Kristiinan elämä muuttui

Vaihteeksi jotain positiivisiakin uutisia saa lehdestä lukea, Kristiina Braskin elämä muuttui toiseen suuntaan ja toisenlaiseen musiikkiin, kiitos siitä.


"– Heidän kauttaan olen nähnyt elävän yhteyden Jumalaan, ehkä sen takia. Tunne ei ollut kiinni siitä, että he eivät olisi aina olleet tosi kannustavia minua kohtaan. Minulla itselläni ei vain ollut rauhaa sen asian kanssa. Siinä vaiheessa vene alkoi kääntyä, hän lisää."


"Nyt hän on 28-vuotias, ja hänellä on hyvä olla ja rauha, kun hän saa tehdä gospelmusiikkia."

"– Minä ajattelen, että on oikein tehdä Jumalan tahdon mukaan. Ja kaikki se luovuus ja melodiat, mitä musiikkiin minun maailmassani liittyy, pääsevät oikeuksiinsa parhaiten gospelmusiikissa, hän pohtii."

171

1243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ”11 vuotta myöhemmin aikuiseksi varttunut nainen istuu Blueskirkko-kesätapahtuman sinivalkoisen telttarakennuksen lavalla Järvenpäässä.”

        Blueskirkko. Wau, minä pidän bluesista erittäin paljon.

        ”Rukoillessaan hän kysyi Jumalalta, onko popmusiikki todella se hänelle oikea suunta.”
        ”Minun kokemukseni mukaan gospellauluissa on erilainen ja syvällisempi merkitys kuin popissa. Mutta se on vain minun tunteeni. Totta kai on ihanaa, että on monenlaista musiikkia ja pitää ollakin, mutta gospel on minun juttuni.”

        Tässä olen samaa mieltä. Suurin osa hengellisestä musiikista on hyvin pitkälti popia, josta en muutenkaan pidä. Gospelissa sen sijaan on sitä jotain.


    • HyväKristiina

      Luin saman jutun ja hyvä mielihän siitä tulee, kun joku löytä uuden paremman suunnan elämälleen.
      Eiköhän niitä tyhjyyden tunteen kokevia ole enemmänkin keskellämme, mutta kaikki ei ulkopuolisten nimittelyn ja sormella osoittelun pelossa uskalla kääntyä tälle paremmalle tielle.

      • Sinulle sitten tulee varmasti hyvä mieli näistäkin?

        Marja Sikonkin elämä muuttui: "Sukupuoltaan korjannut pappi Marja-Sisko kriisivuosien jälkeen: ”Olen onnellinen ja vanheneva nainen, jonka askel on lyhentynyt”

        Tiia: Kolmen lapsen isä on nyt nainen – “Olen onnellinen, että uskalsin tehdä tämän”

        Alex: "Itsemurhaa hautoneesta tytöstä kasvoi onnellinen nuori mies
        Alex Muurinen syntyi 24 vuotta sitten tytöksi. Nyt hän on mies henkilötunnusta myöten."


      • Nöf
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Sinulle sitten tulee varmasti hyvä mieli näistäkin?

        Marja Sikonkin elämä muuttui: "Sukupuoltaan korjannut pappi Marja-Sisko kriisivuosien jälkeen: ”Olen onnellinen ja vanheneva nainen, jonka askel on lyhentynyt”

        Tiia: Kolmen lapsen isä on nyt nainen – “Olen onnellinen, että uskalsin tehdä tämän”

        Alex: "Itsemurhaa hautoneesta tytöstä kasvoi onnellinen nuori mies
        Alex Muurinen syntyi 24 vuotta sitten tytöksi. Nyt hän on mies henkilötunnusta myöten."

        Kuka on Marja-Siko? Joku sikapossu, vai?


      • HAHHAAA
        Nöf kirjoitti:

        Kuka on Marja-Siko? Joku sikapossu, vai?

        Marja-Siko, kaikkien sikojen ystävä.....


      • ihailiasi
        Nöf kirjoitti:

        Kuka on Marja-Siko? Joku sikapossu, vai?

        Olet huippuälykäs!


      • ihailiasi
        HAHHAAA kirjoitti:

        Marja-Siko, kaikkien sikojen ystävä.....

        Älysi huimaa!!!!


      • Putten.nimipäivä
        Nöf kirjoitti:

        Kuka on Marja-Siko? Joku sikapossu, vai?

        Pelottavaa, kun pitäisi valita, hyväksyykö toisen ratkaisut vai ei, ja on vaikea perustella ratkaisua. Silloin on helpompi muuttaa kohde sikapossuksi ja pilkata kirjoitusvirhettä, ei tarvitse vastata ajatuksella.
        Nämä kirjoituksessa mainitut henkilöt ovat tehneet omassa elämässään suuren ratkaisun ja elävät nyt onnellisempina kuin vanhassa elämässään. Se ei ole uskovaisen mielestä oikein? Hän ei ole ollut tällaisen ratkaisun edessä, mutta katsoo voivansa tuomita, ilmeisesti oman uskonsa yllyttämänä. Jostakin syystä uskovaisen mielestä ihmisen on pakko elää väärin kehittyneessä ruumiissaan, vaikka hänen kromosominsa eivät ole tasapainossa. Kromosomeja ei voi muuttaa, mutta sukupuolen voi korjata. Se on uskovaisen, valistuneen, ymmärtäväisen musiikintuntijan mielestä sikamaista.

        Aloittajan mainitsema laulaja on siirtynyt gospel-musiikkiin, ja nyt se tuntuu kovasti ihanteelliselta. Miksi?
        Gospel-musiikkikin on usein kaupallista jokapojan musiikkia. Sen juuret ovat amerikkalaisessa hurlumheimusiikissa, kantrisssa ja banjosävellyksissä.
        Moni muukin musiikin suunta voidaan asettaa hengelliseksi musiikiksi, Samuel Edelman laulaa kirkkokonserteissa virsiä. Samoin Jari Sillanpää on kokeillut kirkkokonsertteja.
        Mikä tässä musiikissa on sen korkeampilentoista kuin hyvin tehdyssä kevyessä musiikissa.

        Moni muusikko on löytänyt oman alueensa kuka mistäkin musiikin suunnasta. Annatteko te nyt tässä ymmärtää, että aloituksessa mainittu ihminen on Jumalan johdatuksesta löytänyt gospelin? Miksei klassinen musiikki sopinut? Kansanmusiikki? Miksi johdatus juuri gospeliin?
        Hyvää musiikkia on maailma täynnä. Uskon hänen taiteellisiin kykyihinsä, sitä en tässä käsittele, vaan asennettanne.


    • Ja lisää positiivisia uutisia:

      Marja Sikonkin elämä muuttui: "Sukupuoltaan korjannut pappi Marja-Sisko kriisivuosien jälkeen: ”Olen onnellinen ja vanheneva nainen, jonka askel on lyhentynyt”

      Tiia: Kolmen lapsen isä on nyt nainen – “Olen onnellinen, että uskalsin tehdä tämän”

      Alex: "Itsemurhaa hautoneesta tytöstä kasvoi onnellinen nuori mies
      Alex Muurinen syntyi 24 vuotta sitten tytöksi. Nyt hän on mies henkilötunnusta myöten."

      • KanssasiEriMieltä

        Jos nuo esimekkitapaukset mielestäsi kertoo uudesta paremmasta suunnasta, niin ole sinä vaan siinä uskossa. Mulle uusi parempi suunta on sitä, että ihminen löytää Jeesuksessa Kristuksessa armon ja Jumalan antaman uuden suunnan.
        Ei sellaista suuntaa kuin sinä tarjoilet, jossa ihminen itse leikkelee itseään ja itsepetoksessa kuvitelee olevansa miehen sijaan nainen.
        Esimerkkisi menee enempi mieleltään sairaitten ihmisten kuvitelluksi suunnanmuutokseksi, kuin miksikään Jumalan antamaksi uudeksi elämänsuunnaksi.


      • KanssasiEriMieltä kirjoitti:

        Jos nuo esimekkitapaukset mielestäsi kertoo uudesta paremmasta suunnasta, niin ole sinä vaan siinä uskossa. Mulle uusi parempi suunta on sitä, että ihminen löytää Jeesuksessa Kristuksessa armon ja Jumalan antaman uuden suunnan.
        Ei sellaista suuntaa kuin sinä tarjoilet, jossa ihminen itse leikkelee itseään ja itsepetoksessa kuvitelee olevansa miehen sijaan nainen.
        Esimerkkisi menee enempi mieleltään sairaitten ihmisten kuvitelluksi suunnanmuutokseksi, kuin miksikään Jumalan antamaksi uudeksi elämänsuunnaksi.

        "Jos nuo esimekkitapaukset mielestäsi kertoo uudesta paremmasta suunnasta, niin ole sinä vaan siinä uskossa."

        Se elämän parempi suunta perustuu näissäkin ihmisen omaan kokemukseen, kuten aloittajankin esimerkissä.

        "Mulle uusi parempi suunta on sitä, että ihminen löytää Jeesuksessa Kristuksessa armon ja Jumalan antaman uuden suunnan."

        Ja ihan ok että koet että tuo antaa sinulle paremman suunnan.


        "Ei sellaista suuntaa kuin sinä tarjoilet, jossa ihminen itse leikkelee itseään ja itsepetoksessa kuvitelee olevansa miehen sijaan nainen."

        Ja yllätys yllätys muille et sitten olekaan antamassa samaa oikeutta hakea sitä parempaa suuntaa siten kun he itse haluavat.

        "Esimerkkisi menee enempi mieleltään sairaitten ihmisten kuvitelluksi suunnanmuutokseksi, kuin miksikään Jumalan antamaksi uudeksi elämänsuunnaksi. "

        En ole väittänytkään että jumalalla olisi mitään tekemistä sen paremman uuden suunnan kanssa näissä tapauksissa, kuten huomaat se parempi uusi suunta onnistuu vallan hyvin myös ilman sitä jumalaasi.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Jos nuo esimekkitapaukset mielestäsi kertoo uudesta paremmasta suunnasta, niin ole sinä vaan siinä uskossa."

        Se elämän parempi suunta perustuu näissäkin ihmisen omaan kokemukseen, kuten aloittajankin esimerkissä.

        "Mulle uusi parempi suunta on sitä, että ihminen löytää Jeesuksessa Kristuksessa armon ja Jumalan antaman uuden suunnan."

        Ja ihan ok että koet että tuo antaa sinulle paremman suunnan.


        "Ei sellaista suuntaa kuin sinä tarjoilet, jossa ihminen itse leikkelee itseään ja itsepetoksessa kuvitelee olevansa miehen sijaan nainen."

        Ja yllätys yllätys muille et sitten olekaan antamassa samaa oikeutta hakea sitä parempaa suuntaa siten kun he itse haluavat.

        "Esimerkkisi menee enempi mieleltään sairaitten ihmisten kuvitelluksi suunnanmuutokseksi, kuin miksikään Jumalan antamaksi uudeksi elämänsuunnaksi. "

        En ole väittänytkään että jumalalla olisi mitään tekemistä sen paremman uuden suunnan kanssa näissä tapauksissa, kuten huomaat se parempi uusi suunta onnistuu vallan hyvin myös ilman sitä jumalaasi.

        #Ja yllätys yllätys muille et sitten olekaan antamassa samaa oikeutta hakea sitä parempaa suuntaa siten kun he itse haluavat.#


        Kristiina ei kuitenkaan ole vaatinut julkista terveydenhuoltoa suorittamaan itselleen useita hengenvaarallisia leikkauksia.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Ja yllätys yllätys muille et sitten olekaan antamassa samaa oikeutta hakea sitä parempaa suuntaa siten kun he itse haluavat.#


        Kristiina ei kuitenkaan ole vaatinut julkista terveydenhuoltoa suorittamaan itselleen useita hengenvaarallisia leikkauksia.

        Eli myönnät että onnellinen elämä voi toteutua sukupuolenkorjauksen kautta ja kritisoit vain tuota rahapuolta?

        Vai?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Eli myönnät että onnellinen elämä voi toteutua sukupuolenkorjauksen kautta ja kritisoit vain tuota rahapuolta?

        Vai?

        Julkisen terveydenhuollon ei kuulu rahoittaa hengenvaarallisia leikkauksia joissa täysin fyysisesti terveitä ihmisiä yritetään leikata toisen näköiseksi, eikö myöskään antaa terveydelle erittäin haitallista hormonihoitoa, hormoneilla on monia erittäin haitallisia sivuvaikutuksia ja haittoja jotka mm. vievät lisääntymiskyvyn jne. Myöskään itsemurhariski ei pitkän päälle laske, vaikka leikkauksen jälkeen ihminen kokisi tyytyväisyyttä siitä että on saavuttanut tavoitteensa, se ei kuitenkaan ratkaise syvemmällä olevia ongelmia.


        Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi. Oletko itse käynyt leikkauksessa/saanut hormonihoitoja kun noin innokkaasti puolustat tätä aihetta?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Julkisen terveydenhuollon ei kuulu rahoittaa hengenvaarallisia leikkauksia joissa täysin fyysisesti terveitä ihmisiä yritetään leikata toisen näköiseksi, eikö myöskään antaa terveydelle erittäin haitallista hormonihoitoa, hormoneilla on monia erittäin haitallisia sivuvaikutuksia ja haittoja jotka mm. vievät lisääntymiskyvyn jne. Myöskään itsemurhariski ei pitkän päälle laske, vaikka leikkauksen jälkeen ihminen kokisi tyytyväisyyttä siitä että on saavuttanut tavoitteensa, se ei kuitenkaan ratkaise syvemmällä olevia ongelmia.


        Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi. Oletko itse käynyt leikkauksessa/saanut hormonihoitoja kun noin innokkaasti puolustat tätä aihetta?

        "Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi."

        Minähän kerroin positiivisia uutisia siitä että ihmiset ovat saaneet onnellisuuden elämäänsä.

        Ikävää että muiden ihmisten elämänlaadun paraneinen on sinulle noin vaikea aihe.


      • luterilainen
        KanssasiEriMieltä kirjoitti:

        Jos nuo esimekkitapaukset mielestäsi kertoo uudesta paremmasta suunnasta, niin ole sinä vaan siinä uskossa. Mulle uusi parempi suunta on sitä, että ihminen löytää Jeesuksessa Kristuksessa armon ja Jumalan antaman uuden suunnan.
        Ei sellaista suuntaa kuin sinä tarjoilet, jossa ihminen itse leikkelee itseään ja itsepetoksessa kuvitelee olevansa miehen sijaan nainen.
        Esimerkkisi menee enempi mieleltään sairaitten ihmisten kuvitelluksi suunnanmuutokseksi, kuin miksikään Jumalan antamaksi uudeksi elämänsuunnaksi.

        Et ole antamassa onnellista elämää muille kuin vain oman uskonlahkosi jäsenille. Olet julma ihminen, et mikään kristitty.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Julkisen terveydenhuollon ei kuulu rahoittaa hengenvaarallisia leikkauksia joissa täysin fyysisesti terveitä ihmisiä yritetään leikata toisen näköiseksi, eikö myöskään antaa terveydelle erittäin haitallista hormonihoitoa, hormoneilla on monia erittäin haitallisia sivuvaikutuksia ja haittoja jotka mm. vievät lisääntymiskyvyn jne. Myöskään itsemurhariski ei pitkän päälle laske, vaikka leikkauksen jälkeen ihminen kokisi tyytyväisyyttä siitä että on saavuttanut tavoitteensa, se ei kuitenkaan ratkaise syvemmällä olevia ongelmia.


        Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi. Oletko itse käynyt leikkauksessa/saanut hormonihoitoja kun noin innokkaasti puolustat tätä aihetta?

        Kovin monet ihmiset saavat hormoonihoitoa ja monet pääsevät leikkauksiin, joista lääkäri on katsonut heidän hyötyvän. Kaikki heistä eivät ole transihmisiä.
        Oikeastaan minä en ymmärrä mikä siinä on se ongelma? Jos lääkäri katsoo potilaansa hyötyvän vaikka rintojen poistosta, miksi sinä näet sen ongelmana? Oletko sinä pätevämpi arvioimaan sitä kuin lääkäri?


      • älä.valehtele
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kovin monet ihmiset saavat hormoonihoitoa ja monet pääsevät leikkauksiin, joista lääkäri on katsonut heidän hyötyvän. Kaikki heistä eivät ole transihmisiä.
        Oikeastaan minä en ymmärrä mikä siinä on se ongelma? Jos lääkäri katsoo potilaansa hyötyvän vaikka rintojen poistosta, miksi sinä näet sen ongelmana? Oletko sinä pätevämpi arvioimaan sitä kuin lääkäri?

        Lääkäri noudattaa vain ihmksen sairaita mielihaluja. Rintojen poisto ei todelakaan ole kenenkään normaalin naisen toive vaan se tehdään jos niissä on syöpä.
        Valtaosalle tehdän uudet rinnat tilalle kirurgisesti koska rinnat ovat oleellinen osa naiseutta ja naisen kehoa.


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Lääkäri noudattaa vain ihmksen sairaita mielihaluja. Rintojen poisto ei todelakaan ole kenenkään normaalin naisen toive vaan se tehdään jos niissä on syöpä.
        Valtaosalle tehdän uudet rinnat tilalle kirurgisesti koska rinnat ovat oleellinen osa naiseutta ja naisen kehoa.

        Höpö höpö...


      • älä.valehtele
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Höpö höpö...

        Ei mitään höpöhöpö vaan totta. Sano yksikin tapaus, että normaali nainen haluaa leikkauttaa rintansa pois sen takia, että ei vain pitäisi niistä.


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Ei mitään höpöhöpö vaan totta. Sano yksikin tapaus, että normaali nainen haluaa leikkauttaa rintansa pois sen takia, että ei vain pitäisi niistä.

        Kun keskustelu kulkee sillä tasolla, että meidän lääkärikuntamme on käskytettävissä potilaiden taholta, keskutelu on höpö höpö tasoista.


      • älä.valehtele
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kun keskustelu kulkee sillä tasolla, että meidän lääkärikuntamme on käskytettävissä potilaiden taholta, keskutelu on höpö höpö tasoista.

        Ei se ole käskyttämistä jos lääkäri tekee mitä potilas pyytää.
        Nainen saa abortinkin kun vain pyytää vaikka siihen ei ole mitään terveydellistä syytä.

        Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä.


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Ei se ole käskyttämistä jos lääkäri tekee mitä potilas pyytää.
        Nainen saa abortinkin kun vain pyytää vaikka siihen ei ole mitään terveydellistä syytä.

        Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä.

        Lääkäri opiskelee useita vuosia voidakseen tehdä päätöksen milloin potilas tarvitsee leikkausta ja milloin ei. Hän ei opiskele useita vuosia voidakseen leikata aina kun joku haluaa jotain leikkausta. Ja asian esittäminen niin, että potilaat vain kävelevät vastaanotolle ja pyytävät ja saavat leikkauksen , on höpö höpö keskutelua.

        "Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä."

        juu....


      • älä.valehtele
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Lääkäri opiskelee useita vuosia voidakseen tehdä päätöksen milloin potilas tarvitsee leikkausta ja milloin ei. Hän ei opiskele useita vuosia voidakseen leikata aina kun joku haluaa jotain leikkausta. Ja asian esittäminen niin, että potilaat vain kävelevät vastaanotolle ja pyytävät ja saavat leikkauksen , on höpö höpö keskutelua.

        "Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä."

        juu....

        Älä valehtele. Kaikilla lääkäreiden tekemillä tlmenpiteillä ei ole mitään lääketieteellistä merkitystä.

        Terveen ihmisen silpominen on moraalitonta. Ja jos väität, että terve nainen haluaa poistattaa rintansa niin kerro esimerkki.


      • eisilpomisia
        älä.valehtele kirjoitti:

        Ei se ole käskyttämistä jos lääkäri tekee mitä potilas pyytää.
        Nainen saa abortinkin kun vain pyytää vaikka siihen ei ole mitään terveydellistä syytä.

        Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä.

        "Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä."

        Ainakin musliminaisten kohdalla sukuelinten silpomista pidetään vääränä ja turmiollisena.

        Jeesusta kritisoidaan siitä syystä, että käskee leikkaamaan kätensä pois, jos se viekottelee syntiin. Liberaalit ovat tässä kohdin erittäin epäjohdonmukaisia.


      • älä.valehtele
        eisilpomisia kirjoitti:

        "Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä."

        Ainakin musliminaisten kohdalla sukuelinten silpomista pidetään vääränä ja turmiollisena.

        Jeesusta kritisoidaan siitä syystä, että käskee leikkaamaan kätensä pois, jos se viekottelee syntiin. Liberaalit ovat tässä kohdin erittäin epäjohdonmukaisia.

        Totta. Ja tyhmiä kun kuvittelevat, että ihminen voi syntyä väärään kehoon ja sitä pitää muuttaa.


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Älä valehtele. Kaikilla lääkäreiden tekemillä tlmenpiteillä ei ole mitään lääketieteellistä merkitystä.

        Terveen ihmisen silpominen on moraalitonta. Ja jos väität, että terve nainen haluaa poistattaa rintansa niin kerro esimerkki.

        Kaikki toimenpiteet, joita lääkäri tekee työssään, ovat hänen arvionsa mukaan tarpeellisia.
        Kiitos antoisasta keskustelusta.


      • EerikanValheet
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kaikki toimenpiteet, joita lääkäri tekee työssään, ovat hänen arvionsa mukaan tarpeellisia.
        Kiitos antoisasta keskustelusta.

        Jos lääkäri arvioisi, että sinulle pitää istuttaa tötterö jalkojen väliin, niin sehän on sitten tarpeellinen toimenpide. Kyllä lääkäri tietää!


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi."

        Minähän kerroin positiivisia uutisia siitä että ihmiset ovat saaneet onnellisuuden elämäänsä.

        Ikävää että muiden ihmisten elämänlaadun paraneinen on sinulle noin vaikea aihe.

        #Ikävää että muiden ihmisten elämänlaadun paraneinen on sinulle noin vaikea aihe. #


        Se että fyysisesti terveistä ihmisistä yritetään leikellä jotain muuta ja heille annetaan vaarallisia ja haitallisia hormoneita, ei minusta lainkaan ole positiivinen asia.


        Siis oletko itse käynyt ko. leikkauksessa tai hormonihoidoissa?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Ikävää että muiden ihmisten elämänlaadun paraneinen on sinulle noin vaikea aihe. #


        Se että fyysisesti terveistä ihmisistä yritetään leikellä jotain muuta ja heille annetaan vaarallisia ja haitallisia hormoneita, ei minusta lainkaan ole positiivinen asia.


        Siis oletko itse käynyt ko. leikkauksessa tai hormonihoidoissa?

        Hormooneja annetaan silloin kun niitä tarvitaan.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Julkisen terveydenhuollon ei kuulu rahoittaa hengenvaarallisia leikkauksia joissa täysin fyysisesti terveitä ihmisiä yritetään leikata toisen näköiseksi, eikö myöskään antaa terveydelle erittäin haitallista hormonihoitoa, hormoneilla on monia erittäin haitallisia sivuvaikutuksia ja haittoja jotka mm. vievät lisääntymiskyvyn jne. Myöskään itsemurhariski ei pitkän päälle laske, vaikka leikkauksen jälkeen ihminen kokisi tyytyväisyyttä siitä että on saavuttanut tavoitteensa, se ei kuitenkaan ratkaise syvemmällä olevia ongelmia.


        Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi. Oletko itse käynyt leikkauksessa/saanut hormonihoitoja kun noin innokkaasti puolustat tätä aihetta?

        "Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille"

        Huomaatko että juuri sinä muuten tuot noita negatiivisia asioita esiin.

        Minä en tuonut, toin vain esille onnellisten ihmisten kertomuksia.


      • Päivänselvä
        ArtoTTT kirjoitti:

        #Ikävää että muiden ihmisten elämänlaadun paraneinen on sinulle noin vaikea aihe. #


        Se että fyysisesti terveistä ihmisistä yritetään leikellä jotain muuta ja heille annetaan vaarallisia ja haitallisia hormoneita, ei minusta lainkaan ole positiivinen asia.


        Siis oletko itse käynyt ko. leikkauksessa tai hormonihoidoissa?

        "Se että fyysisesti terveistä ihmisistä yritetään leikellä jotain muuta ja heille annetaan vaarallisia ja haitallisia hormoneita, ei minusta lainkaan ole positiivinen asia."

        Näin juuri on kuten kerrot, mutta noinhan juuri nykyään toimitaan, että esim fyysisesti terveistä miehistä yritetään tehdä naisia, näinhän oli Marja-Siskonkin tapauksessa.
        Jotka tuollaisiin toimenpiteisiin lähtevät, niin ongelma ei ole fyysisessä terveydessä vaan se ongelma on mielen alueella, väittäkööt YEV ja kumppanit mitä hyvänsä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Lääkäri opiskelee useita vuosia voidakseen tehdä päätöksen milloin potilas tarvitsee leikkausta ja milloin ei. Hän ei opiskele useita vuosia voidakseen leikata aina kun joku haluaa jotain leikkausta. Ja asian esittäminen niin, että potilaat vain kävelevät vastaanotolle ja pyytävät ja saavat leikkauksen , on höpö höpö keskutelua.

        "Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä."

        juu....

        Ei lääkärillä ole mitään keinoa mitata henkilön "transtaipumusta" kaikki perustuu vain henkilön omaan haastatteluun ja siihen kuinka kovasti itse henkilö haluaa transhoitoihin ja tässähän seksuaalijärjestöt auttavat kertomalla kuinka ongelmat ratkeavat kun sukupuolielimet leikellään toisen näköiseksi. Seksuaalijärjestöt myös varoittavat paikallisesta psykiatrian osastosta, jossa muutos voisi tyssätä ja kehoittavat hakeutumaan suoraan transtutkimuksiin, jossa on "gender" mielisiä lääkäreitä. Ikävä että taas kerran lääketiede on lähtenyt ideologian juoksupojaksi. Turha edes sanoa että kun sukupuolielimet silvotaan, niin paluuta ei ole.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Ikävää että muiden ihmisten elämänlaadun paraneinen on sinulle noin vaikea aihe. #


        Se että fyysisesti terveistä ihmisistä yritetään leikellä jotain muuta ja heille annetaan vaarallisia ja haitallisia hormoneita, ei minusta lainkaan ole positiivinen asia.


        Siis oletko itse käynyt ko. leikkauksessa tai hormonihoidoissa?

        "Se että fyysisesti terveistä ihmisistä yritetään leikellä jotain muuta ja heille annetaan vaarallisia ja haitallisia hormoneita, ei minusta lainkaan ole positiivinen asia."'

        Mutta kuten yllä kerroin se on positiivinen asia näistä kenen elämänlaatua se on parantanut huomattavasti.

        Eikä se sinunkaan elämänlaatuasi ole mitenkään heikentänyt.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ei lääkärillä ole mitään keinoa mitata henkilön "transtaipumusta" kaikki perustuu vain henkilön omaan haastatteluun ja siihen kuinka kovasti itse henkilö haluaa transhoitoihin ja tässähän seksuaalijärjestöt auttavat kertomalla kuinka ongelmat ratkeavat kun sukupuolielimet leikellään toisen näköiseksi. Seksuaalijärjestöt myös varoittavat paikallisesta psykiatrian osastosta, jossa muutos voisi tyssätä ja kehoittavat hakeutumaan suoraan transtutkimuksiin, jossa on "gender" mielisiä lääkäreitä. Ikävä että taas kerran lääketiede on lähtenyt ideologian juoksupojaksi. Turha edes sanoa että kun sukupuolielimet silvotaan, niin paluuta ei ole.

        "Seksuaalijärjestöt myös varoittavat paikallisesta psykiatrian osastosta"

        Ethän sinäkään mene hammaslääkärille jos varpaasi on murtunut vai mitä?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hormooneja annetaan silloin kun niitä tarvitaan.

        Ei fyysisesti terve ihminen tarvitse hormooneja.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ei lääkärillä ole mitään keinoa mitata henkilön "transtaipumusta" kaikki perustuu vain henkilön omaan haastatteluun ja siihen kuinka kovasti itse henkilö haluaa transhoitoihin ja tässähän seksuaalijärjestöt auttavat kertomalla kuinka ongelmat ratkeavat kun sukupuolielimet leikellään toisen näköiseksi. Seksuaalijärjestöt myös varoittavat paikallisesta psykiatrian osastosta, jossa muutos voisi tyssätä ja kehoittavat hakeutumaan suoraan transtutkimuksiin, jossa on "gender" mielisiä lääkäreitä. Ikävä että taas kerran lääketiede on lähtenyt ideologian juoksupojaksi. Turha edes sanoa että kun sukupuolielimet silvotaan, niin paluuta ei ole.

        Lääkärillä on käytettävissä paljon työkaluja erilaista asioiden arvioimiseen. Hän on opiskellut asiaa vuosia.

        Sukuelinten silpomiseen sen verran, että kun alettiin puhua naisen sukuelinten muokkauksesta, kuulin lausahduksen, miksi eräs nainen oli käynyt muotoiluttamassa häpyhuuliaan....kumppani oli sanonu, että ne ovat ryppyiset...


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ei fyysisesti terve ihminen tarvitse hormooneja.

        Eikä uskontoakaan.

        :-)


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Seksuaalijärjestöt myös varoittavat paikallisesta psykiatrian osastosta"

        Ethän sinäkään mene hammaslääkärille jos varpaasi on murtunut vai mitä?

        #Ethän sinäkään mene hammaslääkärille jos varpaasi on murtunut vai mitä?#


        Moni psyykkisesti sairas ei todellakaan halua mennä psykiatrian osastolle vaikka tarvetta olisi.


        Kerrohan nyt siitä omasta tilanteestasi, oletko käynyt ko. leikkauksessa/ottanut hormoonihoitoja?


      • kerro.heti
        eisilpomisia kirjoitti:

        "Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä."

        Ainakin musliminaisten kohdalla sukuelinten silpomista pidetään vääränä ja turmiollisena.

        Jeesusta kritisoidaan siitä syystä, että käskee leikkaamaan kätensä pois, jos se viekottelee syntiin. Liberaalit ovat tässä kohdin erittäin epäjohdonmukaisia.

        "Jeesusta kritisoidaan siitä syystä, että käskee leikkaamaan kätensä pois, jos se viekottelee syntiin."

        Miksei Jeesus Luoja-Jumalana tiennyt, että kaikki ihmisen houkutukset syntyvät aivoissa eikä yksikään raajoissa tms?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ei fyysisesti terve ihminen tarvitse hormooneja.

        Olen ihan vakuuttunut, että sinun ammattitaitosi ei riitä lausumaan lääketieteellisiä arvioita.
        Joissakin tapauksissa ihminen tarvitsee hormooneja enemmän kuin hänen elimistönsä niitä tuottaa.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Ethän sinäkään mene hammaslääkärille jos varpaasi on murtunut vai mitä?#


        Moni psyykkisesti sairas ei todellakaan halua mennä psykiatrian osastolle vaikka tarvetta olisi.


        Kerrohan nyt siitä omasta tilanteestasi, oletko käynyt ko. leikkauksessa/ottanut hormoonihoitoja?

        Eli sallit itsellesi ammattilaisen antaman hoidon mutta et muille.

        Miksi ?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Lääkärillä on käytettävissä paljon työkaluja erilaista asioiden arvioimiseen. Hän on opiskellut asiaa vuosia.

        Sukuelinten silpomiseen sen verran, että kun alettiin puhua naisen sukuelinten muokkauksesta, kuulin lausahduksen, miksi eräs nainen oli käynyt muotoiluttamassa häpyhuuliaan....kumppani oli sanonu, että ne ovat ryppyiset...

        Lääkärillä ei ole keinoa mitata transtaipumuksen määrää ja mahdotonthan se olisikin koska kyseessä on uskomushoito jota annetaan julkisen terveydenhuollon kautta. Kaikessa on kyse vain siitä kuinka uskottavasti pystyt haastattelussa esiintymään ja tässähän seksuaalijärjestöt neuvovat ja Suomeenkin on tulossa uusi ajattelu jossa tutkimuksia nopeutettaisiin.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen ihan vakuuttunut, että sinun ammattitaitosi ei riitä lausumaan lääketieteellisiä arvioita.
        Joissakin tapauksissa ihminen tarvitsee hormooneja enemmän kuin hänen elimistönsä niitä tuottaa.

        No silloin ei fyysisesti olekaan terve.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Eli sallit itsellesi ammattilaisen antaman hoidon mutta et muille.

        Miksi ?

        Siis kerrohan nyt siitä omasta tilanteestasi.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Siis kerrohan nyt siitä omasta tilanteestasi.

        Kerro toki miksi sallit itsellesi alan ammattilaisen antaman hoidon mutta et halua että muut sellaista saavat.

        Katsotko että sinulla on jostain syystä tällainen etuoikeus Suomessa verrattuna muihin ihmisiin?

        Miksi katsot että sinulla on tuollainen etuoikeus?

        Miten perustelet että sinulla tuollainen etuoikeus tulee olla mutta muilla ei`


      • ArtoTTT kirjoitti:

        No silloin ei fyysisesti olekaan terve.

        Juuri niin Arto. Kun hormooneja tarvitaan, lääkäri niitä määrää. :)


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kerro toki miksi sallit itsellesi alan ammattilaisen antaman hoidon mutta et halua että muut sellaista saavat.

        Katsotko että sinulla on jostain syystä tällainen etuoikeus Suomessa verrattuna muihin ihmisiin?

        Miksi katsot että sinulla on tuollainen etuoikeus?

        Miten perustelet että sinulla tuollainen etuoikeus tulee olla mutta muilla ei`

        Eli kerrohan oletko itse jo käynyt ko. leikkauksissa ja nyt yrität puolustella niitä.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Eli kerrohan oletko itse jo käynyt ko. leikkauksissa ja nyt yrität puolustella niitä.

        Kerro toki miksi sallit itsellesi alan ammattilaisen antaman hoidon mutta et halua että muut sellaista saavat.

        Katsotko että sinulla on jostain syystä tällainen etuoikeus Suomessa verrattuna muihin ihmisiin?

        Miksi katsot että sinulla on tuollainen etuoikeus?

        Miten perustelet että sinulla tuollainen etuoikeus tulee olla mutta muilla ei`

        No?

        Vaikea perustella etuoikeuksia itsellesi vai mitä?


      • Marja-Siko
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kerro toki miksi sallit itsellesi alan ammattilaisen antaman hoidon mutta et halua että muut sellaista saavat.

        Katsotko että sinulla on jostain syystä tällainen etuoikeus Suomessa verrattuna muihin ihmisiin?

        Miksi katsot että sinulla on tuollainen etuoikeus?

        Miten perustelet että sinulla tuollainen etuoikeus tulee olla mutta muilla ei`

        No?

        Vaikea perustella etuoikeuksia itsellesi vai mitä?

        Ollikin tiesi olevansa mies mutta halusi olla Marja-Sisko eli nainen.


      • lalallsl
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Juuri niin Arto. Kun hormooneja tarvitaan, lääkäri niitä määrää. :)

        Oletko saanut testosteronia kun sinulla kaavaa viikset?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Juuri niin Arto. Kun hormooneja tarvitaan, lääkäri niitä määrää. :)

        Tarkoittanet varmaan että kun hormooneja halutaan niin lääkäri niitä määrää, trasek haluaisi aloittaa hormoonien antamisen lapsille jo ennen murrosikää.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Tarkoittanet varmaan että kun hormooneja halutaan niin lääkäri niitä määrää, trasek haluaisi aloittaa hormoonien antamisen lapsille jo ennen murrosikää.

        En tarkoita. Meillä lääkärit eivät määrää lääkkeitä siksi, että potilas jotain haluaa.


      • lalallsl kirjoitti:

        Oletko saanut testosteronia kun sinulla kaavaa viikset?

        Minulla ei kaava viikset sen enempää kuin tämän ikäisellä naisella yleensa kaavaa.
        Sinun kommenttisi on taas ohi aiheen, mikä pistää miettimään, että miksi halusit sen esittää?


      • älä.höpötä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En tarkoita. Meillä lääkärit eivät määrää lääkkeitä siksi, että potilas jotain haluaa.

        Tottakai määräävät.


      • Marja-Siko
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minulla ei kaava viikset sen enempää kuin tämän ikäisellä naisella yleensa kaavaa.
        Sinun kommenttisi on taas ohi aiheen, mikä pistää miettimään, että miksi halusit sen esittää?

        Minkälaiset ovat kaava viikset?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Julkisen terveydenhuollon ei kuulu rahoittaa hengenvaarallisia leikkauksia joissa täysin fyysisesti terveitä ihmisiä yritetään leikata toisen näköiseksi, eikö myöskään antaa terveydelle erittäin haitallista hormonihoitoa, hormoneilla on monia erittäin haitallisia sivuvaikutuksia ja haittoja jotka mm. vievät lisääntymiskyvyn jne. Myöskään itsemurhariski ei pitkän päälle laske, vaikka leikkauksen jälkeen ihminen kokisi tyytyväisyyttä siitä että on saavuttanut tavoitteensa, se ei kuitenkaan ratkaise syvemmällä olevia ongelmia.


        Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi. Oletko itse käynyt leikkauksessa/saanut hormonihoitoja kun noin innokkaasti puolustat tätä aihetta?

        >> Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi. <<

        Toisen positiivinen on sinun negatiivinen. Minusta jokun uskoontulo kuullostaa positiiviselta, mutta sinun ajatuksesi on valettu ikijäähän. Harmi.

        Yksi tuli uskolla ja toinen sukupuolenkorjauksella onnelliseksi. Sinä sallit vain toisen tavan tulla onnelliseksi.

        Arto, jos saisit päättää, niin kieltäisitkö moiset leikkaukset kokonaan tehtiinpä ne omalla tai yhteiskunnan rahoilla. Pitäisikö niiden tekeminen säätää rikokseksi?

        Kieltäisitkö nämä: abortti, avoliitto, avioliiton ulkopuolinen seksi, ehkäisy muille kuin viiden (10) lapsen avioperheille vai kieltäisitkö?
        Miten tatuoinnit, pitäisikö tatuointien ostaminen, myyminen, suunnitteleminen ja tekeminen kieltää (vrt. prostituutio)?

        Voisiko asian pelkistää niin, että kaikelta mielestäsi tarpeettomalta touhulta pitäisi lopettaa yhteiskunnan tuki ja kaikki uskosi määräysten vastainen pitäisi kriminalisoida?

        ps jotenkin tuntuu, että fundamentalistisessa yhteiskunnassa jokainen kulkisi naru kaulassa ja moralistit valvoisi herkeämättä, että missä menee raja rikki eli onko taas aika ripustaa joku narun jatkoksi.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi. <<

        Toisen positiivinen on sinun negatiivinen. Minusta jokun uskoontulo kuullostaa positiiviselta, mutta sinun ajatuksesi on valettu ikijäähän. Harmi.

        Yksi tuli uskolla ja toinen sukupuolenkorjauksella onnelliseksi. Sinä sallit vain toisen tavan tulla onnelliseksi.

        Arto, jos saisit päättää, niin kieltäisitkö moiset leikkaukset kokonaan tehtiinpä ne omalla tai yhteiskunnan rahoilla. Pitäisikö niiden tekeminen säätää rikokseksi?

        Kieltäisitkö nämä: abortti, avoliitto, avioliiton ulkopuolinen seksi, ehkäisy muille kuin viiden (10) lapsen avioperheille vai kieltäisitkö?
        Miten tatuoinnit, pitäisikö tatuointien ostaminen, myyminen, suunnitteleminen ja tekeminen kieltää (vrt. prostituutio)?

        Voisiko asian pelkistää niin, että kaikelta mielestäsi tarpeettomalta touhulta pitäisi lopettaa yhteiskunnan tuki ja kaikki uskosi määräysten vastainen pitäisi kriminalisoida?

        ps jotenkin tuntuu, että fundamentalistisessa yhteiskunnassa jokainen kulkisi naru kaulassa ja moralistit valvoisi herkeämättä, että missä menee raja rikki eli onko taas aika ripustaa joku narun jatkoksi.

        Saako siskontyttösi jotain hoitoja🤔❓


      • Marja-Siko kirjoitti:

        Minkälaiset ovat kaava viikset?

        En minä tiedä, kysy häneltä, joka sanaa käytti.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Saako siskontyttösi jotain hoitoja🤔❓

        Milloin alat toimimaan tällä palstalla tämän oman kommenttisi mukaisesti itse:

        "Nimenomaan pitää arvioida kirjoitusta eikä kirjoittajaa :D:D:D"


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Milloin alat toimimaan tällä palstalla tämän oman kommenttisi mukaisesti itse:

        "Nimenomaan pitää arvioida kirjoitusta eikä kirjoittajaa :D:D:D"

        Minä en ole arvioinut qwertyä vaan kysyn hänen siskontytöstään jota on itse täällä kertonut 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Saako siskontyttösi jotain hoitoja🤔❓

        Ja asiahan kuluu sinulle. En kyllä oikeasti ymmärrä sinun tarvettasi nälviä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ja asiahan kuluu sinulle. En kyllä oikeasti ymmärrä sinun tarvettasi nälviä.

        Saan kai kysyä sitä koska qwertyilija on itse kertonut siskontytöstään tällä palstalla😉


      • äläleikkeleihmistä
        eisilpomisia kirjoitti:

        "Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä."

        Ainakin musliminaisten kohdalla sukuelinten silpomista pidetään vääränä ja turmiollisena.

        Jeesusta kritisoidaan siitä syystä, että käskee leikkaamaan kätensä pois, jos se viekottelee syntiin. Liberaalit ovat tässä kohdin erittäin epäjohdonmukaisia.

        ""Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä."

        Ainakin musliminaisten kohdalla sukuelinten silpomista pidetään vääränä ja turmiollisena.

        Jeesusta kritisoidaan siitä syystä, että käskee leikkaamaan kätensä pois, jos se viekottelee syntiin. Liberaalit ovat tässä kohdin erittäin epäjohdonmukaisia."

        Ihmisen silpominen on aina väärin. Ainakin natsi Joseph Mengelen kohdalla jopa liberaali maailma antoi jyrkän tuomion, kun silpoi ihmisiä mielin määrin.


      • RakastaÄläNälvi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ja asiahan kuluu sinulle. En kyllä oikeasti ymmärrä sinun tarvettasi nälviä.

        Enkä minä ymmärrä miksi aina olet uskovien kimpussa nälvimässä ja ilkeilemässä!


      • Marja-Siko
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En minä tiedä, kysy häneltä, joka sanaa käytti.

        Sinä sitä käytit. Yritä keskittyä.


      • Marja-Siko kirjoitti:

        Sinä sitä käytit. Yritä keskittyä.

        Juu käytin kyllä. Käytin sitä samaa termiä, jota käytti kirjoittaja, joka osoitti kommenttinsa minulle.
        Mikä sinua tässä asiassa nyt rassaa?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Saan kai kysyä sitä koska qwertyilija on itse kertonut siskontytöstään tällä palstalla😉

        Kyllä sinä saat kysyä mitä haluat ja teetkin niin. Älykäs ihminen ymmärtää mitä kysellä ja mitä ei.


      • viiksinaiselle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Juu käytin kyllä. Käytin sitä samaa termiä, jota käytti kirjoittaja, joka osoitti kommenttinsa minulle.
        Mikä sinua tässä asiassa nyt rassaa?

        Älä jankuta!


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyllä sinä saat kysyä mitä haluat ja teetkin niin. Älykäs ihminen ymmärtää mitä kysellä ja mitä ei.

        Kyllä, minä olen täysin tietoinen siitä mitä kysyin 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä, minä olen täysin tietoinen siitä mitä kysyin 😉

        Minä tiedän sen ja siksi minä ihmettelenkin aina välillä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minä tiedän sen ja siksi minä ihmettelenkin aina välillä.

        Ihmettele sinä vain itseäsi, siinä luulisi olevan sinulle ihan riittävästi 😛


      • Putten.nimipäivä
        älä.valehtele kirjoitti:

        Ei se ole käskyttämistä jos lääkäri tekee mitä potilas pyytää.
        Nainen saa abortinkin kun vain pyytää vaikka siihen ei ole mitään terveydellistä syytä.

        Kukaan terve nainen ei poistata rintojaan tai sukuelimiään jos se ei ole terveydellisesti välttämätöntä.

        Lääkäri ei tee mitään vain siitä syystä, että potilas pyytää.
        Salliiko Suomen laki tällaisen puoskaroinnin sairaaloissamme?

        Olisikohan tämä juupas.eipäs.keskustelu keskeytettävä siksi aikaa, kun korjausleikkauksia vastustavat osoittavat, että niitä suorittaa joku puoskari asiakkaan toivomuksesta, ilman lääketieteellisiä tutkimuksia.
        Olisi myös saatava selville, millä keinoin nämä hoidot ja tutkimukset on saatu suoritetuksi suomalaisissa ytutukimuslaitoksissa ja sairaaloissa.
        Valehoitoja! Valetutkimuksia! Valelääkäreitä!
        Missä on laki? Missä on lainsäätäjät? Missä on ihmisarvo? Missä uskovaisten oikeudet?
        Miksi uskovaisten on elettävä tällaisten ihmisten puristuksessa?


      • Selitystäkaivataan
        ArtoTTT kirjoitti:

        Lääkärillä ei ole keinoa mitata transtaipumuksen määrää ja mahdotonthan se olisikin koska kyseessä on uskomushoito jota annetaan julkisen terveydenhuollon kautta. Kaikessa on kyse vain siitä kuinka uskottavasti pystyt haastattelussa esiintymään ja tässähän seksuaalijärjestöt neuvovat ja Suomeenkin on tulossa uusi ajattelu jossa tutkimuksia nopeutettaisiin.

        Pelottaako sinua ottaa selvää asioista? Tv:ssä on haastateltu jo pariinkin kertaan henkilöä, joka on kromosomeiltaan sukupuoleton, muunsukupuolinen. Ulkoisesti nainen, mutta hän ei ole kumpaakaan sukupuolta.
        Miten selität sen. Miten saisit hänet eheytetyksi? Ja kuka päättäisi, pitäisikö hän muuttaa mieheksi vai naiseksi?
        Millaiseen syntiin transvestiitti lankeaa? Tai täysin sukupuoleton henkilö?


      • Selitys.tähänkin
        älä.valehtele kirjoitti:

        Älä valehtele. Kaikilla lääkäreiden tekemillä tlmenpiteillä ei ole mitään lääketieteellistä merkitystä.

        Terveen ihmisen silpominen on moraalitonta. Ja jos väität, että terve nainen haluaa poistattaa rintansa niin kerro esimerkki.

        "Kaikilla lääkäreiden tekemillä timenpiteillä ei ole mitään lääketieteellistä merkitystä..."

        Kaikkea sitä kuuleekin. Miksi herrantähden sitten satsataan lääkärikoulutukseen ja terveydenhoitoon, tähän monsteri-soteen ja muuhun neuvolapalveluun, jos niillä ei ole mitään merkitystä. Tai ehkä "timenpide" on jotain muuta kuin lääketieteellinen tutkimus, mistä sen tavallinen riviluterilainen tietää. Tosiuskovilla on paremmat tiedot. Tieto tulee muun hurman mukana kääntymyksessä.


      • Selitystäkaivataan kirjoitti:

        Pelottaako sinua ottaa selvää asioista? Tv:ssä on haastateltu jo pariinkin kertaan henkilöä, joka on kromosomeiltaan sukupuoleton, muunsukupuolinen. Ulkoisesti nainen, mutta hän ei ole kumpaakaan sukupuolta.
        Miten selität sen. Miten saisit hänet eheytetyksi? Ja kuka päättäisi, pitäisikö hän muuttaa mieheksi vai naiseksi?
        Millaiseen syntiin transvestiitti lankeaa? Tai täysin sukupuoleton henkilö?

        #Tv:ssä on haastateltu jo pariinkin kertaan henkilöä, joka on kromosomeiltaan sukupuoleton, muunsukupuolinen. Ulkoisesti nainen, mutta hän ei ole kumpaakaan sukupuolta.
        Miten selität sen.#


      • Selitystäkaivataan kirjoitti:

        Pelottaako sinua ottaa selvää asioista? Tv:ssä on haastateltu jo pariinkin kertaan henkilöä, joka on kromosomeiltaan sukupuoleton, muunsukupuolinen. Ulkoisesti nainen, mutta hän ei ole kumpaakaan sukupuolta.
        Miten selität sen. Miten saisit hänet eheytetyksi? Ja kuka päättäisi, pitäisikö hän muuttaa mieheksi vai naiseksi?
        Millaiseen syntiin transvestiitti lankeaa? Tai täysin sukupuoleton henkilö?

        #Tv:ssä on haastateltu jo pariinkin kertaan henkilöä, joka on kromosomeiltaan sukupuoleton, muunsukupuolinen. Ulkoisesti nainen, mutta hän ei ole kumpaakaan sukupuolta.
        Miten selität sen.#

        Siinäpä se kun transdiagnoosi ei koske tällaisia tapauksia lainkaan, niitä annetaan vain terveille ihmisille, transdiagnoosi annetaan siis fyysisesti terveille ihmisille ja jatkotoimenpiteitä hormonihoitoa ja leikkauksia tehdään siis fyysisesti terveille ihmisille, juuri tietämättömiä ihmisiä yritetään hämmentää kromosomipoikkeamista puhumalla, mutta transdiagnoosi ei koske heitä ollenkaan.

        "Transsukupuolisuus ei saa olla minkään muun mielenterveyden häiriön oire tai liittyä intersukupuoliseen, geneeettiseen tai kromosomaalisen poikkeamaan"(rasek)


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Tv:ssä on haastateltu jo pariinkin kertaan henkilöä, joka on kromosomeiltaan sukupuoleton, muunsukupuolinen. Ulkoisesti nainen, mutta hän ei ole kumpaakaan sukupuolta.
        Miten selität sen.#

        Siinäpä se kun transdiagnoosi ei koske tällaisia tapauksia lainkaan, niitä annetaan vain terveille ihmisille, transdiagnoosi annetaan siis fyysisesti terveille ihmisille ja jatkotoimenpiteitä hormonihoitoa ja leikkauksia tehdään siis fyysisesti terveille ihmisille, juuri tietämättömiä ihmisiä yritetään hämmentää kromosomipoikkeamista puhumalla, mutta transdiagnoosi ei koske heitä ollenkaan.

        "Transsukupuolisuus ei saa olla minkään muun mielenterveyden häiriön oire tai liittyä intersukupuoliseen, geneeettiseen tai kromosomaalisen poikkeamaan"(rasek)

        Eli sinun mielestäsi siis on olemassa sukupuolettomia ja muunsukupuolisia?

        Vai?


      • Selitys.tähänkin kirjoitti:

        "Kaikilla lääkäreiden tekemillä timenpiteillä ei ole mitään lääketieteellistä merkitystä..."

        Kaikkea sitä kuuleekin. Miksi herrantähden sitten satsataan lääkärikoulutukseen ja terveydenhoitoon, tähän monsteri-soteen ja muuhun neuvolapalveluun, jos niillä ei ole mitään merkitystä. Tai ehkä "timenpide" on jotain muuta kuin lääketieteellinen tutkimus, mistä sen tavallinen riviluterilainen tietää. Tosiuskovilla on paremmat tiedot. Tieto tulee muun hurman mukana kääntymyksessä.

        #Tosiuskovilla on paremmat tiedot. Tieto tulee muun hurman mukana kääntymyksessä. #


        Tai sitten voit vain lukea seksuaalijärjestöjen sivuilta, siellä kerrotaan kuinka tulee esiintyä, mitä tulee vaatia, varoitetaan menemästä paikalliseen psykiatriaan, kerrotaan että osa tutkimuksista on vain puhtaita muodollisuuksia jne. Yleensä myös lääkäri päättää minne lähete kirjoitetaan, mutta ei tässä tapauksessa.


        #on mahdollista saada lähete toiselle psykiatrille toista lausuntoa varten. Käytäntö on lähempänä muodollisuutta kuin varsinaista tutkimusta ja käynti on tyypillisesti hyvin lyhyt. #(trasek)


        "Diagnosointi eroaa tyypillisestä sairauden diagnosoinnista siten, että transsukupuolisella tulee olla itsellä selkeä käsitys omasta sukupuolestaan, josta hänen pitää pystyä vakuuttamaan tutkimusyksikkö."(trasek)


        " lääkärin on kirjoitettava lähete näihin tutkimuksiin kun asiakas sitä pyytää. Monet lääkärit eivät kuitenkaan tunne tätä käytäntöä, jonka takia he usein yrittävät mieluummin laittaa lähetteen psykiatrian osastolle. Usein asiakkaan vastuulle jää varmistaa, että lähete lähtee oikeaan paikkaan. Lääkärille on myös mahdollista toimittaa ohje toimintatavoista, "(trasek)


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Eli sinun mielestäsi siis on olemassa sukupuolettomia ja muunsukupuolisia?

        Vai?

        Maailmassa on olemassa monenlaista sairautta ja vammaisuutta, se ei teitä oikeuta ratsastamaan heidän sairaudellaan.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Maailmassa on olemassa monenlaista sairautta ja vammaisuutta, se ei teitä oikeuta ratsastamaan heidän sairaudellaan.

        Vastaa toki siihen mitä kysyin.

        Eli sinun mielestäsi on siis olemassa sukupuolettomia ja muunsukupuolisia ihmisiä?

        Vai eikö ole?

        Kyllä tai ei riittää.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Tämä piti olla positiivinen aloitus tälle negatiiviselle forumille, todella ikävä että keskustelu meni taas tällaiseksi. <<

        Toisen positiivinen on sinun negatiivinen. Minusta jokun uskoontulo kuullostaa positiiviselta, mutta sinun ajatuksesi on valettu ikijäähän. Harmi.

        Yksi tuli uskolla ja toinen sukupuolenkorjauksella onnelliseksi. Sinä sallit vain toisen tavan tulla onnelliseksi.

        Arto, jos saisit päättää, niin kieltäisitkö moiset leikkaukset kokonaan tehtiinpä ne omalla tai yhteiskunnan rahoilla. Pitäisikö niiden tekeminen säätää rikokseksi?

        Kieltäisitkö nämä: abortti, avoliitto, avioliiton ulkopuolinen seksi, ehkäisy muille kuin viiden (10) lapsen avioperheille vai kieltäisitkö?
        Miten tatuoinnit, pitäisikö tatuointien ostaminen, myyminen, suunnitteleminen ja tekeminen kieltää (vrt. prostituutio)?

        Voisiko asian pelkistää niin, että kaikelta mielestäsi tarpeettomalta touhulta pitäisi lopettaa yhteiskunnan tuki ja kaikki uskosi määräysten vastainen pitäisi kriminalisoida?

        ps jotenkin tuntuu, että fundamentalistisessa yhteiskunnassa jokainen kulkisi naru kaulassa ja moralistit valvoisi herkeämättä, että missä menee raja rikki eli onko taas aika ripustaa joku narun jatkoksi.

        #Toisen positiivinen on sinun negatiivinen. Minusta jokun uskoontulo kuullostaa positiiviselta, mutta sinun ajatuksesi on valettu ikijäähän. Harmi.#


        Osallistujista huolimatta tämä on Luterilaisuus palsta, jossa tulisi voida iloita jonkun uskoon tulosta.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Toisen positiivinen on sinun negatiivinen. Minusta jokun uskoontulo kuullostaa positiiviselta, mutta sinun ajatuksesi on valettu ikijäähän. Harmi.#


        Osallistujista huolimatta tämä on Luterilaisuus palsta, jossa tulisi voida iloita jonkun uskoon tulosta.

        Luterilaiseen uskoon tulosta siis tulisi iloita, ei esim. helluntailaisuuteen. Jos siis tuo luterilaisuus on se määre.


    • On hyvä, että tänne tuodaan myös positiivisia aloituksia. Kristiina oli yksi minunkin suosikeistani.

      • Ja lisää positiivisia uutisia:

        Marja Sikonkin elämä muuttui: "Sukupuoltaan korjannut pappi Marja-Sisko kriisivuosien jälkeen: ”Olen onnellinen ja vanheneva nainen, jonka askel on lyhentynyt”

        Tiia: Kolmen lapsen isä on nyt nainen – “Olen onnellinen, että uskalsin tehdä tämän”

        Alex: "Itsemurhaa hautoneesta tytöstä kasvoi onnellinen nuori mies
        Alex Muurinen syntyi 24 vuotta sitten tytöksi. Nyt hän on mies henkilötunnusta myöten."



      • TässäonUskomme
        evita- kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa tästä linkistä löytyy lisää omakohtaisia tarinoita , mahdollisuuksia muutokseen.

        http://www.mahdollisuus.fi/stoorit/

        Jumala tosiaan tekee paljon suuria asioita ihmisten elämässä, eheyttämällä ja parantamalla. Vain Jumala on se parantaja ...

        2. Moos. 15:26

        Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".

        Jumala on lopulta AINA se parantaja. Jos kirurgi vaikka leikkaa luut yhteen, niin Jumala tekee loput miljoonin kemiallisin prosessien ihmisen kehossa, kun luut kasvaa yhteen ja haavat paranee.

        Jumala antoi lääkäreille ja kirurgeille viisauden ja taidon auttaa paranemista samoin kuin Jumala antaa maanviljelijöille taidon ja viisauden kasvattaa viljaa, mutta Jumala on saanut aikaan sen, että siemen itää ja kasvaa.


      • TässäonUskomme kirjoitti:

        Jumala tosiaan tekee paljon suuria asioita ihmisten elämässä, eheyttämällä ja parantamalla. Vain Jumala on se parantaja ...

        2. Moos. 15:26

        Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".

        Jumala on lopulta AINA se parantaja. Jos kirurgi vaikka leikkaa luut yhteen, niin Jumala tekee loput miljoonin kemiallisin prosessien ihmisen kehossa, kun luut kasvaa yhteen ja haavat paranee.

        Jumala antoi lääkäreille ja kirurgeille viisauden ja taidon auttaa paranemista samoin kuin Jumala antaa maanviljelijöille taidon ja viisauden kasvattaa viljaa, mutta Jumala on saanut aikaan sen, että siemen itää ja kasvaa.

        >Jumala antoi lääkäreille ja kirurgeille viisauden ja taidon auttaa paranemista

        Ei suinkaan, vaan he saavat nuo taidot lääkiksessä oppimalla toisilta, aiemmin lääkiksen käyneiltä ihmisiltä. Jumala ei tiettävästi ole kouluttanut ainuttakaan lääkäriä missään, vaan aina ovat olleet ihmiset asialla.


      • tässäseviisaus
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jumala antoi lääkäreille ja kirurgeille viisauden ja taidon auttaa paranemista

        Ei suinkaan, vaan he saavat nuo taidot lääkiksessä oppimalla toisilta, aiemmin lääkiksen käyneiltä ihmisiltä. Jumala ei tiettävästi ole kouluttanut ainuttakaan lääkäriä missään, vaan aina ovat olleet ihmiset asialla.

        ">Jumala antoi lääkäreille ja kirurgeille viisauden ja taidon auttaa paranemista

        Ei suinkaan, vaan he saavat nuo taidot lääkiksessä oppimalla toisilta, aiemmin lääkiksen käyneiltä ihmisiltä. Jumala ei tiettävästi ole kouluttanut ainuttakaan lääkäriä missään, vaan aina ovat olleet ihmiset asialla."

        Jumala loi aivot ja ajattelun, järjen ja viisauden ihmisiin, jotka sitten voivat auttaa omalla tavallaan sairaita ja kärsiviä ja Jumala sitten hoitaa parantumisissa sen suurimman osuuden omine ihmisiin luomine mekanismeineen.


      • tässäseviisaus kirjoitti:

        ">Jumala antoi lääkäreille ja kirurgeille viisauden ja taidon auttaa paranemista

        Ei suinkaan, vaan he saavat nuo taidot lääkiksessä oppimalla toisilta, aiemmin lääkiksen käyneiltä ihmisiltä. Jumala ei tiettävästi ole kouluttanut ainuttakaan lääkäriä missään, vaan aina ovat olleet ihmiset asialla."

        Jumala loi aivot ja ajattelun, järjen ja viisauden ihmisiin, jotka sitten voivat auttaa omalla tavallaan sairaita ja kärsiviä ja Jumala sitten hoitaa parantumisissa sen suurimman osuuden omine ihmisiin luomine mekanismeineen.

        Hieno homma. 999 promillea ihmiskunnan historiasta on kuitenkin kulunut niin, että lääkäreitä joko ei ollut tai Jumala ei sallinut heidän tietää juuri mitään. Vielä 1700-luvun Euroopassa sairas saattoi jäädä todennäköisemmin henkiin, jos ei päässyt lääkärinhoitoon.

        Jumalalla on siis pitkä vieteri, kun malttoi venailla satoja tuhansia vuosia ennen kuin alkoi hoitaa parantamishommiaan osaavien lääkäreitten kautta.


      • ArtoTTTeikirjautunut
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hieno homma. 999 promillea ihmiskunnan historiasta on kuitenkin kulunut niin, että lääkäreitä joko ei ollut tai Jumala ei sallinut heidän tietää juuri mitään. Vielä 1700-luvun Euroopassa sairas saattoi jäädä todennäköisemmin henkiin, jos ei päässyt lääkärinhoitoon.

        Jumalalla on siis pitkä vieteri, kun malttoi venailla satoja tuhansia vuosia ennen kuin alkoi hoitaa parantamishommiaan osaavien lääkäreitten kautta.

        #Vielä 1700-luvun Euroopassa sairas saattoi jäädä todennäköisemmin henkiin, jos ei päässyt lääkärinhoitoon. #


        Nyt ainakin lasten kannattaa toivoa etteivät joudu sukupuolenvaihtoprosessin ohjelmiin.


      • ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:

        #Vielä 1700-luvun Euroopassa sairas saattoi jäädä todennäköisemmin henkiin, jos ei päässyt lääkärinhoitoon. #


        Nyt ainakin lasten kannattaa toivoa etteivät joudu sukupuolenvaihtoprosessin ohjelmiin.

        Sanoin hiljattain, että sulla on päässä sentään vähän enemmän järjen valoa kuin Korkkiruuvilla. Ilmeisesti yrität todistaa, että erehdyin. Pahoittelen, jos annoin väärän todistuksen lähimmäisestäni.


      • ArtoTTTeikirjautunut
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sanoin hiljattain, että sulla on päässä sentään vähän enemmän järjen valoa kuin Korkkiruuvilla. Ilmeisesti yrität todistaa, että erehdyin. Pahoittelen, jos annoin väärän todistuksen lähimmäisestäni.

        Onhan se hyvä että sinäkin pystyt myöntämään erehdyksesi. Innokkaimmat sateenkaariaktiivi vanhemmat saattavat aloittaa lapsen preppauksen sukupuolenvaihtoon jo pikkulapsena.

        "Tapauksen oikeuskäsittelyt alkoivat noin kolme vuotta sitten, kun seitsemänvuotiaan pojan isä valitti oikeuteen siitä, ettei hänellä ollut oikeutta nähdä poikaansa. Isä oli monta kertaa yhteydessä eri sosiaaliviranomaisiin, jotka aluksi jättivät hänen huolensa täysin huomiotta. Kun isä viimein sai taas tavata poikansa, hän järkyttyi nähdessään pojan olevan puettu tyttöjen vaatteisiin ja käyttäytyvän kuin tyttö."

        "Äiti oli täysin vakuuttunut, että poika ”koki itsensä tytöksi”. Hän kasvatti ja käsitteli poikaansa sen mukaisesti. Isä kertoi oikeudessa sosiaaliviranomaisten uskoneen täysin äidin hulluja kuvitelmia. He olivat yksimielisiä siitä, että poikaa tultaisiin kasvattamaan kuin tyttöä. Poika itsekin uskoi tuolloin olevansa tyttö ja pukeutui koko ajan tyttömäisiin vaatteisiin. Hänet oli jopa lääkärin vastaanotolla rekisteröity tytöksi."

        https://www.vastarinta.com/aiti-pakotti-poikansa-transseksuaaliksi-palautui-heti-normaaliksi-paastyaan-isansa-luo/


      • ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:

        Onhan se hyvä että sinäkin pystyt myöntämään erehdyksesi. Innokkaimmat sateenkaariaktiivi vanhemmat saattavat aloittaa lapsen preppauksen sukupuolenvaihtoon jo pikkulapsena.

        "Tapauksen oikeuskäsittelyt alkoivat noin kolme vuotta sitten, kun seitsemänvuotiaan pojan isä valitti oikeuteen siitä, ettei hänellä ollut oikeutta nähdä poikaansa. Isä oli monta kertaa yhteydessä eri sosiaaliviranomaisiin, jotka aluksi jättivät hänen huolensa täysin huomiotta. Kun isä viimein sai taas tavata poikansa, hän järkyttyi nähdessään pojan olevan puettu tyttöjen vaatteisiin ja käyttäytyvän kuin tyttö."

        "Äiti oli täysin vakuuttunut, että poika ”koki itsensä tytöksi”. Hän kasvatti ja käsitteli poikaansa sen mukaisesti. Isä kertoi oikeudessa sosiaaliviranomaisten uskoneen täysin äidin hulluja kuvitelmia. He olivat yksimielisiä siitä, että poikaa tultaisiin kasvattamaan kuin tyttöä. Poika itsekin uskoi tuolloin olevansa tyttö ja pukeutui koko ajan tyttömäisiin vaatteisiin. Hänet oli jopa lääkärin vastaanotolla rekisteröity tytöksi."

        https://www.vastarinta.com/aiti-pakotti-poikansa-transseksuaaliksi-palautui-heti-normaaliksi-paastyaan-isansa-luo/

        Kyllä yksittäistapauksia maailmaan mahtuu joka lähtöön eikä niistä ole järkeä tehdä numeroa. Nekrofiilejäkin on enemmän kuin tuon jutun kuvaaman kaltaisia selvästi mielisairaita "sateenkaariaktiiveja".


      • evita- kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa tästä linkistä löytyy lisää omakohtaisia tarinoita , mahdollisuuksia muutokseen.

        http://www.mahdollisuus.fi/stoorit/

        Iloisena seuraan etenkin heidän elämäänsä, joilla on maltillinen ja iloinen usko.


    • On aina hieno asia, kun ihminen löytää Jumalan ja löytää levon itselleen ja kokee Jumalan rakkauden ja hyväksynnän. Kun vielä me uskovat voisimme hyväksyä toinen toisemme ja kaikki lähimmäisemme, maailma olisi parempi paikka kaikille elää. Valitettavasti vaikka itse olemme löytäneet avun elämäämme ja saaneet kokea anteeksi annon ja syntiemme sovituksen, emme aina osaa armahtaa lähimmäisiämme, vaan kohtelemme heitä kovin sanoin ja taakoittaen .

      • siitä.-vaan

        Siitä vaan opettelet hyväksymään uskovat ja lopetat heidän vainonsa tällä palstalla.


      • siitä.-vaan kirjoitti:

        Siitä vaan opettelet hyväksymään uskovat ja lopetat heidän vainonsa tällä palstalla.

        Todistit juuri kommenttini.


      • siitä.-vaan
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Todistit juuri kommenttini.

        Hyvä, sitten vain alat opetella ja jätä uskovat rauhaan ilkeyksiltäsi!


      • siitä.-vaan kirjoitti:

        Hyvä, sitten vain alat opetella ja jätä uskovat rauhaan ilkeyksiltäsi!

        Valitettavasti et ole siinä asemassa, että voisit minua käskyttää. Mukavaa päivän jatkoa.


      • siitä.-vaan
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Valitettavasti et ole siinä asemassa, että voisit minua käskyttää. Mukavaa päivän jatkoa.

        En käskytä vaan annan neuvon, että jätät uskovat rauhaan.


      • siitä.-vaan kirjoitti:

        En käskytä vaan annan neuvon, että jätät uskovat rauhaan.

        Kiitos neuvosta. Minäkin annan sinulle neuvon, lakkaa ilkeilemästä minulle ja jätä minut rauhaan.


      • jäiavoimeksi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos neuvosta. Minäkin annan sinulle neuvon, lakkaa ilkeilemästä minulle ja jätä minut rauhaan.

        Eli suostutko siis jättämään uskovat rauhaan etkä enää jatkossa ilkeile toistuvasti heille?


      • siitä.-vaan
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos neuvosta. Minäkin annan sinulle neuvon, lakkaa ilkeilemästä minulle ja jätä minut rauhaan.

        Sinun on ihan turha puhua ilkeilystä koska ktse olet täynnä ilkeyttä ja pahuutta.


      • luterilainen
        siitä.-vaan kirjoitti:

        Sinun on ihan turha puhua ilkeilystä koska ktse olet täynnä ilkeyttä ja pahuutta.

        "Eerikatässämoi" on palstan parhaimpia kirjoittajia ja on osoittanut oikeaa kristillistä uskoa, mistä sinä olet jäänyt tyystin paitsi.


      • LehmätLentää
        luterilainen kirjoitti:

        "Eerikatässämoi" on palstan parhaimpia kirjoittajia ja on osoittanut oikeaa kristillistä uskoa, mistä sinä olet jäänyt tyystin paitsi.

        Onko Raamatun totuuden kieltäminen kristillistä uskoa? Näinkö on luterilaisuudessa?


      • sielunhoitaja
        luterilainen kirjoitti:

        "Eerikatässämoi" on palstan parhaimpia kirjoittajia ja on osoittanut oikeaa kristillistä uskoa, mistä sinä olet jäänyt tyystin paitsi.

        Ymmärrän evl, että sinä pidät kaikkia homottjia ja Jumalan sanan kieltäjiä hyvinä kirjoittajna.


      • näinvarmaanon
        LehmätLentää kirjoitti:

        Onko Raamatun totuuden kieltäminen kristillistä uskoa? Näinkö on luterilaisuudessa?

        "Onko Raamatun totuuden kieltäminen kristillistä uskoa? Näinkö on luterilaisuudessa?"

        Itse olen ymmärtänyt, että Jumalan Sanan vastainen toiminta on yleistä luterilaisessa kirkossa, ainakin liberaalin porukan keskuudessa.


      • totta_
        näinvarmaanon kirjoitti:

        "Onko Raamatun totuuden kieltäminen kristillistä uskoa? Näinkö on luterilaisuudessa?"

        Itse olen ymmärtänyt, että Jumalan Sanan vastainen toiminta on yleistä luterilaisessa kirkossa, ainakin liberaalin porukan keskuudessa.

        Totta.


      • Luterilainen
        näinvarmaanon kirjoitti:

        "Onko Raamatun totuuden kieltäminen kristillistä uskoa? Näinkö on luterilaisuudessa?"

        Itse olen ymmärtänyt, että Jumalan Sanan vastainen toiminta on yleistä luterilaisessa kirkossa, ainakin liberaalin porukan keskuudessa.

        "Eerikatässämoi" on vapaakirkollinen ja sivistynyt sellainen.


      • evl
        sielunhoitaja kirjoitti:

        Ymmärrän evl, että sinä pidät kaikkia homottjia ja Jumalan sanan kieltäjiä hyvinä kirjoittajna.

        Sinä olet oikea homottaja täällä. Muuta sinä et osaakkaan kuin homottaa joka ketjussa. Sinun juttusi eivät ole Jumalan sanaa.


      • hyvähuomio
        Luterilainen kirjoitti:

        "Eerikatässämoi" on vapaakirkollinen ja sivistynyt sellainen.

        Kuten ateistitkin mutta kristillisyyden kanssa tässä ei ole mitään tekemistä.


      • Putte.mukana

        Osa uskoontulleista muuttuu torjuvaksi ja tuomitsevaksi tiukkikseksi. Tavallinen arki-ihminen vierastaa tuomitsevaa ja ainaoikeassa olevaa ihmistä. Vähitellen hänen ympärillään ei ole muita kuin samoin ajattelevia, ja silloin maailmankatsomus vain kapenee ja pienenee.
        Ja sitten tullaan tähän, että toisten huolet, ongelmat. elämäntuskat ovat kaikki halveksittavia ja sikamaisia.
        Pahoilla mielin näitäkin mielipiteitä lukee.


      • Putte.mukana kirjoitti:

        Osa uskoontulleista muuttuu torjuvaksi ja tuomitsevaksi tiukkikseksi. Tavallinen arki-ihminen vierastaa tuomitsevaa ja ainaoikeassa olevaa ihmistä. Vähitellen hänen ympärillään ei ole muita kuin samoin ajattelevia, ja silloin maailmankatsomus vain kapenee ja pienenee.
        Ja sitten tullaan tähän, että toisten huolet, ongelmat. elämäntuskat ovat kaikki halveksittavia ja sikamaisia.
        Pahoilla mielin näitäkin mielipiteitä lukee.

        Kun ihminen tulee uskoon hänen elämänsä muuttuu. Joistakin saattaa tuntua torjuvalta ja tiukalta kun ihminen ei enää halua elää maailman ehdoilla kuten ennen.
        Uskoon tuloon kuuluu aina kääntyminen ja muutos 🤓
        Ihminen muuttaa kuileman valtakinnasta Jumalan valtakuntaan ja arvot muuttuvat.


      • Sinulla on viisaita sanoja.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kun ihminen tulee uskoon hänen elämänsä muuttuu. Joistakin saattaa tuntua torjuvalta ja tiukalta kun ihminen ei enää halua elää maailman ehdoilla kuten ennen.
        Uskoon tuloon kuuluu aina kääntyminen ja muutos 🤓
        Ihminen muuttaa kuileman valtakinnasta Jumalan valtakuntaan ja arvot muuttuvat.

        >Ihminen muuttaa kuileman valtakinnasta

        Totisesti, amen!


      • Putte.mukana kirjoitti:

        Osa uskoontulleista muuttuu torjuvaksi ja tuomitsevaksi tiukkikseksi. Tavallinen arki-ihminen vierastaa tuomitsevaa ja ainaoikeassa olevaa ihmistä. Vähitellen hänen ympärillään ei ole muita kuin samoin ajattelevia, ja silloin maailmankatsomus vain kapenee ja pienenee.
        Ja sitten tullaan tähän, että toisten huolet, ongelmat. elämäntuskat ovat kaikki halveksittavia ja sikamaisia.
        Pahoilla mielin näitäkin mielipiteitä lukee.

        Hemmetti, että oletkin oikeassa. (Paska juttu sinänsä.)


      • SomaaRäyhis

        Vonkaat taas usko.vaista.


    • Obadja151cm

      Kiitos olkoon Herralle kutsusta. Kunnia yksin Jumalalle!

    • Sehän on aina hienoa kun ihminen on "paikkansa" löytänyt ja on tyytyväinen elämäänsä. Mitään yleispätevää tuosta voi tuskin ajatella. Toiselle kun taas jotkut muut asiat ovat tärkeämpiä kuin toiset mutta hyvä näin. Hyvä laulajahan hän on, eli menestystä vaan valitsemallaan uralla.

      • Riviluterilainen.vain

        Hyvä kun kirjoitit, Ajattelinkin, että poloinen Kristiina on varmasti aivan kauhistunut tästä loanheitosta, mitä hänen ihan kaunis ja hyvä asenteensa musiikkiin yhtä äkkiä saattoi aikaan.
        Uskovaisten parissa muhii paljon salattua, joka tulisi hoitaa pois seurakunnassa. Pitäisi olla seurakuntien omat terapeutit, joiden kanssa voisi käydä syvällisiä keskusteluja tämänkin ketjun aiheista.


      • Riviluterilainen.vain kirjoitti:

        Hyvä kun kirjoitit, Ajattelinkin, että poloinen Kristiina on varmasti aivan kauhistunut tästä loanheitosta, mitä hänen ihan kaunis ja hyvä asenteensa musiikkiin yhtä äkkiä saattoi aikaan.
        Uskovaisten parissa muhii paljon salattua, joka tulisi hoitaa pois seurakunnassa. Pitäisi olla seurakuntien omat terapeutit, joiden kanssa voisi käydä syvällisiä keskusteluja tämänkin ketjun aiheista.

        Ikävä kun hyvä asia vääntyi muihin aiheisiin, mulle aiheille olisi ollut jo muitakin ketjuja.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ikävä kun hyvä asia vääntyi muihin aiheisiin, mulle aiheille olisi ollut jo muitakin ketjuja.

        No, esim. minä toin esiin juuri samaan aiheeseen liittyviä asioita.

        Ikävä että sinä aloit tuomaan esiin omia negatiivisia mielipiteitäsi.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ikävä kun hyvä asia vääntyi muihin aiheisiin, mulle aiheille olisi ollut jo muitakin ketjuja.

        Ateille on kova paikka kun ihmisiä tulee uskoon 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ateille on kova paikka kun ihmisiä tulee uskoon 😉

        Jos ihminen kokee olevansa onnellinen ja tyytyväinen uskossaan niin siitä vaan, ei ole minulle ainakaan mikään ongelma.

        Tietysti vastavuoroisesti teikäläisillekään ei pitäisi olla mikään ongelma jos vaikkapa sukupuolenkorjauksen jälkeen joku on onnellinen ja tyytyväinen.

        Mutta, kas kummaa, sehän tämänkin ketjun mukaan on teikäläisille ongelma.

        Että sellaista.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Jos ihminen kokee olevansa onnellinen ja tyytyväinen uskossaan niin siitä vaan, ei ole minulle ainakaan mikään ongelma.

        Tietysti vastavuoroisesti teikäläisillekään ei pitäisi olla mikään ongelma jos vaikkapa sukupuolenkorjauksen jälkeen joku on onnellinen ja tyytyväinen.

        Mutta, kas kummaa, sehän tämänkin ketjun mukaan on teikäläisille ongelma.

        Että sellaista.

        Honey, sinulle ei pitäis olla mikään ongelma kenekään uskoontulo 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Honey, sinulle ei pitäis olla mikään ongelma kenekään uskoontulo 😉

        Ei olekaan.

        Eikä kenellekään pitäisi olla ongelma se jos vaikkapa sukupuolenkorjauksen jälkeen joku on onnellinen ja tyytyväinen.

        Mutta, kas kummaa, sehän tämänkin ketjun mukaan on teikäläisille ongelma.

        Että sellaista.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ei olekaan.

        Eikä kenellekään pitäisi olla ongelma se jos vaikkapa sukupuolenkorjauksen jälkeen joku on onnellinen ja tyytyväinen.

        Mutta, kas kummaa, sehän tämänkin ketjun mukaan on teikäläisille ongelma.

        Että sellaista.

        Hyvä, baby😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hyvä, baby😉

        Harmi ettei samaa voi sanoa teikäläisistä.


      • usko.vainen
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Harmi ettei samaa voi sanoa teikäläisistä.

        Sillä lailla, dear😉


      • evlut101
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Jos ihminen kokee olevansa onnellinen ja tyytyväinen uskossaan niin siitä vaan, ei ole minulle ainakaan mikään ongelma.

        Tietysti vastavuoroisesti teikäläisillekään ei pitäisi olla mikään ongelma jos vaikkapa sukupuolenkorjauksen jälkeen joku on onnellinen ja tyytyväinen.

        Mutta, kas kummaa, sehän tämänkin ketjun mukaan on teikäläisille ongelma.

        Että sellaista.

        "Eikä kenellekään pitäisi olla ongelma se jos vaikkapa sukupuolenkorjauksen jälkeen joku on onnellinen ja tyytyväinen."

        Paitsi että moni leikkauksen läpikäynyt katuu sitä. Arif-tutkimuslaitoksen johtajan mukaan 20 % korjatuista katuu myöhemmin korjausta. Nämä luvut perustuvat tilanteeseen, jossa sukupuolenkorjausleikkauksiin on ollut vaikea päästä ja niihin ei ole aktiivisesti kannustettu. Nykyinen trans-agenda tarjoaa sukupuolenkorjausleikkausta positiivisena (yhteiskunnan rahottamana) ratkaisuna, jolloin yhä useampi epävarma lähtee leikkiin mukaan ja oletettavasti katuvien määrä kasvaa vielä entisestään.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sukupuolenkorjausprosessi

        Eli kysymykseni on että tekeekö sukupuolenkorjausleikkaus automaattisesti onnelliseksi? Vai onko niin että kirurgin veitsi ei loppukädessä ole ratkaisu psyykkisiin ongelmiin? Jos noinkin suuri osa katuu leikkaustaan, niin voi olla hyvä että trans-huuman vastapainona on muutama konservatiivinen vänkyrä-ääni hieman jarruttamassa menoa. Onhan tuota liberalismia nähty maailman sivu eikä aina ole menty oikeaan suuntaan.


      • ArtoTTTeikirjautunut
        evlut101 kirjoitti:

        "Eikä kenellekään pitäisi olla ongelma se jos vaikkapa sukupuolenkorjauksen jälkeen joku on onnellinen ja tyytyväinen."

        Paitsi että moni leikkauksen läpikäynyt katuu sitä. Arif-tutkimuslaitoksen johtajan mukaan 20 % korjatuista katuu myöhemmin korjausta. Nämä luvut perustuvat tilanteeseen, jossa sukupuolenkorjausleikkauksiin on ollut vaikea päästä ja niihin ei ole aktiivisesti kannustettu. Nykyinen trans-agenda tarjoaa sukupuolenkorjausleikkausta positiivisena (yhteiskunnan rahottamana) ratkaisuna, jolloin yhä useampi epävarma lähtee leikkiin mukaan ja oletettavasti katuvien määrä kasvaa vielä entisestään.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sukupuolenkorjausprosessi

        Eli kysymykseni on että tekeekö sukupuolenkorjausleikkaus automaattisesti onnelliseksi? Vai onko niin että kirurgin veitsi ei loppukädessä ole ratkaisu psyykkisiin ongelmiin? Jos noinkin suuri osa katuu leikkaustaan, niin voi olla hyvä että trans-huuman vastapainona on muutama konservatiivinen vänkyrä-ääni hieman jarruttamassa menoa. Onhan tuota liberalismia nähty maailman sivu eikä aina ole menty oikeaan suuntaan.

        Asiassa on monia todella huolestuttavia piirteitä, uskotaan että SITTEN ongelmat ratkeavat kun pääsee hormoni/leikkaus "hoitoon". Siitä on muodostunut "uskonto", jossa hoitoihin pääsy on tavoite ja päämäärä, josta sitten on oltava onnellinen ainakin ulospäin. Kuten aikaisemmin toin ilmi, tutkimukset ovat täysin poikkeavat muusta terveydenhuollon tutkimuksesta, tässä lääkäri ei totea, eikä pysty toteamaan mitään, vaan potilaan on vakuutettava tutkija kovasta halustaan olla toista sukupuolta. Lisäksi ihmeellisesti suomalaiseen terveydenhuoltoon on rakennettu ohituskanava, lääkäri ei edes voi kirjoittaa lähetettä psykiatriaan vaikka näkisi sen oikeaksi paikaksi, vaan hänen on pakko kirjoittaa lähete transtutkimuksiin jos potilas niin vaatii.


        Vielä huolestuttavampaa on tulevaisuus, jo nyt osin muodollisia tutkimuksia halutaan nopeuttaa ja mikä pahinta lasten murrosikä halutaan pysäyttää hormoniblokkeri hoidolla niiden lasten kohdalla joilla on sukupuoli-identiteettiin liittyviä ongelmia, vakka noin 90 %:lla tapauksista tällaiset tuntemukset menevät ohi murrosiän myötä.


      • evlut101 kirjoitti:

        "Eikä kenellekään pitäisi olla ongelma se jos vaikkapa sukupuolenkorjauksen jälkeen joku on onnellinen ja tyytyväinen."

        Paitsi että moni leikkauksen läpikäynyt katuu sitä. Arif-tutkimuslaitoksen johtajan mukaan 20 % korjatuista katuu myöhemmin korjausta. Nämä luvut perustuvat tilanteeseen, jossa sukupuolenkorjausleikkauksiin on ollut vaikea päästä ja niihin ei ole aktiivisesti kannustettu. Nykyinen trans-agenda tarjoaa sukupuolenkorjausleikkausta positiivisena (yhteiskunnan rahottamana) ratkaisuna, jolloin yhä useampi epävarma lähtee leikkiin mukaan ja oletettavasti katuvien määrä kasvaa vielä entisestään.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sukupuolenkorjausprosessi

        Eli kysymykseni on että tekeekö sukupuolenkorjausleikkaus automaattisesti onnelliseksi? Vai onko niin että kirurgin veitsi ei loppukädessä ole ratkaisu psyykkisiin ongelmiin? Jos noinkin suuri osa katuu leikkaustaan, niin voi olla hyvä että trans-huuman vastapainona on muutama konservatiivinen vänkyrä-ääni hieman jarruttamassa menoa. Onhan tuota liberalismia nähty maailman sivu eikä aina ole menty oikeaan suuntaan.

        "Eli kysymykseni on että tekeekö sukupuolenkorjausleikkaus automaattisesti onnelliseksi?"

        Eihän se uskoontulokaan tee kenestäkään automaattisesti onnellista.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Eli kysymykseni on että tekeekö sukupuolenkorjausleikkaus automaattisesti onnelliseksi?"

        Eihän se uskoontulokaan tee kenestäkään automaattisesti onnellista.

        >Eihän se uskoontulokaan tee kenestäkään automaattisesti onnellista.

        Lahkoseurakunta toki odottaa voimakkaita onnellisuuden ja valtavan muutoksen ilmentymiä, joten uskoon tullut niitä aina yrittää myös esittää parhaansa mukaan. Mikä on mitenkin aitoa, sen tietää vain asiakas itse, jos aina edes hän.


      • Takapenkkiläinen
        ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:

        Asiassa on monia todella huolestuttavia piirteitä, uskotaan että SITTEN ongelmat ratkeavat kun pääsee hormoni/leikkaus "hoitoon". Siitä on muodostunut "uskonto", jossa hoitoihin pääsy on tavoite ja päämäärä, josta sitten on oltava onnellinen ainakin ulospäin. Kuten aikaisemmin toin ilmi, tutkimukset ovat täysin poikkeavat muusta terveydenhuollon tutkimuksesta, tässä lääkäri ei totea, eikä pysty toteamaan mitään, vaan potilaan on vakuutettava tutkija kovasta halustaan olla toista sukupuolta. Lisäksi ihmeellisesti suomalaiseen terveydenhuoltoon on rakennettu ohituskanava, lääkäri ei edes voi kirjoittaa lähetettä psykiatriaan vaikka näkisi sen oikeaksi paikaksi, vaan hänen on pakko kirjoittaa lähete transtutkimuksiin jos potilas niin vaatii.


        Vielä huolestuttavampaa on tulevaisuus, jo nyt osin muodollisia tutkimuksia halutaan nopeuttaa ja mikä pahinta lasten murrosikä halutaan pysäyttää hormoniblokkeri hoidolla niiden lasten kohdalla joilla on sukupuoli-identiteettiin liittyviä ongelmia, vakka noin 90 %:lla tapauksista tällaiset tuntemukset menevät ohi murrosiän myötä.

        Onpa sinulla murheet! Onko lähistölläsi paljonkin näitä onnettomia, joita joudut nyt tukemaan?
        Ilmankos olet niin kiivas tässä asiassa.
        Voimia sinulle, kun joudut näitä onnettomia lohduttamaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ateille on kova paikka kun ihmisiä tulee uskoon 😉

        >Ateille on kova paikka kun ihmisiä tulee uskoon 😉

        Aivan kauheaahan tämä ateisteille on, että yksi naislaulaja tulee uskoon joka 45. vuosi. Nyt on Saatanan lapsilla hätäkokous (tietysti Jumalan säätämänä lepopäivänä!) ja itse Valheen Isä on saapunut johtamaan puhetta.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ateille on kova paikka kun ihmisiä tulee uskoon 😉

        Aivan kauheaahan tämä ateisteille on, että yksi naislaulaja tulee uskoon joka 45. vuosi. Nyt on Saatanan lapsilla hätäkokous (tietysti Jumalan säätämänä lepopäivänä!) ja itse Valheen Isä on saapunut johtamaan puhetta.

        No huomenta Repeliini, onko aamusi lähetnyt kivasti käyntiin 🤗❓


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Eli kysymykseni on että tekeekö sukupuolenkorjausleikkaus automaattisesti onnelliseksi?"

        Eihän se uskoontulokaan tee kenestäkään automaattisesti onnellista.

        >Eihän se uskoontulokaan tee kenestäkään automaattisesti onnellista.

        Toki on myönnettävä, että uskoontulosta ja uskossaolosta on olennaisesti helpompi pakittaa kuin korjausleikkauksista. Ja moni pakittaakin, etenkin jos on onnistunut säilyttämään ihmissuhteita myös lahkon ulkopuolisiin. Läheskään kaikki eivät onnistu; näkeehän täälläkin, että mielestään aina oikeassa olevien "uskovien" oppirakennelmaan kuuluu olla alituisissa riidoissa koko "maailman" kanssa (kuten muinaiset juutalaiset kaikkien naapureittensa kanssa!) jopa niin, että kaikki havaittu yksimielisyys "jumalattomien" kanssa torjutaan välittömästi tuomiolla "sinä et ole oikea uskova".


    • Jotkut ne aina kääntävät keskustelun sukupuolivähemmistöihin keskusteltiinpa täällä mistä hyvänsä. Eikö heille ole omaa osiota.

      • Tarkoitatko siis nimimerkkejä "usko.vainen" ja "ArtoTTT" ?


      • TarkoitanSinua
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tarkoitatko siis nimimerkkejä "usko.vainen" ja "ArtoTTT" ?

        Tarkoitan juuri sinua. Sinä olit eka tässä ketjussa, joka otit esille Marja-Siskon ja Alex Muurisen ja käänsit tämänkin ketjun sivuraiteelle.
        Tarkista vaikka itse, kolmas viesti alusta on sinun.


      • TarkoitanSinua kirjoitti:

        Tarkoitan juuri sinua. Sinä olit eka tässä ketjussa, joka otit esille Marja-Siskon ja Alex Muurisen ja käänsit tämänkin ketjun sivuraiteelle.
        Tarkista vaikka itse, kolmas viesti alusta on sinun.

        Minä otin esiin ihmisten elämänmuutoksen kuten aloittajakin,eli ihan aloituksen otsikon mukaista kommentointia siis minulta.

        Sille että jotkin eivät pysty iloitsemaan toisen onnellisuudesta vaan alkavat tuomaan esiin negatiivisia asioista minä en voi mitään. Tästä esimerkkinä aloittaja ArtoTTT joka itse toi esille nimenomaan negatiivisia asioita kommenteissaan.


        Lisäksi sekä nimimerkki "usko.vainen" että "ArtoTTT" ovat lukuisissa ketjuissa joissa käsitelään sukupuolivähemmistöjä sekä aloittajina että kommentoijina mutta se ei tunnu evita- aa tai sinua haittaavan lainkaan.

        Yllätyskö? Ei tietenkään, teikäläisten mielestähän ainoastaan ne positiiviset kommentit seksuaalivähemmnistöistä tällä palstalla ovat niitä tuomittavia,


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Minä otin esiin ihmisten elämänmuutoksen kuten aloittajakin,eli ihan aloituksen otsikon mukaista kommentointia siis minulta.

        Sille että jotkin eivät pysty iloitsemaan toisen onnellisuudesta vaan alkavat tuomaan esiin negatiivisia asioista minä en voi mitään. Tästä esimerkkinä aloittaja ArtoTTT joka itse toi esille nimenomaan negatiivisia asioita kommenteissaan.


        Lisäksi sekä nimimerkki "usko.vainen" että "ArtoTTT" ovat lukuisissa ketjuissa joissa käsitelään sukupuolivähemmistöjä sekä aloittajina että kommentoijina mutta se ei tunnu evita- aa tai sinua haittaavan lainkaan.

        Yllätyskö? Ei tietenkään, teikäläisten mielestähän ainoastaan ne positiiviset kommentit seksuaalivähemmnistöistä tällä palstalla ovat niitä tuomittavia,

        Ehkä ulkoisesti ja fyysisesti on jotain muutosta heille tullut, mutta muuttuikohan sisäisesti mikään.


      • evita- kirjoitti:

        Ehkä ulkoisesti ja fyysisesti on jotain muutosta heille tullut, mutta muuttuikohan sisäisesti mikään.

        Yllättäen nämä ihmisten itsensä kertomat tarinat eivät sitten olekaan totta sinun mielestäsi vaikka kun kyse ei olekaan esim. ns. "eheytyneiden" tai ns. "uskoon tulleiden" tarinoista sinäkin tietysti uskot 100% sesti.

        Huvittavaa.


      • TarkoitanSinua kirjoitti:

        Tarkoitan juuri sinua. Sinä olit eka tässä ketjussa, joka otit esille Marja-Siskon ja Alex Muurisen ja käänsit tämänkin ketjun sivuraiteelle.
        Tarkista vaikka itse, kolmas viesti alusta on sinun.

        Oletko siis evita? Jos et ole, kukaan ei ole sinulta kysynyt mitä tarkoitat. Kertoa sen toki saat, ei siinä mitään.


      • evita- kirjoitti:

        Ehkä ulkoisesti ja fyysisesti on jotain muutosta heille tullut, mutta muuttuikohan sisäisesti mikään.

        Samaa voi tietysti kysyä kenestä tahansa ja myös väittämänsä mukaan uskoon tulleista. Kukaan meistä ei näe ihmisen sisimpään, ja narsistisia taipumuksia omaavat osaavat kyllä taitavastikin esittää heiltä toivottua roolia.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Samaa voi tietysti kysyä kenestä tahansa ja myös väittämänsä mukaan uskoon tulleista. Kukaan meistä ei näe ihmisen sisimpään, ja narsistisia taipumuksia omaavat osaavat kyllä taitavastikin esittää heiltä toivottua roolia.

        Kokemuksesta voin sanoa, että uskoon tuleminen on juuri sisäinen muutos, joka muuttaa ihmisen kokonaisvaltaisesti.
        Ulkonaiset muutokset, no ehkä niistä jaksaa jonkin aikaa olla onnellinen, mutta kun niihin ulkoisiin tahtoo kyllästyä ja pettyäkin ajan kanssa.


      • evita- kirjoitti:

        Kokemuksesta voin sanoa, että uskoon tuleminen on juuri sisäinen muutos, joka muuttaa ihmisen kokonaisvaltaisesti.
        Ulkonaiset muutokset, no ehkä niistä jaksaa jonkin aikaa olla onnellinen, mutta kun niihin ulkoisiin tahtoo kyllästyä ja pettyäkin ajan kanssa.

        Sittenhän voit meille kertoa, miten juuri sinä muutuit kokonaisvaltaisesti uskoon tultuasi.


      • evita- kirjoitti:

        Kokemuksesta voin sanoa, että uskoon tuleminen on juuri sisäinen muutos, joka muuttaa ihmisen kokonaisvaltaisesti.
        Ulkonaiset muutokset, no ehkä niistä jaksaa jonkin aikaa olla onnellinen, mutta kun niihin ulkoisiin tahtoo kyllästyä ja pettyäkin ajan kanssa.

        Miksi sinun kertomukseesi pitäisi uskoa koska sinäkään et usko muiden kertomuksiin?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Miksi sinun kertomukseesi pitäisi uskoa koska sinäkään et usko muiden kertomuksiin?

        Saatana ei lähes Jumalan veroisilla voimillaan saa "uskovaa" valehtelemaan, vaikka meidät uskottomat saakin suorastaan jatkuvalla syötöllä. Nytkin varmaan siis valehtelen. 🤔


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sittenhän voit meille kertoa, miten juuri sinä muutuit kokonaisvaltaisesti uskoon tultuasi.

        Ennen uskoontuloni elämäni oli epävarmaa, paljon menetyksiä ja turvattomuutta, kyselin elämän tarkoitusta ja mielekyyttä. Lopulta annoin periksi, ajattelin, että menköön kaikki.
        Huusin Jumalan puoleen. En odottanut maailmalta ja elämältä enää mitään.
        Ajattelin, Jos Jumala on olemassa Häntä haluan seurata. Muistin sen Raamatun lauseen "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, sen jälkeen kaikki muukin teille annetaan."
        Kuinka ollakaan elämäni alkoi seestymään. Sisäisesti olen rauhallisempi.
        Ehkäpä se näkyy uloskin päin kun monet, jotka eivät ole edes uskossa, ovat tulleet sanomaan, että miten sinä voit olla noin rauhallinen.
        Siinä suhteessa olen muuttunut, että vieläkään en elämässäni turvaudu maailmaan ja ihmisiin. Maailma muuttuu, ihmisiä menetetään, mutta Jumala on ikuinen.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Miksi sinun kertomukseesi pitäisi uskoa koska sinäkään et usko muiden kertomuksiin?

        Kyllähän minä heidän kertomuksia pidän totena. Arvioin vain niiden pysyvyyttä ja luonnetta.


      • evita- kirjoitti:

        Ennen uskoontuloni elämäni oli epävarmaa, paljon menetyksiä ja turvattomuutta, kyselin elämän tarkoitusta ja mielekyyttä. Lopulta annoin periksi, ajattelin, että menköön kaikki.
        Huusin Jumalan puoleen. En odottanut maailmalta ja elämältä enää mitään.
        Ajattelin, Jos Jumala on olemassa Häntä haluan seurata. Muistin sen Raamatun lauseen "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, sen jälkeen kaikki muukin teille annetaan."
        Kuinka ollakaan elämäni alkoi seestymään. Sisäisesti olen rauhallisempi.
        Ehkäpä se näkyy uloskin päin kun monet, jotka eivät ole edes uskossa, ovat tulleet sanomaan, että miten sinä voit olla noin rauhallinen.
        Siinä suhteessa olen muuttunut, että vieläkään en elämässäni turvaudu maailmaan ja ihmisiin. Maailma muuttuu, ihmisiä menetetään, mutta Jumala on ikuinen.

        >Siinä suhteessa olen muuttunut, että vieläkään en elämässäni turvaudu maailmaan ja ihmisiin.

        Tuli vain mieleen, että oliko tämä kiertoilmaus sitoutumiskyvyttömyydelle?


      • evita- kirjoitti:

        Kyllähän minä heidän kertomuksia pidän totena. Arvioin vain niiden pysyvyyttä ja luonnetta.

        Mitähän järkeä tuossa arvioinnissa voi olla, jos ei lainkaan tunne noita ihmisiä?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Miksi sinun kertomukseesi pitäisi uskoa koska sinäkään et usko muiden kertomuksiin?

        Dear, yritä hieman hillitä aggressiotasi edes näin sunnuntaina 😉


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Siinä suhteessa olen muuttunut, että vieläkään en elämässäni turvaudu maailmaan ja ihmisiin.

        Tuli vain mieleen, että oliko tämä kiertoilmaus sitoutumiskyvyttömyydelle?

        Tiedä häntä, mutta onhan tässä oltu aviossakin jo kohta 40 vuotta, mutta joskushan tästäkin on luovuttava. Tuskinpa me täällä maailmassa eletään ikuisesti. Kenties se kuolemakin olla sitten sitoutumiskyvyttömyyttä.


      • evita- kirjoitti:

        Tiedä häntä, mutta onhan tässä oltu aviossakin jo kohta 40 vuotta, mutta joskushan tästäkin on luovuttava. Tuskinpa me täällä maailmassa eletään ikuisesti. Kenties se kuolemakin olla sitten sitoutumiskyvyttömyyttä.

        No sinunkin kertomuksesi pysyvyyttä ja luonnetta voi siis arvioida yhtä hyvin.


      • evita- kirjoitti:

        Kyllähän minä heidän kertomuksia pidän totena. Arvioin vain niiden pysyvyyttä ja luonnetta.

        Jostain syystä samanlaista luonteen ja pysyvyyden arviointia sinä ja muut teikäläiset ette kuitenkaan koskaan suorita esim. aloituksen henkikön kertomuksen tai vaikkapa "eheyteyneiden" kertonusten suhteen.


      • evita- kirjoitti:

        Tiedä häntä, mutta onhan tässä oltu aviossakin jo kohta 40 vuotta, mutta joskushan tästäkin on luovuttava. Tuskinpa me täällä maailmassa eletään ikuisesti. Kenties se kuolemakin olla sitten sitoutumiskyvyttömyyttä.

        O'gay. Jos käytetään ilmauksia joita voi ymmärtää useilla tavoilla, on tietysti hyvä selvittää mikä tapa on – tai ei ainakaan ole – lähellä oikeaa.


      • evita- kirjoitti:

        Ennen uskoontuloni elämäni oli epävarmaa, paljon menetyksiä ja turvattomuutta, kyselin elämän tarkoitusta ja mielekyyttä. Lopulta annoin periksi, ajattelin, että menköön kaikki.
        Huusin Jumalan puoleen. En odottanut maailmalta ja elämältä enää mitään.
        Ajattelin, Jos Jumala on olemassa Häntä haluan seurata. Muistin sen Raamatun lauseen "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, sen jälkeen kaikki muukin teille annetaan."
        Kuinka ollakaan elämäni alkoi seestymään. Sisäisesti olen rauhallisempi.
        Ehkäpä se näkyy uloskin päin kun monet, jotka eivät ole edes uskossa, ovat tulleet sanomaan, että miten sinä voit olla noin rauhallinen.
        Siinä suhteessa olen muuttunut, että vieläkään en elämässäni turvaudu maailmaan ja ihmisiin. Maailma muuttuu, ihmisiä menetetään, mutta Jumala on ikuinen.

        ”Kuinka ollakaan elämäni alkoi seestymään. Sisäisesti olen rauhallisempi. ”

        Näistä seurauksista uskosta voi sanoa aivan samaa-

        ”Siinä suhteessa olen muuttunut, että vieläkään en elämässäni turvaudu maailmaan ja ihmisiin.”

        Tässä kävi täysin päinvastoin. Opin luottamaan uudella tavalla ihmisiin ja näkemään heissä enemmän hyvä puolia. Se oli rakkauden ansiota. Enää ei tarvitse olla omavoimainen ja yrittää pärjätä yksin kaikessa. Jumalan rakkaus kun on myös siinä, mitä me teemme toinen toisillemme.


      • evita-ei.kirj
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kuinka ollakaan elämäni alkoi seestymään. Sisäisesti olen rauhallisempi. ”

        Näistä seurauksista uskosta voi sanoa aivan samaa-

        ”Siinä suhteessa olen muuttunut, että vieläkään en elämässäni turvaudu maailmaan ja ihmisiin.”

        Tässä kävi täysin päinvastoin. Opin luottamaan uudella tavalla ihmisiin ja näkemään heissä enemmän hyvä puolia. Se oli rakkauden ansiota. Enää ei tarvitse olla omavoimainen ja yrittää pärjätä yksin kaikessa. Jumalan rakkaus kun on myös siinä, mitä me teemme toinen toisillemme.

        Tokihan minä ihmisiin luotan. Onhan minulla läheisiä ihmisiä nytkin ympärillä.
        Mutta tarkoitin turvautumisella sitä, jos heidät menettää äkillisesti ei vaivu epätoivoon.
        Ainahan elämässä voi sattua vaikka mitä. Tästähän mulla on kokemusta, että läheisen elämä voi päättyä äkillisesti nuorenakin, koska vain, ja jos ei ole ollut muuta turvaa kuin nämä ihmiset, on tyhjän päällä.


      • evita-ei.kirj kirjoitti:

        Tokihan minä ihmisiin luotan. Onhan minulla läheisiä ihmisiä nytkin ympärillä.
        Mutta tarkoitin turvautumisella sitä, jos heidät menettää äkillisesti ei vaivu epätoivoon.
        Ainahan elämässä voi sattua vaikka mitä. Tästähän mulla on kokemusta, että läheisen elämä voi päättyä äkillisesti nuorenakin, koska vain, ja jos ei ole ollut muuta turvaa kuin nämä ihmiset, on tyhjän päällä.

        Turvautuminen hädän ja surun keskellä Jumalaan on tosiaan suuremmoinen asia. Se kantaa. Tosin myös läheisten tuki ja apu on myös tärkeitä.

        Minulla on samanlaisia kokemuksia aika paljon, kun elämä on joillakin päättynyt äkkiarvaamatta.


    • Krisse saattaakin olla ensimmäinen naispuolinen lajiaan sitten 1970-luvun ja Eija Merilän. Vai muistaako joku muita?

      • onmuitakin

        Jippu


      • onmuitakin kirjoitti:

        Jippu

        Jippu on laulanut hengellistä muun ohella niin kauan kuin muistan.


    • "Ja kaikki se luovuus ja melodiat, mitä musiikkiin minun maailmassani liittyy, pääsevät oikeuksiinsa parhaiten gospelmusiikissa, hän pohtii."

      Sittenhän on ihan luonnollista, että hän siirtyi gospelmusiikkiin.

    • ArtoTTTeikirjautunut

      Pitkästä aikaa taas jotain positiivia uutisia mediassa.

      "Lääkärit sanoivat lapsen kuolevan "minuuteissa" – syntymän jälkeen selvisi uskomaton totuus: "Kaikki mahdollisuudet elää normaalia elämää" "

      ""Paras ennuste, jonka saimme, oli, että lapsi eläisi viisi päivää"
      Lapsen oletettiin elävän minuutteja tai tunteja, ei vuosia.
      – Paras ennuste, jonka saimme, oli, että lapsi eläisi viisi päivää, parin lääkäri toteaa.
      Parille ehdotettiin aborttia, mutta Corpsteinit eivät suostuneet. Ariann kantoi lapsen täysiaikaiseksi. Lapsi potki ja oli eloisa koko raskauden ajan."

      https://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/koti-ja-vapaa-aika/lääkärit-sanoivat-lapsen-kuolevan-minuuteissa-–-syntymän-jälkeen-selvisi-uskomaton-totuus-kaikki-mahdollisuudet-elää-normaalia-elämää/ar-BBMApgJ?ocid=spartanntp

    • Jippu on tosiaan laulanut hengellisiä jo pitkään mutta ei hänen räväkkä tyylinsä ja liberaalit arvonsa siltikään kelpaa änkyrälössille

      • "Pinkerin todistusaineisto on väkevä: sodat (vähentyneet), elinajanodote (kasvanut kaikkialla), lapsikuolleisuus (romahtanut), tappavat taudit (malariakuolleisuus saatu alle puoleen vuoden 2000 tasosta), aliravitsemus (vähentynyt tuntuvasti), nälänhädät (melkein poissa)."

        Kun vain voisi jatkua tämä kehitys edelleenkin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe