuvassa.

- Voimakas kritiikki liittyi siihen turhautumiseen, minkälaista kaikki maahanmuuttoon ja turvapaikanhakijoihin liittyvä keskustelu on.

Hellströmin "esimies" on Korkeasaaren säätiön hallitus. Hallituksen puheenjohtaja Atte Malmström kertoo keskustelleensa Hellströmin kanssa asiasta. Malmström toteaa, ettei säätiön hallituksessa ole yksityiskohtaisesti käsitelty sitä, miten sosiaalisessa mediassa tulisi tai voi esiintyä. Korkeasaaren säätiö aloitti varsinaisen toimintansa vuoden 2018 alussa.

Mitä mieltä olette Hellströmin julkisesta päivityksestä?

- Aika räväkästi hän on siellä kirjoittanut. Tietysti toisenlaisilla sanavalinnoilla asia ei olisi noussut yleiseen keskusteluun sillä tavalla kuin se on nyt noussut. Jälkikäteen on helppo arvioida asioita, jälkiviisaus on sillä tavalla turhaa.

Malmströmin mukaan säätiön hallitus keskustelee seuraavassa kokouksessaan asiasta yleisellä tasolla ja mahdollisesti pohtii, onko linjauksia tarpeen tehdä.

- Kun yksityisistä asioista on kyse, ei säätiön hallitus tietysti niihin sillä tavalla puutu. Mutta toimitusjohtajan roolissa nämä rajaviivat eivät ole ihan selkeitä, Malmström sanoo.

Olisiko teidän mielestänne tarpeen tehdä jotain linjauksia sosiaalisessa mediassa kirjoittelun suhteen?

- Kyllä itse ajattelen, että on ainakin hyvä käydä hallituksessa keskustelu asiasta ja katsoa, onko tarvetta tehdä.

Näettekö, että Korkeasaari voi profiloitua toimitusjohtajansa sosiaalisessa mediassa esittämien näkemysten kautta?

- Sitä on vaikea arvioida. Tällainen kohu, mikä tässä on noussut, ei ole tietysti hyvä Korkeasaaren imagolle. Se ei ole sellainen asia, jolla Korkeasaari haluaa merkittävänä vierailu- ja vapaa-ajan kohteena Helsingissä profiloitua.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808022201111327_u0.shtml

• ei-Korkeasaareen-enää

"Aino on todella rohkea. Haluaisin olla kuin hän, mutta en ehkä uskaltaisi. Toivon, että uskaltaisin kuitenkin nousta seisomaan hänen kanssaan. Ja haistakaa paska kaikki älämölö-tyypit hänen seinällään. Tehkää itse jotain!”
        -----------------
        Kylläpä rva / neiti osoitti sivistymättömyytensä tuolla räkätyksellään.

Onhan hän Vihreä, joten enpä ihmettele enää.

• niinpä.tietysti
        ei-Korkeasaareen-enää kirjoitti:

"Aino on todella rohkea. Haluaisin olla kuin hän, mutta en ehkä uskaltaisi. Toivon, että uskaltaisin kuitenkin nousta seisomaan hänen kanssaan. Ja haistakaa paska kaikki älämölö-tyypit hänen seinällään. Tehkää itse jotain!”
        -----------------

Vihreä ja feministi.

• niinpä.tietysti

-----------------

Vihreä ja feministi, mutta se taitaa olla sama asia.

• SuomenNatsejaVihr

-----------------

Vihreillä on kyllä hyvin fasistinen käytös. Lait ei koske ja toisinajattelijat lynkataan.

• viherhakaristi
        SuomenNatsejaVihr kirjoitti:

Vihreillä on kyllä hyvin fasistinen käytös. Lait ei koske ja toisinajattelijat lynkataan.

Se on sitä parempaa fasismia.

• fasistikopla
        viherhakaristi kirjoitti:

Se on sitä parempaa fasismia.

Vasemmistonuoret kehottaa kaikkia lentomatkustajia ilmaisemaan näkyvästi kantansa, jos sattuu lennolle pakkopalautuksen sattuessa. Stop Deportations -verkosto on laatinut ohjeen miten voi auttaa palautettavaa lentokoneessa:
        https://www.facebook.com/SeisKarkotuksille/posts/2055639734723433

• Anonyymi

Sama täti haukkuu ihmisiä perskokkareiksi.

Erikoista, että Korkeasaaren johtajan tittelillä voi vapaasti alentaa toisia ja ylentää itsensä!!! Taitaa olla keskenkasvuinen tai psyykkisesti sairas ihminen?

Surkea on aikuisten ihmisten olo, kun tuommoista sallitaan. Hävettävää käytöstä ko. henkilöltä.

• Anonyymi

Miksi tämä sama nainen saa edelleen haukkua Korkeasaaren johtajan ominaisuudessa ihmisiä?

Eikö tilalle löydy asiallisesti käyttäytyvät johtajaa, eikä tuollaista turhan asiatonta räkyttäjää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama täti haukkuu ihmisiä perskokkareiksi.

Erikoista, että Korkeasaaren johtajan tittelillä voi vapaasti alentaa toisia ja ylentää itsensä!!! Taitaa olla keskenkasvuinen tai psyykkisesti sairas ihminen?

Surkea on aikuisten ihmisten olo, kun tuommoista sallitaan. Hävettävää käytöstä ko. henkilöltä.

Liekö ollut poliittinen palkinto aikanaan tuo virka.

• Apinatalon.Putkonen

Isäm maaliset persu natsit. Maahanmuuttokriitikoiden takana ÄÖ69.

• Vielä-parempi

ÄO 69? Sehän on pisteen enemmän kuin somalailla keskimäärin!

• kukas.se.siellä

Kappas vain. Juoppo liimanhaistelijakin heräsi sänkynsä alta. Miltä se nyt tuntuu, herra "ÄÖ" 69 :n omaava piffiläinen?

• eliittimiehiä

Kas, heräsipä se liimanhaistelijatrollikin komerostaan naisten hepeneet yllään.On se ÄÖ kova paikka piffiläiselle.

• BanaaniaSuuhunÄÖ

Niin mikä tämä "äö"oikein on? Fiksujen suomalaisten älykkyysosamäärä mitataan muilla standardeilla kuin "äö"

• älytö.öyhö

Älytön öyhö heidän mitta-asteikkonsa. Sillähän he kehuvat, korkealla äö. Sitten heidän juttunsa ovat sellaisia jotta kelpaa yhen naispressa-ehdokkaan toistella niitä myös kun ei kai omia keksi.

• Moron

Apinatalon putkonen
        Miksi et osaa edes kirjoittaa? Oletko viiden vai ulkomaalainen?

• kiitosöyhöt

Se oli hienoa kun kansallismieliset pistivät kelan boikottiin. Me veronmaksajat olemme kiitollisia. Työttömyysrahat, toimeentulotuet, asumistuet, lapsilisät, kansaneläkkeet, mt- kuntoutusrahat jne. Nyt säästyy.

• kiitos2018-

Samaa mieltä, olen kiitollinen siitä

• edes_yksi

Onko korkeasaaressa lepakkoja?

• jokuhelströmi

On, ainakin yksi. Iso ja ruma.

• ei_hyvä

Hellström oli vihreiden edustaja Helsingin kaupunginvaltuustossa vuosina 2001–2012

• sama_puolue

Hellstöm on ollut vihreiden poliitikkona

• kattokaapas.tää

Fatiman insestipäivitys.

• tietämätön_kysyjä

Millä meriiteillä Hellstöm valittiin aikoinaan? Vihreiden poliitikko hän on ollut. mutta se ei taida riittää, vai riittääkö?

• ksjdksdj

kyllä stadissa vihreys ja vasemmistolaisuus ratkaisee myös työpaikoissa, samoin kuin jos olet lukutaitoinen matu.

• Bääwäwäwä

Käyn mielummin katsomassa apinatarhaa itiksessä. Popparit käteen ja huutonaurua :D

• Tertsetti

Lukutaitoinen? Paras vitsi aikoihin.

• Anonyymi

m/s VIRE on päästetty huonoon kuntoon. Sen jälkeen kun kyseinen alus siirtyi Kotkasta Helsinkiin, se on ränsistynyt ja likainen

• Anonyymi

JOO

• Anonyymi

Turvapaikanhakijoita Sanna kyllä puolustaa, mutta mites marsu, joka itselle ainakin tärkeämpi autettava

• Anonyymi

Nythän tämä arvon daami otti osaa aborttikeskusteluun tyylillä "vitsi uskikset....." jne.

Hohhoijaa. Ei ole sopiva ihminen johtamaan yhtikäs mitään isoa puljua tuolla asenteella.

• Anonyymi

Vihreä on myrkyn väri.

• Anonyymi

Onko Helsingin Korkeasaareen perustettu apinoiden vastaaottokeskus minä vuonna ? Ja kuuluko niitä pitää häkeissä

• Anonyymi

Ehkäpä on tullut aika luopua ummehtuneesta vanhakantaisesta häkkieläin-perinteestä, jossa eläimiä saalistetaan ja viedään kotiseuduiltaan kylmään ja pimeään maahan ihmisten töllisteltäväksi.

Kaikki eläimet on syytä palauttaa takaisin luontoon ja lopettaa koko Korkeasaari, joka on menneisyyden jäänne samalla tavalla kuin mustaihoisten orjuus ja kastilaitos.

• Anonyymi

Kastilaitos ja mustien orjuus Intiassa ja Lähi- idässä ei lopu mihinkään suomalaisten mielensäpahoittajien ja hyvesignaloijien someåostauksilla tai kaduilla istumalla. Ne vaan on ja pysyy.

• Anonyymi

Astrid Thors antoi niiden vapaanaliikkumis oikeuden .

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2276
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1694
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      84
      1388
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      131
      1371
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1256
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      75
      1227
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1101
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1047
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      972
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe