Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Löytyykö maan päältä uskoa?

Anonyymi

“Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" (Luukas 18:8)

Täällä on kirjoitettu pitkiä ketjuja siitä kuka Jeesus on.

Tätä on tehty vuosien ajan.

Raamatussa on koko ajan ollut selvästi luettava vastaus Jeesuksen opetuslapsille tekemään kysymykseen:

"Kuka minä teidän mielestänne olen?" (Matt 16:15)

Pietarin vastaus Jeesuksen kysymykseen oli Jumalan Pietarille ilmoittama.

Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)

Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.” (Matt 16:17)

Mitään keskustelua asiasta ei olisi tarvittu.

Kysymys on siitä uskotaanko Jumalan ilmoitus vai ei.

Pitkät asiasta käydyt keskustelut ovat osoittaneet että Jumalan ilmoitus ei “uskovaisille” kelpaa koska he lukevat kieroon väännettyä Raamattua (2 Piet 3:16) jonka mukaan Jeesus ei ole Jumalan Poika vaan Kaikkivaltias Jumala itse. Helluntaiseurakuntien ja muiden kirkkojen virallisen opin mukaan Jeesus on yksi Jumalan kolmesta persoonasta, mikä on tietysti yhtä väärin.

Kysyisin

1) Löytyykö sellaisia uskovaisia jotka uskovat Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, joka Jeesuksen todistuksen mukaan on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3)

Kolmiyhteiseen Jumalaan uskova ei usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan.

2) Löytyykö uskovaisia jotka uskovat että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 10:36 Joh 20:31)

“Jeesus on Jumala” uskovaiset eivät kuulu näihin, heiltä vastaus on saatu satoja kertoja.

Selvennykseksi tarvitaan pari lisäkysymystä, eli että uskotko Jeesuksen tulleen taivaasta Jumalan lähettämänä (Joh 6:38) ja uskotko Jeesuksen syntymän tapahtuneen niin kuin se on evankeliumissa kerrottu:

“Jeesuksen Kristuksen syntymä tapahtui näin. Maria, Jeesuksen äiti, oli kihlattu Joosefille. Ennen kuin heidän liittonsa oli vahvistettu, kävi ilmi, että Maria, Pyhän Hengen vaikutuksesta, oli raskaana.” (Matt 1:18)

Unitaarit ja universalistit eivät tyypillisesti usko Jeesuksen tulleen taivaasta eivätkä usko Jeesuksen syntymän tapahtuneen niin kuin se on kerrottu evankeliumeissa.

Katsotaan montako löytyy.

totuus_voittaa

81

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jäämme odottamaan vastauksia.

    • Anonyymi

      En näe mitään syytä alkaa vastaamaan joka ainoaan kysymykseen tällä palstalla.

      • Anonyymi

        Taisit kuitenkin vastata.


    • Anonyymi

      Umpisokean loputonta jankkaamista !

      Se Totuus ei muutu mihinkään, että Jeesus On Jumala !

      • Anonyymi

        Vastaukset nollilla, mutta tämä on vasta alkua.


    • Anonyymi

      Näinä viimeisinä päivinä Saatanalla on hemmetin kova hätä. 2000 vuotta ovat kristityt tunnustaneet ja tunnustavat edelleen Jeesuksen olevan Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, ihmiseksi syntyneenä: Jumalan Poika-persoona ja ihmisenä Ihmisen Poika.

      Areiolaiset eksyttäjät, joita helluntaimessiaaniset, yhdessä "jehovantodistajien" ja tietenkin myös osaltaan juutalaisten kanssa edustavat, taas ovat jo kristinuskon alkuaikoina tuomittu harhaopettajaksi eivätkä ole kristinuskoisia.

      Kuitenkin S24 sallii näiden, yhdessä juutalaisten kanssa, opettaa kristinusko-osion alla, meitä edelleen pois uskosta Jumalaan, Minä Olen Se Joka Minä Olen" ja jonka ihmiseksi, kaltaiseksemme syntyneenä juutalaiset tappoivat, ilm. 7.4.30 jaa. Hän astui alas Tuonelaan, jossa Itse Jumalana saarnasi tuomituille ihmisille, mutta joka myös kolmantena päivänä ylösnousi! Tämä ei ihmiseltä onnistuisi.

      "Kristus nousi kuolleista!
      Kuolemalla Kuoleman voitti
      ja haudoissa oleville elämän antoi!"

      Jeesus sanoi: "Minä Olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti." Nyt aloittaja kieltää nämä sanat. Jos Hän ei ollutkaan Jumala Itse, "Minä Olen", valehteli hän samoin tein: kuinka hän pelkkänä ihmisenä, kuolleena profeettana (kuten helluntaimessiaaniset areiolaiset opettavat) olisi ollut "harhaoppisten" kristittyjen kanssa JOKA PÄIVÄ, maailmanloppuun asti?

      Hän jatkuvasti käytti Itsestään Nimeä "Minä Olen", joka on Jumalan Nimi ja josta syystä messiaanisten sydänystävät ja liikekumppanit juutalaiset Hänet tappoivatkin: "koska sinä teet itsesi Jumalaksi!"

      Joh. 10:30
      30 Minä ja Isä olemme yhtä." (Jumala On YKSI Pyhä ja Kolmiyhteinen)
      31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
      32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, JOTKA OVAT ISÄSTÄ; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
      33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja KOSKA SINÄ, JOKA OLET IHMINEN, TEET ITSESI JUMALAKSI".

      Tässä juutalaisten oma sana, jolle aloittaja antaa tukensa: että Jeesus oli vain ihminen. Aloittaja siis tukee Kristuksen kieltäjiä.

      Tässä on ristiriita. Joku nyt siis selvästi valehtelee.

      Aloittaja ja hänen kumppaninsa foorumilla jatkuvasti täyttävät "Kristinuskon" alle nimetyllä foorumilla kristinuskon vastaisia opetuksiaan, ettei Jeesus Kristus ollut Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan Poika-persoona. Tämä on lukuisilla aloituksilla ja Kristuksen jumaluutta häpäisevillä satanistisilla kirjoituksilla toteennäytetty ja kävisi todisteena missä tahansa maallisessakin oikeussalissa, puhumattakaan Viimeisestä Tuomiosta.

      Aloittaja okkultismiin vihkiytyneine kavereineen, joilta useilta huomaa puuttuvan jopa oikeinkirjoitustaito, - ja josta heidän... hmmm... taustaansa on mahd, helppo päätellä / olettaa - kerran vastaa ihmisten johdattamisesta pois Jumalan luota, seuraamaan Antikristusta, ihmistä.

      Kaikki kirjoitukset täällä ovat kirjallisia todisteita ja säilyvät iäti internetissä, vaikka yp näitä poistelisikin. Bittiavaruus ei näitä koskaan poista.

      Jeesus:
      Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
      ~

      • Anonyymi

        Vastaukset edelleen nollilla.


    • Anonyymi

      Ei aamenen aamenta Jeesuksen Kristuksen Jumalalle.

      Sehän on selvää koska häntä ei tunneta eikä tunnusteta.

      Tässä aamen Jeesuksen Jumalalle ja Isälle:

      "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

    • Anonyymi

      Toki uskotaan.

      Suurin osa palstalla kirjoittavista uskoo , että Herra Jeesus on Jumalan Poika, kuten Raamattu ilmoittaa:

      1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
      ..
      9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
      10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
      ..
      14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      ( Joh 1)

      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      ( Joh 3)

      Näin uskoo suuri osa palstalla kirjoittajista.

      Entä Herran Jeesuksen lihaksi tuleminen, lihassa tuleminen, Rikkaan tuleminen köyhäksi?

      Suuri osa palstalla kirjoittavista uskoo, kuten Raamattu ilmoittaa:

      18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä. ( Matt 1)
      19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
      20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
      ( Matt 1)

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Usko Toivonen on selitystensä kautta ties satoja kertoja tuonut ilmi että hän ei usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, hän uskoo sen sijaan että "Jeesus on Jumala".

        Tässä etsittiin uskovaa joka uskoo Jeesuksen Kristuksen Jumalaan eikä pyydetty "Jeesus on Jumala" selityksiä.

        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh 5:24)

        "Jumala itse tuli maailmaan" uskovaiset eivät usko Jumalaan, Jeesuksen Kristuksen lähettäjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Toivonen on selitystensä kautta ties satoja kertoja tuonut ilmi että hän ei usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, hän uskoo sen sijaan että "Jeesus on Jumala".

        Tässä etsittiin uskovaa joka uskoo Jeesuksen Kristuksen Jumalaan eikä pyydetty "Jeesus on Jumala" selityksiä.

        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh 5:24)

        "Jumala itse tuli maailmaan" uskovaiset eivät usko Jumalaan, Jeesuksen Kristuksen lähettäjään.

        Niin, tuossahan tuo on edellä luettavissa.

        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ( Joh 1)

        Tuosta Johanneksen evankeiumin 5. luvun tekstistä:

        23. että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        ..
        39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.

        Uskovat, Jeesuksen pyhät, kuinka heidän uskonsa Herraan Jeesukseen ilmenee?

        Tämä on siis kysymys tuohon 5. luvunkin tekstikohtaan liittyen.

        Usko on sydämen uskoa, ei sitä "kalloon taottua", ymmärräthän sen.

        24. Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        25. Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30. Minä ja Isä olemme yhtä."
        ( Joh 10)

        Tuossa edellä Herra Jeesus on sanonut olevansa Jumalan Poika, kun Hän puhuu Isästä.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tuossahan tuo on edellä luettavissa.

        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ( Joh 1)

        Tuosta Johanneksen evankeiumin 5. luvun tekstistä:

        23. että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        ..
        39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.

        Uskovat, Jeesuksen pyhät, kuinka heidän uskonsa Herraan Jeesukseen ilmenee?

        Tämä on siis kysymys tuohon 5. luvunkin tekstikohtaan liittyen.

        Usko on sydämen uskoa, ei sitä "kalloon taottua", ymmärräthän sen.

        24. Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        25. Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30. Minä ja Isä olemme yhtä."
        ( Joh 10)

        Tuossa edellä Herra Jeesus on sanonut olevansa Jumalan Poika, kun Hän puhuu Isästä.

        Usko Toivonen

        Ole ystävällinen ja jätä tämä ketju rauhaan. Tässä ei käsitellä "Jeesus on Jumala" oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole ystävällinen ja jätä tämä ketju rauhaan. Tässä ei käsitellä "Jeesus on Jumala" oppia.

        Kommentoinkin Jumalan Pojasta, siitähän tässäkin ketjussa on kysymys.

        Kuten edellinen kommenttini todistaa.

        Sen sijaan sinun kommenttisi on väärä syytös.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Älä tuo Usko Toivosta tähän ketjuun. Aiheena ei ole Usko Toivonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tuo Usko Toivosta tähän ketjuun. Aiheena ei ole Usko Toivonen.

        Eräässä maassa, jossa evankeliumi oli vasta äsken alanut leviämään
        ja joitakin ihmisiä oli tullut uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen,
        heimopäällikön poika oli tullut kosketuksiin kristittyjen lähetyssaarnaajien
        kanssa ja kuullut evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta.

        Eräänä päivänä hän tapasi poppamiehen ja kysyi häneltä neuvoa
        liittyen lähetyssaarnaajien lukemaan Kirjaan.
        Poppamies varotti poikaa ankarasti Raamatusta ja näistä uskovista
        ihmisistä. Hän sanoi pojalle: "Älä lue sitä kirjaa!"

        Ketjua lukeneena tulee vähän sama tunne: "Älä lue sen miehen tekstejä!"
        Koska täällä varotetaan Usko Toivosen kirjoituksista, ja varottajat
        eivät todennäköisestikään ole Herraan Jeesukseen Kristukseen uskovia,
        heidän varotuksiinsa tulee suhtautua päinvastoin kuin he varottavat:

        Siis lukekaan ihmeessä Uskon Toivosen tekstejä. Hän tuo totuutta, jota
        nämä "poppamiehet" vastustavat ja josta he varottavat palstalaisia.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Aloittajan uskonnolliseen mantra- kultaiseen vasikanpalvontaan on turhaa vastailla. Et ole mikään tuomari, vaan itsekin menet tuomiolle elämästäsi.
      Siis mikä mittamies luulet olevasi? Vastaa tiestäsi itse, enkä lähde typerään naruhyppelyihin mukaan.

      Löytääkö uskoa, hah- mikä tyhjä aloitus, leikkii jumalaa, sekä luulee valtajakkaran olevan oman persuukseensa alla, jossa tuomaroi.

      • Anonyymi

        vastaus se oli tuokin


      • Anonyymi

        “Siis mikä mittamies luulet olevasi?”

        Kristinusko tänään on täysin muuta kuin mitä Raamatussa lukee, ja on ollut sitä jo kauan.

        Jumalaan ei uskota vaan on tehty “Kolmiyhteinen Jumala” jota Raamattu ei tunne.

        Jeesukseen ei uskota Jumalan Poikana vaan “Jumaluuden toisena persoonana”, jotkut uskovat että Jeesus on Kaikkivaltias Jumala itse.

        Löytyykö maan päältä uskoa on täysin asiallinen kysymys.


    • Anonyymi

      Jeesus oli mielisairas mitähän se olisi minulle vastannut.

    • Anonyymi

      saldo on yhä nollassa.

    • Anonyymi

      Löytyykö maan päältä uskoa?

      Jeesus sanoo: “Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun” (Joh 14:1)

      Tällä palstalla on “uskovaisia” jotka sanovat uskovansa Jeesukseen mutta eivät usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan.

      Jeesuksen Jumala ei ole helluntailaisten ja muiden kristittyjen “yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki.”

      Jeesuksen Jumala on Isä, ainoa totinen Jumala. (Joh 17:1-3 Joh 20:17)

      Helluntailainen ja muu “kristitty” ei Jeesusta usko, heillä on toinen Jumala kuin Jeesuksella.

      “Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni.” (Joh 12:44)

      “Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

    • Anonyymi

      Ei taida löytyä.

    • Anonyymi

      Kaksi päivää mennyt.

      Ei keneltäkään aamenta Jeesuksen Kristuksen Jumalalle.

      Tässä se on:

      "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

      • Anonyymi

        17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
        18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
        19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
        20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
        21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
        22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
        23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
        24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
        25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.
        ( Juuda 1)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
        18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
        19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
        20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
        21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
        22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
        23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
        24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
        25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.
        ( Juuda 1)

        s-seutulainen

        Siinä se on!

        Kunnia ainoalle Jumalalle itsensä Saviseutulaisen siteeraamassa raamatunkohdassa!

        “hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.” ( Juud 1:25)

        Lutherin, rovasti Peltolan ja helluntaiseurakuntien “Kolmiyhteinen Jumala” ei ole yhtä kuin “ainoa Jumala”. Ainoa Jumala ei koostu kolmesta persoonasta.

        Jumalan seurakunta Korintossa: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Se että Saviseutulainen on sen tullut ymmärtämään ja nyt antaa kunnian ainoalle Jumalalle on suuri voitto Suomen Siionissa.

        Se on suuri voitto Saviseutulaiselle itsellekin koska Jeesus sanoo:

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

        Kolmiyhteisen Jumalan tunteminen ei ole iankaikkinen elämä, ainoan totisen Jumalan tunteminen on sitä.

        Samoin tulee tuntea ainoan totisen Jumalan lähettämä Jeesus Kristus.

        Saviseutulainen on yksi lammas joka on löytynyt, mutta vielä on 99 jotka ovat kateissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se on!

        Kunnia ainoalle Jumalalle itsensä Saviseutulaisen siteeraamassa raamatunkohdassa!

        “hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.” ( Juud 1:25)

        Lutherin, rovasti Peltolan ja helluntaiseurakuntien “Kolmiyhteinen Jumala” ei ole yhtä kuin “ainoa Jumala”. Ainoa Jumala ei koostu kolmesta persoonasta.

        Jumalan seurakunta Korintossa: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Se että Saviseutulainen on sen tullut ymmärtämään ja nyt antaa kunnian ainoalle Jumalalle on suuri voitto Suomen Siionissa.

        Se on suuri voitto Saviseutulaiselle itsellekin koska Jeesus sanoo:

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

        Kolmiyhteisen Jumalan tunteminen ei ole iankaikkinen elämä, ainoan totisen Jumalan tunteminen on sitä.

        Samoin tulee tuntea ainoan totisen Jumalan lähettämä Jeesus Kristus.

        Saviseutulainen on yksi lammas joka on löytynyt, mutta vielä on 99 jotka ovat kateissa.

        Olet jo säälittävä !

        Ensin sanot tuolla aiemmin, että tässä ketjussa ei ole kyse Jeesuksen Jumaluudesta !

        Mutta nytpä se kuitenkin on !

        Miksi siis valehtelit ?

        Etkö muka tiedä sen olevan syntiä ?

        No, eihän teiltä eksyneiltä ekyttäjiltä muuta voi odottaakkaan, kuin valehtelua:

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jo säälittävä !

        Ensin sanot tuolla aiemmin, että tässä ketjussa ei ole kyse Jeesuksen Jumaluudesta !

        Mutta nytpä se kuitenkin on !

        Miksi siis valehtelit ?

        Etkö muka tiedä sen olevan syntiä ?

        No, eihän teiltä eksyneiltä ekyttäjiltä muuta voi odottaakkaan, kuin valehtelua:

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Aloituksessa kysyttiin:

        1) Löytyykö sellaisia uskovaisia jotka uskovat Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, joka Jeesuksen todistuksen mukaan on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3)

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskova ei usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan.

        2) Löytyykö uskovaisia jotka uskovat että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 10:36 Joh 20:31)

        “Jeesus on Jumala” uskovaiset eivät kuulu näihin, heiltä vastaus on saatu satoja kertoja.


        En kaipaa "Jeesus on Jumala" - todisteluja, ne on jo käyty läpi sataan kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa kysyttiin:

        1) Löytyykö sellaisia uskovaisia jotka uskovat Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, joka Jeesuksen todistuksen mukaan on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3)

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskova ei usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan.

        2) Löytyykö uskovaisia jotka uskovat että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 10:36 Joh 20:31)

        “Jeesus on Jumala” uskovaiset eivät kuulu näihin, heiltä vastaus on saatu satoja kertoja.


        En kaipaa "Jeesus on Jumala" - todisteluja, ne on jo käyty läpi sataan kertaan.

        Et kaipaa Totuutta, koska se on valheesi vastakohta !

        Melko repaleinen on Raamattusi, kun olet kaikki ne lukuisat Raamatunkohdat poistanut, joissa Totuus Jeesuksesta kerrotaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kaipaa Totuutta, koska se on valheesi vastakohta !

        Melko repaleinen on Raamattusi, kun olet kaikki ne lukuisat Raamatunkohdat poistanut, joissa Totuus Jeesuksesta kerrotaan !

        Lue aloitus.

        Siinä kerrotaan mikä oli Pietarin vastaus Jeesuksen kysymykseen "Kuka minä teidän mielestänne olen?"

        Se vastaus oli Jumalan Pietarille ilmoittama.

        Kumma ettei ihmisten kalloon mahdu se että mitään muuta vastausta ei Raamatusta löydy.

        Vastaus on annettu, mutta vastaus ei kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kaipaa Totuutta, koska se on valheesi vastakohta !

        Melko repaleinen on Raamattusi, kun olet kaikki ne lukuisat Raamatunkohdat poistanut, joissa Totuus Jeesuksesta kerrotaan !

        "Et kaipaa Totuutta, koska se on valheesi vastakohta !"

        Ihmiset uskovat magiaan. Kun on esitetty iso kasa todisteita jonkun asian puolesta niin asian täytyy olla niin kuin on todistettu koska on paljon todisteita. Jos todisteet kuitenkin ovat vääriä niin niiden paljous ei vaikuta mitään.

        Maan littanuudesta on järkeenkäypiä todisteita mutta ne eivät muuta maata littanaksi. Jotkut noita todisteita uskovat, mutta sekään ei muuta maata littanaksi.

        Kannattaisi uskoa Jumalan todistukseen Jeesuksesta eikä uskoa muita Totuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aloitus.

        Siinä kerrotaan mikä oli Pietarin vastaus Jeesuksen kysymykseen "Kuka minä teidän mielestänne olen?"

        Se vastaus oli Jumalan Pietarille ilmoittama.

        Kumma ettei ihmisten kalloon mahdu se että mitään muuta vastausta ei Raamatusta löydy.

        Vastaus on annettu, mutta vastaus ei kelpaa.

        Et sinä löydä, kun et haluakkaan löytää !

        Sinä et etsi oikeasti Totuutta, vaan haluat vain itse olla oikeassa !

        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,
        !!!
        vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä löydä, kun et haluakkaan löytää !

        Sinä et etsi oikeasti Totuutta, vaan haluat vain itse olla oikeassa !

        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,
        !!!
        vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        !!!

        Rautalangasta väännettynä:

        Jeesus esittää kysymyksen opetuslapsille: “Kuka minä teidän mielestänne olen” (Matt 16:15)

        Ihmisillä oli monenlaisia käsityksiä Jeesuksesta, Jeesus halusi tietää mitä opetuslapset sanovat.

        Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)

        Tuo on oikea vastaus, mutta se ei kelpaa “kristityille” koska he eivät usko Jumalaa.

        Jeesus sanoi että Pietarin antama vastaus oli Jumalan hänelle ilmoittama. (Matt 16:17)

        “Kristityillä” on toinen totuus, Jumalan totuus ei heille kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rautalangasta väännettynä:

        Jeesus esittää kysymyksen opetuslapsille: “Kuka minä teidän mielestänne olen” (Matt 16:15)

        Ihmisillä oli monenlaisia käsityksiä Jeesuksesta, Jeesus halusi tietää mitä opetuslapset sanovat.

        Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)

        Tuo on oikea vastaus, mutta se ei kelpaa “kristityille” koska he eivät usko Jumalaa.

        Jeesus sanoi että Pietarin antama vastaus oli Jumalan hänelle ilmoittama. (Matt 16:17)

        “Kristityillä” on toinen totuus, Jumalan totuus ei heille kelpaa.

        Yhäkin vain Jeesus On Sana ja Jumala ja ihmisen poika ja Jumalan Poika ja Messias ja Vapahtaja....

        Mutta sinä vain et halua hyväksyä KAIKKEA, vaan otat vain osan, mikä sinun harhaoppiisi sopii !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se on!

        Kunnia ainoalle Jumalalle itsensä Saviseutulaisen siteeraamassa raamatunkohdassa!

        “hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.” ( Juud 1:25)

        Lutherin, rovasti Peltolan ja helluntaiseurakuntien “Kolmiyhteinen Jumala” ei ole yhtä kuin “ainoa Jumala”. Ainoa Jumala ei koostu kolmesta persoonasta.

        Jumalan seurakunta Korintossa: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Se että Saviseutulainen on sen tullut ymmärtämään ja nyt antaa kunnian ainoalle Jumalalle on suuri voitto Suomen Siionissa.

        Se on suuri voitto Saviseutulaiselle itsellekin koska Jeesus sanoo:

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

        Kolmiyhteisen Jumalan tunteminen ei ole iankaikkinen elämä, ainoan totisen Jumalan tunteminen on sitä.

        Samoin tulee tuntea ainoan totisen Jumalan lähettämä Jeesus Kristus.

        Saviseutulainen on yksi lammas joka on löytynyt, mutta vielä on 99 jotka ovat kateissa.

        Puhut asioita, joista et tiedä. Mutta vääntelet toisten mielipiteitä ja uskomuksia oman mielesi mukaan.
        Väännät valheiksi selviä asioita ja sekoitat ksikkien meidän mieltä. Tällaista tekee Jumalan vihollinenkin.

        Jumala on kolminaisuus Raamatun mukaan Jumala on yksi ja silti kolme parsoonaa.

        Jumala kertoo myös luonnossa itsestään.
        Vesi on yksi vesi, silti se on kolme eri asiaa. Vesi neste, jäävesi ja vesihöyry.

        Turha kuviella, että ihminen ymmärtäisi täysin Jumalan olemusta.
        Me ymmärräme Jumalasta vain sen verran, mitä Hän itse ilmoitaa kullekin ihmiselle erikseen.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Puhut asioita, joista et tiedä. Mutta vääntelet toisten mielipiteitä ja uskomuksia oman mielesi mukaan.
        Väännät valheiksi selviä asioita ja sekoitat ksikkien meidän mieltä. Tällaista tekee Jumalan vihollinenkin.

        Jumala on kolminaisuus Raamatun mukaan Jumala on yksi ja silti kolme parsoonaa.

        Jumala kertoo myös luonnossa itsestään.
        Vesi on yksi vesi, silti se on kolme eri asiaa. Vesi neste, jäävesi ja vesihöyry.

        Turha kuviella, että ihminen ymmärtäisi täysin Jumalan olemusta.
        Me ymmärräme Jumalasta vain sen verran, mitä Hän itse ilmoitaa kullekin ihmiselle erikseen.

        “Jumala on kolminaisuus Raamatun mukaan Jumala on yksi ja silti kolme parsoonaa.”

        Valehtelet Jumalasta yhdessä miljoonien muiden “kristittyjen” kanssa jotka Jumalaa eivät usko.

        Kolminaisuus?

        Raamatussa?

        “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)


      • Anonyymi kirjoitti:

        “Jumala on kolminaisuus Raamatun mukaan Jumala on yksi ja silti kolme parsoonaa.”

        Valehtelet Jumalasta yhdessä miljoonien muiden “kristittyjen” kanssa jotka Jumalaa eivät usko.

        Kolminaisuus?

        Raamatussa?

        “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Irroitit vain osan lauseesta asiayhteydestään.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Irroitit vain osan lauseesta asiayhteydestään.

        "Irroitit vain osan lauseesta asiayhteydestään."

        Tuo on konsti millä hämätään kun jotain ei haluta uskoa. Asiayhteys selittääkin asian muuksi.

        “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6) asiayhteys huomioonottaen ei siis tarkoita sitä että meillä on vain yksi Jumala, Isä, vaan tarkoittaa sitä että meillä on vain yksi Jumala “Isä, Poika ja Pyhä Henki”.

        Näinkö on V.Lintu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Irroitit vain osan lauseesta asiayhteydestään."

        Tuo on konsti millä hämätään kun jotain ei haluta uskoa. Asiayhteys selittääkin asian muuksi.

        “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6) asiayhteys huomioonottaen ei siis tarkoita sitä että meillä on vain yksi Jumala, Isä, vaan tarkoittaa sitä että meillä on vain yksi Jumala “Isä, Poika ja Pyhä Henki”.

        Näinkö on V.Lintu?

        Aika konstikasta, menee sanoilla temppuiluksi, kohta tässä sekoilee kuka vain.

        Minä uskon, että on vain yksi Jumala joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki.


    • Anonyymi

      Epäusko on muodikkaampaa, epäusko keksii aina jotain uutta.

    • Anonyymi

      Eipä enää juurikaan löydy - totuus valtaa nääs alaa.

      • Anonyymi

        Luopumus tuli heti apostolien ajan jälkeen, ja on kestänyt tähän päivään saakka.


    • Anonyymi

      Se profetoitu luopumus on käynnissä nyt oikein toden teholla !

      Se on luopumusta Jeesuksesta Jumalana !

      Syykin on selvä, eli antikristuksen henki sen saa aikaan näissä luopuvissa !

      Sillä miten muuten tuleva "kadotuksen lapsi" voisi Jeesuksen tilalla julistautua Jumalaksi ???

      Eli ensin pitää tämän luopumuksen Jeesuksen Jumaluudesta toteutua laajalti, ja sitten on aika sen "kadotuksen lapsen" julistautua Jeesuksen sijaan Jumalaksi !

      Kaikki tämä on kerrottu Raamatussa, ja antikristuksen / kadotuksen lapsen syliin nämä Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät sitten innolla menevät !

      2. Tessalonikalaiskirje 2
      1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?

      • Anonyymi

        Älkää postatko tähän ketjuun “Jeesus on Jumala” harhojanne.

        Tässä ketjussa kysytään:

        1) Löytyykö sellaisia uskovaisia jotka uskovat Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, joka Jeesuksen todistuksen mukaan on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3)

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskova ei usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan.

        2) Löytyykö uskovaisia jotka uskovat että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 10:36 Joh 20:31)

        “Jeesus on Jumala” uskovaiset eivät kuulu näihin, heiltä vastaus on saatu satoja kertoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää postatko tähän ketjuun “Jeesus on Jumala” harhojanne.

        Tässä ketjussa kysytään:

        1) Löytyykö sellaisia uskovaisia jotka uskovat Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, joka Jeesuksen todistuksen mukaan on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3)

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskova ei usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan.

        2) Löytyykö uskovaisia jotka uskovat että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 10:36 Joh 20:31)

        “Jeesus on Jumala” uskovaiset eivät kuulu näihin, heiltä vastaus on saatu satoja kertoja.

        Tässä kerrotaan se, että kenen asialla sinä oikeasti olet !

        1. Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.


        2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kerrotaan se, että kenen asialla sinä oikeasti olet !

        1. Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.


        2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Tuo tarkoittaa "Jeesus on Jumala" uskovaisia joille ihminen Kristus Jeesus ei kelpaa välittäjäksi heidän ja Jumalan välille.

        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus," (1 Tim 2:5)

        Ihminen Kristus Jeesus ei kelpaa, pitäisi olla "Jumala Kristus Jeesus", vaan ei ole.

        " jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva"

        "Jeesus on Jumala" harhaoppiset luulevat että "lihaan tuleminen" tarkoittaa jotain muuta kuin ihmistä, että se tarkoittaa Jumalaa.

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (Raamattu 1992)

        Tuo käännös sanoo mitä on "lihaan tuleminen".

        "Jeesus on Jumala" uskovaisille se käännös on "väännös" koska he eivät usko "lihaan tulemisen" tarkoittavan ihmistä.

        He luulevat että sanoissa "lihaan tullut" on jotain magiaa joka muuttaa ihmisen Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älkää postatko tähän ketjuun “Jeesus on Jumala” harhojanne.

        Tässä ketjussa kysytään:

        1) Löytyykö sellaisia uskovaisia jotka uskovat Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, joka Jeesuksen todistuksen mukaan on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3)

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskova ei usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan.

        2) Löytyykö uskovaisia jotka uskovat että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 10:36 Joh 20:31)

        “Jeesus on Jumala” uskovaiset eivät kuulu näihin, heiltä vastaus on saatu satoja kertoja.

        Ei asioita voi tuollee erotella. Jos supistetaan 3/4 osaa pois, ei olla enää asiassa.

        Jos otataan vain olkipillikatse, niin ei olla totuudessa.


    • Anonyymi

      miksi hyväksyt kolminaisuusuusopin raamatussa ?

      Matt. 28: 219
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      Matt 3:16
      16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
      17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

      Luuk. 3:22

      ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

      Johanneksen evankeliumi, johanneksen kirjeet, Hebreakaiskirje ja Ilmestyskirja ovat kolminaisuusoppia.

      ei ole mitenkään järkevää hyväksyä kolminaisuusoppi.

      Jumalan totuus on vanhan testamentin Jumala on totuus! Ja tuo on pelastuskysymys.joten ei ole mitenkään järkevää hyväksyä kolminaisuusoppi.

      Tuossa Jumalan totuudessa Jeesus on ihminen!

      • Anonyymi

        "Johanneksen evankeliumi, johanneksen kirjeet, Hebreakaiskirje ja Ilmestyskirja ovat kolminaisuusoppia."

        Eivät ole!

        Tahallaan väärinymmärrettynä ensimmäinen Mooseksen kirjakin on kolminaisuusoppia ja kaikki evankeliumit.


    • Anonyymi

      Ei löydy uskoa. Islamin eskatologia kertoo, että silloin kun Ihmisen poika tulee on hetki jolloin maailmassa on yhtä miestä kohden 35 naista ja kaikki ovat lihan himossa. Myös taikuus ja ihmeet saavat aikaan niin suuria, että kaikkien toiveet toteutuvat antikristuksten ihmeiden avulla. Ihmisen poikaa ei kukaan katso tarvitsevansa.

      Matteus kuvaa 13. taivaan valtakuntaa, että oli tulossa Kuninkaanpojan häät. Mutta kaikilla kutsutuilla oli muut lihalliset seikat ja harrastukset mielessä ja he kieltäytyivät. Niin kutsuttiin arvottomia toreilta ja kaduilta eikä uskoa löytynyt.

      Itse sain vuonna 1998 Ihmisen Pojan ilmestyessä kehotuksen häneltä opiskella kemiaa ja harrastaa kasvisyöntiä eli vegetarismia. En kuitenkaan ole tehnyt mitään asian eteen ja olen uskoton ollut ja laiminlyönyt noita asioita.
      Ihmisen Poikaan ei kovin moni usko kun hän puhuukin vähän haaleasti eikä tulta leimuten. Hänen ihmismäinen puhetyylinsä on ei-kiehtovaa kun taas joku Jeesus leimuaa tulta puhuessaan.

      Ihmisen Poikaa ajatellen on rakennettu suuri imperiumi IuS, mutta vain hyvin harvoilla on sydämessään tulta alkaa kannattamaan Ihmisen Pojan uudelleen tulemista valtaan. Lihallisuus voittaa hengellisyyden, johon Ihmisen Poika kutsui kaikkia jo 600-luvulla eKr. Ja hengellisyyteen pyrkivistäkin monet ovat velttoja ja kovin laiskoja. Jeesus sanoikin opetuslapsille: Te ette tule näkemään yhtäkään Ihmisen Pojan päivää. Lisäksi on Ilmestyksessä Ihmisen poika laitettu kiduttamaan luopuneita tulikivijärvessä.

      Mutta VALVOKAA! Sillä ette tiedä hetkeä jona hän saapuu. Olkaa kuin palvelijat jotka odottavat Isäntäänsä palaavaksi häistä takaisin kotiin. Pitäkää lamppunne palamassa ja VALVOKAA! Muuten hän lyö teidät miekallaan?

    • Anonyymi

      “Tässä kerrotaan se, että kenen asialla sinä oikeasti olet !”

      2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

      Noin syvä on uskosta luopuminen ja paatumus.

      Jumalan ilmoitus Jeesuksesta (Luukas 9:35 Matteus 16:17) on pahin harhaoppi mitä nämä “uskovaiset” tietävät.

      Aloituksessa ei kerrota mitään “omaa oppia” vaan ainoastaan vastaus Jeesuksen opetuslapsille tekemään kysymykseen “Kuka minä teidän mielestänne olen”. (Matt 16:15)

      Pietarin antama vastaus Jeesukselle: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16) oli Jumalan Pietarille ilmoittama. (Matt 16:17)

      Vastaus ei kelpaa "kristitylle".

      “Jeesus on Jumala” uskovaisten mukaan tunnustus "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika.” on villitsijän ja antikristuksen todistus.

      Tätä on uskosta luopuminen!

    • Kolminaisuusopin ymmärtäminen ei ole meille pelastus, eikä uskon kysymys.

      Pelastus tulee Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojan verisen kärsimyksen kautta meidän hyväksemme, jos me hyväksymme uskossa.

      Usko ei ole pelkästään pääntieto, eikä mikään filosofinen aate.
      Usko on kokonaisvaltainen mielentila sydämessämme. Siihen kuluu että uskoo, tottelee ja tekee kääntymyksen Jumalan puoleen ja lopettaa kapinoimisen Häntä vastaan . Uskoon kuuluu Jumalan kunnioittamine ja luottaminen Häneen
      Uskoon kuuluu kokonaisvaltainen nöyrtryminen Jumalan edessä. otamme Jumalan Hänet vastaan sydämeemme.
      Jokaiselle joka ottaa Hänet vaastaan ja uskoo Hänen nimeensä Hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi. Siinä sanotaan tulla Jumalan lapseksi. Eli me alamme kasvamaan Hänen lapsinaan.

      Joh. 1:
      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.

      • Anonyymi

        Äsken vielä oli näin:

        “Jumala on kolminaisuus Raamatun mukaan Jumala on yksi ja silti kolme parsoonaa.”

        Nyt yhtäkkiä asialla ei olekaan enää mitään merkitystä.


      • Anonyymi

        “Usko on kokonaisvaltainen mielentila sydämessämme. Siihen kuluu että uskoo, tottelee ja tekee kääntymyksen Jumalan puoleen ja lopettaa kapinoimisen Häntä vastaan .”

        Mitä “kristittyjen” jumalankieltäminen on muuta kuin kapinaa Jumalaa vastaan?

        Jumala sanoo: “Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.” (Jesaja 45:22)

        “Kristitty” sanoo kuten V.Lintu: “Jumala on yksi ja silti kolme parsoonaa.”

        Jumala sanoo että ketään toista ei ole.

        "Kristitty" sanoo että on kolme yhdessä.

        “Kristitty” ei siis usko Jumalaa.

        Jeesusta ei voi käyttää kilpenä Jumalaa vastaan.

        “Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni.” (Joh 12:44)

        Jeesuksen lähettäjä ei ole “Pyhä Kolminaisuus” joten kolminaisuuteen uskova ei usko Jeesuksen lähettäjään.

        Jeesuksen lähettäjän, ainoan totisen Jumalan tunteminen on pelastuskysymys.

        Mihin ihminen pelastuu ilman ikuista elämää?

        Jeesus sanoo:

        “Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äsken vielä oli näin:

        “Jumala on kolminaisuus Raamatun mukaan Jumala on yksi ja silti kolme parsoonaa.”

        Nyt yhtäkkiä asialla ei olekaan enää mitään merkitystä.

        En kirjoittanut ettei sillä olisi merkitystä. Tottakai kaikki mikä on Raamatussa sillä on merkitystä. Mutta tämän ymmärtäminen ei ole se joka ratkaisee pelastumisemme.

        Emme koko ellinaikanamme täällä maan pällä tule kaikkea ymmärtämään. Me kasvamme ymmärryksessämme sen mukaan mitä Jumala antaa ja me otamme vastaan Jumalalta .

        Koko tämä uudestisyntyneitten elämä on kasvamista. Uudestisyntyminen sanakin viittaa lapseuteen, jossa lapsi kasvaa hengellistä aikuisuutta kohti. Se ei ole teologiaa, vaikka ymmärrys kuuluukin lisääntyä. Tärkein kasvu tapahtuu pyhittymisessä Jumalan vaikutuksella.


    • Usko josta Raamattu tarkoittaa pelastavana, uudestisynnyttävänä uskona on enemmän, kuin pelkkä tietäminen.

      Jaak. 2:
      ………..
      14. Usko ja teot
      Veljeni, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo, että hänellä on usko, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kai usko voi pelastaa häntä?
      15. Jos veli tai sisar on vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa
      16. ja joku teistä sanoo hänelle: "Mene rauhassa, lämmittele ja syö kylliksesi", mutta ei anna hänelle, mitä hänen ruumiinsa tarvitsee, mitä hyötyä siitä on?
      17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
      18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko ja minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
      19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin uskovat sen ja vapisevat.
      20. Tahdotko tietää, sinä turhanpäiväinen ihminen, että usko ilman tekoja on hyödytön?
      21. Eikö isämme Abraham tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
      22. Sinä huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa ja teoista usko tuli täydelliseksi.
      23. Niin toteutui Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä kutsuttiin Jumalan ystäväksi.
      24. Te siis näette, että ihminen vanhurskautetaan teoista eikä yksin uskosta.
      25. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät pois toista tietä?
      26. Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin ilman tekoja kuollut.

      • Anonyymi

        "Usko josta Raamattu tarkoittaa pelastavana, uudestisynnyttävänä uskona on enemmän, kuin pelkkä tietäminen."

        Vieläkö V.Lintu: “Jumala on kolminaisuus Raamatun mukaan Jumala on yksi ja silti kolme parsoonaa.”?

        Uskooko kristitty Jumalan sanan vai valitseeko kristitty valheen?


    • Anonyymi

      Kyllä, Jeesus Kristus on Lihaan tullut ja Jeesus Kristus on Herra.
      Ja kyllä on selvää, että Sovituksen ja Sovun liiton tähden Kristikunta alistuu elämään rauhassa, lempeää ja alistuvaista elämää esivaltaa kunnioittaen. Sitä monet hyvät ja pahatkin paimenet ajavat asianaan. Nykyisin vielä on sekin, että ekstriimisyys, johon tuo villitseminen, johon vähän olen persoonallisten piirteiden takia kiintynyt, kuuluu osana on tosiaan kielletty suurella voimalla ja kaikkinaiset vihapuheet, joita olen vähän etenkin kristittyjä kohtaan harrastanut islamia ja Hare Krishnoja kiitellen pitää minun ruotia pois elämästäni heti kun vain olen tyhjiin itseni puhunut.
      Nuo vihapuheet ovat katkeruutta sen johdosta kun esim. Helluntailaiset vaihtoivat Vatikaanin II konsiilin vapaamielisyyden vieraita uskontoja ja niiden pyhiä kirjoituksia kohtaan takaisin ahdasmielisyydeksi ja sen tähden jäi minulta vieraat uskonnot aikanaan liian vähälle huomiolle. Vasta kun kävin Israelissa 1996 rukousmatkalla niin sikäläiset juutalaiset kehottivat kaikkia uskontoja pitämään yhden ainoan Luojan luomina. Ja silloin minulle avautuiva kaikki portit autuuteen ja onneen.

      Kunpa vain ei enää esiintyisi vihapuheita vieraita uskontoja ja niiden pyhiä kirjoja kohtaan! Niin kaikki pääsisivät Vatikaanin II konsiilin tasalle ja voisivat löytää autuuden. Kun kävin 2002 Vapaakirkossa niin siellä minulle sanottiinkin: Mene rauhassa mihin tahansa uskoon, jossa tunnet olevasi kotona ja täysin onnellinen ja hyväksytty. Se on Jumalan tahto ja päämäärä ihmiselämää varten.

      Kunpa vaptuisin vihapuheista kristittyjä kohtaan kokonaan! Suuri osa heistä on ollut hyviä minua kohtaan, vaikka vähän varautuneita. Mitään muuta syytä vihapuheisiin ei ole kuin se, että olen löytänyt mielestäni liian myöhään vieraiden uskontojen pyhät kirjat.

      • Jokaisessa seurakunnassa saattaa joku sanoa jotakin, joka ei olekaan Jumalan tahdon mukaista. Olen jonkin verran käynyt vapaakirkossakin ja todennut sen hyväksi . Mutta se että joku on sanonut kirkosta riippumatta, että -" Mene rauhassa mihin tahansa uskoon,"- se vähentää arviointikykyä.

        Suurin osa eri uskonnoista on tullut muualta kuin Jumalalta. Niiden sisällä on ihmisiä joita Jumala rakastaa, mutta ei rakasta heidän tekojaan koska ne eivät ole Jumalan tahdon mukaisia.
        Joka tapauksessa on vain yksi Jumala joka loi maailmankaikkeuden .

        Maailmassa on myös Jumalaa vastustavia henkiä, jotka yrittävät kääntää ihmisen Jumalan tahdon vastaisiksi. Esimm Jumala kielsi valehtelun ja tappamisen, mutta Jumalan vastustaja käskee valehtelemaan ja tappamaan. Tässäkin huomaat uskontojen vastakohtaisuuden.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Jokaisessa seurakunnassa saattaa joku sanoa jotakin, joka ei olekaan Jumalan tahdon mukaista. Olen jonkin verran käynyt vapaakirkossakin ja todennut sen hyväksi . Mutta se että joku on sanonut kirkosta riippumatta, että -" Mene rauhassa mihin tahansa uskoon,"- se vähentää arviointikykyä.

        Suurin osa eri uskonnoista on tullut muualta kuin Jumalalta. Niiden sisällä on ihmisiä joita Jumala rakastaa, mutta ei rakasta heidän tekojaan koska ne eivät ole Jumalan tahdon mukaisia.
        Joka tapauksessa on vain yksi Jumala joka loi maailmankaikkeuden .

        Maailmassa on myös Jumalaa vastustavia henkiä, jotka yrittävät kääntää ihmisen Jumalan tahdon vastaisiksi. Esimm Jumala kielsi valehtelun ja tappamisen, mutta Jumalan vastustaja käskee valehtelemaan ja tappamaan. Tässäkin huomaat uskontojen vastakohtaisuuden.

        Niin islam on omien sanojensa mukaan kuitenkin: Evankeliumi, Johdatus, Ratkaisu ja Varoitus. Olen kokenut kaiken tuon todeksi omassa elämässäni joten ainakaan nuo eivät olleet väärin sanottu.
        Ennen kuin tutustuin islamiin oli fundamentalistinen Kristuksen seuraaja ja Paavalin kieltäjä. Tahdoin noudattaa lakia jopa kivityksiin asti. Mutta kun tutustuin islamiin aloin hyväksyä Paavalia ja sitä, että syntiset ovat sovitetut ja armahdetut. Minusta katosi kaikki halu tuhota kenenkään elämää, vaan sain ymmärrystä ja hyvyyttä sydämeeni sekä kunnioitusta ja rakkautta Oikeaa Jumalaa kohtaan. Mitään valheellista tai väärää en enää hyväksy Jumalaksi.
        Kun enkeli Gabriel antoi seitsemän seitsemäkymmenen vuosiviikon aikaa niin ensin tuli Aioni kaupungin ja kansan jälleenrakentamiseen.
        Toinen aioni oli Jumalttomuuden loppumiseen tähtäävä ja sen päämestari oli Jeesus.
        Kolmas oli SYNTI SINETILLÄ LUKITAAN. Ja sen päämestari oli islam ja Profeetta(saas)
        Neljäs PAHAT TEOT SOVITETAAN . Katolinen kirkko aneineen ja muine välineineen.
        Viides Ikuinen oikeudenmukaisuus asetetaaan. Ranskan vallankumous ja ihmisoikeudet.
        Kuudes Näky ja profetia sinetillä suljetaan. Tämä aioni on juuri alkanut vuonna 1960 ja jatkuu 490 vuotta niin kuin jokainen aioni. jne.

        Kyllä islamia tarvitaan, jos aikoo täyttää tuon vaatimuksen : SYNTI SINETILLÄ LUKITAAN. Tuo Jeesuksen työ, että Jumalattomuudesta tulee loppu ei vielä poistanut vihaa syntisyyttä kohtaan, vaan vain vihan jumalattomia kohtaan. Islam poisti vihan sydämestäni syntisiä kohtaan.

        Koraanin väkivaltaiset kohdat ovat mielestäni profetiaa ajatellen sitä päivää, jolloin ateistit hyökkäävät moskeijoita ja islamia vastaan aikoen tuhota islamin. Mutta en voi olla aivan varma olenko lukenut Koraania oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin islam on omien sanojensa mukaan kuitenkin: Evankeliumi, Johdatus, Ratkaisu ja Varoitus. Olen kokenut kaiken tuon todeksi omassa elämässäni joten ainakaan nuo eivät olleet väärin sanottu.
        Ennen kuin tutustuin islamiin oli fundamentalistinen Kristuksen seuraaja ja Paavalin kieltäjä. Tahdoin noudattaa lakia jopa kivityksiin asti. Mutta kun tutustuin islamiin aloin hyväksyä Paavalia ja sitä, että syntiset ovat sovitetut ja armahdetut. Minusta katosi kaikki halu tuhota kenenkään elämää, vaan sain ymmärrystä ja hyvyyttä sydämeeni sekä kunnioitusta ja rakkautta Oikeaa Jumalaa kohtaan. Mitään valheellista tai väärää en enää hyväksy Jumalaksi.
        Kun enkeli Gabriel antoi seitsemän seitsemäkymmenen vuosiviikon aikaa niin ensin tuli Aioni kaupungin ja kansan jälleenrakentamiseen.
        Toinen aioni oli Jumalttomuuden loppumiseen tähtäävä ja sen päämestari oli Jeesus.
        Kolmas oli SYNTI SINETILLÄ LUKITAAN. Ja sen päämestari oli islam ja Profeetta(saas)
        Neljäs PAHAT TEOT SOVITETAAN . Katolinen kirkko aneineen ja muine välineineen.
        Viides Ikuinen oikeudenmukaisuus asetetaaan. Ranskan vallankumous ja ihmisoikeudet.
        Kuudes Näky ja profetia sinetillä suljetaan. Tämä aioni on juuri alkanut vuonna 1960 ja jatkuu 490 vuotta niin kuin jokainen aioni. jne.

        Kyllä islamia tarvitaan, jos aikoo täyttää tuon vaatimuksen : SYNTI SINETILLÄ LUKITAAN. Tuo Jeesuksen työ, että Jumalattomuudesta tulee loppu ei vielä poistanut vihaa syntisyyttä kohtaan, vaan vain vihan jumalattomia kohtaan. Islam poisti vihan sydämestäni syntisiä kohtaan.

        Koraanin väkivaltaiset kohdat ovat mielestäni profetiaa ajatellen sitä päivää, jolloin ateistit hyökkäävät moskeijoita ja islamia vastaan aikoen tuhota islamin. Mutta en voi olla aivan varma olenko lukenut Koraania oikein.

        Kysymys "Mutta en voi olla aivan varma olenko lukenut Koraania oikein." ei kuulu tälle palstalle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin islam on omien sanojensa mukaan kuitenkin: Evankeliumi, Johdatus, Ratkaisu ja Varoitus. Olen kokenut kaiken tuon todeksi omassa elämässäni joten ainakaan nuo eivät olleet väärin sanottu.
        Ennen kuin tutustuin islamiin oli fundamentalistinen Kristuksen seuraaja ja Paavalin kieltäjä. Tahdoin noudattaa lakia jopa kivityksiin asti. Mutta kun tutustuin islamiin aloin hyväksyä Paavalia ja sitä, että syntiset ovat sovitetut ja armahdetut. Minusta katosi kaikki halu tuhota kenenkään elämää, vaan sain ymmärrystä ja hyvyyttä sydämeeni sekä kunnioitusta ja rakkautta Oikeaa Jumalaa kohtaan. Mitään valheellista tai väärää en enää hyväksy Jumalaksi.
        Kun enkeli Gabriel antoi seitsemän seitsemäkymmenen vuosiviikon aikaa niin ensin tuli Aioni kaupungin ja kansan jälleenrakentamiseen.
        Toinen aioni oli Jumalttomuuden loppumiseen tähtäävä ja sen päämestari oli Jeesus.
        Kolmas oli SYNTI SINETILLÄ LUKITAAN. Ja sen päämestari oli islam ja Profeetta(saas)
        Neljäs PAHAT TEOT SOVITETAAN . Katolinen kirkko aneineen ja muine välineineen.
        Viides Ikuinen oikeudenmukaisuus asetetaaan. Ranskan vallankumous ja ihmisoikeudet.
        Kuudes Näky ja profetia sinetillä suljetaan. Tämä aioni on juuri alkanut vuonna 1960 ja jatkuu 490 vuotta niin kuin jokainen aioni. jne.

        Kyllä islamia tarvitaan, jos aikoo täyttää tuon vaatimuksen : SYNTI SINETILLÄ LUKITAAN. Tuo Jeesuksen työ, että Jumalattomuudesta tulee loppu ei vielä poistanut vihaa syntisyyttä kohtaan, vaan vain vihan jumalattomia kohtaan. Islam poisti vihan sydämestäni syntisiä kohtaan.

        Koraanin väkivaltaiset kohdat ovat mielestäni profetiaa ajatellen sitä päivää, jolloin ateistit hyökkäävät moskeijoita ja islamia vastaan aikoen tuhota islamin. Mutta en voi olla aivan varma olenko lukenut Koraania oikein.

        En nyt tälläkertaa vastaa koko tekstiisi, vaan vain johonkin.

        Kristitty ei ole kristitty, jos hän kieltää paavalin. Vain Kristuksen opetuslapsi on kristitty.

        Koraanissa ei ole yhtään profetiaa. He tosin odottavat jotakin pelastajaa, joka ei ole kristus, vaan antikristus. Se ei ole profetia, koska se ilmoitetaan valheellisesti, eli on petosta.

        Raamatussa on 740 profetiaa, joista on jo totutunut n. 600 lopuista toteutumista odottavista 140 profetiasta suurin osa on ilmestyskirjassa. Ilmestyskirjassa on koko maailman loppuun asti profetiat, jotenka ei ole vielä ollut niiden aika.

        Israel oli jo 4000 vuotta sitten ollut olemassa , kun taas islamt tuli vasta 600 vuotta jälkeen Kristuksen,

        Islamissa ei ole evankeliumia. Islamistit julistavat omilleen , että jos heidän miehet terroriteossa toisinuskovia tappaessaan kuolevat, niin nämä islamistit saavat taivaassa 70 neitsyttä omakseen. Tämähän on suurenluokan petos.

        Jeesus taas kieltää tappamisen ja käskee rakastamaan vihollisiaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin islam on omien sanojensa mukaan kuitenkin: Evankeliumi, Johdatus, Ratkaisu ja Varoitus. Olen kokenut kaiken tuon todeksi omassa elämässäni joten ainakaan nuo eivät olleet väärin sanottu.
        Ennen kuin tutustuin islamiin oli fundamentalistinen Kristuksen seuraaja ja Paavalin kieltäjä. Tahdoin noudattaa lakia jopa kivityksiin asti. Mutta kun tutustuin islamiin aloin hyväksyä Paavalia ja sitä, että syntiset ovat sovitetut ja armahdetut. Minusta katosi kaikki halu tuhota kenenkään elämää, vaan sain ymmärrystä ja hyvyyttä sydämeeni sekä kunnioitusta ja rakkautta Oikeaa Jumalaa kohtaan. Mitään valheellista tai väärää en enää hyväksy Jumalaksi.
        Kun enkeli Gabriel antoi seitsemän seitsemäkymmenen vuosiviikon aikaa niin ensin tuli Aioni kaupungin ja kansan jälleenrakentamiseen.
        Toinen aioni oli Jumalttomuuden loppumiseen tähtäävä ja sen päämestari oli Jeesus.
        Kolmas oli SYNTI SINETILLÄ LUKITAAN. Ja sen päämestari oli islam ja Profeetta(saas)
        Neljäs PAHAT TEOT SOVITETAAN . Katolinen kirkko aneineen ja muine välineineen.
        Viides Ikuinen oikeudenmukaisuus asetetaaan. Ranskan vallankumous ja ihmisoikeudet.
        Kuudes Näky ja profetia sinetillä suljetaan. Tämä aioni on juuri alkanut vuonna 1960 ja jatkuu 490 vuotta niin kuin jokainen aioni. jne.

        Kyllä islamia tarvitaan, jos aikoo täyttää tuon vaatimuksen : SYNTI SINETILLÄ LUKITAAN. Tuo Jeesuksen työ, että Jumalattomuudesta tulee loppu ei vielä poistanut vihaa syntisyyttä kohtaan, vaan vain vihan jumalattomia kohtaan. Islam poisti vihan sydämestäni syntisiä kohtaan.

        Koraanin väkivaltaiset kohdat ovat mielestäni profetiaa ajatellen sitä päivää, jolloin ateistit hyökkäävät moskeijoita ja islamia vastaan aikoen tuhota islamin. Mutta en voi olla aivan varma olenko lukenut Koraania oikein.

        Islam on perustettu demonihengen vaikutuksella.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        En nyt tälläkertaa vastaa koko tekstiisi, vaan vain johonkin.

        Kristitty ei ole kristitty, jos hän kieltää paavalin. Vain Kristuksen opetuslapsi on kristitty.

        Koraanissa ei ole yhtään profetiaa. He tosin odottavat jotakin pelastajaa, joka ei ole kristus, vaan antikristus. Se ei ole profetia, koska se ilmoitetaan valheellisesti, eli on petosta.

        Raamatussa on 740 profetiaa, joista on jo totutunut n. 600 lopuista toteutumista odottavista 140 profetiasta suurin osa on ilmestyskirjassa. Ilmestyskirjassa on koko maailman loppuun asti profetiat, jotenka ei ole vielä ollut niiden aika.

        Israel oli jo 4000 vuotta sitten ollut olemassa , kun taas islamt tuli vasta 600 vuotta jälkeen Kristuksen,

        Islamissa ei ole evankeliumia. Islamistit julistavat omilleen , että jos heidän miehet terroriteossa toisinuskovia tappaessaan kuolevat, niin nämä islamistit saavat taivaassa 70 neitsyttä omakseen. Tämähän on suurenluokan petos.

        Jeesus taas kieltää tappamisen ja käskee rakastamaan vihollisiaankin.

        Siirtäkää keskustelunne muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islam on perustettu demonihengen vaikutuksella.

        Tämä ketju ei käsittele islamia.

        aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ketju ei käsittele islamia.

        aloittaja

        Islam on yksi joka yrittää tuhota uskon Jumalaan. Se myös vaikuttaa islamistisissa maissa että siellä on vaikea olla uskovainen, joten vaikeuttaa uskon löytämistä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Viikko mennyt, ei näy ketään.

    • Anonyymi

      Jos kysyisi uskooko kukaan kolminaisuuteen tai uskooko kukaan että “Jeesus on Jumala” niin vastauksia tulisi.

      Kun kysyy uskooko kukaan Jeesuksen Kristuksen Jumalaan niin ketään ei löydy.

    • Anonyymi

      Löytyykö?

    • Anonyymi

      "Löytyykö maan päältä uskoa?" Tuskin löytyy , mutta maan alta löytyy sitäkin enemmän.

      • Anonyymi

        Maan allekaan ei pääse pakoon.

        "Ja minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, MAAN ALLA ja meressä, kaikki mitä niissä on, lausuivat: -- Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti" (Ilm 5:13)


    • Anonyymi

      Jumalan Pojan kieltäjät jatkavat loputonta väittelyään näillä palstoilla..

      Jumalan Poika kielletään kahdella eri tavalla.

      Yksille "Jeesus on Jumala" mikä on vastoin Jumalan itsensä todistusta Jeesuksesta:

      "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

      Toisille Jumalan Poikaa ei ole olemassakaan.

      Uskovalla on sama todistus Jeesuksesta kuin oli apostoli Pietarilla.

      Pietarin todistus oli Jumalan hänelle ilmoittama!

      "Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika" (Matt 16:16)

      Niihin jotka eivät Jumalan todistusta ota vastaan pätee tämä sana:

      "Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta. " (Joh 8:47)

      totuus_voittaa

    • Anonyymi

      Pahinta ei ole se että ihminen on eksynyt.

      Kaikki ovat eksyneet.

      Eksynyt voi löytää tien jos häntä siihen autetaan.

      Pahinta on paatumus.

      Paatunut ei tiedä olevansa eksyksissä eikä kaipaa mitään neuvoja.

    • Anonyymi

      taisin jäädä yksin

      totuus_voittaa

      • Anonyymi

        >> taisin jäädä yksin >>

        Ei kai se liene mikään ihme, koska olet itse todennut, että sitä uskoa, mikä sinun mielestäsi on uskoa, tunnustaa korkeintaan muutama ihminen koko Suomessa.
        Joten vastaus kysymykseesi lienee ilmeinen, ei ole kuin korkeintaan muutama sinun "uskosi" tavalla uskovaa koko Suomessa.

        Miten usein tämä uskoasi tunnustava joukko kokoontuu yhteen?

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Toivottavasti enää ei.
      Tieto rules.
      Usko ei ole tiedon väärtti.

    • Anonyymi

      aiheellinen kysymys

    • Anonyymi

      Ainakin pelastuksen evankeliumin julistaminen Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä vaikutti paljon uskoa.

      20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
      21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
      ( Apt 11)

      Joten ei ole mitään muuta mahdollista syytä etteikö uskoa silloin löytyisi maan päälytä, kuin se että julistaminen Herran Jeesuksen Kristuksen nmessä olisi lakannut.

      Jos ei ole julistajia, niin ..

      13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
      15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
      16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
      17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
      ( Room 10)

      On siis hyvä julistaa sanaa rististä, evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, kun se on vielä mahdollista.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Usko Toivoselta ei ole kysytty mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Toivoselta ei ole kysytty mitään.

        Jos haluat, että en osallistu sinun tekemiisi aloituksiin, niin voisit esittää aloituksessasi siitä toiveen, mutta toki silloinkin katson onko tarvis kommentoida evankeliumin vuoksi.

        Ja todellakin uskon vaikuttaa ebvankeliumin kuuleminen ja niin kauan kun on Jeesuksen Kristuksen palveijoita, jotka julistavat evankeliumia Hänen nimessään, niin uskovia on oleva maan päällä.

        Usko Toivonen


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe