Missä on merentutkimus alus Aranda ja 15 miljoonaa

tutkija43214321

Arandasta ei ole kuulunut, onkohan hanke onnistunut miten?

18

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SeppoSeppoSeppo135454431

Näyttää olevan Olkiluodon edustalla, jotain vikaa?

• Riisiäjatilpehööriä

Bernerin ja Kiky-Sipin salainen hanke lopettaa merentutkimus

• adnara

Mitä jos etsisit Arandan sijaintitietoja alkuun vaikka marinetraffic- sivuilta? Rahoista en tiedä, mistä rahoista on kyse?

• Kkkzkkk

Peruskorjaus venähti yli puolella vuodella pidemmäksi kuin piti. Paljon sählinkiä korjauksessa. Nyt ongelmana rahapuute, korjattua alusta ei ole varaa käyttää.

• Lauri999

Huh, ok selvisivät takaisin Raumalle.

• Kkkzkkk

Nåin on. Hain sinne töihin mutta oli niin huonot ulosviennit että lopahti kiinnostus.

• Lauri999

En ole ikinä ollut Raumalla selvinpäin. Mitäs sanotte siihen? Itse olen ylpeä.

• Sinilevätutkimustako

Miksi ehjää alusta piti "korjata"?Oliko alunperinkin tarkoitus pistää alus plootuiksi korjauskelvottomana?

• arandankomentosilta

• Ahvenruohoa
        arandankomentosilta kirjoitti:

30 vuotiasta Arandaa uudistettiin ja modifioitiin tämän päivän tarpeisiin sopivaksi. Lisää tilaa öljyntorjuntaan ja tutkijlille, alus sai pituussa lisää 7 metriä.

http://www.syke.fi/fi-FI/Ajankohtaista/Merentutkimusalus_Aranda_uudistuu_taysin(43991)

Kyseessä Valtion-alus johon budjetista varattu korjaukseen/modifiointiin rahat.Kun täällä puhutaan rahojen loppumisesta,ylittykö varatut varat vai menikö välikäsille?

• snilev
        Ahvenruohoa kirjoitti:

Kyseessä Valtion-alus johon budjetista varattu korjaukseen/modifiointiin rahat.Kun täällä puhutaan rahojen loppumisesta,ylittykö varatut varat vai menikö välikäsille?

Joo, valtion kippo, omistaja on Suomen ympäristökeskus eli SYKE. Paljonko Arandalla tehdään tutkimustyötä on ihan siitä kiinni paljonko Orpon ministeriö antaa rahaa.

• Tempera

Rahat meni karvakäsille.

• Syvemmältä

Katselkaa pohjasta. Sieltä se Hjalliksenkin vene löytyi.

• EnsHallituksenJuttu

Määrärahat "loppui" koska sillä rahalla saa monta hyvää yritystukea. EK määräsi näin

Hassua vaan että vaikka remppa on valmis niin telakointii jatkui - ja juuri nyt kun meillä oli ennätyslämpötilat ja supersinilevät. Oliskohan löydökset kiusallisia ennen vaaleja, antaa sossujen hoitaa valtion velkaantuminen ja vihreiden ympäristöasiat.

• Enpäättäjä

Hoitaa velkaantuminen? Eiköhän tuota velkaa ole jo tarpeeksi, ettei tarvitse lisää sossujenkaan voimin yrittää velkaantua. Ympäristössäkin on omat ongelmansa. Mistä energiaa saadaan? Vihreät >>> otetaan töpselistä.

• kunhan

Ei tule valmista, jääköhän Rauman Sammoksi?

• suolipohja

Eikö ole vieläkään löytynyt? Onko pohjassa?
      Mikä oli jetron veneen uppoamisen syy?

• Laiturinhoitaja

Eihän se edes ole uponnutkaan vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5500
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1443
    Aihe