Näin Jeesuksen!

Kun kirjoitin tälle foorumille asioita, joita voidaan pitää epäuskon lietsomisena tai ainakin kritiikkinä kristinuskoa kohtaan, niin tietokoneeni taakse ilmestyi kirkas valoilmiö ja sen keskeltä puhui ihmisen kaltainen olento, joka sanoi minulle: "Joka uskoo minuun, saa syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän. Saarnaa tätä sanomaa kaikille luoduille alkaen omasta kodistasi!"

Ymmärsin heti, että kyseinen olento on kirkastettu Jeesus, joka käski minun saarnata evankeliumia kaikille luoduille, sillä sen totena pitäminen on ehtona syntien anteeksisaamiselle ja iankaikkiselle elämälle. Vaikka olin aiemmin kyseenalaistanut tämän asian, niin sain siitä nyt varmuuden tämän ilmestyksen kautta enkä voi tehdä muuta kuin todistaa ilmestystäni ja Raamatun sanaa kaikille luoduille.

Tämä sana on varma ja tosi: ei ole epäilystäkään siitä, että Jeesus on herännyt kuolleista ja noussut Jumalan taivaaseen istuakseen siellä isän Jumalan valtaistuimella hänen oikealla puolellaan. Tämä pitää täysin yhtä sen kanssa, mitä on kirjoitettu Uuteen testamenttiin, joka on virheetöntä ja erehtymätöntä Jumalan sanaa, iankaikkista totuuden ja rauhan evankeliumia.

51

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohdin sanoa sen, että ilmestys kesti vain vajaan minuutin verran ja sitten se kirkkauden henkiolento katosi, mutta olen varma siitä, että hän oli Jeesus kristus, Nasaretilainen. Tietokoneeni takana on paljon tyhjää tilaa ja siihen hän ilmestyi normaalin miehen mittaisena olentona... ei ole epäilystäkään siitä, että hän oli kirkkauden Herra itse eikä jokin hänen lähettämänsä enkeli tai paholainen. Paholainen ei käskisi saarnata syntien anteeksiantamusta uskon kautta Jeesuksen kristuksen evankeliumiin, joten jopa sanalla koeteltuna on ilmestykseni tosi ja varma. Uskokaa! Jos ette usko, niin...

    • TonttuToljanteri

      Olikohan nyt kurkusta mennyt alas jotain muuta kirkastettua?

      No eipä siinä mitään. Nyt painit samassa sarjassa vaikkapa Johanna Tukiaisen, Pirkko Jalovaaran ja Markku Koiviston kanssa. Onnea!

      • Vakuutan, että ilmestykseni ei johdu alkoholin käytöstä! Se on totta "niin ja aamen!" Uskokaa tai muuten te ette pelastu! Tämä sana on varma ja tosi ja monet ovat sen sanan vakuutena ennen minua! Olen kuin Paavali hänen vainottuaan seurakuntaa, mutta tietysti paljon pienempi ja vähäisempi vaikutukseltaan kuin hän. Uskokaa, jotta ette hukkuisi!


      • poleemikko kirjoitti:

        Vakuutan, että ilmestykseni ei johdu alkoholin käytöstä! Se on totta "niin ja aamen!" Uskokaa tai muuten te ette pelastu! Tämä sana on varma ja tosi ja monet ovat sen sanan vakuutena ennen minua! Olen kuin Paavali hänen vainottuaan seurakuntaa, mutta tietysti paljon pienempi ja vähäisempi vaikutukseltaan kuin hän. Uskokaa, jotta ette hukkuisi!

        Deisti törmäsi jeesukseen?

        Trolli asuu tietenkin sillan alla.


      • mikko.polee
        he-ma kirjoitti:

        Deisti törmäsi jeesukseen?

        Trolli asuu tietenkin sillan alla.

        Vuoden homopalkinto on varattu sinulle, hyvä ystäväni. Olet sen ansainnut.


      • mikko.polee kirjoitti:

        Vuoden homopalkinto on varattu sinulle, hyvä ystäväni. Olet sen ansainnut.

        Olen otettu!

        Saako palkinnon myötä panna ladyboyta ilmaiseksi?


      • mikko.polee
        he-ma kirjoitti:

        Olen otettu!

        Saako palkinnon myötä panna ladyboyta ilmaiseksi?

        Tottakai! Voi olla, että jopa saat rahaa siitä teosta!


      • TonttuToljanteri
        poleemikko kirjoitti:

        Vakuutan, että ilmestykseni ei johdu alkoholin käytöstä! Se on totta "niin ja aamen!" Uskokaa tai muuten te ette pelastu! Tämä sana on varma ja tosi ja monet ovat sen sanan vakuutena ennen minua! Olen kuin Paavali hänen vainottuaan seurakuntaa, mutta tietysti paljon pienempi ja vähäisempi vaikutukseltaan kuin hän. Uskokaa, jotta ette hukkuisi!

        No nyt vain tuonne turuille ja toreille huutamaan kokemaasi ilmestystä suureen ääneen, vai häpeätkö kuitenkin harhojasi?

        Ota megafoni mukaan ja tehosta sanomasi perillemenoa. Kyllä se siitä sitten, kun valkotakkiset miehet vievät sinut sinne, missä on monen monta Jeesuksen kokenutta saman lukon takana. Heitä sanotaan kansankielessä hulluiksi.


      • poleemikko kirjoitti:

        Vakuutan, että ilmestykseni ei johdu alkoholin käytöstä! Se on totta "niin ja aamen!" Uskokaa tai muuten te ette pelastu! Tämä sana on varma ja tosi ja monet ovat sen sanan vakuutena ennen minua! Olen kuin Paavali hänen vainottuaan seurakuntaa, mutta tietysti paljon pienempi ja vähäisempi vaikutukseltaan kuin hän. Uskokaa, jotta ette hukkuisi!

        <<Uskokaa tai muuten te ette pelastu!>>

        Olen iloinen puolestasi siitä, että olet nähnyt Herramme. Meidän pelastumisemme ei ole siitä kiinni, että uskommeko siihen, että Jeesus on ilmestynyt sinulle, vaan siitä, että uskommeko Jeesukseen.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Uskokaa tai muuten te ette pelastu!>>

        Olen iloinen puolestasi siitä, että olet nähnyt Herramme. Meidän pelastumisemme ei ole siitä kiinni, että uskommeko siihen, että Jeesus on ilmestynyt sinulle, vaan siitä, että uskommeko Jeesukseen.

        Selvää vedätystä herkkäuskoisille uskovaisille. Pitää olla jokin häpy pilan teossakin.


      • Pyhpyh kirjoitti:

        Selvää vedätystä herkkäuskoisille uskovaisille. Pitää olla jokin häpy pilan teossakin.

        Miten luulet erottavasi toisistaan valheellisen vedätyksen ja aidon, toden kertomuksen Jeesuksen kohtaamisesta?

        Taitaa mennä lähinnä fiilispohjalta.

        Onko Paavalin kertomus Emmauksen tien kohtaamisesta jotenkin olennaisesti erilainen, niin että sitä voi pitää uskottavampana kuin tämän ketjun avauksen kertomusta.

        Minä en tiedä, onko poleemikko tuon kertomuksensa kanssa tosissaan. Ehkä on, ehkä ei.


      • v.aari kirjoitti:

        Miten luulet erottavasi toisistaan valheellisen vedätyksen ja aidon, toden kertomuksen Jeesuksen kohtaamisesta?

        Taitaa mennä lähinnä fiilispohjalta.

        Onko Paavalin kertomus Emmauksen tien kohtaamisesta jotenkin olennaisesti erilainen, niin että sitä voi pitää uskottavampana kuin tämän ketjun avauksen kertomusta.

        Minä en tiedä, onko poleemikko tuon kertomuksensa kanssa tosissaan. Ehkä on, ehkä ei.

        Tein testin. Tahdoin saada selville, pitävätkö jotkut ihmiset epäilemättä totena tuollaisia väitteitä. Sellaisiahan löytyy Raamatusta monia: niitä pidetään ilman epäilyä totena, koska niin on saatu ihmiset uskomaan. Minä epäilen sellaisten näkyjen totuudellisuutta...

        Olen kuullut muutaman uskovaisen todistavan siitä, miten he ovat nähneet Jeesuksen tai Herran enkelin ja jopa keskustelleet heidän kanssaan tai ainakin kuulleet heidän äänensä. Epäilen sellaisia todistuksia ja ilmestyksiä enkä pidä niitä lähtökohtaisesti totena - en usko, että sellaiset todistukset ovat väistämättä totta, koska sellaista sanotaan.

        Olen myös kuullut monia todistuksia siitä, miten Jeesus on parantanut sairaita ja tehnyt ihmeitä, mutta ne kaikki todistukset ovat vailla todisteita ja ovat siten pelkkiä kuulopuheita tai huhuja. Osa on todistettu virheellisiksi väittämiksi ja suoranaisiksi valheiksi, mutta kun sanoma on lähtenyt leviämään, niin sitä ei enää pysäytä mikään. Tällaiset valheet ovat levinneet kulovalkean tavoin kaikkialle maapallolle uskovien seurakuntiin, mutta kukaan ei ole tarkistanut väitteiden todenperäisyyttä levittäessään niitä... tai joku on sen lopulta tehnyt ja havainnut, että ihmettä ei ole tapahtunutkaan.

        Testasin siis uskovien herkkäuskoisuutta. On hienoa, että ateistit eivät menneet lankaan, mutta joku uskovainen meni... sellaista se on ja otin uuden keinon käyttööni tutkiessani ihmisten uskoa ja herkkäuskoisuutta... tällä voi olla jotakin tekemistä sen kanssa, miten evankeliumin todistukset ovat saaneet alkunsa ja niitä on alettu lopulta pitää totuutena, vaikka kyse voi olla vedätyksestä tai hyvässä tarkoituksessa levitetyistä taruista... tiedäpä sitä, miksi ja miten kertomukset alkunsa saivat... voivathan ne toisaalta tosiakin olla, mutta todistaa sitä ei voida.


