Kävin taas eilissunnuntaina kirkossa kuuntelemassa papin saarnan ja laulamassa hieman. Virsien jälkeen tuli sitten kolehdinkeräys, mutta taskussa ei sattunutkaan olemaan kolikoita, ei edes S-kaupan lahjakorttia.
Raaputtamaton ässäarpa oli. Hetken ajan ajattelin, että laitanpa sen, voihan sillä joku voittaa. Mutta sitten ajattelin, että ehkä se on moraalisesti väärin.
Itse olen kovin huono näissä moraalia koskevissa kysymyksissä. Miten se on, moraalin ammattilaiet, olisiko se ollut väärin?
Vai oliko tässä nyt vaan kyse siitä, että itse paholainen vaikutti minuun tuoden alitajuntaani huolen siitä, että siinä voi olla isompikin voitto ja vääristi sen vaikuttamaan moraaliselta ongelmalta?
Moraalinen kysymys
MitäSäTekisit
2
86
Vastaukset
- tutki.itseäsi
Vain sinä sen tiedät.
Koko kolehti on moraaliton. Kirkko mainostaa itseään hyväntekijänä, mutta käyttää miljardin verotulonsa käytännössä kokonaan piispojen ja pappien palkkoihin, byrokratian pyörittämiseen ja etupäässä tyhjillään nököttävien kirkkorakennusten hoitoon. Oikeaan hyväntekeväisyyteen sitten kerjätään seurakuntalaisten ropoja erikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1943749Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512632- 1561314
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151230Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per741200Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101139- 46924
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019910- 40835
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt205760