Töitä on kun vaan hakee ja haluaa tehdä töitä. Töitä on helppo saada.
Kauanko olet ollut köyhä ja työtön?
32
786
Vastaukset
- juujuuu
Tuollahan joku kirjotti olleensa 28 vuotta työtön, onko se sinusta kauan ??? ;D
- Laiskamat
Ei kuulostanut edes haluavansa töihin..
- turhautunuteläkeläinen
tein 14 vuotiaasta 64 vutiaaksi töitä mutta polittiikan tulo mukaan vei työmotivation voisin olla vieläkin töissä
- Nohaeppasniitätöitä
Tuohan on vaan sun näkemys. Ei kenenkään muiden eikä edes hallituksen.
- vittujee
Miks täällä on sitten asunnottomiakin, leipäjonoja ja kaikkee shaissee, töitä ei vitussa saa helposti eikä edes asuntoo. Helsingistä ainakaan on turha yrittääkään asuntoo tänä päivänä tai voi saada odottaa aika KAUAN.
- Sitähäätarkotti
Aloittaja tarkoitti että ilmaistöitä saa helposti. Kukaan "hullu" työnantaja ei ota palkkatöihin, kun ilmaiseksi on duunareita tarjolla. Miksi ottaisi.
Niin että töihin pääsee jos teet sen ilmaiseksi, palkkaa ei kukaan sulle halua maksaa. - dfgsdffg
Sitähäätarkotti kirjoitti:
Aloittaja tarkoitti että ilmaistöitä saa helposti. Kukaan "hullu" työnantaja ei ota palkkatöihin, kun ilmaiseksi on duunareita tarjolla. Miksi ottaisi.
Niin että töihin pääsee jos teet sen ilmaiseksi, palkkaa ei kukaan sulle halua maksaa.Jostain ihmeen syystä työnantaja haluaa minulle maksaa palkkaa.
- mcnmcvnmcvnmcvn
dfgsdffg kirjoitti:
Jostain ihmeen syystä työnantaja haluaa minulle maksaa palkkaa.
Hih, sie oot tosi hauska tyyppi!!!! Kyllä jotkut tietysti palkkaa saavat ei siitä ole kyse ettei kukaan saa. Kyse oli työttömistä, joista sinä aloituksen teit.. Jos olet ollut pitkään työttömänä, kun se palkka työ on loppunut (Ymmärrätkö tähän asti ? ) niin kun olet ollut jonkun aikaa työtön niin silloin voi olla että joudut orjatöihin. (Ymmärrätkö?) Et varmasti lue lehtiä etkä ole politiikasta tietoinen, kun et ymmärrä näitä työttömän asioita.
Jos sinä olisit työtön ollut kuukausia, sinulle tarjotaan palkatonta työtä tai 9 € päiväkorvausta. Sinä joutuisit elämään palkattomana, kukaan ei palkkaa sinua jos sinut saa ilmaiseksi töihin. Jos te keskus osiuttaa sinut hakemaan työtä, se ei aina ole palkkatyötä vaan saat siitä minimaalisen korvauksen. Ymmärrätkö?
Jos olet ollut nykyisessä työssäsi kauan, tottakai sinäsaat paljkan. Mutta jos menisit työttömänä uuteen paikkaa, tuskin saisit palkkaa vaan 9 e kulukorvauksen. Palkkaa ei haluta maksaa kun on näitä ilmasityöntekijöitä kaupan.
- Hahhaa
Saa jos suostuu ilmaiseksi tekemään nollatunti sopimuksella, minäkin voin sellaista työtä tarjota
- Pienipalkkainen
En ole työtön. Olen töissä ja köyhä.
- HimaTuikku
En ole työtön, olen kuntoutustuella. Vuonna 2014 jäin saikulle ja siitä sitten kunt. tuelle, että jokunen vuosi on köyhyydessä eletty.
- eiehieieieieiei
En ole työtön vaan kotiäiti, siivooja, kaupassa kävijä, tiskari, kokki, sairaanhoitaja, koiran ulkoiluttaja, juhlien järjestäjä, puutarhuri, opettaja, kuski, mie oon vaikka mikä...
Ei tässä töihin muualle ehdi, ainakaan orjatöihin.- Kummajuttuu
Mikäs sitten on toimeentulosi? Pärjäätkö puolisosi palkalla vai onko kiireinen kotiäiti, joka ei ehdi töihin kumminkin tukien, työmarkkinatuki, toimeentulotuki, varassa? Jos kutsuu itseään kotiäidiksi, yleensä eletään ilman yhteiskunnan tukia ja varsinkin, jos ei edes töihin ehdi.
- kaikkisaatukia
Kummajuttuu kirjoitti:
Mikäs sitten on toimeentulosi? Pärjäätkö puolisosi palkalla vai onko kiireinen kotiäiti, joka ei ehdi töihin kumminkin tukien, työmarkkinatuki, toimeentulotuki, varassa? Jos kutsuu itseään kotiäidiksi, yleensä eletään ilman yhteiskunnan tukia ja varsinkin, jos ei edes töihin ehdi.
Ei suomessa ole yhtään ihmistä joka ei saisi tai ole saanut sosiaalitukia. Kaikki saavat, sitä haetaan, ei se tule itsestään.
Lapsilisät, eläkkeet, asumistuet, tt tuet, elatustuet, työttömyyskorvaus, kotihoidontuki, omaishoitajatuki, niitä on paljon.... kaikki niitä saa. Sinäkin.
Vaikka olisi kuin hyvä palkka, perhe saa lapsilisiä, se on sosiaalituki.
- erilainen.työtön
Olen työtön mutten köyhä. Heitän kovapalkkaista keikkaa talvisin ja kesät kalastan, veneilen ja ajelen moottoripyörällä.
Nautin elämästäni ja erityisesti siitä että minulla on sekä rahaa että aikaa siihen.
ennen painoin töitä ympäri vuoden kunnes tajusin ettei sillä olekaan merkitystä että tienaa monta sataa tonnia vuodessa kun ei kerkiä niitä rahoja käyttämääneikä nauttimaan niiden suomista mahdollisista harrastuksista.
Anssia saan vähän yli 3tonniamiinus 25% verot.
asunto on oma ja maksettu, samoin vene, moottoripyörä yms.
ikää vähän vajaa 35, terveys erinomainen kun jaksaa huolehtia omasta hyvinvoinnista.
En valita, nautintäysillä. - herääjoooo
Kiäh kiäh heh ennen tienasit monta sataa tonnia juupa juu. Jahas että sulla tuollaiset haaveet nooh toteuta ne äläkä prkl istu kotona kuin tatti.
- töillätienaa
Eihän tuo nyt ole kummoinen tienata vaikka ihan työllä muutama satatonnia vuodessa. Pitää vain osata valita oikea ammatti. Niitä on muutamia ammatteja, joissa tienaa todella hyvin ja koulutustakaan ei välttämättä tarvitse niin mahdottomasti, ihan amispohjat riittää monessa tapauksessa.
Ihmettelen tälläkin palstalla ruikuttajia, ettei ole työtä ja naista jne. Kuitenkin töitä ja naisia on joka paikassa, riittää, kun ottaa omansa. Ei kait kukaan ole niin tyhmä, että on työttömänä ja kituuttelee jollain peruspäivärahoilla, kun voi tienata rahaakin.
- Sijoittajanammatti
millaisia ammatteja on esim. Sijoittaja? Onko työllinen vai työtön?
- hannuhanhinen
Siivellä elijä.
- köyhäsijoittaja
Kyllä sijoittaminen työstä käy. Alkakaa itse sijoittajaksi, niin huomaatte sen käyvän työstä. Rahalle pitää saada korkoa, joten ei se ole siivellä elämistä. Vai alatteko vaivalla tienattuja rahoja lainaamaan jollekin ilman korkoa tai vuokraamaan hankkimaanne asuntoa ilman vuokraa. Tuskin!
Olen itse hankkinut muutaman sijoitusasunnon ja niissä vuokralaiset, maksavat vuokralla lainani. Vaan jos ei kelpaa, niin hankkikoon oman asunnon ja siihen rahoituksen. - 50vtyötä
Sama täällä kyllä sijoittaminen on täyttä työtä
- Varjoista
Sossuun jämähdetään töihin kun oma vakipalkka juoksee eläkeikään asti. Köyhien almuanomuksia tutkiessa tulee kyyniseksi. Köyhät ja kurjat ovat sossutätien työnantajia.
- työtönmies-42
Jotain 12 vuotta työtön. Oon kyllä tehnyt pimeesti töitä välillä. Koko aikana olen töitä hakenut ja halunnut. Kuntoilinkin 7 vuoden ajan salilla kävin kun ajattelin siitä olevan hyötyä. no ei ollut ja lopetin salilla käymisen.
- iriririrjgjssä
Kauanko olet ollu töissä ja uusköyhä?
Töitä ei tarvi tehdä jos ei haluu. On helppo olla työtön. Palkalla kun ei enää elä. Työläiset on samanlailla sossupummeja. - Yxtyötönhomovaan
Pääsisikö jollekin rikkaalle isännälle munanpitäjäksi kun herra käy kusella?
- työkokeilu
Olin pakkattomissa töissä 10 vuotta.
- Työtönmutteiköyhä
Mikä vitun työneuroosi ihmisillä on? Kuka on määrännyt että ihmisen pitää tehdä työtä? MIksi työtä tekevä ihminen olisi parempi kuin "työtön"? Eikö ihminen ile idiootti jos elämäntehtävä on raataa paskatöissä vaan sen takia ettei kukaan osoittelis sormella että olet työtön luuseri? Herätkää pahvit!!
- gggggg
Ei ne olekkaan. Kyse on vaan siitä että työssä olijat ovat kateellisia kun heillä ei ole sitä omaa elämää ja aikaa ja joutuvat pakolla aamulla heräämään ja tekemään pikkuruisella palkalla ahertamaan hiki niskassa koko päivän. Kyllä se suututtaa, kun toisilla on helpompi elämä.
Ei kukaan fiksu anna omaa osaamistaan ilmaiseksi, eikä lähde töihin 9 e päivä liksalla, senhän sanoo jo järkikin.
Noista marisijoista ei tarvi välittää, he kitisevät ja ovat katkeria vaan ihmisille jotka tekevät mitä huvittaa. Ja kuitenkin työläiset joutuvat käymään sossuluukulla hakemassa lisää rahaa kun eivät saa tarpeeksi palkkaa, joten samalla viivalla ollaan. Toiset aan joutuu raatamaan ja hakemaan sossurahaa ja toiset hakevat vaan sossurahaaa ja saavat olla oman mielen mukaan.
- KannustinLoukkuKake
Pakko tunnustaa, että olen jonkin sortin kannustinloukussa. Saan noin 2000 euroa käteen tekemättä mitään. Perheessä 3 henkeä. Matalapalkka-alalla tuskin moisia summia jää käteen, eikä jääkään kokemukseni mukaan. En ole laskenut, että miten paljon saisin töissä ollessani asumistukea, että kannattaisiko työnteko. Joskin se on sairaudestani johtuen on tällä hetkellä mahdotonta. Kukaan ei ole niin hullu, että palkkaisi mut.
- joo.o
Nii.
- iltapäiväunianäet
Mistä se 2000
e tulee noin vaan käteen ja vielä sairauskin on ? Sairauspäivärahat ovat tunnetusti pieniä, ja kauemmin olet saikulla sitä pienemmiksi käyvät tulot.
Jos vielä on kokemusta matalapalkka-alasta niin ihmettelen vaan mistä sitten nettona n 2000 tulee..::) - KannustinLoukkuKake
Kuntoutustuki (takuueläkkeen suuruinen), asumistuki, lapsilisät (2 lasta) yksinhuoltajakorotuksilla, elatustuki. Niistä tulee aika tarkkaan tuo pari tonnia. Toki jos menisin töihin, niin saisin silti lapsilisät ja elatustuen palkan päälle, mutta asumistukeen se vaikuttaisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184221Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032350Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421871- 761484
- 1581456
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91254- 106737
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34724- 27711
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25691