      • poleemikko kirjoitti:

        Tein testin. Tahdoin saada selville, pitävätkö jotkut ihmiset epäilemättä totena tuollaisia väitteitä. Sellaisiahan löytyy Raamatusta monia: niitä pidetään ilman epäilyä totena, koska niin on saatu ihmiset uskomaan. Minä epäilen sellaisten näkyjen totuudellisuutta...

        Olen kuullut muutaman uskovaisen todistavan siitä, miten he ovat nähneet Jeesuksen tai Herran enkelin ja jopa keskustelleet heidän kanssaan tai ainakin kuulleet heidän äänensä. Epäilen sellaisia todistuksia ja ilmestyksiä enkä pidä niitä lähtökohtaisesti totena - en usko, että sellaiset todistukset ovat väistämättä totta, koska sellaista sanotaan.

        Olen myös kuullut monia todistuksia siitä, miten Jeesus on parantanut sairaita ja tehnyt ihmeitä, mutta ne kaikki todistukset ovat vailla todisteita ja ovat siten pelkkiä kuulopuheita tai huhuja. Osa on todistettu virheellisiksi väittämiksi ja suoranaisiksi valheiksi, mutta kun sanoma on lähtenyt leviämään, niin sitä ei enää pysäytä mikään. Tällaiset valheet ovat levinneet kulovalkean tavoin kaikkialle maapallolle uskovien seurakuntiin, mutta kukaan ei ole tarkistanut väitteiden todenperäisyyttä levittäessään niitä... tai joku on sen lopulta tehnyt ja havainnut, että ihmettä ei ole tapahtunutkaan.

        Testasin siis uskovien herkkäuskoisuutta. On hienoa, että ateistit eivät menneet lankaan, mutta joku uskovainen meni... sellaista se on ja otin uuden keinon käyttööni tutkiessani ihmisten uskoa ja herkkäuskoisuutta... tällä voi olla jotakin tekemistä sen kanssa, miten evankeliumin todistukset ovat saaneet alkunsa ja niitä on alettu lopulta pitää totuutena, vaikka kyse voi olla vedätyksestä tai hyvässä tarkoituksessa levitetyistä taruista... tiedäpä sitä, miksi ja miten kertomukset alkunsa saivat... voivathan ne toisaalta tosiakin olla, mutta todistaa sitä ei voida.

        Tulos oli aika selvä. Osa uskovista otti tosissaan, mutta luultavasti enemmistö heistä joko aavisti vedätyksen tai sitten piti sinua harhaisena.

        Terveesti kriittinen ei voi ottaa ehdottomasti kantaa tuollaiseen, koska mahdollisuuksia on monia. Olen minä tavannut näitä jumalallisten näkyjen näkijöitä useampiakin ja heistä useimmat näyttäisivät olevan ihan tosissaan. Leimallista tuolle joukolle on varsin vähäinen koulutus ja muu sivistys.


      • poleemikko kirjoitti:

        Tein testin. Tahdoin saada selville, pitävätkö jotkut ihmiset epäilemättä totena tuollaisia väitteitä. Sellaisiahan löytyy Raamatusta monia: niitä pidetään ilman epäilyä totena, koska niin on saatu ihmiset uskomaan. Minä epäilen sellaisten näkyjen totuudellisuutta...

        Olen kuullut muutaman uskovaisen todistavan siitä, miten he ovat nähneet Jeesuksen tai Herran enkelin ja jopa keskustelleet heidän kanssaan tai ainakin kuulleet heidän äänensä. Epäilen sellaisia todistuksia ja ilmestyksiä enkä pidä niitä lähtökohtaisesti totena - en usko, että sellaiset todistukset ovat väistämättä totta, koska sellaista sanotaan.

        Olen myös kuullut monia todistuksia siitä, miten Jeesus on parantanut sairaita ja tehnyt ihmeitä, mutta ne kaikki todistukset ovat vailla todisteita ja ovat siten pelkkiä kuulopuheita tai huhuja. Osa on todistettu virheellisiksi väittämiksi ja suoranaisiksi valheiksi, mutta kun sanoma on lähtenyt leviämään, niin sitä ei enää pysäytä mikään. Tällaiset valheet ovat levinneet kulovalkean tavoin kaikkialle maapallolle uskovien seurakuntiin, mutta kukaan ei ole tarkistanut väitteiden todenperäisyyttä levittäessään niitä... tai joku on sen lopulta tehnyt ja havainnut, että ihmettä ei ole tapahtunutkaan.

        Testasin siis uskovien herkkäuskoisuutta. On hienoa, että ateistit eivät menneet lankaan, mutta joku uskovainen meni... sellaista se on ja otin uuden keinon käyttööni tutkiessani ihmisten uskoa ja herkkäuskoisuutta... tällä voi olla jotakin tekemistä sen kanssa, miten evankeliumin todistukset ovat saaneet alkunsa ja niitä on alettu lopulta pitää totuutena, vaikka kyse voi olla vedätyksestä tai hyvässä tarkoituksessa levitetyistä taruista... tiedäpä sitä, miksi ja miten kertomukset alkunsa saivat... voivathan ne toisaalta tosiakin olla, mutta todistaa sitä ei voida.

        <<Testasin siis uskovien herkkäuskoisuutta.>>

        Minun tehtäväni ei ole selvittää sitä, että valehteleeko joku vai ei. "Testisi" ei siinä mielessä tuonut esille totuutta, sillä uskovat ovat myös hienotunteisia. Jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin siihen on kolme vaihtoehtoa; joko on nähnyt oikeasti Jeesuksen, kuvittelee nähneensä tai valehtelee.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Testasin siis uskovien herkkäuskoisuutta.>>

        Minun tehtäväni ei ole selvittää sitä, että valehteleeko joku vai ei. "Testisi" ei siinä mielessä tuonut esille totuutta, sillä uskovat ovat myös hienotunteisia. Jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin siihen on kolme vaihtoehtoa; joko on nähnyt oikeasti Jeesuksen, kuvittelee nähneensä tai valehtelee.

        lisäys edelliseen. Tosin kun on lukenut sinun kommenttejasi (esim. ettei tarvitsisi rukoilla tai että rukouksella ei olisi merkitystä) niin tuo viimeisin oli todennäköisin vaihtoehto.


      • Adventisti
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Testasin siis uskovien herkkäuskoisuutta.>>

        Minun tehtäväni ei ole selvittää sitä, että valehteleeko joku vai ei. "Testisi" ei siinä mielessä tuonut esille totuutta, sillä uskovat ovat myös hienotunteisia. Jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin siihen on kolme vaihtoehtoa; joko on nähnyt oikeasti Jeesuksen, kuvittelee nähneensä tai valehtelee.

        Ei siinä ole kolmea vaihtoehtoa. Ainoa vaihtoehto on, että jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin hän ei ole lukenut Raamatusta niitä sanoja, joissa sanotaan, että kun kuulet jonkun sanovan, että Jeesus on siellä taikka Jeesus on täällä, niin älä usko. Kun Jeesus ilmestyy, niin kaikki saavat nähdä hänet. Niin kuin salama taivaalla, koko maa saa nähdä Jeesuksen. Toisin sanoen, Jeesus ei ilmesty kenellekään yksittäiselle henkilölle vaan tuo henkilö, joka väittää nähneensä Jeesuksen, kuvittelee kaiken. Toki hän voi olla tosissaan ja uskoa nähneensä Jeesuksen mutta todellisuudessa hän on nähnyt jotakin muuta.


      • Adventisti kirjoitti:

        Ei siinä ole kolmea vaihtoehtoa. Ainoa vaihtoehto on, että jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin hän ei ole lukenut Raamatusta niitä sanoja, joissa sanotaan, että kun kuulet jonkun sanovan, että Jeesus on siellä taikka Jeesus on täällä, niin älä usko. Kun Jeesus ilmestyy, niin kaikki saavat nähdä hänet. Niin kuin salama taivaalla, koko maa saa nähdä Jeesuksen. Toisin sanoen, Jeesus ei ilmesty kenellekään yksittäiselle henkilölle vaan tuo henkilö, joka väittää nähneensä Jeesuksen, kuvittelee kaiken. Toki hän voi olla tosissaan ja uskoa nähneensä Jeesuksen mutta todellisuudessa hän on nähnyt jotakin muuta.

        Olet siis sitä mieltä, että ne muutamat vakaat kristityt, jotka ovat väittäneet nähneensä Jeesuksen ja kuulleen hänen äänensä, eivät ole puhuneet totta. Se sopisi kyllä oletukseeni siitä, mihin sellaiset väitteet perustuvat: joko röyhkeisiin valheisiin tai aistiharhoihin.


      • Kysynvaan
        Adventisti kirjoitti:

        Ei siinä ole kolmea vaihtoehtoa. Ainoa vaihtoehto on, että jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin hän ei ole lukenut Raamatusta niitä sanoja, joissa sanotaan, että kun kuulet jonkun sanovan, että Jeesus on siellä taikka Jeesus on täällä, niin älä usko. Kun Jeesus ilmestyy, niin kaikki saavat nähdä hänet. Niin kuin salama taivaalla, koko maa saa nähdä Jeesuksen. Toisin sanoen, Jeesus ei ilmesty kenellekään yksittäiselle henkilölle vaan tuo henkilö, joka väittää nähneensä Jeesuksen, kuvittelee kaiken. Toki hän voi olla tosissaan ja uskoa nähneensä Jeesuksen mutta todellisuudessa hän on nähnyt jotakin muuta.

        Siis Paavaliilla aistharhako?


