Raamatun Jumala on jotenkin tyhmä

jumala.on.potaskaa

Kyseisen kirjan mukaan ns. Jumala loi tämmöisen puun: "paratiisin keskelle hän kasvatti elämän puun sekä hyvän- ja pahantiedon puun." Sitten ns. Jumala riensi virkkaamaan: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

Nyt seuraakin ihmettely: Miksi Jumala loi sellaista, josta ei saanut syödä? Eihän siinä ole mitään järkeä. Onko ns. Jumala tyhmä? Ns. Jumalaa väitetään kaikkitietäksi. Ns. Jumala siis tiesi jo etukäteen, kunka hommassa käy ja siltikin hän vain loi täysin turhan puun. Kyllä. Kysymykseeni on vastattava myönteisesti. Ns. Jumalan täytyy olla todella tyhmä. m.o.t.

70

1035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarina osoittaa jumalan luojan, ihmisen, typeryyden.

      Oikea jumala tuskin olisi tuollaiseen ansaan langennut.

      • jumala.on.potaskaa

        Niinpä. Mutta tuohon ansaan uskovaiset aina uudelleen lankeavat, aivot nollalinjalla.


      • NöyrtykääJumalanEdessä

        JESAJA 55

        6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

        7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

        8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.

        9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.


      • ota.järki.käteen
        NöyrtykääJumalanEdessä kirjoitti:

        JESAJA 55

        6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

        7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

        8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.

        9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

        Herran etsintä on lapsellista touhua, koska neulankin löytää helpommin heinäsuovasta kuin olemattoman yhtään mistään. Nöyrry olemattoman edessä.


      • Uskonpohjatontyhmyys

        Lisäksi jumala laittoi täydelliseen paratiisiin kavalan käärmeen. Tässä helppo vinkki
        kaikkitietävälle kaikkivaltiaalle: Paratiisit ilman kavalia käärmeitä, kiitos, koska
        paratiisihan ei ole täydellinen jos siellä on jotain kavalaa eli mätää.

        Mutta näköjään aivan liian vaikea asia kaikkitietävälle kaikkivaltiaalle.


    • Eikiitosjeesus

      Tieto ja tiedostaminen estää ihmistä olemasta nöyrä alamainen poppamiehille. Tuo on siis oleellinen osa uskontoa.

    • Onhan niitä psykologisia testejä joissa pikkulapsi jätetään yksin huoneeseen karkkipurkin kanssa ja sanotaan että et sitten syö tuosta.

      • onko.se.eettistä

        Erotellaanko silläkin ateistit normaaleista?


      • niin.somaa
        onko.se.eettistä kirjoitti:

        Erotellaanko silläkin ateistit normaaleista?

        Ahneet uskovaiset söisivät kuitenkin kaiken.


      • onko.se.eettistä kirjoitti:

        Erotellaanko silläkin ateistit normaaleista?

        Muistaakseni sillä testataan lapsen kykyä valehdella. Että kun aikuinen tulee kohta huoneeseen ja kysyy, että söitkö tuosta purkista, mitä lapsi sanoo. Tietyssä kehitysvaiheessa kun lapsi oppii narraamaan.

        Voidaan myös testata jaksaako lapsi odottaa sen verran, että jos luvataan, että et koske karkkipurkkiin, saat kohta kaksi kokonaista karkkipurkkia. Tietyssä kehitysvaiheessa kun lapsen kyky hyötyajatteluunkin kehittyy.


    • Yksinkertaisesti

      Aloituksesta näkee vain ihmisen tyhmyyden kaikkeuden Jumalan rinnalla.
      Raamatun Jumala on maailmankaikkeuden viisain mutta tyhmä ihminen ei ymmärrä Jumalan viisauden suuruutta. Sinäkö maailman kaikkineen loit ja kannattelet sitä?
      Viisautta anokoon jokainen Herralta ja lukekoon Raamattua että oppii ymmärtämän Jumalan viisautta. Sinä päivänä kun Jumala alkaa sinulle valaista totuuttaan sinä tulet hämmästymään hänen valtansa suuruutta ja viisautta.
      Vastaus kysymykseesi tulee tässä:
      Jumala loi paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun koetellakseen ihmistä. Ylpeydessään ihminen lankesi koska hän itse halusi olla jumala. Juuri siitä syystä Jumala karkotti ihmiset paratiisista mutta koskaan ei yksikään pääse siitä että ihminen itse valitsee hyvän tai pahan omassa elämässään ja valinnan seuraukset tulee hänen itsensä osaksi. Näin ollen ei kukaan voi syyttää Jumalaa mistään.

      • onneton.vastaus

        "Jumala loi paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun koetellakseen ihmistä. "

        Miksi? Kaikkinäkevä ja kaikkitietävä jumala oli itse luonut ihmisen ja siis hyvin tiesi, mitä tulee tapahtumaan. Niin myös tapahtui, joten mikä oli homman pointti?


      • ketä.kiinnostaa
        onneton.vastaus kirjoitti:

        "Jumala loi paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun koetellakseen ihmistä. "

        Miksi? Kaikkinäkevä ja kaikkitietävä jumala oli itse luonut ihmisen ja siis hyvin tiesi, mitä tulee tapahtumaan. Niin myös tapahtui, joten mikä oli homman pointti?

