Kutsun kuuleminen

Mikä on kristinuskossa tärkeintä? Tärkeintä on Jeesuksen kutsun kuuleminen ja siihen vastaaminen.
Kutsun voi tietenkin järkeillä pois/ perättömäksi, mutta merkillepantava tosiasia on, että se on olemassa. Elämä on oikean suhtautumistavan löytämistä olemassaoleviin tosiasioihin.

Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt. Matt 11:28-30

10

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töttöröötorvet
      • Mutta siitähän tässä ei ole kyse, sillä esille ottamani Raamatunkohta koskee niin uskossa olevia kuin siitä osattomiakin.

• Kristinusko ja jeesus ovat ihmisen sepittämä valhe ja siten kristuksen seuraajat epäjumalanpalvojia.

Väite on jokaisen helppo todistaa oikeaksi tarkastelemalla evankeliumien kirjoitusajankohtaa verrattuna väitetyn jeesuksen kuolinikään. Samalla voi turhaan etsiä silminnäkijätodistuksia jessen elämästä - niitä ei ole.

• Sittenhän sinun on helppo sivuuttaa kutsu. Itse asiassa ihmettelenkin miksi jatkat täällä kommentointia. Lienet nimittäin perillä siitä, etteivät "loogis-objektiivis-tieteelliset" perustelusi vakuuta uskovia väitteittesi todenperäisyydestä.

• EJKR kirjoitti:

Sittenhän sinun on helppo sivuuttaa kutsu. Itse asiassa ihmettelenkin miksi jatkat täällä kommentointia. Lienet nimittäin perillä siitä, etteivät "loogis-objektiivis-tieteelliset" perustelusi vakuuta uskovia väitteittesi todenperäisyydestä.

Ilmeisesti epäjumalasi tahto on, että häntä ja hänen seuraajiaan rienaan.

Lopetan heti, kun todistatte epäjumalanne olevaiseksi tai lopetatte hänen puolestaan valehtelemisen.

• Sen mitä teet, teet ainakin kiivaasti ja kiihkeästi. Siitä päättelen, että sinä ilmeisesti puolustat jotain?

• "Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. "

Mitä tuo käytännössä olisi voinut tarkoittaa ? Ehkä lepopäivää tai sitten kuolemaa, koska kuolleiden esikoinen näin sanoo.

Nytpä maailma ja kehitys on mennyt siihen suuntaan että enää ei kukaan tee kovin raskasta työtä, eikä kanna taakkoja, koneet tekee ja kantaa.

• Helpoksi? on elämä käynyt. Silti yhä useampi on täyttymättömien halujensa orja.

• Imma

Tärkeintä mulle on Jeesuksen seuraaminen.Elää Hänen kanssaan joka päivä.

.

• Onnitteluni, Imma.
        Seuraamisessa on kyse juuri tämän kutsun kuulemisesta:

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt.

ja tämänkaltaisissa lupauksissa riippumisesta:

Katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka. Matt 28:20

Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö. Joh 14:27

Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman. Joh 16:33

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5053
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      91
      2276
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1968
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1848
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1620
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1246
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      110
      865
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      821
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      297
      799
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      644
    Aihe