      • Adventisti kirjoitti:

        Ei siinä ole kolmea vaihtoehtoa. Ainoa vaihtoehto on, että jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin hän ei ole lukenut Raamatusta niitä sanoja, joissa sanotaan, että kun kuulet jonkun sanovan, että Jeesus on siellä taikka Jeesus on täällä, niin älä usko. Kun Jeesus ilmestyy, niin kaikki saavat nähdä hänet. Niin kuin salama taivaalla, koko maa saa nähdä Jeesuksen. Toisin sanoen, Jeesus ei ilmesty kenellekään yksittäiselle henkilölle vaan tuo henkilö, joka väittää nähneensä Jeesuksen, kuvittelee kaiken. Toki hän voi olla tosissaan ja uskoa nähneensä Jeesuksen mutta todellisuudessa hän on nähnyt jotakin muuta.

        Jospa Jeesus on se "salama taivaalla?" Silloinhan kaikki ovat nähneet hänet jo monta kertaa historian aikana ja näkevät hänet toistuvasti? Ja salama tulee yleensä maahan asti, joten Jeesus on tullut takaisin lukemattomia kertoja: onpahan vielä tappanut ihmisiä Raamatun ennustusten mukaan ja polttanut maatakin. Ei tosin yhtä paljon kuin Raamattu ennustaa...


      • Kysynvaan
        Adventisti kirjoitti:

        Ei siinä ole kolmea vaihtoehtoa. Ainoa vaihtoehto on, että jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin hän ei ole lukenut Raamatusta niitä sanoja, joissa sanotaan, että kun kuulet jonkun sanovan, että Jeesus on siellä taikka Jeesus on täällä, niin älä usko. Kun Jeesus ilmestyy, niin kaikki saavat nähdä hänet. Niin kuin salama taivaalla, koko maa saa nähdä Jeesuksen. Toisin sanoen, Jeesus ei ilmesty kenellekään yksittäiselle henkilölle vaan tuo henkilö, joka väittää nähneensä Jeesuksen, kuvittelee kaiken. Toki hän voi olla tosissaan ja uskoa nähneensä Jeesuksen mutta todellisuudessa hän on nähnyt jotakin muuta.

        <<< "jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin hän ei ole lukenut Raamatusta niitä sanoja, joissa sanotaan, että kun kuulet jonkun sanovan, että Jeesus on siellä taikka Jeesus on täällä, niin älä usko. Kun Jeesus ilmestyy, niin kaikki saavat nähdä hänet. "<<<

        Tämä on epäloogista ja epäraamatullista tämä väittämäsi sillä sitten Johanneskin Paavalin lisäksi näki "valekristuksen":
        Joh.Ilm (1:1) "Jeesuksen Kristuksen ilmestys," (1:9)" minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos."

        Kyllä raamatun mukaan Kristuksen Henki voi ilmestyä missä vaan ja koska vaan, tavalla jos toisella.
        Jeesus kyllä varoittaa tulevista "valemessioista", mutta tämä ei tapahdu henkivalloissa.


      • v.aari kirjoitti:

        Miten luulet erottavasi toisistaan valheellisen vedätyksen ja aidon, toden kertomuksen Jeesuksen kohtaamisesta?

        Taitaa mennä lähinnä fiilispohjalta.

        Onko Paavalin kertomus Emmauksen tien kohtaamisesta jotenkin olennaisesti erilainen, niin että sitä voi pitää uskottavampana kuin tämän ketjun avauksen kertomusta.

        Minä en tiedä, onko poleemikko tuon kertomuksensa kanssa tosissaan. Ehkä on, ehkä ei.

        Selvän vedätyksen näki heti aloittajan uskottelusta. Jos hän olisi nähnyt Jeesuksen hengen ilmestyksen, sitä ei tarvitsisi arkipäiväiväisesti uskotella ihmisille. Aloittajalla ei ole riittävää Jumalan pelkoa ja kunnioitusta eikä myöskään käsitystä, minkä kokoluokan asiasta olisi ollut kysymys.

        Olihan tällä testillä jokin tulos: V.aari ei ole kokonaan paatunut, koska piti Jeesuksen ilmestymistä mahdollisena. V.aarista löytyy vielä pieni uskon kipinä vanhoilla päivillään.


      • Adventisti kirjoitti:

        Ei siinä ole kolmea vaihtoehtoa. Ainoa vaihtoehto on, että jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin hän ei ole lukenut Raamatusta niitä sanoja, joissa sanotaan, että kun kuulet jonkun sanovan, että Jeesus on siellä taikka Jeesus on täällä, niin älä usko. Kun Jeesus ilmestyy, niin kaikki saavat nähdä hänet. Niin kuin salama taivaalla, koko maa saa nähdä Jeesuksen. Toisin sanoen, Jeesus ei ilmesty kenellekään yksittäiselle henkilölle vaan tuo henkilö, joka väittää nähneensä Jeesuksen, kuvittelee kaiken. Toki hän voi olla tosissaan ja uskoa nähneensä Jeesuksen mutta todellisuudessa hän on nähnyt jotakin muuta.

        Oikeasti. Tänä aikana monet juutalaiset kohtaavat ja ovat kohdanneet henkilökohtaisesti Messiaan, minkä johdosta he tulevat elävään uskoon ja heistä tulee voimakkaita evankeliumin julistajia. On täyttä hulluutta ajatella, että Jeesus ei henkilökohtaisesti vaikuta tänä aikana. Totta kait Jeesus voi ilmestyä henkilökohtaisesti. Sen sijaan mitä tulee Jeesuksen toiseen tulemukseen, niin se ei ole salainen. Siihen liittyy tuo esiin ottamasi Raamatun kohta.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Oikeasti. Tänä aikana monet juutalaiset kohtaavat ja ovat kohdanneet henkilökohtaisesti Messiaan, minkä johdosta he tulevat elävään uskoon ja heistä tulee voimakkaita evankeliumin julistajia. On täyttä hulluutta ajatella, että Jeesus ei henkilökohtaisesti vaikuta tänä aikana. Totta kait Jeesus voi ilmestyä henkilökohtaisesti. Sen sijaan mitä tulee Jeesuksen toiseen tulemukseen, niin se ei ole salainen. Siihen liittyy tuo esiin ottamasi Raamatun kohta.

        Onhan se reilua vaatia uskomaan Jeesukseen, vaikka hän ei näyttäydy meille vaan ainoastaan muutamalle ihmiselle. Näiden ei tarvitse nimittäin uskoa, koska he näkevät sen, mihin muiden pitäisi uskoa. Yhdenvertaista ja tasapuolista kohtelua siis - tai sitten mielivaltaa ja siihen perustuu myös Jumalan valinta sekä tuomiot Ut:n mukaan (ja Vt:n mukaan myös).


      • Adventisti
        Kysynvaan kirjoitti:

        <<< "jos joku sanoo nähneensä Jeesuksen, niin hän ei ole lukenut Raamatusta niitä sanoja, joissa sanotaan, että kun kuulet jonkun sanovan, että Jeesus on siellä taikka Jeesus on täällä, niin älä usko. Kun Jeesus ilmestyy, niin kaikki saavat nähdä hänet. "<<<

        Tämä on epäloogista ja epäraamatullista tämä väittämäsi sillä sitten Johanneskin Paavalin lisäksi näki "valekristuksen":
        Joh.Ilm (1:1) "Jeesuksen Kristuksen ilmestys," (1:9)" minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos."

        Kyllä raamatun mukaan Kristuksen Henki voi ilmestyä missä vaan ja koska vaan, tavalla jos toisella.
        Jeesus kyllä varoittaa tulevista "valemessioista", mutta tämä ei tapahdu henkivalloissa.

        On eri asia nähdä näky/ilmestys Jeesuksesta kuin nähdä hänet fyysisesti. Paavali vietiin näyssä Herran päivään eli Raamatun mukaan Jeesuksen toisen tulemisen päivään. Jos Jeesusta ei näkisi hänen toisessa tulemuksessaan, niin sehän olisi outoa!


      • Kysynvaan
        Adventisti kirjoitti:

        On eri asia nähdä näky/ilmestys Jeesuksesta kuin nähdä hänet fyysisesti. Paavali vietiin näyssä Herran päivään eli Raamatun mukaan Jeesuksen toisen tulemisen päivään. Jos Jeesusta ei näkisi hänen toisessa tulemuksessaan, niin sehän olisi outoa!

        Sinun ehkä kannattaisi lukea Hebr 12 luku kokonaisuudessaan ja oppia.
        12:24 "Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö,"


    • advariveli

      Kiitos veli että kerroit kokemuksestasi meille. Siunausta sinun elämääsi kyllä Jeesus on hyvä!!

      • Älkää nyt sentään uskoko aloitusta. Poleemikko on harjaantunut, hyvin oppinut väittelijä, joka saa aikaan polemiikkia.

        Vääriä kristuksia ilmestyy ennen Jeesuksen takaisintuloa, mutta oikean Jeesuksen jalat eivät kosketa maata. Poleemikon ollessa asialla, kysymys ei ole edes väärän kristuksen ilmestymisestä.


      • Sorry advariveli. Vedätin saadakseni selville sen, miten ihmiset suhtautuvat tuollaisiin todistuksiin. Olen vastaavia muutaman kerran uskovilta kuullut, mutta en ole pitänyt niitä väistämättä totena, vaikka uskova sellaista kertoo. Tahdoin saada tällä tempullani selville sen, miten herkkä- tai hyväuskoisia uskovaiset ovat tällä foorumilla ja valitettavasti jokunen uskova meni heti retkuun, koska eivät osanneet epäillä sanojen totuudellisuutta. Ehkäpä evankeliumin kertomukset ovat levinneet samalla tavalla hyväuskoisten keskuudessa, vaikka ne eivät välttämättä tosia ole...


      • Otakoppieikirj

        "Olen kuullut muutaman uskovaisen todistavan siitä, miten he ovat nähneet Jeesuksen tai Herran enkelin ja jopa keskustelleet heidän kanssaan tai ainakin kuulleet heidän äänensä. Epäilen sellaisia todistuksia ja ilmestyksiä enkä pidä niitä lähtökohtaisesti totena - en usko, että sellaiset todistukset ovat väistämättä totta, koska sellaista sanotaan. "
        _______________

        Minä tunnen erään mielestäni aika hyvin jolla on tämänkaltaisia kokemuksia uskonsa varrella.


    • Saasnähdä

      Noh hedelmistään puu tunnetaan

      • Saasnähdä

        Jos joku luulee että tämä Poleemikon tarina on totta eikä sairasta pilaa, niin kannattaa lukea henkilön myöhempi kirjoitushistoria.
        https://www.suomi24.fi/profiili/poleemikko?page=1

        Jeesuksen todella nähnyt ei kirjoittele tuollaisia! Pelkkä pelle on.


    • Voi miten kaunis ja ihana Jeesus onkaan!

      • Just ja nyt on aika mennä nukkumaan.


      • TonttuToljanteri

        Hyvin oli sitten meikattu.

        Todellisuudessa hyvin huono iho, tulehduksia ym ihossa siellä täällä. Hampaita ei suussa ollenkaan tai jos on, niin muutama musta tynkä.

        Tosin satukirjallisuudessa Jeesus kuvataan vaaleahiuksiseksi sinisilmäksi, jolla on virheetön hymy ja nypityt kulmakarvat.


    • Kirjakääröt

      Joh.20:29 Biblia (1776) Jesus sanoi hänelle: ettäs näit minun, Toomas, niin sinä uskoit: autuaat ovat ne, jotka ei näe, ja kuitenkin uskovat.

    • Nain.on

      "Nain Jeesuksen."
      Sanoi Maria M.

    • Jeesus-satujen-harhat

      Näin Aku Ankan. Aku oli hohtavan valkoinen olento. Akun seurassa viiletti Tupu, Hupu ja Lupu. Olen varma, että se on kolmen enkelin sanoma suoraan taivaalta.
      Sitten Aku käski minun jatkamaan päiväuniani.

    • tupuna10

      tää on satu palsta. henki sanoi heti.

    • " Jeesus, joka käski minun saarnata evankeliumia kaikille luoduille."

      Sitten sinun on saarnattava hevon paskaa kaikillle satujumalasi luomille luoduille.
      Aloita vaikkapa hyttysistä ja paarmoista? Siinä sinulle ihan tarpeeksi duunia koko elämäsi ajaksi noin aluksi.

      • Tunnen erään uskovaisen, joka puhui lehmille ja kertoi heille evankeliumia sen vuoksi, että Jeesus on Markuksen evankeliumin lähetyskäskyn mukaan käskenyt saarnata evankeliumia kaikille luoduille. Kaikenlaisia siis joukkoon mahtuu.


      • Kysynvaan
        poleemikko kirjoitti:

        Tunnen erään uskovaisen, joka puhui lehmille ja kertoi heille evankeliumia sen vuoksi, että Jeesus on Markuksen evankeliumin lähetyskäskyn mukaan käskenyt saarnata evankeliumia kaikille luoduille. Kaikenlaisia siis joukkoon mahtuu.

        Oletko jo parantunut?


    • Voihanvitalis

      Siis kaikille luoduille, eli myös Jeesukselle. Sananl.8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

    • tätenvain

      Et ole suinkaan ainoa, joka valehtelee Jumalan kunniaksi!
      On monia jotka todistavat siitä onnesta jota he eivät koe, ja puhuvat siitä rakkaudesta, jota eivät tunne. He kutsuvat itseään kristityiksi tuntematta Kristusta.

      Eikö olisi parempi tunnustaa että on kaukana Jeesuksesta ja muotokristillinen? Siitä voisi alkaa jotain hyvää.
      Jeesus sanoi: "Koska te sanotte NÄEMME, niin teidän syntinne pysyy!"

      • mikko.polee

        Autuaita ovat siis sokeat, jotka eivät näe, ja kuurot, jotka eivät kuule, koska he saavat nähdä ja kuulla aikanaan, mutta heti kun he näkevät ja kuulevat, niin he eivät ole enää autuaita vaan sokeita sokeiden taluttajia ja hengellisesti kuuroja, joiden synnit pysyvät eivätkä he saa niitä anteeksi.

        Ymmärrän.


      • Tätenvain

        Viisastele viimeisellä tuomiolla!


      • Tätenvain kirjoitti:

        Viisastele viimeisellä tuomiolla!

        Jos olisit vähän viisaampi, niin ymmärtäisit Jeesuksen sanojen mukaisen opetuksen koskevan vain tiettyä hetkeä ihmisen elämässä. Ihminen on hengellisesti ja sokea vai siihen hetkeen asti, jolloin hän Jumalan puoleen kääntymisen jälkeen saa hengellisen näkökykynsä ja kuulonsa takaisin. Sen jälkeen häneen ei voida enää soveltaa niitä sanoja, jotka sanovat... ei siis mitään ristiriitaa muualla kuin Jumalan ja Jeesuksen kristuksen, meidän herramme, vastustajien mielessä ja käärmeiden totuutta vinoon vääntävissä ajatuksissa. Tai sitten evankeliumi ei olekaan totta...


    • KaikellaOnMääräaika

      Lopeta pelleily tällaisilla asioilla.Raamatun Sana on toteutumassa
      parasta aikaa näemme sen kaiken ympärillämme.
      En yleensä tänne kirjoittele......mutta nyt kirjoitin.
      Tosi surullista,että ihmiset pilailevat näillä asioilla ja halventavat näin
      Jumalaa...............mutta nämäkin on Raamatussa kirjoitettu, että pilkkaajat
      menevät yhä pitemmälle pilkkaamisessaan.
      Menetin kaksi vuotta sitten mieheni yllättäen. Teholla tajuttomana muutama
      päivä ja sitten hän, rakkaani läksi ikuisuuteen.Hän oli 50v. ..............Kesken
      työpäivän massiivinen aivoverenvuoto..........
      Kun olin teholla ja katselin miestäni, kun hän oli letkuissa turvonneena ja tajuttomana...
      niin yhä syvemmin sen ymmärsin........miten TÄRKEÄ on ,että ihminen saa lähteä
      Jeesuksen omana ikuisuuteen.
      Lähtö voi tulla minä hetkenä hyvänsä........ja on meistä itsestämme kiinni vietämmekö
      ikuisuuden HELVETISSÄ vai TAIVAASSA.
      Kun otat todesta Jeesuksen ja Raamatun, myös Jeesus ottaa sinut todesta.
      Tiedätkö miten Jeesus kärsi ristillä puolestasi, kantoi syntisi, ettei sinun, eikä minun
      tarvitse joutua helvettiin, vaan kun pyydämme syntejämme anteeksi ja pyydämme
      Jeesusta elämämme Herraksi........silloin päämäärämme on TAIVAS.
      Sinä itse valitset missä vietät ikuisuuden.
      Kaikella RAKKAUDELLA : Älä PELLEILE näillä asioilla.

      • Jumalat-ovat-keksittyjä

        Jahven suunnitelma oli, että miehesi sai aivoverenvuodon. Se on nyt todistettu. Satukirja Raamattu nimittäin väittää, että maan päällä ei tapahdu mitään Jahven suostumuksen ja sallimuksen ulkopuolella.
        Jälleen näemme, että jumalat ovat harhaisen ja valheilla kyllästetyn mielen harhoja. Jumalharhat ovat mielisairaus siinä missä muutkin mielen häiriöt ja esim. jakomielitauti ta pähkähulluus.
        Toivon kaikille uskonharhoissaan eläville pikaista lähtöä.


    • Jobinpostia

      Siis Raamatun sana, ei toimi käytännössä. Ps.103:3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi.

    • Voihanvitalis

      2Moos.15:11 Ps.82:1 Lisää jumalia!

      • Jumalat-ovat-keksittyjä

        "Herra, kuka on sinun vertaisesi jumalien joukossa!
        Sinä ojensit oikean kätesi, maa nielaisi heidät."

        Tosi mahtava satujen sankari?
        Juoksuhiekkaan vajonneet.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      124
      2541
    2. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      445
      1783
    3. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      118
      1693
    4. Suojatiellä ei tarvitse kiittää!!

      Suomen liikennesääntöihin kuuluu että jalankulkija suojatiellä on ykkönen ja auto ym.ajoneuvo kakkonen.Ärsyttävää kun ny
      Maailman menoa
      112
      1269
    5. Miten pitkään olet kirjoittanut

      omalle kaivatulle ?
      Ikävä
      73
      832
    6. Paula Koivuniemi täyttää tänään 77 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi on yksi Suomen iskelmätaivaan legendaarisimmista tähdistä. Laulajatar on ollut suomalaisten kestosuosik
      Suomalaiset julkkikset
      14
      822
    7. En usko että nainen meidän suhteesta

      Olisi tullut mitään. Kumpikin olisi ollut koko ajan mustasukkainen, kateellinen ja katkera jostain. Volatile combination
      Ikävä
      45
      800
    8. Vielä näistä Oulun puukotuksista.

      Nyt on kovasti julkisuudessa esillä nämä kaksi Oulussa tapahtunutta rasistisin motiivein tehtyä puukotusta, jotka minist
      Maailman menoa
      157
      720
    9. Yhden asian voin kertoa

      Sinulle nainen. En usko että olit tosissasi ja siitä syystä itse en aijo tehdä enää mitään "juttumme" eteen ellet itse o
      Ikävä
      44
      700
    10. Kalateltta tänä vuonna

      Paikalliset yrittäjät pitää kalatelttaa tänä vuonna. Saa nähdä käykö silleen niinkuin muutama vuosi sitten että pelkkää
      Kuhmo
      20
      699
    Aihe