mitä oli ennen syntymää

eimitään

Yhtä typerä kysymys.

26

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MEläjä

Ei ollenkaan typerä kysymys.
      Ennen syntymää fyysiseen maailmaan oltiin astraalitasolla, jossa sovittiin syntymään liittyvät kuviot.

• pelkkäDNA

Miten nämä vaikuttavat astraalitasot voi mitata.

• Kutisevat-pallit
        pelkkäDNA kirjoitti:

Mikroskoopilla. Palleissa kihisee satoja miljoonia siittiöitä, yhtä paljon kuin on Euroopassa asukkaita. Jokainen tällainen veitikka on oma vilkkaasti liikkuva elävä yksilönsä. Ties millaisia salaseuroja palleissa pidetään!

• pelkkäDNA kirjoitti:

Tuskin millään fyysisillä työkaluilla, näin valitettavasti ja kaipa se olisikin liian helppoa?
        Ne tasot avautuvat kovan harjoittelun tuloksena, tai sitten fyysisen kuoleman, eli siirtymisen jälkeen.
        Valtavat kirkkomonumentit seisovat joka kaupungissa, jopa maaseuduilla...mitähän konkreettista niiltä tahoilta kerrotaan?
        Kuitenkin ihmiset kokoontuvat kuuntelemaan ja harva uskaltaa kyseinalaistaa julkisesti mitään.

Totuus lienee, että me kehitymme täällä oma tahtiamme ja lopulta se totuus löytyy sisäisestä lähteestä kymmenien, satojen elämien kehityksen tuloksina.

• yksinkertaisesti
        AleksanteriToinen kirjoitti:

Tuskin millään fyysisillä työkaluilla, näin valitettavasti ja kaipa se olisikin liian helppoa?
        Ne tasot avautuvat kovan harjoittelun tuloksena, tai sitten fyysisen kuoleman, eli siirtymisen jälkeen.
        Valtavat kirkkomonumentit seisovat joka kaupungissa, jopa maaseuduilla...mitähän konkreettista niiltä tahoilta kerrotaan?
        Kuitenkin ihmiset kokoontuvat kuuntelemaan ja harva uskaltaa kyseinalaistaa julkisesti mitään.

Totuus lienee, että me kehitymme täällä oma tahtiamme ja lopulta se totuus löytyy sisäisestä lähteestä kymmenien, satojen elämien kehityksen tuloksina.

Totuus löytyy ihmisiä jalostamalla ja sitten ympäristöä havainnoimalla.

• tyly_kohtalo

Ehkä parasta siinä kuoleman lopullisuudessa on se, ettei nekään jotka taivaspaikkaa odottaen kuluttavat koko elämänsä jokin jumalan hihhulointiin, voi sitten enää harmitella hukkaan heitettyä elämäänsä. Sitä ainoaa, jonka olisi voinut käyttää hedoistisemmin.

• MEläjä

Niinpä, jokaisella on oikeus valita, jos se suinkin on käytännössä mahdollista.

• kauanuskossa

Olimme Jumalan suunnitelmissa jo ennen maailmanluomista. En tiedä oliko Jumalalla jo valmiina kaikki ihmissielut ennen syntiinlankeemusta vai luoko Hän meidät suunnitelmansa mukaan sillä hetkellä kun munasolu hedelmöityy. Varmasti saamme vastaukset kun siirrymme ajasta iankaikkisuuteen. Tärkeintä on nyt oppia tuntemaan Jeesus Kristus henkilökohtaisena Vapahtajana.

• valitettavasti

Vastauksia ei saa kuoleman jälkeen, siihenhän uskosi perustuu.

• MEläjä

Niinpä, kun lähimmäisemme 'kuolee', emme näe emmekä kuule hänestä enää tässä elämässä.
        Mutta, jokainen elämä on vain ohikiitävä hetki, eli hetkessä olemme itse samassa tilassa, 'kuolleena'.
        Ehkä tietoisina jatkuvasta elämästä, riippuen siitä mihin olemme uskoneet.

• PaluuTakaisin

"mitä oli ennen syntymää"

Samaa mitä on kuoleman jälkeen.

• MEläjä

Mutta kokemuksia rikkaampina.