        Koska muuten koko maailmasta ja historiasta olisi tullut yhtä tylsää ja sisällyksetöntä kuin ateismikin on.


      • h547fd

        "Näin ollen ei kukaan voi syyttää Jumalaa mistään."

        Kyllä voi, koska nämä ihmiset eivät tienneet hyvästä ja pahasta ennen kuin vasta syönnin jälkeen. He eivät voineet ymmärtää valintojen seuraksia.


      • jumala.on.potaskaa

        Vastauksestasi näkee vain sinun suunnattoman tyhmyytesi.


      • edelleen
        h547fd kirjoitti:

        "Näin ollen ei kukaan voi syyttää Jumalaa mistään."

        Kyllä voi, koska nämä ihmiset eivät tienneet hyvästä ja pahasta ennen kuin vasta syönnin jälkeen. He eivät voineet ymmärtää valintojen seuraksia.

        Ihmiset kyllä ymmärsivät valintojensa seuraukset koska Jumala itse heitä siitä edeltäkäsin varoitti. Jumala viisaudessaan antoi ihmisille valita itse joko hyvä tai paha koska hänellä on täydellinen suunnitelma maailmalle. Paratiisiin te mielellänne tietenkin menisitte suoraan teette sitten hyvää tai pahaa ilkeyksissänne. Se on turha toivo, Jumala on täydellinen viisaus eikä hänessä ole mitään epäpyhää.
        Jumala ei tee pelastustyötään väkivalloin kenenkään kohdalla, vaikka sallii ihmisten itsensä tähden tulla elämään ajoittain myös vaikeuksia että ihmiset herää näkemään hänen luomansa totuuden.
        Kukaan ei voi mistään syyttää Jumalaa joka loi kaiken suunnitelmansa mukaan. Jokainen tulee elämään elämäänsä joko pahan tai hyvän puolesta, omien valintojensa mukaan.
        Turha on ihmisen potkia tutkainta vastaan. Joka ei tiedä Jumalan suuresta suunnitelmasta maailmaa kohtaan näyttää näissä kirjoituksissa vain oman tietämättömyytensä. Tiedon puute yhdistettynä pilkkaavaan asenteeseen kertoo paljon ihmisen omasta arvomaailmasta. Siinä ei ole paljon kunnioitettavaa.
        Kiukku ja viha uskovia kohtaan on näillä palstoilla tiedostettu, taustalla on itse pahuuden lähde.
        Jumalaan uskova ei tule uskomaan omaa "totuuttanne" jota te itse pidätte totuutena mutta joka on pelkästään suuri eksytys maailmalle.

        Niin kuin tuolla joku otti esille,
        "...niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
        kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
        Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
        Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa" (Snl. 1:26-27)

        Jumala ei salli itseään pilkata ja sille te ette voi mitään kun maailman viisain lukee tuomionsa maailmalle joka herjaa maailmankaikkeuden Herraa.


      • jumala.on.potaskaa
        edelleen kirjoitti:

        Ihmiset kyllä ymmärsivät valintojensa seuraukset koska Jumala itse heitä siitä edeltäkäsin varoitti. Jumala viisaudessaan antoi ihmisille valita itse joko hyvä tai paha koska hänellä on täydellinen suunnitelma maailmalle. Paratiisiin te mielellänne tietenkin menisitte suoraan teette sitten hyvää tai pahaa ilkeyksissänne. Se on turha toivo, Jumala on täydellinen viisaus eikä hänessä ole mitään epäpyhää.
        Jumala ei tee pelastustyötään väkivalloin kenenkään kohdalla, vaikka sallii ihmisten itsensä tähden tulla elämään ajoittain myös vaikeuksia että ihmiset herää näkemään hänen luomansa totuuden.
        Kukaan ei voi mistään syyttää Jumalaa joka loi kaiken suunnitelmansa mukaan. Jokainen tulee elämään elämäänsä joko pahan tai hyvän puolesta, omien valintojensa mukaan.
        Turha on ihmisen potkia tutkainta vastaan. Joka ei tiedä Jumalan suuresta suunnitelmasta maailmaa kohtaan näyttää näissä kirjoituksissa vain oman tietämättömyytensä. Tiedon puute yhdistettynä pilkkaavaan asenteeseen kertoo paljon ihmisen omasta arvomaailmasta. Siinä ei ole paljon kunnioitettavaa.
        Kiukku ja viha uskovia kohtaan on näillä palstoilla tiedostettu, taustalla on itse pahuuden lähde.
        Jumalaan uskova ei tule uskomaan omaa "totuuttanne" jota te itse pidätte totuutena mutta joka on pelkästään suuri eksytys maailmalle.

        Niin kuin tuolla joku otti esille,
        "...niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
        kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
        Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
        Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa" (Snl. 1:26-27)

        Jumala ei salli itseään pilkata ja sille te ette voi mitään kun maailman viisain lukee tuomionsa maailmalle joka herjaa maailmankaikkeuden Herraa.

        Juttusi ovat lapsellista höpötystä. Ns. Jumala olisi voinut aivan hyvin jättää kyseisen puun istuttamatta, koska kaikkivoivana tiesi, mitä siitä seuraa. Ns. Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen eli heikoksi sortumaan mihin tahansa. Erehtyihän ns. Jumala varattuun naiseenkin lisääntymistarkoituksessa, vaikka itse saneli käskyissään, että älä himoitse toisen puolisoa. Sellainen typerys se ns. Jumala vaan on.

        Jumala sallii itseään pilkattaman, koska on tehnyt kaikkensa, jotta niin tehtäisiin. Ns. Jumala on tyhmä kuin saapas. Ja samanlaisia typeryksiä ovat mokomaan uskovat, puhuvat aasit.


      • AteistiVaan
        onneton.vastaus kirjoitti:

        "Jumala loi paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun koetellakseen ihmistä. "

        Miksi? Kaikkinäkevä ja kaikkitietävä jumala oli itse luonut ihmisen ja siis hyvin tiesi, mitä tulee tapahtumaan. Niin myös tapahtui, joten mikä oli homman pointti?

        ” ’Jumala loi paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun koetellakseen ihmistä.’

        Miksi? Kaikkinäkevä ja kaikkitietävä jumala oli itse luonut ihmisen ja siis hyvin tiesi, mitä tulee tapahtumaan. Niin myös tapahtui, joten mikä oli homman pointti?”

        Eikös tuo ole itsestäänselvää?

        Jumala tarvitsi tekosyyn häätääkseen ihmisen paratiisista julmaan maailmaan, jotta ihmiset rukoilisivat ja ylistäisivät Jumalaa ja pitäisivät Jumalaa armahtavana ja rakastavana, kun Jumala ottaa ihmisen lopulta takaisin paratiisiin toisessa elämässä. Tarkoitus oli siis kurittaa ihmistä jotta ihminen oppisi tottelemaan, mitä Jumala käskee.


    • Jumalaan viitataan usein "isänä" ja ihmisiä kutsutaan "Jumalan lapsiksi".

      Kuka oikea isä jättää lapset vaikka huoneeseen jossa on suojaamattomia sähköpistokkeita ja metallisia sukkapuikkoja ja sanoo, että tehkää mitä vaan, mutta älkää vain pistäkö sukkapuikkoja sähköpistokkeisiin? Ja sitten kun lapsi saa sähköiskun, niin syynä on lasten syntisyys eikä isän tyhmyys?

      • parasttis

        Eikö vanhemman pitäisi vahtia, että lapsi ei syö sopimatonta. Kysehän on heitteillejätöstä.


      • ilta.tähti

        Kun isä jättää viisikymppisen lapsensa huoneeseen yksin sukkapuikkojen kanssa ja sanoo, että älä työnnä niitä sähköpistokkeisiin ja lapsi kuitenkin työntää ja saa sähköiskun niin isä on tyhmä? Tai kun kolmekymppinen lapsi syö sopimattomia ruokia, isä on jättänyt hänet heitteille?


      • parasttis kirjoitti:

        Eikö vanhemman pitäisi vahtia, että lapsi ei syö sopimatonta. Kysehän on heitteillejätöstä.

        Kaikkitietävä ja -näkevä Jahve ei siis nähnyt käärmettä Eevaa houkuttelemassa, ei omenaa syömässä, ei Aatamille tarjoamassa?


    • Ei, en voi syyttää olematonta tyhmäksi, enkä myöskään viisaaksi koska syytös on yhtä puutteelinen kuin puolustus viisaaksi sanomiseen.

    • jkhiljl

      xxxxKyseisen kirjan mukaan ns. Jumala loi tämmöisen puun: "paratiisin keskelle hän kasvatti elämän puun sekä hyvän- ja pahantiedon puun." Sitten ns. Jumala riensi virkkaamaan: xxxxxx

      Jumala riensi virkkamaan??? Tällaista en ole kuullutkaan mitähän Jumala mahtoi virkata???

      • tiiuyuyykujuj

        Jumala virkkaa sinulle hirttoköyden, jotta pääset taivaaseen nopeammin.


    • SilloinArmoOnOhi

      Haukkukaa vaan Jumalaa - Hän nauraa ja pilkkaa teitä!

      Ja kun tämä lyhyt ns. elämänne on ohi joudutte kohtamaan Hänet silmästä silmään ja silloin, JUURI silloin - Pelkään puolestanne jo nyt, mitä tapahtuu...

      Tehkää parannus pilkastanne, pyytäkää syntejänne anteeksi ja antakaa elämänne Jeesukselle - kun vielä voitte!

      • ÄlysiOnOhi

        Ihmisen keksimää sepitehahmoa ei voi kukaan kohdata silmästä silmään.


      • ArmonAikaonNyt

        "Haukkukaa vaan Jumalaa - Hän nauraa ja pilkkaa teitä!"

        Näin muuten voi jumalattomalle käydä. Jumala on armollinen Jumala Jeesuksessa Kristuksessa, mutta jos jumalaton jatkuvasti vastustaa Jumalan armokutsua parannukseen, niin hän vähitellen paaduttaa sydämensä niin ettei Jumala enää häntä kutsu eikä kuule. Ja silloin tapahtuu tuo Jumalan Sanassaan , Raamatussa ennakolta ilmoittama asia:

        "...niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
        kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
        Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
        Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa" (Snl. 1:26-27)


      • Ierika

        1:100 000 vetoa ettei kohdata. Laitatko potin tiskiin?


      • AteistiVaan

        ”Haukkukaa vaan Jumalaa - Hän nauraa ja pilkkaa teitä!”

        Kuulostaa varsin lapselliselta ja epäkypsältä tyypiltä tuo sinun kuvailemasi jumala.


    • Toinen luomismyytti on Jahvistien monoteistista propagandaa. Israel oli polyteistinen ja Jahven rinnalla (ja puolisona) palvottiin Ashera -jumalatarta. Ashera on äitijumalatar, elämän antaja ja viisauden antaja. Hänen symboleitaan olivat mm. puut ja käärmeet.

      Tuo propagandatarina kääntää kaiken päälaelleen. Puiden ja käärmeiden palvonta tuomitaan. Käärme ja Ashera alennetaan. Mies luodaan ennen naista, nainen luodaan miehestä (tekopyhästi nykyfundamentalistit kauhistelevat sitä, että mies synnyttää). Nainen asetetaan miehen alamaiseksi. Luonto on paha ja ihmisen vastustaja (maa kasvaa ohdaketta ja orjantappuraa).

      Moderni arkeologia on tuonut lisävalaistusta asiaan. Vasta Ugaritin löytöjen perusteella ymmärrettiin, mikä Ashera on. Kuntillet Ajrudin löytöjen perusteella tiedetään, että Ashera oli Jahven puoliso, ennen kuin hänet editoitiin pois Raamatusta. Raamattuun on jäänyt luitenkin paljon pinnan alla olevia vihjeitä polyteismista ja mm. Asherasta.

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ugarit

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Asherah

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kuntillet_Ajrud

      https://thequeenofheaven.wordpress.com/2010/11/01/asherah-part-ii-the-serpents-bride/

      • ValitseJeesusJaElämä

        Tiedät itsekin, että tuo kaikki on valhetta - haluat vain vastustaa Elävää Jumalaa ylpeytesi tähden.

        Jos uskosi valheisiin perustuu johonkin kiihkoateistien wikipediaan sepittämiin tietoihin, olet enemmän kuin heikoilla - valitettavasti näin.

        Nykyään sentään ateistiset tiedemiehetkin jo myöntävät evoluutioteorian perustuvan satuihin ja sepitelmiin.


      • ValitseJeesusJaElämä kirjoitti:

        Tiedät itsekin, että tuo kaikki on valhetta - haluat vain vastustaa Elävää Jumalaa ylpeytesi tähden.

        Jos uskosi valheisiin perustuu johonkin kiihkoateistien wikipediaan sepittämiin tietoihin, olet enemmän kuin heikoilla - valitettavasti näin.

        Nykyään sentään ateistiset tiedemiehetkin jo myöntävät evoluutioteorian perustuvan satuihin ja sepitelmiin.

        "Tiedät itsekin, että tuo kaikki on valhetta..."

        Nämä ovat arkeologian ja Raamatun mukaisia faktoja.

        "Nykyään sentään ateistiset tiedemiehetkin jo myöntävät evoluutioteorian perustuvan satuihin ja sepitelmiin. "

        Emme puhu evoluutioteoriasta vaan Raamatun toisesta, jahvistisesta luomismyytistä.

        Tiedäthän, että ensimmäisessä luomismyytissä oli kaksi luojaa, jumala El ja jumalatar Ashera. Tästä on lukuisia vihjeitä Raamatussa.

        Itse luomistarinassa on useampi jumala. Elohim on monikko ja tarkoittaa jumalia. Elohim myös puhuu monikossa "tehkäämme". Kertomus korostaa vielä erikseen, että mies ja nainen ovat jumalan kuvia eli täytyy olla myös naispuolinen jumala.

        26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu."

        27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        Lisää vihjeitä löytyy Sanalaskujen kirjasta. Kirjan Viisaus (chokmah) on naispuolinen ja tarkoittaa Asheraa. Tässä jakeessa ilmaistaan selvästi, että hän oli mukana luomisessa. Tämä ei voi olla Jeesus, kuten kristityt vääristelevät. Chokmah on feminiininen muoto.

        22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.

        Lisää vihjeitä, Sanalaskujen kirjan mukaan Viisaus on elämän puu. Sama puu, jonka hedelmien tavoittelu kielletään toisessa luomismyytissä.

        18 Se on elämän puu niille, jotka siihen tarttuvat -- onnellinen, ken pitää siitä kiinni!

        Tiesithän, että Asheralla on sama symboli kuin Pyhällä Hengellä? Kielletystä Asherasta on tullut kristittyjen kolminaisuussekamelskassa Pyhä henki.

        https://www.biblicalarchaeology.org/daily/ancient-cultures/daily-life-and-practice/the-enduring-symbolism-of-doves/


    • Diipaadaa

      "Ns. Jumalan täytyy olla todella tyhmä. m.o.t."

      No kun olet sen M.O.T. -oikeaksi todistanut, niin sittenhän sinä olet sujut kristinuskon kanssa....vai mikä sinua tässä asiassa vielä mietityttää?

      Mitäs muuta kuin muutama vuosi/vuosikymmen jumalatonta diipaadaa-tynkäelämää täällä maanpäällä ja sitten sortuminen jumalattomien hautaan.....lähtö pimeään. Ja se oli sitten siinä.

      • sinäkin.loput

        Sama kohtalo sinulla jipi jipi jipi pääsi on pipi.


      • WROOOOOOOOOOOOOM

        Diipaadaa kirjoitti:
        "No kun olet sen M.O.T. -oikeaksi todistanut, niin sittenhän sinä olet sujut kristinuskon kanssa....vai mikä sinua tässä asiassa vielä mietityttää?"

        #####################

        Luulisi tosiaan, että jos on (olisin) ateisti niin vähät välittäisi (välittäisin) jostain paratiisin puusta, mutta ei. Se on niin, että Jumala on pannut iankaikkisuuden (iankaikkisuuskaipuun) ihmisten (myös ateistien) sydämiin, niinkuin Raamattu Saarnaajan kirjassa ilmoittaa:
        "Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua." Saarnaaja 3:11


    • 777777

      Jyvät erotellaan akanoista."Miksi Jumala loi jotakin sellaista, mistä ei saanut syödä" Siksi koska ketkä noudattaa Jumalan määräyksiä, ne ovat hänen puolellaan ja ketkä eivät noudata säännöksiä, ne ovat ulkona. Eli Jumala tiesi jo etukäteen sen, että maailmasta ei tule paratiisia, vaan maailma tullaan luomaan uudestaan.

      • 666.666.666

        Jumala ei tiennyt mistään mitään ja siksi hänen hommansa meni pieleen heti kättelyssä. Jos hän olisi halunnut onnistua, hän olisi luonut kaikki suoraan taivaaseen, jolloin kaikki olisi onnistunut nappiin. Mutta siihen hänestä ei surkeana ressukkana ollut. Ja millaista siellä taivaassa sitten on, kun Jumala ei onnistunut edes maanpäällä? No siellähän on kaikki tietenkin päin helvettiä.


      • 777777

        Sain aikaan jännittäviä suhinoita, pörinöitä ja pulputusta, mahani on sekaisin.


      • 777777

        Perk... tuon piti mennä sähköpostiin, mi tä he-vettiä lähetin lääkärilleni? Vitun homo ateisti sotkin mieleni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Lääkäri sentään saa lukea Jeesuksesta rahhanahne ateisti ahmed ahne heh heh


      • "Siksi koska ketkä noudattaa Jumalan määräyksiä, ne ovat hänen puolellaan ja ketkä eivät noudata säännöksiä, ne ovat ulkona."

        Joten heti kättelyssä A ja E olivat ulkona. Diibadaabasi odottelee tarkennusta...


      • 7777777
        777777 kirjoitti:

        Perk... tuon piti mennä sähköpostiin, mi tä he-vettiä lähetin lääkärilleni? Vitun homo ateisti sotkin mieleni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Lääkäri sentään saa lukea Jeesuksesta rahhanahne ateisti ahmed ahne heh heh

        trolli


      • 7777777
        777777 kirjoitti:

        Sain aikaan jännittäviä suhinoita, pörinöitä ja pulputusta, mahani on sekaisin.

        trolli


      • 777777
        666.666.666 kirjoitti:

        Jumala ei tiennyt mistään mitään ja siksi hänen hommansa meni pieleen heti kättelyssä. Jos hän olisi halunnut onnistua, hän olisi luonut kaikki suoraan taivaaseen, jolloin kaikki olisi onnistunut nappiin. Mutta siihen hänestä ei surkeana ressukkana ollut. Ja millaista siellä taivaassa sitten on, kun Jumala ei onnistunut edes maanpäällä? No siellähän on kaikki tietenkin päin helvettiä.

        jumalattomalla saa olla oma mielipide, ei se teidänkään apinanne pysty muuhun kuin kaiken hyvän rikkomiseen.


      • q.v
        777777 kirjoitti:

        jumalattomalla saa olla oma mielipide, ei se teidänkään apinanne pysty muuhun kuin kaiken hyvän rikkomiseen.

        Olet hukannut nyt koko homman jujun.

        Kun kerran on täydellinen ja virheetön jumaluus niin miksi pitää olla tämä kurjuus ja kärsimys?

        Miksei suoraan hypätty Taivaaseen, kaikki välivaiheet pois ilman kärsimystä ja Helvettiä.
        Varmaan sellainen täydellisyys olisi kyennyt siihen halutessaan?

        Koska näin ei ole tapahtunut niin mikä voisi olla selityksenä?
        Jumala ei ole hyvä?
        Jumala ei kykene?
        Jumala ei halua?


      • 777777
        q.v kirjoitti:

        Olet hukannut nyt koko homman jujun.

        Kun kerran on täydellinen ja virheetön jumaluus niin miksi pitää olla tämä kurjuus ja kärsimys?

        Miksei suoraan hypätty Taivaaseen, kaikki välivaiheet pois ilman kärsimystä ja Helvettiä.
        Varmaan sellainen täydellisyys olisi kyennyt siihen halutessaan?

        Koska näin ei ole tapahtunut niin mikä voisi olla selityksenä?
        Jumala ei ole hyvä?
        Jumala ei kykene?
        Jumala ei halua?

        "Miksi pitää olla kurjuus ja kärsimys"Ihminen itse aiheuttaa kurjuuden ja kärsimyksen palvelemalla vääriä Jumalia,Jumala loi kaiken alunperin hyväksi, mutta ihminen on itse tottelemattomuudellaan sortunut kaikkeen vääryyteen ja pahaan. Kysy itse Jumalata, miksi kaikkea ei luotu suoraan paratiisiksi, sit kun tulee siihen mahdollisuus.


      • 777777
        q.v kirjoitti:

        Olet hukannut nyt koko homman jujun.

        Kun kerran on täydellinen ja virheetön jumaluus niin miksi pitää olla tämä kurjuus ja kärsimys?

        Miksei suoraan hypätty Taivaaseen, kaikki välivaiheet pois ilman kärsimystä ja Helvettiä.
        Varmaan sellainen täydellisyys olisi kyennyt siihen halutessaan?

        Koska näin ei ole tapahtunut niin mikä voisi olla selityksenä?
        Jumala ei ole hyvä?
        Jumala ei kykene?
        Jumala ei halua?

        "Jumala ei ole hyvä"Ihminen ei ole hyvä, koska lähtee himoissansa ja sokeuksissaan, kaikkeen paskaan ja houkutuksiin mukaan. "Jumala ei kykene"Jumala kykenee ,mutta se on eri asia ketä se kuuntelee ja ketä ei.Ihmiset itse tekevät asiat vaikeammaksi kun ei noudata Jumalan sanaa. "Jumala ei halua"Jumala haluaa,mutta ihmiset eivät,koska eivät usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan. Miksi Jumalan pitäisi auttaa jumalattomia ja sellaisia jotka uskovat jotakin muuta ,jotka eivät häntä kuuntele , eivätkä noudata määräyksiä.


      • q.v
        777777 kirjoitti:

        "Jumala ei ole hyvä"Ihminen ei ole hyvä, koska lähtee himoissansa ja sokeuksissaan, kaikkeen paskaan ja houkutuksiin mukaan. "Jumala ei kykene"Jumala kykenee ,mutta se on eri asia ketä se kuuntelee ja ketä ei.Ihmiset itse tekevät asiat vaikeammaksi kun ei noudata Jumalan sanaa. "Jumala ei halua"Jumala haluaa,mutta ihmiset eivät,koska eivät usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan. Miksi Jumalan pitäisi auttaa jumalattomia ja sellaisia jotka uskovat jotakin muuta ,jotka eivät häntä kuuntele , eivätkä noudata määräyksiä.

        Etkö vieläkään tajua?

        Hyvä ja täydellinen jumaluus olisi suoraan tehnyt Taivaan. Ja kaikille.


      • 666.666.666
        777777 kirjoitti:

        jumalattomalla saa olla oma mielipide, ei se teidänkään apinanne pysty muuhun kuin kaiken hyvän rikkomiseen.

        Apinahan sinäkin olet. Katso vaikka peiliin. Niin ja sitä Jumalaa ei vaan ole sinulla edelleenkään esittää.


      • 777777
        q.v kirjoitti:

        Etkö vieläkään tajua?

        Hyvä ja täydellinen jumaluus olisi suoraan tehnyt Taivaan. Ja kaikille.

        Mutta mitäs jos Jumala on luonut kaiken hyväksi, mutta se saatana pilaa kaiken. Jos sana ateistin näkökulmasta.


      • 777777
        666.666.666 kirjoitti:

        Apinahan sinäkin olet. Katso vaikka peiliin. Niin ja sitä Jumalaa ei vaan ole sinulla edelleenkään esittää.

        Ihminen minä olen, tiede väittää, että ihminen on apinasta ja jumalaton tietenkin uskoo. Ei ole todistusten aika. On se hyvä, että teidän tieteennekin alkaa pikkuhiljaa tietämään, että maapallosta saattaa tulla kuuma paikka ja se palaa aikaan myöten, mikäli ihmiset eivät tee parannusta. Siksi kannataa käydä uskomaan Jeesukseen Kristukseen, vedenpaisumusta ei enää tule, mutta se on täysin mahdollista, että pallo palaa lopuksi.


      • näin.on
        777777 kirjoitti:

        Ihminen minä olen, tiede väittää, että ihminen on apinasta ja jumalaton tietenkin uskoo. Ei ole todistusten aika. On se hyvä, että teidän tieteennekin alkaa pikkuhiljaa tietämään, että maapallosta saattaa tulla kuuma paikka ja se palaa aikaan myöten, mikäli ihmiset eivät tee parannusta. Siksi kannataa käydä uskomaan Jeesukseen Kristukseen, vedenpaisumusta ei enää tule, mutta se on täysin mahdollista, että pallo palaa lopuksi.

        Aurinko on tähti, joka on syntynyt alle 5 miljardia vuotta sitten. N. 900 miljoonan vuoden päästä se laajenee ja elämä maassa käy mahdottomaksi. Tästä ei ihmislajin kuitenkaan tarvitse kantaa huolta, koska sitä ei yksikään ihminen tule näkemään.

        900 miljoonaa vuotta on paljon pidempi aika kuin keskimääräinen nisäkäslajin elinikä, joka on n. 2 miljoonaa vuotta.


      • 777777
        näin.on kirjoitti:

        Aurinko on tähti, joka on syntynyt alle 5 miljardia vuotta sitten. N. 900 miljoonan vuoden päästä se laajenee ja elämä maassa käy mahdottomaksi. Tästä ei ihmislajin kuitenkaan tarvitse kantaa huolta, koska sitä ei yksikään ihminen tule näkemään.

        900 miljoonaa vuotta on paljon pidempi aika kuin keskimääräinen nisäkäslajin elinikä, joka on n. 2 miljoonaa vuotta.

        Niin ja sit kun joku todistaisi tieteen olevan oikeassa ,epäilen. Mutta sen uskon että kun Jeesukseen Kristukseen uskovat loppuvat, loppuu myöskin tämä pallo, mitä vähemmän on uskovia sitä vaikeammaksi maailmassa eläminen käy ihmisille ja kaikille. Siksi jumalattoman kannattaisi nimenomaan toivoa, että olisi Jeesukseen uskovia ,koska se tuo ihmisille enemmän aikaa pelastua.


      • q.v
        777777 kirjoitti:

        Mutta mitäs jos Jumala on luonut kaiken hyväksi, mutta se saatana pilaa kaiken. Jos sana ateistin näkökulmasta.

        Miksi täydellinen hyvä Jumala olisi luonut Saatanan sekoittamaan kaiken ja tekemään suurimmalle osalle ihmiskuntaa pahaa?

        Oletko muuten perillä miten dualismi on syntynyt ja millainen Saatana on juutalaisessa mytologiassa? Sehän on kovin erilainen kuin kristillisessä mytologiassa.

        Yleensäkin on fiksua miettiä mihin uskoo ja miksi.


      • 777777
        q.v kirjoitti:

        Miksi täydellinen hyvä Jumala olisi luonut Saatanan sekoittamaan kaiken ja tekemään suurimmalle osalle ihmiskuntaa pahaa?

        Oletko muuten perillä miten dualismi on syntynyt ja millainen Saatana on juutalaisessa mytologiassa? Sehän on kovin erilainen kuin kristillisessä mytologiassa.

        Yleensäkin on fiksua miettiä mihin uskoo ja miksi.

        "Yleensäkin on fiksua miettiä mihin uskoo ja miksi" Kyllä olen samaa mieltä kanssasi,uskon Jeesukseen Kristukseen , Jumalan ainoaan poikaan meidän herraamme, siksi koska on henkilökotaisia todisteita ,sit myöskin on ihmisten käyttäytymisellä näyttöä jotka eivät usko ,kolmanneksi on myöskin näyttöä Raamatun sanan kautta ja sen pitävyydestä eli totuudesta. "Hyvä Jumala" Jumala on hyvä, ja tekee pelkästään rakkauden tekoja, mitäs jos saatana onkin olemassa ja se tekee pelkästään pahoja tekoja. Jos sana ateistin näkökulmasta.


      • 666.666.666
        777777 kirjoitti:

        Ihminen minä olen, tiede väittää, että ihminen on apinasta ja jumalaton tietenkin uskoo. Ei ole todistusten aika. On se hyvä, että teidän tieteennekin alkaa pikkuhiljaa tietämään, että maapallosta saattaa tulla kuuma paikka ja se palaa aikaan myöten, mikäli ihmiset eivät tee parannusta. Siksi kannataa käydä uskomaan Jeesukseen Kristukseen, vedenpaisumusta ei enää tule, mutta se on täysin mahdollista, että pallo palaa lopuksi.

        Apina sinä olet, kunhan avaat silmäsi ja katsot. Kyllä sinulla on aika todistaa nyt, ellet halua olla valehtelijan maineessa. Katsos sitä Jumalaa sinulla ei ole yhä edelleenkään esittää todisteeksi. Etkä osaa päättää, millä tavalla tuhoat maapallon: joko polttamalla tai tulvaan. Toki palokuntakin sammuttaa tulipalon, joten taidat olla palomiehiä. Tosin tuolla mielenterveydelläsi olet ilmeisesti pyromaani.


    • 12____13

      > Nyt seuraakin ihmettely: Miksi Jumala loi sellaista, josta ei saanut syödä? Eihän siinä ole mitään järkeä. Onko ns. Jumala tyhmä?

      Oikeastaanhan siitä sai syödä. Syömiseen liittyi vain ehto. Puu tarjoisi myös ulospääsyn paratiisista ja eron Jumalasta. Jos siis halusi eroon Jumalasta, oli kiva, että Jumala tarjosi ulospääsyn. Ikävää tietenkin saattaa olla se, että ilman Jumalaa, monet ikävät asiat tulevat mahdollisiksi, kuten kärsimys. :)


      • jumala.on.potaskaa

        Voi puhuva käärme sentään, että aikuinen ihminen viitsiikin kirjoitella noin lapsellisia.
        Mikähän muuten mahtoi olla tuon kielletyn puun tieteellinen nimi? Entäs suku? Onko niitä vielä jossain jäljellä vai kuolivatko ne sukupuuttoon? Mikä on puhuvan käärmeen tieteellinen nimi? Kenties Loqui boa? Entäs puhuvan aasin? Kenties Equus ihaa? Oletko mahdollisesti sukua puhuvalle aasille?


    • 12_____13

      "Onko niitä vielä jossain jäljellä vai kuolivatko ne sukupuuttoon? "

      Niitä puita oli yksi. Uskon tietäväni missä se on. Mutta mitä mieltä olet, olisiko hyvä paljastaa sijainti, jos sinne pyrkiessä ihminen tapettaisiin?

      • jumala.on.potaskaa

        "Niitä puita oli yksi. Uskon tietäväni missä se on."

        Oli yksi. Sitten minäkin tiedän, missä se on. Se on uskovaisten mielikuvituksen syövereissä kätkettynä kummajaisena. Hihhuleitten mielikuvituksen takia viattomia ihmisiä on poltettu jopa noitina. Olet oikeassa. Se on hengenvaarallista.


      • q.v

        Ai se on Paratiisissa?

        Sana "paratiisi" on muodostunut avestan kielestä, joka on zarathustralaisten pyhän kirjan alkuperäinen kieli. Avestan kielen sana pairi-daêza tarkoittaa puistoa, jonne kuninkaat lähtivät viettämään vapaa-aikaansa.


    • Oliko Jumala tyhmä vai kuvittelevatko uskovaiset itselleen noin tyhmän jumalan.

      • jumala.on.potaskaa

        Olemattoman äly on olematon.


    • On muuten vähän koomista se, että kristityillä on kova halu tuomita muita, solvata muita, kertoa muille miten heidän pitäisi olla, mitä virheitä he ovat tehneet. Mutta eivät ole enää tietäviä, kun pitäisi sanoa, että on todella idioottimaista istuttaa puu, josta ei saa syödä, saataville keskelle puutarhaa. Nöyriä, nöyriä lampaita, kun pitäisi arvostella sitä yhtä.

      • jumala.on.potaskaa

        Sepä se. Kristityillä ei olisi uskontoaan ollenkaan, jos tuota puuta ei olisi mukamas istutettu juuri heidän paratiisinsa keskelle. Ilman ns. syntiinlankeemusta Herran ei olisi tarvinnut tehdä antamaansa käskyä vastaan ja olla himoitsematta toisen puolisoa. Kyseinen Herrahan "sikisi", siis himoitsi, varattua naista, jotta voisi lisääntyä. Se on hänen itsensä antamiaan käskyjä vastaan. Syntyvä lapsi syntyi vain siksi, että Herra voisi hänet tappamalla tyynnyttää oman vihansa. Hänen vihansa syttyi siitä, että joku idiootti meni syömään hänen kielletystä puustaan eli ihminen teki "syntiä", jonka tekemisen hän tiesi kaikkitietävänä jo ainakin miljardi vuotta ennen sen tekemistä. Sellaisen Jumalan täytyy olla täysi tollo. Kristinuskon perusta on siten todella naurettavalla pohjalla.


      • jumala.on.potaskaa kirjoitti:

        Sepä se. Kristityillä ei olisi uskontoaan ollenkaan, jos tuota puuta ei olisi mukamas istutettu juuri heidän paratiisinsa keskelle. Ilman ns. syntiinlankeemusta Herran ei olisi tarvinnut tehdä antamaansa käskyä vastaan ja olla himoitsematta toisen puolisoa. Kyseinen Herrahan "sikisi", siis himoitsi, varattua naista, jotta voisi lisääntyä. Se on hänen itsensä antamiaan käskyjä vastaan. Syntyvä lapsi syntyi vain siksi, että Herra voisi hänet tappamalla tyynnyttää oman vihansa. Hänen vihansa syttyi siitä, että joku idiootti meni syömään hänen kielletystä puustaan eli ihminen teki "syntiä", jonka tekemisen hän tiesi kaikkitietävänä jo ainakin miljardi vuotta ennen sen tekemistä. Sellaisen Jumalan täytyy olla täysi tollo. Kristinuskon perusta on siten todella naurettavalla pohjalla.

        Niin. Hommahan lienee mennyt niin, että joskus taannoin joku "ajattelija" mietti, että jos hänen jumalansa on olemassa, niin miten elämä on kuitenkin aika paskaa. Tuohon realiteettiin eli elämään "ajattelija" keksi vastaukseksi sen, että hänen jumalansa puutarhassa on täytynyt olla puu, josta ei saanut syödä. Voila - syntyi tarina, jonka vieläkin jotkut uskovat todeksi.


      • jumala.on.potaskaa
        marathustra kirjoitti:

        Niin. Hommahan lienee mennyt niin, että joskus taannoin joku "ajattelija" mietti, että jos hänen jumalansa on olemassa, niin miten elämä on kuitenkin aika paskaa. Tuohon realiteettiin eli elämään "ajattelija" keksi vastaukseksi sen, että hänen jumalansa puutarhassa on täytynyt olla puu, josta ei saanut syödä. Voila - syntyi tarina, jonka vieläkin jotkut uskovat todeksi.

        Totta. Raamattu olisi ollut aikaansa edellä, jos ns. Jumala olisi asettanut paratiisin keskelle jääkaapin ja sanonut: "Älkää sitten juoko noita minun kaljojani tuosta kaapista tai turpaan tulee!" Siinä olisi kamelikuskit olleet ihmeissään lukiessaan niin edistyksellistä tekstiä. Myöhemmin itse Jules Vernekin olisi ihaillut Mooseksen tekniikan tuntemusta.


    • Muslimien allah on sen verran fiksu,että menee levolle kun aurinkolaskee.Tosin on paikkoja missä aurinko ei laske muutamaan viikkoon,sinne allah ei mene koskaan.

      • imaami.inuu

        Muslimilla oli talo
        hiiala hiiala hei.
        Siellä hän hoiteli allahejansa
        hiiala hiiala hei.
        Allah siellä ja allah täällä,
        siellä allah, täällä allah
        joka puolella allah
        hiiala hiiala hei.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      95
      4121
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2142
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1668
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1534
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      317
      1498
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1401
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1303
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      127
      1290
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1259
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1107
    Aihe