Mikä on kristinuskossa tärkeintä? Tärkeintä on Jeesuksen kutsun kuuleminen ja siihen vastaaminen.
Kutsun voi tietenkin järkeillä pois/ perättömäksi, mutta merkillepantava tosiasia on, että se on olemassa. Elämä on oikean suhtautumistavan löytämistä olemassaoleviin tosiasioihin.
Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt. Matt 11:28-30
Kutsun kuuleminen
10
165
Vastaukset
- Töttöröötorvet
https://keskustelu.suomi24.fi/t/511819/kristinuskoa-ei-uskontoa#comment-94536418
Ratkaisukristillisyys on tekopyhä antikristillinen uskonto.Mutta siitähän tässä ei ole kyse, sillä esille ottamani Raamatunkohta koskee niin uskossa olevia kuin siitä osattomiakin.
Kristinusko ja jeesus ovat ihmisen sepittämä valhe ja siten kristuksen seuraajat epäjumalanpalvojia.
Väite on jokaisen helppo todistaa oikeaksi tarkastelemalla evankeliumien kirjoitusajankohtaa verrattuna väitetyn jeesuksen kuolinikään. Samalla voi turhaan etsiä silminnäkijätodistuksia jessen elämästä - niitä ei ole.Sittenhän sinun on helppo sivuuttaa kutsu. Itse asiassa ihmettelenkin miksi jatkat täällä kommentointia. Lienet nimittäin perillä siitä, etteivät "loogis-objektiivis-tieteelliset" perustelusi vakuuta uskovia väitteittesi todenperäisyydestä.
EJKR kirjoitti:
Sittenhän sinun on helppo sivuuttaa kutsu. Itse asiassa ihmettelenkin miksi jatkat täällä kommentointia. Lienet nimittäin perillä siitä, etteivät "loogis-objektiivis-tieteelliset" perustelusi vakuuta uskovia väitteittesi todenperäisyydestä.
Ilmeisesti epäjumalasi tahto on, että häntä ja hänen seuraajiaan rienaan.
Lopetan heti, kun todistatte epäjumalanne olevaiseksi tai lopetatte hänen puolestaan valehtelemisen.
Sen mitä teet, teet ainakin kiivaasti ja kiihkeästi. Siitä päättelen, että sinä ilmeisesti puolustat jotain?
"Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. "
Mitä tuo käytännössä olisi voinut tarkoittaa ? Ehkä lepopäivää tai sitten kuolemaa, koska kuolleiden esikoinen näin sanoo.
Nytpä maailma ja kehitys on mennyt siihen suuntaan että enää ei kukaan tee kovin raskasta työtä, eikä kanna taakkoja, koneet tekee ja kantaa.- Imma
Tärkeintä mulle on Jeesuksen seuraaminen.Elää Hänen kanssaan joka päivä.
.Onnitteluni, Imma.
Seuraamisessa on kyse juuri tämän kutsun kuulemisesta:
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt.
ja tämänkaltaisissa lupauksissa riippumisesta:
Katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka. Matt 28:20
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö. Joh 14:27
Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman. Joh 16:33
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475915
- 515394
- 533768
- 143705
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993524- 313146
- 592894
- 592776
- 572446
- 451883