Taxify Suomessa.

RakastajaNylkynen

Toimiiko tuo Taxify taksipalvelu jo Suomessa kun ei kartalla autoja näy. Tallinnan autot kyllä näkyy. Eikö senkin pitänyt Suomeen palata.

84

2443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kjhuo

      Ei toimi eikä tule toimimaan. Ihan sukka.

    • Asiakas55

      Ei toimi vielä, mutta päätös paluusta on tehty.

      • OikeaAsiakas

        Ei toiminut viimeksikään eikä tule toimimaan nytkää. Päätös paluusta on tehty mutta häntä koipien välissä palataan takaisin Eestiin.


    • Asiakas55

      Jaaha, kyllä toi muualla maailmassa toimii. Miksi ei Suomessa toimisi? Täh?

      • tak5i

        No kun Suomi-taksi ei suostu ajamaan 5 eur/tunti ni Urmasta ja Raivoa *itutta*.Ymmärräkkö? Täh?


    • JepulisJes

      Heinäkuussa, eikö siinä lupailtu niin.

      Mutta jos odottavat 300-400 kuskia, niin et koskaan.

    • Fyfan

      Aika suolainen provika tuo 15 prossaakin on, toki parempi kuin uberilla

      • lueloppuun

        20%


    • uberuberuberuberuber

      Kai sitä kuluja on, on mikä taksi vaan, vai eikö taksi helsingit, ym maksa tilauskeskukselle mitään.

      • HylätkääUber

        250€/kk osakkeenomistajille. Ei ole sidottu miillääntavoin prosentuaalisesti kassaoihin.

        Jos ajat taksihelsingissä vaia bruttokassan 15000€/kk, on se se 250€/ kk välitysmaksua, uberilla se on 15000€ kassasta 3750€/kk. Aika huikea ero, vai mitä? Kuka edes ajattelee ajavansa enää Uberille?


    • Fyfan

      Maksaa mutta ei provisiota vaan kiinteähintaista maksua

    • Hyväksyttyhyväksytty

      Hullua maksaa kiinteähintaista, jollei vaikka ajoja olekaan, niin maksat silti. Tyhmiä noi vanhat taksikuskit.

      • t4765

        Tää ylläoleva on uuden alan huippuosaaja. Ei ole hullua maksaa kiinteähintaista, se on maksettu jo yhden päivän kassasta. Uberilla sä maksat joka päivältä mitä ajat 25 prossaa eli kps akat 400 päiviä niin 100 euroa per päivä. Eli läskikuskit eka päivä kiinteän maksun jälkeen jos 400 pv on 160/Uberilla provikan jälkeen 300. seuraavat tämän jälkeen läskit 400 ja Uberi sama 300! Mukava olla läskikuski kun välistä ei vedetä niin paljon vai mitä?


      • JepulisJes

        Niuvanniemessäkö Uuperi kurssittaa Panttereitaan?

        ’Hölmöö maksaa kiinteetä kk-maksua’

        Voi veljet mitä sahureita on tulossa tai tullut hommiin.


      • Miaurrr
        JepulisJes kirjoitti:

        Niuvanniemessäkö Uuperi kurssittaa Panttereitaan?

        ’Hölmöö maksaa kiinteetä kk-maksua’

        Voi veljet mitä sahureita on tulossa tai tullut hommiin.

        Varmaan, täytyy aika hullu olla jos lähtee kouluttamaan pantteria. Vaarallinen elukka sellanen.


    • Jupe55

      Odotellaan nyt rauhassa, että Taxify aloittaa. Yes!

    • Hyväksyttyhyväksytty

      kai se on nyt tulossa, mainoksiakin alkanu näkkee. Ja pienempi provikka.

    • JepulisJes

      Jos provikka on yli 3 niin höpöhöpöhommaa. Ainoastaan idio... eiku tietämättömät lähtevät vapaaehtoisesti riistettäviksi.

    • ExSuhari

      Just. 50 erilaista appia, joissa on AINA joku välistävetäjä. Luuletteko idiootit, että asiakkaat tallentavat puhelimiinsa 50 erilaista taksiappia?

      Tällä hetkellä asiakkaat soittavat edelleenkin niihin vanhoihin tuttuihin numeroihin, joihin ovat soittaneet tähänkin asti, tai sitten käyttävät vanhojen tuttujen tilauskeskusten appeja.

      Vaan saattehan te perustaa uusia tilaussysteemejä vaikka kuinka, eri asia on, käyttävätkö asiakkaat niitä.

      • jarmo582

        Tottakai on välistävetäjä. Ja kaikilla välittäjillä on jatkuvasti "rekry päällä" ja heti ois hommia vaikka monelle sadalle kuljettajalle. Sanomatta jää vaan että oikeesti haetaan yrittäjiä joitten tuloksesta päästäis lohkasemaan pikku siivu ilman riskiä. Missä muuten on tältä palstalta kaikki ne jotka vuosikausia kehuivat tekevänsä tiliä eurolla kilsa ja ilman lähtömaksua? Nyt se ois mahdollista mutta hiukka hiljasta tuntuu olevan.


      • ExSuhari
        jarmo582 kirjoitti:

        Tottakai on välistävetäjä. Ja kaikilla välittäjillä on jatkuvasti "rekry päällä" ja heti ois hommia vaikka monelle sadalle kuljettajalle. Sanomatta jää vaan että oikeesti haetaan yrittäjiä joitten tuloksesta päästäis lohkasemaan pikku siivu ilman riskiä. Missä muuten on tältä palstalta kaikki ne jotka vuosikausia kehuivat tekevänsä tiliä eurolla kilsa ja ilman lähtömaksua? Nyt se ois mahdollista mutta hiukka hiljasta tuntuu olevan.

        ” Missä muuten on tältä palstalta kaikki ne jotka vuosikausia kehuivat tekevänsä tiliä eurolla kilsa ja ilman lähtömaksua? Nyt se ois mahdollista mutta hiukka hiljasta tuntuu olevan. ”

        Sanomattakin on selvää, ettei sellaisia ole koskaan ollutkaan, kunhan provoilivat. Taitaa olla pikkuhiljaa kaikille selvinnyt ne perusvelvoitteet ja niiden määrät, kun tällaisa juttuja ei täällä enää ilmene.

        Olin taksiyrittäjänä yli 40 vuotta, onneksi pääsin ikäni puolesta ”eläköitymään”, ettei tarvinnut jäädä ”suuren taksiuudistuksen” jälkeen alalle kärvistelemään. Meitä iän puolesta lopettaneita on runsaasti ja mitä olen ymmärtänyt eläkeikäisten puheista, kato yrittäjistä tulee käymään ennen vuoden loppua.

        Maaseututakseilla on kelakyytien osuus jopa yli 80% tuloista, kenenkään persaus ei kestä kauan ilman niitä. Vaan kukapa niitä haluaa ajaa lähes nollakatteella, kuljettajan ajaessa mennään miinuksella. Pian on lappija luukulla enempi tai vähempi, jollei kela muuta systeemejään. Tiedän, että kymmeniltä kunnilta lähtee reklamaatio kelakeskuksille ja nähtäväksi jää, minkälaisiin sanktioihin esim. Prokeskus joutuu?

        Näin ei voi kauaa jatkua, jotain on tapahduttava. Onneksi en ole enää ”radalla”.


    • Lars89

      Itselle tuli mainos Taxifyltä sähköpostiin. Hakevat juuri kuskeja. En tiedä mistä lie olivat sähköpostini saaneet.

    • Htyh6

      Toimii oikein hyvin. Autoja vaan ei ole mutta kyllä muuten tuntuu toimivan hyvin.

    • JepulisJes

      Toimii hyvin vaikka ei ole autoja.

      Mahtava palvelu.

    • Teemuki

      Ei taida vielä olla toiminnassa, mutta aktiivisesti markkinoivat Facebookissa ja sanoivat, että kohta on julkaisu. Minusta ihan fiksu vaihtoehto, kun normaalisti tulee ajettua paljon tilausajoja, niin pystyy täyttämään tyhjiä välejä. Sanoivat, että heidän äpillä pystyy valitsemaan kyytejä sen perusteella, mihin itse haluaa suunnata, niin toimii hyvin esim kun oottaa ennakkotilattua noutoa lentokentältä. Ei tarvitse välttämättä ajaa tyhjänä!

      • Htyh6

        Toihan on ihan huippua. Tosta vaan valitaan että nyt ottasin sen lentokenttäasiakkaan, saa laittaa. Sit jos pitää jo tallille joutua niin naps vaan äppiin ja heti on asiakas tarjolla sinne autotallin kulmille. Näköjään viidentähdenuuperi on vihdoin lanseerannut ylivoimaisen reititysohjelmansa.


      • Extsuhari

        Meinaat sitten, että asiakkailla on laajemmalti taxify appi puhelimissaan kaikkien muiden taxiappien lisäksi ja että kokeilevat saada auton kaikista apeista??? Mistä muuten johtuu, että asiakkatt kannattavat hyvin yleisesti vanhojen tilausyhtiöiden palveluksia, tiedätkö?

        Tukholmassa, jossa taksi vapautui 1990, on yksi ylitse muiden, taxi Stockholm. Vanhin tilausyhtiö ja ylivoimaisesti suosituin edelleen. Ei ehkä halvin, suosituin silti.

        Vaan ei siinä mitään, voittehan ottaa rivin puhelimia kojelaudallenne ja ajaa kaikkien appien keikkoja. 😂😂😂😂😂😂😂


      • 2.0tdiex200cdi
        Htyh6 kirjoitti:

        Toihan on ihan huippua. Tosta vaan valitaan että nyt ottasin sen lentokenttäasiakkaan, saa laittaa. Sit jos pitää jo tallille joutua niin naps vaan äppiin ja heti on asiakas tarjolla sinne autotallin kulmille. Näköjään viidentähdenuuperi on vihdoin lanseerannut ylivoimaisen reititysohjelmansa.

        Mieti nyt vähän. Mikä on todennäköisyys 600 000 ihmisen kaupungissa, että jos lopetat vuoron Kontulassa ja talli on Pitäjänmäessä, niin joku on juuri silloin haluamassa kontulasta pitskuun? Ja vielä tilaa kyydin taxifyllä? Lähitaksin datalla usein näkyy tilauksen kohdealue, itse vuoron lopussa kun yritän kytätä maksajaa edes vähän kotiinpäin se onnistuu hyvä jos kerran viikossa. Ja lt:llä on monta kertaa enemmän käyttäjiä kuin taxifyllä tulee ikinä olemaan.


    • joutilaana

      kuulemma kohta tulossa!

      Ainakin kun Pariisissa olin niin Taxify toimi erittäin hyvin.

      Sillonhan heillä oli jopa 50% alennus asiakkaille, ja kaiken lisäksi kuskeillekkin mitä lie bonuksia, ihan perus arkipäivänkin kuulemma porukka ottaa kyytejä kokoajan. Ja sitä enemmän kyytejä niin sitä alempi porukka kuulemma

      ALkaaa vähän miettimään että mistä tuo heidän raha oikeen tulee?

      • jarmo582

        Heh... Taxifyn autoja ei kyl näy muuta kuin Baltiassa . Vähän huono trolli oli nyt ...


      • VikidiVilleGalle

        Käytin myös Pariisissa ja sain samat 50% alennukset! Toimi erittäin hyvin! sivuilla on aika iso lista jo kaupunkeja, missä on toiminnassa www.taxify.eu/cities


      • jarmo582
        VikidiVilleGalle kirjoitti:

        Käytin myös Pariisissa ja sain samat 50% alennukset! Toimi erittäin hyvin! sivuilla on aika iso lista jo kaupunkeja, missä on toiminnassa www.taxify.eu/cities

        Ei niitä ainakaan tolla apilla näy. Huvikseni kokeilin useammankin Euroopan pääkaupungin, niin eipä näkynyt . Tallinna,Riika ja Vilna sensijaan kuhisivat Taxifyn reippaita pikkuhärveleitä, mutta saahan sitä tänne paskaa suoltaa jos siitä onnelliseks tulee.


    • Lars89

      Kiitti. Missään ei näy että olisi juuston käyttö katolla kielletty. Todella hyvä!

    • Jaana76

      Totta, toi on jo huomattava parannus verrattuna Uberiin. Kumminkin keskustassa on merkittävä etu että voi käyttää bussi/taxikaistaa. Ja huom. Taxify sallii käteismaksut ;))))))

      • JepulisJes

        ???


    • Taxikuski

      Paljon Taxify ottaa provikkaa? Kiinnostais kovasti!

      • totuusuber

        Minua ei niinkään kiinnosta provikan suuruus vaan tuntituotto uber vs taxify


      • OokkoNääHölömö
        totuusuber kirjoitti:

        Minua ei niinkään kiinnosta provikan suuruus vaan tuntituotto uber vs taxify

        Ai ei kiinnosta, jos uuperi ottaa sun jokasesta satasesta 25 egee? Ooksä vähän hölömö?


      • totuusuber
        OokkoNääHölömö kirjoitti:

        Ai ei kiinnosta, jos uuperi ottaa sun jokasesta satasesta 25 egee? Ooksä vähän hölömö?

        Ootko ite kun et ymmärrä? Tuntituotto tarkoittaa rahaa käteen kulujen jälkeen (provikat). Kunkin apin kautta saadun kyydin määrä vaikuttaa myös. Tässä esimerkki jos sitten vaikka ymmärrät. Jos uber ajaa 100 edestä kyyttiä mistä jää käteen 75 ja samassa ajassa taxify sais kyytiä 80 edestä 10% provikalla jäis käteen 72. Eli tässä esimerkissä uber ois kannattavampi ajaa vaikka provikka 15% suurempi. Käytännössä siis sillä kumpi saa isomman asiakaskunnan on myös suuri merkitys. Tajusitko nyt? Kiinnostavaa ois tietää mikä mahtaa olla Taxify provikka. Sivuilla mainitaan vaan että se voi muuttua. No naputtelin tiedot sinne katotaan kuuluuko niistä.


      • OokkoNääHölömö
        totuusuber kirjoitti:

        Ootko ite kun et ymmärrä? Tuntituotto tarkoittaa rahaa käteen kulujen jälkeen (provikat). Kunkin apin kautta saadun kyydin määrä vaikuttaa myös. Tässä esimerkki jos sitten vaikka ymmärrät. Jos uber ajaa 100 edestä kyyttiä mistä jää käteen 75 ja samassa ajassa taxify sais kyytiä 80 edestä 10% provikalla jäis käteen 72. Eli tässä esimerkissä uber ois kannattavampi ajaa vaikka provikka 15% suurempi. Käytännössä siis sillä kumpi saa isomman asiakaskunnan on myös suuri merkitys. Tajusitko nyt? Kiinnostavaa ois tietää mikä mahtaa olla Taxify provikka. Sivuilla mainitaan vaan että se voi muuttua. No naputtelin tiedot sinne katotaan kuuluuko niistä.

        Siis olet todellakin hölömö!


      • OokkoNääHölömö
        totuusuber kirjoitti:

        Ootko ite kun et ymmärrä? Tuntituotto tarkoittaa rahaa käteen kulujen jälkeen (provikat). Kunkin apin kautta saadun kyydin määrä vaikuttaa myös. Tässä esimerkki jos sitten vaikka ymmärrät. Jos uber ajaa 100 edestä kyyttiä mistä jää käteen 75 ja samassa ajassa taxify sais kyytiä 80 edestä 10% provikalla jäis käteen 72. Eli tässä esimerkissä uber ois kannattavampi ajaa vaikka provikka 15% suurempi. Käytännössä siis sillä kumpi saa isomman asiakaskunnan on myös suuri merkitys. Tajusitko nyt? Kiinnostavaa ois tietää mikä mahtaa olla Taxify provikka. Sivuilla mainitaan vaan että se voi muuttua. No naputtelin tiedot sinne katotaan kuuluuko niistä.

        Minä hylkäisin kokonaan välistävetäjäfirmat. Mikset menisi osakkeen kera johonkin perinteiseen välitysfirmaan, saisit ehdottomasti parhaimman tuntituoton ja pienen pienen välitysmaksun? Mutta jos on hölömö, sitten vaan on hölömö, ei voi mittää!


    • Marja67

      Taxifyn provikka muuttuu. Se on aivan oikea tieto. Provikan suuruus riippuu alueen/kaupungin kilpailitilanteesta kuin paljon muita välitysappeja toimii kyseisellä alueella.

    • Marja67

      Niin ja Uber on myös valmis neuvottelemaan provikan suuruudesta jos yhdellä taksiluvalla on enemmän kuin yksi auto ajossa.

    • Jupe55
    • Marja67

      Taxify ottaa kyydin hinnasta 15 prosentin osuuden.

      Lähde: Uuden suomen uutinen Taxifystä

    • Taxikuski

      Toi 15 prossan provikka kuulostaa todella hyvältä ja vielä saa käyttää taksikupuakin katolla. Milloin on Taxifylla launch eli lähtee päälle Helsingissä?

      • Viiksi

        Kuulemma lokakuussa tulee palvelu julkiseksi..


      • OotteTeTyhmiä

        Kyllä on typerää porukkaa? ”15% välitysmaksu tuntuu hyvältä”? Että tuntuu oikein hyvältä? On se kumma, kun ennen ei ollut tuollaisia prosentuaalisia välitysmaksuja, sait siis pitää kasan itselläsi, nyt tuo maksu tuntuu hyvältä? Toki ennen maksettiin pari kolme sataa kuukaudessa kyydinvälityksestä, nyt kymppitonnin kasasta halutaan maksaa jopa 1500 (taxity) tai 2500 (uber). Huomaa, etteivät nykyihmiset ole lainkaan tietoisia normaaleista käytännöistä taksialalla, vaan oikein haluavat välistävetäjien kelkkaan. Idiootti porukkaa!


    • Taksimailma

      Ehkä keskinäiset kovimmat kilpailiat ovat juurikin taxify sekä uberi, jotka taistelevat keskenään kuskeista sekä mobiilisovellus asiakkaista.

    • Taxikuski

      Uskon kyllä että toi Kajonin Kajber nousee myös kolmanneksi Uberin ja Taxifyn rinnalle. Kajber ratsastaa todennäköisesti kotimaisuudellaan. Kilpailu kuskeista tulee olemaan kova.

      Osalla kuskeista on varmaan 3 kännyä kojelaudassa. Ekassa Uber, tokassa Taxify ja kolmannessa Kajber. Näin maksimoidaan pokien määrät.

      Tolla Taxifyllä ja Kajberilla alkaa olla jo kiire. Pikkujoulukauteen ei ole enään hirveästi aikaa!

    • hyvamet

      Kuljettajalla kolme käänyä, kärjistetään. Päivän kassa 500, kaikilla appeilla ajettu, 25 prossaa Uberille, 15 prossaa Taxifylle ja 15 Kajonille? Eli 55 prossaa pois päältä ja tieten 10 prossaa alvia, hyvältä näyttää kjäh kjäh

    • Tohtorisetä

      Ei taida olla matematiikka vahvimpia puoliasi.

    • menoksny

      Ei niin mut se sopiikin näihin uusiin kuvioihin, tiliä tulloo kjäh kjäh

    • Jaanay

      Taxifylla on aloitus syyskuussa ja näin aluksi alkaa Helsingin seudulla ja Oulussa.

      Provikka vain 15% !! Uberin on kohta pakko laskea 25% palkkiotaan.

      • Uejvduhh

        Taxify maksaa akt tessiä heti alusta lähtien ja on mun valinta.


      • 2.0tdiex200cdi
        Uejvduhh kirjoitti:

        Taxify maksaa akt tessiä heti alusta lähtien ja on mun valinta.

        Toivottavasti tuo oli vitsi. Taxify, kuten kaikki muutkin välityspalvelut, hakevat yrittäjiä franchising sopimuksella. Ei ne minkään työmarkkinasopimuksen mukaan maksa. Ottavat provision päältä pois ja loput jää yrittäjälle. Siitä maksat kaikki yrityksen kulut ja sitten vasta katsot, jääkö sullekin jotain. Ei paljon noilla provikoilla. Työntekijän palkkaamiseen tuskin uber tai taxify yrittäjillä tuskin on varaa


      • EnSuosiVälistävetäjiä
        Uejvduhh kirjoitti:

        Taxify maksaa akt tessiä heti alusta lähtien ja on mun valinta.

        ” Taxify maksaa akt tessiä heti alusta lähtien ja on mun valinta.”

        Kyllä on porukka nyt ihan pihalla, kuin lumiukko, en muuta sano! Tämäkin uuno luulottelee, että taxify olisi joku työantaja???? Taxify on vain ja ainoastaan pahainen tilausappi, jonka jokainen LIIKENNELUVALLINEN YRITTÄJÄ voi valita tilausvälityksekseen. Taxify ei maksa pakkoja, vaan veloittaa tietyn prosentin yrittäjiltä välittämiensä kytien hinnoista.

        Jospa tämäkin uuno hieman ajattelisi, mitä kirjoittaa...


    • Lars89

      Kovasti Taxify mainostaa ja etsii kuskeja Facebookissa.

    • JepulisJes

      Ei kai ne kuskit siellä Veississä oo?

      Eikö kannattaisi laittaa koko sivun mainokset Hesariin ja Kalevaan.

      Ai niin mutta sehän maksaisi maltaita.

    • Paalulla

      Laittakaapa 20 autolube ja kysykää Paljonko on prosentti uberilla taitaa olla jotain muutakin kuin 25 ymmärrän yhden auton kuljettajat mutta kaikki perustuu massaan niin kuin olemme huomanneet kilpailuun Mikä on todella todella hieno asia i on

    • JepulisJes

      Ei kai kukaan pysty ajamaan kuin yhtä autoa.

      Vai oliko tarkoitus, että ostaa viisi autoa ja ajelee niitä vuorollaan. Varmaan.

      Sillä ei kai kukaan, edes Uuperin Uunot, että voisi alkaa autoilijaksi ja vielä astetta tyhmemmät ajelis niitä romuja renkinä.

      Anna mun kaikki kestää.

    • Taxikuski

      Taxifyn julkaisu todella lähellä. Taxify apissa on jo mainos julkaisusta. Myös hinnat näkyvät jo apissa. Katsoin äsken matkan töistä kotiin ja näyttää olevan 36 euroa ja uberilla näyttää 46 euroa eli Taxify on 10 eura halvempi ja provikka on 15 % !!!

      • OnkoTaxillaTulevaisuutta

        Eikös parempi hinta kyydistä olisi yrittäjälle aina parempi? Vaan nytpä taitaakin olla vallalla käytäntö, että kuka halvimmalla ajaa..... Sahaavat omaa oksaansa! Tykkäävät lisäksi vielä maksaa työnsä hedelmistä välistävetäjille. Millä lie yrittävät elää?
        Ovatko muuten ottaneet selvää, että lataavatko asiakkaat näitä taxifyitä etc.

        Onneksi lopetin ja pääsin pois uusien hölmöläisten joukosta. Lopettajia tuntuu olevan ennen vuodenvaihdetta pilvin pimein, mitä muiden konkarien kanssa olen aiheesta keskustellut.


    • veiaka

      Wauuu ja verorahat Viroon

    • JepulisJes

      Jännitys kohoaa.

      Julkaisu on taas lähempänä.

      Kai nekin on sitten saamassa idiootte.. eiku kuskeja ajamaan.

      Täytyy ulkopuolisena todeta, että mistä noita idiootteja riittää.

    • RahaaKilsoistaPliis

      Niin aikamoisia pellejä täällä kirjottaa kyl. Osa porukasta trollaa, osa ei tiedä hevon helevettiä ja hyvin pieni osa keskustelee jokseenkin asiallisesti.

      No eipä siinä, minä kirjottelen lähinnä sen takia, että kaipaisin vähän vastakaikua ajatuksille.
      Kelasin et jos ajais "välityspalvelu X:n" nimissä 5-10 tuntia viikossa, ni se on ihan sama, lähteekö siitä 15 tai 20% välistä, koska tilanne on se, että juuri toi AJAMINEN on se lisätyö jota haluan tehdä, silloin kun minulle passaa. Eikös se ole aika vaikeeta renkinä, koska eihän nyt kukaan isäntä laita putiikkia kiinni, koska renki X haluaa nyt ajaa muutaman tunnin?!

      Tämän takia joku puhelimella toimiva systeemi on meikäläisen mielestä ihan fiksua.

      Jos sinulla, hyvä lukija, on parempi ehdotus pistää oman auton käyttö tuottamaan rahaa päätyön ohelle, ole hyvä ja jaa se tänne meille.

      Taitaa nyt olla vaan niin, et noi mobiililla toimivat lafkat on ainoo vaihtoehto.

      • Taksikeisari

        Et kuule 5-10 tunnin ajolla kata eläkemaksuja ja muita lakisääteisiä maksuja, joita tulee kun alat yrittämään. Renkinä saat ajaa vaikka vuoron kuussa ja saat siitä palkankin. Sitten asia on toinen, jos sinä olet jo yrittäjä ja ajo on lisä siihen.


      • Ooooooooooo
        Taksikeisari kirjoitti:

        Et kuule 5-10 tunnin ajolla kata eläkemaksuja ja muita lakisääteisiä maksuja, joita tulee kun alat yrittämään. Renkinä saat ajaa vaikka vuoron kuussa ja saat siitä palkankin. Sitten asia on toinen, jos sinä olet jo yrittäjä ja ajo on lisä siihen.

        Höpöhöpö. Maksut ovat suhteessa tuloihin.


    • Erkolainen

      Suomessa toimivat HelsinkiTaxsi-LähiTaksi jotka eivät myy tai ota näitä Suomalaisia tilausjärjestelmäänsä mukaan. Uusia luvan saaneita varmaan jo lähes tuhat. Tällainen toiminta puree näiden yhtiöiden omaan nilkaan ajan kanssa.Ahneus ei ole hyve. Nyt tulee uusia potin jakajia huomattavasti lisää ja vielä hintakilpailulla heidän eduksi. Ei auta vaikka auton kyljessä lukee LähiTaksi-HelsinkiTaksi olettamus luotettavuus. Erhe on suuri kun on kysymys rahasta ja mitä maksaa kyyti. Nyt kun kilpailu kasvaa niin renkien palkat pienenee huomattavasti . Kuka jatkossa lähtee enää Taxsiyrittäjäksi kun tässä on kysymys rahasta ja aina vaan rahasta mitä jää viivan alle.

      • suomitaxso

        No huh..en ymmärtänyt sanaakaan tästä jokelluksesta." Tulee uusia potin jakajia", toisaalta :"kuka jatkossa lähtee Taxi(S) yrittäjäksi enää".
        Helsinki-Taksi lukee ainoastaan villin huijariyrittäjän auton kyljessä.
        Nyt kun kilpailu kasvaa, ei renkejä juuri enää ole, koska nämä ovat alkaneet yrittäjiksi.


    • 12plus

      Tuli just kokeiltua Taxifyä Riiassa ensimmäistä kertaa. Paikalle tuli ihan normaali kuputaksi, hinta oli ihan eri luokkaa kuin aiemmat kyytini - keskustahotellista kentälle €8. Normaalisti matka on maksanut suunnilleen €13-15., joskus ylikin.

      Loistava palvelu, pitää kokeilla Helsingissäkin.

      • huiskii564

        Maassa maan tavalla oot yksinkertainen


      • 12plus

        Nah, se nyt vasta on tyhmää maksaa liikaa legacy-takseille.


    • Kokeiltutaxi

      Kyllä tää Taxifylla ainakin itellä toiminut todella hyvin.

      Hinnat myös Uberil paljon paremmat, sekä saat aina kiinteän hinnan ennenkuin tilaat. Tiedät heti että paljon kyyti tulee maksamaan.

      Sika hyvä!

      • asdddd

        öö...mun Uber apissa kyllä on hintahaarukka ,eikä mitään kiinteää hintaa, ja niitten ehdoissa lukee ,että hinta muuttuu "paikallisten olosuhteiden mukaan". Saattaa olla jopa viisinkertainen.Eli joo, kuskille paremmat on hinnat


    • IsännänKengin

      Taksihelsingin autot ajavat 350 - 700€ kassoja 12 tunnissa. He maksavat kiinteän maksun 250€/kk joka autosta. Lisäksi samaan hintaan kuuluu taksihelsinki ja valopilkku app. On se vaan ihan dorgaa, että jotkut muut sitoutuu 10-25% komissioon jostakin tilausapista, joka ei kanna, kuin osan taksihelsingin apista.

      Taksihelsinki myy tilauspalvelujaan myös Siilinjärvi - Nilsiä seudulla, ettekö itse villit pysty ostamaan tilausvälitystä mistään?

      Niin kauan, kun ette itse kykene omaan tilausvälitykseen, olette aina alakynnessä Taksihelsinkiin nähden.

      Tarvitsette konsulttiapua keskuksen perustamiseen, joku varmaan löytyy, joka on taksihelsingin/lähitaksin osakkeensa myynyt, etsikää ja toimikaa pian! Itse en voi auttaa, vaikka olenkin entinen th osakas.

      Hölmöä tämmöset taxify/Uber/ joku muu appi keskustelut, kun halvemmallakin pääsee. Kun ette pääse näihin olemassa oleviin vanhoihin keskuksiin, tehkää oma keskus. Ei se kauheasti vaadi, kun alatte toimimaan!

      Kuka aloittaa?

      Pankaa Taksihelsingille kampoihin!

      Teillähän on täällä ”renginkengin” jatkuvasti narisemassa, miksei hän jo toimi, ideoita ainakin piisaa?

      • IsännänKengin

        Neuvo:

        Perustatte osakeyhtiön, johon pääsee xxx osakepääomalla. Valitsette yhtiölle hallituksen ja toimihenkilöt. Hankitte välityssopkset Diners/ visa/masters ym. kortthtiöitten kanssa, haette laitetekniikan osaavilta toimijoilta. Markkinoikaa yhtiötänne voimakkaasti ja edullisesti, ei voi muuta kuin mennä paremmin....

        Tämä vain suppea neuvo, tästä on kuitenkin lähdettävä...


      • Sezust

        Vitun idari, en toimi (ainakaan vielä) kun en ole villi. Ja asioiden selvittely vie aikansa.

        Aika moni uusista yrittäjistä lienee jonkun välityksessä tai ehkä tyytyväisiäkin appeihinsa. Uusi keskus vaatisi ehkä noin sata autoa, jotta kulut voisi painaa lähelle kilpailukykyistä TH:n kanssa. Ei välttämättä mikään mahdottomuus, muttei heti itsestäänselvyyskään, kun eri yrittäjillä eri ajatukset ja toiveet, osuvatko ne yksiin?
        Kalleinta on 24/7 puhelinpäivystys. Jos siitä tinkii, niin kulut laskevat huomattavasti. Sehän on taantuva toimintamalli ja ehkä häviää kokonaan lähivuosina, mutta vielä tällä hetkellä tärkeää.

        Ongelma TH:n mallisessa osakkuuksiin perustuvassa välityksessä on siinä, että siellä sitten valta kuuluu sinunlaisillesi kaikkitietäville taksiurpoille, mikä taas tuhoaa kehityksen ja nyt monopoliajan loputtua kehitys on välttämätöntä. Siksi vuokravälitys voisi olla kilpailukykyisempi pitkässä juoksussa.

        Ostopalveluna välityskeskuksia Suomessa tarjoavat lähinnä TH ja Lähitaksi, mitkä tuskin alkavat tarjoamaan palveluitaan suorille kilpailijoilleen pääkaupunkiseudulle, eivätkä ainakaan edullisesti. Tuo 250e/kk on osakashinta yli tuhannen auton välityksestä. Ostopalveluna hinta pienemmälle automäärälle olisi varmasti vähintään kaksinkertainen, todennäköisesti enemmänkin, mikäli edes tarjoajaa löytäisi. Ja silloin aletaan lähestyä tai jopa ylittää esimerkiksi Kovasen yrittäjille tarjoamia hintoja, mitkä olivat karkeasti 500e/kk 5% provisio.

        Eli niin ja näin. Se on helppo taksiläskin huudella kotisohvalta, kun ei ole koskaan ollut aito yrittäjä, vaan valtion työllistämisohjelman kautta saanut jalkansa taksimonopoliin mukaan.
        Ei tuo oman keskuksen perustaminen mikään,mahdottomuus ole, muttei myöskään mikään itsestäänselvä menestys.


    • Anonyymi

      On jo Taxify protestilistalla.

      • Anonyymi

        Niillä ei ole ihan hetkeen rahat loppumassa. Aika monta taksia tulee kaatumaan ennen kuin Bolt kaatuu.

        https://techcrunch.com/2019/07/08/uber-rival-bolt-has-closed-another-tranche-of-funding-at-a-1b-valuation/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuitenkaan jenit sitten riitä Suomen tytäryhtiön pitämiseen pinnalla. Tai ehkä on pääkallonpaikalla tultu siihen lopputulokseen, ettei taida kannattaa täällä.

        Heti kuin tuollainen Taxify on protestilistalla niin maine on mennyttä Taxify voi kaatua ihan milloin vaan heppoinen business.Villit taksit on Suomessa vaan kiinnostuneita kävelypokista niitä kuin voi hujata kunnolla eihän halpistaksin ajosta ole kukaan kiinnostunut.Kuskit ajaa vaan siellä missä saa kunnon hintaa ja sen takia hinnat nousseet.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe