Liian kauan

kerätäänrahaa

on päivittäin luettu jonkun silikonijulkun lymfoomasta! Vaihdappas Seiska levyä, ällöttää ja kyllästyttää jo.

71

1653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet.typerä

      Miksi luet, jos ällöttää?

      • kerätäänrahaa

        Kiitän vinkistä, en kyll luekkaan.


    • Jadessa

      Yritän vältellä.

      En ois uskonut, että on kehdannut sanoa muista syöpäpotilaista niin ilkeästi, että ''jos eivät häntä ymmärrä, ovat syöpääkin rumempia. Maailman synti ja pahuus''.

      Siellä se instagramissa luki. Järkyttävää! Miksi sitä pitäis kaikkien ymmärtää, kun ite ei ymmärrä muita?

      Voisi seuraavassa sevenissä olla juttu, kuinka itsekäs kyy tuo ämmä on. Että millä se tuon selittelee.

      Oon tosi pahoillani muiden sairastuneiden puolesta.

      • ei.koulukaan.auta

        "Jadessa":n sisälukutaito on puhdas nolla(0). Saahan sevenissä juttuja olla, kun et niitäkään ymmärrä....Ps. Katso kuvakirjoja.


      • tynnyrinkolina

        Itsekkyys paistaa kilometrien päähän sen jutuista, vaatiikohan sairaalassakin erikoiskohtelun kun on **julkkis**.
        Jotenkin on hyvin ristiriitaista että kovissa kivuissa ja alavireessä oleva ihminen jaksaisi kuvata naamaansa ( tissejä), vinkua blokissaan että häntä arvostellaan sanomiensa jälkeen.


      • Joopati.joo
        ei.koulukaan.auta kirjoitti:

        "Jadessa":n sisälukutaito on puhdas nolla(0). Saahan sevenissä juttuja olla, kun et niitäkään ymmärrä....Ps. Katso kuvakirjoja.

        Seiskahan on lehti lukutaidottomille. Kuvin siellä kerrotaan.
        Sopii siis sulle hyvin.


      • mua.ei.huomata
        Joopati.joo kirjoitti:

        Seiskahan on lehti lukutaidottomille. Kuvin siellä kerrotaan.
        Sopii siis sulle hyvin.

        Voi teitä pentuja. Sairas tyttönen on Seiskan aiheena, niin siitäkin huomiosta kadehditaan.


      • Ohohoho

        Kateuskortti pöydässä :)


      • Hyihyi
        mua.ei.huomata kirjoitti:

        Voi teitä pentuja. Sairas tyttönen on Seiskan aiheena, niin siitäkin huomiosta kadehditaan.

        Tyttönen? Vanha akka?
        Useimmat ei kyllä tykkäis, että tuossa iässä tytötellään.


    • Peacevaan

      Joko se tytteli nyt jo unohdettiin?

      Voi tietysti olla, että hiukset pysyykin päässä, että ei saa juttua edes siitä.

      Itse leikkautin hiukset lyhyeksi hoitojen alussa, koska ajattelin, että helpompi sit tottua kaljuiluun. Mutta ei mulla hiukset lähteneetkään!

      Eikä kyllä hiukset ollu suurin huoli. Ensiksi toivoi ja odotti, että sytot alkais tehoamaan ja syöpäkasvaimet vähenemään.

      Hiuksista kai vaan puhutaan niin paljon siksi, että se on se, mikä näkyy muille ihmisille.

      Sytoista johtuva pysyvä steriliteetti on ehkä edelleen mun suurin murhe, vaikka syöpä on voiton puolella.

      Mun syöpä oli levinnyt henkeäuhkaavaan vaiheeseen, joten hoidot aloitettiin heti. Pienessä sairaalassa ei mietitty munasolujen talteenottoa. Eikä siihen tosiaan enää ollut aikaakaan.

      Miehiltä otetaan siittiöitä talteen.

      Olin kyllä aina ajatellut, että haluaisin saada useammankin oman lapsen. Nyt täytyy ajatella jotenkin toisin. Kuolleena ois huono ajatella mitään tai haaveilla mistään.

      En voi ymmärtää, miksi tää yks kävi haukkumaan muita syöpää sairastavia tosi rumasti! Voisiko hän ehkä joskus pyytää sanomaansa anteeksi?

      Epäilen, että hän on ollut mieleltään erittäin tasapainottomassa tilassa kuultuaan sairastumisestaan.

      Ehkä hän nyt on saanut psykiatrista apua ja rauhoittunut? Useimmissa sairaaloissa on tarjolla myös yleissairaalapsykiatrian poli.

      Joka kolmas sairastuu syöpään jossain vaiheessa. Lähipiirissämme on syöpään sairastuneneita.
      Harva tosi paikan tullen hirveästi pelleilee. Toki musta huumori usein auttaa.

      Syöpä ei valikoi. Se voi tulla kehen vaan!
      Turha on irvailla mt-potilaitakaan, aivan hyvin voit jonain päivänä olla itse sellainen.

      Joutaakin tämä turha kohu laantua.
      On vaan todiste kuvalehden laaduttomuudesta.

    • Inga

      "Useimmissa sairaaloissa on tarjolla myös yleissairaalapsykiatrian poli."

      Siis liaison-palveluita psykiatrialta on tarjolla ymmärtääkseni jokaisessa isommassa sairaalassa.

      Nyt kolmannen kerran syöpään sairastuneena voin kertoa, että käy se psyykenkin päälle. Ja syöpä voi tulla kenelle tahansa, elintavoista riippumatta.

      • AnnaMarde

        Juu, liaison-palvelut psykiatriselta varmaan pakko olla kaikissa sairaaloissa, missä syöpääkin hoidetaan.

        Vähintäänkin konsultoidaan psykiatria jo alussa.

        YS-psykiatriahan sitten ihan erikoistunut esim tällaiseen. Tottakai myös muihin vakaviin somaattisiin sairauksiin.

        Mulla nyt kaksi vuotta, kun sain puhtaat paperit karsinoomasta. Silti joka kontrollikäynti pelottaa.

        Kun sairastuin, tarjottiin psykiatrian hoitajan keskusteluja. En silloin tarvinnut. Nyt vois ajatella, että tarviin. En pysty yhtään luottaan, että elämä kantaisi.
        Jo yks kerta koettelee psyykeä!

        Aivan valtavasti voimia sulle! Aloittajalle myös!


    • Latinalainenjalkapallo

      Nyt näen täyspäistä keskustelua tällä palstalla!
      Nyt on kaikki nähty!
      Paitsi, että ei tuo kyllä oo julkkisjuoruilua!
      Väärä palsta!

    • Tuputusta

      Siellähän potilas jo kertoi Sevenissä, kuinka jäi yksin sairastuttuaan, kun pitkäaikainen poikaystävä hylkäsi. En tosin jaksanut lukea koko juttua. Vähän on tekemällä tekemisen maku, että pääsee esille keinolla millä hyvänsä. Tosin olen kyllä kuullut aiemminkin, että kihlatut ja aviopuolisotkin saattavat hylätä vakavasti sairaan. En rupea arvelemaan, mikä syy sen taustalla saattaisi olla, koska kaikki ihmiset reagoivat eri tavalla ja kohtaloita ja elämäntarinoita on monenlaisia myös.

    • Jepjepjepjep

      Iltalehden viihdeuutisia, kylläpä viihdytti taas uusimmat tilitykset.
      Poikaystävä menee, usko tulee. Jepjep.
      Saahan niistä klikkiotsikot.

    • Jatkoa.seuraa

      Tämän päivän Iltalehdessä "tukka lähti, en edes itkenyt". Kaunis tyttö, kaikesta huolimatta. Toivottavasti paranee.

      • Ööööö

        Eikö seiskaa enää kiinnosta?


      • Lööppijulkkis

        Ei taida maksaa mitään jokaisesta tilityksestä erikseen.


      • Sobore

        Miksipä maksaisikaan, kun tää tyyppi päivittää itse instaan.
        Saa varmaan seuraajia. Saako seuraajista rahaa?

        Mielestäni tuo nainen ei ole mikään hyvä esimerkki! Pienet lapsetkin narisevat vähemmän.


      • photoshoppaus

        Menin lankaan ja kurkistin kuvaansa, näytti kyllä kovasti muokatulta!


      • Mensuunituuli

        Ehkäpä numerolehden toimittajat on ollu paikalla, kun mies lähti ja usko tuli?
        Kamerat mukana hiustenpoisto-operaatiossa?
        Sen näkee sitten ke-to.


    • WT-ja-feikki

      Tukka lähti, mut ripset ja kulmakarvat jäi. JEP JEPP! Sytostaattihoidot vievät kaikki karvat jos ette sattuneet tietämään.

      • itsekokenut

        Ei vie.


      • karvatonkana

        Kyllä tiedetään ihan omasta kokemuksesta. Kuvaa muokattu reippaalla kädellä, tekoripsiä saa kaupasta ja kulmat saa piirrettyä ilman karvojakin.


      • Et sitten sattunut huomaamaan, että Janitalla oli kuvassa tekoripset? Ja kulmat nyt saa paklattua parissa minuutissa.


    • Aaarghhh

      Taisi vaan vaihtaa ukkoa lennosta. Niinkuin aiemminkin , vonkaa aina uuden perään. Aika epätoivoista juosta vongaten miehen xxxxn perässä ja vielä ylpeillä panoillaan tositeeveessä. Häntä lainatakseni: ”jokainen tekee mitä parhaiten osaa”.

      Ja syöpä on kuulema Jumalan lahja. Että revitään siitä.

      • seinäruususet

        Kyllä on kaunis tyttö ilman hiuksiakin. Ilmankos täällä harmaavarpuset on kimpussa.


      • seinäruususet kirjoitti:

        Kyllä on kaunis tyttö ilman hiuksiakin. Ilmankos täällä harmaavarpuset on kimpussa.

        Niin on nätti tyttö ilman hiuksiakin. Ja sekös korpee juoruämmiä.

        PS. Taas Janita on sairastanut väärin juoruämmien mielestä.


      • TissitköTiskille
        RailiSuominen kirjoitti:

        Niin on nätti tyttö ilman hiuksiakin. Ja sekös korpee juoruämmiä.

        PS. Taas Janita on sairastanut väärin juoruämmien mielestä.

        Itsehän hän määrää miten muiden täytyy sairastaa. Kirjoittamansa mukaan on peräti esikuva. Ja jos ei ymmärretä sairastaa oikein niin ollaan peräti maailman pahuus.


      • PirjoMaari
        RailiSuominen kirjoitti:

        Niin on nätti tyttö ilman hiuksiakin. Ja sekös korpee juoruämmiä.

        PS. Taas Janita on sairastanut väärin juoruämmien mielestä.

        Tiedä sitten, oonko juoruämmä...

        Minähän se en Jantun mielestä osaa sairastaa oikein!
        En nostele sairaalapaitaa näyttääkseni tissejäni instakuvissa. En valehtele sairaudestani, enkä liioittele. En halua erityishuomiota.

        En hirveän hyvin ymmärrä, miksi joku tekee noin.

        Ja koska näin, olen tämän tyhjäpään määritelmän mukaan syöpääkin rumempi... olen synti ja pahuus.

        Olen aikuinen ihminen. Ei tuo minua satuta.
        Jotkut nuoremmat ovat ottaneet asian henkilökohtaisemmin ja joku raskaastikin.

        Ei mulle, eikä monelle muullekaan syöpäsairaalle, tuollainen pinnallinen huomiohuo..., ole mikään esimerkki tai voimantuoja.

        Kovasti on tehty töitä, että olisi saatu pelkoa ja kauhua vähemmäksi syöpä-sanan ympäriltä. Ja nyt tuli tällainen turhis, jota ymmärtämättömät seuraa, kouhottaan kuolinennusteidensa kanssa.

        Ei meistä kukaan osaa sanoa, onko elinaikaa kaksi kuukautta vai enemmän. Yhtäkkiä voi tervekin ihminen kuolla vaikka kolarissa.

        Lymfooma on hyvin parannettavissa oleva syöpä ja nuorilla yleinen. Ei ole asiallista turhaan pelotella, koska monet pelkää muutenkin.

        Onhan tuo nyt vähän rauhoittunut. Luultavasti saanut solusalpaajien lisäksi psykiatrista hoitoa. Hyvä niin.
        Nyt varmaan huomannut senkin, että sytot toimii ja kasvaimet pienenee.

        Nyt jaksaa hiuksista pitää meteliä. Ei ne yhdessä yössä tipahda. Harvoin ne hiukset edes suurin murhe on.

        Siinä vaiheessa, kun huomaa, että hiukset alkaa lähteä ne kannattaisi leikkauttaa ja lahjoittaa syöpälasten peruukkeihin. (Siis, jos ylipäätään edes on omat hiukset!) Feikkihän tuntuu olevan uusi normaali.

        Olipa niin rankasti käsitelty kuva, että nauratti! Vaikea sanoa, oliko ripset ja kulmat piirretty naamaan vai kuvaan 😀

        Jokainen tyylillään.


      • PirjoMaari

        Jos esikuvista ja voimantuojista puhutaan, he ovat aivan eri luokkaa.

        En viitsi tällaisessa roskaketjussa nimeltä mainita.


      • syöpistäälläkin

        Se oli ihan niinkun johdatusta, että sairastui syöpään. Ja että ihan esikuvana on, voi hyvää päivää mitä potaskaa.


    • Mikä.poru.tyhjästä

      Mitä väliä sillä on, onko ripset ja kulmat piirretty kuvaan, kun lähes jokaisella on instassa ja misseilläkin irtoripset, tukkajatkeet ja piirretyt/tatuoidut kulmat puhumattakaan turvotetuista huulista? Ei tod. rumasta - siis jos aito ihminen voi ylipäänsä olla ruma, kun kauneus on katsojan silmässä - saa kaunista tekemälläkään. Siihen vaikuttaa mm. kasvojen luusto, silmien koko ja asento jne. Nuori ihminen on käytännössä aina kaunis.

    • mikämättää

      Kuvassa on jotain tosi outoa...

      • Kaikki.pielessä

        Juu. Se on totta. Näyttää vähän oudolta kaikin puolin. Liekö shopattu tukkakin pois, kun ei ole tukkarajaa edes ja ääriviivat tummat ym. Kallo oudon sileä. Seuraavaksi sitten peruukki?


      • photo

        Syöpäpotilaat joita itse olen tavannut, heiltä hiukset on lähteneet vähitellen, tupoittain, ei tasaiseti kerralla koko päästä!! Eikä kenenkään päänahka ole siloisena kiiltänyt vaan arvet/kuhmut/pahkurat kyllä erottui selvästi!


      • älähuuva
        photo kirjoitti:

        Syöpäpotilaat joita itse olen tavannut, heiltä hiukset on lähteneet vähitellen, tupoittain, ei tasaiseti kerralla koko päästä!! Eikä kenenkään päänahka ole siloisena kiiltänyt vaan arvet/kuhmut/pahkurat kyllä erottui selvästi!

        Syöpäpotilaat, joita olen tavannut, ja heitä on monta, ovat leikkauttaneet päänsä paljaaksi sen jälkeen kun hiuksia on alkanut lähtemään. Ilman huutomerkkejä. Ja varmaan sinäkin tiedät, että ihmisillä on aika omanlaisensa kallot, jotka joillakin tosiaan voivat olla ilman noita mainitsemiasi , jotka eroittui selvästi.


      • älähuuva kirjoitti:

        Syöpäpotilaat, joita olen tavannut, ja heitä on monta, ovat leikkauttaneet päänsä paljaaksi sen jälkeen kun hiuksia on alkanut lähtemään. Ilman huutomerkkejä. Ja varmaan sinäkin tiedät, että ihmisillä on aika omanlaisensa kallot, jotka joillakin tosiaan voivat olla ilman noita mainitsemiasi , jotka eroittui selvästi.

        Sanoin tuota samaa aamulla, mutta viesti on poistettu. Mitähän pahaa siinä oli, kun sanoin, että hiukset ajetaan sitten, kun niitä alkaa lähtemään jo pelkästään hygienasyistä. Ne tippuu ruokaan, juomaan, petivaatteisiin ja syyhyttää vaatteiden alla. Sanoin myös, että paljasta kalloa hoidetaan, kunten muutenkin nassukkaa ja meikkivoiteella voi peittää vaaleamman kaljun. Miksi Janita ei saisi häivyttää hiusrajaa?


    • Maaseudun.ääni

      Heh heh, lyökää ny kuulkaa akat tissit tiskille ja tukka pinkiksi, myykää juoruämmät sairautenne juorulehtiin, vaihtakaa ukkoja, syyttäkää hamraita syöpäsairaita rumiksi paskoiksi niinkuin esikuvamme Jannicakin tekee! Se on se oikee uus tapa olla ja hengittää! Railiämmäkin on samaa mieltä!

      • Ruusutkukkivat

        Ei siinä mitään.
        Jokainen kokee syöpäsairauden omalla tavallaan.
        Toisaalta: jos nuori nainen kokee olevansa esikuva nuorille naisille,
        jotka sairastuvat syöpään.
        Mitä pahaa siinä on?!
        Photoshopattu tai ei.
        ITSE jokainen elää syöpänsä kanssa.
        Pelkoa, vihaa, toivoa, epätoivoa.


      • Tyrkkysyöpä
        Ruusutkukkivat kirjoitti:

        Ei siinä mitään.
        Jokainen kokee syöpäsairauden omalla tavallaan.
        Toisaalta: jos nuori nainen kokee olevansa esikuva nuorille naisille,
        jotka sairastuvat syöpään.
        Mitä pahaa siinä on?!
        Photoshopattu tai ei.
        ITSE jokainen elää syöpänsä kanssa.
        Pelkoa, vihaa, toivoa, epätoivoa.

        Hiuksista väliä.

        Muiha haukkuu ne syöpätoverit pahuudeksi jotka ei mene häne kanssa samaan muottiin.


      • Tyrkkysyöpä kirjoitti:

        Hiuksista väliä.

        Muiha haukkuu ne syöpätoverit pahuudeksi jotka ei mene häne kanssa samaan muottiin.

        Luitko sen Janitan instapäivityksen huolella ja ymmärtäen? Janita ei suinkaan haukkunut siinä kaikkia syöpää sairastaneita.


      • RautalankaaRailille
        RailiSuominen kirjoitti:

        Luitko sen Janitan instapäivityksen huolella ja ymmärtäen? Janita ei suinkaan haukkunut siinä kaikkia syöpää sairastaneita.

        Ei niin vain ne jotka ovat eri mieltä hänen esikuvamaisuudestaan tai tavastaan sairastaa ”kauniisti”. Ymmärsitkö nyt?


      • 123jep

        Suolisen Raili ei vaan tajuu...


      • Onnellinen.mies
        123jep kirjoitti:

        Suolisen Raili ei vaan tajuu...

        Sivuhuomautuksena:

        Onneks ei ole kotona tuollaista kaikesta asianvierestä vastaan inttävää emäntää.


      • RautalankaaRailille kirjoitti:

        Ei niin vain ne jotka ovat eri mieltä hänen esikuvamaisuudestaan tai tavastaan sairastaa ”kauniisti”. Ymmärsitkö nyt?

        Siis et lukenut. Janita kirjoitti noin silloin, kun täälläkin huudettiin ottanahka pullistuneena, että Janita ei ole sairas, Janita ei ole sairaalassa, vaan terveyskeskuksessa, hänellä ei ole oikeesti kipuja, ei voi olla syöpää, koska häneltä ei ole tukka lähtenyt, koska jaksaa kirjoitta ja kuvata itseään. Noin toimitaan, kun halutaan sanoa jotain, mitä toinen ei todellisuudessa ole sanonut tai sanonut, mutta eri asiayhteydessä.

        Te olette irrottaneet pari lausetta asiayhteydestä ja ruvenneet jakamaan sitä täällä pitkin ja poikin.

        Tässä Janitan instasta kappale kokonhaisuudessaan lainattuna (varmaankin se poistetaan).

        "juanitapupuOnko nämä ne kasvot jotka kelpaavat syövälle? Sain kommentin, että syöpäsairaalasta ne oikeat kasvot syövälle löytyvät. Tässä mä olen ja olen kokoajan ollut. Mä halusin tehdä rumasta kaunista jotta mä voin auttaa ihmisiä näkemään elämässä taas valon, onnistuinkin siinä usean kohdalla.. Mutta se murto-osa joita en voi auttaa. Edes mun kanssasisarista, joilla on syöpä. Te olette rumempaa kuin syöpä, te olette maailman synti ja pahuus. Mä olen oppinut arvostamaan matkani aikana syöpää, mä en haistata sille v*ttuja, vaan se hallitsee mun jokaista liikettä. Jokaista hengenvetoa ja jokaista solua mussa. Tää sairaus ryydyttää mut, mutta mä taistelen vastaan, saitteko nyt mitä halusitte? Nähdä sen heikon minän, jolta mä suojelen kaikkia, koska en halunnut sääliä vaan nostaa muita. ✨✨✨✨✨"

        Kannattaa lukea asioita siten, että ne myös ymmärtää.

        Tsemppiä vaan Janitalle paranemiseen. Huom! sanoin paranemiseen.


      • jotainmätääon
        RautalankaaRailille kirjoitti:

        Ei niin vain ne jotka ovat eri mieltä hänen esikuvamaisuudestaan tai tavastaan sairastaa ”kauniisti”. Ymmärsitkö nyt?

        Raili on sellainen jäärä että oksat pois, on aina olevinaan oikeassa. Syöpäsairaan täytyy sairastaa kauniisti Janitan mielestä, tehdään tästä kaunista, ei hitsi mitä aivopieruja.


      • VMP
        RailiSuominen kirjoitti:

        Luitko sen Janitan instapäivityksen huolella ja ymmärtäen? Janita ei suinkaan haukkunut siinä kaikkia syöpää sairastaneita.

        Sitä huolella kirjoitettua järkevää tekstiä?
        Kaikkea paskaa en instassa klikkaa.

        Luepa, Suolinen, rauhallisesti ja yritä tuosta sekavasta aivoyrjöstä ymmärtää jotain!

        Siinähän se haukkuu syöpäsairaat, jotka ei elä niinku hän.

        Eikä halunnu sääliä VMP!


      • Rairai
        RailiSuominen kirjoitti:

        Siis et lukenut. Janita kirjoitti noin silloin, kun täälläkin huudettiin ottanahka pullistuneena, että Janita ei ole sairas, Janita ei ole sairaalassa, vaan terveyskeskuksessa, hänellä ei ole oikeesti kipuja, ei voi olla syöpää, koska häneltä ei ole tukka lähtenyt, koska jaksaa kirjoitta ja kuvata itseään. Noin toimitaan, kun halutaan sanoa jotain, mitä toinen ei todellisuudessa ole sanonut tai sanonut, mutta eri asiayhteydessä.

        Te olette irrottaneet pari lausetta asiayhteydestä ja ruvenneet jakamaan sitä täällä pitkin ja poikin.

        Tässä Janitan instasta kappale kokonhaisuudessaan lainattuna (varmaankin se poistetaan).

        "juanitapupuOnko nämä ne kasvot jotka kelpaavat syövälle? Sain kommentin, että syöpäsairaalasta ne oikeat kasvot syövälle löytyvät. Tässä mä olen ja olen kokoajan ollut. Mä halusin tehdä rumasta kaunista jotta mä voin auttaa ihmisiä näkemään elämässä taas valon, onnistuinkin siinä usean kohdalla.. Mutta se murto-osa joita en voi auttaa. Edes mun kanssasisarista, joilla on syöpä. Te olette rumempaa kuin syöpä, te olette maailman synti ja pahuus. Mä olen oppinut arvostamaan matkani aikana syöpää, mä en haistata sille v*ttuja, vaan se hallitsee mun jokaista liikettä. Jokaista hengenvetoa ja jokaista solua mussa. Tää sairaus ryydyttää mut, mutta mä taistelen vastaan, saitteko nyt mitä halusitte? Nähdä sen heikon minän, jolta mä suojelen kaikkia, koska en halunnut sääliä vaan nostaa muita. ✨✨✨✨✨"

        Kannattaa lukea asioita siten, että ne myös ymmärtää.

        Tsemppiä vaan Janitalle paranemiseen. Huom! sanoin paranemiseen.

        Minä nyt luin ja ihan täysin ymmärsin. tuossa mielestäni sanotaan että ketä Janita ei onnistu auttamaan, näkemään syövän kauniina ja valoisana (ja peräti itselleen jumalan lahjana): miten hän itse sen sairastaa, eikä edes jotkut syöpäsisarukset ota ottaakseen janitan apuja, he ovat syöpääkin rumempi jne. Myöhemmin hän sitten vielä julistautui kaikkien esikuvaksi sairastamalla kauniisti, kaikista oikeimmin ja esikuvallisimmin.

        Sitten päälle vielä tämä raili täällä vänkyttää miten kuulemma juoruämmät täällä määräävät miten se syöpä pitää sairastaa. Saisko päättää ihan itse vai määrääkö raili oikean tavan kun janita ei pystynyt kaikkia rumasyöpäläisiä auttamaan. Ihmetelty kylläkin on mitä kohottavaa noissa janitan instajutuissa on. muuta kuin silarit.


      • kuinHIIVA
        Rairai kirjoitti:

        Minä nyt luin ja ihan täysin ymmärsin. tuossa mielestäni sanotaan että ketä Janita ei onnistu auttamaan, näkemään syövän kauniina ja valoisana (ja peräti itselleen jumalan lahjana): miten hän itse sen sairastaa, eikä edes jotkut syöpäsisarukset ota ottaakseen janitan apuja, he ovat syöpääkin rumempi jne. Myöhemmin hän sitten vielä julistautui kaikkien esikuvaksi sairastamalla kauniisti, kaikista oikeimmin ja esikuvallisimmin.

        Sitten päälle vielä tämä raili täällä vänkyttää miten kuulemma juoruämmät täällä määräävät miten se syöpä pitää sairastaa. Saisko päättää ihan itse vai määrääkö raili oikean tavan kun janita ei pystynyt kaikkia rumasyöpäläisiä auttamaan. Ihmetelty kylläkin on mitä kohottavaa noissa janitan instajutuissa on. muuta kuin silarit.

        Jotain kohottavAa on kun hurjan väsynyt ihminen jaksoi lopettaa parisuhteensa (sikäli hyvä jos oli pahoinpitelijä) ja etsiä vielä kotilomillaan viimeisillä voimanrippeillä uuden panonkin.

        Esikuvaksi on kohottauduttu pyhimykseksi pylvään päälle, myös.

        Hyvin kohottautui myös näyttämään heikon minänsä haukkumalla muut syöpäänsäkin rumemmiksi. Todella kohottavaa.


      • kovaluu
        VMP kirjoitti:

        Sitä huolella kirjoitettua järkevää tekstiä?
        Kaikkea paskaa en instassa klikkaa.

        Luepa, Suolinen, rauhallisesti ja yritä tuosta sekavasta aivoyrjöstä ymmärtää jotain!

        Siinähän se haukkuu syöpäsairaat, jotka ei elä niinku hän.

        Eikä halunnu sääliä VMP!

        "VMP" :Ethän sinä näköjään ymmärtänyt edes tätä lausetta : "Luitko sen Janitan instapäivityksen huolella ja ymmärtäen?" Kaikista noista kommenteista tulee kyllä mieleen kamala katkeruus. Voimia Janitalle, olet kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Samoilla linjoilla Railin kanssa tuosta instatekstistä.


      • TuotaEnUsko
        kovaluu kirjoitti:

        "VMP" :Ethän sinä näköjään ymmärtänyt edes tätä lausetta : "Luitko sen Janitan instapäivityksen huolella ja ymmärtäen?" Kaikista noista kommenteista tulee kyllä mieleen kamala katkeruus. Voimia Janitalle, olet kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Samoilla linjoilla Railin kanssa tuosta instatekstistä.

        Eli jälleen sama lopputulos, muuta kun ei keksinyt: kaikki ovat kateellisia ja katkeria syöpäsairaalle Janitalle. Tosi uskottavaa.


      • VMP
        kovaluu kirjoitti:

        "VMP" :Ethän sinä näköjään ymmärtänyt edes tätä lausetta : "Luitko sen Janitan instapäivityksen huolella ja ymmärtäen?" Kaikista noista kommenteista tulee kyllä mieleen kamala katkeruus. Voimia Janitalle, olet kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Samoilla linjoilla Railin kanssa tuosta instatekstistä.

        Ymmärrän oikein hyvin.

        Sinun ja suoliraikun ymmärryksen taso on matala.

        Mitä kadehdittavaa keksitte älyllisesti jälkeenjääneestä syöpäsairaasta feikkityrkystä?

        Raikun suolesta tulee ruskeaa juttua joka asiaan. Ketä kiinnostaa sen kääkän tuhrut?


      • VMP kirjoitti:

        Ymmärrän oikein hyvin.

        Sinun ja suoliraikun ymmärryksen taso on matala.

        Mitä kadehdittavaa keksitte älyllisesti jälkeenjääneestä syöpäsairaasta feikkityrkystä?

        Raikun suolesta tulee ruskeaa juttua joka asiaan. Ketä kiinnostaa sen kääkän tuhrut?

        Tottakait Raili on hirvittävä, koska ei suostu haukkumaan vakavasti sairaita ihmisiä. Kaikkihan ne ovat teidän mielestänne tyhmiä ja mistään mitään tietämättömiä, jotka eivät käyttäydy teidän
        sääntöjenne ja halujenne mukaan. Mun elämänarvoihin ei kuulu potkia sairaita ihmisiä päähän ja siksi en teidän ruikutusporukkaane kuulu enkä tule koskaan kuulumaan.

        Enkä tällä tarkoita sitä, etteikö saisi arvostella, mutta joissakin asioissa pitää hyvin äitini opettama viisaus; "Jos et keksi mitää hyvää sanottavaa jostakusta, niin kannattaisiko silloin pitää suunsa kiinni?"

        Kyllä varmaan jotkut räksyttäjät ovat katkeria siitä, että Janita saa paljon huomiota ja haukkujat, vaikka sitä kuinka hinkuavat, eivät sitä saa.


      • kovaluuuu
        TuotaEnUsko kirjoitti:

        Eli jälleen sama lopputulos, muuta kun ei keksinyt: kaikki ovat kateellisia ja katkeria syöpäsairaalle Janitalle. Tosi uskottavaa.

        Missä tuossa "kovaluu":n kommentissa mainittiin kateus? Luetun ymmärtäminen sinulla on kyllä pelkkä nolla(0). Mitäköhän omaperäistä sinä sitten keksisit, jos räksyttämistä ei lasketa? Ed. Railin kanssa samaa mieltä.


      • Gisela
        RailiSuominen kirjoitti:

        Tottakait Raili on hirvittävä, koska ei suostu haukkumaan vakavasti sairaita ihmisiä. Kaikkihan ne ovat teidän mielestänne tyhmiä ja mistään mitään tietämättömiä, jotka eivät käyttäydy teidän
        sääntöjenne ja halujenne mukaan. Mun elämänarvoihin ei kuulu potkia sairaita ihmisiä päähän ja siksi en teidän ruikutusporukkaane kuulu enkä tule koskaan kuulumaan.

        Enkä tällä tarkoita sitä, etteikö saisi arvostella, mutta joissakin asioissa pitää hyvin äitini opettama viisaus; "Jos et keksi mitää hyvää sanottavaa jostakusta, niin kannattaisiko silloin pitää suunsa kiinni?"

        Kyllä varmaan jotkut räksyttäjät ovat katkeria siitä, että Janita saa paljon huomiota ja haukkujat, vaikka sitä kuinka hinkuavat, eivät sitä saa.

        Pitäskö Raili nyt pitää suu kiinni? Et keksi oikein mitään hyvää, räksytät vaan. Moni on arvostellut Janitan omia sanomisia, esim. miten hän haukkuu muita sairastajia pahuudeksi. En muuten usko että joku voi olla katkera syöpäsairaalle.


    • Oululainen1001

      Mitä v***ua mä just luin :D "mä oon esikuva teille kaikille", kyllä on suuret luulot silikonibimbolla itsestään, keltainen neste noussut kunnolla päähän. En ole koskaan, missään nähnyt tätä ennen kirjoittavan itsestään esikuvana, joku muu voi kirjoittaa ihailemastaan ihmisestä, että tämä on hänen esikuvansa, mutta tämä kirjoittaa itse, etä on esikuva kaikille. Vähän on jumalakompleksi päällä.

      Hyi helvetti, viimeisiä tässä maassa, kenet esikuvaksi mainitsisin. Varoittava esimerkki pikemminkin. Dramaattisine vuodatuksineen, kyllä revitään nyt joka hetki julkisuudessa, minkä irti saa.

      • sorotnoo

        Tissit vaan esille niin siinä on esikuvaa nuorille syöpäsairaille naisille, eiks niin. Ja Jumala kortti toki myös, huh. Sitten vielä ihmettelee kun eivät kaikki ymmärrä, just joo.


      • Sivustaseurannut

        Tunnen montakin syöpäsairasta tyttöä ja nuorta naista.
        Kyllä he ovat kauniita ja voimien mukaan pitävät huolta itsestään. Pukeutuvat kauniisti ja meikkailevat.
        Ei voi mitenkään harmaavarpusiksi sanoa!

        Se vaan, että useimmilla on arvot kohdallaan toisin kuin tällä tyrkyllä. Ei heidän tarvitse ilmoitella somessa tai lehdissä, että ovat sairaita.

        Huanitassa ei ole mitään kadehdittavaa. Hänhän vaikuttaa olevan henkisesti erittäin epätasapainoinen.

        Lienee sääli, mikä tulee, kun katsoo tuota tyrkyn haparointia. Ei mitään valmiuksia käsitellä elämän vastoinkäymisiä.

        Ehkäpä juuri hänelle syöpä onkin jumalten lahja, vaikka muille se ei sitä olekaan.


      • syöpäsairas
        Sivustaseurannut kirjoitti:

        Tunnen montakin syöpäsairasta tyttöä ja nuorta naista.
        Kyllä he ovat kauniita ja voimien mukaan pitävät huolta itsestään. Pukeutuvat kauniisti ja meikkailevat.
        Ei voi mitenkään harmaavarpusiksi sanoa!

        Se vaan, että useimmilla on arvot kohdallaan toisin kuin tällä tyrkyllä. Ei heidän tarvitse ilmoitella somessa tai lehdissä, että ovat sairaita.

        Huanitassa ei ole mitään kadehdittavaa. Hänhän vaikuttaa olevan henkisesti erittäin epätasapainoinen.

        Lienee sääli, mikä tulee, kun katsoo tuota tyrkyn haparointia. Ei mitään valmiuksia käsitellä elämän vastoinkäymisiä.

        Ehkäpä juuri hänelle syöpä onkin jumalten lahja, vaikka muille se ei sitä olekaan.

        Olipa hyvä kirjoitus!


      • etosaaitekään
        Sivustaseurannut kirjoitti:

        Tunnen montakin syöpäsairasta tyttöä ja nuorta naista.
        Kyllä he ovat kauniita ja voimien mukaan pitävät huolta itsestään. Pukeutuvat kauniisti ja meikkailevat.
        Ei voi mitenkään harmaavarpusiksi sanoa!

        Se vaan, että useimmilla on arvot kohdallaan toisin kuin tällä tyrkyllä. Ei heidän tarvitse ilmoitella somessa tai lehdissä, että ovat sairaita.

        Huanitassa ei ole mitään kadehdittavaa. Hänhän vaikuttaa olevan henkisesti erittäin epätasapainoinen.

        Lienee sääli, mikä tulee, kun katsoo tuota tyrkyn haparointia. Ei mitään valmiuksia käsitellä elämän vastoinkäymisiä.

        Ehkäpä juuri hänelle syöpä onkin jumalten lahja, vaikka muille se ei sitä olekaan.

        Ei se, että sinä heidät tunnet, tee heistä julkkiksia. Harvemmin varsinkin juorulehdissä taviksista ollaan kiinnostuneita.Toisaalta, moniko tuosta Janitasta ja sairaudestaan edes tietäisi, ellei iltiksien juorutoimittajat olisi hänen sometilejään seurannut? Miten kukaan pystyy pelkkien instajuttujen perusteella sanomaan kenestäkään, ettei ko.henkilöllä ole mitään valmiuksia käsitellä elämän vastoinkäymisiä? Edelleen, jokainen käsittelee asian niinkuin parhaaksi näkee.


    • TuksuTuksuTuksu

      Mitähän Janita ja Raili ajattelevat niistä hamraakoivun näköisistä, jotka sairastavat hamraata syöpää hamraasti, ilman pinkkiä hiusväriä, pinkkejä tisuliivejä ja pinkkiä donitsia. Kaiketi he ovat ne rumuus, pahuus ja synti.

      • Jokainen saa sairastaa syöpänsä siten, että itsellä on mahdollisimman hyvä ja turvallinen olo olla. Jos joku tahtoo ennen hiustenlähtöä värjätä hiuksensa, niin siitä vaan, jos se oloa helpottaa. Jos joku haluaa kertoa julkisuudessa syövästään, niin siitä vaan ihan vapaasti. Jos joku kertoo olevansa kivulias, niin ei tulsi mieleenkään alkaa vähättelemään hänen tuntemuksiaan. Jos joku kertoo sairastavansa syöpää, niin ei tulisi pieneen mieleenkään alkaa vähättelmään jonkun sairastumista ja sairautta. Jos joku haluaa vetäytyä neljän seinän sisälle, niin se on sallittua. Jos joku haluaa pukeutua toppiin sairaalavuoteella (yhtä paljastavia näkee kesäisellä kadullakin), niin siitä vaan.

        Kuten huomaat sallin kaikille syöpäpotilaille sellaisen sairastamisen, kuin hän tuntee "omakseen". Mikään ei ole kiellettyä, jos se pahaa oloa helpottaa. Jokaista tsemppaan ja toivotan paranemisia.


      • Vankilanvartija
        RailiSuominen kirjoitti:

        Jokainen saa sairastaa syöpänsä siten, että itsellä on mahdollisimman hyvä ja turvallinen olo olla. Jos joku tahtoo ennen hiustenlähtöä värjätä hiuksensa, niin siitä vaan, jos se oloa helpottaa. Jos joku haluaa kertoa julkisuudessa syövästään, niin siitä vaan ihan vapaasti. Jos joku kertoo olevansa kivulias, niin ei tulsi mieleenkään alkaa vähättelemään hänen tuntemuksiaan. Jos joku kertoo sairastavansa syöpää, niin ei tulisi pieneen mieleenkään alkaa vähättelmään jonkun sairastumista ja sairautta. Jos joku haluaa vetäytyä neljän seinän sisälle, niin se on sallittua. Jos joku haluaa pukeutua toppiin sairaalavuoteella (yhtä paljastavia näkee kesäisellä kadullakin), niin siitä vaan.

        Kuten huomaat sallin kaikille syöpäpotilaille sellaisen sairastamisen, kuin hän tuntee "omakseen". Mikään ei ole kiellettyä, jos se pahaa oloa helpottaa. Jokaista tsemppaan ja toivotan paranemisia.

        oijoi. Mikään ei ole Railille kiellettyä. Jos se vaan oloa helpottaa.

        Mielipuolihan tuo on. En enää ihmettele että Janita on sen esikuva.


      • annaskuulua
        Vankilanvartija kirjoitti:

        oijoi. Mikään ei ole Railille kiellettyä. Jos se vaan oloa helpottaa.

        Mielipuolihan tuo on. En enää ihmettele että Janita on sen esikuva.

        Missä olet Railin kanssa eri mieltä syövän sairastamisessa?


      • Mieti.tarkkaan
        annaskuulua kirjoitti:

        Missä olet Railin kanssa eri mieltä syövän sairastamisessa?

        Harjoita nyt sitä niin erinomaista sisälukutaitoasi, jos et vielä tuosta ymmärtänyt.


      • annaskuulua
        Mieti.tarkkaan kirjoitti:

        Harjoita nyt sitä niin erinomaista sisälukutaitoasi, jos et vielä tuosta ymmärtänyt.

        Et siis ymmärtänyt yksinkertaista kysymystä.


      • Huti.meni
        annaskuulua kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt yksinkertaista kysymystä.

        Nyt siirryit jo asiasta aidanseipääseen. Tyypillistä sinulle. Siinähän mietit ja jankutat loppuillan :)


    • KoulutusKesken

      Järkky tämä Raili S. Jos nyt arvostellaan Janskubimbon ilkeitä ja melko typeriä sanomisia niin Raili alkaa haukkua kaikkia palstalaisia katkeriksi juoruämmiksi, jotka ovat siis katkeria syöpäsairaalle huomiosta. Huh huh. En tunnista tuosta itseäni, toivottavasti ei kuvaa Railin omaa sielunmaisemaa. Haukkuu ja räksyttää ja sitten tämä vielä opettaa että pitäisi laittaa suut suppuun jos ei ole mitään hyvää sanottavaa.

      • yritätpuolustella

        Kyllähän sä Railin kommenteista löysit itsesi, kun noin otit nokkiisi.


      • Pusipuseja
        yritätpuolustella kirjoitti:

        Kyllähän sä Railin kommenteista löysit itsesi, kun noin otit nokkiisi.

        Huvituin, unohdin hymiöt, kun olet Railin kera itseäsi mainostanut parastaparhaana sisälukutaitoisena, mutta tässäpä sinulle :))) Hmm, Railin arvostelu taisikin osua sinuun. Teistä tulisi hyvä pari hänen kanssaan :)


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe