Ehdotus palstan vakituisille

PalstanHiljaiset

Mitäs jos olisitte ihan kaikki muutaman viikon poissa palstalta? Vois tehdä hyvää. Palstan taso on kuin alhainen että syyllinen ei voi olla muu kuin te. Kokeilkaapas siis välillä elellä ihan ilman tätä.

42

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usko.vainenEiRek

En voi kun mä sillai niinku oon riippuvainen tätsä. 😅😅😅

• uskottavuus.puuttuu

Sinun pitäisi vielä peukuttaa itseäsi salamannopeasti että olisit uskottava usko.vainen.

• uskottavuus.puuttuu kirjoitti:

Sinun pitäisi vielä peukuttaa itseäsi salamannopeasti että olisit uskottava usko.vainen.

Sinun pitäisi käyttää rekattua nikkiäsi Repe.

• Haluatko yksin pitää täällä tasoa ja keskustelua yllä sen pari viikkoa? Olisihan se tietysti hienoa seurata kun keskustelet keskenäsi. Saisimme oppitunnin tasokkaasta keskustelusta. Ei huono idea.

• :D Suomi24:ssä on satoja palstoja. Osassa niissä ei ole juuri lainkaan keskustelijoita. Ehkä kannattaa mennä niille, jotta voi käydä suurta yksipuhelua?

• mummomuori kirjoitti:

:D Suomi24:ssä on satoja palstoja. Osassa niissä ei ole juuri lainkaan keskustelijoita. Ehkä kannattaa mennä niille, jotta voi käydä suurta yksipuhelua?

Se voisi olla aika hyvä idea. Siitä tosin sitten jäisi puuttumaan se opetusosio meille muille tasokkaasta keskustelusta. :D
        Tai voisihan tänne laittaa linkin siihen opetukseen, voisimme sitten mennä opettelemaan tasokasta keskustelua.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Se voisi olla aika hyvä idea. Siitä tosin sitten jäisi puuttumaan se opetusosio meille muille tasokkaasta keskustelusta. :D
        Tai voisihan tänne laittaa linkin siihen opetukseen, voisimme sitten mennä opettelemaan tasokasta keskustelua.

Juu, tuo oli hyvä. Laittaisi aina linkin, mistä voisi käydä katsomassa.

• mummomuori kirjoitti:

Juu, tuo oli hyvä. Laittaisi aina linkin, mistä voisi käydä katsomassa.

Ei sitä palstan tasoa ole ainakaan "Eerikatässämoi" tai "mummomuori" laskemassa. En myöskään ketään muutakaan olisi sormella osoittamassa, vaikka kenties tieteellisen sisältöanalyysin jälkeen joku tilastotieteilijä voisi todistetusti löytää täältä kirjoittajia, jotka laskevat kirjoittelun tasoa?

Itse esimerkiksi lasken kyllä yliopistontasoa vötkyilemällä jälleen yhden lukukauden. Minulta puuttuu kauppatieteen perus- ja aineopintoista "johtamisessa ja markkinoinnissa" yksi suoritus. Johtamisesta minulla on keksiarvo 5,0 eli kaikki ovat parhaimpia suorituksia, mutta ei haittaa jos tulee nyt viimeisestä puuttuvasta johtamisen luennosta huonompi arvosana. Ei ole merkitystä sillä, että täällä keskustelun taso olisi 5,0 tai 10,0 kouluarvosanoin. Ehkä tärkeämpää on se, että Jumalan tahto toteutuu ja kirjoittajilla on kivaa heidän saadessa ilmaista itseään sydämensä kyllyydestä?

• niin_pä

Täällä tavataan löpistä kaikista mahdollisista aiheista.

• kannatettava

Joo mummokin saisi sen keskeneräisen pannulapun valmiiksi ennen joulua ja nuo toiset hopottajat joutusivat jalkautumaan ihan pihalle jos heillä nyt mitään pihaa onkaan, mutta johonkin kohtaan tässä pallon päällä taivas kattonaan.

• Ajattelitko sinä tehdä sen pannulapun loppuun vai mennä pihalle?

• Kirjoituksestasi päätellen et ole palstan vakituisia. Jos siis käyt täällä satunnaisesti, niin mitä väliä sillä on mitä me täällä kirjoittelemme? Helpompaa on ehkä sinun vielä entisestäänkin harventaa käyntejäsi, jos keskustelumme sinua ei miellytä, eikö vain? Tai siirtyä sellaiselle palstalle, jossa kirjoitukset vastaavat sinun haluamaasi tasoa. :)

• Oikeastaan aloittaja olisi voinut tehdä sen laadukkaan aloituksen? Ja pitää itse huolta siitä, että kommentoi vaatimustensa mukaisesti?

• mummomuori kirjoitti:

Oikeastaan aloittaja olisi voinut tehdä sen laadukkaan aloituksen? Ja pitää itse huolta siitä, että kommentoi vaatimustensa mukaisesti?

Tuo on mainio ajatus. Siitä me näkisimme, minkälaisia niiden pitää olla.

• TrumpinVarjostaPois

Eivätpä nuo vastaukset ainakaan palstan tasoa nostaneet. Ehkä olisi syytä miettiä useammankin ihmisen avauksen ohjeen noudattamista?

• Kuten sinun ja kaikkien multinikkiesi?

• Varmaan hyvä ohje oman itsensäkin kannalta, vaikka pitemmäksikin aikaa . Ei tämä anti täällä niin perin antoisaa ole.
      Sitten tulisi jonkin ajan perästä tänne uusin voimin ja entistä tarmokkaampana arvojaan puolustamaan. ;-)

• Odottelehan.vaan

Älä hätäile. Minä olen aika uusi täällä, mutta kunhan pääsen hyvin alkuun, niin pakkohan tason on nousta.
      Enkä usko, että olen ainoa uusi.

• Jos kirkon jäsenet olisivat älykkäitä, kirkko olisi kuollut jo kauan sitten.

• >> PalstanHiljaiset <<

Niminerkkivalintasi viittaa siihen, että olet sekä vähän kirjoitteleva, että koet edustavasi muitakin palstan hiljaisia. Oletko keskustellut palstan muiden hiljaisten kanssa, vai ovatko olleet aivan hiljaa. Jos et ole, niin mistä tiedät heidän mielipiteensä tai sen, että heitä yipäätään edes on olemassa?

>> Ehdotus palstan vakituisille Mitäs jos olisitte ihan kaikki muutaman viikon poissa palstalta? <<

Sinun iloksesi, joka et tänne paljon edes kirjoittele. Jos kaikki aktiivit kirjoittajat lopettaisi tai siirtyisi vaikkapa Yleistä Uskonnosta-palstalle, niin sinä pemahtaisit sinne nostamaan palstan tasoa, eikö vain.

>> Vois tehdä hyvää. <<

Ehkä se tekisi hyvää sinun mielenterveydellesi, koskapa moisen toiveen esitit.

>> Palstan taso on kuin alhainen että syyllinen ei voi olla muu kuin te. <<

Hieman epätarkasti ilmaistu, mutta jos ymmärsin oikein, niin mielestäsi palstalle kirjoittajat määrää palstan tason. Mutta jos kaikki lopettaisi kirjoittamisen, niin palstalla ei olisi ensimmäistäkään kirjoitusta eli olisiko sellainen palsta mielestäsi korkeatasoinen.

Itse ehdottaisin, että palstan pari fundamentalistia lopettaisi kirjoittamisen, niin palstan taso nousisi.

• qwertyilija: "Itse ehdottaisin, että palstan pari fundamentalistia lopettaisi kirjoittamisen, niin palstan taso nousisi."

Ketkä ne palstan pari fundamentalistia kenties ovat - usko.vainen ja ? Minusta ainakin usko.vainen monesti korottaa keskustelun tasoa aidoilla uskovaisilla näkemyksillään? Minusta palstan pari ateistia voisi tulla uskoon ja alkaa julistamaan täällä Jeesusta sekä luterilaisen kirkon paremmuutta?

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

qwertyilija: "Itse ehdottaisin, että palstan pari fundamentalistia lopettaisi kirjoittamisen, niin palstan taso nousisi."

Ketkä ne palstan pari fundamentalistia kenties ovat - usko.vainen ja ? Minusta ainakin usko.vainen monesti korottaa keskustelun tasoa aidoilla uskovaisilla näkemyksillään? Minusta palstan pari ateistia voisi tulla uskoon ja alkaa julistamaan täällä Jeesusta sekä luterilaisen kirkon paremmuutta?

Jos usko.vainen mielestäsi korottaa palstan tasoa, niin kovinpa matalaksi sen tason koet.

• uskovat
        qwertyilija kirjoitti:

Jos usko.vainen mielestäsi korottaa palstan tasoa, niin kovinpa matalaksi sen tason koet.

Korottaa kyllä, kuten muutkin uskovat, Pertsa, ttk jne.

• qwertyilija kirjoitti:

Kovin korkeana en palstan tasoa pidä, mutta eipähän ole paineita kirjoitella tänne tosi hienoja juttuja, kun ei pidä tätä minään teologisen kirjoittelun ykkösmestana Suomessa.

Sanotaan, että LadyZorro on "sinkut" palstalla tasokaampaa seuraa ja muutama tuntemani tohtori myös, mutta luterilaisissa asioissa usko.vainen on tasokkaampi kuin LadyZorro ja ne muutamat ei teologian tohtorit. Mielestäni luterilaiselle palstalle on piristys tosiuskovainen, joka ei kyllä enää kuulu edes luterilaiseen kirkkoon.

Kovin korkeana en palstan tasoa pidä, mutta eipähän ole paineita kirjoitella tänne tosi hienoja juttuja, kun ei pidä tätä minään teologisen kirjoittelun ykkösmestana Suomessa.

Sanotaan, että LadyZorro on "sinkut" palstalla tasokaampaa seuraa ja muutama tuntemani tohtori myös, mutta luterilaisissa asioissa usko.vainen on tasokkaampi kuin LadyZorro ja ne muutamat ei teologian tohtorit. Mielestäni luterilaiselle palstalle on piristys tosiuskovainen, joka ei kyllä enää kuulu edes luterilaiseen kirkkoon.

Ateismipalsta oli aikoinaan todella korkeatasoinen, silloin kun siellä oli ateistinen sefu. Ihan sama kuka heitti heikosti perustellun kommentin, niin siihen tartuttiin ja se ammuttiin alas.

Tosin tämänkin palstan taso nousisi paljon, jos jonninjoutaviin kommenteihin ei vastattaisi.

• qwertyilija kirjoitti:

Ateismipalsta oli aikoinaan todella korkeatasoinen, silloin kun siellä oli ateistinen sefu. Ihan sama kuka heitti heikosti perustellun kommentin, niin siihen tartuttiin ja se ammuttiin alas.

Tosin tämänkin palstan taso nousisi paljon, jos jonninjoutaviin kommenteihin ei vastattaisi.

Vaarana vain on se, että jos palstasta tulisi todella korkeatasoinen ei minunlaisillani tavallisilla kirjoittajilla olisi tänne enää asiaa.

• >> Mitkä ovat jonninjoutuavia kommenteja, joihin ei saisi vastata? <<

Saa toki vastata, itse en vain vastaa esim. palstan parin fudutrollin kommentteihin.

Mutta jos vastailee trollille, niin ei kannattaisi ainakaan valittaa, että trollit pilaa palstan, jos itse ruokkii niitä.

qwertyilija: "Itse ehdottaisin, että palstan pari fundamentalistia lopettaisi kirjoittamisen, niin palstan taso nousisi."

F.H.L.: "Minusta palstan pari ateistia voisi tulla uskoon ja alkaa julistamaan täällä Jeesusta sekä luterilaisen kirkon paremmuutta?"<

Sinun mielestäsi julistaminen on keskustelua, niinkö?

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Vaarana vain on se, että jos palstasta tulisi todella korkeatasoinen ei minunlaisillani tavallisilla kirjoittajilla olisi tänne enää asiaa.

Miksi ei olisi. Jonninjoutavaa on se jankkaus jota räyhis ja korkkis vetää 24/7.

• RäyhisKorkkikselle
        qwertyilija kirjoitti:

Miksi ei olisi. Jonninjoutavaa on se jankkaus jota räyhis ja korkkis vetää 24/7.

Vain SINÄ itse voit sen lopettaa.

• todellakin
        RäyhisKorkkikselle kirjoitti:

Vain SINÄ itse voit sen lopettaa.

Aamen!

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Sitä pelkoa ei liene, että liian korkeatasoiseksi muuttuisi. :D

• Minulle tulee aina tällainen teksti..

"Moi! Mahtavaa, että olet löytänyt tänne. Tämä sivusto käyttää evästeitä sekä parhaan mahdollisen kokemuksen tarjoamiseen että meidän liiketoimintamme mahdollistamiseen. Kiitos, että seuraat tekemisiämme, ja iloista selailua "

Viesti on Aller Medialta.

Me olemme siis töissä, ja edistämme Aller Median liiketoimintaa. Emme saa kuitenkaan palkkaa, eli teemme vapaaehtoista hyväntekeväisyys työtä.

• sovittu.juttu

>> Ehdotus palstan vakituisille
      Mitäs jos olisitte ihan kaikki muutaman viikon poissa palstalta?

Loistava idea! Sovitaan. luvataan ja vannotaan tässä ja nyt, että me kaikki olemme täältä täysin pois tasan kaksi kuukautta ja se aika alkaa nyt.

• Itse olin poissa yli puoli vuotta ilman että itseni tai muiden tarvitsi tuskissaan kynsiään pureskella.

Palstan nimi kyllä voisi olla vaikka "pyhyydet ynnä pohjamudat". Täällä kun kirjoitetaan kaikenlaista. Kirjoittajina yleensä luterilaisessa yhtenäiskulttuurissa kasvaneet, jotka harvemmin ovat tutustuneet Tunnustuskirjoihin ja joita ei paljoakaan kiinnosta, mitä luterilaisuus oikeastaan on. Tämä aika kun nyt vaan on erilainen kuin Lutherin ja Melanchthonin aika.

• jjeeves kirjoitti:

Itse olin poissa yli puoli vuotta ilman että itseni tai muiden tarvitsi tuskissaan kynsiään pureskella.

Palstan nimi kyllä voisi olla vaikka "pyhyydet ynnä pohjamudat". Täällä kun kirjoitetaan kaikenlaista. Kirjoittajina yleensä luterilaisessa yhtenäiskulttuurissa kasvaneet, jotka harvemmin ovat tutustuneet Tunnustuskirjoihin ja joita ei paljoakaan kiinnosta, mitä luterilaisuus oikeastaan on. Tämä aika kun nyt vaan on erilainen kuin Lutherin ja Melanchthonin aika.

>> Tämä aika kun nyt vaan on erilainen <<

Totta, fundamentalistitkin elää avosuhteissa ja ottaa rannalla bikiniselfieitä.
        Ei se ennen wanhaan olisi sopinut sellainen säädyttömyys.

Johtopäätös => fundamentalistitkin ovat maalistuneet

• eli maallistuneet

• Koskeeko se kaikkia multinikkejäsi?

• qwertyilija kirjoitti:

eli maallistuneet

Ei olisi tarvinnut korjaamista. "Maalistuneet" fundamentalismin maalilla, maalin alla tavallinen Urpo ja Ulla.

Uskonnollisesti ja ideologisesti itselleen ja vakaumukselleen rehellisiä ihmisiä kunniotan. Tässä kaikkien mahdollisten valintojen yhteiskunnassa heitä vieroksutaan joka suunnasta. Miksei tyyppi "valitse" helpompaa elämää, kun sellaisen voisi saada?

• jjeeves kirjoitti:

Ei olisi tarvinnut korjaamista. "Maalistuneet" fundamentalismin maalilla, maalin alla tavallinen Urpo ja Ulla.

Uskonnollisesti ja ideologisesti itselleen ja vakaumukselleen rehellisiä ihmisiä kunniotan. Tässä kaikkien mahdollisten valintojen yhteiskunnassa heitä vieroksutaan joka suunnasta. Miksei tyyppi "valitse" helpompaa elämää, kun sellaisen voisi saada?

He tuskin tekevät itsestään suurempaa numeroa. Mutta vieroksutaanko heitä?
        En siis laske luikuria laskevia propagandisteja, olkoot uskossa tai ei, miksikään oman aatteensa mallioppilaiksi.

• qwertyilija kirjoitti:

En siis laske luikuria laskevia propagandisteja, olkoot uskossa tai ei, miksikään oman aatteensa mallioppilaiksi.

Suomessakin on mielestäni julkisuudessa tunnettuja omassa asiassaan niin ehdottomia henkilöitä, etteivät he hyväksy minkäänlaista aatteellista tai uskonnollista pelastusrengsta. Kyllähän sellainen oudoksuttaa, jollei nyt sentään "vieroksumisesta" puhuttaisi. Mutta ei heitä hallituksissa ja muissa villityksissä hengaile.

• muusta.tiedä
        qwertyilija kirjoitti:

Sinä olet hyvä kusipään malliesimerkki.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      308
      36594
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      88
      5595
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      4874
    4. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      258
      4062
    5. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      103
      3344
    6. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      19
      3159
    7. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      63
      2758
    8. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      51
      2221
    9. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2074
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      467
      1799
    Aihe