• taivaalla_lentelijä

Minulla on aina ollut outo ja muista muistoista poikkeava muisto, johon liittyy normaalista kokemustavasta poikkeava visuaalisemotionaalinen kokemus. Näen tälläkin hetkellä sen muiston ja koen siihen liittyvän tunteen, kun mietin sitä. Se eroaa esim. elokuvista tai videoista nähdystä siten, että se muisto on vahvasti mukana oloa, ympäristön kokemista, sen paikan kokemista ja tietoisuutta, että olen siellä, kun taas pelkän videon katsominen jää mieleen suppeampana kokemuksena ja kaksiulotteisena kuvana, johon ei liity erityisemmin, tai ollenkaan, emootioita. Muistan sen lähes turkoosin värisen taivaan ja pehmeät paikoin liilanhohtoiset pilvet ja sen erilaisen, jännittävän, turvallisen ja silti normaalin tai "itsestäänselvyyden" tunteen. Hankala tätä on sanoiksi pukea, niin että lukija ymmärtäisi sen kokemuksen kuten minä itse. Vaikka olenkin melko rationaalinen persoona, se kokemus on kuitenkin luonteeltaan sellainen, että sitä en pysty kovasta yrittämisestäkään huolimatta rationalisoimaan esim. joksikin muistoksi elokuvasta, jossa lennettiin teräsmiehen lailla pilvenlonkareiden lomassa. Jos se olisi vain muisto sinitaivaasta ja pilvistä sellaisenaan, esim. vauvana lastenvaunuista käsin koettuna, mutta se vahva kokemus paikalla olemisesta ja siellä liikkumisesta on hankala selittää. Tämän olen kokenut myös olevan ensimmäinen muisto elämässäni ilman selittelyä tai päättelyä. Se vaan tuntuu sanattomasti sille.

• Tieteentuloksia

Hmm... jakaisikohan täysin rationaalinen ihminen mielensä sisäiset poikkeavat kokemukset uskonnollisilla nettipalstoilla...

Ellet usko mielesi pystyvän luomaan tuollaista kokemusta tai muistoa siitä, pelkäänpä pahoin että tietämyksesi aivojen toiminnasta tarvitsee kohennusta.

• moikkelistavain

Se on Alicen Wonderlandi. Iiiiihana kesämaa :)

• Tieteentuloksia

Minulle tuli mieleen Tom Cruisen vanha filmi Vanilla Sky ;-)

• taivaalla_lentelijä
        Tieteentuloksia kirjoitti:

Hmm... jakaisikohan täysin rationaalinen ihminen mielensä sisäiset poikkeavat kokemukset uskonnollisilla nettipalstoilla...

Ellet usko mielesi pystyvän luomaan tuollaista kokemusta tai muistoa siitä, pelkäänpä pahoin että tietämyksesi aivojen toiminnasta tarvitsee kohennusta.

Hmmm... olipa tyhmä toteamus. Mihin pyrit?

Kyse ei ole uskomisesta johonkin, vaan asiasta, joka on sen luontoinen, jota on vaikea rationalisoida. Olen kahden eri vaikuttimen välissä siinä asiassa. Jos lähtisin ohjeittesi mukaan suoraviivaisesti uskomaan siihen, mihin sinäkin uskot, niin se on mielestäni itselleen valehtelua. Sun mielipiteesi on sun oma, ei mun. Vaikka pidät itseäsi oikeamielisenä, niin silti tuollainen ateistinen fundamentalismi egoismilla sokeroituna kuulostaa aika zombifioivalta elämäntyyliltä. Itse kyllä jätän mielelläni tilaa muunkinlaiselle ajattelulle. Pitää mielen virkeämpänä, ja muistuttaa myös siitä, että meillä on vain vähän tietoa kaikkeudesta ja sekin täysin inhimillisin ominaisuuksien mukaista tulkintaa. Oletko koskaan itse miettinyt aihetta "mielen projektio vs. mielen ulkopuolinen todellisuus"? Jos luulet, että se mitä ja miten koet asioita ja ilmiöitä, on ainoa todellisuus ja sama, kuin mitä tapahtuu ihmisen aistien ulkopuolella, olet todellakin zombifioitunut yhdentotuudenjulistaja. Elämä olisi kyllä hieman rikkaampaa, jos ei olisi niin jyrkkä denialisti.

• OminaisuudenJatkumo
        taivaalla_lentelijä kirjoitti:

Hmmm... olipa tyhmä toteamus. Mihin pyrit?

Kyse ei ole uskomisesta johonkin, vaan asiasta, joka on sen luontoinen, jota on vaikea rationalisoida. Olen kahden eri vaikuttimen välissä siinä asiassa. Jos lähtisin ohjeittesi mukaan suoraviivaisesti uskomaan siihen, mihin sinäkin uskot, niin se on mielestäni itselleen valehtelua. Sun mielipiteesi on sun oma, ei mun. Vaikka pidät itseäsi oikeamielisenä, niin silti tuollainen ateistinen fundamentalismi egoismilla sokeroituna kuulostaa aika zombifioivalta elämäntyyliltä. Itse kyllä jätän mielelläni tilaa muunkinlaiselle ajattelulle. Pitää mielen virkeämpänä, ja muistuttaa myös siitä, että meillä on vain vähän tietoa kaikkeudesta ja sekin täysin inhimillisin ominaisuuksien mukaista tulkintaa. Oletko koskaan itse miettinyt aihetta "mielen projektio vs. mielen ulkopuolinen todellisuus"? Jos luulet, että se mitä ja miten koet asioita ja ilmiöitä, on ainoa todellisuus ja sama, kuin mitä tapahtuu ihmisen aistien ulkopuolella, olet todellakin zombifioitunut yhdentotuudenjulistaja. Elämä olisi kyllä hieman rikkaampaa, jos ei olisi niin jyrkkä denialisti.

"Jos luulet, että se mitä ja miten koet asioita ja ilmiöitä, on ainoa todellisuus ja sama, kuin mitä tapahtuu ihmisen aistien ulkopuolella, olet todellakin zombifioitunut yhdentotuudenjulistaja."

Hyvä huomio. Ja tämä piirre ei jää taakse poistuttaessa tästä maailmasta, vaan seuraa materialistisen mielen mukana kaikkialle, minne hän menee. Materialistisesti suuntautuva mieli uskoo kulloisenkin kokemusmaailmansa olevan ainoa oikea todellisuus - kaikissa kokemusmaailmoissaan.

Eli kun materialistinen mieli siirtyy nykyisen kehonsa kuoleman jälkeen toiseen olomuotoon, niin unohdettuaan tämän nykyisen jaetun maailmamme hän uskoo senhetkisen jaetun maailman olevan ainoa oikea todellisuus ja että kaikki olemassaoleva on vain sitä siellä aistein havaittua. Kaikelle muulle hän nauraa pilkallisesti pitäen itseään ja materialistista asennettaan kaiken järkiperäisen ajattelun ja rationaalisuuden huipentumana. Toisella tavalla ajattelevia hän pitää lapsellisina typeryksinä. Sitä totuuttaan hän siellä sitten julistaa niinkuin täälläkin tekee, unohdettuaan tätä edeltäneen kokemusmaailmansa.

• Tieteentuloksia

No nyt on pojilla aivan poskettoman hulvattomat olkiukot :) Niille kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.

• MEläjä

Kaikki muistot varhaislapsuudesta ovat arvokkaita.
      Itselläni on muistoja lapsuuden ajoilta ja 'taivaalla lentelijän' muistelot eivät tunnu ollenkaan vierailta.

• Kuolematonsielu

Vähän ennen syntymääni katselin vanhempiani ja olosuhteita jonne syntysin . Mutta sanokaapas missä vaiheessa sielu asettuu sikiöön? Ennen syntymää todennäköisesti koska sikiökin on tunteva olento, nauttii musiikista mm.

• Kutisevat-pallit

Sielut asuvat ennen sikiöön siirtymistä tietenkin kivespusseissa. Jokainen vinhasti uiva siimahäntä on oma yksilönsä. Universumissa ei ole ainoatakaan yksilöä ilman omaa sielua. Mutta sanokaapas mitä siittiösieluille tapahtuu jos ne päätyvät vessanpönttöön.

• MEläjä

'Sisin olemus' siirtyy ihan loppuvaiheessa uuteen kehoon, ei kaiketi siihen ole tarvetta ennen sitä?

• nää_on_näitä
        Kutisevat-pallit kirjoitti:

Sielut asuvat ennen sikiöön siirtymistä tietenkin kivespusseissa. Jokainen vinhasti uiva siimahäntä on oma yksilönsä. Universumissa ei ole ainoatakaan yksilöä ilman omaa sielua. Mutta sanokaapas mitä siittiösieluille tapahtuu jos ne päätyvät vessanpönttöön.

ne päätyvät vessanpönttöön

Tämä oli helppo

• MEläjä

#ne päätyvät vessanpönttöön#
        Tyydyttikö vastaus oikeasti....eli oli helppo?

• Eikiitosjeesus

Sikiö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe