Tukkoinen tilanne KB 2952664 päivityksestä

YhtäEnVaihda

Muutama päivä sitten päivitin heinäkuun aikana tulleet normaalit päivitykset ja niiden mukana oli taas tämä KB 2952664.
En ole viimeisen vuoden aikana sitä enää ”pelännyt”, mutta kun tänään sitten avasin koneen ensimmäisen kerran tuon 1.8 .2018 otettujen päivitysten jälkeen, niin siellä odotti outo ruutu.
Ensinnäkin alareunan työkalurivin pohja oli muuttunut valkoiseksi - en ole sellaista lkinä nähnyt- ja siellä oli seuraava tietolätkä: ”Windows- palveluun yhdistäminen epäonnistui. Windows ei voinut muodostaa yhteyttä palveluun Järjestelmätapahtumien ilmoituspalvelu. Tämä ongelma estää vakiokäyttäjiä kirjautumasta järjestelmään.
Järjestelmänvalvojana voit tarkastella järjestelmän tapahtumalokin tietoja, joissa syy, miksi palvelu ” .
Enempää en kerinnyt sitä lappua lukemaan kun se häipyi ja sen yläkulmassa ollut työkalun kuva ei reagoinut muuten kuin viemällä kuvakkeiden säätösivulle.
Osittain hitaus varmasti johtui siitä, että olen mökillä ja täällä on h***tin hidas netti.
Kun sitten näin tämän edellä mainitun päivityksen menin sitä poistamaan, joka kestiiiiiii pitkääään.
Sain sen lopulta pois ja kone palasi normaaliksi. Onko muut havainneet moista käytöstä?

8

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Weeseiska

      Kun tuo päivitys ilmestyy seuraavan kerran tarjolle niin piilota se.
      Kuvaamasi kaltainen voi olla seuraus että koneella on/on ollut sopimattomia liitännäisiä jatai niiden mukana tullutta sälää mitkä eivät poistu vaikka liitännäien poistaakin. Ne sitten "orpona" eivät osaa toimia oikein kun huomaavat että koneelta lähtee jotain ulos.

      • YhtäEnVaihda

        Kiitos neuvosta. En päästä sitä enää sisään.
        Aika mielenkiintoista on se, että tämä KB 2952664 on ollut vailinainen päivitys tämän vuoden helmikuulle asti ja sen jälkeen muuttunut tärkeäksi.


      • Weeseiska

        Niinhän se oli.
        En osaa sanoa olisiko sen tarkoitusta nyt jotenkin muutettu. Valinnaisena se oli W10 alkuajoista lähtien, olisikohan sillä nyt jotain tekemistä/yhteyttä siihen jos koneella on ollut kokeilumielessä asennettuna W10 tai suorittanut jotain toimintoja/estoja sen suhteen...??!! Minulla oli....

        Tuskin tuo kovin "vaarallinen" päivitys on kuten toisaalla tässä ketjussa olen todennut mutta itsekin olen piilottanut tuon päivityksen ja seuraan tarjotaanko sitä jossain vaiheessa uudelleen.
        Päivitykset minulla on määritelty niin että MS ilmoittaa jos päivityksiä on saatavilla ja itse voin ladata ja päivittää vain tarpeellisiksi katsomani päivitykset joita on nyt koneella jonkin verran päälle saadan.


    • TurunSinappi

      Tuo KB 2952664 tulee minulla 7:ssa aina takaisin päivityksessä tulevan "kuukauden koontipäivitys" tjsp. mukana,
      Tämä "koontipäivitys" tjsp. siis on uusien päivitysten lisäksi. Olen jättänyt ottamatta sen kokonaan eikä mitään ongelmaa ole ilmennyt.

    • Weeseiska

      MS selitää tuon päivityksen tarkoituksen seuraavasti:
      "Tämä päivitys suorittaa diagnostiikan Windows-järjestelmissä, jotka osallistuvat Windowsin asiakaskokemuksen parantamisohjelmaan. Diagnostiikka arvioi Windows-ekosysteemin yhteensopivuustilaa ja auttaa Microsoftia varmistamaan sovelluksen ja laitteiden yhteensopivuuden kaikissa Windows-päivityksissä. Tässä päivityksessä ei ole GWX- tai päivitystoimintoja. ".... saattaa olla tarpeellinen tai sitten ei.
      Päivityksen pois jättäminen tuskin aiheuttaa koneelle mitään isompaa ongelmaa, toisaalta kyllähän meitä "vakoillaan" tietämättämme aina kun ollaan yhteydessä verkkoon halusit tai et.

      Tuo GWS-toiminto jota MS:n mukaan ei olisi tässä päivityksessä mukana liittyi aikanaan W10:een....
      eli Microsoft latasi kuluttajien koneille GWX (Get Windows 10) -sovelluksen, joka lähetti toistuvina viesteinä suoramarkkinointia.

      • YhtäEnVaihda

        Mitäs tämä merkitsee. Avasin äsken koneen ja menin katsomaan asennettuja päivityksiä. Se valkoinen väri, eikä infolätkä työkalurivillä, tullut nyt sinne.
        Palataan aiheeseen, kun selasin listaa alaspäin, niin se h***n KB 2952664 on siellä listalla ja asennuspäivä on eilinen(5.8). Kun se edellinen oli ennen eilistä käynnistystä 1.8, jolloin otin niitä heinäkuun päivityksiä.
        Vaikuttaako se että, siitä (KB 2952664) on tehty tärkeä, tuohon listoilla pysymiseen?


    • Weeseiska

      Kun se ilmestyy ladattaviin /asennettaviin päivityksiin niin ruksi ruutuun ja hiiren oikealla näpäytys ja valitset että piilota päivitys. Kohta pitäs kadota.
      Sitä en osaa veikata koska/missä vaiheessa se mahdollisesti putkahtaaa taas uudelleen listaukseen. Minä olen piilottanut sen eikä sitä ole ainakaan vielä ilmestynyt uudelleen.

      • YhtäEnVaihda

        Noin tein silloin kun ne sitä 10 oikein tosissaan tyrkyttivät. Myöhemmin en sitä enää plokannut kun pöly oli laskeutunut.
        Nyt näyttää siltä kuin se olisi pesiytynyt sinne jäädäkseen - asiaa seurataan.
        Kiitos taas neuvoista, sama


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe