Eksytykset: eksyttäjät – eksyneet. . .
On suorastaan hämmästyttävää se, että Suomessakin on jyllännyt melkoinen ”eksytysbuumi” jo 1990 -luvun alkupuolelta saakka. Onhan suomalaisilla uskovilla ollut Raamattu omalla kielellä luettavana! (Mutta – jos – kun ei lueta?)
Mitä Herramme Jeesus sanoi eskatologisen puheensa 1. lauseessa?
”Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!” Matt 24:4.
Ihan selvä varoitus!
Raamatun sanojen laiminlyönnistä (Jeesuksen opetusten aliarvioinnista) kertoo se ”huuma” millä on juostu väärien profeettojen ja voideltujen perässä. Mitä Jeesus siitä opetti?
” Jos joku sanoo teille: Katso täällä on Kristus tai Tuolla – niin ÄLKÄÄ USKOKO!” Matt 24: 23.
”Älkää menkö sinne, älkää juosko perässä..” Luuk 17.23
Voi, voi! On juostu kuin heikkopäiset! On huumaannuttu kun tulee ulkolaisia ”voideltuja”. On kuviteltu että nyt se ”herätys” tulee…. Voi, voi! On tullut - ei tervettä herätystä - vaan eksytyksiä!
Mitä ”kristus” tarkoittaa? Voideltu!
Ja tällä valheella ovat nämä eksyttäjät koukuttaneet väkeä kuin sokeita lampaita! He kehuvat olevansa erityisen ”voitelun” saaneita! He mainostavat, että tule kuulemaan ”voideltua puhetta!
Näin Raamattua huonosti lukeneet ovat kadottaneet Herramme Jeesuksen opetukset. He ovat lähteneet Hyvä Paimenen sijasta seuraamaan niitä palkkapaimenia (rahankerääjiä) jotka (muka) näyttävät niin hengellisiltä. Ja väärien voiteluiden ansiosta on tapahtunut tällaista. Jeesuksen ennustus:
” Sillä vääriä kristuksia ( voideltuja) ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät - jos mahdollista – valitutkin!” Matt 24:24.
”Katso minä olen sen teille edeltä sanonut.” - Jeesus, Matt 24:25
Mikä on ydinsyy siihen, että jotkut (monet) eksyvät?
”…. sentähden ettevät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua!”
”ja sentähden Jumala lähettää heille Väkevän Eksytyksen, niin että he uskovat valheen...”
2 Tess 2:10-12
Mitä on ”rakkaus totuuteen” - taikka sen puuttuminen?
Totuus ei ole jokin oppirakenne, totuus on itse Jeesus!
”Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä!” Joh 14:6
Jos joku ei rakasta Jeesusta (sydämestään) vaan on niinkuin eräs Deemas…!
”Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas” 2 Tim 4:10
Näinä aikoinana on paljon ”Deemaksia” jotka ovat rakastuneet maailmaan. On rahanhimoa, ahneutta, kunnianhimoa, seksihimojen eri lajeja…
Eli? Tähän maailmaan rakastuneina ovat monet eksyneet!
* Rakkaus Totuuteen ( = Jeesus) - on rakkautta kaikenlaiseen ”totuuteen”. Puhtauteen, vilpittömyyteen, yksinkertaiseen elämään ( ei ahneutta!). Eihän Jeesuksessa (Totuus) ole mitään pimeyttä, ei vääryyttä! Rakkaus Jeesukseen johtaa pyhitykseen.
* Rakkaus totuuteen on ENNEN kaikkea tätä:
”Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani...” Joh 14:23
Kun (jos) on hylätty rakkaus Totuuteen – Jeesukseen – Hänen sanoihinsa, on riski eksyttäville voimille, virtauksille ja opetuksille looginen seuraus. Sydän ei ole ehdottomasti kiinni Herrassa, Sanan opetuksissa!
Mutta, myös tämä sana on varma: Joh 10:27-30
Joka Herraa seuraa, ei pimeässä vaella, eikä kukaan ryöstä… eikä saa saaliiksi.
Kaikki on Herran armoa, uskollisuutta. Mutta uskovalla itsellä on osuutensa: rakastaa ja totella Herraa Yli Kaiken, Ohi Kaikkien muiden!
Eksytykset: eksyttäjät, eksyneet. . .
13
299
Vastaukset
Hajaannus johtuu alkuperäisen viestin kirjoittajista, jotka sävelsivät omiaan kuulopuheiden sekaan.
Jos ihan aikuisten oikea jumala olisi edes innoittanut kirjoittajan kättä, ei kukaan tuntisi tarvetta tulkita ihan oikean jumalan sanomaa.
Siispä jumalkolmikkonne on epäjumala, kuten kaikki muutkin ihmisen luomat jumalat.- ossoo.lukkee
Itsellesikö marmatat vai kirjoittajalle? Kirjoitatko aina teititiellen?
- Herätyys
Valitettavasti näin ON.
Ei etsimälläkään / näin julkisesti perään kuuluttelemallakaan löydy Raamatun UT mukaisesta, kaikille hyväksi Kristillisyydestä edes millään tavalla kiinnostunneitä, ei ole kukaan halunnut alkaa edes asiasta, asiallisesti ja rakentvasta keskustelmaan, ei edes asiasta mitään asiallista kymystäkään, esittämään. Ovatko kaikki muut antautuneet / taipuneet kuin Nooan aikaiset, saatanaa tuomiokseen palvelviksi, jota se vain nimeksi krist. uksonnollisuuskin on!!- se.kiinnostus
Kiinnostuksen voi kätkeä monella erilaisella tavalla...! Älä tuomitse.
- uskonnonevoluutio
Jeesus taisi itse olla se eksyttäjä eli vale kristus.
Kopio muiden uskonnoista osasia, kuten muutkin lahkot.- istu.ja.huilaa
Mitä sie marmatat tällaisessa paikassa? Onko sinulla ollut tänään huono päivä? Istahdappas hetkeksi alas ja vedähenkeä, kyllä se taas siitä lähtee. Itse pyydän voimaa Jeesusen kautta kun minulta ne vähenevät, mutta sinä taidat olla siinä sellainen ateistinen vai mikä?
- Näinseasiaon
Tärkeintä on oikea vanhurskauttamisoppi, eikä sen rinnalle tarvita mitään, sillä kun vanhurskauttamisoppi on puhdas niin kaikki muutkin asiat oikeavat sen mukana. Oikea usko ei nimittäin salli rinnalleen opetusta siitä että tekoja tekemällä, olemalla palava, tai pinnistelemällä ahkerasti tai lahjoittamalla sille ja sille saarnaajalle, -ansaittaisiin siunauksia tai jopa autuutta.
Karismaattisuutta ei tarvita mihinkään, sillä jos Jumala tahtoo tehdä ihmetöitä niin Hän kyllä tekee niitä ilman meidän apuammekin. On syntiä hekimoida ihmeissä, tuntemuksissa ja kokokemuksissa. Oikean uskovaisen tänä eksytysten aikana tuntee siitäkin että sillä on tallella YKSINKERTAINEN usko evankeliumin lupauksiin, eikä mihinkään muuhun!
Sana, kaste ja ehtoollinen riittää! - VoiHerraJessusPerkele
Usko on se rakkaus totuuteen. 2. Tess 2 luvussa tätä vailla olevat eksyneet ovat uskomattomia. He ovat saattaneet käydä kasteella kuitenkin, ja saada Apt 2. luvun mukaisesti käyttöönsä Pyhän hengen lahjan - olematta oikeita uskovia. Sillä lahjalla sitten on tehty merkkejä, ihmeitä, kuin portto ratsastaisi pedolla. Vrt. Jooel 2 puhuu Hengen vuodatuksesta kaiken lihan päälle.
Oikean kristinuskon opin elementtejä:
- Jeesuksen ihmisyys
- Jeesuksen jumaluus
- sovitus: Jeesuksen verellä maksettu lain vaatimukset synneistä
- pelastusta ei saada eikä säilytetä tekojen kautta, esim. omilla ratkaisuilla
- Jumala sana on se, josta tulee usko: Jumalan sana vanhurskauttaa, pyhittää, herättää kuolleita, ym. Totteletko todella Herraa yli kaiken?
- JeesusValo
Sitä kannatta jokaisen kysyä IHAN itseltään.
Miksi? Siksi, miten Raamattu neuvoo!
Jos kelpaa - Sana?
Room 14:12
Joh 21:22
Matteus 7: 24
Jeesus Maialman Valo! Väistit kysymyksen.
Olet täällä toisia opettamassa kuten vaikkapa Paavali.
Paavali ei ainoastaan puhunut vaan oli myös esimerkki, sillä hän sanoi: Olkaa minun seuraajiani niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja. 1 Kor 11:1
Kyllä sinun opettajana pitäisi kertoa miten Herraa totellaan yli kaiken eli mitä se on käytännössä.- VoiHerraJessusPerkele
"uskovalla itsellä on osuutensa: rakastaa ja totella Herraa Yli Kaiken, Ohi Kaikkien muiden!"
Jos tuollainen osuus jollakin on, se ei voi olla ihmisestä itsestään lähtöisin, eikä omilla teoilla, vaan saatua. Että usko toimii kaikesta huolimatta, vaikka miten Jumala näyttäisi perkeleeltä, ja ihmiset sianpaskalta. Ja oma itse ainoastaan kyllästyneeltä ja vihaiselta. Se osuus voi olla juuri tämän kontrastin korostumista, että näkemisen asemesta vaelletaan uskossa, kaikesta huolimatta.
Minulla silti on taipumusta tulkita moni asia vain opilliseksi. Esim. se, että olette kuolleet, ja elämänne kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa. Ei tätä saavuteta millään omalla kieltäymyksellä, eikä askeesilla, vaan on seuraus uskosta, tällainen oppi, näkemys. Raamatusta.
Mystiikasta on monenlaista käsitystä ja eksytystä. Mutta Raamatussa on mystiikkaa "Kristus meissä". Minulla on kaikki mitä tarvitsen, Kristuksessa, joka minussa asuu. Eikö se tarkoita, ettei ole ristiriitaa esim. uskon ja rikkauden välillä.
Mutta kun yllä puhuttiin, että yli kaiken. Se voi tarkoittaa mm. sitä, että huomataan lahkolaisten harhaopit, eikä veljeillä heidän kanssaan, koska he ovat luokiteltavia maailman ihmisiksi.
Jaakobin kirje:
4:4 Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.
Uskovilla on miettimisen aihetta siinä, miten paljon ollaan maailman ystäviä. Ja siitäkö seurauksina väärät opit, houkutukset, vitsaukset, jne. Vai viatonta kärsimistä, vainoa. Tai jos olen kuollut Raamatun mukaan, mikä sitten on se, jota vainotaan? Isäkö jahtaa Poikaa, joka uskovissa asuu?
Mielestäni Raamatun vaikeimpiin kysymyksiin ei voi saada tolkkua muuten kuin pohtimalla, ovatko kolminaisuuden persoonat perkeleitä, vastustajia toisilleen jollain tavalla. Veikö Jeesus Isä Jumalaa ristille tuomittavaksi kuin perkeleen, ja nyt jyllää ihmis-Jeesus taivaassa, ihmisyyden sinne vieneenä, ja siitäkö johtuu tämä maailmanmeno, että paha kukoistaa maailmassa, ja Jumala selittelee pitkämielisinä sietävänsä sitä.
Mielestäni Jobin kirjassa on erinomaisen kummallista kerronta, kuin Jumalan luokse taivaaseen olisi päässyt perkele. Jos Jumala on hyvä, eikä siedä /hyväksy pahaa, niin mitä sitten perkele taivaaseen olisi päässyt, ja vieläpä neuvottelemaan Jumalan kanssa, kuin mikäkin sotapäällikkö liittoutuneena Jumalan kanssa, ihmistä vastaan? Mikä Jumala tällaista tekee, tai "sallii", niin kuin jotkut sanovat?! Kolminaisuuden persoonat perkeleitä toisilleen, ja ihmisille milloin missäkin järjestyksessä, esittämässä välillä rääkkääjää, välillä auttajaa kukin? - älkää_ottako
Älkää ottako raamattua kirjaimellisesti, järjellä sen sisältöä ei selitetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728