Ihanasti uskossa, mutta ilman Jumalaa.

totuus_voittaa

Helluntailainen laulaa "vain yksin Jeesus hän mulle riittävi", Jumalaa ei tarvita koska on Jeesus joka on Kaikkivaltias Jumala, taivaan ja maan Luoja, itse.

Helluntailaisten taivaassa ei ole Jumalaa, on vain yksi valtaistuin ja sillä istuu Jumala ja Karitsa joka on Jeesus.

Jumalan taivaaseen on vaikea päästä ilman Jeesuksen Kristuksen Jumalaa koska Jeesus sanoo:

"Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni." (Ilm 3:12)

"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. (Joh 5:24)

Lähettäjää ei uskota, heillä on toinen Jumala (Kolminaisuus), toinen Jeesus, ja toinen evankeliumi.

226

3199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teitäpiisaa

      Eli tuollaisen tyhjänpäiväisen aloituksen teit jossa ei ole mitään oikeaa asiaa, kunhan jauhat päähänpinttymiäsi milloin mistäkin, mikä lie missosi, onko eukko lähtenyt potkut töistä pieni eläke vaiko mikä kiikastaa!

      • Anonyymi

        Syntiluetteloiden lisäksi, hellareilla on luettelot myös mm. uskon eri asteista. Itseäni on aina iljettänyt tuo sanonta "ihanasti uskossa", sillä se lausutaan aivan erityisen imelällä, hurmoksellisella äänellä ja rajaa nämä korkeimmat, "ihanasti uskossa olevat" jonkinlaiseen hellari-"uskovien" eliittiin. Mitä he loppujen lopuksi uskovat? Ja mihin / keheen? Itseensä.

        Mitä on olla "ihanasti" uskossa? Ainakin sitä pidetään tuon uskovan omana, korkeimpana uskonansiona.

        Entä he, joita tuolla sanonnalla tarkoituksellisesti lyödään? "Sinulla on aina noita murheitasi! Sinä et tee täyttä totta elämässäsi! Sinä tahallasi elätät Saatanaa sisälläsi!" Ihanasti uskovilla ei ole murheen häivääkään, on vain yhtä menestyksellistä pintaliitoa ja he ovat itse onnistuneet näennäistotuudellisilla teoillaan tekemään itsensä täydellisiksi ("täyttä totta"). Näiden mukaan uskossaan vielä heikko ja haparoiva on siis epärehellinen.

        Noita lauseita hoki aikoinaan mm. muuan saarnaajan rouva, saarnamiehen itsensä paneskellessa puolta helluntaiherätystä.


    • deee

      Oletko aloittaja uudestisyntynyt uskovainen?

      • capiche

        Laulu ei ole kaiken kattava uskontunnustus tai teologinen opus. Vain yksin Jeesus -laulu ei myöskään kuulu vain helluntailaisille, sitä on laulettu kaikissa kirkkokunnissa. Sanoma on selvä: Jeesus riittää olosuhteista riippumatta.

        ----
        Vain yksin Jeesus, Hän mulle riittävi. Vain Hänen luonaan tyyntyy syömmeni. Vain luona ristin hiljaa vartoen, saan kaiken Hältä mä mitä tarvitsen.

        Kuin virva tulten tuo liekki häilyvä, on täällä onnekkainkin elämä.
        Pois rientää hetket onnen päivien, vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.

        Vain Jeesus riittää, kun kaiken peittää yö. Kun sydän tuskan täyttämänä lyö. Kun kuljen kautta korven pimennon, vain Jeesus riittää, hän yksin luonain on.

        Vain Jeesus riittää, kun myrskyt raivoaa, kun aallot uhkaa purren upottaa. Ah auta Herra, huudan tuskassain. Hän tyyntää myrskyn, kun on mun purressain.

        On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu, ja päärlyportit mulle avautuu. On luonain Hän, kun jätän tämän maan, ja Isän kotiin muutan ihanaan.


      • capiche kirjoitti:

        Laulu ei ole kaiken kattava uskontunnustus tai teologinen opus. Vain yksin Jeesus -laulu ei myöskään kuulu vain helluntailaisille, sitä on laulettu kaikissa kirkkokunnissa. Sanoma on selvä: Jeesus riittää olosuhteista riippumatta.

        ----
        Vain yksin Jeesus, Hän mulle riittävi. Vain Hänen luonaan tyyntyy syömmeni. Vain luona ristin hiljaa vartoen, saan kaiken Hältä mä mitä tarvitsen.

        Kuin virva tulten tuo liekki häilyvä, on täällä onnekkainkin elämä.
        Pois rientää hetket onnen päivien, vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.

        Vain Jeesus riittää, kun kaiken peittää yö. Kun sydän tuskan täyttämänä lyö. Kun kuljen kautta korven pimennon, vain Jeesus riittää, hän yksin luonain on.

        Vain Jeesus riittää, kun myrskyt raivoaa, kun aallot uhkaa purren upottaa. Ah auta Herra, huudan tuskassain. Hän tyyntää myrskyn, kun on mun purressain.

        On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu, ja päärlyportit mulle avautuu. On luonain Hän, kun jätän tämän maan, ja Isän kotiin muutan ihanaan.

        Valitettavasti tuo jeesus on fiktiivinen hahmo, joka luotiin poliittisista syistä paljon väitetyn jeesuksen kuoleman jälkeen. Tosiasiat on helppo tarkistaa kvg.


      • Anonyymi

        Jos sinun täytyy tuota kysyä, et itse ole.
        Itse uudestisyntynyt kyllä erottaa nämä asiat ja paljon muutakin.


    • Pakkstori

      Opetuslapset sanoivat:"Anna meidän nähdä Isä - muuta emme sinulta pyydä!". Jeesus vastasi:"Joka on NÄHNYT minut on nähnyt ISÄN!". Tuomaan Evankeliumi:Jeesus: "Minä Olen Kaikkien Ihmisten Henkien Isä"... Mutta:"Minun Isäni on suurempi kuin Minä, Hän on suurempi kuin kukaan muu, ja Hän on myös teidän Isänne". Ymmärrettekö jo KUKA Jeesus oli, ja Mistä Hän tuli, ja MINNE Hän palasi, ja mistä Hän tulee takaisin?"

      • SananValossa

        Tuomaan evankeliumi ei kuulu Raamattuun, Pyhän Hengen Sanomaan!


    • Hihukki

      Tämä "jargoni" kuulosti tajuttoman tutulta, tulee mieleen se henkilö, joka luuli Jeesusta .... No jätetään se sanomatta, ei kuitenkaan Voldemortiksi.... No, se ensimmäinen vapauttaja, joka lankesi, luultiin Jeesusta samaksi kuin Luciferia.... Onko kyseessä sama henkilö, ei meidän tarvitse sitä tietää, mutta eihän Jeesus kapinoi Isäänsä vastaan, toisinkuin se ensimmäinen synteihin vapauttaja, Jeesus puolestaan vapahtaa synneistä. Pahikset aina sanovat, uskovaisista, että eiväthän he ole vapaita, koska eivät saa tehdä syntiä? Mutta:"Joka syntiä tekee on ITSE synnin orja". "SE:Kenen vapauttama olette, sen orjat olette!". Ei orjuus lopu siihen että kohtaa Messiaan, vaan silloin saamme uuden työn, aloittaa alusta jotain parempaa, vaikkakin vain palveijana ja orjanakin, koska osasimme nämä helpot tämän maailman työt aina liian hyvin. Se missä olemmekin Jumalan rakkaista lapsia, sitä ei ole helppoa tietää, se on se vaikeampi tie. Koska tällöin olisimme itsekin jo Jumalia?!

    • 779011

      Aloittaja on adventisti, joka esiintyy ainoana helluntailaisuuden asiantuntijana maan päällä. Hän ei hyväksy edes helluntailaisten vastauksia kysymyksiinsä.

      • totuus_voittaa

        Älä jauha paskaa.

        Adventisteja ja "Jehovan todistajia" ovat ne jotka itse sanovat sitä olevansa.

        Muiden leimaaminen adventisteiksi tai "Jehovan todistajiksi" on väärän todistuksen antamista eli valehtelemista.


      • 779011
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Älä jauha paskaa.

        Adventisteja ja "Jehovan todistajia" ovat ne jotka itse sanovat sitä olevansa.

        Muiden leimaaminen adventisteiksi tai "Jehovan todistajiksi" on väärän todistuksen antamista eli valehtelemista.

        Mikä sinä sitten olet, ainakaan helluntailainen sinä et ole. Vaikka et olisikaan adventisti niin adventistiten ja jehovalaisten oppia sinä viljelet.


      • adventistien.näköalasta
        779011 kirjoitti:

        Mikä sinä sitten olet, ainakaan helluntailainen sinä et ole. Vaikka et olisikaan adventisti niin adventistiten ja jehovalaisten oppia sinä viljelet.

        Mitä olen nähnyt adventistien näköalasta.

        Äitimuori meillä on adventisti "myöhäisherännäisenä ateismista lähteneenä". No, sen perusteella sanon, että aloitus ei ole adventistien opetusta, eli kannattaa ennen kirjoitusta tarkistaa, mitä he opettavat. Eli itse helluntalaisena 37- vuotta nähneenä, puolisoni 50- vuotta siellä olleena sanon adventistein opista, että heidän näkemys on samanlainen, mitä olen tulkinnut heiltä, kuin meillä muillakin. Adventistit ovat hyvin kristillisiä, meidänkin paikkakunnalla heidän kirkossaan kokoontuu niin luther- säätiön, kuin baptistien ja muitten kristillisten kirkkojen pitäjiä, tilojen suhteen. Mielestäni se on kristillistä rakkautta ja sitä, että me yhtä olisimme. Jopa helluntalaisnuorisoseurakunta oli adventistien tiloissa joku vuosi vuokralla.
        Mitä sitten ko. kirkkoon voi nähdä, sitä samaa se on täälläkin.
        On puolesta puhujia, ja sitä vastustavia. Eli eronneet luovat jännitteitä eri uskonsuunnissa. Ja mitä eronneet sitten tekevät, sen näkee hyvin tältäkin palstalta ja jopa siinä, että esim. joku luterilainen oppi-isänsä Martti Lutherin tavoin vastutaa kastetta. Ja tämä on eräs vedenjakaja helluntalaisuuden ja Eenokkilais- luterilaisen kanssa, vaikka Suomi on uskonnossa vapaa julistamaan opetustaan.
        Eenokkilaiset eivät näe, tiukan Lutherin takia, että vaikka helluntaisuus ja vapaat liikkeet elävät raamatun Baptismissa, eli upostuskaste.

        Näin ollen kristillinen rakkaus pitäisi avata keskustelua, ei painostusta raamatusta, eikä rajanvetoja .. minä ... minä --- uskoon.


    • Arvidsson

      Olen ollut yli kuusikymmemtä vuotta helluntaiseurakunnan jäsenenä, enkä koskaan kuullut tuollaista soopaa. Helluntailaiset ja muutkin protestantit kristityt uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, joka on ilmoitettu Raamatussa.

      Jeesus tuli Isän tahdon mukaisesti sovittamaan meidän syntimme, Sana ilmoittaa 1 Kor. 15:24-25, että "sitten tulee loppu, kun hän (Jeesus)antaa valtakunnan( (Jumalan valtakunnan) Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää halliseman 'siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle' ".
      Jeesus ei ole luotu, vaan syntynyt. Isä sanoi Pojasta, Jeesuksenta Hebr. 1 lyvussa: "Sinäolet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin;' ja taas ;Mnä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani".
      Tästä Pojasta Isä sanoo: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka" Ja vielä Isä Pojastaan: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vahenevat niinkuin vaate ... mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".

      Jeesuksen "rooli" on ollut valtava Jumalan suunnitelmissa: "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaassa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoon ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttaan ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa ... Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi" . . . Kol, 1:16-19.
      Aika kerran loppuu, josta aluksi kirjoitin. Jeesus tulee olemaan "pappi iankaikkisesti",Hebr. 7:17.

      • totuus_voittaa

        Arvidsson: "Helluntailaiset ja muutkin protestantit kristityt uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, joka on ilmoitettu Raamatussa."

        Kolmiyhteisestä Jumalasta ei Raamatussa ole halaistua sanaa.

        Raamatussa on Jumala joka sanoo:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Tätä Jumalaa eivät usko helluntailaiset eivätkä muutkaan protestanttiset "kristityt".

        Yhtä vähän he uskovat Jeesusta Kristusta joka todistaa Jumalan olevan yksi ja ainoa: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Alkuseurakunnan Jumalaa he eivät tietenkään usko:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen." (1 Tim 1:17)

        Kunniaa Jumalalle ei hellarilta heru, hellari laulaa: "vain yksin Jeesus hän mulle riittävi".

        Jumalaa hellari ei tarvitse mihinkään koska hänen Jumala on Jeesus.

        Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) mutta helluntailaisen Raamattu sanookin että "Jeesus on Jumala".


      • cuttu
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Arvidsson: "Helluntailaiset ja muutkin protestantit kristityt uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, joka on ilmoitettu Raamatussa."

        Kolmiyhteisestä Jumalasta ei Raamatussa ole halaistua sanaa.

        Raamatussa on Jumala joka sanoo:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Tätä Jumalaa eivät usko helluntailaiset eivätkä muutkaan protestanttiset "kristityt".

        Yhtä vähän he uskovat Jeesusta Kristusta joka todistaa Jumalan olevan yksi ja ainoa: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Alkuseurakunnan Jumalaa he eivät tietenkään usko:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen." (1 Tim 1:17)

        Kunniaa Jumalalle ei hellarilta heru, hellari laulaa: "vain yksin Jeesus hän mulle riittävi".

        Jumalaa hellari ei tarvitse mihinkään koska hänen Jumala on Jeesus.

        Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) mutta helluntailaisen Raamattu sanookin että "Jeesus on Jumala".

        (Tämä viesti meni aluksi väärään paikkaan Samaatietä- nimimerkille)
        Et ole helluntailainen mutta mikälainen sinä sitten olet, kerro se rehellisesti, jotta tiedämme, minkä henkivallan kanssa olemme tekemisissä.


      • Krisumies
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Arvidsson: "Helluntailaiset ja muutkin protestantit kristityt uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, joka on ilmoitettu Raamatussa."

        Kolmiyhteisestä Jumalasta ei Raamatussa ole halaistua sanaa.

        Raamatussa on Jumala joka sanoo:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Tätä Jumalaa eivät usko helluntailaiset eivätkä muutkaan protestanttiset "kristityt".

        Yhtä vähän he uskovat Jeesusta Kristusta joka todistaa Jumalan olevan yksi ja ainoa: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Alkuseurakunnan Jumalaa he eivät tietenkään usko:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen." (1 Tim 1:17)

        Kunniaa Jumalalle ei hellarilta heru, hellari laulaa: "vain yksin Jeesus hän mulle riittävi".

        Jumalaa hellari ei tarvitse mihinkään koska hänen Jumala on Jeesus.

        Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) mutta helluntailaisen Raamattu sanookin että "Jeesus on Jumala".

        Elä leiki Jeesusta iso mies. Kyrvänsyylä oot. Sinut pitäs ampuva.


    • Samaatietä

      Jaah, ihana kappale tuo laulu, mutta ihmismieli voi pahuudessaan käöntää senkin moneksi.
      Katkeruus ja kateus sekä pahansuopuus ivat paholaisekeinoja tehdä riitaa ihmisten välille.

      Kannattaa pyrkiä taistelemaan jörjellä tietoisesti noita tunteita vastaan, etenkin jos ne alkavat tekemäön pesäö stdämeen niin että ihmisen käytös alkaa muuttumaan.

      Jumals on niin pyhä. Hänen läheisyyteensä liittyy selvä auktoriteetti. Jeesus on välimies, hän esirukoilee taivaassa meidän puolestamme.

      En ole helluntailainen.

      Ei kukaan tule taivastenvaltakuntaan kuin minun kauttani sanoi Jeesus.
      Hön sovitti syntimme ristillä.
      Voidaan myös käöntää niinpöin, että joka ei tunne Jeesusta, ei tunne Jumalaakaan ja tuon huomaa uskonnoista, joissa Jeesusta ei ole asetettu hönen oikealle paikalleen!
      Teennäine rakkaus on yksi tuollaisen seurakunnan ilmentymistä, kuin myös hyvien tekojen korostaminen.

      • cuttu

        Et ole helluntailainen mutta mikälainen sinä sitten olet, kerro se rehellisesti, jotta tiedämme, minkä henkivallan kanssa olemme tekemisissä.


      • cuttu
        cuttu kirjoitti:

        Et ole helluntailainen mutta mikälainen sinä sitten olet, kerro se rehellisesti, jotta tiedämme, minkä henkivallan kanssa olemme tekemisissä.

        Meni väärään paikkaan, sory, sinustahan tiedämme, että olet luterilainen.


      • Samaatietä
        cuttu kirjoitti:

        Et ole helluntailainen mutta mikälainen sinä sitten olet, kerro se rehellisesti, jotta tiedämme, minkä henkivallan kanssa olemme tekemisissä.

        Uskovainen ja Jumalanlapsi. Entä sinä ?


      • cuttu
        Samaatietä kirjoitti:

        Uskovainen ja Jumalanlapsi. Entä sinä ?

        Uskossa elävässä.


      • Samaatietä
        cuttu kirjoitti:

        Meni väärään paikkaan, sory, sinustahan tiedämme, että olet luterilainen.

        Totta, kuulun luterilaiseen kirkkoon. Kirkko instituutiona nykyäön tekee niin raamatunvastaisia tekoja, kuten naispappeus ja homokeskustelut, vihkimiset eniten puhutuimmat, että olen monista asioista erimieltä kirkon kanssa.
        Mutta ihminen ei ole sama kuin kirkko tai seurakunta.


      • Revisiitäuskovainen
        Samaatietä kirjoitti:

        Uskovainen ja Jumalanlapsi. Entä sinä ?

        Kaikkihan te olette "uskovaisia", mutta kun teiltä kysytään, mikä on teidän Jumalanne NIMI, niin menee suu tukkoon. Jeesus ei ole JUMALA, vaaan eräs Jumalan pojista. Jumalan pojat riemuitsivat luomistyön tuloksista, sanotaan Raamatussa. Revi siitä,"uskovainen" ???


      • Samaatietä
        Revisiitäuskovainen kirjoitti:

        Kaikkihan te olette "uskovaisia", mutta kun teiltä kysytään, mikä on teidän Jumalanne NIMI, niin menee suu tukkoon. Jeesus ei ole JUMALA, vaaan eräs Jumalan pojista. Jumalan pojat riemuitsivat luomistyön tuloksista, sanotaan Raamatussa. Revi siitä,"uskovainen" ???

        Oletko sinä uskossa ?


      • capiche
        cuttu kirjoitti:

        Et ole helluntailainen mutta mikälainen sinä sitten olet, kerro se rehellisesti, jotta tiedämme, minkä henkivallan kanssa olemme tekemisissä.

        Et kai tosissasi usko nimilapun kertovan mitään oleellista ihmisestä??? Jos uskot, niin sinulla on pinnallinen käsitys sekä elämästä että ihmisistä.


      • cuttu
        Revisiitäuskovainen kirjoitti:

        Kaikkihan te olette "uskovaisia", mutta kun teiltä kysytään, mikä on teidän Jumalanne NIMI, niin menee suu tukkoon. Jeesus ei ole JUMALA, vaaan eräs Jumalan pojista. Jumalan pojat riemuitsivat luomistyön tuloksista, sanotaan Raamatussa. Revi siitä,"uskovainen" ???

        Jumalan nimi tulee esille tässä.
        Apt 4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."


      • aikamoistasotkua
        Samaatietä kirjoitti:

        Totta, kuulun luterilaiseen kirkkoon. Kirkko instituutiona nykyäön tekee niin raamatunvastaisia tekoja, kuten naispappeus ja homokeskustelut, vihkimiset eniten puhutuimmat, että olen monista asioista erimieltä kirkon kanssa.
        Mutta ihminen ei ole sama kuin kirkko tai seurakunta.

        Jos kuulut "Luterilaiseen kirkkoon, olet Luterilainen". Jos kuulut demarien puolueeseen, olet "DEMARI", tuliko selväksi. Miksi kuulua sellaiseen järjestöön joka opettaa haureutta kansalle ???
        Paholainen keksi jo alkujaan perustaa uskonnollisia järjestöjä, johtaakseen harhaan miljoonat ihmiset. Niiden johtajat vääristelevät Raamatun kirjoituksia selitellen ne oman harhaoppisuutensa mukaan. Miksi tarvitaan, "Hautojen aukaiseminen", jos kerran jokainen lentää taivaaseen kuoltuaan. SIKA-hullua politikoimista, missä ei ole päätä eikä häntää. Mihinkäs te "uskonnolliset" sitten asetatte TUHATVUOTIS-KAUDEN", jolloin maan pinta ennallistetaan alkuperäiseen järjestykseen. "UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKEN, sanoo kaikkivaltias JUMALA.


      • Samaatietä
        cuttu kirjoitti:

        Jumalan nimi tulee esille tässä.
        Apt 4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Varoitan sinua. Vain Jumala näkee sydämentilan. Kukaan ihminen ei voi arvoida toisen uskomisen määrää.


      • viisastasuunnittelua
        cuttu kirjoitti:

        Jumalan nimi tulee esille tässä.
        Apt 4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Eipäs tullutkaan esille. Jeesus on ERÄS monista Jumalan pojista, jolle YAHWE-JUMALA on luvannut kuninkuuden, hallita maanpäällisiä kansoja. Kuninkaan tulemisen näkevät kaikki maapallon kansat, niin vaikuttava se tulee olemaan, sen takaan, ja alle-viivaan. Monen yltiöpään ei pitäisi sekaantua raamatulliisiin asioihin täysin tietämättömänä asioiden järjestyksestä. Mikään ei ole YAHWElle "sattumanvaraista", vaan kaikki on viisaasti suunniteltua totuutta.


      • capiche
        Revisiitäuskovainen kirjoitti:

        Kaikkihan te olette "uskovaisia", mutta kun teiltä kysytään, mikä on teidän Jumalanne NIMI, niin menee suu tukkoon. Jeesus ei ole JUMALA, vaaan eräs Jumalan pojista. Jumalan pojat riemuitsivat luomistyön tuloksista, sanotaan Raamatussa. Revi siitä,"uskovainen" ???

        Montako kertaa viikossa tämä keskustelu on käytävä tällä palstalla. Jankkaus alkaa aina siitä, kun joku luulee tietävänsä, miten muut uskovat. Ja sitten hän ryhtyy kertomaan itsestäänselvyyksiä ihmisille, jotka ovat tienneet nämä asiat 50 vuotta. Boooring.


      • tietoONvoimaa
        Samaatietä kirjoitti:

        Varoitan sinua. Vain Jumala näkee sydämentilan. Kukaan ihminen ei voi arvoida toisen uskomisen määrää.

        "SANO MINULLE. kenenkä kanssa SINÄ seurustelet, niin MINÄ SANON SINULLE MIKÄ SINÄ OLET". Se viisaus pysyy ikuisesti. Sinun seurastasi SINUT TUNNETAAN. Jos seurustelet Luterilaisten seurassa, olet luterilainen, eikä sillä ole mitään tekemistä tosi-Kristityn kanssa, Puhdasta Kristuksen seurakuntaa ei ole olemassakaan maan päällä, eikä ole Apostolejakaan.
        Taivaallisen hallituksen "voideltuja" ei enää asu missään suunnassa. Kaikki papisto on ITSE keksinyt omat valintansa ryhtyä saarnaamaan, tuntematta Raamatun totuuksista alkuakaan.


      • Harhateillä
        capiche kirjoitti:

        Montako kertaa viikossa tämä keskustelu on käytävä tällä palstalla. Jankkaus alkaa aina siitä, kun joku luulee tietävänsä, miten muut uskovat. Ja sitten hän ryhtyy kertomaan itsestäänselvyyksiä ihmisille, jotka ovat tienneet nämä asiat 50 vuotta. Boooring.

        Nooh, eihän näillä kirjoituksilla ole mitään ratkaisevaa, saatavilla. Kunhan lykkään keppejä harhaoppisten pinnojen väliin. Joku saattaisi "herätä"huomaamaan, olleensa kovin hakoteillä.


      • Samaatietä
        tietoONvoimaa kirjoitti:

        "SANO MINULLE. kenenkä kanssa SINÄ seurustelet, niin MINÄ SANON SINULLE MIKÄ SINÄ OLET". Se viisaus pysyy ikuisesti. Sinun seurastasi SINUT TUNNETAAN. Jos seurustelet Luterilaisten seurassa, olet luterilainen, eikä sillä ole mitään tekemistä tosi-Kristityn kanssa, Puhdasta Kristuksen seurakuntaa ei ole olemassakaan maan päällä, eikä ole Apostolejakaan.
        Taivaallisen hallituksen "voideltuja" ei enää asu missään suunnassa. Kaikki papisto on ITSE keksinyt omat valintansa ryhtyä saarnaamaan, tuntematta Raamatun totuuksista alkuakaan.

        Nyt esimerkiksi seurustelen sinun kanssasi.Ajattelen ja myös uskon niin että mikään seurakunta tai kirkko ei tee ihmistä uskovaiseksi, vaan se on armosta lahjaksi annettu ja vastaanotettu. Uskovaisia on ympäri maapalloa eri kirkoissa ja seurakunnissa. Sydämentila kertoo, onko uskovainen. Kun on uskonut synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja pyrkii tekemään ja elämäänvtaivaallisen Isän mukaan. Synnit on pesty karitsan verellä. Vain Jumala näkee sydämentilan.Usko on henkilökohtainen suhde Jumalaan.

        Mistä sinä olet huolissasi nyt eniten, siitäkö että koet minun eksyttävän ihmiset pois Kaikkivaltiaan luota ja sieluja menee kadotukseen eli olet huolestunut ihmisten sieluista tai oletko huolestunut minun autuudestani etyä miyen minulle käy kuoltuani?


      • capiche
        tietoONvoimaa kirjoitti:

        "SANO MINULLE. kenenkä kanssa SINÄ seurustelet, niin MINÄ SANON SINULLE MIKÄ SINÄ OLET". Se viisaus pysyy ikuisesti. Sinun seurastasi SINUT TUNNETAAN. Jos seurustelet Luterilaisten seurassa, olet luterilainen, eikä sillä ole mitään tekemistä tosi-Kristityn kanssa, Puhdasta Kristuksen seurakuntaa ei ole olemassakaan maan päällä, eikä ole Apostolejakaan.
        Taivaallisen hallituksen "voideltuja" ei enää asu missään suunnassa. Kaikki papisto on ITSE keksinyt omat valintansa ryhtyä saarnaamaan, tuntematta Raamatun totuuksista alkuakaan.

        Kerropa sitten millainen on kristitty, joka on kasvanut helluntaiherätyksessä, käynyt vapaakirkossa, baptistiseurakunnissa, metodistikirkossa sekä anglikaanisessa ja luterilaisessa kirkossa? Oikea vastaus on tietenkin laaja-alainen:)


      • capiche
        Harhateillä kirjoitti:

        Nooh, eihän näillä kirjoituksilla ole mitään ratkaisevaa, saatavilla. Kunhan lykkään keppejä harhaoppisten pinnojen väliin. Joku saattaisi "herätä"huomaamaan, olleensa kovin hakoteillä.

        Näinhän se on. Tämä sama keskustelu on vain käyty niin monta kertaa.


      • totuus_voittaa
        capiche kirjoitti:

        Montako kertaa viikossa tämä keskustelu on käytävä tällä palstalla. Jankkaus alkaa aina siitä, kun joku luulee tietävänsä, miten muut uskovat. Ja sitten hän ryhtyy kertomaan itsestäänselvyyksiä ihmisille, jotka ovat tienneet nämä asiat 50 vuotta. Boooring.

        "Montako kertaa viikossa tämä keskustelu on käytävä tällä palstalla. "

        niin kauan kun on aikaa on hyvä yrittää herätellä ihmisiä totuuden tuntemiseen.

        aikaa voi olla enää vähän jäljellä, mutta sen vain Jumala tietää.


      • Imma
        viisastasuunnittelua kirjoitti:

        Eipäs tullutkaan esille. Jeesus on ERÄS monista Jumalan pojista, jolle YAHWE-JUMALA on luvannut kuninkuuden, hallita maanpäällisiä kansoja. Kuninkaan tulemisen näkevät kaikki maapallon kansat, niin vaikuttava se tulee olemaan, sen takaan, ja alle-viivaan. Monen yltiöpään ei pitäisi sekaantua raamatulliisiin asioihin täysin tietämättömänä asioiden järjestyksestä. Mikään ei ole YAHWElle "sattumanvaraista", vaan kaikki on viisaasti suunniteltua totuutta.

        1Joh.5:20Hän(Jeesus) on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.Pidän Jeesusta Jumalana, niinkuin Raamattu sanoo.


      • totuus_voittaa
        Imma kirjoitti:

        1Joh.5:20Hän(Jeesus) on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.Pidän Jeesusta Jumalana, niinkuin Raamattu sanoo.

        sääli näitä jotka luulevat että Raamattu todistaa Jeesusta Kristusta ja Jumalaa vastaan.

        Jeesus Kristus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Ei Raamattu todista Jumalaa eikä Jeesusta vastaan ellei sen sanaa väärennetä, vääristellä, tai tahallaan väärinymmärretä.

        Kukaan "Pidän Jeesusta Jumalana" uskovainen ei siis usko Jeesusta itseään eikä Jumalaa.


    • erikoinen

      Jumala on yksi. Mitä se tarkoittaa? Tässä ei ole kysymys numeerisesta ykkösestä vaan laadullisesta ykseydestä.

      Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

      Hebrean kielessä on useita "yksi"-sanoja eri tarkoitusta varten.

      Kun Jumalasta sanotaan, että Jumala on yksi, sillä halutaan painottaa sitä, että Isä, Poika ja Henki ovat yksimielisiä ja toimivat samojen periaatteiden mukaan ja samojen tavoitteiden hyväksi.

      • capiche

        Kyse on myös numeroista, sillä on olemassa vain yksi Isä Jumala, yksi Jumalan Poika ja yksi Pyhä Henki. Ja kuten sanot, ne toimivat yksimielisesti samojen tavoitteiden hyväksi.

        Jeesukselta terkkuja:

        Mk 12:29.

        28. Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on YKSI AINOA;
        30. ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.


      • totuus_voittaa
        capiche kirjoitti:

        Kyse on myös numeroista, sillä on olemassa vain yksi Isä Jumala, yksi Jumalan Poika ja yksi Pyhä Henki. Ja kuten sanot, ne toimivat yksimielisesti samojen tavoitteiden hyväksi.

        Jeesukselta terkkuja:

        Mk 12:29.

        28. Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on YKSI AINOA;
        30. ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        "Ja kuten sanot, ne toimivat yksimielisesti samojen tavoitteiden hyväksi."

        eli että Jumala on kaikesta huolimatta "kolmiyhteinen", "kolme persoonaa" = yksi Jumala.

        onko oikein arvattu?


      • totuus_voittaa

        erikoinen: "Jumala on yksi. Mitä se tarkoittaa? Tässä ei ole kysymys numeerisesta ykkösestä vaan laadullisesta ykseydestä." ..... "Hebrean kielessä on useita "yksi"-sanoja eri tarkoitusta varten."

        Selitä vielä se kuinka monta Jumalaa jää jäljelle kun Jumala sanoo että ketään toista ei ole (Jesaja 43:10-11, Jesaja 45:5, Jesaja 45:18, Jesaja 45:22)

        Selitä vielä kuinka monta on "yksi ainoa" lauseessa: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa (Markus 12:29)

        Tuon että sana "yksi" tarkoittaa kolmea ovat kaikki "kristityt" tietäneet jo yli tuhat vuotta.

        Älyllinen rehellisyys voisi auttaa jotakin. Lukemisen ymmärtäminen auttaisi paljon.


      • capiche
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Ja kuten sanot, ne toimivat yksimielisesti samojen tavoitteiden hyväksi."

        eli että Jumala on kaikesta huolimatta "kolmiyhteinen", "kolme persoonaa" = yksi Jumala.

        onko oikein arvattu?

        Raamattu ei tunne termiä kolmiyhteinen. Teologit ovat kehittäneet ko. termin myöhemmin kuvaamaan Jumalan, Jeesuksen ja PH:n yhteistyötä.
        Hellareissa ei minun lapsuudessani puhuttu kolmiyhteisyydestä. Mutta siellä kylläkin opetettiin Jumalan, Jeesuksen ja PH:n tehtävistä.

        Minulle on aina ollut selvää, että on vain yksi Jumala, yksi Jumalan poika ja Pyhä Henki. Saman hengen ilmentymiä, mutta erillisiä olentoja. Jos joku haluaa kutsua sitä kolmiyhteisyydeksi, niin siitä vaan. Kyllä minä senkin ymmärrän.


      • totuus_voittaa
        capiche kirjoitti:

        Raamattu ei tunne termiä kolmiyhteinen. Teologit ovat kehittäneet ko. termin myöhemmin kuvaamaan Jumalan, Jeesuksen ja PH:n yhteistyötä.
        Hellareissa ei minun lapsuudessani puhuttu kolmiyhteisyydestä. Mutta siellä kylläkin opetettiin Jumalan, Jeesuksen ja PH:n tehtävistä.

        Minulle on aina ollut selvää, että on vain yksi Jumala, yksi Jumalan poika ja Pyhä Henki. Saman hengen ilmentymiä, mutta erillisiä olentoja. Jos joku haluaa kutsua sitä kolmiyhteisyydeksi, niin siitä vaan. Kyllä minä senkin ymmärrän.

        sieltähän se tuli, yksi jumala kolme avataaria, olet täysi pakana.


      • capiche
        capiche kirjoitti:

        Raamattu ei tunne termiä kolmiyhteinen. Teologit ovat kehittäneet ko. termin myöhemmin kuvaamaan Jumalan, Jeesuksen ja PH:n yhteistyötä.
        Hellareissa ei minun lapsuudessani puhuttu kolmiyhteisyydestä. Mutta siellä kylläkin opetettiin Jumalan, Jeesuksen ja PH:n tehtävistä.

        Minulle on aina ollut selvää, että on vain yksi Jumala, yksi Jumalan poika ja Pyhä Henki. Saman hengen ilmentymiä, mutta erillisiä olentoja. Jos joku haluaa kutsua sitä kolmiyhteisyydeksi, niin siitä vaan. Kyllä minä senkin ymmärrän.

        Pyhä kolminaisuus on oikeastaan parempi termi kuin sekaannusta joillekin aiheuttava kolmiyhteys.


      • Samaatietä
        totuus_voittaa kirjoitti:

        sieltähän se tuli, yksi jumala kolme avataaria, olet täysi pakana.

        Empä tunne tätä henkeä tai tunnen.Se on eksyttäjän henki joka on pukeutun valkeuden vaatteisiin.
        Poistun ketjusta.
        Olen varoittanut aloittajaa eksytyksestä.


      • capiche
        totuus_voittaa kirjoitti:

        sieltähän se tuli, yksi jumala kolme avataaria, olet täysi pakana.

        Mikä tässä on vaikeaa: yksi Jumala, yksi Jumalan poika ja yksi palveleva henki = kolme erillistä olentoa. Mitä avatareja? Oletko sinä muka isäsi avatar? Minä kyllä olen alkuperäinen isäni tytär.

        Minä uskon raamattuun. Ja raamattu kertoo Jeesuksen istuvan taivaassa Isän oikealla puolella. Ja Jeesus myös kertoo paluustaan, että sitä hetkeä ei tiedä edes Poika, ainoastaan Isä yksin.

        Isällä on siis tietoa, mitä Pojalla ei vielä ole. Se kertoo Jumalan ja Jeesuksen erillisyydestä. Ja se "kolmiyhteys" Isän, Pojan ja PH:n välillä tulee siitä, että ne toimivat samassa hengessä.

        Jumalan, Jeesuksen ja PH:n suhteen toisiinsa voi selittää myös käyttämättä alunperin katolilaista termiä kolmiyhteys. Totuus ei ole teologisissa termeissä, vaan Jumalan sanassa.


      • totuus_voittaa
        capiche kirjoitti:

        Mikä tässä on vaikeaa: yksi Jumala, yksi Jumalan poika ja yksi palveleva henki = kolme erillistä olentoa. Mitä avatareja? Oletko sinä muka isäsi avatar? Minä kyllä olen alkuperäinen isäni tytär.

        Minä uskon raamattuun. Ja raamattu kertoo Jeesuksen istuvan taivaassa Isän oikealla puolella. Ja Jeesus myös kertoo paluustaan, että sitä hetkeä ei tiedä edes Poika, ainoastaan Isä yksin.

        Isällä on siis tietoa, mitä Pojalla ei vielä ole. Se kertoo Jumalan ja Jeesuksen erillisyydestä. Ja se "kolmiyhteys" Isän, Pojan ja PH:n välillä tulee siitä, että ne toimivat samassa hengessä.

        Jumalan, Jeesuksen ja PH:n suhteen toisiinsa voi selittää myös käyttämättä alunperin katolilaista termiä kolmiyhteys. Totuus ei ole teologisissa termeissä, vaan Jumalan sanassa.

        kun kristikunnassa luovuttiin uskosta Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, ainoaan totiseen Jumalaan (Joh 17:3) hänet korvattiin "Jumaluudella" jolla on kolme ilmenemismuotoa "persoonaa".

        malli on aivan sama kaikessa pakanuudessa.

        hindulaisuudessakin on yksi jumala, mutta hänellä on kristittyjen kolmen avataarin sijaan kait ainakin 30.000 avataaria.

        "Hinduism is unique because it is essentially a monotheistic faith which acknowledges polytheism as reflective of the diversity in God's creation. God is one, but also many. He manifests Himself in innumerable forms and shapes."

        https://www.hinduwebsite.com/onegod.asp

        kristittyjen: "jumala on yksi mutta hän ilmestyy kolmena persoonana" on aivan samaa pakanuutta kuin kaikki muu pakanuus.


      • totuus_voittaa
        capiche kirjoitti:

        Mikä tässä on vaikeaa: yksi Jumala, yksi Jumalan poika ja yksi palveleva henki = kolme erillistä olentoa. Mitä avatareja? Oletko sinä muka isäsi avatar? Minä kyllä olen alkuperäinen isäni tytär.

        Minä uskon raamattuun. Ja raamattu kertoo Jeesuksen istuvan taivaassa Isän oikealla puolella. Ja Jeesus myös kertoo paluustaan, että sitä hetkeä ei tiedä edes Poika, ainoastaan Isä yksin.

        Isällä on siis tietoa, mitä Pojalla ei vielä ole. Se kertoo Jumalan ja Jeesuksen erillisyydestä. Ja se "kolmiyhteys" Isän, Pojan ja PH:n välillä tulee siitä, että ne toimivat samassa hengessä.

        Jumalan, Jeesuksen ja PH:n suhteen toisiinsa voi selittää myös käyttämättä alunperin katolilaista termiä kolmiyhteys. Totuus ei ole teologisissa termeissä, vaan Jumalan sanassa.

        "Minä uskon raamattuun."

        Jos olisit uskonut esimerkiksi tämän sanan raamatusta niin et olisi ikinä ruvennut selittämään "kolminaisuutta" tai "kolmiyhteyttä".

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)


      • eirakentavaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Minä uskon raamattuun."

        Jos olisit uskonut esimerkiksi tämän sanan raamatusta niin et olisi ikinä ruvennut selittämään "kolminaisuutta" tai "kolmiyhteyttä".

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        En ole kuullut sinulta parempaa selitystä Jumalan, Jeesuksen ja PH:n tehtävistä ja suhteista. Vänkäät vain kuin mikäkin räyhähenki. Mutta ehkäpä se on tarkoituksesikin.


    • Mikäherraisoherra

      Te puhutte Jumalan nimestä, mutta kukaan ei uskalla sitä lausua julkisesti. Jumalan nimi esiintyi raamatussa yli 7000 kertaa, mutta paholaisen hallitsemat kirkollisjärjestöt poistivat nimen, ja alkoivat käyttämään "HERRAA",sen sijasta. Herra ei ole mikään nimi.

      • capiche

        Tietäähän sen nyt helluntailainen lapsikin, että Herra ja Jumala eivät ole nimiä. Jumala (hebr. Elohim) on yleistermi kaikista jumalista ja asiayhteys kertoo milloin puhutaan kristinuskon Jahvesta. Sana herra kuvaa taas ihmisen alisteista suhdetta Jumalaan (palvelija - herra). Jumalalla on raamatussa monia eri nimiä, jotka kuvaavat hänen eri ominaisuuksiaan.


      • Samaatietä
        capiche kirjoitti:

        Tietäähän sen nyt helluntailainen lapsikin, että Herra ja Jumala eivät ole nimiä. Jumala (hebr. Elohim) on yleistermi kaikista jumalista ja asiayhteys kertoo milloin puhutaan kristinuskon Jahvesta. Sana herra kuvaa taas ihmisen alisteista suhdetta Jumalaan (palvelija - herra). Jumalalla on raamatussa monia eri nimiä, jotka kuvaavat hänen eri ominaisuuksiaan.

        Enkä minä usko alkuunkaan, että Jumala kyssyy kerran tuomiolla, että oletko kutsunut minua millä nimellä ja kun vastaa, että Jumalaksi, niin hän toteais, että alaha käläppiä siittä...en tunne sinua.
        Onko tuo autuuskysymys? Tai mikä tämä juttu on.
        Onko tämä oikeassa/ väärrässä olemisen väittelyä, ihmisten inhimillistä vöiytelyä asioista?


      • capiche
        Samaatietä kirjoitti:

        Enkä minä usko alkuunkaan, että Jumala kyssyy kerran tuomiolla, että oletko kutsunut minua millä nimellä ja kun vastaa, että Jumalaksi, niin hän toteais, että alaha käläppiä siittä...en tunne sinua.
        Onko tuo autuuskysymys? Tai mikä tämä juttu on.
        Onko tämä oikeassa/ väärrässä olemisen väittelyä, ihmisten inhimillistä vöiytelyä asioista?

        Näin tismalleen. Eikä kysytä sitäkään mikä nimilappu sinulle on otsassa. Siellä kysytään vain oletko ottanut vastaan Jumalan armon ja lahjavanhurskauden Jeesuksessa.


      • totuus_voittaa

        "Jumalan nimi esiintyi raamatussa yli 7000 kertaa, mutta paholaisen hallitsemat kirkollisjärjestöt poistivat nimen, ja alkoivat käyttämään "HERRAA",sen sijasta. Herra ei ole mikään nimi."

        tuossa asiassa "Jehovan todistajat" ovat oikeassa.

        muussa he ovat vääryyden vallassa, Jeesus ei ole enkeli Mikael.

        Jos "Jehovan todistaja" uskoisi sen mitä Heprealaiskirjeessä lukee Pojasta verrattuna enkeleihin niin olisi hän entinen "Jehovan todistaja" hyvin nopeasti.

        "Herra" sanan käyttö Jumalan nimen sijaan tulee tavallaan juutalaisuuden kautta, juutalaiset eivät lausuneet Jumalan nimeä vaan käyttävät Raamattua luettaessa sanaa Adonai joka käännetään sanalla "Herra". Jumalan nimen, JHWH, ääntäminenkin on unohtunut. Toiset sanovat että se on Jahve, toiset Jehova. Juutalaiset kutsuvat Jumalaa nimellä HaShem eli "Nimi".

        Se että "kirkollisjärjestöt" ovat paholaisen erityisessä suojeluksessa on aivan ilmiselvä asia, mutta niin ovat "Jehovan todistajatkin" valheineen Jeesuksesta.

        Sen "Jehovan todistajat" kuitenkin uskovat että Jumala on yksi ainoa, mutta sen uskovat pahat hengetkin ja vapisevat (Jaak 2:19)


      • totuus_voittaa
        capiche kirjoitti:

        Näin tismalleen. Eikä kysytä sitäkään mikä nimilappu sinulle on otsassa. Siellä kysytään vain oletko ottanut vastaan Jumalan armon ja lahjavanhurskauden Jeesuksessa.

        "Siellä kysytään vain oletko ottanut vastaan Jumalan armon ja lahjavanhurskauden Jeesuksessa."

        Jeesusta ei voi käyttää kilpenä Jumalaa vastaan.

        Miten käy niiden jotka kieltävät Jeesuksen Jumalan?

        Jeesus sanoo: "Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni." (Ilm 3:12)

        Jeesuksen Jumalan kieltäjiä tuossa kaupungissa ei takuulla ole yhtäkään.


      • capiche
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Siellä kysytään vain oletko ottanut vastaan Jumalan armon ja lahjavanhurskauden Jeesuksessa."

        Jeesusta ei voi käyttää kilpenä Jumalaa vastaan.

        Miten käy niiden jotka kieltävät Jeesuksen Jumalan?

        Jeesus sanoo: "Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni." (Ilm 3:12)

        Jeesuksen Jumalan kieltäjiä tuossa kaupungissa ei takuulla ole yhtäkään.

        "Jeesusta ei voi käyttää kilpenä Jumalaa vastaan"

        Kilpi on vain sinun oman pääsi sisällä.

        Meille muille Jeesus on tie Jumalan luo. Hän on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Ja ilman Jeesuksen sovitustyön kautta saatavaa lahjavanhurskautta kukaan ei näe Jumalaa.

        Joh. 14: 6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        1 Tim 2:5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä


      • totuus_voittaa
        capiche kirjoitti:

        "Jeesusta ei voi käyttää kilpenä Jumalaa vastaan"

        Kilpi on vain sinun oman pääsi sisällä.

        Meille muille Jeesus on tie Jumalan luo. Hän on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Ja ilman Jeesuksen sovitustyön kautta saatavaa lahjavanhurskautta kukaan ei näe Jumalaa.

        Joh. 14: 6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        1 Tim 2:5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä

        ei Jeesus ole tie Jumalan luo jos hän on Jumala, hän on siinä tapauksessa umpikuja joka ei johda mihinkään.


      • capiche
        totuus_voittaa kirjoitti:

        ei Jeesus ole tie Jumalan luo jos hän on Jumala, hän on siinä tapauksessa umpikuja joka ei johda mihinkään.

        Menee jankkaamisen ja Jumalan sanan vääristelyn puolelle. Olet liian luutunut omiin oletuksiisi muiden ajatuksista ymmärtääksesi mitä toinen itse asiassa sanoo. Vielä kerran henkarista väännettynä:

        Jeesus = Jumala on väärä väite. Koska se tarkoittaa että kyseessä on kirjaimellisesti sama olento. Mutta Jeesuksessa on tietenkin Jumalan poikana "jumallallinen geeniperimä", jumaluus tai Jumalan henki. Miten sen nyt haluaakin ilmaista. Jeesus ei ole kuitenkaan Isä Jumala. Tämän kaiken olen jo sanonut aiemmissa kommenteissani hieman eri sanoin.

        Ja nyt tekee mieli huokaista raamatullisesti: ymmärtämällä älkää ymmärtäkö ja käsittämällä älkää käsittäkö. Loppu, slut, finito.....


    • Jobinpostia

      Lisää jumalia. 2Moos.15:11 Ps.82:1

    • LasinSiruja

      Erikoista miten monella tavalla jumaluus käsitetään kristinuskonkin piirissä. Joku kirjoitti että on kolme persoonaa ja taas henkilökohtaisesti en osaa nähdä pyhää henkeä erillisenä, vaan se kuvaa kuten Henki sana synonyymisti toimintaa Jumalan työlle. Voiko edes persoona sanaa käyttää puhuttaessa Jumalasta. Toisaalta se sama voima on sekä Isässä ja Pojassa, mutta kuitenkin heidät nähdään toisista eroitettuina toimijoina ja toisaalta samana tekijänä ja yhteisenä tekijänä.

      • capiche

        Persoona sanaa käytetään teologiassa paremman puutteessa kuvaamaan Isän ja Pojan erillisyyttä. Ja erillisyydestä puhuessa tulee sitten dilemma miten kuvaa samassa hengessä toimimista. Ihminen voi viisaimmillaankin puhua jumaluudesta vain vajavaisesti ja mieluummin ripauksella nöyryyttä.

        1 Kor 13
        9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.


      • L_S

        Kiitos viestistä.

        Minua hämmästyttää uskovien erimielisyydet, kaikki ovat niin varmoja omasta oikeassaolemisestaan, voidaan sanoa toisille sanoja joita ei ehkä saisi, sitä tapahtuu asiassa kuin asiassa puolin ja toisin.

        Luultavasti en ymmärräkään Jumalan kaikkinaista olemusta, mutta juuri sen vuoksi voi nähdä kuin kumpikin osapuoli yrittäisi epätoivoisesti selittää samaa asiaa, hieman eritavoin nähden "värit"


      • capiche
        L_S kirjoitti:

        Kiitos viestistä.

        Minua hämmästyttää uskovien erimielisyydet, kaikki ovat niin varmoja omasta oikeassaolemisestaan, voidaan sanoa toisille sanoja joita ei ehkä saisi, sitä tapahtuu asiassa kuin asiassa puolin ja toisin.

        Luultavasti en ymmärräkään Jumalan kaikkinaista olemusta, mutta juuri sen vuoksi voi nähdä kuin kumpikin osapuoli yrittäisi epätoivoisesti selittää samaa asiaa, hieman eritavoin nähden "värit"

        Olen ihan samaa mieltä siitä, että puhutaan samasta asiasta, mutta sanat eivät vaan jostain syystä kohtaa.


      • totuus_voittaa
        capiche kirjoitti:

        Persoona sanaa käytetään teologiassa paremman puutteessa kuvaamaan Isän ja Pojan erillisyyttä. Ja erillisyydestä puhuessa tulee sitten dilemma miten kuvaa samassa hengessä toimimista. Ihminen voi viisaimmillaankin puhua jumaluudesta vain vajavaisesti ja mieluummin ripauksella nöyryyttä.

        1 Kor 13
        9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

        "Ihminen voi viisaimmillaankin puhua jumaluudesta vain vajavaisesti ja mieluummin ripauksella nöyryyttä."

        Ihmisen ei pitäisi alkuunkaan ruveta "selittämään jumaluutta".

        Sen sijaan pitää uskoa Jumalaa itseään (Jesaja 45:22), Jeesusta Kristusta (Joh 17:3) ja apostolien opetusta (1 Tim 2:5).

        Se joka niin tekee uskoo samoin kuin alkuseurakunta: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Se joka tuo jotain lisää Kristuksen opetukseen, kuten kolminaisuusopin, on vailla Jumalaa.

        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä on yksi ja ainoa, ei "kolmiyhteinen" (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3)


      • capiche
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Ihminen voi viisaimmillaankin puhua jumaluudesta vain vajavaisesti ja mieluummin ripauksella nöyryyttä."

        Ihmisen ei pitäisi alkuunkaan ruveta "selittämään jumaluutta".

        Sen sijaan pitää uskoa Jumalaa itseään (Jesaja 45:22), Jeesusta Kristusta (Joh 17:3) ja apostolien opetusta (1 Tim 2:5).

        Se joka niin tekee uskoo samoin kuin alkuseurakunta: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Se joka tuo jotain lisää Kristuksen opetukseen, kuten kolminaisuusopin, on vailla Jumalaa.

        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä on yksi ja ainoa, ei "kolmiyhteinen" (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3)

        Sinähän tämän keskustelun aloitit olettamalla, että kaikki hellarit ajattelevat tietyllä tavoin.

        Jumala ilmaisee itsensä raamatussa. Mutta jumaluudessa on meille ihmisille aina myös jotain salattua, jota ei pysty pysty täysin ymmärtämään saati sitten selittämään. Sen ymmärtäminen on nöyryyttä.

        Minun uskoni nojaa nimenomaan yksin raamattuun. En usko "kolmiyhteyteen", vaan raamatun Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Sitä yritin aiemmin selittää. Ymmärrän, että kolmiyhteys on vain ihmisen pyrkimys selittää jumalallista mysteeriä.

        Tärkeintä on elää raamatullista uskoa todeksi arkielämässä. Mutta kyllä meidän pitäisi pystyä uskostamme myös rakentavasti keskustelemaan. Siitäkin huolimatta, että se tapahtuu vajavaisesti.


      • markku.lievonen
        capiche kirjoitti:

        Sinähän tämän keskustelun aloitit olettamalla, että kaikki hellarit ajattelevat tietyllä tavoin.

        Jumala ilmaisee itsensä raamatussa. Mutta jumaluudessa on meille ihmisille aina myös jotain salattua, jota ei pysty pysty täysin ymmärtämään saati sitten selittämään. Sen ymmärtäminen on nöyryyttä.

        Minun uskoni nojaa nimenomaan yksin raamattuun. En usko "kolmiyhteyteen", vaan raamatun Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Sitä yritin aiemmin selittää. Ymmärrän, että kolmiyhteys on vain ihmisen pyrkimys selittää jumalallista mysteeriä.

        Tärkeintä on elää raamatullista uskoa todeksi arkielämässä. Mutta kyllä meidän pitäisi pystyä uskostamme myös rakentavasti keskustelemaan. Siitäkin huolimatta, että se tapahtuu vajavaisesti.

        Kun yleensä kuuntelee tämän ajan ihmisen ajatuksia JUMALASTA ja uskosta, niin jotain on pahasti piirtynyt mielikuviin. Lähes kaikki on todella mysteeriä / ei sanojen sisällöstä tullutta ajattelua ja erikooisesti ei istu todellisuuden kanssa yksiin. Niin, mikä vaikeus on purkaa ja luopua tästä mysteeri ajattelusta, jossa todella sanan sisältö ei tarkoita sanan sisältöä. Niin, miksi ei mahdollistuta ymmärtämään miten Isä YKSIN on tämä paljon pohdinnan alla oleva JUMALA. Kaikki muu on siten jatkumoa tästä ja tälle JUMALALLE.

        Toinen alue on täysin katastrofaalinen tämän ajan usko ihmisessä JUMALAAN. Itse joskus kauhistelen. Eihän vain joku tämän ajan uskovainen ihminen ole käynyt kertomassa uskostaan jollekkin sairaalle ihmiselle, joka lähestymässä kuolemaa . Tai ihmiselle, joka on menettänyt tai menettämässä läheisen ihmisensä. On surutyönsä keskellä. Voi kauhes, jos tälle ihmiselle aletaan uskotella helvetissä olemisesta ja ajattomasti, josssa aika ei riennä.
        Vaikka JUMALA taas tahtoo tuoda aivoittaastaan ihmisen pelastamisesta,- joka paikassa ja jokaiselle ihmiselle ja oikein nähtynä se tuo helpotusta surutyöhön,- vaikka työtä tekevä on menettänyt juoppo renttunsa. Minkalaisen JUMALAN tahdon piirrämme surutyötä tekevälle ihmiselle, niin sen helpompi hänen on luopua / luovuttaa rakkaimpansa.
        Ihmisen synnin orjuudella on myös päätepisteesä.


    • Kirjakääröt

      Jesuksen jumaluus katkolla. Ps.6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal,olennon...Ps.8:6 Biblia (1776) Sinä teit hänen vähää vähemmäksi enkeleitä.....Sananl.8:22

    • Kirjakääröt

      Jaak.2:19 Biblia (1776) Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.

    • AinaVahva

      Jeesus sanoi: Te ette tunne minua ja Isääni. Jos te tuntisitte Isäni, te tuntisitte minut.

      • Uskosevain

        >>>Jeesus sanoi: Te ette tunne minua ja Isääni. Jos te tuntisitte Isäni, te tuntisitte minut.<<<

        Ymmärrän miksi et antanut jaetta. Mutta kun antaa ymmärtää, mitä Jeesus sanoi, ja siteeraa Hänen sanojaan, olisi hyvä siteerata tarkasti, ja mieluummin kopsata suoraan Raamatusta ettei joutuisi valehtelijan kirjoihin. Jeesus ei sanonut niin kuin väität. Näin Jeesus sanoi:

        Joh 8:19 "Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni.""

        Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.


    • AinaVahva

      Joh 8

    • erikoinen

      Lisää terveisiä Jeesukselta capichelle ja totuusvoittaalle . Lukekaapa, kuka tuo Herra on.

      Mark 12:35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?
      12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'
      12:37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.

    • yksilaumasta

      Emme järjellämme kykene ymmärtämään edes Jumalan töitä,lukemattomia galakseja jne, edes oman kehomme monimutkaisuutta. Kuinka sitten voisimme ymmärtää (järjellämme) Jumalan olemusta.

      Herra on ilmoittanut itsensä kolmena persoonana, joka on meidän Jumalamme.

      "Joka on nähnyt Minut on nähnyt Isän".
      "Minä ja Isä olemme yhtä".
      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

      "totuus voittaa" voi aloittaa näitä aloituksia Jeesuksen Kristuksen pilkkaamiseksi loputtomasti ja pyrkiä puolustelemaan niitä yhteydestä irrotetuilla sananpaikoilla ja järkensä päätelmällä,joka sanoo, ettei kolme persoonaa voi olla yksi.

      Jolla ei ole Poikaa sillä ei ole Isää. Ja rukoilen, että "totuus voittaa" löytäisi Herrakseen ja jumalakseen Herran Jeesuksen Kristuksen tosi Ihmisen ja tosi Jumalan.

      • markku.lievonen

        Mutta, jos edelleen pidämme kiinni sanan sisällön kautta tulevasta ymmärryksestä ja erikoisesti Raamatun ilmoituksista, niin koko JUMALASTA ei voi käyttää sanaa persoona ja piirtää JUMALASTA koko persoonaa. Raamattu ilmoittaa miten JUMALA on HENKI.

        Siis Henki ja persoona piirtyvät aivan erilaisesti. Esim. ihminen ei voi mieltää ja sanoa; Sauli Niinistö on miellyttävä henki. Mutta taas jollakin tasolla jo voidaan ajatella; Sauli Niinistössä on miellyttävä henk ja juuri tämäkin on jo näkymätön alue kuten JUMALA. JUMALAAKAAN ei siten ole kukaan ihminen koskaan nähnyt Raamatun ilmoitusten mukaan.

        Juuri tuohon alueeseen liittyy Room. 1 vakava varoitus eli JUMALASTA ei saa tehdä ihmisen tai eläinten kaltaista eli juuri persoonaa.No, ymmärrän hyvin, miten viis välitetään tästä asiasta eli jatkuu maailman tappiin sakka persooista ja JUMALA on laji puhuminen ja opettaminen. Niin, vaikka JUMALA on ainulaatuinen ja yksi käsite.


      • erikoinen
        markku.lievonen kirjoitti:

        Mutta, jos edelleen pidämme kiinni sanan sisällön kautta tulevasta ymmärryksestä ja erikoisesti Raamatun ilmoituksista, niin koko JUMALASTA ei voi käyttää sanaa persoona ja piirtää JUMALASTA koko persoonaa. Raamattu ilmoittaa miten JUMALA on HENKI.

        Siis Henki ja persoona piirtyvät aivan erilaisesti. Esim. ihminen ei voi mieltää ja sanoa; Sauli Niinistö on miellyttävä henki. Mutta taas jollakin tasolla jo voidaan ajatella; Sauli Niinistössä on miellyttävä henk ja juuri tämäkin on jo näkymätön alue kuten JUMALA. JUMALAAKAAN ei siten ole kukaan ihminen koskaan nähnyt Raamatun ilmoitusten mukaan.

        Juuri tuohon alueeseen liittyy Room. 1 vakava varoitus eli JUMALASTA ei saa tehdä ihmisen tai eläinten kaltaista eli juuri persoonaa.No, ymmärrän hyvin, miten viis välitetään tästä asiasta eli jatkuu maailman tappiin sakka persooista ja JUMALA on laji puhuminen ja opettaminen. Niin, vaikka JUMALA on ainulaatuinen ja yksi käsite.

        Kyllä Jumalaa on pidettävä persoonana sillä Jeesus on Jumala ja samalla myös persoona. Pyhä Henki esiintyi kyyhkysen muodossa ja kyyhkynen on persoona.

        Jossain kohtaa Raamatussa ihmistäkin pidetään henkenä.

        1 Kor 6:17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.


      • markku.lievonen
        erikoinen kirjoitti:

        Kyllä Jumalaa on pidettävä persoonana sillä Jeesus on Jumala ja samalla myös persoona. Pyhä Henki esiintyi kyyhkysen muodossa ja kyyhkynen on persoona.

        Jossain kohtaa Raamatussa ihmistäkin pidetään henkenä.

        1 Kor 6:17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.

        Näetkö / ymmärrätkö mitään eroa käsitteiden persoona ja Henki /henki välillä. Itse näen valtavan eron.

        >>Kyllä Jumalaa on pidettävä persoonana<<

        No, toki saat pitää,- mutta Raamatusta et saa tukea pitämisellesi. sillä on ilmoitettu Jeesuksen kautta;

        24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        Tuohon liittyen, en koskaan ole ymmärtänyt hellutalaisten laulaman laulun opetusta ja eläytyen siihen: Tule Pyhä Henki jne...............

        Kun JUMALA tekee uskon ihmiseen / uudestisyntyy, niin ihminen saa Pyhän Hengen opettajakseen ja ohjaajakseen ja siten,- ihan loogisesti ajatellen. Ihminen rukoilee HENGESSÄ JA totuudessa.
        Ollisi naurettaaa sanoa, Ihminen rukoilisi persoonassa. Niin, ihminenkin,- kuten Jeesus Kristus oli JUMALAN kirkkaus ja säteily ( ei siis itse JUMALA), niin ihminenkin kirkastaa JUMALAN ruumiissaan,. ei persoonien kautta,- vaan Hengen, joka uskovassa ihmisessä asuu. Siis Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä tekemistä ja tahtoa ja näin ihminen kirkastaen JUMALAA ruumiissaan.

        17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
        18. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        19. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        20. Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.


      • erikoinen
        markku.lievonen kirjoitti:

        Näetkö / ymmärrätkö mitään eroa käsitteiden persoona ja Henki /henki välillä. Itse näen valtavan eron.

        >>Kyllä Jumalaa on pidettävä persoonana<<

        No, toki saat pitää,- mutta Raamatusta et saa tukea pitämisellesi. sillä on ilmoitettu Jeesuksen kautta;

        24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        Tuohon liittyen, en koskaan ole ymmärtänyt hellutalaisten laulaman laulun opetusta ja eläytyen siihen: Tule Pyhä Henki jne...............

        Kun JUMALA tekee uskon ihmiseen / uudestisyntyy, niin ihminen saa Pyhän Hengen opettajakseen ja ohjaajakseen ja siten,- ihan loogisesti ajatellen. Ihminen rukoilee HENGESSÄ JA totuudessa.
        Ollisi naurettaaa sanoa, Ihminen rukoilisi persoonassa. Niin, ihminenkin,- kuten Jeesus Kristus oli JUMALAN kirkkaus ja säteily ( ei siis itse JUMALA), niin ihminenkin kirkastaa JUMALAN ruumiissaan,. ei persoonien kautta,- vaan Hengen, joka uskovassa ihmisessä asuu. Siis Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä tekemistä ja tahtoa ja näin ihminen kirkastaen JUMALAA ruumiissaan.

        17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
        18. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        19. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        20. Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

        Minä en ole samaa mieltä sinun kanssasi mutta sinulla on tietysti oikeus ajatella niinkuin haluat. Sinä olet määritellyt persoonan ja hengenkin ihan omalla tavallasi.

        Jumala on Henki, joka viittaa Pyhään Henkeen, joka on persoona myös.


    • 44125555

      Jesaja:
      9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

      Kenestä luulette, että tässä puhutaan.

    • antij.l

      totuus_voittaa kuuluu kiljuvan jalopeuran kulttiin. Tuon kultin tärkein opinkappale ja päämäärä on Jeesuksen seuraajien pilkkaaminen.
      Kultin oppeja löytyy sekä netistä mm. youtubesta.

      • totuus_voittaa

        lopeta tuo typerä ininä.


    • totuus_voittaa

      yksilaumasta:

      "Herra on ilmoittanut itsensä kolmena persoonana, joka on meidän Jumalamme."

      Vai että on ilmoittanut itsensä kolmena persoonana?

      Kuten tässä:

      "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

      Kuinka monta persoonaa on "minä"?

      Mitä tarkoittaa: "eikä toista ole"?

      Ilmoittaa itsensä kolmena persoonana?????

      Kuinka monta persoonaa oli alkuseurakunnan Jumalalla?

      "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

      Kuinka monta persoonaa on "vain yksi"?

      "totuus voittaa" voi aloittaa näitä aloituksia Jeesuksen Kristuksen pilkkaamiseksi loputtomasti ja pyrkiä puolustelemaan niitä yhteydestä irrotetuilla sananpaikoilla ja järkensä päätelmällä,joka sanoo, ettei kolme persoonaa voi olla yksi."

      Jeesuksen Kristuksen pilkkaamistako on se että kerrotaan se mitä Jeesus Kristus itse sanoo olevansa:

      "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

      Pilkkaako Jumalakin Jeesusta kun hän sanoo:

      "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

      Kristinopin mukaan olisi pitänyt sanoa: "tämä on minun toinen persoonani"

    • antij.l

      totuus_voittaa, sinähän täällä iniset. Sinä olet satoja kertoja kirjoittanut tänne ainoastaan pilkataksesi ja valehdellaksi.
      Itsekin teidät, että Jeesus sanoi itsestään paljon muutakin, kuin nuo sinun siteeramasi kohdat.
      Jeesus käytti mm. itsestään nimeä, Minä Olen. Vai etkö ymmärrä muuta kuin sen j.l:n antikristillisiä oppeja?
      Vai huomasitko, että kirjoitit: minä olen Jumalan Poika siis kirjoitit, että Poika ja Isä ovat yksi.

      • totuus_voittaa

        "Itsekin teidät, että Jeesus sanoi itsestään paljon muutakin, kuin nuo sinun siteeramasi kohdat."

        Tuo on juuri sitä mistä Raamatussa varoitetaan:

        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        "sanoi itsestään paljon muutakin" eli että kun Jeesus sanoo olevansa Jumalan Poika niin se ei ole siinä, vaan muut kohdat Raamatussa muka todistavat Jeesuksesta että hän onkin Jumala itse, eikä ainoastaan Jumalan Poika. Näin luullaan, mutta se luulo on väärä.

        Näin tämä menee niillä jotka eivät usko Jumalaa eivätkä Jeesusta Kristusta (Luukas 9:35, Joh 10:36)

        Kukaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ei lähde hänen sanoihinsa mitään lisäämään, mutta nämä urpot sen tekevät mitään häpeämättä.

        "Kyllähän sinä Jeesus sanoit olevasi Jumalan Poika, mutta lukeehan täällä Raamatussa muutakin"

        Kaikki se muu on juuri sitä lisäystä josta Raamattu varoittaa.

        Näillä evankeliumin parantelijoilla ei ole Jumalaa.

        Mikään heidän selityksistä ei päde, kaikki on harhaluuloa, tietämättömyyttä, ymmärtämättömyyttä ja Jumala sanan vääristelyä.


      • antij.l
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Itsekin teidät, että Jeesus sanoi itsestään paljon muutakin, kuin nuo sinun siteeramasi kohdat."

        Tuo on juuri sitä mistä Raamatussa varoitetaan:

        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        "sanoi itsestään paljon muutakin" eli että kun Jeesus sanoo olevansa Jumalan Poika niin se ei ole siinä, vaan muut kohdat Raamatussa muka todistavat Jeesuksesta että hän onkin Jumala itse, eikä ainoastaan Jumalan Poika. Näin luullaan, mutta se luulo on väärä.

        Näin tämä menee niillä jotka eivät usko Jumalaa eivätkä Jeesusta Kristusta (Luukas 9:35, Joh 10:36)

        Kukaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ei lähde hänen sanoihinsa mitään lisäämään, mutta nämä urpot sen tekevät mitään häpeämättä.

        "Kyllähän sinä Jeesus sanoit olevasi Jumalan Poika, mutta lukeehan täällä Raamatussa muutakin"

        Kaikki se muu on juuri sitä lisäystä josta Raamattu varoittaa.

        Näillä evankeliumin parantelijoilla ei ole Jumalaa.

        Mikään heidän selityksistä ei päde, kaikki on harhaluuloa, tietämättömyyttä, ymmärtämättömyyttä ja Jumala sanan vääristelyä.

        totuus_voittaa, olet valehtelija. Mitä oikein tarkoitit tuolla kummalla houreella: 'Kaikki se on juuri sitä lisäystä josta Raamattu varoittaa'?
        Oletko tosiaan niin umpisokea, ettet tiedä mitä Jeesus sanoi itsestään?
        Jeesus sanoi mm. itsestään Minä Olen maailman valo. Minä Olen Tie, Totuus ja Elämä, Minä Olen ensimmäinen ja viimeinen,
        Mienaatko, että Jumalan Sana valehtelee???


    • Kuplapuhkee

      1Moos.1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Mutta ennen, alkua Jumala loi itsensä. Sananl.8:22 Sillä Raamattu sanoo. Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

    • Jobinpostia

      5Moos.32:39

      • totuus_voittaa

        Tuota ei kukaan "kristitty" usko.


    • antij.l

      totuus_voittaa juuri sinä olet se "kristitty" lainausmerkeissä, joka ei usko Jumala Sanaa:
      Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

      • totuus_voittaa

        höpö-höpö


    • antij.l

      totuus_voittaa, et sitten osaa muuta kuin höpö höpöä, jota muutoinkin kaikki sinun kulttisi jutut ovat.

    • MissäRikos

      Tämä aloitus edustaa tyyliä "syyllisen minä jo tiedän, mutta mistä löytäisin rikoksen?" Ja sitten - a vot - oikein kunnolla penkomalla löytyi hengellisen laulukirja laulu, jota kierosti tulkitsemalla sai väännettyä aloitusviestin tueksi.

      • totuus_voittaa

        Kukaan rehellinen ihminen ei voi väittää että Jeesuksen Kristuksen Jumala olisi helluntailaisten ja muiden kristittyjen "yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Valehdella voi kuten huvittaa, esimerkiksi että: "Herra on ilmoittanut itsensä kolmena persoonana, joka on meidän Jumalamme."


      • MissäRikos
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Kukaan rehellinen ihminen ei voi väittää että Jeesuksen Kristuksen Jumala olisi helluntailaisten ja muiden kristittyjen "yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Valehdella voi kuten huvittaa, esimerkiksi että: "Herra on ilmoittanut itsensä kolmena persoonana, joka on meidän Jumalamme."

        Sinä arvioit nyt asioita itse luomiesi ahtaiden laatikoiden kautta. Samaan aikaan, kun tämä "helluntailaisten ja muiden kristittyjen" Jumala kutsuu omiaan rakkaiksi lapsikseen. Tuomitsee ahtaammin kuin Jumala tuomitsee.


      • MissäRikos

        Tuomitsee ahtaammin... > Tuomitset ahtaammin...


    • erikoinen

      Vastaapa totuusvoittaa kolmeen kysymykseen. Lue ensin tämä kohta:

      Mark 12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
      12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
      12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi.'
      12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
      12:32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
      12:33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
      12:34 Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta." Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.
      12:35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?
      12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'
      12:37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.

      Kysymys 1:
      Jakeessa 12:29 Jeesus sanoo, että Herra on yksi ainoa. Mutta jakeessa 12:36 on kaksi Herraa, joista toinen puhuu toiselle. Kuinka tämä on mahdollista?

      Kysymys 2:
      Kuka on tuo Herra, josta puhutaan jakeessa 12:37?

      Kysymys 3:
      Onko Pyhä Henki Jumala?

      • totuus_voittaa

        Yhdestä ainoasta Herrasta (Markus 12:29) ei tule kahta eikä kolmea millään väännöllä, turha yrittää.


      • totuus_voittaa

        erikoinen:

        "Kysymys 3:
        Onko Pyhä Henki Jumala?"

        Oliko apostoli Paavalilla Jumalan Pyhää Henkeä?

        Apostoli Paavali kirjoittaa Jumalan seurakunnalle Korintossa:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Oliko apostoli Paavali väärässä ja helluntaikirkko oikeassa?

        Apostoli Paavalilla ja alkuseurakunnalla oli "vain yksi Jumala, Isä".

        Helluntailaisilla on "yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        erikoinen:

        "Kysymys 3:
        Onko Pyhä Henki Jumala?"

        Oliko apostoli Paavalilla Jumalan Pyhää Henkeä?

        Apostoli Paavali kirjoittaa Jumalan seurakunnalle Korintossa:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Oliko apostoli Paavali väärässä ja helluntaikirkko oikeassa?

        Apostoli Paavalilla ja alkuseurakunnalla oli "vain yksi Jumala, Isä".

        Helluntailaisilla on "yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Et ole vastannut kysymykseen 2.


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        Et ole vastannut kysymykseen 2.

        "Herra sanoo minun herralleni" (Psalmi 110:1)

        Ongelma on se että suomenkielisestä raamatunkäännöksestä ei näe ketä sanalla "Herra" kulloinkin tarkoitetaan.

        Sillä joka lukee tuon sanankohdan heprealaisesta Raamatusta ei ole mitään ongelmaa.

        Emsimmäinen Herra on Jumala, JHWH.

        Jumalan nimi JHWH käännetään suomalaisissa Raamatuissa sanalla Herra.

        Toinen Herra on "minun Herrani", "Adoni", joka on Daavidin Herra, Jeesus Kristus"

        "Adon" on suomeksi herra, "Adoni" on suomeksi "minun herrani"


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        erikoinen:

        "Kysymys 3:
        Onko Pyhä Henki Jumala?"

        Oliko apostoli Paavalilla Jumalan Pyhää Henkeä?

        Apostoli Paavali kirjoittaa Jumalan seurakunnalle Korintossa:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Oliko apostoli Paavali väärässä ja helluntaikirkko oikeassa?

        Apostoli Paavalilla ja alkuseurakunnalla oli "vain yksi Jumala, Isä".

        Helluntailaisilla on "yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Onko Pyhä Henki siis Jumala vai eikö ole?
        Jos Pyhä Henki ei ole Jumala, kuka hän sitten on.


      • totuus_voittaaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Herra sanoo minun herralleni" (Psalmi 110:1)

        Ongelma on se että suomenkielisestä raamatunkäännöksestä ei näe ketä sanalla "Herra" kulloinkin tarkoitetaan.

        Sillä joka lukee tuon sanankohdan heprealaisesta Raamatusta ei ole mitään ongelmaa.

        Emsimmäinen Herra on Jumala, JHWH.

        Jumalan nimi JHWH käännetään suomalaisissa Raamatuissa sanalla Herra.

        Toinen Herra on "minun Herrani", "Adoni", joka on Daavidin Herra, Jeesus Kristus"

        "Adon" on suomeksi herra, "Adoni" on suomeksi "minun herrani"

        Ensimmäinen Herra...


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        erikoinen:

        "Kysymys 3:
        Onko Pyhä Henki Jumala?"

        Oliko apostoli Paavalilla Jumalan Pyhää Henkeä?

        Apostoli Paavali kirjoittaa Jumalan seurakunnalle Korintossa:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Oliko apostoli Paavali väärässä ja helluntaikirkko oikeassa?

        Apostoli Paavalilla ja alkuseurakunnalla oli "vain yksi Jumala, Isä".

        Helluntailaisilla on "yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Mark 12:28-37 ei ole kirjoitettu hebreaksi.


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        Onko Pyhä Henki siis Jumala vai eikö ole?
        Jos Pyhä Henki ei ole Jumala, kuka hän sitten on.

        "Onko Pyhä Henki siis Jumala vai eikö ole?
        Jos Pyhä Henki ei ole Jumala, kuka hän sitten on."

        En voi mitään sille että sinulle ei kelpaa Jeesuksen Kristuksen eikä alkuseurakunnan Jumala, Isä, ainoa totinen Jumala (Joh 17:3, Joh 20:17, 1 Kor 8:6)

        Sait parhaan mahdollisen selityksen, joka ei sinulle kelvannut.

        Heippa vaan, ei ole aihetta enempään.


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Onko Pyhä Henki siis Jumala vai eikö ole?
        Jos Pyhä Henki ei ole Jumala, kuka hän sitten on."

        En voi mitään sille että sinulle ei kelpaa Jeesuksen Kristuksen eikä alkuseurakunnan Jumala, Isä, ainoa totinen Jumala (Joh 17:3, Joh 20:17, 1 Kor 8:6)

        Sait parhaan mahdollisen selityksen, joka ei sinulle kelvannut.

        Heippa vaan, ei ole aihetta enempään.

        Kyllä minulle Isä kelpaa Jumalaksi ja niin kelpaa myös Jeesus ja Pyhä Henkikin.


      • totuus_voittaa

        Jos sinun Jumalasi on joku muu, mitä tahansa muuta kuin Jeesuksen Kristuksen ilmoittama ainoa totinen Jumala, Isä (Joh 17:1-3), niin sinulla ei ole Jumalaa lainkaan.

        Kolminaisuuteen uskovat eivät usko Jeesusta Kristusta.

        Jeesuksen Jumala ei ole "Pyhä Kolminaisuus".


    • NäkemiinTaas

      Helluntailaiset keksii aina uusia määritelmiä uskolleen, koskaan ei ole riittävästi. Jos luulet "olevasi uskossa", hah, se ei riitä, vaan oletko "ihanasti uskossa"?!

      Tuo "ihanasti uskossa" on yksi termi, jonka kohdalla on tunnettava helluntailaisuutta, ennenkuin sen täysin käsittää, mitä sillä tarkoitetaan.

      "Ihanasti uskossa" on henkilö, jolla aurinkoinen katse kohti taivaita, elää kuin suuren kirkkauden keskellä, täysin pois tästä maailmasta, ei ymmärrä normaali puhetta, toistaa ja puhuu ainoastaan hellareiden fraaseilla, elää tietynlaisessa vahvassa suggestiossa, eli: on aivan pihalla.

      En rohkene väittää, etteikö tuo tila voisi ollakin aivan taivaallistakin perua, mutta sen verran näitä olen nähnyt, että tulkitsen kyseessä olevan pikemminkin täysin murtunut, henkisesti murskattu ihminen, joka tuskansa keskellä haluaa uskotella itselleen olevansa "todellinen uskova". Esim. että kaikki paha olikin vain "Jumalan siunausta"! Näin hän jää väkivallan uhriksi. Uskoo perkeleelliset lahkojohtajat itselleen auktoriteeteiksi. Tyypit, jotka kerran heitetään myllynkivet kauloissaan tuliseen järveen.

      Toisinsanoen: hän potee uskonnollista tukholmasyndroomaa. Hengellisen / henkisen väkivallan uhreja näkee usein tässä maanisessa tilassa, jossa jalat tuskin koskettavat lattiaa ja he, henkisesti selviytyäkseen haluavat uskoa pahan hyväksi, valheen totuudeksi.

      Anteeksi vaan, että poikkesin taas täällä, vilkaisemassa, mitä sairaalaan kuuluu.

      Ihmisen, kristityn ei pelastuakseen tarvitse olla tai kokea joitain erityisiä uskon asteita (joita helluntailaisuus vapaamuurarioppiensa mukaisesti opettaa). Meitä ei itseasiassa pelasta meidän uskomme, on se sitten heikkoa tai ihanaa. Pelastaja on Jeesus Kristus ja Hänelle kelpaavat kaikkein surkeimmat tyypit, joiden uskot ja muu elämä ei aina, jos yleensäkään, ole kovin ihanaa. Mutta sen pienen, sinapinsiemenen kokoisen uskon kautta me vastaanotamme pelastuksen.

      Taivas on täynnä niin maallisia kuin hengellisiäkin resupettereitä, syntistä jengiä sieltä maailman sivukujilta ja teiden aitovieriltä, jotka tarvitsivat Pelastajaa, Vapahtajaa, eli Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa, Jumalaa Itseä. Ja tahtoivat uskoa Häneen.

      Mikä tahansa usko siis itsessään ei pelasta, mutta oikea usko Jeesuksen sovitustyöhön välittää meille tämän pelastuksen. Meidät kaikki kun periaatteessa on jo pelastettu: koko maailma on jo sovitettu Jumalan edessä. Tämä tapahtui n. tarkalleen 7. huhtikuuta vuonna 30 (jKr / jaa, länsimaista, roomalaista ajanlaskua).

      Mutta pelastus on sikäli ehdollinen, että kukin ihminen joutuu sen omalla kohdallaan joko hyväksymään tai kieltämään sen. Jos pelastusta ei ota vastaan, se ikäänkuin jää käyttämättä. Ihminen on tuolloin Jumalan edessä nk. omillaan. Ja se omillaan olo on noloa.

      Jos taas tahtoo ottaa pelastuksen vastaan: no, tässä on se uskon hippunen, sinapinsiemen, kevyt höyhen joka lennätti, toi pelastuksen.

      Näkemiin taas. Poistun, kun vielä olen kohtalaisen hyvällä tuulella ja sain ilmaistua hengellisen sanottavani.

      Da svidanija. Terveisiä Kooteeässälle, jos satutte näkemään! Tai: hän sattuu tämän lukemaan.
      .

    • antij.l

      totuus_voittaa, eikö sinulle siiryä oma antikristillinen kulttisi ja j.l palvonta??? Miksi sinä jumalaton riekut kavereittesi kanssa ja pilkaat Jeesuksen seuraajia???
      Sinä olet ihanasti valheen isän oma!!!

      • Kristittytär

        En ole tuota väittelyä viitsinyt edes lukea. Kristinusko tunnustaa Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan ja tämä perustuu aivan Raamatun omaan ilmoitukseen.

        Joka kieltää Jumalan kolminaisuuden, Hänellä ei ole Jumalaa, Raamatun Jumalaa. Tällainen jopa hyökkää Jumalaamme vastaan! Hänellä on joku muu jumaluus. Juutalaiset eivät tunnusta Jumalan kolminaisuutta, he eivät tunnusta Kristusta, vaan tappoivat Hänet ja tappavat tänä päivänä edelleen, herjaten hyökäten Häntä vastaan. (Jos tahdotte linkkejä, voin kyllä tuoda niitäkin.)

        Nikean tunnustus

        Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyväisten ja näkymättömien Luojaan, ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, [Jumala Jumalasta][2], Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi, meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

        Uskomme Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka lähtee Isästä [ja Pojasta] ja jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta. Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen seurakunnan. Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi, odotamme kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.
        ***

        Kristinuskon perusoppi. Joka edellä olevan kieltää, ei ole kristitty.
        .


      • gg000
        Kristittytär kirjoitti:

        En ole tuota väittelyä viitsinyt edes lukea. Kristinusko tunnustaa Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan ja tämä perustuu aivan Raamatun omaan ilmoitukseen.

        Joka kieltää Jumalan kolminaisuuden, Hänellä ei ole Jumalaa, Raamatun Jumalaa. Tällainen jopa hyökkää Jumalaamme vastaan! Hänellä on joku muu jumaluus. Juutalaiset eivät tunnusta Jumalan kolminaisuutta, he eivät tunnusta Kristusta, vaan tappoivat Hänet ja tappavat tänä päivänä edelleen, herjaten hyökäten Häntä vastaan. (Jos tahdotte linkkejä, voin kyllä tuoda niitäkin.)

        Nikean tunnustus

        Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyväisten ja näkymättömien Luojaan, ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, [Jumala Jumalasta][2], Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi, meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

        Uskomme Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka lähtee Isästä [ja Pojasta] ja jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta. Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen seurakunnan. Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi, odotamme kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.
        ***

        Kristinuskon perusoppi. Joka edellä olevan kieltää, ei ole kristitty.
        .

        Tuo kuuluisi luterilaisen kirkon sivustolle. Suurin osa luterilaisista ei usko tuohon.


      • totuus_voittaa
        Kristittytär kirjoitti:

        En ole tuota väittelyä viitsinyt edes lukea. Kristinusko tunnustaa Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan ja tämä perustuu aivan Raamatun omaan ilmoitukseen.

        Joka kieltää Jumalan kolminaisuuden, Hänellä ei ole Jumalaa, Raamatun Jumalaa. Tällainen jopa hyökkää Jumalaamme vastaan! Hänellä on joku muu jumaluus. Juutalaiset eivät tunnusta Jumalan kolminaisuutta, he eivät tunnusta Kristusta, vaan tappoivat Hänet ja tappavat tänä päivänä edelleen, herjaten hyökäten Häntä vastaan. (Jos tahdotte linkkejä, voin kyllä tuoda niitäkin.)

        Nikean tunnustus

        Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyväisten ja näkymättömien Luojaan, ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, [Jumala Jumalasta][2], Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi, meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

        Uskomme Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka lähtee Isästä [ja Pojasta] ja jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta. Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen seurakunnan. Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi, odotamme kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.
        ***

        Kristinuskon perusoppi. Joka edellä olevan kieltää, ei ole kristitty.
        .

        Kristittytär:

        "Joka kieltää Jumalan kolminaisuuden, Hänellä ei ole Jumalaa, Raamatun Jumalaa."

        Vai niin, mutta se taasen joka kieltää Jeesuksen Kristuksen lähettäjän, ainoan totisen Jumalan, hänellä ei ole elämää.

        Jeesus sanoo:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Kristityt voivat valehdella "Raamatun Jumalasta" minkä jaksavat mutta jokainen joka Raamattua lukee tietää että Jumala on yksi ja ainoa eikä "kolmiyhteinen".

        Jumala itse sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Jeesus Kristus todistaa Jumalan olevan yksi ja ainoa:

        "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta." (Joh 5:44)

        Alkuseurakunnan Jumala oli yksi ja ainoa:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30)

        Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. (1 Tim 2:5)


      • Areiolaisia.karta
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Kristittytär:

        "Joka kieltää Jumalan kolminaisuuden, Hänellä ei ole Jumalaa, Raamatun Jumalaa."

        Vai niin, mutta se taasen joka kieltää Jeesuksen Kristuksen lähettäjän, ainoan totisen Jumalan, hänellä ei ole elämää.

        Jeesus sanoo:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Kristityt voivat valehdella "Raamatun Jumalasta" minkä jaksavat mutta jokainen joka Raamattua lukee tietää että Jumala on yksi ja ainoa eikä "kolmiyhteinen".

        Jumala itse sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Jeesus Kristus todistaa Jumalan olevan yksi ja ainoa:

        "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta." (Joh 5:44)

        Alkuseurakunnan Jumala oli yksi ja ainoa:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30)

        Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. (1 Tim 2:5)

        Jumala On Yksi, tämä on tosi ja kristinuskon opetus. Olisi hyvä osata paremmin suomea, jotta ymmärtäisi mikä käsite-ero on "kolmella jumalalla" ja "Yhdellä Pyhällä Kolmiyhteisellä Jumalalla."

        Ei ole kolmea eri jumalaa, vaan on yksi Jumala, joka on kolminaisuus: Isä, Poika Ja Pyhä Henki.

        Joka on aidosti luterilainen, tunnustaa tämän. Jos joku luterilaisen kirkon jäsen ei tätä tunnusta, on hän varsin outo "luterilainen": ei tunnusta sen kirkon oppia johon kuuluu. Itse, vastaavassa tilanteessa eroaisin kirkosta. Olenkin eronnut, mutten kolminaisuusopin vuoksi.

        Jokaisella täällä on ollut ja on mahdollisuus ottaa selvää näistä asioista, siksi ette voi koskaan sanoa: "me emme tienneet" tai "me emme ymmärtäneet". Teillä oli mahdollisuus totuuteen, mutta te valitsitte valheen.

        Areiolaisuus (kieltää Jumalan kolminaisuuden) on ikivanha harhaoppi, jota edelleenkin opetetaan, mm. j.todistajissa. (En turhaan lausu Jumalan pyhää Nimeä, jota on jopa kuolemantuomion uhalla kielletty turhaan lausumasta ja jota Herran käskyä j.todistajat jatkuvasti rikkovat.)


    • erikoinen

      totiuusvoittaa ei ole tähän kysymykseen:
      Onko Pyhä Henki siis Jumala vai eikö ole?
      Jos Pyhä Henki ei ole Jumala, kuka hän sitten on.
      Yksinkertainen vastaus "on" tai "ei ole" riittää.

      Tämä seuraava jae on kirjoitettu kreikankielellä ja tässä puhutaan kahdesta Herrasta. Tätäkään totuusvoittaa ei ole kumonnut.
      Mark 12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'

      Sitten vielä minulla on neljäs kysymys:
      1Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
      Kysymys 4:
      Kenen kanssa Jumala tässä puhuu?

      • erikoinen

        korjaus: totuusvoittaa ei ole vastannut tähän kysymykseen: jne...


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        korjaus: totuusvoittaa ei ole vastannut tähän kysymykseen: jne...

        kaikki vastaukset on jo annettu mutta jos sulla ei ole järkeä niitä ymmärtää niin sille en minä voi yhtikäs mitään


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        kaikki vastaukset on jo annettu mutta jos sulla ei ole järkeä niitä ymmärtää niin sille en minä voi yhtikäs mitään

        Väärät ja harhaoppiset vastaukset on annettu.

        2 Joh 1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;

        Älkää ottako jehovalaisia ja adventisteja kotiinne.


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        Väärät ja harhaoppiset vastaukset on annettu.

        2 Joh 1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;

        Älkää ottako jehovalaisia ja adventisteja kotiinne.

        Tyyppi ensin itse lukee Raamattua missä Jeesus todistaa Jumalan olevan yksi ainoa:

        "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Tämän jälkeen hän rupeaa Raamatulla todistelemaan Jeesusta valehtelijaksi, Jumala ei ollutkaan yksi ja ainoa koska siinä ja siinä kohdassa lukee "Herra" sana kahteen kertaan.

        Hänellä ei riitä järkeä ajatella että ehkä Jeesus Kristus tietää mistä hän puhuu mutta minä itse en ymmärrä ihan kaikkea.

        Ei mitään, Raamattu kädessä Jeesusta Kristusta vastaan! Minä olen löytänyt "Herra" sanan kahteen kertaan mainittuna joten Jeesus on väärässä ja minä oikeassa.

        Tämmöisistä ihmisistä Raamattu sanoo että he ovat menettäneet järkensä ja heidän uskonsa on kelvoton.


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        Väärät ja harhaoppiset vastaukset on annettu.

        2 Joh 1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;

        Älkää ottako jehovalaisia ja adventisteja kotiinne.

        "Älkää ottako jehovalaisia ja adventisteja kotiinne."

        tämän nimimerkin käyttäjä ei ole kumpaakaan eikä ole koskaan ollut


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        kaikki vastaukset on jo annettu mutta jos sulla ei ole järkeä niitä ymmärtää niin sille en minä voi yhtikäs mitään

        Mark 12:36 on lainaus Psalmista 110:1

        Ensimmäinen Herra on Jumala, JHWH, toinen herra on Messias, Jeesus Kristus.

        Jumala sanoo Daavidin herralle, Jeesukselle Kristukselle:

        "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle. " (Markus 12:36 ja Psalmi 110:1)


      • PSALMIT 110

        1. Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle
        puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
        2. Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä.
        3. Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta.
        4. Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan".
        5. Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä.
        6. Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä.
        7. Hän juo purosta tien varrelta; sentähden hän kohottaa päänsä.

        ( 33/38 )

        36. Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
        ( Mark.12 )

        ( 33/38 )


    • kaminakuumaksi

      totuus_ voittaa sinun totuutesi on edelleen pienellä kirjaimella. Jeesus on Totuus, joka voittaa sinun tämän maailman jumalan totuuden.
      Sanassa on kirjoitettu: Kiittäkää herrain Herraa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
      häntä, joka yksin tekee suuria ihmeitä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti; häntä, joka on taidolla tehnyt taivaat...
      Jeesuksen paluusta on kirjoitettu: He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas;
      Osaatko nyt vastata: Onko tässä kyse yhdestä ja samasta herrain Herrasta vai useammasta herrain Herrasta? Riittääkö sinun ymmärryksesi?

      • totuus_voittaa

        Vastaväitteitä keksivät ne jotka eivät usko Jumalaa eivätkä Jeesusta Kristusta.

        Jeesus Kristus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Ei Raamattu todista Jeesusta Kristusta vastaan ellei sitä tahallaan väärinymmärretä tai väärennetä.


      • nnniin

        Kaminakuumaksi, lainasit Psalmia 110. Alkukielessä siinä ei tarkoitettu Jeesusta. Hebrean kielessä siinä oli tetragrammi JHWH =Jahve, Jehova. Psalminkirjoittaja, joka useinmiten oli Daavid, palvoi yhtä Jumalaa, ei kolmiyhteistä jumalaa, eikä Jeesusta, vaan kaiken Luojaa, jonka nimi on JHWH, Jahve, Jehova, joista nimi Jehova on yleisesti käytössä. Se on persoonanimi, ei arvonimi, kuten Herra on.
        En tiedä oletko mies vai nainen. Jos olet mies, sinuakin voi kutsua herra..........
        Herroja on paljon mutta on vain yksi Jumala ja hänellä on myös oma persoonanimi, jolla hän erottuu muista jumalista.

        Kysyisin vielä, olisiko johdonmukaista ajatella, että tosi Jumala olisi ollut Marian kohdussa, hänen imetettävänään ja leikkineen lattialla Marian ja Joosefin kotona. Olisiko Joosef opettanut Jumalaa puusepäksi ja Jumala toiminut puuseppänä 30v? Kun Jeesus kastettiin, taivaasta kuului Jumalan, hänen taivaallisen Isänsä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, jonka olen hyväksynyt." Kuka siis puhui ja kenelle? Puhuiko siinä kolmiyhteinen jumala, Jeesus itse, vai Kaikkivaltias Jumala? Mieti ajatuksella, älä vain niinkuin sinulle on opetettu uskonnossasi.
        Jumala ei tarkoittanut itseään mysteeriksi, jota olisi vaikea tunnistaa. Hän halusi, että hänestä hankittaisiin tieoa ja hänet opittaisiin tuntemaan. Hän halusi, että ihmiset tulisivat läheisiksi hänen kanssaan.
        Tunnet itsesi varmaan läheiseksi jonkun toverisi kanssa, mutta tiedät varmaan hänen nimensä ja millainen persoona hän on. Samoin Jumala haluaa, että tiedämme hänen nimensä ja millainen persoona hän on. Siksi hän kirjoitutti sanansa Raamatun, jossa selvästi osoitetaan, ettei hän ole osa kolminaisuutta, vaan ainoa tosi Jumala. Joh 17:3


    • kaminakuumaksi

      totuus_voittaa, et pystynyt sinä jumalton pilkkaaja vastaaman yksinkertaisen kysymykseen. Koko sinun harhaoppisi ja meuhkaamisesi on täynnä vastaamattomia kysymyksiä.
      Jumalan Sana ei todista Jeesusta Kristusta vastaan, mutta sinä todistat.
      Lainasin suoraa Sanasta ja sinä väität, että keksin vastaväitteitä.
      Sinusta on kirjoitettu, että olet maailmassa ilman Jumalaa ja ilman toivoa.

      että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä
      Kun kerran olet ilman Kristusta, niin olet ilman Jumalaa. Osaatko lukea?
      Sanassa on suoraan kirjoitettu Jeesuksen olevan Jumala: me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
      Mikähän kieron valheen nyt keksit???

    • totuus_voittaa

      "Sanassa on suoraan kirjoitettu Jeesuksen olevan Jumala"

      Jeesus kuitenkin itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

      Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

      Kaikilla ei ole uskoa.

      Vastaväitteitä keksivät ne jotka eivät usko.

      • erikoinen

        Kyllä kaikki tietävät, että Jeesus on Jumalan Poika, sitä ei ole kukaan täällä kiistänyt.
        Tähän kysymykseen sinä et ole vielä vastannut. Ei riitä, että sinä toitotat koko ajan samoja jehovalaisia iskulauseita, sinun pitää osata aidosti vastata esiintuleviin kysymyksiin.

        1Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
        Kysymys 4:
        Kenen kanssa Jumala tässä puhuu?


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        Kyllä kaikki tietävät, että Jeesus on Jumalan Poika, sitä ei ole kukaan täällä kiistänyt.
        Tähän kysymykseen sinä et ole vielä vastannut. Ei riitä, että sinä toitotat koko ajan samoja jehovalaisia iskulauseita, sinun pitää osata aidosti vastata esiintuleviin kysymyksiin.

        1Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
        Kysymys 4:
        Kenen kanssa Jumala tässä puhuu?

        Nämä urpot luulevat saavansa Jumalan kiinni sanoistaan Raamatun avulla.

        Jumala itse sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole (Jesaja 45:5) mutta näiden urpojen Raamattu muka sanoo että on kolme.


      • nnniin
        erikoinen kirjoitti:

        Kyllä kaikki tietävät, että Jeesus on Jumalan Poika, sitä ei ole kukaan täällä kiistänyt.
        Tähän kysymykseen sinä et ole vielä vastannut. Ei riitä, että sinä toitotat koko ajan samoja jehovalaisia iskulauseita, sinun pitää osata aidosti vastata esiintuleviin kysymyksiin.

        1Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
        Kysymys 4:
        Kenen kanssa Jumala tässä puhuu?

        Kyllä Jumala puhuu siinä Esikoispojalleen ja Mestarityöntekijälle, joksi Jeesus itseään kutsui. ( Sananlaskut 8:30) Tuossa luvussa Mestarityöntekijä on Jumalan rinnalla luomassa, mutta ei itse Jumala. Raamattuhan osoittaa, että Jumala hänen välityksellään loi muut. Mutta ensin tämän ainosyntyisen ja Esikoispojan piti saada alkunsa. Sen aikaansai hänenkin Luojansa, Jumala.


      • erikoinen
        nnniin kirjoitti:

        Kyllä Jumala puhuu siinä Esikoispojalleen ja Mestarityöntekijälle, joksi Jeesus itseään kutsui. ( Sananlaskut 8:30) Tuossa luvussa Mestarityöntekijä on Jumalan rinnalla luomassa, mutta ei itse Jumala. Raamattuhan osoittaa, että Jumala hänen välityksellään loi muut. Mutta ensin tämän ainosyntyisen ja Esikoispojan piti saada alkunsa. Sen aikaansai hänenkin Luojansa, Jumala.

        Jos tuo pitää paikkansa niin silloinhan Jumalankin on pitänyt ensin saada alkunsa jostain. Ei se pidä paikkaansa , Jumala on allut aina olemassa ja Jeesus on Jumala samoin kuin Isäkin.


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Nämä urpot luulevat saavansa Jumalan kiinni sanoistaan Raamatun avulla.

        Jumala itse sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole (Jesaja 45:5) mutta näiden urpojen Raamattu muka sanoo että on kolme.

        Et kuitenkaan vastannut kysymykseen vaan jatkoit jehovalaisten propagandan levittämistä.


    • nnniin

      Kysyisin myös nimim. Kaminatkuumaksi, kuka on kirjoituttanut Raamatun? Eikös sitä sanota Jumalan sanaksi? Ei kolmiyhteisen jumalan sanaksi, eikä osoiteta myöskään, että Jeesus olisi sen henkeyttäjä, vaikka hänen sanojaan lainataankin paljon ja hänestä kirjoitetaan Raamatussa paljon. 2. Piet. 1:20,21 kertoo selvästi asian. Siinä osoitetaan, että Jumala antoi henkensä välityksellä tiedon kirjoittajille. Raamattu on siis Jumalan aikaansaama kirja. Jeesuskin tunnusti tuon totuuden rukoillessaan Isäänsä: " Pyhitä heidät totuudellasi, sinun sanasi on totuus." Hän tunnusti, että hänen Isänsä sana oli totuus.

    • erikoinen

      Olen jo aikaisemmin selittänyt, mitä tuo "Jumala on yksi" tarkoittaa. Tässä ei ole kysymys numeerisesta ykkösestä vaan laadullisesta ykseydestä.

      Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

      Hebrean kielessä on useita "yksi"-sanoja eri tarkoitusta varten.

      Kun Jumalasta sanotaan, että Jumala on yksi, sillä halutaan painottaa sitä, että Isä, Poika ja Henki ovat yksimielisiä ja toimivat samojen periaatteiden mukaan ja samojen tavoitteiden hyväksi.

      Myös uskovaiset voivat olla yhtä.

      Joh 17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
      17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
      17:24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

      Jeesuksen rooli Jumalan Poikana alkoi silloin, kun hän syntyi maailmaan. Mutta hän on ollut Herrana ja Jumalana jo kauan sitä ennen.

      • totuus_voittaa

        "Kun Jumalasta sanotaan, että Jumala on yksi, sillä halutaan painottaa sitä, että Isä, Poika ja Henki ovat yksimielisiä ja toimivat samojen periaatteiden mukaan ja samojen tavoitteiden hyväksi."

        Jumala itse kylläkin painottaa sitä että ketään toista Jumalaa ei ole kuin hän (Jesaja 45:5)

        "Kristitty" ei Jumalaa usko.

        "Kristityn" jumala on kolminaisuus.

        Jumalaa nämä eivät usko, heidän omat selitykset ovat heidän epäjumaliaan joista he eivät luovu.


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Kun Jumalasta sanotaan, että Jumala on yksi, sillä halutaan painottaa sitä, että Isä, Poika ja Henki ovat yksimielisiä ja toimivat samojen periaatteiden mukaan ja samojen tavoitteiden hyväksi."

        Jumala itse kylläkin painottaa sitä että ketään toista Jumalaa ei ole kuin hän (Jesaja 45:5)

        "Kristitty" ei Jumalaa usko.

        "Kristityn" jumala on kolminaisuus.

        Jumalaa nämä eivät usko, heidän omat selitykset ovat heidän epäjumaliaan joista he eivät luovu.

        Pidätkö sinä itseäsi uskovaisena? Oletko uudestisyntynyt Jumalan lapseksi? Ilmeisesti sinä vaellat jollain tiellä, mutta muista, että ei se kulkeminen ole mitään vaan perille pääseminen. Ihminen ei voi päästä sisälle taivasten valtakuntaan ellei hän ole uudestisyntynyt.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.


    • kaminakuumaksi

      totuus_voittaa, sinulla ei ole uskoa, vaan sydämen pahuutta ja pimeyttä. Kirjoitit juuri itsestäsi: Vastaväitteitä keksivät ne jotka eivät usko.
      Jeesus on Jumalan Poika, mutta Jumalan Sana ilmoittaa myös, että Jeesus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
      Jumala sanoo Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
      Jehovat: Mitä olen kirjoittanut kolmiyhteisestä jumalasta? Keksitte itse sanomisi ja laitatte ne toisten kirjoittamiksi.
      En ole koskaan väittänyt, että on olemassa joku kolmiyhteinen jumala.

      • IsänPojanJaPHengenNimeen

        Joh.10: 30 Minä ja Isä olemme yhtä.

        Joh. 14: 6-13
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

        Matteus 3: 13-17
        13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        .


      • IsänPojanJaPHengenNimeen
        IsänPojanJaPHengenNimeen kirjoitti:

        Joh.10: 30 Minä ja Isä olemme yhtä.

        Joh. 14: 6-13
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

        Matteus 3: 13-17
        13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        .

        Jakeissa 16 ja 17 ovat näkyvästi ja kuultavasti yhtä aikaa paikalla koko Yksi Pyhä Kolminaisuus: Isä, Poika Ja Pyhä Henki.
        .


    • erikoinen

      Ajatellaanpa vielä tuota lausetta: Jumala on yksi. Miksi Raamatussa sanotaan näin? Mikä on tuon lauseen informaatiosisältö? Jos todellakin on vain yksi persoona, Isä, joka on Jumala niin miksi sitä täytyy toistaa koko ajan? Kaikkihan tietäisivät silloin automaattisesti, että Isä on Jumala ja Isiä on vain yksi. Kukaan ei kiistäisi sitä. Silloin tuollainen lause olisi tarpeeton.

      Jos taas on kolme persoonaa, jotka yhdessä muodostavat ykseyden ja joista jokainen täyttää Jumalan laatukriteerit, niin silloin on tarpeellista korostaa, että he ovat ykseys, yksimielisiä ja toimivat yhdessä samojen päämäärien saavuttamiseksi.

      Erityistä huomiota kaipaa seuraava jae.
      Jaakobin kirje:
      2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

      Miksi riivaajat vapisevat Jumalan ykseyden edessä? Koska riivajat osaavat helposti aiheuttaa eripuraa seurakuntien keskuudessa ja ihmisten mielessä mutta riivaajat tietävät, että he eivät pysty murtamaan Jumalan ykseyttä, aiheuttamaan eripuraa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen välille.

      Eripuraahan juuri jehovalaisetkin pyrkivät aiheuttamaan Isän ja Pojan välille, kun he selittävät, että Poika ei ole Jumala.

      • totuus_voittaa

        "Jos todellakin on vain yksi persoona, Isä, joka on Jumala niin miksi sitä täytyy toistaa koko ajan?"

        Kirjoittaja ei usko Jumalan seurakunnan Jumalaan.

        Jos olisi uskonut niin ei jossittelisi.

        Jumalan seurakunta: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Helluntaiseurakunnat: "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."


      • JumalaLöytyyVainUskossa

        Joo. Paitsi, että Pyhä Henki ja Jeesus Kristus eivät ole Jumala siksi, että täyttäisivät "laatukriteerit". He ovat Yksi Jumala, sillä he ovat Jumalasta, Isästä syntyneet.

        Yksi Jumala, Isä, on ikäänkuin jakautunut kolmeksi. Jeesus syntyi Isästä. Häntä ei ole luotu. Hän syntyi, eli ikäänkuin "erkani" Hänestä erilliseksi persoonakseen, kuitenkin samassa Hengessä. Pyhä Henki on persoona, joka lähtee Isästä ja Pojasta. Me emme järjellä voi täysin ymmärtää tätä kolminaisuuden olemusta, mutta uskon kautta ymmärrämme. Koska sana sanoo näin.

        Eloh-im (heprean maskuliinin monikko, vaatii vähintään kolmen eri maskuliinin) = Herra-t, Valtia-at = Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala.

        J.todistajien uskonto on järkeisuskoa, joka ei perustu uudestisyntymälle, vaan uudestisyntymättömien "todistajien" "Raamatun tutkistelulle". Siksi nuo, hengessään jumalattomat, jatkuvasti hyökkäävät Elävän Jumalan lapsia vastaan, kristinuskoa vastaan, Raamattua vastaan. Heillä ei ole samaa Raamattua kuin kristityillä, vaikka se kuulostaisikin samalta Raamatulta. Se on nk. "uudenmaailman käännös", NWO-käännös, Saatanan yksi viimeisten aikojen eksytyksistä.

        Itselläni oli työtoveri joka oli jt. Kuuntelin hänen todisteluaan. Kun hän teki kuolemaa (syöpä), kysyin, mitä hän uskoi itselleen tapahtuvan. Hän kertoi, että Paratiisiin hän ei pääse, "sillä se on jo täynnä, 140 000 jt:aa". Siellä on kuulemma vain yksi suomalainen. Kuoltuaan hän itse kuulemma vain katoaa avaruuteen. Kauheaa kuultavaa, mutta tästä uskostaan hän kuollessaan piti kiinni. Hänellä ei ollut Jeesuksen sovitustyötä. Ei oikeaa Raamattua, vaan "tutkisteluun perustuva järkeisusko", katkeroituneen adventistin (Russel) kostoksi väärentämä raamatunkäännös, ei kolmiyhteistä Jumalaa, vain epäusko ja epätoivo. Mahdollisesti Helvetti, jonka jt:t kieltävät. Sillä me menemme jompaan kumpaan paikkaan, joko Taivaaseen, tai sinne.
        .


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jos todellakin on vain yksi persoona, Isä, joka on Jumala niin miksi sitä täytyy toistaa koko ajan?"

        Kirjoittaja ei usko Jumalan seurakunnan Jumalaan.

        Jos olisi uskonut niin ei jossittelisi.

        Jumalan seurakunta: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Helluntaiseurakunnat: "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Sinä valikoit joitain Raamatun jakeita, jotka sinua miellyttävät, ja muodostat niistä oman harhaoppisi, mutta sinä unohdat kokonaan ne jakeet, jotka todistavat sinut harhaoppiseksi.
        1.Johanneksen kirje:
        5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.


      • totuus_voittaa

        "Jos taas on kolme persoonaa"

        Ei vaan ole kolmea persoonaa koska "minä" on yksi persoona.

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala eikä toista ole" (Jesaja 45:22)

        "eikä toista ole" tarkoittaa että toista ei ole.


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jos taas on kolme persoonaa"

        Ei vaan ole kolmea persoonaa koska "minä" on yksi persoona.

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala eikä toista ole" (Jesaja 45:22)

        "eikä toista ole" tarkoittaa että toista ei ole.

        Luuletko sinä olevasi uskossa? Oletko uudestisyntynyt Jumalan lapseksi? Ilmeisesti sinä vaellat jollain tiellä, mutta muista, että ei se kulkeminen ole mitään vaan perille pääseminen. Ihminen ei voi päästä sisälle taivasten valtakuntaan ellei hän ole uudestisyntynyt.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        Sinä valikoit joitain Raamatun jakeita, jotka sinua miellyttävät, ja muodostat niistä oman harhaoppisi, mutta sinä unohdat kokonaan ne jakeet, jotka todistavat sinut harhaoppiseksi.
        1.Johanneksen kirje:
        5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        "Totinen Jumala" 1 Johanneksen kirjeessä 5:20 on sama totinen Jumala kuin tässä:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Jeesuksen mukaan on vain yksi totinen Jumala, Isä, mutta Jeesustahan te ette mihinkään hintaan ole valmiita uskomaan.


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Totinen Jumala" 1 Johanneksen kirjeessä 5:20 on sama totinen Jumala kuin tässä:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Jeesuksen mukaan on vain yksi totinen Jumala, Isä, mutta Jeesustahan te ette mihinkään hintaan ole valmiita uskomaan.

        Joh 17:2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.

        Olisit ottanut tuon edellisen jakeen mukaan siihen.
        Vain Jeesus pelastaa ihmisiä, koska Isä on antanutJeesukselle sen tehtävän.


      • erikoinen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Totinen Jumala" 1 Johanneksen kirjeessä 5:20 on sama totinen Jumala kuin tässä:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Jeesuksen mukaan on vain yksi totinen Jumala, Isä, mutta Jeesustahan te ette mihinkään hintaan ole valmiita uskomaan.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Tunnetko sinä totuusvoittaa Isän ja Jeesuksen Kristuksen.


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        Luuletko sinä olevasi uskossa? Oletko uudestisyntynyt Jumalan lapseksi? Ilmeisesti sinä vaellat jollain tiellä, mutta muista, että ei se kulkeminen ole mitään vaan perille pääseminen. Ihminen ei voi päästä sisälle taivasten valtakuntaan ellei hän ole uudestisyntynyt.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Sinä olet yksi näitä "ihanasti uskossa mutta ilman Jumalaa" - helluntailaisia tai mitä lie.

        Sinun kriteereillä en tietenkään ole uskossa koska uskon että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika.

        Aloituksessa kerroin että Jeesus kirjoittaa niihin jotka pääsevät Jumalan kaupunkiin, Uuteen Jerusalemiin, oman Jumalansa nimen ja oman Jumalansa kaupungin nimen ja oman uuden nimensä. (Ilm 3:12)

        Jos Jeesuksen Jumalan nimi on Jeesus niin hyvä teille, jos ei ole niin sitten ei ollut.


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Tunnetko sinä totuusvoittaa Isän ja Jeesuksen Kristuksen.

        Erotukseksi sinusta minä tunnen Isän ja Jeesuksen Kristuksen.

        Sinä et tunne etkä tunnusta Jeesuksen Kristuksen Jumalaa, Isää, joka yksin on totinen Jumala.

        Sinun oppisi mukaan hän ei ole sitä mitä Jeesus sanoo Jumalan olevan, vaan on "kolminaisuus".


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        Sinä valikoit joitain Raamatun jakeita, jotka sinua miellyttävät, ja muodostat niistä oman harhaoppisi, mutta sinä unohdat kokonaan ne jakeet, jotka todistavat sinut harhaoppiseksi.
        1.Johanneksen kirje:
        5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        "Sinä valikoit joitain Raamatun jakeita, jotka sinua miellyttävät, ja muodostat niistä oman harhaoppisi, mutta sinä unohdat kokonaan ne jakeet, jotka todistavat sinut harhaoppiseksi."

        Jeesus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Niille joiden "Jeesus on Jumala" Jeesuksen omat sanat ovat harhaoppia.


      • kaksi_ropoa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Erotukseksi sinusta minä tunnen Isän ja Jeesuksen Kristuksen.

        Sinä et tunne etkä tunnusta Jeesuksen Kristuksen Jumalaa, Isää, joka yksin on totinen Jumala.

        Sinun oppisi mukaan hän ei ole sitä mitä Jeesus sanoo Jumalan olevan, vaan on "kolminaisuus".

        Jeesus käytti itsestään Jumalan nimeä, Minä Olen.


    • erikoinen

      Kun Jeesus kulki maan päällä, hän käytti itsestään mielellään nimitystä Ihmisen Poika. Sillä jos hän olisi koko ajan ilmoittanut olevansa Jumalan Poika, se olisi ärsyttänyt tavattomasti hänen arvostelijoitaan. Jos Jeesus olisi ilmoittanut olevansa Jumala tai Herra julkisesti kansan keskellä, hänet olisi luultavasti kivitetty ilman tuomiota siihen paikkaan.

      Jeesus ei etsinyt omaa kunniataan vaan Isän kunniaa, siksi hän korotti mieluummin Isää kuin itseään.

      Opetuslapsilleen hän kertoi tarkemmin, kuka hän on. Myös Pyhä Henki kirkasti opetuslapsille, kuka Jeesus on. Ja hänen tekonsa todistivat siitä, kuka hän on.

      • jumala-kanssamme

        Tuosta tulee mieleen elokuva "Kulkurin valssi".

        Nuori tyttö (seurakunta) menee maimisiin köyhän kulkurin (Jeesuksen) kanssa . Nainen ei ymmärrä miestä itselleen ottaessaan kenen kanssa tuli mentyä vihille. Vasta sitten kun poika vie morsiamensa isän luokse isän kotiin, morsiamelle selviää, että hänen miehensä onkin erittäi rikkaan talollisen poika.

        Mielestäni tuossa elokuvassa on kaunis kuvaus Kristuksesta ja seurakunnasta mikäli sen katsoo ja tulkitsee hengelliseltä kantilta. Harva Kristuksen oma ymmärtää kuka Jeesus Kristus todellisuudessa on.

        2.Korinttolaiskirje:8:9 "Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte."


      • L_S

        Et kai sentään "romantisoi" uskoa? Minusta on hassua kun miehet laittavat itsensä naiseksi ja puhuvat itsestään ja muista uskovista vaimona ja romantisoivat Jeesuksen puolisokseen, mieheksi, niin kuin elokuvissa. Kuitenkin mies on mies ja nainen on nainen, ihan normaalisti elämässä ja Henki, tuskin sillä on sukupuolta samalla tavoin kuin ihmisillä.

        Rakkauslaulut, elokuvat, kirjallisuus, on ihmisen pyrkimys ymmärtää ihmisten välistä rakkautta ja intohimoa.... mutta Jumala, kait Hän on yläpuolella sellaisen? vai onko Hän brutaalien tunteiden vietävissä?

        No, tämä oli vain minun mielipiteeni ;)


      • L_S

        edellinen jumala-kanssamme nimimerkille.


      • L_S

        Kuuntelepa kulkurin valssi, se on kiva kappale... mutta kertooko se mielestäsi Jeesuksesta ja Hänen seurakunnastaan... en tiennytkään että miehissä on romantikkoja, ehkä usein uskovissa miehissä niitä on, näköjään ;)


    • Ilm.21

      1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
      6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
      7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
      -

      Ilm.22
      -
      12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
      13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
      14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
      15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
      16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
      17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
      18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
      19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
      20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
      21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

    • totuus_voittaa

      Ei näistä tule uskovaisia koska he eivät usko Jumalan Sanaa vaan uskovat omaa raamatunselitystään jolla he kieltävät Jumalan ja Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen.

      Aloituksella oli tarkoitus saada ihmiset miettimään onko heillä pääsyä Jumalan kaupunkiin ilman uskoa Jeesuksen Kristuksen Jumalaan.

      • Joh.11
        -
        25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        -


        Joh.13
        -
        12. Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
        13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        16. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.
        18. En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.
        19. Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se.
        20. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.
        -


        Joh.16
        -

        7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9. synnin, koska he eivät usko minuun;
        10. vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11. ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
        12. Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
        13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        16. Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut."
        -


      • antij.l

        totuus_voittaa, minusta ei tule sinun harhakulttiisi ja epäjumalanpalvekseen uskovaa.

        Jumala lupaa: Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        Isän Jumalan käsi ja Pojan käsi kuuluu yhdelle ja ainoalle Jumalalle.


      • HakattuGojtar
        antij.l kirjoitti:

        totuus_voittaa, minusta ei tule sinun harhakulttiisi ja epäjumalanpalvekseen uskovaa.

        Jumala lupaa: Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        Isän Jumalan käsi ja Pojan käsi kuuluu yhdelle ja ainoalle Jumalalle.

        totuus voittaa edustaa opeiltaan nk. messiaanisia.

        Jeesus ei ole koskaan kuulunut juutalaisuuteen: juutalaiset itse ovat aina työntäneet Hänet ulos, vihonviimeisimmällä tempullaan tunnustivat roomalaisen rahanvallan: "ei meillä ole kuningasta, vaan keisari!" Jo Jeesuksen syntymässä, Juudean juutalainen kuningas Herodes I yritti tapattaa Hänet. Juutalaisilla on aina ollut yksi ja sama viesti Jumalan lapsille, myös tänäkin päivänä. Juutalaisuus on antikristillinen uskonto. Pedonmerkki on nk. Daavidin tähti eli kuusikanta, heksagrammi, jolla ei ole mitään tekemistä sen enempää Raamatun Daavidin tai Salomonin kanssa vaan on oli jo keskiajalla juutalaisten okkultistien taikamerkki. Siinä teille on monta kutosta. Se on edelleenkin yksi okkultistisista tunnuksista, kuten pentagrammi, viisikantakin.

        Se ei ole vain juutalainen uskonto ja kulttuuri vaan sen olemukseen on aina kuulunut erityisesti kristittyjen vastainen agenda. Niin pienessä, kuin suuressakin mittakaavassa. Esimerkkinä kristityn Venäjän kaataminen 1917, sen päämiehen murha perheineen, juutalaisateistisen NL.n luominen, jossa vainottiin kristittyjä. Juutalaiseksi voi tunnustautua juutalaissyntyinen ateisti, mutta Jeesusta tunnustavaa juutalaista ei tunnusteta juutalaiseksi.

        totuus voittaa on valinnut antikristillisen uskon, jossa, messiaanisuudessa, ei tunnusteta Jeesusta Jumalan Pojaksi vaan ainoastaan jonkinlaiseksi, Jumalan lähettämäksi profeetaksi.

        Kuuntelin kerran TV7:n ohjelmaa Israelin Jad Hashmonasta (huuhaa-"kibbutzi"). Siinä juutalaismessiaaninen nainen aivan selkeästi sanoi, että kristityt ovat heidän vihollisiaan, he tunnustavat ainoastaan messiaanista uskoa tunnustavat pakanat eli gojimit.


      • OikeudenPuolella
        HakattuGojtar kirjoitti:

        totuus voittaa edustaa opeiltaan nk. messiaanisia.

        Jeesus ei ole koskaan kuulunut juutalaisuuteen: juutalaiset itse ovat aina työntäneet Hänet ulos, vihonviimeisimmällä tempullaan tunnustivat roomalaisen rahanvallan: "ei meillä ole kuningasta, vaan keisari!" Jo Jeesuksen syntymässä, Juudean juutalainen kuningas Herodes I yritti tapattaa Hänet. Juutalaisilla on aina ollut yksi ja sama viesti Jumalan lapsille, myös tänäkin päivänä. Juutalaisuus on antikristillinen uskonto. Pedonmerkki on nk. Daavidin tähti eli kuusikanta, heksagrammi, jolla ei ole mitään tekemistä sen enempää Raamatun Daavidin tai Salomonin kanssa vaan on oli jo keskiajalla juutalaisten okkultistien taikamerkki. Siinä teille on monta kutosta. Se on edelleenkin yksi okkultistisista tunnuksista, kuten pentagrammi, viisikantakin.

        Se ei ole vain juutalainen uskonto ja kulttuuri vaan sen olemukseen on aina kuulunut erityisesti kristittyjen vastainen agenda. Niin pienessä, kuin suuressakin mittakaavassa. Esimerkkinä kristityn Venäjän kaataminen 1917, sen päämiehen murha perheineen, juutalaisateistisen NL.n luominen, jossa vainottiin kristittyjä. Juutalaiseksi voi tunnustautua juutalaissyntyinen ateisti, mutta Jeesusta tunnustavaa juutalaista ei tunnusteta juutalaiseksi.

        totuus voittaa on valinnut antikristillisen uskon, jossa, messiaanisuudessa, ei tunnusteta Jeesusta Jumalan Pojaksi vaan ainoastaan jonkinlaiseksi, Jumalan lähettämäksi profeetaksi.

        Kuuntelin kerran TV7:n ohjelmaa Israelin Jad Hashmonasta (huuhaa-"kibbutzi"). Siinä juutalaismessiaaninen nainen aivan selkeästi sanoi, että kristityt ovat heidän vihollisiaan, he tunnustavat ainoastaan messiaanista uskoa tunnustavat pakanat eli gojimit.

        Rakkaalle Venäjälle:
        https://www.youtube.com/watch?v=jUKQIlHu3tk


    • L_S

      Kannattaako, tämä kaikki? Se ei muuta mitään. Oikeastaan, uskon, Jumalan armahtavaisuuden joka tapauksessa olevan suurempi kuin se, ymmärrämmekö täysin Hänen olemustaan ja elämä kuljettaa jokaista, miten kuljettaa... ethän kuitenkaan tahdo seuraajia itsellesi? asiat muotoutuvat kullakin miten muotoutuvatkin... hirveän paljon on saarnaajia, tälläkin palstalla jo, mutta maailmanlaajuisesti, joilla tuntuu olevan jokin missio... olen huomannut, ettei se taida mihinkään oikeasti johtaa, ehkä Jumala... etsii ihmisistä jotain tärkeämpää, ehkä, ken tietää? Mutta jos ajatellaan sitä, miten moni tavoin jo kristinuskossa asioita käsitetään... niin varmaan yhtä monella tavoin kuin on uskovaakin... ja sitten on samanmielisiä, mutta se on helposti "lahkolaisuutta" tai kääntyy sellaiseksi, "me vastaan muut".

      Mutta kukapa loppujen lopuksi piittaa mitä kirjoitan, kuten muutkin kirjoitukset, kaikki valuu hukkaan, pienten ihmisten juttuja, vaikka niin moni todentaa itse itsestään, olevansa Pyhän Hengen asialla eli Jumalan "sijaisena", kertomassa, miten asiat oikeasti ovat.

      • BannattuJeesus

        Jumala piittaa. Sillä "sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaiksi", sanoi Jeesus.

        On katsottava Jeesusta, mitä Hän Itse opetti, mitä Hänen seuraajansa Hänestä kertoivat ja Hänen Itsensä säätämät apostolinsa. Paavali ja Pietari eivät olleet vain alkukristittyjä, vaan Jeesuksen Itsensä asettamia apostoleja, kuten ne 10 muutakin. Ja he kaikki kokivat karun kohtalon. Onneton 13. oli Juudas, joka loikkasi köysi kaulassa mäenkielekkeeltä, niin, että hänen vatsansa repesi ja sisälmyksensä valuivat Veripeltoon.

        Tiettävästi Jeesuksen apostoli Andreas toi kristinuskon Venäjälle, lähes Suomeen asti. Hänen tiedetään vaikuttaneen lähellä nykyistä Moskovaa. Tämän muistoksi on Karjalassakin ortodoksinen paikannimi Andrea.

        Meidän ei tarvitse teeskennellä pyhimyksiä, varoa itseämme, että esiinnynkö nyt oikeana uskovana vai enkö. Antaa mennä vaan. Tuokaamme julki mitä todella ajattelemme, mitä todella uskomme. Me emme ole jeesuksia, me olemme vanhurskautettuja syntisiä, uskossa, kullakin meistä omat vikamme.

        Jeesus ei ollut hiljainen heppu. Hänet, kuten kuulemma Martti Lutherkin, olisi äkkiä bannattu ekumeenisilta keskustelufoorumeilta, joilla on soveliaampaa keskustella oluesta kuin itse evankeliumista. Jos meidät bannataan, siksi että puhumme totta, emmekä esim. suostu tanssimaan vasemmistosuvakkien valheiden mukaan, ottakaamme se vain kunniana vastaan.


      • L_S

        No ,joka tapauksessa, jokainen tuntuu sanovan tietävänsä sen "varman totuuden" ja kaikki puolustautuvat raamatulla ja sanalla, se on vakiopuolustus, että täytyy pitää yllä Jumalan totuutta ja että se on Jumalan tahto... sanon vain mitä näen, että kaikki jauhaa samaa, ja kaikki mielipiteet ovat erilaisia, miten se Jumala, onkin kaikkien mielestä vain "oman minän leirissä" ja kaikki eriävä, on aina valhetta.

        Tiedätkö mitä tarkoitan? ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan? uskovien kanssa on jo niin puuduttavaa ja tuskastuttavaa keskustella, vaikka eihän se ole koskaan keskustelua, vaan eipäs ja juupas väittelyä, mikä ei johda mihinkään.

        Olisiko jossain armahtavia uskovia, toisia kohtaan, oikeasti?


      • Arvidsson

        Paljon selityksiä. Hebr. kirjeen jo ensimmäinen luku kertoo, mikä kukin on tuolla ylhäällä. Ei tarvitse sen enemmän selitellä.
        Jos haluat olla kristillisen seurakunnan jäsen, sinun tulee hyväksyä ja uskoa Apostolinen uskontunnustus
        Minut on täällä uhattua ampua. Se olisi nopea siirtyä kirkkauteen. Joka tapauksessa rukoilen, että tuo uhkaaja pääsisi kerran kirkkauteen. Kadotus on hirvittävä paikka, ettei voi toivoa kenenkään päätyä ikuiseen pimeyteen.


      • jumala-kanssamme
        BannattuJeesus kirjoitti:

        Jumala piittaa. Sillä "sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaiksi", sanoi Jeesus.

        On katsottava Jeesusta, mitä Hän Itse opetti, mitä Hänen seuraajansa Hänestä kertoivat ja Hänen Itsensä säätämät apostolinsa. Paavali ja Pietari eivät olleet vain alkukristittyjä, vaan Jeesuksen Itsensä asettamia apostoleja, kuten ne 10 muutakin. Ja he kaikki kokivat karun kohtalon. Onneton 13. oli Juudas, joka loikkasi köysi kaulassa mäenkielekkeeltä, niin, että hänen vatsansa repesi ja sisälmyksensä valuivat Veripeltoon.

        Tiettävästi Jeesuksen apostoli Andreas toi kristinuskon Venäjälle, lähes Suomeen asti. Hänen tiedetään vaikuttaneen lähellä nykyistä Moskovaa. Tämän muistoksi on Karjalassakin ortodoksinen paikannimi Andrea.

        Meidän ei tarvitse teeskennellä pyhimyksiä, varoa itseämme, että esiinnynkö nyt oikeana uskovana vai enkö. Antaa mennä vaan. Tuokaamme julki mitä todella ajattelemme, mitä todella uskomme. Me emme ole jeesuksia, me olemme vanhurskautettuja syntisiä, uskossa, kullakin meistä omat vikamme.

        Jeesus ei ollut hiljainen heppu. Hänet, kuten kuulemma Martti Lutherkin, olisi äkkiä bannattu ekumeenisilta keskustelufoorumeilta, joilla on soveliaampaa keskustella oluesta kuin itse evankeliumista. Jos meidät bannataan, siksi että puhumme totta, emmekä esim. suostu tanssimaan vasemmistosuvakkien valheiden mukaan, ottakaamme se vain kunniana vastaan.

        >>> Me emme ole jeesuksia, me olemme vanhurskautettuja syntisiä<<<

        Hyvä kirjoitus melkein kaikin puolin mutta tässä sinulla tuli teologinen kömmähdys.
        Se vanha syntinen paskiaisesi, ja minun syntinen paskiainen, kuoli meidän uskoon tulossamme.

        Kuollut ei voi edustaa ketään, ei edes vaikka se kummittelisi, ja kyllä se kummitteleekin. Mutta emme saa perustaa oppiamme kummitusten kummittelulle. Meidän tulee pysyä luotettavassa kirjoitetussa Jumalan ilmoituksessa.

        Jumala ilmoittaa uskovan armosta pelastetuksi Jumalan lapseksi, ei syntiseksi.
        Ei edes armosta pelastetuksi syntiseksi. Sanaa "syntinen" ei ole Ef 2:5, 8 jakeissa, niin emme lisää sitä sinne. Pysymme siinä, mitä on kirjoitettu lisäämättä Jumalan Sanoihin omia käsityksiämme ja tulkintojamme.

        Edelleen Jumala ilmoittaa uskovan vanhurskaaksi ja pyhäksi. Jeesus puhui erikseen syntisistä ja vanhurskaista, niin myös VT. Syntisillä Jeesus tarkoitti uskosta osattomia, ja vanhurskailla Hän tarkoitti Häneen uskovia ihmisiä.

        Uskoon tullut uskova on syntynyt Jumalasta ja on Jumalan lapsi ja uusi luomus. Uusi luomus on aina vanhurskas ja pyhä koska se on Jumalasta.


      • gbmq
        L_S kirjoitti:

        No ,joka tapauksessa, jokainen tuntuu sanovan tietävänsä sen "varman totuuden" ja kaikki puolustautuvat raamatulla ja sanalla, se on vakiopuolustus, että täytyy pitää yllä Jumalan totuutta ja että se on Jumalan tahto... sanon vain mitä näen, että kaikki jauhaa samaa, ja kaikki mielipiteet ovat erilaisia, miten se Jumala, onkin kaikkien mielestä vain "oman minän leirissä" ja kaikki eriävä, on aina valhetta.

        Tiedätkö mitä tarkoitan? ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan? uskovien kanssa on jo niin puuduttavaa ja tuskastuttavaa keskustella, vaikka eihän se ole koskaan keskustelua, vaan eipäs ja juupas väittelyä, mikä ei johda mihinkään.

        Olisiko jossain armahtavia uskovia, toisia kohtaan, oikeasti?

        Sinä et varmaankaan osaa erottaa, kuka on uskovainen ja kuka ei.
        Tämä on helluntailaisuutta käsittelevä palsta. Jehovalaiset eivät tule tänne rakastamaan helluntailaisia vaan he tulevat levittämää omia harhaoppejaan, eivätkä he edes ilmoita olevansa jehovalaisia vaan he antavat sen kuvan kuin he olisivat helluntailaisia. He eivät tietenkään voi harhauttaa helluntailaisia mutta muita ihmisiä, kuten sinua, he pystyvät harhauttamaan.


      • L_S

        minusta, joka sanoo olevansa uskovainen, mikä olen sitä epäilemään... ei ole minun tehtäväni, en hyödy sellaisesta mitään, että lähtisin toisen uskoa mitätöimään.
        Jehovalainen, taitaa olla kolminaisuuteen uskovien, pilkkanimitys, niille, jotka uskovat, toisin Jumalan olemuksen.


    • kaminakuumaksi

      Tässä ketjussa ei ole uskovien välisestä keskustelusta. Vaan aloittaja edustaan antikristillista ja Jeesuksen seuraajia pilkkaavaa harhaoppia.
      Lisäksi täällä on meuhkaamassa jehovan todistajia.

    • nnniin

      Nimimerkki, erikoinen, tehän aiheutatte kiistaa Jumalan ja Jeesuksen välillä. Häpäisette korkeimman Kaikkivaltiaan, kun jaatte hänet kolmeen osaan ja teette Jeesuksesta valehtelijan, koska hän ei koskaan väittänyt olevansa Jumalan vertainen, vaan sanoi : Isä on minua suurempi. Joh. 14 : 28. Mistään et voi löytää raamatunpaikkaa, jossa Jeesus sanoi olevansa Totinen Jumala. Kun Jeesus puhui ykseydestä Isänsä kanssa Joh. 17. luvussa, niin jos luet jakeen 20, huomaat, että Jeesus toivoi seuraajilleen samaa yhteyttä, kuin hänellä oli Isänsä kanssa, siis samaa opetuksen yksyttä. Muutenhan voisi ymmärtää jumaluuden kattavan myös Jeesuksen seuraajat.
      On hyvin mautonta nimitellä toisia harhaoppiseksi, jos ei itse hyväksy tai tunne Raamatun opetusta. Tällainen nimittely ei tee opetusta oikeaksi. Se on sokeaa uskomista.

      • erikoinen

        1 Joh 5:20 ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Isän vertainen mutta Isä puolestaan väitti, että Jeesus on Jumala. Sinä teet Isästä valehtelijan, jos kiellät sen.


      • totuus_voittaa
        erikoinen kirjoitti:

        1 Joh 5:20 ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Isän vertainen mutta Isä puolestaan väitti, että Jeesus on Jumala. Sinä teet Isästä valehtelijan, jos kiellät sen.

        Tuo tyyppi ei osaa muuta kuin valehdella.

        "Isä puolestaan väitti, että Jeesus on Jumala."

        Jumala todisti Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jumala ei todistanut Jeesuksesta että "tämä olen minä itse toisessa persoonassani" tai muuta vastaavaa.

        Jumalan todistusta eivät "Jeesus on Jumala" hörhöt usko eikä Jeesuksen omaa todistusta (Joh 10:36). Se ei heille riitä, pitää mennä edemmäs vaikka sellaisesta Raamatussa varoitetaan (2 Joh 1:9)

        "Totinen Jumala" raamatunkohdassa 1 Joh 5:20 on Isä, sama "totinen Jumala" kuin hän josta Jeesus sanoo: "että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA" (Joh 17:3)

        Ei siis voi olla kahta jotka molemmat olisivat "totinen Jumala" koska on VAIN YKSI, Isä.

        Helluntailainen ei tietenkään Jeesusta usko yhtä vähän kuin Jumalaa.

        Helluntailainen uskoo että hän voi lyödä Jeesusta Raamatulla päähän.

        Sano sinä Jeesus mitä haluat mutta "Raamattu sanoo" mitä minä itse luulen sen sanovan.

        Tämä on heidän "usko".

        Kaikki on pelkkää valhetta ja itsepetosta.

        Ei semmoista uskovaa ole joka ei usko Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta.

        Ei Raamattua voi kääntää Jeesusta Kristusta ja Jumalaa vastaan.

        Yrittää voi mutta sitä ihminen tekee omaksi tuhokseen apostoli Pietarin mukaan (2 Piet 3:16)


    • nnniin

      Advisson, apostolinen uskontunnustus ei perustu Raamattuun. Se kehiteltiin apostolien kuoltua, kun luopumus tuli ennustuksen mukaan. Jos vertailet sen opetuksia Raamatun kanssa, huomaat niiden olevan ristiriidassa keskenään.

      Kaminatkuumaksi, mitä tarkoitat antikristillisyydellä ja meuhkaamisella? Mielestäni mielipiteesi on vain sanojen helinää, ilman todellista Raamatun opetuksen tuntemusta.

    • L_S

      Lauluista puheenollen... sinun kanssasihan jaettiin musiikkia jokin aika sitten?
      Kuuntelin veljeydestä mahtavan biisin juuri hetki sitten.

      Hae sellainen biisi youtubesta kuin: Orphaned Land - Brother

      Kerro, mitä pidit?

    • erikoinen

      Jehovan todistajille kelpaa vain sellainen Isä Jumala, joka valehtelee, että Jeesus on Jumala. Siksi he väittävät, että tässäkin jakeessa Hebr 1:8 Isä Jumala vain valehtelee, että Jeesus on Jumala.

      Hebr1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
      1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka....

      Onkin hyvin ymmärrettävää, että Jehovan todistajille kelpaa vain valehteleva Jumala sillä hekin itse valehtelevat koko ajan ja vääristävät Raamatun ilmoitusta.
      Rehellistä Isä Jumalaa, joka todistaa Pojastaan, että tämä on Jumala, Jehovan todistajat eivät voi koskaan hyväksyä.

    • totuus_voittaa

      Hepr 1:8-9 puhuu Jumalan valtaistuimesta ja Pojasta.

      On täysin älytöntä luulla että Jumalalla olisi Jumala, tai että Jumala joka kerta toisensa jälkeen on sanonut olevansa ainoa Jumala (esim. Jesaja 45:5) yhtäkkiä sanoisi että näin ei ollutkaan vaan että oli toinenkin Jumala, Poika.

      Raamattu sanoo että Kristuksen pää on Jumala (1 Kor 11:3)

      Raamattu ei sano että Jumalan pää on Kristus.

      Raamattu myös sanoo että Jumala on yksi. (1 Tim 2:5)

      Raamattu ei sano että Jumala on kolmiyhteinen.

      Nämä jotka eivät usko Jumalaa eivätkä Jeesusta Kristusta tulevat jatkamaan valehteluaan koska he ovat valheen isän Perkeleen palveluksessa.

      Valhetta on niin kauan kuin on valehtelijoita. Sitten kun ei ole enää valehtelijoita ei ole valheitakaan.

      (en ole ns. "Jehovan todistaja")

    • erikoinen

      Ihanasti uskossa valehtelevaan Jumalaan ovat valehtelevat Jehovan todistajat, jotka eivät edes uskalla sanoa olevansa Jehovan todistajia.

    • nnniin

      Erikoinen, en oikein ymmärrä selostustasi, mutta Hebr. 1: 8:ssa ei sanota Jumalan sanovan, että Jeesus on Jumala. Siinä kerrotaan keneltä Jeesus on saanut valtansa ja voimansa. Jumala antoi tuon valtaistuimen palkintona hänen uskollisuudestaan maan päällä, kuten Raamattu osoitaa.
      Jeesuksen valtaistuin edustaa hänen valta-asemaansa, jonka hän on saanut Isältään ja Jumalaltaan. Jumala on kuitenkin tämän valtaistuimen Perustaja ja Antaja. Se on lähtöisin hänestä, niinkuin kaikki muukin, koska hänellä ei ole alkua eikä loppua.
      Ilmestyskirja kuvailee kuudennessa luvussa Jeesusta soturikuninkaana (6:2) joka tulee toteuttamaan Jumalan tahdon poistamalla kaiken pahuuden. Ilmestyskirjan kirjoitti Johannes ja alussa kerrotaan, kuka antoi tämän ilmestyksen. 1:2sanoo: "Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka hän sai Isältään, näyttääkseen orjilleen sen, minkä täytyy pian tapahtua." Jumala on kaiken tiedon ja elämän lähde. Hänestä on kaikki lähtöisin. Ilman häntä ei olisi mitään, ei Jeesustakaan, hänen Esikoispoikaansa. Mutta hän on Rakkaus, ja hän on tehnyt paljon hienoja asioita, kuten lähettämällä Poikansa lunnaiksemme. Siksi emme voi yhtyä lauluun "vain yksin mulle Jeesus riittävi." Me tarvitsemme ennenkaikkea Kaikkivaltiasta ainoaa tosi Jumalaa, mutta myös hänen Poikaansa Jeesusta, joka on välimies meidän ja Jumalan välillä.

      • >Tiedämme, ettei ihminen koskaan opi tajuamaan kuka ja millainen Jeesus Kristus on, ellei hän ensin koe omassa elämässään Jeesuksen sovitusteon vapauttavan vaikutuksen.

        Opimme tuntemaan oikein Jeesuksen nimenomaan hänen pelastusteostaan Golgatalla. Siinä on se valo, joka tuli maailmaan ja se totuus, joka tekee meidät vapaiksi. Mekin voimme kohdata, koskettaa ja saada henkilökohtaiseksi omaisuudeksemme tämän valon ja totuuden, Jeesuksen Kristuksen.

        Kun tämä toteutuu tiedämme silloin, että tämän on meille ilmoittanut "minun Isäni, joka on taivaissa" eikä "liha ja veri", s.o. meidän oma ajattelukykymme ja ponnistelumme (Matt 16:17). Jotta Jeesus olisi meille todella se, mitä hän on, tarvitsemme kukin oman Damasko-kokemuksemme (Apt 26:13-19).<

        ( Olavi Peltola )


    • erikoinen

      Oletko sinäkin niitä valehtelevia Jehovan todistajia vai puuttuuko sinulta sisälukutaito.

      Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

    • nnniin

      Erikoinen, ihmettelen röyhkeää tyyliäsi. Miksi joku valehtelisi uskonnostaan. Nimi. totuus_voittaa ei varmaankaan ole Jehovan todistaja, koska hän niin toteaa. Minä olen Jehovan todistaja, eikä minulla ole valehtelevaa Jumalaa. Uskon Raamatun Jumalaan. Eikä hän ole kolmiyhteinen, eikä myöskään Jeesus. Raamattu ei puhu kolmiyhteisestä Jumalasta, eikä Jeesuskaan koskaan väittänyt olevansa Jumala. Hän alistui aina Isänsä tahtoon. Mallirukouksessaankin Jeesus ensin rukoili Isänsä nimen pyhittämistä ja hänen Valtakuntansa tuloa ja sitä että hänen Isänsä tahto tapahtuisi niin maan päällä kuin taivaassakin. Luepa tuo Jeesuksen esittämä rukous ajatuksella Matt. 6. :ta luvusta. Huomaat varmaan siitäkin, kenen tahto oli Jeesukselle tärkein. Ihmetyttää tuo jatkuva Raamatun todistelun vastustaminen. Nimittelemällä toisia, et voita mitään. Nolaat vain itsesi.

      • Juud.1
        -
        17. Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
        18. sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
        19. Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
        20. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
        21. ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
        22. Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
        23. toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
        24. Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
        25. hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.


    • erikoi

      Etkö sinä osaa lukea mitä Hebr 1:8:ssa lukee. Eihän sinun kanssasi voi keskustella, jos sinä et osaa lukea.

      • erikoi

        Tämä siis nnniin:lle. erikoinen nimimerkki lakkasi toimiamasta.


    • nnniin

      Tuossa Juudan kirjeen lopussa annetaan kunnia Jumalalle, ainoalle Pelastajalle, Jeesuksen meidän Herramme kautta. Ja 21. jae kehoittaa pysymään Jumalan rakkaudessa ja odottamaan Herramme Jeesuksen armoa, ikuinen elämä silmämääränä. Puhutaan kahdesta eri persoonasta, Jumalasta Pelastajasta ja Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
      Jumalaa tosiaan pilkataan kertomalla hänestä jotain, mitä hän ei ole. Tuolla opilla kolmiyhteisestä Jumalasta on eksytetty valtava määrä ihmisiä, koko kristikunta.
      Lavealla tiellä on paljon kulkijoita.

    • bbhnnnn

      Sinä luet väärää kirjaa. Tuo jae on Hebrealaiskirjassa.

    • nnniin

      Erikoinen, olen ollut lukutaitoinen yli 60 vuotta ja sinä aikana Raamattu on tullut tutuksi, enkä ole löytänyt sieltä opetusta kolmiyhteisestä Jumalasta ja tiedän sen, että tuo oppi otettiin kristikuntaan vasta 300-luvulla.
      Miten itse luet esim. Mark. 13:32: "Siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä." Olisiko tämä mahdollista, jos Isä ,Poika ja Pyhä henki olisivat yhdenvertaisia ja muodostaisivat yhden jumaluuden, jos vain Isä tietää. Jos sanot, että Jeesus sanoi nuo sanat ollessaan maan päällä ihmisenä, miksei Pyhä henkikään sitä tiennyt. Vain Isän sanottiin tietävän.

      Toinen esimerkki. Matt.20:20-23, jossa Sebedeuksen poikien äiti pyysi antamaan pojilleen paikat hänen molemmilla puolillaan valtakunnassa. Mitä Jeesus vastasi? "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut." Kuinka outoa tämä olisikaan, jos Jeesus olisi Jumala. Miksi Jeesus vastasi näin? Eikö tämä raamtunpaikka osoita selvästi, että Jeesus ei ollut yhdenvertainen Isän kanssa ja sen, että Isä on pidättänyt itsellään joitakin etuoikeuksia? On niin monia raamatunpaikkoja sen tueksi, ettei Jeesus ole Jumala ja yhdenvertainen Isänsä kanssa, että menisi koko yö niiden kirjoittamiseen. Kannustan nimim.erikoinen harrastamaan Raamatun sisälukutaitoa ja ottaa se kokonaisuutena ja ottaa huomioon Jeesuksen omat todistelut suuhteestaan Jumalaan.

      • klll

        Isällä, Pojalla ja Pyhällä Hengellä on jokaisella oma tehtäväalueensa. Eivät he ole samanlaisia mutta Jumalan määritelmä pätee heidän kaikkien kohdalla. Raamattu todistaa sen aivan selvästi. Te ette vain suostu lukemaan Raamattua niiltä osin, missä se on sanottu. Tulipahan mieleen, että te varmaankin luette sitä omaa vääristeltyä raamattuanne ja sieltä ei tietysti löydy näitäkään jakeita.

        Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Jesaja:
        9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas

        Joh 13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.


    • kaminakuumaksi

      Jokainen, joka kieltää Jeesuksen jumaluuden tekee samoin kuin ne, jotka tuomitsivat Jeesuksen ristiinnaulittavaksi.
      Juutalaiset vastasivat hänelle (Jeesukselle): "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

    • totuus_voittaa

      "Jeesus on Jumala" uskovainen ei ole uskossa.

      Miksi niin?

      Koska ei usko Jeesusta eikä Jumalaa.

      Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

      Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

      Raamatussa varoitetaan menemästä Kristuksen opin yli, siihen mitään lisäämästä.

      Nämä tyypillisesti tekevät noita lisäyksiä tyyliin "Jeesus on Jumalan Poika mutta samalla Jumala itse". "Jumala on yksi, mutta samalla kolme". Näin he vääristelevät Jumalan Sanaa.

      "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. (2 Joh 1:9)

      Vastaväitteillään he yrittävät kumota Jeesuksen omat sanat ja Jumalan todistuksen Jeesuksesta.

      Nämä ovat tietämättömiä ja haihattelevia ihmisiä jotka vääristelevät kirjoituksia. (2 Piet 3:16)

      Uskoa ei heillä ole.

      • gghtyt

        Sinä vetoat Raamattuun mutta sinulla taitaa olla oma raamattu, joka poikkeaa tavallisesta Raamatusta. Raamattu todistaa selvästi, että Jeesus on Jumala.

        Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Jesaja:
        9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas

        Joh 13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.


      • totuus_voittaa
        gghtyt kirjoitti:

        Sinä vetoat Raamattuun mutta sinulla taitaa olla oma raamattu, joka poikkeaa tavallisesta Raamatusta. Raamattu todistaa selvästi, että Jeesus on Jumala.

        Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Jesaja:
        9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas

        Joh 13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

        "Raamattu todistaa selvästi, että Jeesus on Jumala."

        Näiden Raamattu todistaa Jumalan todistusta vastaan samassa Raamatussa!

        Raamattu vastaan Jumala!

        Ei ole mitään järjettömämpää!

        Kaksi todistajaa joita nämä eivät usko:

        Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jeesus itse todistaa: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Raamattu ei todista Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta vastaan ellei sitä väärennetä tai sen sanomaa tahallaan väärinymmärretä ja vääristellä.

        Se että näiden urpojen Raamattu todistaa Jumalaa vastaan johtuu siitä että he ovat tietämättömiä haihattelijoita jotka eivätkä ymmärrä lukemaansa.

        Nämä ovat tuhon tiellä.

        Toinen tie on uskoa Jumalaan ja siihen mitä Jumala itse sanoo:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Jos ja kun Jumala itse sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole niin silloin ei ketään toista Jumalaa ole. Sen tietää jokainen joka uskoo Jumalaan. Joka väittää vastaan ei usko Jumalaan.

        Jos ja kun Jeesus todistaa oman Jumalansa, Isän, yksin olevan totinen Jumala (Joh 17:3) niin silloin ei ketään toista Jumalaa ole kuin Isä, Jeesuksen Kristuksen Jumala. Jokainen joka uskoo Jeesukseen tietää saman asian. Joka väittää vastaan ei usko Jeesukseen.

        Jos ja kun Jumalan seurakunnalla oli "vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6) niin silloin helluntaiseurakunnat eivät ole Jumalan seurakuntia koska heillä ei ole Jumalan seurakunnan Jumalaa vaan on: "yksi iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki" mikä ei ole sama kuin "vain yksi Jumala, Isä".

        Voi niitä jotka kääntävät Raamatun, Jumalan Sanan, Jumalaa itseään ja Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta vastaan.


    • isäpoikajapyhähenki

      Halloo totuus_voittaa!

      1 Joh 5:20 "ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

      Sinä et siis usko tätä Jumalan ilmoitusta ja todistusta Pojasta.
      Miksi et rehellisesti tunnusta, että et usko kaikkea Raamatun ilmoitusta?
      Eikö se olisi rehellistä ja nostaisi arvostustasi rehellisenä kirjoittajana?

      Miten sinä voit todistaa yhdestä Raamatun jakeesta ehdottomana totuutena
      ja samanaikaisesti hylätä toisen jakeen valheena? Kummatkin ilmoitukset ovat Raamatussa, johon sinä vetoat.

      Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa kun se ilmoittaa Jeesuksen
      Kristuksen Jumalan Pojaksi ja Jumalaksi. Kumpikin ilmoitus on selvästi
      Raamatussa luettavissa. Silloin molemmat ilmoitukset ovat totta eikä
      niitä kumpaakaan voi hylätä.

      Kaikki Raamatun ilmoitukset tulee synkronisoitua ihmisen sydämessä
      yhdeksi kokonaisuudeksi ja yhdeksi totuudeksi ilman ristiiitaa.
      Silloin vasta kun ristiriidat poistuvat, ihminen on ymmärtänyt
      Raamatun kokonaisilmoituksen ja voi opettaa Sanaa toisille.

      Sinä et ole vielä ymmärtänyt Raamatun kokonaisilmoitusta etkä siksi voi
      opettaa toisia. Viljelet muutamia jakeita jotka uskot kumoavat jonkun
      toisen Raamatun jakeen. Niin ei Pyhän Hengen opetuksessa elävä uskova tee.
      Pyhä Henki ei koskaan kumoa yhtään Raamatun jaetta toisella Raamatun jakeella.
      Pyhä Henki selittää Raamattua.

    • totuus_voittaa

      Jaikalille tiedoksi:

      Niillä jolla ei ole Jumalaa ei ole myöskään Jumalan Henkeä.

      Niillä jotka valehtelevat ei ole Totuuden Henkeä.

    • totuus_voittaa

      täällä on enää semmoinen jengi jäljellä joiden kanssa on aivan turha jatkaa

    • Rajoitettu.sananvapaus

      Tähän ketjuun vastaaminen estetään. Ei lähde viestit eteenpäin. Aikomani viesti on tallessa ja lähetän sen kyllä, odotan sitä vaikka maailman tappiin asti.

    • Sensuroitu.krisutar

      Tämä viesti on Arvidssonille 16.8.2018 klo 18.48

      Hei, ARVIDSSON!

      Sinäkinkö olet saanut täällä tappouhkauksen / -uhkauksia? Et ole ainoa.

      Mm. Itse olen vuosien aikana saanut myöskin tappouhkauksia, myös eräs toinen toisinajattelija-kirjoittaja, nicki KTS, hän saanut lukuisia.

      Tappouhkaukset ovat olleet sellaisia, että taisin parista sellaisesta tehdä ilmoituksen nettipoliisille, sen puuttumatta asiaan, edes vastaamatta itselleni. Jos tappouhkausta ei ole tarkoin eritelty, poliisi ei puutu tällaiseen "suunsoittoon".

      Ulkomaalaisia, rikollisia maahantunkeutujia vastaan suunnattuja, isänmaallisia, "rasistisia kirjoituksia" varten sillä on kyllä oma hälyytysjärjestelmänsä, muttei kristittyjä vastaan suunnattuja tappouhkauksia. Ja on Nimi Yli Kaiken, jota ei saa ääneen lausua (alkukirjaimet J.L.) ja jonka mainitessa viesti lentää sekunnissa helvettiin, näin sanoakseni.

      *yssää virkavaltamme mukaan saa vapaasti mollata, levittää valheuutisia, tässä ei rasismi-säännöt toimi, sillä *yssä on ortodoksikristillinen kansa ja maa ja ne kuuluukin ampua! Muistakaamme iloinen sotalaulumme "Silmien välliin *yssää". Soittaisivat sitä vaihteeksi Itsenäisyyspäivän juhlavastaanotolla, Jääkärimarssin sijalla, kun rahvaan julkkikset astuvat catwalkille. Muotitoimittajat saattaisivat ihastua tästä uusvanhasta, raikkaasta, musiikillisesta oivalluksesta.

      Joten älä sinä yhtään pelkää, Arvidsson. Noita tappouhkauksia itse saaden ja saademme (KTS), näin pikku vaivan, kiertäen, kartaen selvittää, keistä se tappojengi oletetusti koostuu. Kirjoitin nimet heti ylös, sekä porukan seurakuntataustan. En kuitenkaan voi niitä nimiä tähän laittaa, enkä näin suoraan osoittaa, etten, itse uhri, saisi syytettä! Mutta mulla on nimet tallessa.

      Näiden nickien takaa kun on helppo huudella ja asioita tuntematon uhri saattaa häkeltyä kun ei tiedä mikä murhajengi siellä on taustalla. Kun itselleni selvisi asia, oli se, selitys, ... miten tuon sanoisi?... aivan looginen. Olin itse viime talvena kuolla, sairastuin yhtäkkisesti vakavasti, oli hengenlähtö lähellä. Tuolloin, pillit soiden, kahdella ambulanssilla kuolemankielissä, jouluyönä letkuissa, itselleni kirkastui moni asia.

      Näin paha, kuten kuolema ja sen palvelijat, palvelivat uhriaan. Kärähtivät suoraan, nk. rysän päältä.

      Joten Arvi, elämä voi olla jännittävääkin, elämme ja kuolemme uskossa Kristukseen. Kuljemme läpi mystisten maailmoiden, karmaisevien seikkailujen. Siinä tulee Jumala mieleen, kun tutkimuspöydällä oksennat, haukot henkeäsi ja uskot, että nyt saattaa olla lähtö edessä. Pahan lahkovallat ei voi meitä sietää. Heillä on ihan henkivallat käytössään. Se vihaa meitä, kuten vihasi jo alusta asti Jeesustamme. Se viha meitä vastaan paistaa myös tässä ketjussa.

      Sen havaitseminen vaatii vain luetun ymmärtämistä.

      KOOTEEÄSSÄ! TUUS SÄÄKI TAAS KATTOON! Taas täällä murhataan!

      https://www.youtube.com/watch?v=nU_ugesWPow
      .

    • Salomelle

      Aivan.

      Jumala antakoon sinulle rauhan sydämeen ja mieleen.

      Herra siunatkoon sinua
      ja varjelkoon sinua.
      Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle
      ja olkoon sinulle armollinen.
      Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
      ja antakoon sinulle rauhan.

      Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Aamen.
      .

    • Häneen.uskova

      Jeesus On Herra.

    • L_S

      Ehkä tarvitset apua, st.maria.salome? Sinulla ei ole kaikki kunnossa, jos tuo mitä kirjoitat, ei ole pilailua.

    • Jeesus.riittää

      Helluntailainen laulaa "vain yksin Jeesus hän mulle riittävi", koska Raamattu sanoo, että jolla on Poika, sillä on myös Isä, mutta jolla ei Poikaa ole, hänellä ei ole myöskään Isää. 1. Joh. 2:23
      Siksi Jeesus riittää. Totisesti. Aamen.

      • jumala-kanssamme

        Poika riittää koska Isä on Pojassa ja
        Poika on Isässä = Isä ja Poika on yksi.


    • Anonyymi

      Tuo on lumeuskoa ja harhaa, uskonnollinen kupla.

    • Anonyymi

      "Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni." (Ilm 3:12)

      Onko Jeesuksen Jumalan nimi Jeesus?

      Semmoiselle joka uskoo että Jeesus on Jumala niin täytyy olla koska on vain Jeesus joka on Jumala.

      Pääsy kielletty Uuteen Jerusalemiin, väärällä uskolla ei pääse sisään.

      Huutavat Jeesusta jossain muualla.

      Jeesus ei enää vastaa nimellä Jeesus, koska hänellä on uusi nimi tuon raamatunkohdan mukaan.

      Uutta nimeä eivät tiedä, linja on poikki, numero vaihtunut.

      Loppu.

    • Anonyymi

      Minä en ole tuossa ymmärryksessä. Mitä olen jutellut hellareiden kanssa niin olen ymmärtänyt, että turvaavat Jeesukseen syntien sovittajanaan etupäässä.
      On heillä Jumala silti, Isä taivaassa.

      ST

      • Anonyymi

        Voi sellaisiakin olla, mutta tätä palstaa pyörittävät helluntailaiset joiden taivaassa on vain yksi valtaistuin ja sillä istuu Jeesus joka on Jumala. Jumalaa he eivät tarvitse mihinkään koska on Jeesus, Jeesus on Kaikkivaltias Jumala. Kun huutaa Jeesus Jeesus niin Jumalaan ei tarvitse uskoa.

        Jeesuksen Isä ei ole Jumala opettaa yksi heistä.

        Jumalaa ei ole on heidän ilosanoma, on vain Jeesus.

        Joka vähääkään on Raamattua lukenut ja jotain lukemastaan ymmärtänyt tajuaa heidät harhaisiksi eksyttäjiksi.

        Nämä ovat mesonneet täällä jo vuosikausia.


    • Anonyymi

      Uuno niin, ei tiennyt kumpaan mimmiin päin olisi katsonut.

    • Anonyymi

      Esitin sinulle "t.v" tuolla toisessa ketjussa kysymyksen.

      Sinähän olet itse todistanut opistasi, että sinun tavalla uskovia ihmisiä Suomessa on vain muutamia, siis todella vähän.

      Tämänkin aloituksesi olet tehnyt tuon uskon käsityksesi mukaan.

      Mikä teitä muutamaa yhdistää, mikä on uskonne perusta?
      Missä nimessä uskon käsityksesi mukaan uskovat kokoontuvat yhteen?

      Kirjoitat myös palstalla mellastamisesta, onko tämä palsta siis mielestäsi vain sinun uskon käsityksesi esilläpitämistä varten, vai miksi kirjoitat mellastamisesta.

      Oletko mielestäsi Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetty?

      Todennäköisesti näihin kysymyksiin ei tule vastausta, mutta ehkäpä mietit näitä mielessäsi.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinähän olet itse todistanut opistasi, että sinun tavalla uskovia ihmisiä Suomessa on vain muutamia, siis todella vähän."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546406/loytyyko-maan-paalta-uskoa

        Ei tuossa ole vastausta kysymyksiini.

        Koska oman todistuksesi mukaan tavallasi uskovia on vain muutama koko Suomessa, niin mihin se perustuu.

        Mikä on uskosi perusta? Mikä on toivosi perusta?

        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        ( 1Piet 3)

        Ja kuten Pietari sinua ohjeistaa, sävyisästi.

        Oletko Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetty?

        Osaatko vastata?

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      VAIN YKSIN JEESUS HÄN MULLE RIITTÄVI

      VAIN HÄNEN LUONAAN TYYNTYY SYÖMMENI

      VAIN LUONA RISTIN HILJAA VARTOEN

      SAAN KAIKEN HÄLTÄ MÄ MITÄ TARVITSEN
      VAIN LUONA RISTIN HILJAA VARTOEN

      SAAN KAIKEN HÄLTÄ MÄ MITÄ TARVITSEN


      KUIN VIRVA TUULTEN TUO LIEKKI HÄILYVÄ

      ON TÄÄLLÄ ONNEKKAINKIN ELÄMÄN
      POIS RIENTÄÄ HETKET ONNEN PÄIVIEN

      VAIN JEESUS ANTAA VOI ONNEN AINAISEN

      POIS RIENTÄÄ HETKET ONNEN PÄIVIEN

      VAIN JEESUS ANTAA VOI ONNEN AINAISEN


      VAIN JEESUS RIITTÄÄ

      KUN KAIKEN PEITTÄÄ YÖ
      JA SYDÄN TUSKAN TÄYTTÄMÄNÄ LYÖ
      KUN KULJEN KAUTTA KORVEN PIMENNON
      VAIN JEESUS RIITTÄÄ HÄN YKSIN LUONAIN ON

      KUN KULJEN KAUTTA KORVEN PIMENNON

      VAIN JEESUS RIITTÄÄ HÄN YKSIN LUONAIN ON


      VAIN JEESUS RIITTÄÄ KUN MYRSKYT RAIVOAA

      JA AALLOT UHKAA PURREN UPOTTAA
      OI AUTA HERRA HUUDAN TUSKASSAIN

      HÄN TYYNTÄÄ MYRSKYN

      KUN ON MUN PURRESSAIN
      OI AUTA HERRA HUUDAN TUSKASSAIN

      HÄN TYYNTÄÄ MYRSKYN

      KUN ON MUN PURRESSAIN

      ON LUONAIN JEESUS KUN SILMÄIN SULKEUTUU

      JA PÄÄRLYPORTIT MULLE AVAUTUU

      ON LUONAIN HÄN KUNJÄTÄN TÄMÄN MAAN

      JA ISÄN KOTIIN MÄ MUUTAN IHANAAN

      ON LUONAIN HÄN KUNJÄTÄN TÄMÄN MAAN

      JA ISÄN KOTIIN MÄ MUUTAN IHANAAN


      ST

      • Anonyymi

        Aamen, meille on annettu vain yksi nimi, jossa pelastua.

        Usko Toivonen.


      • Anonyymi

        “JA PÄÄRLYPORTIT MULLE AVAUTUU”

        "Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni." (Ilm 3:12)


        Jeesuksen Jumalan kieltäjät eivät tuosta mene läpi. Jeesuksen Jumalan nimi ei ole Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “JA PÄÄRLYPORTIT MULLE AVAUTUU”

        "Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni." (Ilm 3:12)


        Jeesuksen Jumalan kieltäjät eivät tuosta mene läpi. Jeesuksen Jumalan nimi ei ole Jeesus.

        Toiset nimet kuihtuu kerran, mutta yhä elää nimen Herran. Kaunis nimi Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “JA PÄÄRLYPORTIT MULLE AVAUTUU”

        "Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni." (Ilm 3:12)


        Jeesuksen Jumalan kieltäjät eivät tuosta mene läpi. Jeesuksen Jumalan nimi ei ole Jeesus.

        Uskon niin, että on parempi olla Jeesuksessa kuin yksin Jumalassa.
        Koska Jeesus on seurakunnan pää.
        Jos pää puuttuu, mihin ruumiin jäsenet tietävät kulkea?

        Voi ilman raajojaan mennä taivaanportista läpi, mutta ilman päätä ei liiku yhtään mihinkään.

        Jeesus on kuitenkin ylösnousemus ja elämä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon niin, että on parempi olla Jeesuksessa kuin yksin Jumalassa.
        Koska Jeesus on seurakunnan pää.
        Jos pää puuttuu, mihin ruumiin jäsenet tietävät kulkea?

        Voi ilman raajojaan mennä taivaanportista läpi, mutta ilman päätä ei liiku yhtään mihinkään.

        Jeesus on kuitenkin ylösnousemus ja elämä.

        ST

        voi äiti mitä tuubaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi äiti mitä tuubaa

        Äiti on kaunis sana 😍


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi äiti mitä tuubaa

        Sitäpaitsi lopunajoilla ristintyö tullaan vesittämään niin että uskovaiset kuvittelevat omilla töillään ansaitsevansa taivaspaikkaa, joten on vaarallista alkaa vesittämään Jeesuksen syntiensovitusta.

        Siinä Jumalan rakkaus tuli täyteen, pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, ei siinä, että joku ihminen osoittaa rakkautta, tekee rakkaudentekoja.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi äiti mitä tuubaa

        Yrittäkää ymmärtää että ei ole Jeesusta ilman Jumalaa.

        "Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni." (Joh 12:44)

        Ikuista elämää ei ole ilman ainoan totisen Jumalan tuntemista:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskovan olisi syytä pysähtyä tuon sanan kohdalla.

        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh 5:24)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi äiti mitä tuubaa

        Johannes 19

        19:25 Mutta Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen äitinsä ja hänen äitinsä sisar ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena.
        19:26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
        19:27 Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäkää ymmärtää että ei ole Jeesusta ilman Jumalaa.

        "Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni." (Joh 12:44)

        Ikuista elämää ei ole ilman ainoan totisen Jumalan tuntemista:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskovan olisi syytä pysähtyä tuon sanan kohdalla.

        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh 5:24)

        Tuskin on juurikaan sellaisia, jotka uskovat Jeesukseen, muttei Isään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes 19

        19:25 Mutta Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen äitinsä ja hänen äitinsä sisar ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena.
        19:26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
        19:27 Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa.

        ST

        Homma on se että pohjalla näillä "uskovaisilla" on valheet Jumalasta ja Jeesuksesta (Kolmiyhteinen Jumala tai "Jeesus on Jumala" oppi)

        Niiden oppien päälle sitten hurskaasti liimataan raamatunlauseita eli tehdään totuuden ja valheen sekoitus. Luullaan että Raamatun siteeraaminen peittää jäljet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin on juurikaan sellaisia, jotka uskovat Jeesukseen, muttei Isään?

        et ole seurannut tämän palstan kellokkaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homma on se että pohjalla näillä "uskovaisilla" on valheet Jumalasta ja Jeesuksesta (Kolmiyhteinen Jumala tai "Jeesus on Jumala" oppi)

        Niiden oppien päälle sitten hurskaasti liimataan raamatunlauseita eli tehdään totuuden ja valheen sekoitus. Luullaan että Raamatun siteeraaminen peittää jäljet.

        Paavali kirjoitti: "Sillä elämä on minulle Kristus".
        Sanassa on kirjoitettuna: Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
        Jeesuksen omat Sanat: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        On vain yksi ensimmäinen, Jeesus ja on vain yksi Herra Sebaot, Jeesus.
        Jeesus itse todistaa: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Jumala lähetti Ainoan Poikansa maailmaan, siis joka uskoo Jeesukseen, uskoo Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kirjoitti: "Sillä elämä on minulle Kristus".
        Sanassa on kirjoitettuna: Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
        Jeesuksen omat Sanat: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        On vain yksi ensimmäinen, Jeesus ja on vain yksi Herra Sebaot, Jeesus.
        Jeesus itse todistaa: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Jumala lähetti Ainoan Poikansa maailmaan, siis joka uskoo Jeesukseen, uskoo Jumalaan.

        "Niiden oppien päälle sitten hurskaasti liimataan raamatunlauseita eli tehdään totuuden ja valheen sekoitus. Luullaan että Raamatun siteeraaminen peittää jäljet."


    Ketjusta on poistettu 76 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe